abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141127306
Hallo, we staan op het punt het volgende huis te kopen:

Nu ben ik met een planning bezig. Gezien het feit dat dit mijn eerste echt grote verbouwing zal ik hier soms wat updates en vragen stellen. Eerst wat foto's:
Openslaande deuren met hardhouten kozijnen.

Badkamer:

Huidige meterkast:

Nu heb ik al 2 vraagjes:
-Wat is de logische volgorde om het elektriciteit systeem en de meterkast te vervangen? Ikzelf dacht voor het strippen een nieuwe meterkast te plaatsen met daarnaast 1 stopcontact die actief is voor het strippen van het huis. Als het huis gestript is kan ik verder met sleuven maken, pvc buizen plaatsen en kabels trekken. Is dit de juiste aanpak?

-Daarnaast is in het huis al een CV, ik ben benieuwd of deze leidingen vervangen moeten worden wanneer ik bij de openslaande deuren andere radiators wil plaatsen. De ketel moet in ieder geval vervangen worden.

edit: kostenplaatje is bijgewerkt. ik ga uit van een kostenplaatje van 75.000,-
Ik ga dit topic gebruiken om updates mbt tot het huis/klussen te posten. Daarnaast zal ik nog wel eens met vragen komen omdat ik zon grote verbouwing nog niet eerder heb aangepakt,

[ Bericht 29% gewijzigd door zikkie op 16-06-2014 09:24:20 ]
  † In Memoriam † zondag 15 juni 2014 @ 21:47:09 #2
43556 miss_dynastie
pi_141128041
Klopt het dat je het dak nergens noemt? En isolatiemateriaal?
  zondag 15 juni 2014 @ 21:48:18 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_141128119
Is dubbelglas niet stukken duurder? Verder denk ik niet dat veel mensen je kunnen helpen met enkel een foto van de voorkant van het huis en een foto van een stukje kamer en badkamer. Met afmetingen zal alles een stuk duidelijker zijn.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_141128558
Het dak gaan we voor een later stadium aanpakken. Het dak zelf gaat nog wel 20 jaar mee. De afmetingen heb ik nog niet bij de hand. Het isolatiemateriaal moet ik inderdaad nog meenemen, thanks!

Kan iemand me wel antwoord geven op de vraag over de elektrisiteit en andere leidingen?

Ik zie dat ik alles ruim heb gepakt, behalve het dubbelglas. En dan hoop ik dat het dubbelglas in de huidige kozijnen past anders wordt dat nog een duur grapje.
pi_141128596
Prijsstelling slaat helemaal nergens op, zeker de eerste keer?
pi_141128652
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:55 schreef hoas het volgende:
Prijsstelling slaat helemaal nergens op, zeker de eerste keer?
Bedankt voor je scherpe feedback.. Dit is inderdaad de eerste keer :)
Alle hulp is welkom
pi_141128916
Oke eerst moeten wij dus maten weten en inhoud, verder zie ik scheuren onder beide vensterbanken, fundering? Ben je zo serieus geld aan kwijt.
500 euro voor een trap schilderen is niet realistisch.
Verder, kun je zelf klussen evt met hulp van'' gratis'' familie en vrienden?
  zondag 15 juni 2014 @ 22:05:05 #8
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_141129166
Een aantal posten lijkt aan de lage kant. Te beginnen met badkamer, keuken en tuin.

Begroting hangt ook sterk samen met het huis en jouw wensen.

Veel zal je op zich wel voor elkaar krijgen met de bedragen die je noemt, de vraag is alleen of de wijze waarop voldoet aan het plaatje dat je voor ogen hebt.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:06:38 #9
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_141129255
Ga je echt dubbelglas inzulke oude kozijnen steken? Denk dat het je alsnog 3 keer zoveel kost. Sowieso schat ik je verbouwing 25% duurder.
pi_141130108
Ter informatie, ik ga het meeste zelf doen. Het leidingwerk voor water laat ik doen naar keuken, badkamer, wc wasmachine etc. Daarnaast laat ik het tegelwerk en stucwerk uitvoeren zwart door profs.

De constuctie en andere zaken willen we nog laten bekijken, zodat we niet tegen verassingen aanlopen.

Kan iemand me wel helpen met de stappenplan om het electriciteit netwerk te vervangen in combinatie met het strippen van het huis. Aangezien ik hier stroom ook voor nodig heb.
pi_141130266
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:06 schreef mrPanerai het volgende:
Ga je echt dubbelglas inzulke oude kozijnen steken? Denk dat het je alsnog 3 keer zoveel kost. Sowieso schat ik je verbouwing 25% duurder.
Voor wat betreft kozijnen moet ik nog laten nakijken, hier heb ik geen verstand van. Maar als de kozijnen ook vervangen moeten worden schat ik nog een extra kosten post van 20.000 omdat het om 9 ramen gaat.
pi_141130364
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef Barrah het volgende:
Een aantal posten lijkt aan de lage kant. Te beginnen met badkamer, keuken en tuin.

Begroting hangt ook sterk samen met het huis en jouw wensen.

Veel zal je op zich wel voor elkaar krijgen met de bedragen die je noemt, de vraag is alleen of de wijze waarop voldoet aan het plaatje dat je voor ogen hebt.
Opzich moet dat wel haalbaar zijn omdat ik niet zo van duur materiaal houd, het moet echter wel allemaal strak van binnen worden, daarnaast zal een ikea keuken voldoen.
pi_141132896
Waar staat dit pand? Vlaanderen/Brabant/Limburg?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_141133183
750 voor toilet gaat ook erg lastig worden. Is dit voor tegels, toilet en nieuw fonteintje? Inclusief laten tegelen etc?
pi_141134242
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:57 schreef blomke het volgende:
Waar staat dit pand? Vlaanderen/Brabant/Limburg?
Limburgs mooiste ;)
pi_141134312
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:01 schreef jasperve het volgende:
750 voor toilet gaat ook erg lastig worden. Is dit voor tegels, toilet en nieuw fonteintje? Inclusief laten tegelen etc?
In mijn ervaring zijn de wandtegels van de bouwmarkt prima voor de wc, waardoor ik 750,- kan halen.

Kan iemand me nog helpen met het stappenplan qua elektra?
pi_141135554
Ligt eraan hoe je het gaat aanpakken. Wij zijn vanaf dag 1 in het huis gaan wonen en pakken ruimte voor ruimte aan. Consequentie is dat je veel langer in de troep zit maar je houdt wel veel beter goede moed en overzicht.
1 ding, en vraag dat ook maar aan Gieliovd; weet waar je aan begint want dit huis wordt je leven en je gaat het regelmatig vervloeken. Ik weet niet of ik nog een keer aan zo'n project zou beginnen.

Anyway;
Ik heb de electra in iedere ruimte opnieuw aangelegd,ingefreesd etc, en vanaf het centraalpunt opnieuw bedraad naar de meterkast. Ik heb vervolgens in de meterkast extra draadlengte gehouden zodat ik genoeg ruimte had om aan te sluiten op de nieuwe groepenkast.
Deze groepenkast heb ik als laatste vervangen maar dat is maar net hoe jouw project loopt.

c_/
met een koekje
pi_141136452
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:41 schreef koffielepel het volgende:
Ligt eraan hoe je het gaat aanpakken. Wij zijn vanaf dag 1 in het huis gaan wonen en pakken ruimte voor ruimte aan. Consequentie is dat je veel langer in de troep zit maar je houdt wel veel beter goede moed en overzicht.
1 ding, en vraag dat ook maar aan Gieliovd; weet waar je aan begint want dit huis wordt je leven en je gaat het regelmatig vervloeken. Ik weet niet of ik nog een keer aan zo'n project zou beginnen.

Anyway;
Ik heb de electra in iedere ruimte opnieuw aangelegd,ingefreesd etc, en vanaf het centraalpunt opnieuw bedraad naar de meterkast. Ik heb vervolgens in de meterkast extra draadlengte gehouden zodat ik genoeg ruimte had om aan te sluiten op de nieuwe groepenkast.
Deze groepenkast heb ik als laatste vervangen maar dat is maar net hoe jouw project loopt.

c_/
Bedankt voor de feedback, maar wat bedoel je met dit huis wordt je leven? We hebben in de tijd dat ikeraan ga klussen gewoon onderdak. Ik ga het huis helemaal strippen en 3 volledige dagen in de week en 4 overige avonden eraan klussen met de hulp van hele handige vrienden en familie. Ik heb een planning gemaakt voor een jaar, is dat dan niet haalbaar?

Het is persoonlijk een droomhuis, dus ik hoop dat ik niet met te veel emotie ga beslissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door zikkie op 16-06-2014 00:17:03 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 00:44:37 #19
422610 Barrah
Komt niet uit Zevenbergen
pi_141138588
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:18 schreef zikkie het volgende:

[..]

Opzich moet dat wel haalbaar zijn omdat ik niet zo van duur materiaal houd, het moet echter wel allemaal strak van binnen worden, daarnaast zal een ikea keuken voldoen.
Als je al zeker bent dat het wel haalbaar is, waarom stel je die vraag?

Een badkamer is vaak duurder dan een keuken.

Kosten tuin kunnen sterk uiteen lopen. Om hierover iets te kunnen zeggen is het nodig te weten hoe groot je tuin is en wat je wensen ongeveer zijn. Je kunt een tuin aanleggen voor een paar honderd euro (o.a. gratis dingen ritselen), als je serieus aan de slag wilt is 10k ook zomaar weg). Ik kan me voorstellen dat dit vooral een sluitpost is op de begroting van dit flinke project.

Technische onderdelen laat ik graag aan de profs over, maar ook hier is mijn eerste indruk dat je nog een flinke kluif krijgt dit allemaal binnen budget te houden zonder concessies te moeten doen.
  maandag 16 juni 2014 @ 04:13:51 #20
388308 superbly
always hot
pi_141141185
wat een vreemde badkamer
lijkt wel een kapsalon......
  maandag 16 juni 2014 @ 07:08:38 #21
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_141141597
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 23:59 schreef zikkie het volgende:

[..]

Bedankt voor de feedback, maar wat bedoel je met dit huis wordt je leven? We hebben in de tijd dat ikeraan ga klussen gewoon onderdak. Ik ga het huis helemaal strippen en 3 volledige dagen in de week en 4 overige avonden eraan klussen met de hulp van hele handige vrienden en familie. Ik heb een planning gemaakt voor een jaar, is dat dan niet haalbaar?

En dat ga je allemaal naast een full-time baan doen?
  maandag 16 juni 2014 @ 08:07:37 #22
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_141141918
Subsidie voor je dubbel glas
http://www.dubbelglas-wee(...)ubbel-glas-2014.html
:W
Veel succes ik ben erg benieuwd hoe het gaat worden
Rayen 2½ jaar!
pi_141142808
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 07:08 schreef mrPanerai het volgende:

[..]

En dat ga je allemaal naast een full-time baan doen?
De bedoeling is dat ik het naast een full time baan doe, ik zal elke avond gaan klussen en daarnaast 3 volle dagen in de week.
pi_141142832
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 04:13 schreef superbly het volgende:
wat een vreemde badkame
Ja, er is ook gebruik gemaakt van behang in de badkamer.
pi_141143361
over de elektra, maakt niet heel veel uit.
zolang je maar alles stript
vooral als je zit met oude bedrading / pijpen. ben je beter af om alles eruit te trekken dan het aan te passen kan je het gelijk naar je zin maken en backup / reserve pijpen leggen voor data / coax .

je kan dus de oude meterkast laten zitten, en tijdelijk een aantal stopcontact maken in de meterkast en rest loskoppelen.
of alles weghalen inc meterkast ( niet de meter zelf ) en eerst meterkast opknappen en in orde maken voor de groepen kast / data / coax aansluitingen.

tip is wel voor de elektra om alles goed op papier te hebben en als je dit niet eerder hebt gedaan of niet veel weet van hebt dit in overleg te doen met een electricien, desnoods tekeningen laten maken.
groepen verdelen, vermogen per groep berekenen etc.

dit alles is uiteraard ook afhankelijk van hoe goed je deze verbouwing aanpakt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')