Muito obrigado.quote:Op zondag 22 juni 2014 10:17 schreef Tassendief het volgende:
[..]
Mocht skande hem goed rekenen mag jij er een plaatsen.
Ik vreesde daar even voor, toen het plaatje gecropt wasquote:Op zondag 22 juni 2014 11:19 schreef Individual het volgende:
De brug over de Severn is herkenbaar genoeg.
Veel in Bristol geweest, mooi stadje.quote:Op zondag 22 juni 2014 12:55 schreef Skande het volgende:
[..]
Ik vreesde daar even voor, toen het plaatje gecropt was
Oké ik doe maar een gok Panama stad?quote:Op zondag 22 juni 2014 11:19 schreef Individual het volgende:
De brug over de Severn is herkenbaar genoeg.
[ afbeelding ]
Te hoog, je moet het zuidelijker zoeken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 01:27 schreef Tassendief het volgende:
[..]
Oké ik doe maar een gok Panama stad?
Nog een tipquote:Op dinsdag 24 juni 2014 08:51 schreef Individual het volgende:
[..]
Te hoog, je moet het zuidelijker zoeken.
Godverdomme! (pardon).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:54 schreef flipsen het volgende:
Fuck me... Ein-de-lijk herkende ik het logo weerHet is het gebouw van de Standard Bank in Puerto Madero, Buenos Aires
Bijna alle foto´s zijn vanaf de andere kant, maar ik kon toch nog een bewijsje vinden:
[ afbeelding ]
Iglesia La Ermita de Barranco, Lima, Peru.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 05:07 schreef flipsen het volgende:
Een nieuwe dan maar weer. Deze foto staat wel ergens in mijn top10 van vreemde plaatsen/aparte fotosNiet zo heel moeilijk denk ik?
[ afbeelding ]
Dat is het zicht vanaf de Buquebus-boot vanuit Montevideo.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 04:54 schreef flipsen het volgende:
Fuck me... Ein-de-lijk herkende ik het logo weerHet is het gebouw van de Standard Bank in Puerto Madero, Buenos Aires
Bijna alle foto´s zijn vanaf de andere kant, maar ik kon toch nog een bewijsje vinden:
[ afbeelding ]
Budapest dan?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Nieuwe is wat dichter bij huis:
[ afbeelding ]
Bentheimquote:Op vrijdag 27 juni 2014 07:32 schreef Budapestenaar het volgende:
Nieuwe is wat dichter bij huis:
[ afbeelding ]
Het is Parijs iddquote:Op zaterdag 5 juli 2014 15:27 schreef Individual het volgende:
Arc de Triomphe.. of iets dat er op lijkt.. of iets in een lokale madurodam.
quote:Op zaterdag 5 juli 2014 16:48 schreef Igen het volgende:
Belfast! Alhoewel ik dat vond met "victorian city hall", het reuzenrad was maar bijzaak.
http://www.stagsandhens.com/belfast-hen-weekends.php
Sja, die was niet zo moeilijk: Neiva, Colombia:quote:
De tering, hoe raad je dat?quote:
Gokje?quote:
quote:
de URL van de door jouw geplaatste foto in TinEye plaatsen et voila...quote:
Ik snap niet wat dat doet, maar het zal wel. Als je zo wil spelen, ga je gang, vind het eerder zielig dan knap.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
de URL van de door jouw geplaatste foto in TinEye plaatsen et voila...
Ik zeg niet dat hij dat heeft gedaan, maar het zou kunnen... Vandaar mijn "gokje"quote:Op dinsdag 8 juli 2014 07:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap niet wat dat doet, maar het zal wel. Als je zo wil spelen, ga je gang, vind het eerder zielig dan knap.
Dat is geen valsspelen, dat wat flipsen liet zien wel. Kende die site ook niet, maar wat is dan in godsnaam de lol van meedoen hier, als je zo de steden "raadt"?quote:
Als iemand het zou weten..quote:Op dinsdag 8 juli 2014 05:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Sja, die was niet zo moeilijk: Neiva, Colombia:
[ afbeelding ]
Ja, ik herkende het niet ofzo, maar omdat ie van jou kwam, moest ik Neiva natuurlijk even checken.quote:
Lukt niet altijd, maar vaak wel door de googelen wat je ziet en eventueel een hint erbij. Als ik het echt niet kan vinden en ik wil het weten dan een google picture search, maar dan 'raad' ik het niet.quote:
lijkt mij goedquote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:19 schreef Individual het volgende:
Heathrow - Wembley Stadium? Als zo: Londen
quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:19 schreef Individual het volgende:
Heathrow - Wembley Stadium? Als zo: Londen
Taj mahal India?quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:27 schreef Individual het volgende:
Ook niet een heel moeilijke lijkt me.
[ afbeelding ]
Boedapestquote:Op woensdag 9 juli 2014 18:53 schreef Speculant. het volgende:
Het is niet in Estland. Probeer dat Museum anders eens te vinden
- RADEN OPDRACHT (PIC): Bij raden/gokken altijd plaatsnaam en land en vermelden, met een link naar het bewijs. [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.quote:Op woensdag 9 juli 2014 18:57 schreef Speculant. het volgende:
Dat is dan weer te ver uit de buurt. Neem een werkdag rijden als maximale cirkel.
Probeer het ook echt te vinden en niet maar wat te raden. Volgens mij zijn dat ook de spelregels
Hoe is het dan raden of gokken als je bewijs moet posten?quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:05 schreef Tassendief het volgende:
[..]
- RADEN OPDRACHT (PIC): Bij raden/gokken altijd plaatsnaam en land en vermelden, met een link naar het bewijs. [ url=http://www.url.nl]bewijs[/url] *.
Dan zal ik daar volgende keer extra op letten.quote:Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe is het dan raden of gokken als je bewijs moet posten?
Ik dacht eerst in België, maar dat is niet zo oostelijk..
België heeft idd veel overeenkomsten qua stijlquote:Op woensdag 9 juli 2014 19:13 schreef Individual het volgende:
[..]
Hoe is het dan raden of gokken als je bewijs moet posten?
Ik dacht eerst in België, maar dat is niet zo oostelijk..
Dan was ik nét op tijdquote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:09 schreef Igen het volgende:
Edit: Die hint was iets te veel informatie.
Dat café bestaat al een paar jaar niet meer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andalusie?quote:Op zaterdag 12 juli 2014 16:16 schreef flipsen het volgende:
Nope... hint: het is inderdaad Europa, maar wel randje...
Ik zou het eens in een heel andere hoek zoekenquote:
larnaca Cyprusquote:Op maandag 14 juli 2014 00:12 schreef flipsen het volgende:
Vooruit, nog maar een tip dan: het is een populaire havenplaats waar veel cruiseschepen afmeren om wat omgevallen (heilige) stenen te bezoeken
nog een tip of laterquote:Op maandag 14 juli 2014 12:21 schreef flipsen het volgende:
Oh fuck me... het is dus géén Europa! Damn, altijd een zwak punt van me geweest, deze hoek. Sorry!
Dit is Turkije. Kusadasi meen ik. Nog een keer geweest op rondtour tijdens een all-in (quote:Op maandag 14 juli 2014 15:17 schreef flipsen het volgende:
Vooruit dan maar: het is toch een redelijk vaak gefotografeerd punt zie ik als ik google op images en de plaatsnaam...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Si señorquote:Op maandag 14 juli 2014 15:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Dit is Turkije. Kusadasi meen ik. Nog een keer geweest op rondtour tijdens een all-in () vakantie.
Probeer ajb dit spel serieus te spelen zeg....... Granada met de Chinese muur en chinees vuurwerkquote:
Ehm okquote:Op dinsdag 15 juli 2014 05:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Probeer ajb dit spel serieus te spelen zeg....... Granada met de Chinese muur en chinees vuurwerk![]()
![]()
De Chinese muur? Probeer ajb dit spel serieus te spelenquote:Op dinsdag 15 juli 2014 05:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Probeer ajb dit spel serieus te spelen zeg....... Granada met de Chinese muur en chinees vuurwerk![]()
![]()
Bij voorkeur Veliko Tarnovo.quote:
Waar in China ligt dat precies?quote:
Zo'n 10.000 KM ten westen van Beijingquote:
Al zubarah?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:20 schreef miro86 het volgende:
Tip2 - de stad werd gesticht in de 18e eeuw.
Lijkt me goed.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef Blik het volgende:
Jantar Mantar, India?\
http://whc.unesco.org/en/list/1338
[ afbeelding ]
Elmhurst?quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:32 schreef Blik het volgende:
Een nieuwe, niet al te moeilijk met wat zoekwerk
[ afbeelding ]
Oudtshoorn is goed, wel apart dat het een groen dak heeft op jouw fotoquote:Op donderdag 17 juli 2014 11:46 schreef alunaeve het volgende:
Oudtshoorn, Zuid Afrika?
http://admin.discoversout(...)action_716_11885.jpg
De stad heet Jaipur, maar dit is inderdaad Jantar Mantar.quote:Op donderdag 17 juli 2014 11:25 schreef Blik het volgende:
Jantar Mantar, India?\
http://whc.unesco.org/en/list/1338
[ afbeelding ]
Is goedquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:37 schreef Blik het volgende:
Reykjavik, Ijsland. Google maar op "colourful roofs"
jawohl, ik wilde nog zeggen dat Basel redelijk in de buurt ligt. Maar ik dacht, laat nog maar even zoekenquote:Op donderdag 17 juli 2014 13:53 schreef Igen het volgende:
Ah, het is het Schwabentor in Freiburg, Duitsland.
http://www.landeskunde-online.de/rhein/freiburg/fr_swabt.htm
Jazekerquote:Op donderdag 17 juli 2014 14:20 schreef alunaeve het volgende:
[..]
Dortmunt?
https://www.google.nl/sea(...)Dortmund%3B550%3B380
quote:Op donderdag 17 juli 2014 14:54 schreef alunaeve het volgende:
Oke het staat gewoon in de url hahahah
Ik zoek een nieuwe.
Ik denk dat ik het land al weet maar de plaats nietquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:00 schreef alunaeve het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een moeilijke dan, om het goed te maken.
Welk land denk je?quote:Op donderdag 17 juli 2014 15:06 schreef Tassendief het volgende:
[..]
Ik denk dat ik het land al weet maar de plaats niet
Iemand met een beetje geschiedenis-kennis zou deze moeten wetenquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:18 schreef Tassendief het volgende:
Ik denk dat deze makkelijk is
[ afbeelding ]
Maar je had hem geweten?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Iemand met een beetje geschiedenis-kennis zou deze moeten weten
Ik laat hem even schieten, kan pas op zijn vroegst morgen iets nieuws posten
Ja, ik weet hemquote:
Klopt.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:37 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, ik weet hem
Zal het wel gewoon zeggen, mag iemand anders een nieuwe posten:
Saint-Mere Eglise, bekend van de parachutist John Steele die tijdens D-Day daar is blijven hangen.
Doet me vooral denken aan Battlefield 1942 op de PCquote:Op donderdag 17 juli 2014 15:18 schreef Tassendief het volgende:
Ik denk dat deze makkelijk is
[ afbeelding ]
Hm, lastig. Ergens in China soms?quote:
Daarom dacht ik ook al een beetje dat die makkelijk was.quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Je ziet de parachute overigens hangen op je foto. (als gedenkteken)
Volgens mij zit je dan ergens in Engeland, correct?quote:Op donderdag 17 juli 2014 16:59 schreef Individual het volgende:
[..]
Als je bij China bent moet je linksaf bij de 3e afslag.
Correct. Ze hebben veel bruggen in Engeland, dus welke precies? Nou ja, de stad is genoeg.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:04 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij zit je dan ergens in Engeland, correct?
Volgens mij is het de tower bridge. Weet alleen even niet meer welke stad preciesquote:Op donderdag 17 juli 2014 17:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Correct. Ze hebben veel bruggen in Engeland, dus welke precies? Nou ja, de stad is genoeg.
Voor deze keer reken in hem goed. Google zegt dat ie brug in Londen staat. Plaats maar een nieuwe.quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:06 schreef Dven het volgende:
[..]
Volgens mij is het de tower bridge. Weet alleen even niet meer welke stad precies
Weer wat geleerd!quote:Op donderdag 17 juli 2014 17:08 schreef Individual het volgende:
[..]
Voor deze keer reken in hem goed. Google zegt dat ie brug in Londen staat. Plaats maar een nieuwe.
Klopt. Sorry. Tijdje niet online geweest in trv en het topic was ondergesneeuwd in mn activequote:
Ik vond:quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:04 schreef miro86 het volgende:
tja... google voor largest russian mine en dan krijg je Norilsk en Mirny. Dan church en Norilsk en church en Mirny.
Het klootste was dat je vaak juist de achterkant te zien kreeg en dat ie er vaak eerder beige eruitziet.
En als die russische kerken lijken maar op elkaar. FOKing Mirny, had er nooit eerder van gehoord...
Jaisalmer, Rajasthan, India ?quote:
Klopt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Jaisalmer, Rajasthan, India ?
Het plaatje wordt blijkbaar voor van alles en nog wat gebruikt op google, waaronder Varanasi
niuewe?quote:Op donderdag 24 juli 2014 14:34 schreef Blik het volgende:
[..]
Jaisalmer, Rajasthan, India ?
Het plaatje wordt blijkbaar voor van alles en nog wat gebruikt op google, waaronder Varanasi
Uiteraard goedquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:26 schreef miro86 het volgende:
Hij is wel erg makkelijk. Vaak genoeg op TV gezien een paar jaar terug (2010)
Mooie foto trouwens.
Vancouver.
Met Medvedev werd ie makkelijk.quote:The Mask of Sorrow (Russian: Маска скорби, Maska skorbi) is a monument perched on a hill above Magadan, Russia
Hmmmm, dan zijn er teveel steden over om te gokkenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:06 schreef Individual het volgende:
[..]
Nee, maar wel het goede land.
(Wells Fargo komt daar zo ongeveer overal voor)
Het is dichtbij een minder vriendelijke miljoenenstad.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:07 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmmmm, dan zijn er teveel steden over om te gokken
Ik zou Rio de Janeiro zeggenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef en_door_slecht het volgende:
Klopt, die Wells Fargo maakte het niet moeilijk: gewoon "Wells Fargo Office building" inkloppen in Google en dan wat naar beneden scrollen.
Ik denk dat deze ook niet al te moeilijk is:
[ afbeelding ]
Nope. Er zitten, ondanks het (gebrek aan) licht wel een aantal duidelijke aanwijzingen in.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:17 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Ik zou Rio de Janeiro zeggen
Baku?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:22 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Warm (t.o.v. de andere pogingen)
Kouder. Met Gaza-stad zat je er niet ver naast. Een beetje Palestijn moet d'r een steen heen kunnen gooien.quote:
Eilat?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:01 schreef en_door_slecht het volgende:
Nee, andere kant op. (Oke, je moet wel een beetje hard smijten)
Beiroet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:16 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nope. Verkeerde land. (Iets met minaret...)
Nope. Ook verkeerde land. En kant.quote:
Aqaba? Ik wilde dat ik alleen dit spel kon spelen, er is meer te doen...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:19 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nope. Ook verkeerde land. En kant.
(Voor alle duidelijkheid: je mag toch google-en? Als ik zeer voor de hand liggende zoektermen gebruik, heb ik al een foto te pakken die (bijna) vanaf dezelfde plek is genomen.)
Nee! En weer is het land fout.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:21 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aqaba? Ik wilde dat ik alleen dit spel kon spelen, er is meer te doen...
Cairo?quote:
Port Said?quote:
Alexandrie?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:30 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Sorry, hij wierp toch wel zo ver als Cairo, maar het is Cairo niet. (Hint: ik zie zee)
Jeuh!quote:
Er waren meerden die samen volgens mij vrij snel tot Alexandrië moesten leiden:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jeuh!
Wat was nu de sterke aanwijzing? Voor mij die file aan de ene kant en niks aan de andere. Daarom dacht ik ook Gaza, vanwege de grenscontroles...
Maar goed, ik zal een nieuwe plaatsen.
Ik dacht langs dezelfde lijnen idd. Vandaar Baku (waar ik nota bene geweest ben), maar Egypte staat nog op de lijst.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:39 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Er waren meerden die samen volgens mij vrij snel tot Alexandrië moesten leiden:
- Een minaret -> Islamitische wereld
- Een boulevard -> Aan het water
- Palmbomen -> Samen met die minaret dus zeer w.s. MO
- Geel/zwarte Lada-taxi -> Dat is heel erg Egypte. Egypte was veel meer dan b.v. Jordanië bevriend met de Sovjet-Unie, waardoor men daar veel in Lada reed.
Kom op, doe ff niet dan.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:13 schreef en_door_slecht het volgende:
hahaha. Te laat. Ik heb de picca met tekst al.
Ah ok, ik heb het niet gecheckt, maar vond hem dan echt te makkelijk worden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:18 schreef en_door_slecht het volgende:
Wees gerust, ik heb er niet veel aan (tot op heden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |