Bedankt voor je scherpe feedback.. Dit is inderdaad de eerste keerquote:Op zondag 15 juni 2014 21:55 schreef hoas het volgende:
Prijsstelling slaat helemaal nergens op, zeker de eerste keer?
Voor wat betreft kozijnen moet ik nog laten nakijken, hier heb ik geen verstand van. Maar als de kozijnen ook vervangen moeten worden schat ik nog een extra kosten post van 20.000 omdat het om 9 ramen gaat.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:06 schreef mrPanerai het volgende:
Ga je echt dubbelglas inzulke oude kozijnen steken? Denk dat het je alsnog 3 keer zoveel kost. Sowieso schat ik je verbouwing 25% duurder.
Opzich moet dat wel haalbaar zijn omdat ik niet zo van duur materiaal houd, het moet echter wel allemaal strak van binnen worden, daarnaast zal een ikea keuken voldoen.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef Barrah het volgende:
Een aantal posten lijkt aan de lage kant. Te beginnen met badkamer, keuken en tuin.
Begroting hangt ook sterk samen met het huis en jouw wensen.
Veel zal je op zich wel voor elkaar krijgen met de bedragen die je noemt, de vraag is alleen of de wijze waarop voldoet aan het plaatje dat je voor ogen hebt.
Limburgs mooistequote:Op zondag 15 juni 2014 22:57 schreef blomke het volgende:
Waar staat dit pand? Vlaanderen/Brabant/Limburg?
In mijn ervaring zijn de wandtegels van de bouwmarkt prima voor de wc, waardoor ik 750,- kan halen.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef jasperve het volgende:
750 voor toilet gaat ook erg lastig worden. Is dit voor tegels, toilet en nieuw fonteintje? Inclusief laten tegelen etc?
Bedankt voor de feedback, maar wat bedoel je met dit huis wordt je leven? We hebben in de tijd dat ikeraan ga klussen gewoon onderdak. Ik ga het huis helemaal strippen en 3 volledige dagen in de week en 4 overige avonden eraan klussen met de hulp van hele handige vrienden en familie. Ik heb een planning gemaakt voor een jaar, is dat dan niet haalbaar?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:41 schreef koffielepel het volgende:
Ligt eraan hoe je het gaat aanpakken. Wij zijn vanaf dag 1 in het huis gaan wonen en pakken ruimte voor ruimte aan. Consequentie is dat je veel langer in de troep zit maar je houdt wel veel beter goede moed en overzicht.
1 ding, en vraag dat ook maar aan Gieliovd; weet waar je aan begint want dit huis wordt je leven en je gaat het regelmatig vervloeken. Ik weet niet of ik nog een keer aan zo'n project zou beginnen.
Anyway;
Ik heb de electra in iedere ruimte opnieuw aangelegd,ingefreesd etc, en vanaf het centraalpunt opnieuw bedraad naar de meterkast. Ik heb vervolgens in de meterkast extra draadlengte gehouden zodat ik genoeg ruimte had om aan te sluiten op de nieuwe groepenkast.
Deze groepenkast heb ik als laatste vervangen maar dat is maar net hoe jouw project loopt.
Als je al zeker bent dat het wel haalbaar is, waarom stel je die vraag?quote:Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef zikkie het volgende:
[..]
Opzich moet dat wel haalbaar zijn omdat ik niet zo van duur materiaal houd, het moet echter wel allemaal strak van binnen worden, daarnaast zal een ikea keuken voldoen.
En dat ga je allemaal naast een full-time baan doen?quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef zikkie het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback, maar wat bedoel je met dit huis wordt je leven? We hebben in de tijd dat ikeraan ga klussen gewoon onderdak. Ik ga het huis helemaal strippen en 3 volledige dagen in de week en 4 overige avonden eraan klussen met de hulp van hele handige vrienden en familie. Ik heb een planning gemaakt voor een jaar, is dat dan niet haalbaar?
De bedoeling is dat ik het naast een full time baan doe, ik zal elke avond gaan klussen en daarnaast 3 volle dagen in de week.quote:Op maandag 16 juni 2014 07:08 schreef mrPanerai het volgende:
[..]
En dat ga je allemaal naast een full-time baan doen?
pfff, mispak je niet, da's een hele hoop, want je hebt natuurlijk ook nog een relatie en een sociaal leven dat je moet onderhouden.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:28 schreef zikkie het volgende:
[..]
De bedoeling is dat ik het naast een full time baan doe, ik zal elke avond gaan klussen en daarnaast 3 volle dagen in de week.
Ik denk dat je je daar niet teveel op moet verkijken. Mensen vinden het heus wel leuk om eens een dagje te helpen, maar doorgaans verslapt de interesse vrij snel. Het is niet hun ding, het is jouw ding.quote:Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef zikkie het volgende:
[..]
Bedankt voor de feedback, maar wat bedoel je met dit huis wordt je leven? We hebben in de tijd dat ikeraan ga klussen gewoon onderdak. Ik ga het huis helemaal strippen en 3 volledige dagen in de week en 4 overige avonden eraan klussen met de hulp van hele handige vrienden en familie. Ik heb een planning gemaakt voor een jaar, is dat dan niet haalbaar?
Het is persoonlijk een droomhuis, dus ik hoop dat ik niet met te veel emotie ga beslissen.
Wat een vertrouwenquote:Op maandag 16 juni 2014 13:37 schreef macondo het volgende:
Ik zou even bellen met wat tv programma's. Hier zit onderhoudende televisie in.
Houd ik zeker rekening mee, bedankt!quote:Op maandag 16 juni 2014 16:05 schreef kovenant het volgende:
misschien nog wel een overbodige tip.
bouwkundig inspecteur meenemen.
die weet waar je goed naar moet kijken, vooral als het je "droomhuis" is
Nee hoor, maar je bent niet de eerste met zulke plannen. Ik heb het zelf ook gedaan. Het is wel erg leuk om het allemaal zelf te doen en als je handig bent geeft het veel voldoening.quote:
't Is te doen, maar niet > 1/2 jaar (bij voorkeur de voorjaars- & zomermaanden). Zorg dat je min. met z'n tweeën bent en goed kunt samenwerken. Eén is de leider (jij dus) dus zorg voor goede afspraken.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:28 schreef zikkie het volgende:
De bedoeling is dat ik het naast een full time baan doe, ik zal elke avond gaan klussen en daarnaast 3 volle dagen in de week.
Ik vergelijk het vooral met mijn verbouwing; wat een kleiner pand betrof; in een vergelijkbare begin staat. Verouderd; ongeisoleerd; verouderd installatiewerk. Moest ook een nieuwe badkamer, toilet en keuken in.quote:Op maandag 16 juni 2014 20:45 schreef zikkie het volgende:
Een jaar valt nog te overzien, als ik daar mijn droomhuis voor terug krijg. Daarnaast hebben we ook nog wat spaarcenten moest er vakmannen ingeschakeld worden.
Maar door de meerderheid van de reacties schrikt het mij wel af eerlijk gezegd.
Ik heb ons pand helpen renoveren in 5 maanden en 3 weken:quote:Op maandag 16 juni 2014 20:45 schreef zikkie het volgende:
Een jaar valt nog te overzien, als ik daar mijn droomhuis voor terug krijg. Daarnaast hebben we ook nog wat spaarcenten moest er vakmannen ingeschakeld worden.
Daar word ik al wat vrolijker vanquote:Op maandag 16 juni 2014 22:46 schreef AnneX het volgende:
Mooi pand![]()
Afgezien van alle eerdere( en gezonde bouwkundige en financiële adviezen) ,
heb ik een tip.
Twee keer hebben wij een giga renovatie achter de rug.
En twee keer ( duurde beiden een jaar) met drie avonden werken/ klussen in de week en een volle zaterdag werken naast fulltime werken.
Je hebt tijd om te ontspannen, samen naar de film bijv. of een verjaardag en zonder schuldgevoel een avondje niks te hoeven doen.
Succes
Dat klopt, hier gaat hier veel tijd in zitten, dat heb ik al aan de verbouwing van mijn huidige badkamer gemerkt. Gelukkig heb ik de Hornbach om de hoek waar ik snel langs kan na het werk.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 00:05 schreef mrPanerai het volgende:
Ik heb het ook gedaan en het vergt gewoon veel van je. Ook m'n relatie stond op,het laatste onder druk, omdat je gewoon op bent.
Onderschat ook het shoppen niet, elke keer onde weg voor die en die materialen, en nog een ditje en een datje dat je mist en dan nog eens de verkeerde koopt, kost meer tijd dan je eigenlijk zou willen.
komt omdat iedereen gewoon weet dat er relaties door naar de klote gaan ( niet bij iedereen )quote:Op maandag 16 juni 2014 20:45 schreef zikkie het volgende:
Waar vind ik die?quote:Op dinsdag 17 juni 2014 10:20 schreef macondo het volgende:
Kan je niet een blik Polen open trekken TS? Zo pak je misschien wat snelheid.
Dat ga je NIET volhouden. Ik werk 4 of 5 dagen in de week, gelukkig een relaxte baan.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:11 schreef zikkie het volgende:
[..]
Daar word ik al wat vrolijker van
Daarnaast heb ik 3 volledige dagen om te klussen en 4 overige avonden na het werk!
Hier kan ik echt veel mee, bedankt voor het delen van jou ervaringen! We bespreken dit soort zaken elke dag bijna en mijn gedachte is nu al elk vrije moment bij het huis. Ik kan redelijk zelf goed overweg met stress en gaan nog eens goed overwegen of deze hele verbouwing het waard is.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Dat ga je NIET volhouden. Ik werk 4 of 5 dagen in de week, gelukkig een relaxte baan.
Daarnaast ben ik een uitzonderlijk druk persoon, als je mij meer dan een 30min stil wil laten zitten wordt ik onrustig (kan bijvoorbeeld ook geen films afkijken).
Echter elke vrije dag klussen en elke vrije avond red je niet. Daar ga je kapot aan.
Je sociale leven, je relatie alles komt dan namelijk onder druk te staan.
De knutsel-smurfin hier remt me er soms gelukkig een beetje in af. Dwingt me een avondje iets samen te doen, naar vrienden te gaan of schopt me bijna mijn motor op om even het hoofd leeg te krijgen. En dat heb je echt wel nodig.
Onderschat de impact van je project niet, zoals theelepel al zei: "deze woning wordt je leven".
Ook dat jaar ga je niet redden, geloof theelepel / vonkenboer / gieliovd en mij maar. ik heb gekozen zonder deadline te werken, smurfin vind dat wat lastiger maar dit geeft jezelf veel rust. Ik heb een planning in mijn hoofd en daar blijft hij, loopt het uit hoef ik me aan niemand te verantwoorden.
Ook moet je niet teveel verwachten van vrienden, zeker niet dat ze elke week helpen.
En als je bij aanvang van de klus elke keer op hun nek zit willen ze straks niet meer, en dat is zeker niet handig als je ze echt nodig hebt. Wij hebben onderling de ongeschreven regel dat je het vraagt als er hulp nodig is en niet iedereen zomaar een dagje komt. Dus toen mijn stalen H-balk erin moest had ik de "goodwill nog niet opgebruikt", zelfde straks met de dekvloer die eruit moet en de nodige avondjes gipsplaat tegen het plafond knallen.
Qua budget wil ik je 1 tip op het hart drukken, reken alles ruim, neem dat bedrag, en doe dat X 1.3....
Al tevaak meegemaakt dat er te krap gerekent wordt. Begin je met goede en mooie materialen als basis maar is het geld aan het einde ver op. Krijg je dus alsnog een knaken-huis met dito afwerking.
Ik ben nogsteeds elke dag blij dat ik het gedaan heb. Zit er iets tegen haal ik mijn schouders op, het geld is er toch. Maar toen er iets meezat en de smurfin en ik de openslaande tuindeuren bij vrienden zagen was er ook ruimte om die erbij te doen. Het werkt zoveel relaxer. Je krijgt al genoeg stress.
Dan tenslotte nog de meterkast.
Ik had de planning alles te laten zitten en eerst leidingen en dan de kast te doen. Echter was er 1 of andere klapjosti in ons huis bezig geweest, welke bijvoorbeeld 2 groepen naar zolder had gemaakt dmv een 3 aderige kabel. Fase was fase, nul was nul, en de aarde had hij maar een extra fase van gemaakt. Die verwacht je niet.
Uiteindelijk dus eerst de meterkast gesnoeid en compleet vervangen, hier alsvast de meterkast wcd aan gekoppeld en gewerkt met een haspel. Nu lekker groep voor groep aanleggen en in de MK bijprikken. Voordeel is ook dat als je over enthousiast een oude leiding doorjast met slijpen/boren/frezen je er ook geen spanning op hebt staan.
En dan nog de laatste:
Regel eerst een grote container (liefst gesloten ivm de buurt die vrolijk spullen bij jou wil dumpen).
Ik heb ondertussen de 2de 10m3 gesloten van afval.nl staan (enige die geen tijdsbeperking stelt).
Ros alles eruit, begin met een blank canvas, en hou het opgeruimddan hou je overzicht en rust.
SUCCES!!!
En niets is onmogelijk, als je zelf achter staat lukt het altijd wel
Het hangt er ook vanaf of je in een "verboouwing" kunt leven. Mij maakt het geen bal uit als de woonkamer een betonvloer heeft en het toilet of keuken (bijv.) nog niet betegeld.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:40 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Maar dan nog, in het begin ben je 24/7 in je hoofd bezig met je huis, dat ben ik nu nog (13maanden verder en couting). Maar een leven bestaande uit slapen>werken>eten>klussen>repeat ga je NIET volhouden. Hooguit een maand of 3 en dan klap je tegen de muur (been there, done that, got the t-shirt).
Amen. Hier heb ik compleet niks meer aan toe te voegenquote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
[..]
Dat ga je NIET volhouden. Ik werk 4 of 5 dagen in de week, gelukkig een relaxte baan.
Daarnaast ben ik een uitzonderlijk druk persoon, als je mij meer dan een 30min stil wil laten zitten wordt ik onrustig (kan bijvoorbeeld ook geen films afkijken).
Echter elke vrije dag klussen en elke vrije avond red je niet. Daar ga je kapot aan.
Je sociale leven, je relatie alles komt dan namelijk onder druk te staan.
De knutsel-smurfin hier remt me er soms gelukkig een beetje in af. Dwingt me een avondje iets samen te doen, naar vrienden te gaan of schopt me bijna mijn motor op om even het hoofd leeg te krijgen. En dat heb je echt wel nodig.
Onderschat de impact van je project niet, zoals theelepel al zei: "deze woning wordt je leven".
Ook dat jaar ga je niet redden, geloof theelepel / vonkenboer / gieliovd en mij maar. ik heb gekozen zonder deadline te werken, smurfin vind dat wat lastiger maar dit geeft jezelf veel rust. Ik heb een planning in mijn hoofd en daar blijft hij, loopt het uit hoef ik me aan niemand te verantwoorden.
Ook moet je niet teveel verwachten van vrienden, zeker niet dat ze elke week helpen.
En als je bij aanvang van de klus elke keer op hun nek zit willen ze straks niet meer, en dat is zeker niet handig als je ze echt nodig hebt. Wij hebben onderling de ongeschreven regel dat je het vraagt als er hulp nodig is en niet iedereen zomaar een dagje komt. Dus toen mijn stalen H-balk erin moest had ik de "goodwill nog niet opgebruikt", zelfde straks met de dekvloer die eruit moet en de nodige avondjes gipsplaat tegen het plafond knallen.
Qua budget wil ik je 1 tip op het hart drukken, reken alles ruim, neem dat bedrag, en doe dat X 1.3....
Al tevaak meegemaakt dat er te krap gerekent wordt. Begin je met goede en mooie materialen als basis maar is het geld aan het einde ver op. Krijg je dus alsnog een knaken-huis met dito afwerking.
Ik ben nogsteeds elke dag blij dat ik het gedaan heb. Zit er iets tegen haal ik mijn schouders op, het geld is er toch. Maar toen er iets meezat en de smurfin en ik de openslaande tuindeuren bij vrienden zagen was er ook ruimte om die erbij te doen. Het werkt zoveel relaxer. Je krijgt al genoeg stress.
Dan tenslotte nog de meterkast.
Ik had de planning alles te laten zitten en eerst leidingen en dan de kast te doen. Echter was er 1 of andere klapjosti in ons huis bezig geweest, welke bijvoorbeeld 2 groepen naar zolder had gemaakt dmv een 3 aderige kabel. Fase was fase, nul was nul, en de aarde had hij maar een extra fase van gemaakt. Die verwacht je niet.
Uiteindelijk dus eerst de meterkast gesnoeid en compleet vervangen, hier alsvast de meterkast wcd aan gekoppeld en gewerkt met een haspel. Nu lekker groep voor groep aanleggen en in de MK bijprikken. Voordeel is ook dat als je over enthousiast een oude leiding doorjast met slijpen/boren/frezen je er ook geen spanning op hebt staan.
En dan nog de laatste:
Regel eerst een grote container (liefst gesloten ivm de buurt die vrolijk spullen bij jou wil dumpen).
Ik heb ondertussen de 2de 10m3 gesloten van afval.nl staan (enige die geen tijdsbeperking stelt).
Ros alles eruit, begin met een blank canvas, en hou het opgeruimddan hou je overzicht en rust.
SUCCES!!!
En niets is onmogelijk, als je zelf achter staat lukt het altijd wel
1 ding is zeker, ik ga niet in de woning leven tijdens de grote verbouwing. Ik ga het huis in 1 keer strippen.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 17:25 schreef blomke het volgende:
[..]
Het hangt er ook vanaf of je in een "verboouwing" kunt leven. Mij maakt het geen bal uit als de woonkamer een betonvloer heeft en het toilet of keuken (bijv.) nog niet betegeld.
Maar je moet wel een stuk vordering en opbouw zien: weten dat met een 14 dagen de keuken er staat bijv. zodat je daar rustig kunt koken. En ergens een kamer waar je géén verbouwing hebt lopen om rustig je pilsje te pakken en de zaken te ordenen.
Maar na een half jaar.....moet je er samen in kunnen.
Ik ga voor de eerste optie, op deze manier loop ik niet het risico dat er stof in mijn nieuwe meterkast kom. Eind juni gaan we beslissen of we voor dit project gaan.quote:Op maandag 16 juni 2014 09:56 schreef kovenant het volgende:
je kan dus de oude meterkast laten zitten, en tijdelijk een aantal stopcontact maken in de meterkast en rest loskoppelen.
of alles weghalen inc meterkast ( niet de meter zelf ) en eerst meterkast opknappen en in orde maken voor de groepen kast / data / coax aansluitingen.
Ik zeg : werkspot.nlquote:Op vrijdag 20 juni 2014 14:43 schreef zikkie het volgende:
[..]
Ik ga voor de eerste optie, op deze manier loop ik niet het risico dat er stof in mijn nieuwe meterkast kom. Eind juni gaan we beslissen of we voor dit project gaan.
Zijn er toevallig fokkers uit de omgeving zuid limburg? Zodat ik wat informatie kan uitwisselen over leveranciers, ik zoek bijvoorbeeld nog een professionele stukadoor.
Via die website; vanaf 1 april 2014 nog maar maximaal 3 maanden.quote:Op dinsdag 17 juni 2014 15:26 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik bedoel natuurlijk dat stof niet goed is voor een nieuwe meterkast, vandaar dat ik de elektra eerst wil inleggen en dan alles aansluit op de nieuwe MK.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 19:14 schreef koffielepel het volgende:
Stof in je meterkast
Als dat je grootste zorg is, dan staat je nog wat te wachten. Het stof zit straks onderin je keuken kastjes
Ik heb schakelmateriaal via klusspullen gekocht (online). Dat scheelde eeg veel. Electra buis via de profi handel (met coating voor makkelijk draden trekken), draad idem. Spotjes uiteindelijk bij de gamma,die vonden we beide mooi en ik vind het belangrijk om dergelijke materialen even te zien/voelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 23:54 schreef zikkie het volgende:
[..]
Ik bedoel natuurlijk dat stof niet goed is voor een nieuwe meterkast, vandaar dat ik de elektra eerst wil inleggen en dan alles aansluit op de nieuwe MK.
Heeft iemand ervaring met spots kopen via ebay? Zo ja, zijn deze ervaringen positief?
Klusspullen.nl ook ervaring mee. Niet altijd de allergoedkoopste, maar wel bijna altijd zonder te hoeven zoeken.quote:Op zondag 22 juni 2014 09:44 schreef koffielepel het volgende:
[..]
Ik heb schakelmateriaal via klusspullen gekocht (online). Dat scheelde eeg veel. Electra buis via de profi handel (met coating voor makkelijk draden trekken), draad idem. Spotjes uiteindelijk bij de gamma,die vonden we beide mooi en ik vind het belangrijk om dergelijke materialen even te zien/voelen.
Ik heb 230 spots gekozen omdat ik geen trafos wilde.Zou ik het nu weer doen dan zou ik me wat meer verdiepen in leds etc.
Anyway, online bestellen is leuk, maar je kunt het niet even bekijken hoe degelijk het is etc.
Pro-tip; als je hieraan begint, probeer bij de profi bouwmarkt te kopen. Minder verpakking, betere kwaliteit (recht hout bijvoorbeeld) en vaak goedkoper.
Pro-tip 2: vergeet niet dat je gereedschap nodig hebt. Afkortzaag, accu-boor, flex,recipro etc etc etc.
Ik ben zelf 'al' 8 maanden aan mijn huis aan het klussen, waarbij ik hier ieder weekend aan heb opgeofferd. Ik woon er nog niet, is ook niet mogelijk, dus ik heb hier 's avonds ook niet aan kunnen werken (wel dingen uitzoeken). Maar ondanks dat ik stressbestendig ben, goed met druk overweg kan gaan en klussen leuk vindt, is het mij soms wel zwaar gevallen. Alles duurt langer, mensen uit je omgeving gaan je vaak (te) puntje precies vinden. 1000x krijg je te horen; wanneer is het huis klaar? Ben je nu nog steeds niet klaar? Niet klussers gaan je vertellen hoe je het aan moet pakken etc. Dat is mij erg zwaar gevallen, en het knaagt ook aan je relatie, je praat uiteindelijk alleen nog maar over je huis. Daarnaast kan het ook zo zijn dat je vriendin niet handig is, mijn vriendin kan alleen maar schilderen, dus ik ben mezelf er op den duur behoorlijk aan gaan irriteren dat ze ook alleen maar kan schilderen, en je zelf de rest kan fixen, terwijl je dat misschien nog nooit eerder hebt gedaan. En dan heb je ook nog eens de kans dat als je iets laat doen, het niet helemaal naar je wens wordt uitgevoerdquote:Op vrijdag 27 juni 2014 19:20 schreef zikkie het volgende:
Ter informatie, het is niet mijn eerste huis dus ik heb enige kluservaring. Enige dat ik wil uitbesteden is de loodgieter en stukadoor. Daarnaast heb ik ook veel vrienden/familie om me heen met kluservaring.
Ik vind het zeker leuk om te klussen, anders was dit project niet eens in mij opgekomen.
Ons huidige huis moeten we wel nog verkopen, dus dit is ook nog een risicopunt.
Aan een jaar heb ik toch genoeg om het gebruiksklaar te hebben? De badkamer, tuin en buitenkant van het huis pakken we als laatst aan.
Daar moet je doorheen kijkenquote:Op zondag 29 juni 2014 21:36 schreef Barrah het volgende:
OMG wat een hol. Als dat binnen een jaar weer bewoonbaar is vind ik het knap. Negatieve reacties zijn vervelend, maar je moet wel reëel zijn. Huis heeft potentie, maar deel van die potentie zit in wat je allemaal opnieuw zult moeten opbouwen. En als je dat goed wilt doen gaat dat je veel tijd kosten, veel tijd.
Houtkachel; levert rendement op door lagere gasrekening,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 14:51 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Edit: tik ergens een mooi 200l olievat op de kop, heerlijk hout opstoken
Ook een punt: wat kom je allemaal tegen na het strippen van de schrootjes en tapijt & behanglagen.quote:Op woensdag 2 juli 2014 01:10 schreef Dipkip het volgende:
. Als dat niet kan: trek een half jaar of langer uit, of inderdaad: geen limiet stellen. Dat is het fijnst want je klust gewoon niet lekker als je in je hoofd steeds bezig bent met doorrekenen hoeveel tijd je moet inhalen om je deadline nog te halen nu blijkt dat er een of andere wazige kever in je vloerbalken zit of er tweede wereldoorlog munitie in je tuin is aangetroffen.
.
Heb je inmiddels een besluit genomen of je het pand koopt of niet ?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:26 schreef zikkie het volgende:
We hebben tijdens het klussen onderdak, dus we gaan er niet wonen tijdens de verbouwing. Planning is om alles in 1 keer te strippen en van boven naar onderen afbouwen. De huidige bewoner is op leeftijd en gaat verhuizen, de familie is op dit moment nog het huis leeg aan het maken.
Er is overal genoeg licht in het huis, er hoeft verder geen muren doorbroken worden.
De exacte maten heb ik niet bij de hand op dit moment.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |