ik vraag toch hoe een gelovige m ziet.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:15 schreef Manke het volgende:
[..]
als je als atheïst aan God vraagt of hij bestaat, verwacht je geen antwoord
Een asmurfist ook niet.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Molurus op 24-06-2014 15:38:53 ]Niet meer aanwezig in dit forum.
Je dacht dat ik bedoelde dat je hem dan letterlijk ziet, maar dat bedoelde ik niet. Zien betekent niet alleen maar visueel waarnemen.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:24 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
ik vraag toch hoe een gelovige m ziet.
Hoe zie je m dan?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:42 schreef Manke het volgende:
[..]
Je dacht dat ik bedoelde dat je hem dan letterlijk ziet, maar dat bedoelde ik niet. Zien betekent niet alleen maar visueel waarnemen.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:21 schreef Manke het volgende:
[..]
daarvan zullen er veel in de VS zitten.
Niet alleen de drie grote hoor, het is zo'n beetje het bestaansrecht van elke religie..quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:46 schreef AjaxS het volgende:
Hoe kan je god's bestaan bewijzen?, d.m.v. oude boeken, kom op, we praten over tijden, waar gasten als Chris Angel en David Blaine als goden behandeld zou worden.Het is puur onwetendheid, dat optimaal uitgebuit wordt door drie grote religies.
Dat was eigenlijk geen vraag. Het had eigenlijk: evolutie misschien? moeten zijn.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 13:04 schreef Molurus het volgende:
[..]
Evolutie is voor een deel van de gelovigen een probleem, correct. Maar wat is precies je vraag?
Gooi er elke dinsdag spareribs bij en je hebt een volgeling...quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:06 schreef AjaxS het volgende:
WTF: Ik heb een minuut geleden met god gesproken, ik schrijf binnenkort een boek, het komt eigenlijk op neer: alles wat met ontwikkeling en denken voor je zelf te maken heeft moet verbannen worden.
Wij mannen hebben recht op 7 vrouwen en zij mogen ons geen seks weigeren.
Who joins me
Ah, zo.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:51 schreef Antaris het volgende:
[..]
Dat was eigenlijk geen vraag. Het had eigenlijk: evolutie misschien? moeten zijn.
Dat is dan een probleem. Jij zegt: "Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs."quote:Op dinsdag 24 juni 2014 15:15 schreef Manke het volgende:
[..]
als je als atheïst aan God vraagt of hij bestaat, verwacht je geen antwoord
Precies. Zo'n bewijs werkt alleen voor iemand die dat bewijs niet wil / niet nodig heeft.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:05 schreef GrumpyFish het volgende:
Een ongelovige wil graag bewijs voordat hij ergens in gaat geloven, en jij komt aan met iets dat alleen "werkt" als je al gelooft. Daar kan een ongelovige dus niets mee.
God is een persoon die overal is, alles weet en iedereen hoort, dat is wat we van hem weten volgens geschriften. Wil je weten of deze soort God bestaat, dan moet je hem benaderen op de manier waarvan bekend is hoe hij is, hij hoort je, dus dan kan je testen of dat zo is. Gelovigen geloven ook dat hij antwoordt, omdat de bijbel dit zegt, als de bijbel klopt kan je antwoord verwachten. De bijbel zegt ook dat God wil dat je hem zoekt. Dus als je bewijs wilt, moet je het beestje naar z'n aard benaderen. God is geest en zal spreken tot je geest, volgens de bijbel.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:05 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Dat is dan een probleem. Jij zegt: "Vraag hem persoonlijk of hij bestaat en of hij zich aan jou wil openbaren, vraag of hij in je hart komt, en je krijgt gegarandeerd je persoonlijke bewijs."
Krijg je dan geen reactie, dan ben je niet oprecht, wil je het niet graag genoeg of verwacht je geen antwoord (i.e. alles wat die overtuiging tegenspreekt, wordt weggeredeneerd"). Maar dat is toch juist het hele punt? Als ik al in god zou geloven, zou ik niet hoeven vragen of hij zich aan mij wil openbaren.
Een ongelovige wil graag bewijs voordat hij ergens in gaat geloven, en jij komt aan met iets dat alleen "werkt" als je al gelooft. Daar kan een ongelovige dus niets mee.
En op basis waarvan heeft de bijbel een patent op de waarheid?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:36 schreef Manke het volgende:
[..]
God is een persoon die overal is, alles weet en iedereen hoort, dat is wat we van hem weten volgens geschriften. Wil je weten of deze soort God bestaat, dan moet je hem benaderen op de manier waarvan bekend is hoe hij is, hij hoort je, dus dan kan je testen of dat zo is. Gelovigen geloven ook dat hij antwoordt, omdat de bijbel dit zegt, als de bijbel klopt kan je antwoord verwachten. De bijbel zegt ook dat God wil dat je hem zoekt. Dus als je bewijs wilt, moet je het beestje naar z'n aard benaderen. God is geest en zal spreken tot je geest, volgens de bijbel.
Het christelijk geloof is meer: eerst geloven, dan zien ("met geloof ter grootte van een mosterdzaadje kan je bergen verzetten", "gezegend zijn zij die geloven maar niet gezien hebben"), daarom zullen velen nooit geloven.
Een andere manier om hem te vinden is om te kijken of satan en z'n demonen bestaan, maar dat pakt volgens alle verhalen nooit goed uit, en veel van die mensen eindigen alsnog bij God (of met zelfmoord).
De bijbel is een mooi verhalenboekjequote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:38 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En op basis waarvan heeft de bijbel een patent op de waarheid?
Hoe kan het een persoon zijn en een geest?quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:36 schreef Manke het volgende:
[..]
God is een persoon die overal is, alles weet en iedereen hoort, dat is wat we van hem weten volgens geschriften. Wil je weten of deze soort God bestaat, dan moet je hem benaderen op de manier waarvan bekend is hoe hij is, hij hoort je, dus dan kan je testen of dat zo is. Gelovigen geloven ook dat hij antwoordt, omdat de bijbel dit zegt, als de bijbel klopt kan je antwoord verwachten. De bijbel zegt ook dat God wil dat je hem zoekt. Dus als je bewijs wilt, moet je het beestje naar z'n aard benaderen. God is geest en zal spreken tot je geest, volgens de bijbel.
Het christelijk geloof is meer: eerst geloven, dan zien ("met geloof ter grootte van een mosterdzaadje kan je bergen verzetten", "gezegend zijn zij die geloven maar niet gezien hebben"), daarom zullen velen nooit geloven.
Een andere manier om hem te vinden is om te kijken of satan en z'n demonen bestaan, maar dat pakt volgens alle verhalen nooit goed uit, en veel van die mensen eindigen alsnog bij God (of met zelfmoord).
"wij van WC-eend"quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:38 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
En op basis waarvan heeft de bijbel een patent op de waarheid?
mooie verhalen van genocide jaquote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:40 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
De bijbel is een mooi verhalenboekje
zijn wij ook, maar daar verschilt iedereen ook van mening van.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:41 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
Hoe kan het een persoon zijn en een geest?
De geest als in het bewustzijn lijkt mij niets anders dan het resultaat van neuronale activiteit.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:44 schreef Manke het volgende:
[..]
zijn wij ook, maar daar verschilt iedereen ook van mening van.
Het is een vrij ziekelijk boek over een extreem jaloerse, moordzuchtige geest die de meest bizarre dingen doet en zegt.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 18:40 schreef euphoria19 het volgende:
[..]
De bijbel is een mooi verhalenboekje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |