Voetbalsucces verbroederdquote:Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef Cue_ het volgende:
Heb de kroeg de strijdbijl begraven met mm grootste rivale. Voelde wel goed, ook voor haar. Dat is wel fijn
Mooi..quote:Op zondag 29 juni 2014 13:38 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
In mijn geval heb ik de methode gebruikt zoals ooit geleerd bij de psycholoog. Ga eens goed na waar je bang voor bent, probeer zo ver mogelijk door te denken tot je bij de kern van de angst of gedachte bent. Schrijf deze gedachte op. Schrijf vervolgens het gevoel op dat het je geeft, op een schaal van 1 tot 10 en schrijf eerst tegenargumenten en daarna voor-argumenten op. Op basis van de gegeven argumenten, die de gedachte op zijn ratio hebben getest, kun je vervolgens je nieuwe gedachte opschrijven, alsmede het gevoel (tussen 1 en 10) dat het je geeft.
Zo kun je stapje voor stapje je gedachten als het ware 'ontkrachten'.
Gewoon nieuwsgierigheid, maar wanneer is iemand een "rivale"?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef Cue_ het volgende:
Heb de kroeg de strijdbijl begraven met mm grootste rivale. Voelde wel goed, ook voor haar. Dat is wel fijn
Echt iets voor vrouwen om een rivale te hebben.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:02 schreef Cue_ het volgende:
Uhm, sowieso al standaard klik dat we elkaar niet mogen. Maar haar vriend is oa met mij vreemdgegaan.quote:Op maandag 30 juni 2014 10:21 schreef seasushi het volgende:
Gewoon nieuwsgierigheid, maar wanneer is iemand een "rivale"?
Wist jij toen dat zij samen waren?quote:Op maandag 30 juni 2014 15:40 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Uhm, sowieso al standaard klik dat we elkaar niet mogen. Maar haar vriend is oa met mij vreemdgegaan.
Ben niet zo van mensen die meewerken aan het kwaad van een ander.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarin ben ik best makkelijk. Dergelijke zaken zijn de verantwoordelijkheid van degene zelf
Ja, echt he.quote:Op maandag 30 juni 2014 11:21 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Echt iets voor vrouwen op een rivale te hebben.
Eens. Walgelijk gedrag.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben niet zo van mensen die meewerken aan het kwaad van een ander.
Zelfs dat heb ik nooit echt gehadquote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ja, echt he.
Ik heb in het verleden een handjevol mensen gehad waar ik een hekel aan had maar daar blijft het ook bij.
Lekker makkelijk ja om je eigen aandeel daarin op een ander af te schuiven.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daarin ben ik best makkelijk. Dergelijke zaken zijn de verantwoordelijkheid van degene zelf
Iedereen heeft wel mensen die hij of zij niet mag. Bij een rivaal moet ik denken aan iemand waarvan je het bloed wel kunt drinken. Zoiets heb ik gelukkig nog nooit gehad.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ja, echt he.
Ik heb in het verleden een handjevol mensen gehad waar ik een hekel aan had maar daar blijft het ook bij.
Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn acties in zijn relatie.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:38 schreef Jaeger85 het volgende:
Lekker makkelijk ja om je eigen aandeel daarin op een ander af te schuiven.
Jouw acties stellen hem in staat om vreemd te gaan. Jij bent dus medeverantwoordelijk. Maar we hebben duidelijk een andere moraal op dit gebied, het is dus zinloos daarover te discussiëren. Let's agree to disagree.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik ben niet verantwoordelijk voor zijn acties in zijn relatie.
Als je er van weet werk je er gewoon aan mee.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon niet netjes en ik zou het zelf niet eens kunnen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:41 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ging die dame zelf op je vader af? Want als ik cue zo lees dan was dat in haar geval niet zo...?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als je er van weet werk je er gewoon aan mee.
Vorig jaar is mijn vader ook in zo'n hoer getrapt en dat heeft de relatie tussen mijn vader en moeder flink verziekt.
Ja.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Ging die dame zelf op je vader af? Want als ik cue zo lees dan was dat in haar geval niet zo...?
Even los van je stomme gelul hierboven. Dit is dus precies het probleem. Mijn vader en moeder hebben er nu nog steeds last van.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:24 schreef Elvi het volgende:
Nou daar ben je een beetje laat mee want je hebt haar al indirect een hoer genoemd![]()
Doe even normaal zeg... Ik snap dat er bij een aantal heren hier andere emoties erbij komen omdat hun ex is vreemgegaan maar het is ook wel erg makkelijk om het allemaal op de vrouw af te schuiven. Die vent was er toch zelf ook bij? Hij had ook kunnen zeggen "nee dank u ik ben al voorzien".
We weten niet hoe het gelopen is, wat zij voelde, wat hij voelde, of het vreemdgaan een week duurde of 6 jaar... En het is none of our business. Als de betrokkenen er zelf mee kunnen leven dan is er toch niks aan de hand?
Maar trek het dan recht(?). Jij schuift het weer de andere kant door.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:24 schreef Elvi het volgende:
Nou daar ben je een beetje laat mee want je hebt haar al indirect een hoer genoemd![]()
Doe even normaal zeg... Ik snap dat er bij een aantal heren hier andere emoties erbij komen omdat hun ex is vreemgegaan maar het is ook wel erg makkelijk om het allemaal op de vrouw af te schuiven. Die vent was er toch zelf ook bij? Hij had ook kunnen zeggen "nee dank u ik ben al voorzien".
We weten niet hoe het gelopen is, wat zij voelde, wat hij voelde, of het vreemdgaan een week duurde of 6 jaar... En het is none of our business.
Maar dit is toch onzin (en kortzichtig) Elvi? Laat ik het anders zeggen, ik vind dit onzin. Een 17 jarige WoW verslaafde zal je ook vertellen dat er wel mee kan leven om WoW te spelen .. maar fuck knows wat het impact kan zijn op latere leeftijd. Ik kan me niet voorstellen wanneer iemand vreemd gaat het er 'tijdens de daad' spijt van heeft.quote:Als de betrokkenen er zelf mee kunnen leven dan is er toch niks aan de hand?
Je bent erg netjesquote:Op maandag 30 juni 2014 18:33 schreef Gewas het volgende:
[..]
Even los van je stomme gelul hierboven. Dit is dus precies het probleem. Mijn vader en moeder hebben er nu nog steeds last van.
Yep.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent erg netjes
Net ff op google gechecked hoeveel topics ik kon vinden met: "i cheated on my bf/gf years ago ..." etc. Men heeft daar nog jaren later last van.
Waar leg ik dan de schuld alleen bij de vrouw? Ik probeer juist aan te geven dat beide partijen die vreemdgaan blaam treffen, mits ze beide weet hadden van de relatie van de vreemdganger.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:24 schreef Elvi het volgende:
We weten niet hoe het gelopen is, wat zij voelde, wat hij voelde, of het vreemdgaan een week duurde of 6 jaar... En het is none of our business. Als de betrokkenen er zelf mee kunnen leven dan is er toch niks aan de hand?
Je mag wel normaal tegen me doen hoor. Ik ben niet degene met wie je vader is vreemdgegaan. Ga lekker met je frustraties naar hem toe en reageer je niet af op mij of op Cue.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:33 schreef Gewas het volgende:
[..]
Even los van je stomme gelul hierboven. Dit is dus precies het probleem. Mijn vader en moeder hebben er nu nog steeds last van.
Neuh ik vind het niet kortzichtig. Ik heb er geen last van dat Cue's huidige vriend is vreemdgegaan. Maar jullie doen alsof jullie er wel last van hebben. Raar.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar trek het dan recht(?). Jij schuift het weer de andere kant door.
Ik denk altijd maar zo (maar ik ben dan ook een ontzettende sukkel) wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.
En ik ben dan weer zo'n figuur wat zou ontploffen wanneer 1 iemand wel vreemd gaat maar wanneer dat bij diegeen zou gebeuren hij/zij zou ontploffen. Daar kan ik niet tegen.
Vreemdgaan en boos worden heb ik al lang opgegeven. Ik geloof niet in loyaal zijn aan een andere. Ik ken helemaal niemand die oprecht loyaal en opkomt voor anderen. En dan heb ik het zelfs over (fundamentalistische) christelijk gereformeerden die vooraan in de kerk zitten bijv.
[..]
Maar dit is toch onzin (en kortzichtig) Elvi? Laat ik het anders zeggen, ik vind dit onzin. Een 17 jarige WoW verslaafde zal je ook vertellen dat er wel mee kan leven om WoW te spelen .. maar fuck knows wat het impact kan zijn op latere leeftijd. Ik kan me niet voorstellen wanneer iemand vreemd gaat het er 'tijdens de daad' spijt van heeft.
Lang niet iedereen kan inzien dat wat ze aan het doen zijn op het moment supreme, dat dat impact voor hunzelf later kan hebben of impact tov anderen. Ieder leeft zijn eigen leven en geen oordeel vellen over een ander? Blablabla, ik heb liever een wereld waar mensen niet vreemd gaan etc (maar ik ben dan ook naief)
Mijn borderline ex haar ouders hadden ook vreemdgaan issues.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:43 schreef Gewas het volgende:
[..]
Yep.
De situatie met mijn ouders is nog steeds niet zoals vroeger (en vraag me af of het ooit weer zo zal worden).
Misschien was er dan wel iets anders waardoor het ook mis zou gaan..quote:Op maandag 30 juni 2014 18:43 schreef Gewas het volgende:
[..]
Yep.
De situatie met mijn ouders is nog steeds niet zoals vroeger (en vraag me af of het ooit weer zo zal worden).
Ik snap je post (oprecht) maar kom op. Is het ECHT raar? Stel mijn exen waren allemaal vreemd gegaan (is niet zo) en ik zou hier lezen dat cue met iemand vreemdging ... ja dan zou dat bij mij ook steken. Niet vanwege Cue maar gewoon vanwege kut gevoelens. Dat snap je toch wel?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:47 schreef Elvi het volgende:
Neuh ik vind het niet kortzichtig. Ik heb er geen last van dat Cue's huidige vriend is vreemdgegaan. Maar jullie doen alsof jullie er wel last van hebben. Raar.
Wat staat er op dezelfde hoogte als vreemdgaan? Je vrouw slaan? Ik zou niet weten wat op andere hoogte zou meoten staan ...quote:Op maandag 30 juni 2014 18:47 schreef Probability het volgende:
[..]
Misschien was er dan wel iets anders waardoor het ook mis zou gaan..
Waar zeg ik dat jij dat doet?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:43 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Waar leg ik dan de schuld alleen bij de vrouw? Ik probeer juist aan te geven dat beide partijen die vreemdgaan blaam treffen, mits ze beide weet hadden van de relatie van de vreemdganger.
Zij stelt zelf heel zwart/wit dat zij van mening is dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de persoon die met haar vreemdgaat, niet van haar. Dan kun je van ons toch ook geen nuance verwachten?
Wat bedoel je met dat laatste? Als de betrokkenen met vreemdgaan kunnen leven moeten ze maar een open relatie hebben. In een monogame relatie hoort vreemdgaan niet thuis en is er altijd een partij die wordt gekwetst.
Wat is de taak van Elvi?quote:Op maandag 30 juni 2014 18:51 schreef Elvi het volgende:
Wat ik met het laatste bedoel: als zij met zichzelf kunnen leven en zichzelf in de spiegel kunnen kijken, wie ben ik dan om ze een schuldgevoel aan te praten? Dat is mijn taak toch niet? Dat is de taak van de ex(grapje
)
Hoezo is zij dan weer de hoer?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:46 schreef Gewas het volgende:
[..]
Als je er van weet werk je er gewoon aan mee.
Vorig jaar is mijn vader ook in zo'n hoer getrapt en dat heeft de relatie tussen mijn vader en moeder flink verziekt.
Het is ook niet netjesquote:Op maandag 30 juni 2014 17:49 schreef CherryLips het volgende:
Ik vind het gewoon niet netjes en ik zou het zelf niet eens kunnen.
In dit geval was het een jongen die meerdere malen is vreemdgegaan met verschillende meiden. hun relatie zat niet goed. Gedoe enzo. Ik zal bij een bezette man niet zelf de eerste stap zetten, dat is aan hem.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:03 schreef Murmeli het volgende:
Want als ik cue zo lees dan was dat in haar geval niet zo...?
En je leest ook vaak genoeg dat degene die vreemd ging het nooit vertelt heeft en er ook geen last van heeft. Beide opties mogelijk.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Net ff op google gechecked hoeveel topics ik kon vinden met: "i cheated on my bf/gf years ago ..." etc. Men heeft daar nog jaren later last van.
Tuurlijk draag ik mijn steentje erbij. Wat ik enkel zeg is dat ik niet vreemd ga, en dat die man dat doet, dat is zijn verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:43 schreef Jaeger85 het volgende:
Zij stelt zelf heel zwart/wit dat zij van mening is dat het altijd de verantwoordelijkheid is van de persoon die met haar vreemdgaat, niet van haar. Dan kun je van ons toch ook geen nuance verwachten?
Niet m'n vriend, was puur een scharrel.quote:
Sorry Elviquote:Op maandag 30 juni 2014 18:47 schreef Elvi het volgende:
[..]
Je mag wel normaal tegen me doen hoor. Ik ben niet degene met wie je vader is vreemdgegaan. Ga lekker met je frustraties naar hem toe en reageer je niet af op mij of op Cue.
[..]
Neuh ik vind het niet kortzichtig. Ik heb er geen last van dat Cue's huidige vriend is vreemdgegaan. Maar jullie doen alsof jullie er wel last van hebben. Raar.
Ik zou vreemdgaan van mn partner ook niet accepteren. Ik zou er ook moeite mee hebben als m'n relatie is ontstaan uit vreemdgaan (want wie garandeert mij dat hij hetzelfde ook niet bij mij doet?).
Maar ik kan me voorstellen dat als je superverliefd bent, je niet helder kan nadenken (waarmee ik het niet goedpraat, maar ik bedoel dat iedereen daar anders op reageert). Ikzelf zou het respectloos tegenover mn huidige partner vinden. Dat je verliefd wordt op een ander... tsja daar kan je weinig aan doen. Maar je hoeft er niet naar te handelen en je hoeft ook zeker niet je huidige partnner te kwetsen.
Iedereen moet lekker zelf weten hoe ze een relatie invullen. Dat doe ik ook en ik zal zelf ook iemand zoeken die er hetzelfde over denkt. Omdat dat mij raakt. Maar hoe de relatie van een ander is ontstaan: I don't care.
Dan moet ik maar eens bij je op de koffie want mijn balans is echt smerig zoekquote:Op maandag 30 juni 2014 18:55 schreef Elvi het volgende:
[..]
Mijn taak is om de balans aan te brengen want dat vind ik leuk
Je moet juist minder koffie drinken danquote:Op maandag 30 juni 2014 18:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan moet ik maar eens bij je op de koffie want mijn balans is echt smerig zoek.
Thee, melk, whatever. Hetgeen wat jij wel goed doet is vaak een spiegel voorhouden met: "kappen s_e...". Ik snap er soms geen reet van waarom ik dat zelf niet (goed genoeg) kan.quote:
Voel je je op het moment wat instabiel zeg maar?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Thee, melk, whatever. Hetgeen wat jij wel goed doet is vaak een spiegel voorhouden met: "kappen s_e...". Ik snap er soms geen reet van waarom ik dat zelf niet (goed genoeg) kan.
Is het een deuk voor je ego dat je bij de McDonalds wordt afgewezen of kun je er wel om lachen?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:01 schreef Elvi het volgende:
Oja update: ik ben het toch niet geworden bij de McDonaldser waren andere kandidaten die beter aansloten bij de wenden en verwachtingen van de McDonalds
Instabiel is niet het goede woord. Balans vinden, daar heb ik veel moeite mee.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:08 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Voel je je op het moment wat instabiel zeg maar?
Jammer meis! Maar ze zullen wel iemand van 16 gezocht hebbenquote:Op maandag 30 juni 2014 19:01 schreef Elvi het volgende:
Oja update: ik ben het toch niet geworden bij de McDonaldser waren andere kandidaten die beter aansloten bij de wenden en verwachtingen van de McDonalds
Maar dat is toch instabiel?quote:Op maandag 30 juni 2014 19:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Instabiel is niet het goede woord. Balans vinden, daar heb ik veel moeite mee.
Instabiel ben ik in vlagen van periodes. Voor een aantal maand, soms een aantal jaar.
Ik ben het stadium dat het deuken opleverde inmiddels voorbij. Er kunnen geen deuken meer bij zeg maarquote:Op maandag 30 juni 2014 19:09 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Is het een deuk voor je ego dat je bij de McDonalds wordt afgewezen of kun je er wel om lachen?
Oke, mijn associatie met dat woord is dan gewoon niet goed.quote:
Is een leertraject. Komt wel. Niet jezelf verwijten dat het niet van nature in je zitquote:Op maandag 30 juni 2014 19:07 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Thee, melk, whatever. Hetgeen wat jij wel goed doet is vaak een spiegel voorhouden met: "kappen s_e...". Ik snap er soms geen reet van waarom ik dat zelf niet (goed genoeg) kan.
Ik ben dat nog niet tegengekomen.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben het stadium dat het deuken opleverde inmiddels voorbij. Er kunnen geen deuken meer bij zeg maarIk solliciteerde ook in een opwelling, maar als ik was aangenomen had ik mn best wel gedaan hoor
De vorige keer 2 keer dat ik solliciteerde daar kwam ik niet eens op gesprek
![]()
Ik ben ook al afgewezen bij elke schoonmaakbedrijf in de regio en zelf een krantenwijk kreeg ik niet
Ik stort me nu op mn vrijwilligerswerk bij een museum. Daar neem ik wat taken van de directeur overVeel beter voor mn ego
Ik wou dat het wel van nature in me zatquote:Op maandag 30 juni 2014 19:14 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Is een leertraject. Komt wel. Niet jezelf verwijten dat het niet van nature in je zit
Ik gun het je ook, maar wat er niet is is er nietquote:Op maandag 30 juni 2014 19:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik wou dat het wel van nature in me zat![]()
Die vrouw had zeker een groot aandeel in het vreemdgaan van mijn vader. Maar goed, je berichtjes zeggen al genoeg.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoezo is zij dan weer de hoer?Jouw vader ging vreemd, hij ging erin mee.Terwijl hij een relatie heeft. Is het wat zij deed netjes. nee, maar geef haar niet de schuld van jouw vaders acties
[..]
Het is ook niet netjes
[..]
In dit geval was het een jongen die meerdere malen is vreemdgegaan met verschillende meiden. hun relatie zat niet goed. Gedoe enzo. Ik zal bij een bezette man niet zelf de eerste stap zetten, dat is aan hem.
[..]
En je leest ook vaak genoeg dat degene die vreemd ging het nooit vertelt heeft en er ook geen last van heeft. Beide opties mogelijk.
[..]
Tuurlijk draag ik mijn steentje erbij. Wat ik enkel zeg is dat ik niet vreemd ga, en dat die man dat doet, dat is zijn verantwoordelijkheid.
[..]
Niet m'n vriend, was puur een scharrel.
Goed dat je er luchtig mee om kunt gaan en dat je tenminste wel werk hebt als dagindeling, ook al is het maar vrijwilligerswerk. Voor dat soort ongeschoold werk hebben werkgevers toch vaak liever goedkope scholieren.quote:Op maandag 30 juni 2014 19:13 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ik ben het stadium dat het deuken opleverde inmiddels voorbij. Er kunnen geen deuken meer bij zeg maarIk solliciteerde ook in een opwelling, maar als ik was aangenomen had ik mn best wel gedaan hoor
De vorige keer 2 keer dat ik solliciteerde daar kwam ik niet eens op gesprek
![]()
Ik ben ook al afgewezen bij elke schoonmaakbedrijf in de regio en zelf een krantenwijk kreeg ik niet
Ik stort me nu op mn vrijwilligerswerk bij een museum. Daar neem ik wat taken van de directeur overVeel beter voor mn ego
Voor m'n eerste ex die vreemdging stond ik er ook al zo in. Het kan zijn omdat m'n vader vroeger met een andere vrouw ging (waar hij nu mee is getrouwd, dus ik ben wel blij voor ze; m'n moeder is ook gelukkig hertrouwd overigens), maar zelf heb ik nooit zoiets gedaan. Behalve een enkele keer een dronken kus, toen zowel zij als ik in een verkering zaten. Daar baalde ik erg van, en heb het dan ook netjes uitgemaakt de eerstvolgende keer dat ik m'n vriendinnetje van toen zag. Zonder het te vertellen, want dat zou d'r alleen maar onnodig kwetsen.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:24 schreef Elvi het volgende:
Ik heb gewoon ontzettende moeder issues omtrent dit probleem. Ik kan niet met vrouwen omgaan. Relaties aangaan is 1 ding, krijgen ook, maar het uitzingen is iets anders. Ik heb echt smerige moeder issuesquote:Op maandag 30 juni 2014 20:10 schreef Gray het volgende:
[..]
Voor m'n eerste ex die vreemdging stond ik er ook al zo in. Het kan zijn omdat m'n vader vroeger met een andere vrouw ging (waar hij nu mee is getrouwd, dus ik ben wel blij voor ze; m'n moeder is ook gelukkig hertrouwd overigens), maar zelf heb ik nooit zoiets gedaan. Behalve een enkele keer een dronken kus, toen zowel zij als ik in een verkering zaten. Daar baalde ik erg van, en heb het dan ook netjes uitgemaakt de eerstvolgende keer dat ik m'n vriendinnetje van toen zag. Zonder het te vertellen, want dat zou d'r alleen maar onnodig kwetsen.
Nee, dat is iets wat ik simpelweg niet wil doen. Meermaals heb ik dan ook zo'n situatie afgekapt voor die kwam. Ik ben zelfs niet eens van de meiden die rebounden zijn, omdat ik dan niet het gevoel heb dat ze emotioneel gezien bij mij zijn, maar een ander. Stiekem ben ik best een romanticus in dat opzicht.
Lang leve de mommy-issues, hier nog een...quote:Op maandag 30 juni 2014 20:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb gewoon ontzettende moeder issues omtrent dit probleem. Ik kan niet met vrouwen omgaan. Relaties aangaan is 1 ding, krijgen ook, maar het uitzingen is iets anders. Ik heb echt smerige moeder issues. Maar daar liggen de wortels dus echt van in het verleden..
CMV (HBO-opleiding) met een minor bij een andere opleiding waar mn eerste keus lag maar die toen nog aan lotingen deden. Dus ja ietwat ambitieusquote:Op maandag 30 juni 2014 19:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Goed dat je er luchtig mee om kunt gaan en dat je tenminste wel werk hebt als dagindeling, ook al is het maar vrijwilligerswerk. Voor dat soort ongeschoold werk hebben werkgevers toch vaak liever goedkope scholieren.
Wat voor studie heb je gedaan? Voor dergelijke banen word ik bij voorbaat al afgewezen omdat ik te hoog ben opgeleid...
Maar hoe uiten die mommy-issues zich dan? Verwacht je dan dat je vriendin zich als een moeder gaat gedragen of projecteer je je issues op je vriendin? Ik weet niet hoe ik dat voor me moet zienquote:Op maandag 30 juni 2014 20:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Lang leve de mommy-issues, hier nog een...
Die mommy issues uiten zich in het gegeven dat ik geowon ontzettend 'apart' ben in het aanvoelen van gevoelens tijdens zo'n relatie.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar hoe uiten die mommy-issues zich dan? Verwacht je dan dat je vriendin zich als een moeder gaat gedragen of projecteer je je issues op je vriendin? Ik weet niet hoe ik dat voor me moet zien
De meiden die me aan m'n moeder doen denken, en mij aan de kant hebben gezet, veroorzaakten een pijn die me aan heel pittige situaties met m'n moeder doen herinneren. Op een zekere manier projectie dus, via associatie.quote:Op maandag 30 juni 2014 22:22 schreef Elvi het volgende:
[..]
Maar hoe uiten die mommy-issues zich dan? Verwacht je dan dat je vriendin zich als een moeder gaat gedragen of projecteer je je issues op je vriendin? Ik weet niet hoe ik dat voor me moet zien
Ik doe hetzelfde. Projectie projectie...quote:Op maandag 30 juni 2014 23:15 schreef Gray het volgende:
[..]
De meiden die me aan m'n moeder doen denken, en mij aan de kant hebben gezet, veroorzaakten een pijn die me aan heel pittige situaties met m'n moeder doen herinneren. Op een zekere manier projectie dus, via associatie.
Haha nee van het Nederlands elftal natuurlijk! Ik ben nogal een voetbalfanaat.quote:
Dan hadden we sowieso niet gewonnen..quote:
Het draait er mijns inziens meer over dat de situatie waar je in zit niks is om bang voor te zijn. Je kunt best schrikken, maar zodra je ziet dat het een bekende is die je vastpakt dwaalt dit weer af. Als je dan enorm bang blijft door een verleden ervaring, is het zaak om in te zien dat die angst door dat voorval ontstaan is, niet reëel is en dat door te laten dringen.quote:Op zondag 29 juni 2014 16:47 schreef zomertje het volgende:
[..]
De vraag is hoe dat werkt als het verder gaat dan alleen een gedachte. Hoe werkt het als je bijvoorbeeld onverwachts wordt vastgepakt en daar van in paniek raakt. Een potje stoeien kan dan ineens een andere lading krijgen bijvoorbeeld.
Ja maar dan ken ik er nog wel meer. Relaties geven ook altijd ellende. De periode er voor, tijdens de relatie niet. Maar the aftermath is altijd fuckedquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:14 schreef Cue_ het volgende:
Ik ga gewoon niet meer drinkenWat een ellende geeft dat toch altijd
Oh, soms ook die periode er voor hoorquote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ja maar dan ken ik er nog wel meer. Relaties geven ook altijd ellende. De periode er voor, tijdens de relatie niet. Maar the aftermath is altijd fucked![]()
Same goes for alcohol en andere middelen.
Oh, okequote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:18 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Oh, soms ook die periode er voor hoor
Nou wees maar blij... wens het niemand toe. En enig idee waarom je je weer zo voelt? Want het was dus wel even beter geweest?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, oke. Gelukkig ben ik die nog niet tegen gekomen. Ik lijk weer een beetje terug bij af te zijn. Heb weer een gruwelijke hekel aan het leven.
Yes, februari-mei gingen vrij aardig. Toen dacht ik een baan binnen te hebben, dat lukte niet maar had huis al opgezegd. Toen kreeg ik daarna nog een rits interviews en dat waren allemaal rejecties. Dat zorgde voor frictie in mijn huidige relatie. En het is nu allemaal een beetje murphies law. Wat mis kan, gaat mis.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:28 schreef missbehavin het volgende:
[..]
Nou wees maar blij... wens het niemand toe. En enig idee waarom je je weer zo voelt? Want het was dus wel even beter geweest?
Even hardop gezegd, jij kan niks loslaten.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Er komt dan gewoon weer rete veel onzekerheid naar boven. Al die verhalen van vroeger waar ik als kind in een pleeggezin werd gezet en ik daar een andere (mindere) behandeling kreeg ivg met de echte zonen/dochters. Dat ik in mijn gezicht werd uitgescholden door een pleegvader dat ik niks ga bereiken in het leven. Dat na het falen van VWO6 ik werd uitgelachen, wat dacht ik wel niet? Universiteit?
En dar ik na mijn breuk met mijn ex natuurlijk ontzettende bindings issues heb. Ik kon haarmaarniet loslaten.
Eens hoor.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:10 schreef aijumu het volgende:
[..]
Even hardop gezegd, jij kan niks loslaten.
Werk daaraan. Sleutel - slotquote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens hoor.
Ik ben een spons. Trek alles op mezelf.
Ja dat is kut.. Geconditioneerde puppies zijn we toch eigenlijk he..quote:Op dinsdag 1 juli 2014 11:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Er komt dan gewoon weer rete veel onzekerheid naar boven. Al die verhalen van vroeger waar ik als kind in een pleeggezin werd gezet en ik daar een andere (mindere) behandeling kreeg ivg met de echte zonen/dochters. Dat ik in mijn gezicht werd uitgescholden door een pleegvader dat ik niks ga bereiken in het leven. Dat na het falen van VWO6 ik werd uitgelachen, wat dacht ik wel niet? Universiteit?
En dar ik na mijn breuk met mijn ex natuurlijk ontzettende bindings issues heb. Ik kon haarmaarniet loslaten.
Wat zou jij doen behalve mij een schop onder m'n kont geven?quote:
Nee zeggen is heel belangrijk. Het is goed voor zowel jou als anderen. In dit geval levert het kostbare tijd op. Dus doe jezelf en anderen een plezier, en zeg eens wat vaker nee.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:08 schreef kuolema het volgende:
Ik ben echt zo'n sukkelElke keer dat ik word gebeld door een of ander vaag (buitenlands) bedrijf dat me iets wil aansmeren, kan ik gewoon niet ophangen ... want dat vind ik zo hard. Dus ik ga maar gewoon luisteren, lang, en vragen beantwoorden, hoewel ik tussendoor wel duidelijk maak dat ik niks ga kopen, maar ze gaan gewoon door en ik kan dan niet ophangen. Maar om de hele tijd mee te gaan en iemand zijn best te laten doen om je over te halen en dan uiteindelijk toch volhouden dat ik het niet wil (met heel veel sorry's
) is natuurlijker nog veel stommer. En daarom zou ik me bijna laten paaien ...
Die gast hing plotseling op, volgens mij was ie pissed
Dit is dus weer zo'n 'geen nee kunnen zeggen' - issue waar ik toch echt wat aan moet gaan doen.
Heeft iemand tips? De enige optie is zeker gewoon hard zijn?
Die gasten op straat zijn ook zo goedquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:15 schreef Gewas het volgende:
@Kuolema
Dat heb ik ook vaak gehad.
Bijvoorbeeld dat ik in de stad loop en dat er iemand van een goed doel een gesprek met me begint. En dan sta ik daar weer 10 minuten met zo iemand te praten. Heb het ook altijd met jehova getuigen. Vind het dan lullig om een grote bek op te zetten (hoewel ik dat wel kan als je mij echt boos maakt).
Ja ik weet het. Het levert veel stress op. Ben er ook mee bezig.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:32 schreef Gray het volgende:
[..]
Nee zeggen is heel belangrijk. Het is goed voor zowel jou als anderen. In dit geval levert het kostbare tijd op. Dus doe jezelf en anderen een plezier, en zeg eens wat vaker nee.
Soms is het meest vriendelijke dat je kan doen, jezelf onvriendelijk laten overkomen. Net als dat een kind soms een standje nodig heeft voor een goede opvoeding.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:45 schreef kuolema het volgende:
Ja ik weet het. Het levert veel stress op. Ben er ook mee bezig.
Maar soms lijk je niet duidelijk en aardig tegelijk te kunnen zijn en dat maakt het nog lastiger.
Jeetje, die van jou ook al?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Cue_ het volgende:
Natuurlijk.. kreeg vandaag het bericht dat mijn sportschool binnen 3 maanden gaat sluiten
Uff :/ en nu? Zoveel progressie kun je niet boeken in 3 maand.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Cue_ het volgende:
Natuurlijk.. kreeg vandaag het bericht dat mijn sportschool binnen 3 maanden gaat sluiten
Zit je ook bij zo'n achmeading?quote:
Nu niets. Maak die maanden vol en denk dat ik er dan weer de brui aan ga geven.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:22 schreef sitting_elfling het volgende:
Uff :/ en nu? Zoveel progressie kun je niet boeken in 3 maand.
Zit atm in trein van Rotterdam richting Utrecht. Ik schaam me soms dood voor het apen gedrag van mensen in een trein.. Grote bek open trekken in een stilte coupe en een ouderlijk paar uitschelden wanneer ze er iets van zeggen. Da fuck man
.
Waar trek je echt kracht uit.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 13:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat zou jij doen behalve mij een schop onder m'n kont geven?
Waar trek je echt kracht uit.
Wat zorgt er voor dat je morgen en overmorgen nog mee wil maken?
Ik zit overigens ook met, naja zat, met een vader en opa die eigenlijk geen zin hadden in het leven. Mijn pa ziet zichzelf nooit oud worden en de vader van mijn vader had jarenlang geen zin in het leven. Mopperen dat het mooi genoeg is geweest, maarja ... Het leven ging maar door. Zelfmoord geen optie want Christen.
Kijk hier is het leuke aan psychisch niet helemaal lekker zijn. Rationeel of objectief over jezelf oordelen om zo uit je penibele situatie te komen is erg moeilijk (geldt ook voor mij), alleen heeft een ander er vaak wel een betere kijk op dan jij.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 12:26 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens hoor.
Ik ben een spons. Trek alles op mezelf.
Die sluiten ook bij bosjes, kan ook bijna niet als je ziet wat voor lage prijzen sommige hanteren.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:11 schreef Cue_ het volgende:
Deze was alles behalve goedkoopquote:Op woensdag 2 juli 2014 16:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Die sluiten ook bij bosjes, kan ook bijna niet als je ziet wat voor lage prijzen sommige hanteren.
Ik geloof echt dat ik minderwaardig ben. Ik geloof oprecht dat ik zaken zoals goedheid etc. niet verdien. Ik geloof dat ik dusdanig ver afwijk van een gemiddelde mens dat zaken als een vrolijk goed leven met een gezin en kids niet voor mij is. Niet dat ik het alleen niet verdien maar ik zou het ook niet moeten doen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 14:58 schreef duracellkonijntje het volgende:
[..]
Kijk hier is het leuke aan psychisch niet helemaal lekker zijn. Rationeel of objectief over jezelf oordelen om zo uit je penibele situatie te komen is erg moeilijk (geldt ook voor mij), alleen heeft een ander er vaak wel een betere kijk op dan jij.
• Als je VWO6 hebt gehaald doe je het al extreem goed, op ieder niveau haalt iemand wel eens niet. Reken daar je kindertijd bij op en je hebt een legit excuus.
• Wij weten hier allemaal dat het minderwaardigheidscomplex dus uit je jeugd en je behandeling toen kwam. Het is iets wat je door omgevingsinvloeden zelf bent gaan geloven, ondanks dat het niet waar is.
De vraag is, geloof jij echt dat je minderwaardig bent? Of is het een geconditioneerd idee dat JOU niet loslaat?
Het zijn juist de duurdere sportscholen die door de goedkopere kapot worden geconcurreerd heb ik het idee.quote:Op woensdag 2 juli 2014 16:28 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Die sluiten ook bij bosjes, kan ook bijna niet als je ziet wat voor lage prijzen sommige hanteren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |