Maar hoe weten jullie dan wat er bij die livestream te zien wasquote:
Dat kan ook zonder 40 onzinposts.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar hoe weten jullie dan wat er bij die livestream te zien was
twitter:BBCBreaking twitterde op woensdag 06-08-2014 om 11:49:04"Hello, Comet!" tweets @ESA_Rosetta probe & sends this picture http://t.co/C9OCJj6t4I & http://t.co/GrIBjqxOR0 reageer retweet
zonde, nu weet niemand wat er is gebeurd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 11:53 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dat kan ook zonder 40 onzinposts.
Boel weer een beetje opgeruimd.
Prachtig. Ik denk niet dat er ooit een foto met zoveel detail is genomen, zo ver van de aarde.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:36 schreef Braindead2000 het volgende:
[ afbeelding ]
Stunning close up detail focusing on a smooth region on the ‘base’ of the ‘body’ section of comet 67P/Churyumov-Gerasimenko. The image was taken by Rosetta’s OSIRIS narrow-angle camera and downloaded today, 6 August. The image clearly shows a range of features, including boulders, craters and steep cliffs.
The image was taken from a distance of 130 km and the image resolution is 2.4 metres per pixel.
ESA/Rosetta/MPS for OSIRIS Team MPS/UPD/LAM/IAA/SSO/INTA/UPM/DASP/IDA
http://www.mps.mpg.de/371(...)tuelles_Rosetta_Bild
de zwaartekracht is er zeer laag, hij moet zich zelfs vastzetten met harpoenenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Prachtig. Ik denk niet dat er ooit een foto met zoveel detail is genomen, zo ver van de aarde.
Nu wordt het neem ik aan scouten voor een geschikte landingsplaats. Het lijkt erop alsof er nogal wat stof ligt. Je wilt niet dat zo'n lander direct wegzakt in een paar meter los stof.
Als ik het goed begreep is de nauwkeurigheid van landing een gebied van een vierkante kilometer. Die komeet is al niet erg groot; 3,5 bij 4 km, maar heeft ook nog eens een hele vreemde vorm vol met bergen en ravijnen. Probeer daar maar eens een vlakke vierkante kilometer te vinden. Dan liggen er ook nog eens keien en zitten er kraters van allerlei groottes in de bodem.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:46 schreef Molurus het volgende:
[..]
Prachtig. Ik denk niet dat er ooit een foto met zoveel detail is genomen, zo ver van de aarde.
Nu wordt het neem ik aan scouten voor een geschikte landingsplaats. Het lijkt erop alsof er nogal wat stof ligt. Je wilt niet dat zo'n lander direct wegzakt in een paar meter los stof.
Ik las ergens dat ze ervan uitgaan de kans 50/50 is dat de lander goed gaat... dus wordt nog ff duimen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:42 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Als ik het goed begreep is de nauwkeurigheid van landing een gebied van een vierkante kilometer. Die komeet is al niet erg groot; 3,5 bij 4 km, maar heeft ook nog eens een hele vreemde vorm vol met bergen en ravijnen. Probeer daar maar eens een vlakke vierkante kilometer te vinden. Dan liggen er ook nog eens keien en zitten er kraters van allerlei groottes in de bodem.
Als dat maar goed gaat!
Pfff... dat zijn geen beste odds voor een missie die 10 jaar heeft geduurd.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:32 schreef dumble het volgende:
[..]
Ik las ergens dat ze ervan uitgaan de kans 50/50 is dat de lander goed gaat... dus wordt nog ff duimen.
*bron
Ze krijgen natuurlijk al enorm veel data van Rosetta zelf binnen he?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:35 schreef Molurus het volgende:
[..]
Pfff... dat zijn geen beste odds voor een missie die 10 jaar heeft geduurd.
* Molurus crosses fingers
True, de plaatjes die er momenteel binnenkomen zijn op zich al de moeite waard.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:01 schreef nikao het volgende:
[..]
Ze krijgen natuurlijk al enorm veel data van Rosetta zelf binnen he?
Dat zal alleen maar beter worden, gezien ze nog dichter op dat ding gaan vliegenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:02 schreef Molurus het volgende:
[..]
True, de plaatjes die er momenteel binnenkomen zijn op zich al de moeite waard.
Hoe lang kan dat ding eigenlijk in orbit rond die komeet blijven? Ik kan me voorstellen dat dat moeilijker wordt bij de volgende passage van de zon. Bovendien zal de energie op een gegeven moment ook op zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat zal alleen maar beter worden, gezien ze nog dichter op dat ding gaan vliegen
De passage rond de zon zal ook wel eens erg interessante foto's op kunnen leveren.
Op zo'n afstand van de aarde, zeker. Er zijn wel foto's gemaakt verder van huis, maar niet met zo veel detail volgens mij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:11 schreef Scrummie het volgende:
Schitterende foto's zeg. Bij zo'n object en zulke duidelijke foto's, dat moet voor het eerst zijn toch?
Dat heb ik altijd bij dit soort filmpjes:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:11 schreef Scrummie het volgende:
Echt bijzonder. Als ik er naar kijk denk ik weer "dus wij zitten hier ons druk te maken over de Gaza, Oekraine, Rusland, Olie, en geld, terwijl dat ding daar al zolang rondzweeft. Komt raar over misschien, maar alles voelt zo nietig als je het vanuit de ruimte bekijkt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |