Ja dat ga ik ook zeker doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Leg het verhaal uit aan je rechtsbijstandsverzekering of Juridisch Loket. Kijken wat zij zeggen.
Zie het verder als een les. Niet meer doen.
ja klopt als een bus!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Samenvatting:
Bedrijf benadert zoon voor fotoshoot.
Zoon krijgt fotoshoot, shoot wordt betaald, contract wordt ondertekend.
Foto's blijken niet goed genoeg, moeder klaagt en krijgt toezegging voor meer foto's dan afgesproken.
2e shoot: bedrijf kan/wil minder foto's leveren, moeder gaat niet akkoord. 2e shoot is niet gemaakt en niet betaald.
Tot zover is het gewoon tegen elkaar weg te strepen. Hier komt geen rotzooi van.
Wat over blijft: het contract. Wat is er precies ondertekend?
Edit: ugh, mezelf gequote ipv ge-edit.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Samenvatting:
Foto's blijken niet goed genoeg, moeder klaagt en krijgt toezegging voor meer foto's dan afgesproken.
2e shoot: bedrijf kan/wil minder foto's leveren, moeder gaat niet akkoord. 2e shoot is niet gemaakt en niet betaald.
Tot zover is het gewoon tegen elkaar weg te strepen. Hier komt geen rotzooi van.
Nevermind. Zoals gezegd: als je er iets mee wil/moet: rechtsbijstandsverzekering
Daarvoor is dat andere forum waar je het verhaal inmiddels hebt neergezet een beter medium.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:23 schreef Gedumd het volgende:
Ja dat ga ik ook zeker doen.
Maar ik had gehoopt dat meer mensen dit bedrijf konden en die het zelfde of soortgelijke dingen hadden meegemaakt die mij konden vertellen wat hun hebben gedaan of wat ik kan doen.
Daarom zette ik dit op Fok Maar helaas tot nu toe niemand nog gezien die dit bedrijf ook kennen.
Moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan wel een kopie hier neer zetten als dat mag?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:22 schreef spijkerbroek het volgende:
Samenvatting:
ja dat denk ik ook ik heb op Tros Radar gepost en nog ergens een hahaha weet zo snel niet meer op welke.Maar ik kreeg al wat berichtjes op mijn post.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:26 schreef Copycat het volgende:
[..]
Daarvoor is dat andere forum waar je het verhaal inmiddels hebt neergezet een beter medium.
quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:39 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan wel een kopie hier neer zetten als dat mag?
Ik heb getekend voor een 2e fotoshoot zoals je kon lezen in mij bericht bovenaan.Deze heb ik op de dag getekend voor akkoord van mijn zoons 1e fotoshoot. Deze shoot had niks te maken met de eerste shoot .Je tekent voor een heel ander soort shoot en een screentest In dat contract staat dat je eenmaal kosteloos de afspraak mag verzetten mits je dat doet binnen 7 dagen .Deze overeenkomst kan indien getekend niet meer worden ontbonden.
Maar toen hadden wij nog niet de foto.s gezien van zijn 1e shoot die krijg je pas later thuis gestuurd na 4 weken. Maar goed we hadden toch een goede afspraak gemaakt door de foon en had er wel vertrouwen in. Maar later bleekt het dus anders te zijn.
quote:Wat over blijft: het contract. Wat is er precies ondertekend?
Nevermind. Zoals gezegd: als je er iets mee wil/moet: rechtsbijstandsverzekering
Ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Leg het verhaal uit aan je rechtsbijstandsverzekering of Juridisch Loket. Kijken wat zij zeggen.
Zie het verder als een les. Niet meer doen.
Nog vijf fora proberen en je hebt nog meer kans.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:43 schreef Gedumd het volgende:
[..]
ja dat denk ik ook ik heb op Tros Radar gepost en nog ergens een hahaha weet zo snel niet meer op welke.Maar ik kreeg al wat berichtjes op mijn post.
Maar goed niet geschoten is altijd mis zeg ik maar! was te proberen waard op Fok toch?
Een contract voor een screentest voor foto's voor jezelf?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:39 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Moeilijk om dat zo te zeggen. Ik kan wel een kopie hier neer zetten als dat mag?
Ik heb getekend voor een 2e fotoshoot zoals je kon lezen in mij bericht bovenaan.Deze heb ik op de dag getekend voor akkoord van mijn zoons 1e fotoshoot. Deze shoot had niks te maken met de eerste shoot .Je tekent voor een heel ander soort shoot en een screentest In dat contract staat dat je eenmaal kosteloos de afspraak mag verzetten mits je dat doet binnen 7 dagen .Deze overeenkomst kan indien getekend niet meer worden ontbonden.
Maar toen hadden wij nog niet de foto.s gezien van zijn 1e shoot die krijg je pas later thuis gestuurd na 4 weken. Maar goed we hadden toch een goede afspraak gemaakt door de foon en had er wel vertrouwen in. Maar later bleekt het dus anders te zijn.
Jij zou toch eens beter moeten lezen!quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een contract voor een screentest voor foto's voor jezelf?
Gratis tip: Laat die brief door iemand anders schrijvenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:51 schreef Gedumd het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 21 juni 2014 09:46 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nog vijf fora proberen en je hebt nog meer kans.
Of beter, je bouwt en website wat voor oplichters het zijn
Eigenlijk had je dat bedrijf even moeten bellen maarja
[quote]
Tja als ik alles had geweten was het zover nooit gekomen.
Maar ik kan wel bouwen maar geen website![]()
als er nog mensen zijn met tips over anderen fora.s waar ik deze klacht kan zetten hou ik mijn aanbevolen .
Ik ga ze een aangetekende brief sturen met nog een keer mijn klacht, ik schrijf er ook bij dat zij ons het pand uit hebben geschopt en dat ik niet diegene was die heeft verzuimd voor de shoot. dat is ook duidelijk te horen in de opnamen. Ik schijf ze ook dat ik een aangifte heb gedaan tegen hun.Weet niet of het verstandig is om mijn procesnummer er bij te vermelden.Kan misschien wel makkelijk zijn zodat ze weten dat ik niet bluft .
Misschien moet je dan wat duidelijker schrijven, want aan mijn leesvaardigheid ligt het niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:02 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Jij zou toch eens beter moeten lezen!
Er staat in de post die ik schreef dat mijn zoon alleen de foto,s wilden maken en niet de screentest!! Moeilijk he lezen.
Zal ik hem door jou laten schrijven dan? je schijnt dat goed te kunnen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:04 schreef Take2 het volgende:
[..]
Gratis tip: Laat die brief door iemand anders schrijven
Nee?? het staat er toch echt hoor!!! IK heb nog geen enkel post van jou gezien tegen mij die niet aanvallend is! is er wat?? gaat het wel met jou?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat duidelijker schrijven, want aan mijn leesvaardigheid ligt het niet.
Het staat in de OP, niet in het bericht waar ik op reageerde...quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:07 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Nee?? het staat er toch echt hoor!!! IK heb nog geen enkel post van jou gezien tegen mij die niet aanvallend is! is er wat?? gaat het wel met jou?
JA! anders zou ik dat niet doen. het staat ook op zijn istagram .Nog meer weten?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik vind het niet netjes om foto's van anderen op een forum te gooien. Heb je hier toestemming voor van je zoon?
Mooi dan heb je het toch gelezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het staat in de OP, niet in het bericht waar ik op reageerde...
En misschien moet je niet alles als een aanval zien.
Het staat ergens in de OP. Ik moest ook zoekenquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien moet je dan wat duidelijker schrijven, want aan mijn leesvaardigheid ligt het niet.
Wellicht ligt het auteursrecht zelfs bij het bedrijf.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:06 schreef Ouder1 het volgende:
Ik vind het niet netjes om foto's van anderen op een forum te gooien. Heb je hier toestemming voor van je zoon?
Ja dat kan,quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:10 schreef Copycat het volgende:
Waarom richt je nu je boosheid op FOK!kers? Het commentaar is echt terecht.
Dit is FOK! En wij zijn niet je familie/vrienden/buren. Wij hoeven je niet "te vriend" te houden omdat we je elke verjaardag et cetera weer tegenkomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:07 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Nee?? het staat er toch echt hoor!!! IK heb nog geen enkel post van jou gezien tegen mij die niet aanvallend is! is er wat?? gaat het wel met jou?
Nee gelukkig niet dat staat ook in het contract.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:13 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Wellicht ligt het auteursrecht zelfs bij het bedrijf.
Precies de mijne ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:15 schreef nikky het volgende:
[..]
Dit is FOK! En wij zijn niet je familie/vrienden/buren. Wij hoeven je niet "te vriend" te houden omdat we je elke verjaardag et cetera weer tegenkomen.
Hier kom je mensen tegen die een andere mening hebben dan jij en dit ook tegen je zeggen. Verschillende mensen, verschillende meningen.
Als je ze een brief stuurt, doe dat dan aangetekend en let alsjeblieft op je Nederlands. Als je als een Tokkie schrijft (volkomen foute werkwoord vervoegingen) word je al snel niet serieus genomen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:51 schreef Gedumd het volgende:
[quote][ afbeelding ]
Ik ga ze een aangetekende brief sturen met nog een keer mijn klacht, ik schrijf er ook bij dat zij ons het pand uit hebben geschopt en dat ik niet diegene was die heeft verzuimd voor de shoot. dat is ook duidelijk te horen in de opnamen. Ik schijf ze ook dat ik een aangifte heb gedaan tegen hun.Weet niet of het verstandig is om mijn procesnummer er bij te vermelden.Kan misschien wel makkelijk zijn zodat ze weten dat ik niet bluft .
Instagram kan je afschermen, Fok niet. Ik vind het gewoon niet netjes. Maar misschien vindt jouw zoon het helemaal niet erg als hij zo voor paal wordt gezet op het web. De combi van de foto en jouw posts (vooral je schrijf 'stijl') lijkt mij iets om een zoon zich dood te laten schamen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:08 schreef Gedumd het volgende:
[..]
JA! anders zou ik dat niet doen. het staat ook op zijn istagram .Nog meer weten?
quote:
Een aangetekende brief wordt doorgaans aangetekend verstuurd jaquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je ze een brief stuurt, doe dat dan aangetekend
My bad.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:35 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
Een aangetekende brief wordt doorgaans aangetekend verstuurd ja
Volgens mij staat in mijn post dat ik die aangetekend zou sturen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Als je ze een brief stuurt, doe dat dan aangetekend en let alsjeblieft op je Nederlands. Als je als een Tokkie schrijft (volkomen foute werkwoord vervoegingen) wordt je al snel niet serieus genomen.
En nog iets heel anders: Het gaat om ¤150.-. Geen bedrijf die voor dat geld een rechtszaak gaat aanspannen. Dat kost meer dan het kan opleveren. Ik zou mijn schouders er over ophalen en het laten gaan. Hoogstwaarschijnlijk hoor je er nooit meer wat van.
Als je 'm anonimiseert, mag het. Het zou wel verhelderend zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 09:39 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Deze vat ik ff niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:31 schreef Loveless85 het volgende:
Wat wil je nou eigenlijk dan? Wat iemand al zei; vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen, en hebben zij wellicht eerder een zaak tegen jou dan andersom, afhankelijk van wat er in dat contract staat.
Verder is dit natuurlijk zo dom, hoe vaak zijn dit scenario's wel niet voorbijgekomen? Benader wat wannebe mooiboys/girls via social media, zeg dat ze talent hebben, en laat ze dik dokken om een 'professioneel portfolio' aan te leggen.
Die iemand zei: vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen behalve het contractquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:42 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Deze vat ik ff niet.
Wat iemand al zei; vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen
en hebben zij wellicht eerder een zaak tegen jou dan andersom,
hoe kunnen ze volgens jou een zaak tegen mij hebben terwijl je schrijft :vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen..
Jawel ik kreeg de eerste dreigmail al binnen gisteren dat ik moet betalen!! anders je kent dat verhaal wel.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:39 schreef Disorder het volgende:
Ik begrijp niet waarom je hier iets tegen probeert te doen. Als ik het goed begrepen heb heb je nog niet hoeven betalen, toch?
Even terzijde. Ik ken die tent en die verhalen zijn niet mis. Heb er ooit gesolliciteerd en er hing wat mij betreft een vreemde sfeer.
Zij hebben niet geleverd, jij niet betaald... alleen heb je wel een overeenkomst, dus de vraag is of ze je daar aan gaan houden, en of dat kan, aangezien ze zelf niet hebben geleverdquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:42 schreef Gedumd het volgende:
[..]
Deze vat ik ff niet.
Wat iemand al zei; vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen
en hebben zij wellicht eerder een zaak tegen jou dan andersom,
hoe kunnen ze volgens jou een zaak tegen mij hebben terwijl je schrijft :vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen..
Ik denk dat het gaat om de claim van het bedrijf dat zij alsnog de shoot die niet is doorgegaan moet betalen. Die ¤150.- dus.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:37 schreef Loveless85 het volgende:
Maar wat ga je in die aangetekende brief zetten, behalve 'ik ben boos!'. Je hebt niks betaald, dus er valt vrij weinig te eisen, behalve een nieuwe shoot, en ik denk niet dat je dat wil.
Ik zou die foto's niet online zetten in deze context, is voor je zoon ook niet zo leuk lijkt me.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 04:43 schreef Gedumd het volgende:
Op deze foto moet ik zeggen voor de eerste keer dat het niet slecht is (behalve zijn litteken dan )
Dus ja ik vond dat niet vreemd dat ze hem wel als een talent zagen.
Tja dat ga ik Maandag ff navragen ik kan je geen antwoord hierop geven.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zij hebben niet geleverd, jij niet betaald... alleen heb je wel een overeenkomst, dus de vraag is of ze je daar aan gaan houden, en of dat kan, aangezien ze zelf niet hebben geleverd
Ik kan je ook later op de dag je een dm sturen maak ik er een paar caps van het contractquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:44 schreef r_one het volgende:
[..]
Die iemand zei: vooralsnog is alles tegen elkaar weg te strepen behalve het contract
Wat grappig dat jij TS aanvalt op haar Nederlands, terwijl jouw brief qua stijl ook nogal rammelt.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gaat om de claim van het bedrijf dat zij alsnog de shoot die niet is doorgegaan moet betalen. Die ¤150.- dus.
[Naam afzender]
[Adres afzender]
[Naam bedrijf]
[Adres bedrijf]
[Datum]
Betreft: Claim ¤150.- voor niet nagekomen afspraak fotoshoot.
Geachte meneer, mevrouw,
De datum [datum] ontving ik van u een mail waarin u stelde dat ik uw bedrijf ¤150.- schuldig ben voor een niet nagekomen afspraak voor een fotoshoot op [datum] voor [naam zoon].
Ik ben het niet eens met uw claim. Ik en [naam zoon] hebben ons op tijd bij u gemeld voor deze afspraak. Echter na een mondeling conflict over de telefonisch gemaakte afspraken over deze fotoshoot heeft u ons de deur gewezen waarmee u eenzijdig het contract heeft opgezegd.
Ik houd mij daarom niet aansprakelijk voor het niet doorgaan van de fotoshoot en zie derhalve van rechtswege geen aanleiding om u deze afspraak alsnog te betalen.
Met vriendelijke groet,
[naam afzender]
Dit zou afdoende moeten zijn voor een eerste schrijven.
Ja zoiets gaat het wel worden. Mijn man kan dat heel goed! is niet zo,n Tokkie schrijver zoals ikquote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gaat om de claim van het bedrijf dat zij alsnog de shoot die niet is doorgegaan moet betalen. Die ¤150.- dus.
[Naam afzender]
[Adres afzender]
[Naam bedrijf]
[Adres bedrijf]
[Datum]
Geachte meneer, mevrouw,
De datum [datum] ontving ik van u een mail waarin u stelde dat ik uw bedrijf ¤150.- schuldig ben voor een niet nagekomen afspraak voor een fotoshoot op [datum] voor [naam zoon].
Ik ben het niet eens met uw claim. Ik en [naam zoon] hebben ons op tijd bij u gemeld voor deze afspraak. Echter na een mondeling conflict over de telefonisch gemaakte afspraken over deze fotoshoot heeft u ons de deur gewezen waarmee u eenzijdig het contract heeft opgezegd.
Ik houd mij daarom niet aansprakelijk voor het niet doorgaan van de fotoshoot en zie derhalve van rechtswege geen aanleiding om u deze afspraak alsnog te betalen.
Met vriendelijke groet,
[naam afzender]
Het staat je uiteraard vrij om me te verbeteren. Alleen commentaar geven is zo zielig.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:57 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Wat grappig dat jij TS aanvalt op haar Nederlands, terwijl jouw brief qua stijl ook nogal rammelt.
Ik zou denk ik iets meer van me afbijten, aangeven dat als zij er van overtuigd zijn dat ze in hun recht staan je de zaak met vertrouwen tegemoet ziet, en daar een eis neer zal leggen voor de gemaakte kosten zoals reiskosten, telefoonkosten, inwinnen juridisch advies, etc.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:49 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[Naam afzender]
[Adres afzender]
[Naam bedrijf]
[Adres bedrijf]
[Datum]
Geachte meneer, mevrouw,
Met vriendelijke groet,
[naam afzender]
Tja als ik het wist dan had ik hier niet gepost, ik ga het navragen Maandag en zal dan vertellen wat ze me hebben aanbevolen wat ik moet doen. Misschien zijn er meer mensen met dit probleem en kunnen ze dat gebruiken.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:46 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zij hebben niet geleverd, jij niet betaald... alleen heb je wel een overeenkomst, dus de vraag is of ze je daar aan gaan houden, en of dat kan, aangezien ze zelf niet hebben geleverd
Ja hoor, straks, als ik mijn laptop bij de hand heb zal ik even je stijlfouten aankaarten. Zit nu mobiel, voor lange lappen tekst werkt dat minder prettig.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:58 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het staat je uiteraard vrij om me te verbeteren. Alleen commentaar geven is zo zielig.
Echt geloof mij, mijn zoon heeft dat zelf gezegd dat ik dat mocht doen. Ik zou nooit over mijn kinderen iets op internet zetten als ze dat zelf niet willen. Mijn zoon ga straks ook zelf aan de gang over dit bedrijf op instagram om mensen te waarschuwen ook met een van zijn foto,s van de shoot.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 10:50 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Ik zou die foto's niet online zetten in deze context, is voor je zoon ook niet zo leuk lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |