het gaat om het aannemelijk maken van een zaak.. een rechter moet uiteindelijk beslissen..quote:Op zondag 22 juni 2014 18:58 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een rare gang van zaken. Die diender heeft zelf gezien (en dat ook verklaard) dat hij je niet achter het stuur heeft zien zitten? Dan is er dus geen zaak en is dat rijverbod volslagen belachelijk, om maar niet te zeggen klachtwaardig.
Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat die brief ook daadwerkelijk verstuurd gaat worden.
Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat dit ooit voor een rechter gaat verschijnen.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:02 schreef Parzival het volgende:
[..]
het gaat om het aannemelijk maken van een zaak.. een rechter moet uiteindelijk beslissen..
Ja, èn?quote:feit: Auto stond daar
Hij had twee biertjes op. Dat vind ik iets anders dan 'onder invloed'.quote:feit: TS was onder invloed
En heeft daarvoor zijn boete betaald en behandeling ondergaan.quote:feit: TS was al eerder veroordeeld
Ik sta ook wel eens naast een auto.quote:aannemelijk: TS wilde gaan rijden of had gereden
Tenzij degene die dus wel achter het stuur heeft gezeten wèl gedronken had.quote:mogelijk verweer: TS had een BOB geregeld
nou weet ik niet of TS dat al direct had aangegeven die avond, maar dat zou wel slim geweest zijn
Ik zou maar gewoon eventjes afwachten wat er verder gaat gebeuren. Als er al iets gebeurt.quote:Op zondag 22 juni 2014 19:05 schreef erwin0145 het volgende:
maar omdat de brief nog niet is verstuurd durf ik eigenlijk nog niet veel actie te ondernemen ook omdat een juridisch persoon heeft gezegt beter even te wachten voor dat er daad werkelijk problemen zijn. om het niet erger te maken zeg maar.
Ik was wel echt aangehouden idd, maar als hij een brief gaat sturen omdat jij alcohol hebt gedronken terwijl je niet rijd, dan kunnen ze iedereen wel die op stap is in het weekend aan gaan melden bij het CBR want die drinken ook terwijl ze niet rijdenquote:Op zondag 22 juni 2014 17:56 schreef erwin0145 het volgende:
nou inderdaad dat is zonde dat je zo veel geld kwijt bent ja. en ik had na me eerste keer al geleerd daarom reed mijn maat maar omdat de auto stil stond voor de agenten er waren hadden ze nu dus helemaal niemand zien rijden en dat melde ze ook aan ons. er werd ook helemaal niet gevraagt wie er gereden had dus we waren ons ook niet bewust van het feit dat meneer over mij een brief van plan was te gaan sturen daarom was ik dinsdag ook na het bureau gegaan omdat het mij niet duidelijk was. maar ik werd nu wel heel nerveus omdat ik als schauffeur het rijbewijs echt nodig heb. en de agent door zulke fouten zou me gewoon kapot kunnen krijgen. maar neem toch aan dat cbr ook ademanalyse nodig heeft enzo voor dat ze een onderzoek mogen opleggen of weer ema mogen op leggen want dat is bij mij ook al vijf jaar terug als ik nog goed weet precies een week verschil zeg maar.
jij was wel echt aangehouden dan fastflyingjackson
Vraag blijft, waarom zou agent in godsnaam een brief naar het CBR sturen.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:15 schreef hottentot het volgende:
Ophouden met zorgen maken TS.
Geen bloedproef, niet gereden, geen aanstalten om te rijden, agent verklaard hetzelfde.
Mij ook. Er is namelijk geen enkel delict gepleegd nog is er de gelegenheid geweest voor de agent om te denken dat dit het geval zou zijn. M.i. gaat hij gewoon zijn boekje te buiten als hij deze brief verstuurt. Vandaar ook mijn eerdere suggestie om een klacht tegen deze agent zelf in te dienen mocht hij tot versturing overgaan.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vraag blijft, waarom zou agent in godsnaam een brief naar het CBR sturen.
Is dat sowieso niet een beetje voor eigen rechter spelen van agent?
Lijkt mij dat een rechter of OvJ zoiets bepaald.
Nee. Elke mongool in een politieuniform kan je aanmelden voor een EMA of EMG bij het CBR. En dat is echt belachelijk. Zonder tussenkomst van een rechter.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:04 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Vraag blijft, waarom zou agent in godsnaam een brief naar het CBR sturen.
Is dat sowieso niet een beetje voor eigen rechter spelen van agent?
Lijkt mij dat een rechter of OvJ zoiets bepaald.
Alleen het CBR kan toch een EMA opleggen, en niemand anders.quote:Op zondag 22 juni 2014 21:09 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee. Elke mongool in een politieuniform kan je aanmelden voor een EMA of EMG bij het CBR. En dat is echt belachelijk. Zonder tussenkomst van een rechter.
Er zijn zaken genoeg waarbij ondanks dat de overtreding wel gemaakt is er alsnog door fouten of whatever geen strafvervolging plaatsvind. Het CBR kan in die gevallen alsnog een cursus doorzetten, dit door het verschil tussen bestuursrechterlijke en strafrechtelijke vervolging.quote:Op zondag 22 juni 2014 20:18 schreef OngeschiktX het volgende:
Het CBR is wel naar schijnt met dit soort dingen. Een paar jaar terug was er ook een verhaal in het nieuws van iemand die was aangehouden voor een aantal overtredingen en naar het CBR moest voor een educatieve maatregel gedrag. Later bleek dat de verkeerde auto was aangehouden. De boetes hoefde niet betaald te worden, maar die cursus moest gewoon doorgaan. Op kosten van de persoon die onschuldig was dus.
Kan het nieuws bericht zo snel niet vinden, maar het lijkt me beter voor TS dat die brief niet naar het CBR gaat. Het CBR gaat namelijk niet onderzoeken of je wel/niet gereden hebt, of aanstalten hebt gemaakt. Ze zijn geen rechercheur/rechtbank, ze voeren alleen dingen uit.
Ja, maar als een politie officier in dienst dat doet, gaat Cbr ervan uit dat het slachtoffer weer gedronken heeft, en dat is het hele eierreten nou juistquote:Op zondag 22 juni 2014 21:14 schreef hottentot het volgende:
[..]
Alleen het CBR kan toch een EMA opleggen, en niemand anders.
Maar die politie officier kan dus geen EMA opleggen, daar beslist hij helemaal niet over.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:22 schreef FastFlyingJackson het volgende:
[..]
Ja, maar als een politie officier in dienst dat doet, gaat Cbr ervan uit dat het slachtoffer weer gedronken heeft, en dat is het hele eierreten nou juist
quote:Op maandag 23 juni 2014 00:23 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar die politie officier kan dus geen EMA opleggen, daar beslist hij helemaal niet over.
ik had rijbewijs en liet dronken een vriend rijden.. Die reed auto Total loss, gelukkig eenzijdig en zonder gewonden. Ik nam de schuld op me en moest mee naar het bureau, toen zei de agent we matsen je want je bent je auto al kwijt en dat is al een goede les. Andere agent vertelde me toen dat ze ook niets konden maken omdat ze het niet gezien hebben.quote:Op maandag 23 juni 2014 00:49 schreef FastFlyingJackson het volgende:
[..]
Nee, maar hij kan hem wel bij het Cbr aanmelden, dus voor de 2de keer, als hij daar voorgelegd word door een agent , dan kan het Cbr hem dus iets opgaan leggen omdat hun ervan uitgaan dat hij in overtreding is geweest met alcohol terwijl hij niet eens gereden heeft, en dat allemaal zonder tussenkomst van een rechter!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |