Tijdens de wedstrijd? Respect!quote:Op woensdag 25 juni 2014 04:23 schreef Tweek het volgende:
Zoals een Ribery die een minderjarige hoer neukt en er mee weg komt.
En hij was nog getrouwd ook. Hoog tijd om naast de buitenspelregel ook een overspelregel in te voeren.quote:
Nee, je argument wordt fantastisch weerlegd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 05:19 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nee de discussie heeft geen zin, jij vind iets anders dan ik. Geen van beide gaat veranderen van mening.
Ik vraag me af of de FIFA eigenlijk een straf kan opleggen voor zijn clubwedstrijden of alleen voor interlandvoetbal?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, je argument wordt fantastisch weerlegd.
Je stelt, overdreven, "Ah, fout gemaakt op je werk? dan direct ontslaan!" Waarmee je de beet van Suarez als incidenteel foutje ziet.
Reactie is dat je na 1 fout idd neit ontslagen wordt, maar als je 3x bewust je werkgever in diskrediet brengt, of je concurrent 3x bijt dat je dan wél ontslagen wordt.
Er zijn geen argumenten te vinden waarom Suarez niet minimaal 10-20 wedstrijden zou moeten krijgen. En dat zeg ik als Ajacied en ook Suarez-fan.
Hoe tof ik 'm ook vind in zijn werklust, zijn goals, zijn drive...eind van de dag istie gewoon stapelgek natuurlijk
Ik hoop dat ze het kunnen en ook doen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de FIFA eigenlijk een straf kan opleggen voor zijn clubwedstrijden of alleen voor interlandvoetbal?
Natuurlijk maar dan krijgt ie een schorsing in maanden.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:06 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de FIFA eigenlijk een straf kan opleggen voor zijn clubwedstrijden of alleen voor interlandvoetbal?
Nou moet je even nadenken graag. Je haalt twee dingen door elkaar namelijk. Je hebt justitiële strafrecht en je hebt de spelregels van het voetbal. Als een voetballer een minderjarige neukt heeft het niets te maken met voetbal reglement. Als iemand een overtreding maakt dan wel. Overigens als de overtreding zo groot is bijvoorbeeld iemand met opzet dood trappen (grensrechter) dan valt het ook onder strafrecht. Maar geloof me het bijten van een tegenstander valt daar echt niet onder.quote:Op woensdag 25 juni 2014 04:36 schreef Tweek het volgende:
[..]
Waarom wordt er voor Suarez gekozen als voorbeeld van hoe het niet moet? Hij heeft iemand gebeten. Ribery neukt een 17 jarige meisje en komt daarmee weg, omdat hij niet wist dat ze 17 was. Daarmee wordt indirect prostitutie onder minder jarige meisje goed gepraat. Handelen in vrouwen etc. Maar iemand bijten? Fuck alles dat moet aangepakt worden. Weg met die persoon!
Dus jij gaat Suarez z'n gedrag goedpraten met het feit dat een x-aantal andere voetballers geen straf heeft gehad?!quote:Op woensdag 25 juni 2014 03:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Schumacher: geen duel schorsing.Tassotti met een elleboog gebroken neus bij Luis Enrique. 8 duels.
El golpe a Luis Enrique, Italia España Mundial 1994, narra Andrés Salcedo Radio Caracas Televisión
Zidane(2:26), 3 duels.
Nigel de Jong, 0 duels.
Waar zit Suarez met ze overtreding, die geen enkel lichamelijk gevaar oplevert?
Waarom wordt bijten (en ook spugen trouwens) door velen gezien als stapelgek en worden er extreem hoge straffen verlangd, terwijl overtredingen die veel meer kwaad doen/lichamelijk letsel opleveren anders beoordeeld?quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:45 schreef kalinhos het volgende:
Er zijn geen argumenten te vinden waarom Suarez niet minimaal 10-20 wedstrijden zou moeten krijgen. En dat zeg ik als Ajacied en ook Suarez-fan.
Hoe tof ik 'm ook vind in zijn werklust, zijn goals, zijn drive...eind van de dag istie gewoon stapelgek natuurlijk
Ik vind het ongeloofwaardig dat jij een suarez of ajax fan bent. Als je realistische en loyaal zou denken zou jij nooit kunnen uitkomen op jou standpunten, een fan gaat zijn club of favo speler toch juist positiever beoordelen....quote:Op woensdag 25 juni 2014 09:45 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Nee, je argument wordt fantastisch weerlegd.
Je stelt, overdreven, "Ah, fout gemaakt op je werk? dan direct ontslaan!" Waarmee je de beet van Suarez als incidenteel foutje ziet.
Reactie is dat je na 1 fout idd neit ontslagen wordt, maar als je 3x bewust je werkgever in diskrediet brengt, of je concurrent 3x bijt dat je dan wél ontslagen wordt.
Omdat een elleboog etc. ook nog soort van in een duel kan 'gebeuren' (niet altijd overigens) en je met bijten e.d. je ook nog ziektes kan overbrengen. Bovendien, wie denkt er nou aan bijten? Als jij kwaad/gefrustreerd bent ga je toch ook eerder een klap/stoot o.i.d. uitdelen dan een bijt?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom wordt bijten (en ook spugen trouwens) door velen gezien als stapelgek en worden er extreem hoge straffen verlangd, terwijl overtredingen die veel meer kwaad doen/lichamelijk letsel opleveren anders beoordeeld?
Als ik mag kiezen, dan heb ik liever dat iemand me bijt als dat iemand me een kopstoot of elleboog uitdeelt tbh, maar op 1 of andere manier wordt dat toch meer geaccepteerd en worden daar meestal "normale" straffen voor opgelegd.
Dat is toch met meer dingen in de maatschappij.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Waarom wordt bijten (en ook spugen trouwens) door velen gezien als stapelgek en worden er extreem hoge straffen verlangd, terwijl overtredingen die veel meer kwaad doen/lichamelijk letsel opleveren anders beoordeeld?
Als ik mag kiezen, dan heb ik liever dat iemand me bijt als dat iemand me een kopstoot of elleboog uitdeelt tbh, maar op 1 of andere manier wordt dat toch meer geaccepteerd en worden daar meestal "normale" straffen voor opgelegd.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 02:15 schreef El_Matador het volgende:
Voor het leven schorsen, niet minder.
Was het een reactie op een actie, was het goed te praten. Nu is het vanuit het niets op een Italiaan aflopen en hem bijten.
Nooit meer op de velden toelaten die gek.
Ik zie toch echt wel verschil tussen dingen die gebeuren vanuit het voetballen zelf, die ellebogen worden vaak uitgedeeld omdat er een bal aankomt. Inkomen met een gestrekt been kan enorm veel letsel opleveren, maar daar is de intentie wel een bal bemachtigen. Achter iemand aankomen en er je tanden inzetten terwijl er geen bal in de buurt is, is gewoon ziek. En als je dat voor de 3e keer doet, dan ga je wat mij betreft richting een witte jas met hele lange mouwen.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:45 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat ik fan ben van de voetballer Suarez qua drive (die hands-bal bv 4 jaar geleden was wereldklasse) en van Ajax betekent dus dat ik alle dingen die hij doet maar positief over moet zijn? Hou toch op. Als voetballer is 't een fantastische speler, van niets iets kunnen maken, briljante goals en acties. Maar wat hij gisteren deed slaat nergens op. Maar dat mag ik dan niet zeggenquote:Op woensdag 25 juni 2014 10:53 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Ik vind het ongeloofwaardig dat jij een suarez of ajax fan bent. Als je realistische en loyaal zou denken zou jij nooit kunnen uitkomen op jou standpunten, een fan gaat zijn club of favo speler toch juist positiever beoordelen....
Jij bent gewoon mee aan het doen met de menigte. Je doet alsof je fan bent zodat het lijkt alsof iedereen Suarez haat. Zielig persoon.
Niet als dit al de 3e keer is dat hij zoiets absurds doet inderdaad.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Een gestrekt been op iemand zijn knieën daar wordt hoogstens een paar wedstrijden voor geschorst, maar iemand die iemand in zijn nek bijt mag nooit meer het veld op?
Een flinke trap op iemand zijn knieeen en diegene kan ook niets meer doen hoor...quote:Op woensdag 25 juni 2014 03:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een overtreding in een duel is anders. Een gast die mij expres onderuit trapt kan ook iets terugkrijgen.
Dat was hier totaal niet.
De lafaard rende van achteren (!) op Chiellini (hij was het?) in en beet hem, uit het NIETS in zijn schouder.
Dat is een aanval, een psychose, een mishandeling.
Maar pepe mag wel gewoon doorgaan met zijn acties?quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Niet als dit al de 3e keer is dat hij zoiets absurds doet inderdaad.
Je moet het niet goed praten, maar je overdrijft wel heel erg. Vooral als je een Suarez of Ajax fan bent, je reactie lijkt mij gewoon heel erg ongeloofwaardig. Je doet alsof je erachter bent gekomen dat je idool een verkrachter is.quote:Op woensdag 25 juni 2014 10:57 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Dat ik fan ben van de voetballer Suarez qua drive (die hands-bal bv 4 jaar geleden was wereldklasse) en van Ajax betekent dus dat ik alle dingen die hij doet maar positief over moet zijn? Hou toch op. Als voetballer is 't een fantastische speler, van niets iets kunnen maken, briljante goals en acties. Maar wat hij gisteren deed slaat nergens op. Maar dat mag ik dan niet zeggen
De regels van de FIFA zijn zo dat als een scheidsrechter de overtreding wel heeft gezien en bestraft, er geen verdere straffen uitgedeeld kunnen worden. Nigel de Jong kreeg hiervoor geel en kon dus niet verder gestraft wordenquote:Op woensdag 25 juni 2014 03:17 schreef Tweek het volgende:
[..]
Nigel de Jong, 0 duels.
Waar zit Suarez met ze overtreding, die geen enkel lichamelijk gevaar oplevert?
Dan lees je het verkeerd.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:00 schreef Scarface150993 het volgende:
[..]
Je moet het niet goed praten, maar je overdrijft wel heel erg. Vooral als je een Suarez of Ajax fan bent, je reactie lijkt mij gewoon heel erg ongeloofwaardig. Je doet alsof je erachter bent gekomen dat je idool een verkrachter is.
Precies !quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:00 schreef ser het volgende:
Mensen die Suarez verdedigen![]()
![]()
Kom op zeg dit is de 3e (!!!) keer dat hij dit doet. De eerste keer met Bakkal was al veel te soft gestraft. En daarna met Ivanovic ook.
Een hoog been, tackle elleboog etc. daar is (meestal) een bal bij in de buurt en probeer je die ook te spelen. En ja je kan zwaarder verwond worden, maar dat gebeurt (gelukkig) maar zelden en is ook niet de intentie van de spelers.
Dit heeft gewoon niks met wat voor sport te maken, bijten is gewoon het laagste van het laagste wat je kan doen. Dieren bijten en ook alleen als ze niks anders kunnen.
In het screenshot van die video is er al meer een bal aanwezig dan in de situatie met Suarez.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:04 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Precies !
Neem nu dit:
Je kan duidelijk zien dat ze allemaal de bal willen spelen.
quote:Op woensdag 25 juni 2014 03:27 schreef Joezi het volgende:
Aanstellers, voetbal is oorlog god-voor-dommen!
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:04 schreef kalinhos het volgende:
Bij tackles etc is er vaak nog wel ergens een bal in de buurt. Bouaouzan was ook 2 minuten te laat bij Kokmeijer, maar er was ergens nog wel een bal. Hier was nergens een bal in de buurt. Als iemand opeens zomaar op het middenveld iemand tacklet als daar geen bal in de buurt is (beetje wat je met FIFA 'wel eens kan doen op de PS3) krijg je daar ook een veel hogere straf voor.
Die mag je van mij ook schorsen tot z'n 44e. Ik kan me de wedstrijd/jaartal nie therinneren maar dat hij die speler van de tegenpartij van Real ook herhaaldelijk schopte toen die al viel is wmb ook gewoon een gigantische schorsing waard.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:05 schreef Scarface150993 het volgende:
Alle kritiek mag inderdaad naar deze man doorverwezen worden.
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
In het screenshot van die video is er al meer een bal aanwezig dan in de situatie met Suarez.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |