Ik geef een voorbeeld.. Zomaar... trek je het niet zo persoonlijk aan...quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:12 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw, geen "verklede man".
Iets met dramaqueen..quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ga je genderdysforie nou vergelijken met een geslachtsziekte? Oké, ik ben klaar met deze discussie. Jullie slaan echt compleet de plank mis. Eerst word ik een verklede man genoemd en dan nu dit.
Ik kan jullie echt niet serieus nemen zo.
Het gaat erom dat het relevante informatie is, maar het is natuurlijk veel makkelijker om net te doen of ik vind dat transgender zijn een ziekte is zodat je er verder niet op in hoeft te gaan.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:13 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Ga je genderdysforie nou vergelijken met een geslachtsziekte? Oké, ik ben klaar met deze discussie. Jullie slaan echt compleet de plank mis. Eerst word ik een verklede man genoemd en dan nu dit.
Ik kan jullie echt niet serieus nemen zo.
Nee waarom?quote:
Waarom maakt het uit?quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:12 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je doet alsof het niet uitmaakt maar er is een reden dat je het niet vertelt en dat is omdat het wel degelijk uitmaakt.
Omdat er heel veel mannen zijn die niks met een transgender willen. Maar dat weet je stiekem ook wel als je een beetje goed in dit topic gelezen hebt.quote:
Dat snap ik, maar dat kan zij ook niet ruiken natuurlijk. Het is geen zwart wit hier, iedere persoon die engszins in de buurt komt maar lukraak vertellen dat je transgender bent omdat er een kans bestaat dat dat een probleem is is ook geen doen. Dus zomaar roepen dat iemand een leugenaar, bedrieger etc is slaat nergens op.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:20 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Omdat er heel veel mannen zijn die niks met een transgender willen.
Hoi TS,quote:Op vrijdag 20 juni 2014 15:56 schreef Myvogue het volgende:
Ik zit in een hele vervelende situatie, alweer. Ik ben 29 jaar, leuke job, ik zie er goed uit, alles goed voor elkaar. Echter ontbreekt die ene leuke man in mijn leven.
De laatste jaren heb ik niet echt meer een relatie gehad, maar wel vaak dates en scharrels gehad. Het komt heel vaak voor dat ik met een leuke vent afspreek, we het erg gezellig hebben met z'n tweeën, zoenen etc. Ik zit echter met een dingetje uit mijn verleden, ik ben namelijk vroeger geboren in het verkeerde lichaam. En dit wil ik wel altijd kenbaar maken.
Nu is het zo dat als ik zoiets vertel het daarna elke keer opnieuw stuk loopt. Ik vraag me werkelijk af waarom? Ik ben 100% vrouw, mannen laten duidelijk merken dat ze mij erg leuk vinden en soms zelfs een toekomst met mij willen opbouwen.
Twee weken geleden heb ik opnieuw een date gehad met een man, we hebben elkaar enkele keren gezien en hij stuurde mij elke dag berichtjes via Whatsapp. Een paar dagen geleden lagen we bij elkaar en vlak voordat hij mij wilde zoenen heb ik hem verteld dat ik vroeger in het verkeerde lichaam zat. Hij reageerde heel rustig en dat leek hem helemaal geen probleem, daarna flink gezoend en meer..
Maar waar ik dus al bang voor was, helemaal niets meer van hem vernomen! Moet ik het dan maar gewoon voor mij houden, niks zeggen?
Ik ben heel benieuwd naar de mannelijke reacties hierop, waarom eerst zeggen dat het geen probleem is om vervolgens niets meer van je te laten horen?
Precies. Laten we er geen doekjes om winden: ik zou ook geen relatie met een omgebouwde man willen. En dat geldt denk ik voor minstens 95% van de andere heteromannen.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 16:22 schreef GezondeSpanning het volgende:
[..]
Neen. Dan is ze een getransformeerde man.
Nee, want de mannen die ook geen probleem hebben met homo,s zijn het bewijs dat je redenering niet juist is.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:30 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik zeg toch niet dat het zo is, ik zeg alleen maar misschien. Het kan toch?
Ik snap je punt ergens wel. Maar persoonlijk zou ik me nogal verraden voelen als ik er later pas achterkwam dat ik intiem was geweest met iemand die van oorsprong helemaal niet het geslacht had waarvan ik dacht dat diegene het had.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:53 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je bent als transgender geboren in het verkeerde lichaam. Ik vind het moeilijk om het anders te verwoorden, dan dat genderdysforie wel een afwijking is bij de geboorte, plaats gevonden in de eerste 3 maanden van de zwangerschap.
Andere mensen worden weer met een andere 'afwijking' geboren. Ik ben geboren zonder schildklier. Oh wat en ramp. Niemand ziet dit aan mij en niemand neemt mij dit kwalijk als ik zou daten met een man (niet dat ik dit doe, heb al jaren een relatie).
WAAROM zou ik dit als transgender WEL moeten doen? Het is niet besmettelijk, het is niet strafbaar, het is inderdaad alleen een kwestie van respect. En daar zit het wat mij betreft fout in deze maatschappij, dat iemand die zo lang gevochten heeft om zichzelf te kunnen zijn, nog steeds een puntmuts met koeienletters op moet zetten anders is hij/zij een leugenaar.. en een crimineel. En whatever nog meer ?
En ja, ik weet waarover ik praat !
Nee....even heel kut voor de situatie van TS dit, maar vanuit mezelf geredeneerd zal iemand die ooit een man/jongen is geweest altijd een man blijven.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:43 schreef Quiche_lorraine het volgende:
[..]
Precies. Laten we er geen doekjes om winden: ik zou ook geen relatie met een omgebouwde man willen. En dat geldt denk ik voor minstens 95% van de andere heteromannen.
Wat dacht je van een minder heftig voorbeeld:quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:12 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Je doet alsof het niet uitmaakt maar er is een reden dat je het niet vertelt en dat is omdat het wel degelijk uitmaakt. Het opzettelijk verzwijgen van iets dergelijks is oneerlijk, respectloos voor de ander, egoistisch en bedriegelijk.
Zou je het kunnen waarderen als je partner na verloop van tijd even casual vermeldt dat hij AIDS heeft en dat opzettelijk niet verteld heeft omdat hij niet wou dat je hem zou veroordelen of anders zou behandelen?
Nee, want vrouw en gewillig.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 18:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wat dacht je van een minder heftig voorbeeld:
Een vrouw die date via het internet en daar jonge mannen opzoekt die minimaal 20 jaar jonger zijn dan zij? Dan voelt zo'n knul zich toch ook belazerd als ze elkaar ontmoeten ook al hebben ze maanden lopen chatten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |