Geld daar geen recht van overpad op? Al dan niet als erfdienstbaarheid?quote:Op zondag 22 juni 2014 19:19 schreef Gia het volgende:
ze er nog, met bruine afdekdopjes.
Naast zijn zijgevel heeft hij nog 15 cm stoep in zijn bezit. Op de rand daarvan heeft hij die paaltjes geplaatst.
Compleet onzinnig.
Dorpse winkelstraat kan ik wel in meegaan, maar die kenmerken zich nou juist door hier en daar een winkel tussen de woonhuizen door.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:41 schreef DS4 het volgende:
[..]
Om te beginnen is dat niet relevant en ten tweede vind ik het er weldegelijk uitzien als een dorpse winkelstraat.
Zo'n terrasvergunninghouder moet natuurlijk gewoon zorgen dat zijn klandizie niet op andermans tuinmuur gaat zitten. Het is echter niet onwaarschijnlijk dat hij die extra omzet mooi meegenomen vond en zijn eigen verantwoordelijkheid voor de belangen van zijn buurman heeft veronachtzaamd.quote:Ik zeg niet dat de regels niet nodig zijn, de vraag is alleen in hoeverre je je op ieder regeltje moet beroepen.
Als de buurman op 98 cm van de erfgrens een boom plant kun je gaan zeiken over 2 cm en heb je gelijk met het wetboek in de hand. Maar je bent en blijft een kleinzielige zeiklul.
Ik kan dat niet lezen. Die eis lijkt mij wat overdreven, het lijkt mij dat de gemeente zich niet moet mengen in hoe een ondernemer zich aan zijn vergunning houdt. Maar anderzijds, hij is natuurlijk al in overtreding en kennelijk lukte hem het zonder niet.quote:Nee, een gecertificeerde beveiliger wordt thans geëist door de gemeente. Met waarschijnlijk het einde van deze ijssalon als resultaat, want als je in de periode dat je omzet moet draaien de toko dicht moet gooien, dan komt het zelden goed.
Of je wil gewoon lekker zitten chillen in je tuin als het lekker weer is, en de buurman/ondernemer zet daar 20 joelende kinderen neer omdat hij daar lekker aan verdient.quote:En dat omdat er wel eens een kind op je muurtje zit.
Zo "hier en daar" vind ik het niet aldaar. Ik raad je aan om er ook eens een kijkje te nemen voor een goed beeld.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dorpse winkelstraat kan ik wel in meegaan, maar die kenmerken zich nou juist door hier en daar een winkel tussen de woonhuizen door.
Ik vind het nog waarschijnlijker dat 999 van de 1.000 man de schouders ophaalt als een paar kinderen lekker een ijsje eten zittend op jouw muur. Als ze de boel nou aan het slopen waren... ja, dan snap ik dat je daar iets van zegt. Maar kom op zeg...quote:Zo'n terrasvergunninghouder moet natuurlijk gewoon zorgen dat zijn klandizie niet op andermans tuinmuur gaat zitten. Het is echter niet onwaarschijnlijk dat hij die extra omzet mooi meegenomen vond en zijn eigen verantwoordelijkheid voor de belangen van zijn buurman heeft veronachtzaamd.
Waarom verbaast het mij nou niet dat jij ook zo'n zeiksnor blijkt te zijn!quote:Ik heb zelf ook wel eens zoiets bij de hand gehad,
Uit alles komt naar voren dat het de buurman is die onmogelijk is. Protesteert ook dat de optocht door de hoofdstaat komt... Dat klinkt niet als een redelijk mens.quote:en dan hoeft het voor mij ook niet helemaal volgens de regels, als dan maar op een andere manier recht wordt gedaan aan mijn belangen. Maar die regels geven mij wel mijn onderhandelingspositie. Je doet het zo, of ik laat je terrasvergunning intrekken. Dan is zo'n horeca-uitbater heel redelijk. Maar als dat niet werkt door gebrek aan redelijkheid of overtuigingskracht van een van beide of allebei, dan loopt het uit de hand en komt het inderdaad op de regeltjes aan. Wellicht had de ondernemer in kwestie meer kunnen doen om dat te voorkomen.
Facebookpagina van de ondernemer. Daar staat een leesbare variant.quote:Ik kan dat niet lezen.
Het lukte hem niet om de buurman tevreden te stellen. Er zijn overigens in veel gemeenten van die figuren die nimmer tevreden te krijgen zijn. Procederen over alles waar maar over te procederen valt, of sturen honderden brieven per week (Dordrecht had daar last van).quote:Die eis lijkt mij wat overdreven, het lijkt mij dat de gemeente zich niet moet mengen in hoe een ondernemer zich aan zijn vergunning houdt. Maar anderzijds, hij is natuurlijk al in overtreding en kennelijk lukte hem het zonder niet.
Als je lekker rustig in de tuin wil zitten moet je niet in een winkelstraat gaan wonen. Zo moet je ook niet naast Schiphol gaan wonen en klagen dat je vliegtuigen hoort overkomen.quote:Of je wil gewoon lekker zitten chillen in je tuin als het lekker weer is, en de buurman/ondernemer zet daar 20 joelende kinderen neer omdat hij daar lekker aan verdient.
Nogmaals: dan moet je niet midden in de stad gaan wonen. En ja, nu heb ik het over jou, want kennelijk betreft dit jouw klacht.quote:Het is altijd zo makkelijk, 'wat maakt dat nou uit?' Dat maakt inderdaad helemaal niks uit voor het winkelend publiek, maar dat vergeet vaak dat er ook mensen wonen omdat ze nooit naar boven of om de hoek kijken, en o wee als hun eigen rust in het geding is. "Is toch gezellig, zo'n draaiorgel?" Nee, het is terreur, niet als je er langsloopt, wel als je zo'n ding 3 uur onder je raam hebt staan.
Dat is maar de vraag, de gemeente kan ook schuldig zijn aan het niet handhaven. Een ondernemer kan toch niet verantwoordelijk gesteld worden wat zijn klanten buiten zijn terrein doen, als er bijvoorbeeld regelmatig fout geparkeerd word is het aan de overheid om boetes daar tegen uit te delen, een ondernemer mag dit niet eens.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
Meest sneue is nog dat hij op papier nog eens gelijk gaat krijgen ook. Dat zie ik zomaar gebeuren dat hij dag in dag uit alles heeft verzameld om zijn gelijk te kunnen krijgen en daar naar heeft gehandeld/gezeurd.. en de rechter hem het gelijk gaat geven.
Klopt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
Meest sneue is nog dat hij op papier nog eens gelijk gaat krijgen ook. Dat zie ik zomaar gebeuren dat hij dag in dag uit alles heeft verzameld om zijn gelijk te kunnen krijgen en daar naar heeft gehandeld/gezeurd.. en de rechter hem het gelijk gaat geven.
Hij heeft al (deels) gelijk gekregen, want de ijssalon is haar terrasvergunning kwijt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:40 schreef Meike26 het volgende:
Que ?quote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij heeft al (deels) gelijk gekregen, want de ijssalon is haar terrasvergunning kwijt.
Waarom jij het sneu vindt dat overlastgevers aangepakt worden is me dan weer een raadsel.
Er zijn overlastgevers en er is een slachtoffer.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Que ?
Anders verdraai jij mijn woorden even?
Je kan jezelf afvragen in hoeverre er sprake is van overlastgevers en slachtoffers.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
Er zijn overlastgevers en er is een slachtoffer.
Jij vind het sneu dat het slachtoffer gelijk heeft gekregen van de rechter cq nog meer z'n gelijk gaat krijgen.
Nee zo simpel ligt het nietquote:Op maandag 23 juni 2014 12:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hij heeft al (deels) gelijk gekregen, want de ijssalon is haar terrasvergunning kwijt.
Er zit tegenover hem een fotograaf, een bloemist, een groenteman, een kruidvat, een slager en een bakker. Schuin tegenover hem zit een pizzeria, een kapper en de Jumbo. 100 meter verderop zit de AH, met een parkeerplaats die aan de achterzijde doorloopt tot voorbij zijn achterschutting. Voor die AH zit ook nog een cafetaria. Drie deuren van hem verwijderd in noordelijke richting is de kerk.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Dorpse winkelstraat kan ik wel in meegaan, maar die kenmerken zich nou juist door hier en daar een winkel tussen de woonhuizen door.
De voorkant van Nemanja ligt zeker 10 meter van zijn achtertuin, en dan nog de hoek om. Als dit een normaal woonhuis was, met kinderen in een zwembadje, is dat geheid veel meer lawaai, want dan was het dichterbij.quote:Of je wil gewoon lekker zitten chillen in je tuin als het lekker weer is, en de buurman/ondernemer zet daar 20 joelende kinderen neer omdat hij daar lekker aan verdient.
Eeehm, jij ziet die Jos van Nuenen als slachtoffer, ik zie de ijssalon en haar klanten als slachtoffer... heel verschil hoorquote:Op maandag 23 juni 2014 12:56 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er zijn overlastgevers en er is een slachtoffer.
Jij vind het sneu dat het slachtoffer gelijk heeft gekregen van de rechter cq nog meer z'n gelijk gaat krijgen.
Doet me hier aan denkenquote:Op maandag 23 juni 2014 12:37 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jamaar, jamaar... hij is jarenlang geterroriseerd door een draaiorgel!
Volgens mij is winkelstraat niet meteen een juridisch strak omkaderd begrip zoals jij blijkbaar aannam, en betekent dat ook niet dat alles daar maar mag als het maar geld oplevert.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Zo "hier en daar" vind ik het niet aldaar. Ik raad je aan om er ook eens een kijkje te nemen voor een goed beeld.
Verder is het niet zo relevant, hij woont in een winkelstraat en ja... daar is het wat minder rustig dan als je afgelegen gaat wonen.
Allemaal aannames, ik weet niet hoe het er daar aan toegaat.quote:Ik vind het nog waarschijnlijker dat 999 van de 1.000 man de schouders ophaalt als een paar kinderen lekker een ijsje eten zittend op jouw muur. Als ze de boel nou aan het slopen waren... ja, dan snap ik dat je daar iets van zegt. Maar kom op zeg...
Als zo'n tent een terras voor mijn deur zet zodat ik moeilijk moet doen om naar buiten en naar binnen te kunnen en bezoek met zijn arm door de salade moet reiken om aan te kunnen bellen dan ga ik met de baas praten ja, en dat is niet vrijblijvend, want er zijn regels die bepalen dat hij het alleen voor zijn eigen pand mag zetten. Dan geef ik aan dat hij zijn gasten wel voor mijn pand mag zetten, ook al is hij in overtreding, maar niet voor de deur. Zo iemand doet dat niet uit zichzelf, want minder meters voor de serveersters, zo wegen horeca-ondernemers vaak hun eigenbelang tegen dat van een ander.quote:Waarom verbaast het mij nou niet dat jij ook zo'n zeiksnor blijkt te zijn!
Dat jij meehuilt met eenzijdige berichtgeving verbaast mij dan weer totaal niet.quote:Uit alles komt naar voren dat het de buurman is die onmogelijk is. Protesteert ook dat de optocht door de hoofdstaat komt... Dat klinkt niet als een redelijk mens.
Bestaat dat nog?quote:Facebookpagina van de ondernemer. Daar staat een leesbare variant.
Dan moet hij zich aan de regels houden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.quote:Het lukte hem niet om de buurman tevreden te stellen.
Dat is inderdaad niet onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat hij hier geen punt heeft.quote:Er zijn overigens in veel gemeenten van die figuren die nimmer tevreden te krijgen zijn. Procederen over alles waar maar over te procederen valt, of sturen honderden brieven per week (Dordrecht had daar last van).
Nogmaals: het heeft er werkelijk alle schijn van dat die buurman dit gedrag vertoont. Niet voor niets heeft hij de hele buurt tegen zich.
Stel je voor dat Schiphol zich gewoon aan de regels zou houden....quote:Als je lekker rustig in de tuin wil zitten moet je niet in een winkelstraat gaan wonen. Zo moet je ook niet naast Schiphol gaan wonen en klagen dat je vliegtuigen hoort overkomen.
Onzin, een binnenstad is ook gewoon woongebied, zoals iedereen weet die niet volledig in beslag is genomen door zichzelf en zijn eigen kooplust. Kijk eens omhoog, daar zie je 3 of 4 verdiepingen zonder winkels. Ook werken mensen in winkels, en die worden ook gillend gek van zo'n draaiorgel. Dus is een gemeente meestal zo slim om de duur te beperken. Dan is het ook opzouten als je tijd om is. Ik ga niet wachten to zo iemand uit zichzelf rekening gaat houden met omwonenden ten koste van een paar euro, want dat doet die niet.quote:Nogmaals: dan moet je niet midden in de stad gaan wonen. En ja, nu heb ik het over jou, want kennelijk betreft dit jouw klacht.
Er zit een voetgangerssluis tussen die twee panden van zeker 2 meter breed, misschien wel 3.quote:Op maandag 23 juni 2014 11:49 schreef sanger het volgende:
Geld daar geen recht van overpad op? Al dan niet als erfdienstbaarheid?
DS4 had wel gelijk...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is winkelstraat niet meteen een juridisch strak omkaderd begrip zoals jij blijkbaar aannam, en betekent dat ook niet dat alles daar maar mag als het maar geld oplevert.
[..]
Allemaal aannames, ik weet niet hoe het er daar aan toegaat.
[..]
Als zo'n tent een terras voor mijn deur zet zodat ik moeilijk moet doen om naar buiten en naar binnen te kunnen en bezoek met zijn arm door de salade moet reiken om aan te kunnen bellen dan ga ik met de baas praten ja, en dat is niet vrijblijvend, want er zijn regels die bepalen dat hij het alleen voor zijn eigen pand mag zetten. Dan geef ik aan dat hij zijn gasten wel voor mijn pand mag zetten, ook al is hij in overtreding, maar niet voor de deur. Zo iemand doet dat niet uit zichzelf, want minder meters voor de serveersters, zo wegen horeca-ondernemers vaak hun eigenbelang tegen dat van een ander.
[..]
Dat jij meehuilt met eenzijdige berichtgeving verbaast mij dan weer totaal niet.
[..]
Bestaat dat nog?
[..]
Dan moet hij zich aan de regels houden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
[..]
Dat is inderdaad niet onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat hij hier geen punt heeft.
[..]
Stel je voor dat Schiphol zich gewoon aan de regels zou houden....
[..]
Onzin, een binnenstad is ook gewoon woongebied, zoals iedereen weet die niet volledig in beslag is genomen door zichzelf en zijn eigen kooplust. Kijk eens omhoog, daar zie je 3 of 4 verdiepingen zonder winkels. Ook werken mensen in winkels, en die worden ook gillend gek van zo'n draaiorgel. Dus is een gemeente meestal zo slim om de duur te beperken. Dan is het ook opzouten als je tijd om is. Ik ga niet wachten to zo iemand uit zichzelf rekening gaat houden met omwonenden ten koste van een paar euro, want dat doet die niet.
quote:Waarom verbaast het mij nou niet dat jij ook zo'n zeiksnor blijkt te zijn!
Klopt, en zulke dingen spelen ook veel vaker.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:58 schreef Meike26 het volgende:
Enige wat ik sneu vind en wat gaat gebeuren waarschijnlijk, dat zie zeikmajoor nog verder gelijk gaat krijgen van de rechter, omdat hij alles tot in de details heeft opgezocht.
Zoals al door velen gezegd, alles wijst erop dat hij een beroepzeikerd is, niemand mag hem, weinig vrienden en misschien wel zelfs dat hij zo'n zeikstraal is, dat zelfs zijn familie hem niet wil kennen. Dat soort types zijn het. Overlast word helemaal niet door die kinderen gemaakt, hij zorgt voor de overlast om festiviteiten en bedrijven te dwarsbomen met zijn gezeik en geklaag omdat hij 24/7 rust wil.
Dit dus.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Klopt, en zulke dingen spelen ook veel vaker.
En ik snap dat niet. Wat is bijvoorbeeld mis met het geluid van kinderen? Ik heb tegenover een basisschool gewoond en werd daar altijd juist blij van.
Maar genoeg mensen niet. In de straat waar ik nu woon zit bijv. een peuterspeelzaal, maar die is helemaal weggestopt in het souterrain, de kinderen komen de hele dag niet buiten en bij het brengen en ophalen wordt geen boe of bah gezegd. Want in Amsterdam zijn blije kinderen ook gelijk een reden om procedures te beginnen vanwege geluidsoverlast.
En bij mijn middelbare school was het ook hetzelfde verhaal. Voetballen op het schoolplein/grasveld mocht niet, vanwege geklaag van de buren over geluidsoverlast. En dat bij een school die er al 50 jaar staat ofzo, dus waarschijnlijk zeker al zo lang als dat die omwonenden er wonen...
Ik vind het treurig om te zien dat van die zeikerds keer op keer met het wetboek in de hand hun wil door kunnen drammen.
Het punt lijkt te zijn dat de uitbater dat helemaal niet deed.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is winkelstraat niet meteen een juridisch strak omkaderd begrip zoals jij blijkbaar aannam, en betekent dat ook niet dat alles daar maar mag als het maar geld oplevert.
[..]
Allemaal aannames, ik weet niet hoe het er daar aan toegaat.
[..]
Als zo'n tent een terras voor mijn deur zet zodat ik moeilijk moet doen om naar buiten en naar binnen te kunnen en bezoek met zijn arm door de salade moet reiken om aan te kunnen bellen dan ga ik met de baas praten ja, en dat is niet vrijblijvend, want er zijn regels die bepalen dat hij het alleen voor zijn eigen pand mag zetten. Dan geef ik aan dat hij zijn gasten wel voor mijn pand mag zetten, ook al is hij in overtreding, maar niet voor de deur. Zo iemand doet dat niet uit zichzelf, want minder meters voor de serveersters, zo wegen horeca-ondernemers vaak hun eigenbelang tegen dat van een ander.
[..]
Dat jij meehuilt met eenzijdige berichtgeving verbaast mij dan weer totaal niet.
[..]
Bestaat dat nog?
[..]
Dan moet hij zich aan de regels houden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
[..]
Dat is inderdaad niet onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat hij hier geen punt heeft.
[..]
Stel je voor dat Schiphol zich gewoon aan de regels zou houden....
[..]
Onzin, een binnenstad is ook gewoon woongebied, zoals iedereen weet die niet volledig in beslag is genomen door zichzelf en zijn eigen kooplust. Kijk eens omhoog, daar zie je 3 of 4 verdiepingen zonder winkels. Ook werken mensen in winkels, en die worden ook gillend gek van zo'n draaiorgel. Dus is een gemeente meestal zo slim om de duur te beperken. Dan is het ook opzouten als je tijd om is. Ik ga niet wachten to zo iemand uit zichzelf rekening gaat houden met omwonenden ten koste van een paar euro, want dat doet die niet.
Ik weet het niet. Het is een sign 'o the times kennelijk. Alles meetbaar, beheersbaar, controleerbaar. Enorm lage gunfactor en alles wat buiten je comfort zone valt moet weg of dood. Bah.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:23 schreef Igen het volgende:
Misschien moeten we de wet eens aanpassen en daar in vrij algemene bewoordingen in zetten dat overlast niet is toegestaan en dat je naar het karakter van de buurt moet kijken om te bepalen wat overlast is.
Terras stond niet voor zijn deur, zelfs niet voor de brede gang, tussen de panden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Je moet mij geen woorden in de mond leggen, zeker aangezien jij best begrijpt dat e.e.a. invloed heeft op het bestemmingsplan en dat aldaar zaken zoals een ijssalon gevestigd mogen zijn, dat daar meer verkeersbewegingen toegestaan zullen zijn, enz.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:07 schreef Weltschmerz het volgende:
Begin jij nu te klagen over het doen van aannames in dit draadje?quote:Allemaal aannames, ik weet niet hoe het er daar aan toegaat.
Als jij een draaiorgel al als terreur ziet (ok, het is lawaai, maar wel lawaai wat bij winkelstraten hoort) ben jij niet zo meegaand als je nu ineens wil schetsen.quote:Als zo'n tent een terras voor mijn deur zet zodat ik moeilijk moet doen om naar buiten en naar binnen te kunnen en bezoek met zijn arm door de salade moet reiken om aan te kunnen bellen dan ga ik met de baas praten ja, en dat is niet vrijblijvend, want er zijn regels die bepalen dat hij het alleen voor zijn eigen pand mag zetten. Dan geef ik aan dat hij zijn gasten wel voor mijn pand mag zetten, ook al is hij in overtreding, maar niet voor de deur. Zo iemand doet dat niet uit zichzelf, want minder meters voor de serveersters, zo wegen horeca-ondernemers vaak hun eigenbelang tegen dat van een ander.
Ik lees gewoon wat er te vinden is en zie daaruit een beeld ontstaan. Dat jij ondanks het feit dat die man met alle winkels die in dat pand gevestigd zaten of zitten problemen heeft, dat die man problemen heeft met evenementen, met de kerk, enz. vol wil blijven houden dat die ondernemer de kwade genius moet zijn... dat is gewoon lachwekkend.quote:Dat jij meehuilt met eenzijdige berichtgeving verbaast mij dan weer totaal niet.
O, wat ben jij toch hip!quote:Bestaat dat nog?
Ook als hij zich aan de regels houdt zal die man niet tevreden zijn. Die wenst kennelijk de rust waarvoor hij een paar dorpen verder in het buitengebied prima terecht kan.quote:Dan moet hij zich aan de regels houden. Zo ingewikkeld is het allemaal niet.
Misschien heeft hij wel een punt, maar voorlopig zie ik dat nog niet echt. Zeker niet als een bloemist en een caravanshop ook al voor teveel overlast zorgt. Ik zou niet weten wat ik mij daarbij voor moet stellen...quote:Dat is inderdaad niet onwaarschijnlijk, maar dat wil niet zeggen dat hij hier geen punt heeft.
Vliegbewegingen van en naar Schiphol zijn verboden? O, dat heb ik gemist. Heb je een linkje?quote:Stel je voor dat Schiphol zich gewoon aan de regels zou houden....
Ja, de binnenstad is ook woongebied, maar wel een woongebied waar je juist de gezelligheid van drukte kan waarderen. Ik heb ook in de stad gewoond en verdomd dat het niet waar was, altijd herrie en lawaai. Kwam je op een dinsdag om 3 uur uit de kroeg, had ik woensdag vroeg in de ochtend krijsende kinderen onder mijn raam. Werd ik geregeld wakker van.quote:Onzin, een binnenstad is ook gewoon woongebied, zoals iedereen weet die niet volledig in beslag is genomen door zichzelf en zijn eigen kooplust. Kijk eens omhoog, daar zie je 3 of 4 verdiepingen zonder winkels. Ook werken mensen in winkels, en die worden ook gillend gek van zo'n draaiorgel. Dus is een gemeente meestal zo slim om de duur te beperken. Dan is het ook opzouten als je tijd om is. Ik ga niet wachten to zo iemand uit zichzelf rekening gaat houden met omwonenden ten koste van een paar euro, want dat doet die niet.
Alles waar je zelf geen profijt van hebt: verbieden.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:24 schreef Luigi het volgende:
Ik weet het niet. Het is een sign 'o the times kennelijk. Alles meetbaar, beheersbaar, controleerbaar. Enorm lage gunfactor en alles wat buiten je comfort zone valt moet weg of dood. Bah.
Er zijn gewoon heel veel mensen die zich liever jaren zitten te verbijten in de teringherrie dan dat ze op de veroorzaker afstappen om als twee redelijke mensen over redelijke belangen te praten. Het irritante is dan dat ze vinden dat een ander ook maar over zich heen moet laten lopen, omdat ze zich anders zo slecht voelen over hun eigen weekhartigheid.quote:
Ja ik weet het. Het was dan ook maar m'n mening, geen realistisch plan.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:24 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ik weet het niet. Het is een sign 'o the times kennelijk. Alles meetbaar, beheersbaar, controleerbaar. Enorm lage gunfactor en alles wat buiten je comfort zone valt moet weg of dood. Bah.
Hoe diep zijn we in dit land gezonken als we met decibelmeters gaan controleren of kinderen die overdag een ijsje eten niet te veel lawaai maken?quote:Op maandag 23 juni 2014 13:24 schreef Gia het volgende:
[..]
En anders moeten er maar eens metingen gedaan worden aan de schutting in zijn tuin en in zijn huis aan de zijgevel.
Aanname 1: ondernemer heeft niet geprobeerd met die man eruit te komen.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:31 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn gewoon heel veel mensen die zich liever jaren zitten te verbijten in de teringherrie dan dat ze op de veroorzaker afstappen om als twee redelijke mensen over redelijke belangen te praten. Het irritante is dan dat ze vinden dat een ander ook maar over zich heen moet laten lopen, omdat ze zich anders zo slecht voelen over hun eigen weekhartigheid.
Aanname 2.quote:En DS4 is gewoon helemaal in beslag genomen door zichzelf,
Aanname 3.quote:als hij een kwartiertje een ijsje eet en daarbij kinderen op een muurtje ziet zitten lawaaiig kind te wezen, dan denkt hij 'ach, het is maar een kwartiertj',
Aanname 4.quote:want als hij het niet meer ziet, is het er ook niet meer natuurlijk... Hij komt de binnenstad bezoeken vanuit zijn negorij, dus is de binnenstad er uitsluitend voor bezoekers...
Aanname: teringherriequote:Op maandag 23 juni 2014 13:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Aanname 1: ondernemer heeft niet geprobeerd met die man eruit te komen.
[..]
Aanname 2.
[..]
Aanname 3.
[..]
Aanname 4.
Gaat lekker zo, WS!
Ik vergeet er inderdaad 1 te tellen...quote:
Als ik die ijssalon was, zou ik nu alvast een onderzoek laten doen voor gederfde inkomsten en de mogelijke schadevergoeding door al dit gezeik. Als ze nog een week of 2 dichtblijven overleven ze de winter niet meer en is die zaak failliet. Ik weet het, het is hun eigen keus geweest om dicht te gaan, maar normaal werken en omzet draaien zat er sowieso al niet meer in door die beveiliger die ze moesten inhuren.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef Dance99Vv het volgende:
De voorzieningenrechter heeft de buurman in het gelijk gesteld die de vergunning had aangevochten. De rechter stelt onder meer dat de gemeente onderzoek had moeten doen of het terras overlast zou veroorzaken, voordat ze die vergunning verleende. Zeker omdat al bekend was dat de buurman hinder van de ijssalon ondervond.
De vergunning is nu geschorst tot een uitspraak in een beroepsprocedure is gedaan.
Kortom: de gemeente heeft verzuimd onderzoek te doen. Wat niets zegt over het bestaan van overlast.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:42 schreef Dance99Vv het volgende:
De voorzieningenrechter heeft de buurman in het gelijk gesteld die de vergunning had aangevochten. De rechter stelt onder meer dat de gemeente onderzoek had moeten doen of het terras overlast zou veroorzaken, voordat ze die vergunning verleende. Zeker omdat al bekend was dat de buurman hinder van de ijssalon ondervond.
eigen keusquote:Op maandag 23 juni 2014 13:44 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als ik die ijssalon was, zou ik nu alvast een onderzoek laten doen voor gederfde inkomsten en de mogelijke schadevergoeding door al dit gezeik. Als ze nog een week of 2 dichtblijven overleven ze de winter niet meer en is die zaak failliet. Ik weet het, het is hun eigen keus geweest om dicht te gaan, maar normaal werken en omzet draaien zat er sowieso al niet meer in door die beveiliger die ze moesten inhuren.
Dat snap ik, maar ze worden er wel toe gedwongen omdat ze hun terrasvergunning kwijt zijn geraakt door die zelfde vent en is maar door blijven klagen. Het word ze ontnomen normaal zaken te doen, zeker ook met die beveiliger erbij, wat volstrekte waanzin is... een beetje advocaat/juridisch adviseur moet dit toch wel in hun voordeel kunnen kletsen ?quote:
De buurman heeft vanaf mei 26 keer de politie gebeld en 6 keer aangifte gedaan.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Kortom: de gemeente heeft verzuimd onderzoek te doen. Wat niets zegt over het bestaan van overlast.
Ten opzichte van de gemeente. Het is immers hun onzorgvuldige handelen dat nu ervoor zorgt dat de vergunning wordt ingetrokken.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar ze worden er wel toe gedwongen omdat ze hun terrasvergunning kwijt zijn geraakt door die zelfde vent en is maar door blijven klagen. Het word ze ontnomen normaal zaken te doen, zeker ook met die beveiliger erbij, wat volstrekte waanzin is... een beetje advocaat/juridisch adviseur moet dit toch wel in hun voordeel kunnen kletsen ?
Al die winkels die altijd open zijn en wat doen al die mensen in een winkelstraatquote:Op zondag 22 juni 2014 22:47 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
10 tot 10.
12 uur dus.
Joh , wat een feest.
En dat dan 7 dagen in de week neem ik aan?
De Buurman is dus zelf hinderlijk en als iemand daar negatief op reageert wordt hij bedreigd... Ja, het beeld verschuift steeds meer in de richting van een onwelwillende ondernemer...quote:Op maandag 23 juni 2014 13:54 schreef Dance99Vv het volgende:
De buurman heeft vanaf mei 26 keer de politie gebeld en 6 keer aangifte gedaan.
Een ooggetuige verslag van 1ste pinksterdag geeft een klein beeld van hoe dat gaat
http://helmond.nieuws.nl/(...)qllsnzfht92qdnt8bvum
Precies ja. Dus er zullen zones aangewezen zijn waar wat meer kan, en wat er daar dan dus kan. Als die ijssalon zich daaraan had gehouden was er niet eens een krantenbericht geweest.quote:Op maandag 23 juni 2014 13:29 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moet mij geen woorden in de mond leggen, zeker aangezien jij best begrijpt dat e.e.a. invloed heeft op het bestemmingsplan en dat aldaar zaken zoals een ijssalon gevestigd mogen zijn, dat daar meer verkeersbewegingen toegestaan zullen zijn, enz.
Ja.quote:Begin jij nu te klagen over het doen van aannames in dit draadje?
Voordat ik daar kwam wonen, zo bleek later, betaalden de winkeliers die orgeldraaier om weg te gaan. Niet voor het publiek, want die kijken doorgaans niet verder dan dat kwartiertje dat zij daar zijn zoals je zelf illustreert, maar vanwege het personeel, dat het anders niet meer trekt. Ik bel even de gemeente over wat zo'n vergunning inhoudt, en stap met die informatie naar die orgeldraaier toe.quote:Als jij een draaiorgel al als terreur ziet (ok, het is lawaai, maar wel lawaai wat bij winkelstraten hoort) ben jij niet zo meegaand als je nu ineens wil schetsen.
Een ondernemer heeft meestal twee mogelijkheden, zich aan de regels houden of zijn buren tevreden houden. Vervelend voor hem dat het tweede niet lukt vanwege waarschijnlijk de aard van die ene buurman, maar dan blijft alsnog de optie open om zich aan de regels te houden.quote:Ik lees gewoon wat er te vinden is en zie daaruit een beeld ontstaan. Dat jij ondanks het feit dat die man met alle winkels die in dat pand gevestigd zaten of zitten problemen heeft, dat die man problemen heeft met evenementen, met de kerk, enz. vol wil blijven houden dat die ondernemer de kwade genius moet zijn... dat is gewoon lachwekkend.
Vast wel.quote:O, wat ben jij toch hip!
Dat is dan verder niet relevant, is het wel?quote:Ook als hij zich aan de regels houdt zal die man niet tevreden zijn.
Daar kan die ijssalon ook gaan zitten met een enorm terras met eigen kindermuurtje.quote:Die wenst kennelijk de rust waarvoor hij een paar dorpen verder in het buitengebied prima terecht kan.
De gemeente vindt kennelijk van wel. Nou zegt dat ook niet alles, maar kennelijk is de overlast niet zoals zij dat voor zich hadden gezien.quote:Misschien heeft hij wel een punt, maar voorlopig zie ik dat nog niet echt. Zeker niet als een bloemist en een caravanshop ook al voor teveel overlast zorgt. Ik zou niet weten wat ik mij daarbij voor moet stellen...
Als jij gemist hebt dat Schiphol jarenlang de regels heeft overtreden waarbij die vervolgens zijn aangepast aan de praktijk, is het voor mij ook niet zinvol om je bij te praten.quote:Vliegbewegingen van en naar Schiphol zijn verboden? O, dat heb ik gemist. Heb je een linkje?
Tja, misschien leer je nog voor jezelf opkomen als je wat ouder bent. Er is lawaai wat erbij hoort, en er is lawaai wat er niet bijhoort. Ik vind het bijvoorbeeld een hele goede regel dat cafes een dubbele deur moeten hebben, zodat er veel drukte in de binnenstad kan zijn, want een onbewoonde binnenstad is ook helemaal niet leuk. Als een Hollandse hitscafe met zijn criminele eigenaar dan liever de deuren openzet dan geld uit te geven aan een ventilatiesysteem, dan gaat die tent toch gewoon dicht en komt er een fatsoenlijke kroeg?quote:Ja, de binnenstad is ook woongebied, maar wel een woongebied waar je juist de gezelligheid van drukte kan waarderen. Ik heb ook in de stad gewoond en verdomd dat het niet waar was, altijd herrie en lawaai. Kwam je op een dinsdag om 3 uur uit de kroeg, had ik woensdag vroeg in de ochtend krijsende kinderen onder mijn raam. Werd ik geregeld wakker van.
Ja, overlast... en strikt genomen vast meer herrie dan toegestaan.
Mijn oplossing: gewoon omdraaien en het wordt vanzelf weer rustiger.
En als de plaatselijke jeugd een motorcrossbaan achter jouw tuin maakt? Ga je je dan ook telkens omdraaien en jezelf wijsmaken dat je hier voor gekozen hebt toen je in een negorij ging wonen?quote:Ik waardeer rust en ruimte bij het wonen en kan mij dus heel veel bij die wens voorstellen. Alleen: neem dan de juiste beslissing en ga lekker achteraf wonen. Heb ik ook gedaan en dat bevalt mij prima. Ik pas mij aan aan mijn omgeving en verwacht niet dat mijn omgeving zich aan mij aanpast. Mensen die daar anders over denken vinden zichzelf net effe iets te belangrijk.
Weltschmerz is een FOK!ker die altijd tegen de stroming in zwemt.quote:Op maandag 23 juni 2014 12:30 schreef bijdehand het volgende:
Weltschmerz is hier wel echt zielig bezig hoor. Niet eens kijken naar de omgeving en een hele zooi aannames, meten met twee maten.
Blijkt het niet de buurman te zijn die foto's van kinderen nam, zoals velen hier klakkeloos riepen, maar een gemeenteambtenaar.quote:Ambtenaar gemeente Helmond mishandeld door klanten ijssalon Nemanja
Volgens Bart Hartogs klopt het verhaal van de gemeente niet. Tegen hem is door de ambtenaar aangifte gedaan van mishandeling. ''Dit is echt onzin. Ik heb hem helemaal niet geslagen.''
De ambtenaar stond volgens Hartogs foto's te maken van zijn kinderen die hij op het muurtje van de buurman had gezet. ''We dachten dat de fotograaf in opdracht van de buurman foto's maakte van mijn kinderen. Dat pikte ik niet dus we hebben hem even vastgehouden, zijn fototoestel afgepakt en zijn foto's gewist. Meer is er niet gebeurd. Als de ambtenaar zich had gelegitimeerd, was het niet zo gelopen, maar hij wilde zijn identiteit niet bekendmaken.''
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |