abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:52:37 #126
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141498689
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:44 schreef Molurus het volgende:

[..]

Zeker het OT is bij vlagen ronduit gruwelijk.
is een leuke studie naar gedaan, door het OT vinden kinderen genocide op arabieren rechtvaardig, andersom niet "arme joden" enzo.
http://maxblumenthal.com/(...)ocide-against-arabs/
  dinsdag 24 juni 2014 @ 18:55:09 #127
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141498790
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:52 schreef Manke het volgende:

[..]

is een leuke studie naar gedaan, door het OT vinden kinderen genocide op arabieren rechtvaardig, andersom niet "arme joden" enzo.
http://maxblumenthal.com/(...)ocide-against-arabs/
Ja, Dawkins vertelde in een lezing ook dat de Bijbelse context nogal uitmaakt. Als je dezelfde verhalen vertelt, maar met de namen en plaatsen vervangen door andere namen en plaatsen zodat het niet met de Bijbel wordt geassocieerd, dat mensen ineens heel anders tegen die verhalen aankijken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_141498960
quote:
Ik zie niets dan rechtvaardigheid en liefde in die tabel... ;(
pi_141498991
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 18:59 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Ik zie niets dan rechtvaardigheid en liefde in die tabel... ;(
Misschien is God een extreem polygame necrofiel.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:01:45 #131
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_141499068
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dawkins verwoordt dat zo:

"The God of the Old Testament is arguably the most unpleasant character in all fiction: jealous and proud of it; a petty, unjust, unforgiving control-freak; a vindictive, bloodthirsty ethnic cleanser; a misogynistic, homophobic, racist, infanticidal, genocidal, filicidal, pestilential, megalomaniacal, sadomasochistic, capriciously malevolent bully."

:+
Niet meer aanwezig in dit forum.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:06:41 #132
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_141499311
Je kunt niet kiezen of je in god gelooft of niet.

Net als je wel of niet gelooft dat Nederland wereldkampioen wordt.

Ik geloof het niet... kan er niks aan doen helaas.

Ik zal het eens proberen, wacht...
"God bestaat"
"God bestaat"
"God bestaat"
"God bestaat"
"God bestaat"

Nee sorry, het lukt niet, ik geloof er gewoon niet in.
pi_141499479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:00 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zit een paar van die teksten een beetje door te skimmen, maar het is echt onbegrijpelijk dat mensen dit serieus nemen. Kijk dit bijvoorbeeld:

quote:
1 De HEER zei tegen Mozes: 2 ‘Stuur er een aantal mannen op uit om Kanaän, het land dat ik de Israëlieten geven zal, te verkennen. Kies daartoe uit elke stam één man, een familiehoofd.’ 3 Mozes deed wat de HEER gebood en stuurde er vanuit de woestijn van Paran mannen op uit, die allen tot de leiders van de Israëlieten behoorden.

[...]

5 Nadat ze het land veertig dagen lang verkend hadden, keerden ze terug 26 naar Kades in de woestijn van Paran, naar Mozes, Aäron en de andere Israëlieten. Ze brachten aan het hele volk verslag uit en lieten de vruchten uit het land zien. 27 ‘Wij zijn in het land geweest waar u ons naartoe hebt gestuurd,’ vertelden ze aan Mozes. ‘Werkelijk, het vloeit over van melk en honing, en deze vruchten groeien er. 28 Maar daar staat tegenover dat de bevolking van dat land sterk is. De steden zijn versterkt en heel groot, en ook hebben we er Enakieten gezien.

[...]

1 Hierop barstte het hele volk in tranen uit, heel de nacht door klonk hun gejammer. 2 Ze begonnen zich allemaal te beklagen.

[...]

36 De mannen die Mozes eropuit gestuurd had om het land te verkennen en die na hun terugkeer het volk tot geklaag hadden aangezet door allerlei ongunstigs over dat land te vertellen, 37 die mannen stierven in de buurt van het heiligdom ten gevolge van een plaag, omdat ze het land in een kwaad daglicht hadden gesteld.
Dus God wil dat Mozes er een paar man op uit stuurt om het land te gaan verkennen. Vervolgens komen ze terug en doen ze verslag van het land, en de eerlijkheid gebied hun te zeggen dat het wel eens lastig kan worden om dat land te veroveren (ja, lekker christelijk ook - een land met geweld veroveren). Hierop gaat het volk klagen. God vindt het kut dat ze klagen, dus moeten de mannen die hij eropuit heeft gestuurd maar sterven :') man man man.
pi_141499587
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:10 schreef OllieWilliams het volgende:

[..]

Zit een paar van die teksten een beetje door te skimmen, maar het is echt onbegrijpelijk dat mensen dit serieus nemen. Kijk dit bijvoorbeeld:

[..]

Dus God wil dat Mozes er een paar man op uit stuurt om het land te gaan verkennen. Vervolgens komen ze terug en doen ze verslag van het land, en de eerlijkheid gebied hun te zeggen dat het wel eens lastig kan worden om dat land te veroveren (ja, lekker christelijk ook - een land met geweld veroveren). Hierop gaat het volk klagen. God vindt het kut dat ze klagen, dus moeten de mannen die hij eropuit heeft gestuurd maar sterven :') man man man.
Vraag het een christenextremist en hij weet er wel een draai aan te geven.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:13:07 #135
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141499600
De bijbel belooft in het OT weer voorspoed en zegeningen voor zijn volk/kinderen, in het NT komt Jezus ten tonele om iedereen de macht te geven om Gods kind te worden en die zegeningen te laten ontvangen, daarom haten joden christenen.

Stel nou dit is waar, maar tegelijkertijd ook de genocides op de vijanden van Gods volk, en deze God is de ware scheppende almachtige God waarmee je vrede zou kunnen krijgen via Jezus, zou je dat dan willen? :P
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:13:57 #136
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141499637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:13 schreef Manke het volgende:
De bijbel belooft in het OT weer voorspoed en zegeningen voor zijn volk/kinderen, in het NT komt Jezus ten tonele om iedereen de macht te geven om Gods kind te worden en die zegeningen te laten ontvangen, daarom haten joden christenen.

Stel nou dit is waar, maar tegelijkertijd ook de genocides op de vijanden van Gods volk, en deze God is de ware scheppende almachtige God waarmee je vrede zou kunnen krijgen via Jezus, zou je dat dan willen? :P
Nee
En daarbij zijn god, jezus en de heilige geest toch dezelfde 'persoon'?
pi_141499658
quote:

Als je eind jaren '30 zeker wist dat de nazi's de oorlog zouden gaan winnen, zou je je er dan bij aansluiten?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 19:15:25 ]
pi_141499683
-fout-

[ Bericht 98% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2014 19:15:10 ]
pi_141499686
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Met deze voorkennis, kies je er toch niet voor om als ongelovige door de wereld te gaan?
Reductio ad absurdum. Met hetzelfde drogargument is er ook geen reden om niet te geloven in een onzichtbare eenhoorn die je eeuwig laat branden als je niet im hem gelooft. Of een flying spaghettimonster die je eeuwig waterboardt met pastasaus als je niet in hem gelooft.

quote:
Echter, als je niet in God gelooft, waar kom het universum dan vandaan?
Dat weet niemand, en het is waarschijnlijk een vraag die niet binnen de context van het menselijk denken kan worden beantwoord. Niet door wetenschappers, en zeker niet door priesters of imams.

quote:
Gewoon zomaar uit het niets? Dat is een veel grotere sprookje dan Roodkapje. Er kan niet vanuit niets iets ontstaan. Er moet dus een Schepper bestaan en dat is, hoe moeilijk het ook is voor sommigen, God.
Uiteraard blijft dan dezelfde vraag staan voor God: waar komt die dan vandaan. Die kan -volgens datzelfde argument- dan ook niet vanuit het niets ontstaan. Dus dat is zelfs 'een veel grotere sprookje' dan Roodkapje en de Bijbel bij elkaar.

In essentie is "God" helemaal geen antwoord op die vraag (het verklaart in wezen ook niets, en legt niets uit), maar enkel een andere manier van zeggen "we weten het niet".
Hi, I'm a signature virus, put me in your signature to help me spread :)
pi_141499776
quote:
Waarom geloven sommige mensen niet in God?

pi_141499874
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:13 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Nee
En daarbij zijn god, jezus en de heilige geest toch dezelfde 'persoon'?
Als ik in God zou geloven, dan zou ik helemaal niets met hem te maken willen hebben. Die hemel van 'm kan me ook gestolen worden. Als je ziet wat die christelijke liefde inhoudt, dan moet ik er niet aan denken om dat tot in de eeuwigheid te moeten ondergaan.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:18:44 #142
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_141499904
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je eind jaren '30 zeker wist dat de nazi's de oorlog zouden gaan winnen, zou je je er dan bij aansluiten?
goeie :P

Zou je moslim worden als een extremist je daartoe dwingt met een mes op je strot.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:19:08 #143
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_141499937
quote:

Een goddelijke entiteit dat zich zo onethisch gedraagt is niet het aanbidden waard, maar is alle verzet waard die er maar op te brengen is. Het idee alleen al dat deze entiteit genocide zou plegen op diegene die niet in hem geloven zou elk rationeel en moraal persoon van die entiteit moeten af laten wenden. Het is een soort van chantage van de hoogste orde.

Daarbij...een god die aanbeden wilt worden? :? Daar is enkel 1 antwoord op --> :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_141499980
quote:
Daar ken ik het excuus al voor: dat komt niet door God, maar doordat de mens zondig is. God heeft de mens een vrije wil gegeven en de mens misbruikt die. (en dat had God natuurlijk nooit kunnen voorzien)
pi_141499999
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:23 schreef euphoria19 het volgende:

[..]

Ik denk juist het tegenovergestelde. Want God is vergevingsgezind.
Fatsoen is hier geen logisch gevolg van?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:20:55 #146
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_141500034
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef Manke het volgende:

[..]

Zou je moslim worden als een extremist je daartoe dwingt met een mes op je strot.
Wat heeft dat nou voor een zin? Trap die god daarin of zo? :')
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_141500064
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:18 schreef Manke het volgende:

[..]

In een kalifaat? Ja. Daarna zou ik vluchten. Was dat niet mogelijk, dan zou ik mijn leven beëindigen. Ik leef omdat ik het leuk vind. Als dat niet meer mag, dan hoeft het van mij allemaal niet meer.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:23:26 #148
383170 euphoria19
Life is like a dance!!
pi_141500156
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:20 schreef LittlemanNL het volgende:

[..]

Fatsoen is hier geen logisch gevolg van?
waarvan?
pi_141500248
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:15 schreef Jace_TBL het volgende:

[..]

Uiteraard blijft dan dezelfde vraag staan voor God: waar komt die dan vandaan. Die kan -volgens datzelfde argument- dan ook niet vanuit het niets ontstaan. Dus dat is zelfs 'een veel grotere sprookje' dan Roodkapje en de Bijbel bij elkaar.

In essentie is "God" helemaal geen antwoord op die vraag (het verklaart in wezen ook niets, en legt niets uit), maar enkel een andere manier van zeggen "we weten het niet".
Dit inderdaad. Het feit dat wetenschappers nog geen definitief uitsluitsel kunnen geven over hoe het universum uit niets is ontstaan als zwakte van de wetenschap aanwijzen, om vervolgens te claimen dat het antwoord daarop "God" is :')! Realiseren zij zich niet dat dat het probleem alleen maar groter maakt? Immers is er dan iets dat groter dan de natuur en alomvattend is; het ontstaan daarvan moet ook weer verklaard worden en dat is nog veel lastiger dan het ontstaan van het universum... Maar over die ontstaansvraag maken gelovigen zich niet druk, want je "hoeft niet alles te begrijpen" en God is door de mens toch niet volledig te bevatten. Dat is pas een zwaktebod. Bovendien weerhoudt het ze ervan om op zoek te gaan naar antwoorden hieromtrent en nemen dus genoegen met die vrijwillige onwetendheid. Snap niet hoe dat ooit bevredigend kan zijn...
pi_141500465
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 13:16 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Alleen al om de fatsoensredenen moeten jullie in God geloven, want grotendeels van de posters hier hebben die niet.
"Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music."
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')