abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juni 2014 @ 01:13:16 #51
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_141436480
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 19:02 schreef Parzival het volgende:

[..]

het gaat om het aannemelijk maken van een zaak.. een rechter moet uiteindelijk beslissen..

feit: Auto stond daar
feit: TS was onder invloed
feit: TS was al eerder veroordeeld
aannemelijk: TS wilde gaan rijden of had gereden

mogelijk verweer: TS had een BOB geregeld

nou weet ik niet of TS dat al direct had aangegeven die avond, maar dat zou wel slim geweest zijn
Waar haal jij het aannemelijke vandaan? Wanneer TS nu net op weg was naar de auto, de bestuurderskant opent, ja dan zou je kunnen spreken van aannemelijk.
Als ik TS was zou ik naar het politiebureau gaan en aangifte doen van laster en smaad.(dat de brief niet verstuurd is maakt niet uit, hij is geschreven en is als zo dusdanig al genoeg). Politie is verplicht (bij wet) om de aangifte aan te nemen. Doen ze dit niet, direct aangifte doen van de agent waarbij je de eerste aangifte probeerde te doen.
pi_141439383
Ja dat aannemelijk snap ik ook niet. Want staat toch in het verhaal dat er de agent heeft gezien dat ik niet heb gereden noch aanstalte heb gemaakt. Het gaat er inderdaad om wat de reden zal zijn waarom de brief verstuurd zal worden als de agent geen aanhouding heeft verricht op verdenking en bij gebrek aan feiten en ademanalyse omdat er geen ademanalyse toch een brief beweerd op gesteld te hebben. Overigens nog niet verstuurd want toen ik zei dat ik een klacht zal gaan indienen hij zei dat ik nog niet op de zaken vooruit moest gaan lopen dat hij na zijn vakantie zou na gaan of de brief verstuurd moet worden. Omdat er geen aanhouding is geweest betreft artikel 8. Dus wat ik wil weten is wat kan het cbr daar dan mee wat alleen twijfel is toch geen bewijs dan had die agent me bij twijfel toch moeten aanhouden en een onderzoek moeten doen. En advocaat heeft aan gegeven inderdaad de agent nog niet aan te klagen omdat de brief de deur nog niet uit is.
pi_141439432
En ik lees overal dat wanneer de politie twijfel men word aangehouden en ademanalyse ondergaat en dan pas worden gemeld bij het cbr. Maar omdat er geen aanhouding is geweest en dergelijke en dat de agent dat ook verklaard in zijn pv toen ik door hem werd terug gebeld en die beruchte zaterdagnacht ook aan gaf. Wil ik weten wat kan het cbr daarmee want voor ema en het onderzoek enzo moet toch een promilage bekend zijn? En de ema die ik heb afgerond was 6 juni 2009 de laatste dag. Dus van recivide is ook geen spraken.
  maandag 23 juni 2014 @ 08:03:20 #54
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141439872
Bel gewoon ff met z'n chef
  maandag 23 juni 2014 @ 08:21:01 #55
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_141440067
Gooi je gewoon vol met alcohol en rij net zo lang tot je m ziet
pi_141441601
quote:
1s.gif Op maandag 23 juni 2014 01:10 schreef Droopie het volgende:

[..]

ik had rijbewijs en liet dronken een vriend rijden.. Die reed auto Total loss, gelukkig eenzijdig en zonder gewonden. Ik nam de schuld op me en moest mee naar het bureau, toen zei de agent we matsen je want je bent je auto al kwijt en dat is al een goede les. Andere agent vertelde me toen dat ze ook niets konden maken omdat ze het niet gezien hebben.
O dan

Niks aan de hand dus
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
pi_141443064
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 15:52 schreef erwin0145 het volgende:
Ik vroeg waarom de agent de brief naar het cbr had gestuurd en wat daar in vermeld stond. De agent melde me dat hij nog niet was verstuurd omdat hij is na wou gaan vragen of dat zin had. Omdat zoals hij die zaterdag al verklaarde hij mij niet had zien rijden en niet aan had gehouden hij geen meeting had van het ugl waarde in mijn adem. Deze bevindingen staan ook in die brief melde hij.
Politieagenten zijn idd ook maar mbo-ertjes.
Man wat een faalhaas zeg. (8>
pi_141463105
Nou inderdaad maar als hij een melding maakt bij het cbr kan ik worden uit genodigd voor een alcohol onderzoek en dan kan ik moeilijk als chauffeur niet verklaren dat ik het rijbewijs nodig heb voor me werk en heb ik direct de stempel alcohol misbruik te pakken. En dit alles om een verkeerde interpretatie van een agent.

Snap niet dat wanneer er een aantekening uit het verleden op een rijbewijs staat dat men er dan zo maar van uit gaan dat je het weer zal doen. Dan heeft het bij voorbaad toch al geen zin dat je dat soort cursuse moet volgen als er al standaard van uit word gegaan dat je het weer doet. En daar leren ze juist dat je iemand die wel in staat is om te rijden te laten rijden. En wanneer die agent nu gewoon is goed onderzoek had gedaan zat ik nu niet in de spanning want elke keer dat ik wat vroeg op het bureau of aan de agent dan was het meneer loop nu niet op de zaken vooruit er is nog niks aan de hand. Nou ik vind van wel vind zo een brief behoorlijk serieus.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 02:42:30 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141478177
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Vraag blijft, waarom zou agent in godsnaam een brief naar het CBR sturen.
Is dat sowieso niet een beetje voor eigen rechter spelen van agent?
Lijkt mij dat een rechter of OvJ zoiets bepaald.
Nope. :N

Beide wegen (strafrechtelijk én bestuursrechtelijk) mogen tegelijk bewandeld worden (en worden dat ook). En het CBR tegen je is kutter dan de strafrechter tegen je..

En ja, dat weet ik uit ervaring.. Niet als "overtreder" maar als iemand die bij het CBR gedetacheerd zat..
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_141478557
Maar neem toch aan dat die agent bij twijfel een aanhouding had moeten verrichten en een ademanalyse had moeten uitvoeren. Want zelfs al had ik gereden had dat met 2 biertjes gemogen. Nu gaf dat apparaatje een A waarschijnlijk omdat het flesjes waren ik net op of boven de grens zat maar dat had dan na die 20 minuten prima geweest. Dus als hij zelf al zegt dat er geen bewijs is dan zou hij dus enkel op de aantekening van mijn rijbewijs een brief kunnen sturen? Mag toch aannemen dat ook daarbij aan eisen voldaan moet worden. Geen aanhouding bij twijfel, geen ademanalyse, verdachte niet zien rijden of in de auto gezien waar uit moest blijken dat er gereden ging worden. Getuigen niet gehoort. Wat moet zijn twijfel in zo een brief dan gegrond maken?
pi_141529417
Denk dat je naast je auto stond en gezopen had ofzo..
<a href="http://www.bitconnect-team.com" target="_blank" rel="nofollow">www.bitconnect-team.com</a>
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 25 juni 2014 @ 14:03:29 #62
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_141531485
Ik zou me niet te druk maken TS en gewoon even bij meneer de diender op de koffie gaan als hij weer aanwezig is. Als je de stress nu al echt niet aan kan dan kun je een afspraak aanvragen bij zijn meerdere.

Hebben je twee vrienden ook moeten blazen? Hadden zij (of 1 van hun) ook gedronken?

Wat ik op TV vaak zie is dat ze bij controles e.d. de passagiers niet willen laten blazen. Dit omdat de controle alleen voor bestuurders geldt. Nu weet ik niet zeker maar denk ik dat hij sowieso geen poot heeft om op te staan als hij je heeft laten blazen aangezien hij niet weet of je gereden hebt en je ook niet voornemens was te gaan rijden.
Dit kun je in je bezwaar eventueel ook mee nemen mocht er wel een gevolg aan komen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_141534789
Nee de andere hebben niet hoeven blazen alleen ik omdat de auto van mij was. Elke keer als ik op het bureau kom zeggen ze dat ik niet op de zaak vooruit moet lopen. En wil ze ook niet kwaad gaan maken dan weet ik zeker dat ie me wil gaan naaie zeg maar. Maar zonder. Ademanalyse kan het cbr toch ook niets en een alcohol onderzoek daar gaan alle vragen over een aanhouding en die is er niet geweest. En ik val buiten de recidive regeling omdat ik begin juni 2009 laatste dag ema had dan zouden ze dan weer met ema gaan dreigen?
pi_141535007
En zou toch denken wanneer een agent het vermoede heeft dat hij dan over moet gaan op een aanhouding? Of zie ik wat over het hoofd? Ben niet zo thuis met dit soort zaken dus vandaar de vele vragen hier.

[ Bericht 21% gewijzigd door erwin0145 op 25-06-2014 16:03:16 ]
pi_141536608
Ja las wel dat een rijverbod aan voetgangers op gelegd kan worden als ze legitimeren met een rijbewijs. En de rijvaardigheid kan die sowieso niet mee komen want de auto stond stil.

Waarom wordt het onderzoek alcohol / drugs opgelegd?
Alcoholgebruik en drugsgebruik in het verkeer is een wereldwijd probleem. Het gebruik van alcohol of drugs in het verkeer heeft een negatieve invloed op de verkeersveiligheid. (zie: www.alcoholinfo.nl en www.drugsinfo.nl). Als u bent aangehouden vanwege het rijden met een te hoog alcoholgehalte of onder invloed van drugs, ontstaat er het vermoeden dat er bij u sprake kan zijn van een verslaving of probleemgebruik

Ook hierbin het stukje van het cbr staat ben je aangehouden. En dat ben ik niet. Ben niet mee naar het bureau geweest en de agent geen enkele keer gezegd dt ik ben aangehouden alleen wat vraagjes over de auto en waar we vandaan kwamen en weer weg. Of doet cbr ook niks mocht die brief er toch heen gaan en de agent na waarheid te zeggen indie brief dat ik niet ben aangehouden en er geen bewijs was van overtreding artikel 8.
pi_141538938
wat een nsb agent zeg.. tering..hij is degene die op de zaken vooruit loopt..
dit zijn de redenen waarom de politie geen respect meer krijgt.. alles en iedereen pakken terwijl er niet eens iets gebeurd is. (laat staan bewijs daarvan is).
There are only 151 Pokémon.
pi_141686970
Inderdaad maar helaas lees ik overal dat door dit soort fouten het cbr toch een maatregel neemt en daar niet vanaf ziet. Dus ik weet niet wat me te wachten staat. En zonder ugl meeting kunnen ze toch zo maar geen straf op leggen? Nu is namelijk niet duidelijk wat het promillage is. En ik vroeg nog aan die agent of ik op het bureau moest blazen want ik ben er echt een leek in. Maar hij zei van niet omdat ik niet aangehouden werd. Dus hij kan er nu wel van alles van maken en de kans om het ongelijk te bewijzen is me eigenlijk gewoon ontnomen.
pi_141687048
Ik voel het nu als dat die agent er alles aan wil doen om via het cbr als nog te straffen voor iets waar hij zelf de bewijzen niet van heeft. En dat alles door een fout die ik in 2009 ben begaan en nu dus nog steeds achter volgt.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 29 juni 2014 @ 18:41:09 #69
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_141689033
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 17:50 schreef erwin0145 het volgende:
Ik voel het nu als dat die agent er alles aan wil doen om via het cbr als nog te straffen voor iets waar hij zelf de bewijzen niet van heeft. En dat alles door een fout die ik in 2009 ben begaan en nu dus nog steeds achter volgt.
Je staat sterk als je het voor laat komen. Heel sterk zelfs met twee getuigen. Houd je daar aan vast en laat je niet gek maken door zo'n agent.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_141689907
quote:
6s.gif Op zondag 29 juni 2014 18:41 schreef Nizno het volgende:

[..]

Je staat sterk als je het voor laat komen. Heel sterk zelfs met twee getuigen. Houd je daar aan vast en laat je niet gek maken door zo'n agent.
Gezien het alcoholgebruik van TS denk ik eerder dat hij wankel staat. Daarnaast heb je weinig keus als het CBR zijn alcoholgebruik en het rijbewijs nog eens gaat beoordelen. Met zijn verleden moet TS zich gewoon ver houden van deze situaties.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 29 juni 2014 @ 19:02:33 #71
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_141689967
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:01 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Gezien het alcoholgebruik van TS denk ik eerder dat hij wankel staat. Daarnaast heb je weinig keus als het CBR zijn alcoholgebruik en het rijbewijs nog eens gaat beoordelen. Met zijn verleden moet TS zich gewoon ver houden van deze situaties.
pardon? er is niets gebeurd.

Zou wat zijn als je dus niet meer een BOB mag regelen voor de toekomst.
pi_141690143
quote:
6s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:02 schreef Nizno het volgende:

[..]

pardon? er is niets gebeurd.

Zou wat zijn als je dus niet meer een BOB mag regelen voor de toekomst.
Jawel TS heeft toegegeven twee biertjes te hebben gedronken en is in het verleden al eens gepakt voor rijden onder invloed. Als men bij het CBR het vermoeden krijgt van alcohol of drugsverslaving met een verleden waarbij je al eens gepakt bent voor rijden onder invloed kan men al een onderzoek gelasten. Het zal niet meevallen daaraan te ontkomen ook al heb je niet gereden of is dat niet geconstateerd.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 29 juni 2014 @ 20:38:58 #73
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_141695732
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 19:07 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jawel TS heeft toegegeven twee biertjes te hebben gedronken en is in het verleden al eens gepakt voor rijden onder invloed. Als men bij het CBR het vermoeden krijgt van alcohol of drugsverslaving met een verleden waarbij je al eens gepakt bent voor rijden onder invloed kan men al een onderzoek gelasten. Het zal niet meevallen daaraan te ontkomen ook al heb je niet gereden of is dat niet geconstateerd.
Hij mag dus van jou nooit meer drinken en bij een ander in een auto zitten want o wee als je een stop hebt waarbij je zowel de BOB als TS naast de auto hebt staan.
  zondag 29 juni 2014 @ 20:57:06 #74
285174 Evienne
never odd or even
pi_141696757
Als hij die brief verstuurd ben je sowieso het haasje, helaas.

Het CBR zal je dan een brief sturen met het verzoek je rijbewijs in te sturen, dat vanaf dat moment ook ongeldig is. Na een maandje wordt je uitgenodigd voor een onderzoek, dat is weer een maand later, kun je je verhaal doen (met bloedonderzoek!) en na als dat steek houdt krijg je na wederom een maand je rijbewijs waarschijnlijk gewoon terug. Drie maanden rijbewijs kwijt dus.

Heb 't pas meegemaakt omdat ik na agressie in het verkeer "in de war over kwam". Auto aan de kant gezet, dus had ook niet eens gereden. Dit is gewoon een leuke manier van burgertje pesten. Om het nog leuker te maken, kun je volgens mij inderdaad pas bezwaar aantekenen als je bericht krijgt van het CBR, en dan is je rijbewijs dus al ongeldig...
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_141697122
Is je de cautie aangezegd?? Zoniet niks aan de hand.
Vreemd verhaal verder.
pi_141697341
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 21:24 schreef hottentot het volgende:
Er zijn zaken genoeg waarbij ondanks dat de overtreding wel gemaakt is er alsnog door fouten of whatever geen strafvervolging plaatsvind. Het CBR kan in die gevallen alsnog een cursus doorzetten, dit door het verschil tussen bestuursrechterlijke en strafrechtelijke vervolging.

In dit geval is er in beginsel al geen overtreding begaan, en kan het CBS volledig de pot op.
Nope.

Als een agent jou bv in je eigen woonkamer onder invloed aantreft (terwijl je niet eens een auto hebt) kan hij indien hij dat wil wel een melding doen aan het CBR, dat bij hem het vermoeden is gerezen dat je niet voldoet aan de eisen voor de rijgeschiktheid.

Het CBR besluit dan (zonder strafbaar feit, zonder tussenkomst rechter, gewoon omdat het kan zeg maar) of jij wel of niet een medische keuring, in dit geval m.b.t. alcoholmisbruik, moet ondergaan.

Dat kost je dan 900+ euro, en als je die met goed gevolg aflegt mag je je rijbewijs houden, anders ben je hem voor minimaal 1 jaar kwijt. (Daarna mag je een nieuwe keuring aanvragen & betalen...)

En mocht blijken dat er totaal niks aan de hand is ben je hoe dan ook sowieso het geld voor de keuring kwijt.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_141697814
quote:
6s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:38 schreef Nizno het volgende:

[..]

Hij mag dus van jou nooit meer drinken en bij een ander in een auto zitten want o wee als je een stop hebt waarbij je zowel de BOB als TS naast de auto hebt staan.
"Van mij" is niet van belang in dit geval. Het is als je eenmaal bent gepakt met alcohol op zaak om enige tijd behoorlijk voorzichtig te zijn want het CBR is niet mals als het gaat om alcohol en verkeer en bovendien hebben ze een mandaat om behoorlijk lastig te worden. Volgens mij is die staking van de psychologen ook al voorbij dus die test zullen ze weer graag opleggen. TS kan beter enige tijd zelf de Bob zijn.
pi_141697825
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope.

Als een agent jou bv in je eigen woonkamer onder invloed aantreft (terwijl je niet eens een auto hebt) kan hij indien hij dat wil wel een melding doen aan het CBR, dat bij hem het vermoeden is gerezen dat je niet voldoet aan de eisen voor de rijgeschiktheid.

Het CBR besluit dan (zonder strafbaar feit, zonder tussenkomst rechter, gewoon omdat het kan zeg maar) of jij wel of niet een medische keuring, in dit geval m.b.t. alcoholmisbruik, moet ondergaan.

Dat kost je dan 900+ euro, en als je die met goed gevolg aflegt mag je je rijbewijs houden, anders ben je hem voor minimaal 1 jaar kwijt. (Daarna mag je een nieuwe keuring aanvragen & betalen...)

En mocht blijken dat er totaal niks aan de hand is ben je hoe dan ook sowieso het geld voor de keuring kwijt.
Op zich leuke theorie alleen moet de agent wel je huiskamer binnen moeten komen.
Zonder een brief om bij jou binnen te komen (der moeten al verdenkingen zijn) gaat het verhaal niet op.
Leesvoer
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006763/geldigheidsdatum_29-06-2014
pi_141697982
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:15 schreef Geerd het volgende:
Op zich leuke theorie alleen moet de agent wel je huiskamer binnen moeten komen.
Zonder een brief om bij jou binnen te komen (der moeten al verdenkingen zijn) gaat het verhaal niet op.
Je begrijpt kennelijk niet dat die 'huiskamer' slechts 1 van de tienduizenden voorbeelden is die ik had kunnen aanhalen om aan te geven dat je niet gereden hoeft te hebben... Je hoeft zelfs geen auto te hebben. Het bezit van een rijbewijs is voldoende om een melding te kunnen doen!
pi_141698175
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je begrijpt kennelijk niet dat die 'huiskamer' slechts 1 van de tienduizenden voorbeelden is die ik had kunnen aanhalen om aan te geven dat je niet gereden hoeft te hebben... Je hoeft zelfs geen auto te hebben. Het bezit van een rijbewijs is voldoende om een melding te kunnen doen!
Aah oke, maarja dronken op de fiets of lopend kun je je rbw ook kwijt raken.
Eigenlijk wel benieuwd of dat ooit gebeurd is?
pi_141698259
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:20 schreef Geerd het volgende:
Aah oke, maarja dronken op de fiets of lopend kun je je rbw ook kwijt raken.
Strafrechterlijk gezien niet dacht ik. Maar als een agent een melding doet aan het CBR ga je met een beetje pech wel de malle molen in daar.
pi_141698586
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Strafrechterlijk gezien niet dacht ik. Maar als een agent een melding doet aan het CBR ga je met een beetje pech wel de malle molen in daar.
Geen zin om het op te zoeken maar zelfs lopend kun je hem nog kwijtraken volgens mij.
Moet je een taxi pakken zeggen ze, maar die taxi komt niet in het cafe.
pi_141698764
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:26 schreef Geerd het volgende:
Geen zin om het op te zoeken maar zelfs lopend kun je hem nog kwijtraken volgens mij.
Moet je een taxi pakken zeggen ze, maar die taxi komt niet in het cafe.
Ik ga er niet naar lopen zoeken want het artikel in de wet bestaat niet.

Je kunt wel opgepakt worden voor openbare dronkenschap, voor dronken deelnemen aan het verkeer, maar je rijbewijs via het strafrecht kwijtraken lukt alleen als je een motorvoertuig bestuurt. En dat laatste geldt ook op eigen terrein (!)

Het C.B.R. heeft echter niks met het strafrecht te maken, maar met bestuursrecht. En dat is een heel andere tak van sport zeg maar.
pi_141698910
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:29 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ga er niet naar lopen zoeken want het artikel in de wet bestaat niet.

Je kunt wel opgepakt worden voor openbare dronkenschap, voor dronken deelnemen aan het verkeer, maar je rijbewijs via het strafrecht kwijtraken lukt alleen als je een motorvoertuig bestuurt. En dat laatste geldt ook op eigen terrein (!)

Het C.B.R. heeft echter niks met strafrecht te maken, maar met bestuursrecht.
Er is wel een uitzondering op de regel. "Wanneer de verdachte een alcoholverleden heeft, dan is de politie wel gerechtigd om het rijbewijs in te nemen. Dit gebeurt dan op basis van recidive."
pi_141699029
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:30 schreef Geerd het volgende:
Er is wel een uitzondering op de regel. "Wanneer de verdachte een alcoholverleden heeft, dan is de politie wel gerechtigd om het rijbewijs in te nemen. Dit gebeurt dan op basis van recidive."
Ik heb geen idee uit welke context dit komt, maar het zou kunnen dat er een bepaling is opgenomen die de grove gevallen opvangt.
pi_141699072
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb geen idee uit welke context dit komt, maar het zou kunnen dat er een bepaling is opgenomen die de grove gevallen opvangt.
Op de fietser dus/lopend maarja dan heb je het wel erg bont gemaakt denk ik.
pi_141705954
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nope.

Ja dat een agent ten alle tijde een melding kan doen weet ik.

Alleen de grond voor het CBR mist wel om een straf op te kunnen leggen. Ik kan zo snel geen zaak terug vinden. Maar het lijkt mij dat een rechter het CBS terug fluit, en tevens de kosten van de rechtzaak moet betalen. Tevens ben ik benieuwd naar de motivatie van de agent, want als hij een melding doet zonder dat er vastgesteld is dat er teveel is gedronken en zonder dat er een voertuig is bestuurd of zelfs maar het idee is gewekt dat er een voertuig bestuurd zou gaan worden, gaat hij een zware dobber aan mij en hopelijk aan vele anderen krijgen.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_141706420
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:29 schreef hottentot het volgende:
Ja dat een agent ten alle tijde een melding kan doen weet ik.

Alleen de grond voor het CBR mist wel om een straf op te kunnen leggen. Ik kan zo snel geen zaak terug vinden. Maar het lijkt mij dat een rechter het CBS terug fluit, en tevens de kosten van de rechtzaak moet betalen. Tevens ben ik benieuwd naar de motivatie van de agent, want als hij een melding doet zonder dat er vastgesteld is dat er teveel is gedronken en zonder dat er een voertuig is bestuurd of zelfs maar het idee is gewekt dat er een voertuig bestuurd zou gaan worden, gaat hij een zware dobber aan mij en hopelijk aan vele anderen krijgen.
CBR valt onder bestuursrecht. Dat is een dwingend recht. (Dus niet zoals het strafrecht dat een rechter enige vrijheid heeft om te beslissen)

Als het CBR een melding binnenkrijgt waardoor zij redelijkerwijs zouden kunnen vermoeden dat jij rijongeschikt bent (en een melding van een politieagent (gaat wel via de OvJ dacht ik) is er zo 1) dan zijn ze verplicht jou aan een medische keuring te onderwerpen.

En ook jij gaat daar niks tegenin kunnen brengen. Been there, done that. (Door een persoonverwisseling bij Justitie kreeg ik die ellende op mijn dak. Zelfs na anderhalf jaar toen ik eindelijk de papieren van Justitie in bezit had gaf het CBR niet thuis. Het boeit ze gewoon niet. Melding gedaan is klaar. Of die reden terecht is of niet maakt niks uit.)

Een (straf)rechter kan sowieso het CBR niet terugfluiten, een bestuursrechter wel. Maar die zal voornamelijk kijken of het bestuursrecht juist is uitgevoerd, niet of een en ander gezien de feiten 'redelijk' is.
pi_141706797
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

CBR valt onder bestuursrecht. Dat is een dwingend recht. (Dus niet zoals het strafrecht dat een rechter enige vrijheid heeft om te beslissen)

Als het CBR een melding binnenkrijgt waardoor zij redelijkerwijs zouden kunnen vermoeden dat jij rijongeschikt bent (en een melding van een politieagent (gaat wel via de OvJ dacht ik) is er zo 1) dan zijn ze verplicht jou aan een medische keuring te onderwerpen.

En ook jij gaat daar niks tegenin kunnen brengen. Been there, done that. (Door een persoonverwisseling bij Justitie kreeg ik die ellende op mijn dak. Zelfs na anderhalf jaar toen ik eindelijk de papieren van Justitie in bezit had gaf het CBR niet thuis. Het boeit ze gewoon niet. Melding gedaan is klaar. Of die reden terecht is of niet maakt niks uit.)

Een (straf)rechter kan sowieso het CBR niet terugfluiten, een bestuursrechter wel. Maar die zal voornamelijk kijken of het bestuursrecht juist is uitgevoerd, niet of een en ander gezien de feiten 'redelijk' is.
Belachelijk.

Maar goed in dit geval is er dus geen vermoeden en geen bewijs. Ik kan mijn niet anders voorstellen dan dat de bestuursrechter ze terugfluit.

Verder hoeven we de discussie niet voort te zetten, ik geloof je gelijk. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je gerechtelijk niet op kunt treden tegen zulke dictatoriale willekeur.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_141707536
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 23:42 schreef hottentot het volgende:
Belachelijk.

Maar goed in dit geval is er dus geen vermoeden en geen bewijs. Ik kan mijn niet anders voorstellen dan dat de bestuursrechter ze terugfluit.
Hoezo belachelijk? Er is een vermoeden: een politieagent doet namelijk een melding, of die terecht is of niet doet niet terzake (dat kan in principe zelfs alleen een keuring uitwijzen, die je juist wilt voorkomen...), een bestuursrechter heeft dus ook geen enkele grond om het CBR terug te fluiten.

quote:
Verder hoeven we de discussie niet voort te zetten, ik geloof je gelijk. Maar ik kan mij niet voorstellen dat je gerechtelijk niet op kunt treden tegen zulke dictatoriale willekeur.
Geloof het toch maar, wat betreft het CBR ben je vogelvrij.

Als ik mijn rijbewijs moet verlengen, en hangt mijn tong uit mijn mond, kwijl ik, trek ik met mijn linkerbeen, en zit mijn rechterarm spastisch achterlangs mijn nek gevouwen, dan vul ik nog op alle vragen op de eigenverklaring 'Nee' in. Ik weet inmiddels uit ervaring dat het CBR niet capabel is om te bepalen of je kunt rijden, dus dan bepaal ik het zelf wel. ;)

Nooit, nooit, nooit, nooit (had ik al 'nooit' gezegd?) aangeven dat je wat mankeert, want ze jagen je elk jaar via een herkeuring niet alleen nodeloos op kosten (ook als de kwaal allang opgelost is), ze zijn ook nog eens zo traag als dikke stront waardoor je al snel tijdelijk zonder rijbewijs zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 30-06-2014 00:01:28 ]
pi_141713776
Het betreft hier geen geval recidive omdat het buiten de 5 jaar periode plaats vind. En dat is ook bij het cbr zo laatste cursus dag bepalend. En voor een onderzoek moet 1,8 promille zijn toch en een a indicatie is dat niet. Het cbr kan daar toch niet zo maar zelf straffen gaan bepalen weet inmiddels dat bestuursrecht anders is dan strafrecht maar denk toch dat ze wel ergens in de wet een richtlijn nodig?
pi_141713839
En het feit dat die agent zelf heeft aangegeven dat er geen strafbaar feit was en daarom niet over is gegaan op een aanhouding daarmee snap ik niet dat meneer twijfelt dat spreekt toch ook tegen. Ik heb nu gewoon het gevoel dat die agent omdat hij niks kon doen hij op deze manier als nog wil straffen omdat hij het zelf niet kon op leggen ik heb ook verklaard niet gereden te hebben maar daar deed hij niks mee omdat er geen bewijs van een bestuurder was. Ik had dan dus beter gewoon waar hij bij stond ff me deur open moeten doen zodat ik op het bureau had mogen blazen.
pi_141713853
De agent heeft me dus gewoon als onthouden om tegen bewijs te leveren en nu word het mijn woord tegen dat van hem wat ik dus nooit kan winnen. Want zelfs toen ik aangaf dat ik geen bestuurder was heeft hij niks met de getuigen gedaan en zei hij dat er geen bestuurder was gezien en dat het onderzoek niet nodig was en toch werd mij op het bureau verteld dat er inderdaad een brief zou zijn voor het cbr. Ik vind dit allemaal erg vreemd. Op het rijbewijs staat ook me groot rijbewijs dus die keuring kom ik dus sowieso niet door.

[ Bericht 29% gewijzigd door erwin0145 op 30-06-2014 06:32:37 ]
pi_141713930
En het klinkt misschien raar maar ik had dus beter kunnen gaan rijden toen die agent kwam? dan had ik een strafbaar feit gehad en op het bureau wel die ademanalyse kunnen doen dan was het mogelijk dat ik daar onder de a indicatie blies of als het er dan nog net boven zat een Lema. Als je het mij op dit moment vraagt of misdaad loopt zeg ik ja dan krijg je een eerlijk proces. Heb netjes mee gewerkt toen werd gevraagt of de auto van mij was is ook niet te ontkennen want word na getrokken komt toch mijn naam er uit.
  maandag 30 juni 2014 @ 07:04:13 #95
285174 Evienne
never odd or even
pi_141713990
quote:
1s.gif Op maandag 30 juni 2014 05:53 schreef erwin0145 het volgende:
De agent heeft me dus gewoon als onthouden om tegen bewijs te leveren en nu word het mijn woord tegen dat van hem wat ik dus nooit kan winnen. Want zelfs toen ik aangaf dat ik geen bestuurder was heeft hij niks met de getuigen gedaan en zei hij dat er geen bestuurder was gezien en dat het onderzoek niet nodig was en toch werd mij op het bureau verteld dat er inderdaad een brief zou zijn voor het cbr. Ik vind dit allemaal erg vreemd. Op het rijbewijs staat ook me groot rijbewijs dus die keuring kom ik dus sowieso niet door.
Lees mijn post een stukje hierboven nog es. Je krijgt je rijbewijs heus wel terug (en het onderzoek kost je waarschijnlijk niets, leg het hele verhaal uit, geef de antwoorden die ze willen horen, nee op alle alcohol-gerelateerde vragen, 1 of 2 drankjes per week, zorg dat je 1 of 2 weken niks op hebt ivm bloedonderzoek) maar 't kan 3 maanden duren eer ze het onderzoek afgerond hebben en die 3 maanden zul je niet mogen rijden.

Als de brief nog niet verstuurd is, kun je nogmaals proberen dat te voorkomen door met de agent te praten maar je kunt het daarmee ook verergeren als je hem irriteert. Bel het CBR (of juridisch loket?) eventueel en leg de vraag voor, zij kunnen je vertellen wanneer je bezwaar kan maken. Grote kans dat dat helaas pas kan als het balletje al aan het rollen is, ofwel als zij de vorderingsprocedure hebben gestart.

En nee, je had niet beter kunnen gaan rijden. Dan was die brief allang onderweg geweest naar het CBR.
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep
pi_141714498
Hoi evienne

Bedankt voor je reactie maar ik ben chauffeur kan dan toch niet liegen dat ik mijn rijbewijs niet nodig heb voor me werk. En de agent heeft ook in het pv staan dat ik me rijbewijs voor me werk gebruik omdat de het ce rijbewijs er op staat
pi_141746422
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 07:04 schreef Evienne het volgende:
Je krijgt je rijbewijs heus wel terug
:? Hij heeft zijn rijbewijs nog.

quote:
en het onderzoek kost je waarschijnlijk niets,
Yup. Als er een instantie bekend staat als een filantropische instelling, dan is het het CBR wel. 8)7

quote:
leg het hele verhaal uit, geef de antwoorden die ze willen horen, nee op alle alcohol-gerelateerde vragen, 1 of 2 drankjes per week, zorg dat je 1 of 2 weken niks op hebt ivm bloedonderzoek)
Doe voor de zekerheid maar minimaal 3 weken. Je wordt al afgekeurd als je nooit drinkt en 6 dagen 3 flesjes bier per dag drinkt. Better safe than sorry.

quote:
maar 't kan 3 maanden duren eer ze het onderzoek afgerond hebben en die 3 maanden zul je niet mogen rijden.
Onzin. Zolang er geen negatief resultaat uit de keuring bekend is houdt hij gewoon zijn rijbewijs. Mocht de keuring negatief uitvallen dan is hij hem voor minimaal 1 jaar kwijt. Als hij niet komt opdagen is hij hem ook kwijt tot hij de keuring ondergaat, EN met goed gevolg heeft doorstaan.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:14:50 #98
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_141751209
quote:
0s.gif Op maandag 30 juni 2014 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Doe voor de zekerheid maar minimaal 3 weken. Je wordt al afgekeurd als je nooit drinkt en 6 dagen 3 flesjes bier per dag drinkt. Better safe than sorry.
Deze periode zou ik nog maar verdubbelen als ik TS was. De gevolgen van alcohol (bijvoorbeeld de leverfunctie) zijn nog wel wat langer in het bloed te zien.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_141751307
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:14 schreef Sandyman het volgende:
Deze periode zou ik nog maar verdubbelen als ik TS was. De gevolgen van alcohol (bijvoorbeeld de leverfunctie) zijn nog wel wat langer in het bloed te zien.
Ik ga er vanuit dat hij gewoon iemand is die in het weekend wat af en toe wat drinkt.

Als je een stevige drinker bent, dan inderdaad minimaal 6 weken aanhouden, liefst 2 maanden. (Voor de echte die-hards 3 maanden)
  dinsdag 1 juli 2014 @ 00:18:18 #100
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_141751398
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 00:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik ga er vanuit dat hij gewoon iemand is die in het weekend wat af en toe wat drinkt.

Als je een stevige drinker ben, dan inderdaad minimaal 6 weken aanhouden, liefst 2 maanden.
Inderdaad, bij 'normaal' alcoholgebruik zit je prima, maar als je een stevige drinker bent (ik weet niet onder welke noemer TS valt) dan inderdaad 6 a 8 weken.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')