Lees dit nou eens een keer goed na:quote:Op maandag 23 juni 2014 21:41 schreef Life2.0 het volgende:
dus iemand heeft het bewezen? tot hoe veel cijfers kwam hij tot hij besloot dat het oneindig was?
quote:Op maandag 23 juni 2014 21:38 schreef Molurus het volgende:
[..]
Nee, maar dat Pi een irrationeel getal is is wel bewijsbaar, ook zonder Pi oneindig uit te rekenen. Dat is het punt.
Het is inderdaad gevolg van natuurlijke processen. Het beginpunt waaruit alles voortvloeit is door God geschapen.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
Nee. De meeste dingen worden helemaal niet gemaakt, maar ontstaan als het gevolg van natuurlijke processen. (Nu kun je natuurlijk volhouden dat die natuurlijke processen zijn gemaakt - maar daar zul je dan wel argumenten voor moeten hebben anders dan 'ik begrijp dit niet'.)
Behalve dat niets in de wetenschap nog steeds iets is. Terwijl niets gewoon niets is. Het bestaat niet.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
Dit is empirisch onjuist. Zie ook:
--> Virtuele deeltjes
-->
Jawel omdat dat bovennatuurlijk is. Iets wat niet te bevatten is in de realiteit is God.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
(wat je niet kunt), dan wil dat niet zeggen dat een god de oorzaak van het universum is.
Je moet open staan voor andere denkbeelden. God zal je nooit kunnen zien in ons sterfelijk leven, Hij staat namelijk buiten het universum. Als je nog steeds stellig gelooft dat uit niets iets kan ontstaan dan ben je net zo gelovig als ik.quote:Op maandag 23 juni 2014 20:37 schreef Molurus het volgende:
Argumentum ad ignorantum: dat je er geen verklaring voor hebt is op geen enkele manier een argument voor het bestaan van goden. Dat is gewoon intellectuele armoede.
Ik weet niet precies hoe dat beargumenteerd wordt. Als God buiten de (onze/universele) tijd staat en ''iets'' op een ''bepaald'' moment deed dan kan je inderdaad zeggen dat ook God (die zowel in 'ons heden en toekomst is') inderdaad een eigen 'tijdslijn' heeft, maar die van hem hoeft dan niet per se een begin te hebben... of zo? Dus hij creëerde (of creëert) onze tijd tijdens zijn 'altijd en overal aanwezige staat buiten het universum'.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:02 schreef Molurus het volgende:
Een god die een universum schept is natuurlijk op een bepaald moment begonnen met het scheppen van dat universum. Dat kan niet binnen de tijd van het universum zelf zijn geweest, dus moet die god een eigen tijd hebben. (Zonder tijd is god statisch / onveranderlijk.)
Jij blijft in de veronderstelling dat je alle decimalen van Pi moet bepalen om met absolute zekerheid te kunnen zeggen dat Pi irrationeel is. Ik wijs je erop dat dat eenvoudig onzin is.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:42 schreef Life2.0 het volgende:
ik lees juist heel goed
jij maakt de aanname dat wiskundigen gelijk hebben, niet ik, ik vergelijk het enkel met de bijbel, dat exact dezelfde vormen van 'bewijs' handeert
hoe WEET je het dan?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Molurus het volgende:
[..]
Jij blijft in de veronderstelling dat je alle decimalen van Pi moet bepalen om met absolute zekerheid te kunnen zeggen dat Pi irrationeel is. Ik wijs je erop dat dat eenvoudig onzin is.
Omdat je nooit een perfect rond cirkel kan tekenen, als je ver genoeg inzoomt, dan zie je kartelrandjes. Je kan niet iets wat oneindig is teken of maken.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe WEET je het dan?
repeat: "WEET"
ik ben niet op zoek nar theorie, stelling, hypothese, aannamelijke wiskundige formules ed, maar bewijs.
koop een betere videokaartquote:Op maandag 23 juni 2014 21:45 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Omdat je nooit een perfect rond cirkel kan tekenen, als je ver genoeg inzoomt, dan zie je kartelrandjes. Je kan niet iets wat oneindig is teken of maken.
Want? Waar kun je dat uit concluderen? Of wat is daarvoor het argument?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Het is inderdaad gevolg van natuurlijke processen. Het beginpunt waaruit alles voortvloeit is door God geschapen.
Kun jij een andere werkbare definitie van 'niets' geven?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Behalve dat niets in de wetenschap nog steeds iets is. Terwijl niets gewoon niets is. Het bestaat niet.
Hoe kom je tot de conclusie dat dat bovennatuurlijk is? En wat betekent 'bovennatuurlijk' volgens jou?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Jawel omdat dat bovennatuurlijk is. Iets wat niet te bevatten is in de realiteit is God.
Dit argument kun je natuurlijk toepassen op elk idee, niet alleen op het bestaan van goden in het bijzonder.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
[..]
Je moet open staan voor andere denkbeelden.
Het argument hiervoor is....?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
God zal je nooit kunnen zien in ons sterfelijk leven, Hij staat namelijk buiten het universum.
Daarmee negeer je de waarneembare werkelijkheid volledig. Daar heb ik dan weer weinig last van.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:43 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Als je nog steeds stellig gelooft dat uit niets iets kan ontstaan dan ben je net zo gelovig als ik.
Het bewijs, want dat is het toch echt, heb ik je al gelinkt.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:44 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
hoe WEET je het dan?
repeat: "WEET"
ik ben niet op zoek nar theorie, stelling, hypothese, aannamelijke wiskundige formules ed, maar bewijs.
Nee, dat is de theorie.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:50 schreef Molurus het volgende:
[..]
Het bewijs, want dat is het toch echt, heb ik je al gelinkt.
Zwaartekracht is toevallig 1 van de meest controversiële onderwerpen in de theoretische natuurkunde. Nog steeds weet men eigenlijk niet echt wat het nou precies is.quote:
dan zitten we ten minste op een lijnquote:Op maandag 23 juni 2014 21:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat herhalen maakt het nog geen argument.
maar pi wel?quote:Op maandag 23 juni 2014 21:52 schreef Molurus het volgende:
[..]
Zwaartekracht is toevallig 1 van de meest controversiële onderwerpen in de theoretische natuurkunde. Nog steeds weet men eigenlijk niet echt wat het nou precies is.
Er is geen 'praktijkwiskunde'. Er is alleen theorie.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:53 schreef Life2.0 het volgende:
het bewijs VOLGT uit de theorie, waneer je het in praktijk brengt
Door heel wat natuurkundigen wordt het niet eens gezien als een echte kracht.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:53 schreef Life2.0 het volgende:
zwaartekracht is redelijk bewezen, toch is er geen absoluut bewijs voor
Dat bewijs is tamelijk absoluut, ja. De kans dat dat bewijs ooit wordt weerlegd is precies 0%, niet bij benadering 0.quote:
Dat is een Ad baculum. Geloof is een keuze die je op basis van verstand maakt, niet uit angst.quote:Op maandag 23 juni 2014 16:13 schreef Wereldveroveraar het volgende:
Allereerst je hebt niets te verliezen als je in God gelooft. Als je goed doet dan kom je in de hemel. Maar als je niet in God gelooft dan ga je branden in hel als God bestaat. Je verliest dus alleen maar als ongelovige. Geloof je in God dan leid je op z'n minst een gezegend sterfelijke leven.
Elke redenering over het ontstaan van het universum leidt tot oneindige regressie en dan maakt het niet uit of je nou wel of niet in god gelooft. Want als niet iets vanuit niets kan komen, waar komt god dan vandaan?quote:Om jullie over te halen, denk eens even na over de wereld en het universum. Alles wat bestaat is door iets gemaakt. Er kan niet iets vanuit niets komen.
Dus als je niet in God gelooft, dan geloof je in dat 0 = 1. Niet logisch dus.
je wordt al warmerquote:Op maandag 23 juni 2014 21:54 schreef Molurus het volgende:
[..]
Er is geen 'praktijkwiskunde'. Er is alleen theorie.
[..]
Door heel wat natuurkundigen wordt het niet eens gezien als een echte kracht.
Bijzonder. Er is niets veranderd aan mijn standpunt. Maar wellicht voel je het kwartje vallen ofzo, ik weet het niet.quote:
Zoals 0 in wiskunde. Niet definieerbaar. Het bestaat gewoon niet. Dat is wat niets betekent, het is niks.quote:Op maandag 23 juni 2014 21:49 schreef Molurus het volgende:
Kun jij een andere werkbare definitie van 'niets' geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |