abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 juni 2014 @ 11:31:04 #1
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141103557

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo :)

Ook dit jaar doen we vanuit dit topic weer mee met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )

Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck. We hebben zes teams, die inmiddels al wel vol zitten. Maar er zijn altijd afzeggers, blessures, whatever, dus we hebben ook nog mensen nodig voor de reservelijst. PM MaleDuck dus!

Overzicht deelnemers:
https://docs.google.com/s(...)ClcgXqra51s-sPQ/edit

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
SPOILER: Blogs van enkele vaste posters

[ Bericht 0% gewijzigd door Yuki op 16-06-2014 23:01:19 ]
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zondag 15 juni 2014 @ 11:35:49 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141103683
Succes vandaag allemaal!!!
Op mooie tijden, het is heerlijk weer. Trek wel zo min mogelijk kleding aan want echt koud is het niet ;)

Ik heb vanmorgen voor het eerst meegelopen met de zondag training van mijn loopgroep. Was gezellig. Me wel weer zitten ergeren aan mensen die de hele tijd door de instructies heen lullen waardoor ik de helft mis.
We gaan wel een halve marathon groepje vormen, dat is wel leuk :) Helaas lopen zij hem een maand na mij dus ik moet wel mijn trainingen een beetje zelf aanpassen. Maar volgens mij speelt dat alleen bij de duurlopen. En dan kan ik gewoon wat eerder beginnen en vast 3 km lopen bijv. Loop ik daarna wel iets dat meer in hun schema past ;)

edit: en nu: hongerrrrrr!

[ Bericht 1% gewijzigd door Murmeli op 15-06-2014 11:44:29 ]
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_141103849
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:27 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is tof O+
Dat is geen medaille maar een sjoelsteen.
Lelijk.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 11:45:35 #4
155227 crew  Guppy
dus
pi_141103877
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:44 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Dat is geen medaille maar een sjoelsteen.
Lelijk.
Nee joh! Met reliëfletters en alles! Ik vind 'm leuk!

En origineler als een standaard medaille die je in een winkel koopt, met zo'n oppak-dingetje erop.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_141103983
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

En origineler als een standaard medaille die je in een winkel koopt, met zo'n oppak-dingetje erop.
Blikken medailles met een sticker vind ik ook niet geweldig, maar deze sjoelsteen vind ik nog minder. Alleen als blijkt dat de reliëfletters uitgehakt zijn door een derdewereldkindslaaf wil ik mijn mening heel misschien nog herzien.

Mooiste medaille die ik heb is die van cd CPC 2013 HM en de Westland Marathon 2014.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 11:52:06 #6
155227 crew  Guppy
dus
pi_141104022
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:50 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Blikken medailles met een sticker vind ik ook niet geweldig, maar deze sjoelsteen vind ik nog minder. Alleen als blijkt dat de reliëfletters uitgehakt zijn door een derdewereldkindslaaf wil ik mijn mening heel misschien nog herzien.

Mooiste medaille die ik heb is die van cd CPC 2013 HM en de Westland Marathon 2014.
Goh, m'n mooiste… Die van de CPC zijn erg mooi, maar de laatste van de Marikenloop ook.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zondag 15 juni 2014 @ 11:54:31 #7
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141104071
Sjoelen O+
pi_141104117
@lopers van vandaag: succes. *O*
pi_141104220
De herinneringen aan de wedstrijd maakt een medaille mooi, niet het materiaal waar ie van gemaakt is (tenzij het edelmetaal is, dan is het een ander verhaal).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_141104422
Ik vind de medaille van de B2B vorig jaar vrij geslaagd.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 juni 2014 @ 12:09:10 #11
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141104466
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:45 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

^^ ik vind m tof!
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_141104826
De medaille van Leiden is ook mooi :o

Voor mij is het taperen begonnen. Mag vandaag 30 minuutjes gaan rennen, maar zelfs daar zie ik een beetje tegenop. Ik ben een beetje misselijk van de 2 speciaalbiertjes van gisteren :P Blijkbaar kan ik daar toch echt slecht tegen, drink ook bijna nooit dus dat helpt niet natuurlijk.

Maar goed, ik heb na het coachen vanmorgen als hoge uitzondering niets meer te doen vandaag! Dus ik kan rustig nog even op de bank blijven en zin maken..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 12:28:04 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_141104945
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:07 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind de medaille van de B2B vorig jaar vrij geslaagd.
Je hebt gelijk, die was ook leuk! Daar heb ik er twee van!

En die van dit jaar gaat ook mooi worden, dan is het plaatje weer anders, dan ligt de brug in puin (na de oorlog, dit jaar 70 jaar geleden).

quote:
De medaille van de Rabo Bridge to Bridge krijgt dit jaar een heel bijzonder historisch tintje. Op het eremetaal voor de editie van 2014 is een afbeelding van de verwoeste John Frost Brug afgebeeld. De John Frost Brug, een van de iconen van het Bridge-parcours, bleek in september 1944 Een brug te ver en de brug en de stad werden daarmee synoniem voor een onontkoombare nederlaag. In 1984, veertig jaar na de beroemde slag om Arnhem, werd Bridge to Bridge namelijk voor het eerst georganiseerd. Op deze wijze wordt stil gestaan bij het 70-jarig jubileum van de Slag om Arnhem en wordt de link tussen de Rabo Bridge to Bridge en de Slag om Arnhem zichtbaar.

[ Bericht 33% gewijzigd door Guppy op 15-06-2014 12:33:33 ]
  zondag 15 juni 2014 @ 12:32:50 #14
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141105044
Ohhhh die is mooi! die wil ik *O* hahahaha
  zondag 15 juni 2014 @ 12:35:18 #15
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141105136
De Gaasperplasrun was niet wat ik er van hoopte. :P
Vond mn ritme niet. 10 KM in ongeveer 43.35. Maar weer snel vergeten :6

En nog de trein op 10 seconden gemist ook :'(
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_141105158
Veel plezier en succes lopers vandaag! *O*
Ja doei.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:44:38 #17
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141105429
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:35 schreef _MvN_ het volgende:
Helaas, er zijn van die dagen. Hoewel het in mijn ogen nog altijd een meer dan respectabele tijd is!
quote:
Had je maar harder moeten lopen. :7
NT650V - XJR1300 - R1100GS - GTR1000 - XL600R - ZZR600
  zondag 15 juni 2014 @ 12:44:45 #18
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141105436
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:35 schreef _MvN_ het volgende:

Schaam je, waardeloze tijd zeg! sjemig, was het een wandeltocht ofzo?

:6
pi_141105540
Oeh die B2B medaille wordt vast mooi.
Eens goed nadenken of dat in mijn voorbereiding past, want voor een medaille met zo'n verhaal ben ik bereid me in te schrijven.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:52:18 #20
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141105674
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:48 schreef Guard het volgende:
Eens goed nadenken of dat in mijn voorbereiding past, want voor een medaille met zo'n verhaal ben ik bereid me in te schrijven.
Die neiging heb ik ook heel erg.
  zondag 15 juni 2014 @ 12:53:35 #21
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141105718
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Schaam je, waardeloze tijd zeg! sjemig, was het een wandeltocht ofzo?

Die hadden ze ook idd. deden 10 man aan mee.Geen succes volgens mij.

En klopt Wolve. De volgende keer zal ik in plaats van mijn garmin een overzicht meenemen van de treintijden, misschien ga ik daar sneller van lopen.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_141105857
quote:
Het was sowieso wel een leuke loop! Niet al teveel deelnemers, maar genoeg om bij anderen aan te kunnen haken.
pi_141105924
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:52 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Die neiging heb ik ook heel erg.
Ik denk er nog even over na, maar de kans is best aanwezig dat ik het toch doe.
pi_141105980
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:57 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Het was sowieso wel een leuke loop! Niet al teveel deelnemers, maar genoeg om bij anderen aan te kunnen haken.
Als ik er al ga lopen ga ik het rustig aan doen. Week eerder is het knallen op de TTM, B2B lijkt me wel een mooie om het taperen in te luiden :)
  zondag 15 juni 2014 @ 13:03:59 #25
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141106073
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:59 schreef Guard het volgende:
De herinneringen aan de wedstrijd maakt een medaille mooi, niet het materiaal waar ie van gemaakt is (tenzij het edelmetaal is, dan is het een ander verhaal).
Wat Guard zegt!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_141106139
Ik heb sowieso niet zoveel met medailles. Die verdwijnen ook instant ergens in een lade ofzo... Ben dan ook erg blij met mijn (hondslelijke) mok van m'n M. Kan ik elke ochtend m'n koffie uit drinken en denken 'heb ik toch maar mooi gedaan!' 8-)
Ja doei.
pi_141106213
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 12:28 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, die was ook leuk! Daar heb ik er twee van!
[ afbeelding ]
Kijk, dát zijn mooie medailles.
Ik hoop dat de Rotterdamse Bruggenloop dat ook eens doet, met de Van Brienenoord erop.
pi_141106514
Ik wil ook wel een mok als aandenken! Van een lokaal loopje heb ik een bidon, maar omdat die georganiseerd werd door een stichting voor verslavingszorg, staat die naam er groot op. Dat is dan weer een beetje jammer :P
pi_141106673
quote:
en past het? Dan hoef ik zelf niet te kijken. :P
pi_141106715
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:18 schreef hatsaflats het volgende:
Ik wil ook wel een mok als aandenken! Van een lokaal loopje heb ik een bidon, maar omdat die georganiseerd werd door een stichting voor verslavingszorg, staat die naam er groot op. Dat is dan weer een beetje jammer :P
_O-
pi_141106869
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:23 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

en past het? Dan hoef ik zelf niet te kijken. :P
Twee weken, moet kunnen om dan een rustige 6 of 10 EM af te werken.
Wel (min of meer) historisch correct, soort van eigen operatie Market Garden, om vervolgens door te gaan richting Berlijn :D
pi_141106871
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:01 schreef Guard het volgende:

[..]

Als ik er al ga lopen ga ik het rustig aan doen. Week eerder is het knallen op de TTM, B2B lijkt me wel een mooie om het taperen in te luiden :)
Het zou een mooi loopje kunnen zijn op marathon tempo als testje.
pi_141107574
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:29 schreef Guard het volgende:

[..]

Twee weken, moet kunnen om dan een rustige 6 of 10 EM af te werken.
Wel (min of meer) historisch correct, soort van eigen operatie Market Garden, om vervolgens door te gaan richting Berlijn :D
:D
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_141107914
Finish!

Vanavond meer, eerst vrienden binnenjuichen!
pi_141108131
quote:
Ghehehe :D
Ja doei.
  zondag 15 juni 2014 @ 14:09:31 #36
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141108344
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Finish!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

:Y)

Hats, zo'n verslavingszorg bidon zou hier geen kwaad kunnen :X Na net aan de Rioja te hebben verwerkt na dé overwinning vrijdag, staat er nu Nederlands Bierfestival op de planning vanmiddag.

Ik ga ook echt weer hardlopen hoor :Y
En fotootjes van Tibidabo posten :Y
pi_141108476
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:09 schreef Quoi het volgende:

[..]

:Y)

Hats, zo'n verslavingszorg bidon zou hier geen kwaad kunnen :X Na net aan de Rioja te hebben verwerkt na dé overwinning vrijdag, staat er nu Nederlands Bierfestival op de planning vanmiddag.

Ik ga ook echt weer hardlopen hoor :Y
En fotootjes van Tibidabo posten :Y
Ach, mijn broer moet zometeen rijden naar m'n ouders, zodat ik biertjes kan drinken :P

Veel plezier! Er staan leuke brouwers! Volgend jaar ben ik er weer bij :Y
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 juni 2014 @ 14:20:38 #38
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141108672
quote:
dat hadden wij vrijdag ook, heel groot adelante erop :D
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141108713
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:20 schreef Ynske het volgende:

[..]

dat hadden wij vrijdag ook, heel groot adelante erop :D
Eigenlijk moet er gewoon een lading wodka in, omdat het kan :P
pi_141108763
Lekker stip! ^O^

Gogo en Mossel en de rest die nog gaan lopen ook ontzettend veel plezier vandaag! *O*

Ik ga op vakantie en neem mee...

SPOILER
:)

[ Bericht 40% gewijzigd door Jero_nimo op 15-06-2014 14:29:02 ]
pi_141109353
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:24 schreef Jero_nimo het volgende:
Lekker stip! ^O^

Gogo en Mossel en de rest die nog gaan lopen ook ontzettend veel plezier vandaag! *O*

Ik ga op vakantie en neem mee...

SPOILER
:)
Wij zijn al lang weer gefinished hoor. :) mossel staat te douchen en ik zit lekker bij mijn ouders in de tuin.

Fijne vakantie, waar gaat de reis naartoe?
  zondag 15 juni 2014 @ 14:44:13 #42
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141109389
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:42 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Wij zijn al lang weer gefinished hoor. :) mossel staat te douchen en ik zit lekker bij mijn ouders in de tuin.

Hoe was het? :s)
pi_141109411
quote:

[..]

Haha, maar wel genoten dan? :D

We gaan een weekje naar Normandië, direct aan Omaha beach. Lijkt me erg indrukwekkend daar. En natuurlijk lekker lopen over het strand enzo.
  zondag 15 juni 2014 @ 14:45:07 #44
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141109421
quote:

[..]

Hoe ging het bij jou?
En Mossel: tipje vd sluier?
pi_141109493
Ben ook benieuwd!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  zondag 15 juni 2014 @ 14:52:48 #46
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_141109665
Zo, dat was een hele fijne Halve Marathon van Amersfoort :)

Vooraf even met Mosselmossel gekletst, terwijl Gogo al in het startvak stond.
Na de start verliep eigenlijk alles volgens plan. De eerste kilometers nog wat onrustig (inhalen, ingehaald worden) maar toen we na 3,5km de polder in gingen kon ik lekker uit de wind aanhaken bij groepjes.
Na 10km begon een stuk wind mee, en daar kon ik lekker doorgaan. Dat stuk liep ook langs Hoogland, dus veel zwaaien naar bekenden :W Altijd leuk zo'n thuiswedstrijd.
Na 17km begon het stuk langs het spoor en daar begon ik het toch wel zwaar te krijgen. De laatste 2km gingen dwars door de binnenstad. Erg leuk, erg veel publiek, maar ook zwaar met al die klinkerstraatjes en veel hobbels.

Ik heb heel lang rond mijn PR gelopen, maar uiteindelijk er toch 14 seconden boven geeindigd. Jammer, maar ik heb niet het idee dat ik ergens iets heb laten liggen. Dit was voor nu gewoon het maximale en dat voelt erg goed.

Na afloop nog even met Gogo en Mossel gekletst. Gogo: Netjes gedaan en Mossel: Wow _O_
Maar dat mogen ze uiteraard zelf vertellen.
McTwente heb ik jammer genoeg niet gespot.

Al met al: Topdag, en heel tevreden met 1:49:59 :D

SPOILER
pi_141109674
Zelf zaterdag een 13.3 km wedstrijd.. lekkere afstand ook :') Ga ik op snelheid van de 10 weg ga ik het niet redden. Ik denk dan dat ik het beste wegga op iets sneller dan LDL en dan halverwege maar aankijk.. misschien beter nog wachten tot de laatste 3 km om te gaan versnellen.
Lastig in te schatten eigenlijk. :{ Eindtijd ook, geen idee.
Laatste 10k is geen voorbeeld want die heb ik onnoemelijk verkloot dus die tijd is geen ijkpunt. Misschien dat ik maar gewoon 90 minuten aanhou.

/zenuwen /voorpret
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 14:54:08 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_141109701
quote:

[..]

Doe eens vertellen hoe het ging dan?? :P
  zondag 15 juni 2014 @ 14:54:17 #49
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141109707
GlenHighland: mooie prestatie, gefeliciteerd! ^O^
pi_141109729
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:52 schreef GlenHighland het volgende:

SPOILER
Jij bent ook echt sterker geworden het afgelopen jaar hoor _O_
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 14:54:59 #51
155227 crew  Guppy
dus
pi_141109732
GlenHighland _O_
  zondag 15 juni 2014 @ 14:58:16 #52
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141109840
Glenhighland ^O^
Mossel, ik drink er bij voorbaat al eentje op je sub2 ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 14:58:50 #53
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_141109850
Thanks allemaal!!

Oh ja, je medaille omgehangen krijgen door je eigen vrouw is uiteraard priceless O+
Niets mooier dan haar in de armen te vallen zodra je over de finish komt.

(Toch handig dat ze daar als EHBO-er / vrijwilliger stond :D)
  zondag 15 juni 2014 @ 15:00:09 #54
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_141109903
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:09 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Kijk, dát zijn mooie medailles.
Ik hoop dat de Rotterdamse Bruggenloop dat ook eens doet, met de Van Brienenoord erop.
Ik vind de kerstmedailles van de Bruggenloop altijd erg leuk. Dit jaar als het goed is mijn 3e :)
pi_141109942
quote:

Na de start verliep eigenlijk alles volgens plan. De eerste kilometers nog wat onrustig (inhalen, ingehaald worden) maar toen we na 3,5km de polder in gingen kon ik lekker uit de wind aanhaken bij groepjes.
Na 10km begon een stuk wind mee, en daar kon ik lekker doorgaan. Dat stuk liep ook langs Hoogland, dus veel zwaaien naar bekenden :W Altijd leuk zo'n thuiswedstrijd.
Na 17km begon het stuk langs het spoor en daar begon ik het toch wel zwaar te krijgen. De laatste 2km gingen dwars door de binnenstad. Erg leuk, erg veel publiek, maar ook zwaar met al die klinkerstraatjes en veel hobbels.

Ik heb heel lang rond mijn PR gelopen, maar uiteindelijk er toch 14 seconden boven geeindigd. Jammer, maar ik heb niet het idee dat ik ergens iets heb laten liggen. Dit was voor nu gewoon het maximale en dat voelt erg goed.

Na afloop nog even met Gogo en Mossel gekletst. Gogo: Netjes gedaan en Mossel: Wow _O_

SPOILER
Goed zeg! Ik ga jouw splittijden even visualiseren voor volgende week :P Alhoewel iets langzamer beginnen en dan aan het eind versnellen misschien achteraf fijner was geweest? Maar echt een tijd om trots op te zijn!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_141109958
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:53 schreef De_kluizenaar het volgende:
Zelf zaterdag een 13.3 km wedstrijd.. lekkere afstand ook :') Ga ik op snelheid van de 10 weg ga ik het niet redden. Ik denk dan dat ik het beste wegga op iets sneller dan LDL en dan halverwege maar aankijk.. misschien beter nog wachten tot de laatste 3 km om te gaan versnellen.
Lastig in te schatten eigenlijk. :{ Eindtijd ook, geen idee.
Laatste 10k is geen voorbeeld want die heb ik onnoemelijk verkloot dus die tijd is geen ijkpunt. Misschien dat ik maar gewoon 90 minuten aanhou.

/zenuwen /voorpret
Verschil tussen een LDL en 10km snelheid is toch enorm? Ik loop op een 10 of 15km wedstrijd zo'n 1,5 minuut sneller dan op LDL..
  zondag 15 juni 2014 @ 15:02:48 #57
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_141109998
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Goed zeg! Ik ga jouw splittijden even visualiseren voor volgende week :P Alhoewel iets langzamer beginnen en dan aan het eind versnellen misschien achteraf fijner was geweest? Maar echt een tijd om trots op te zijn!
Dat neem ik me iedere keer weer voor, maar dat lukt me gewoon nooit :+
pi_141110032
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 14:54 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Doe eens vertellen hoe het ging dan?? :P
Zit nog bij mijn ouders tot vanavond, dus uitgebreid komt later, maar het ging best okee. Tot acht km liep ik heel goed, daarna kreeg ik steken. Rond de 1:15 gelopen, had ik tot een maand geleden nog nooit gelopen.

Tipje van de sluier voor Quoi: mossel heeft goed gelopen. Hoe goed? Mag ie zelf vertellen en ik denk dat ie dat vanavond pas doet.
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 15:04:20 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_141110052
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:03 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Zit nog bij mijn ouders tot vanavond, dus uitgebreid komt later, maar het ging best okee. Tot acht km liep ik heel goed, daarna kreeg ik steken. Rond de 1:15 gelopen, had ik tot een maand geleden nog nooit gelopen.

Tipje van de sluier voor Quoi: mossel heeft goed gelopen. Hoe goed? Mag ie zelf vertellen en ik denk dat ie dat vanavond pas doet.
Goed bezig ^O^ jullie allebei!
pi_141110169
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:01 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Verschil tussen een LDL en 10km snelheid is toch enorm? Ik loop op een 10 of 15km wedstrijd zo'n 1,5 minuut sneller dan op LDL..
Ik weet niet.. Maar dat verschil heb ik niet zo groot als jou iig.
pi_141110250
quote:
9s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:07 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

Ik weet niet.. Maar dat verschil heb ik niet zo groot als jou iig.
Hoe groot is het verschil tussen je 10km pr pace en je LDL pace dan?

Ik zou zeggen dat 5-10 seconder per km langzamer dan je 10km snelheid weggaan meer dan genoeg is, maar voorzichtig beginnen is nooit een gek idee natuurlijk..
  zondag 15 juni 2014 @ 15:14:22 #62
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141110406
Goed gedaan Gogo!
Ik ben verder geduldig.
pi_141110504
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:09 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Hoe groot is het verschil tussen je 10km pr pace en je LDL pace dan?

Ik zou zeggen dat 5-10 seconder per km langzamer dan je 10km snelheid weggaan meer dan genoeg is, maar voorzichtig beginnen is nooit een gek idee natuurlijk..
zo'n 50 sec. Maar ben bang dat ik mij opblaas :D
Heb het ook nog niet geprobeerd in training..
pi_141110819
GlenHighland, lekker gelopen, jij ook Gogo ^O^

Zelf heb ik net een rustige duurloop gedaan van 21 km in 1:56. Gewoon een lekker rondje gedaan zonder dat het boeit hoe hard het gaat. Heerlijk dat je jezelf een keer niet kan ergeren aan stoplichten :)
pi_141110887
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:17 schreef De_kluizenaar het volgende:

[..]

zo'n 50 sec. Maar ben bang dat ik mij opblaas :D
Heb het ook nog niet geprobeerd in training..
Gewoon net iets langzamer vertrekken dan op 10 km, zodat je bij 10 km nog net niet dood aan het gaan bent ;)

Alhoewel, bij een 10 km zijn de laatste 2 km meestal zwaar, dus dan mag het op 13.3 km al best zwaar worden bij 10 km.
  zondag 15 juni 2014 @ 15:38:12 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141111213
Oh ja!! Runninglinda gewoon tweede geworden bij de dames in haar categorie, zie ik net op Twitter! *O*
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 15 juni 2014 @ 15:41:12 #67
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141111330
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 13:58 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Finish!

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Omnomnom was het! In welk vak stond jij?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_141111821
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:41 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Omnomnom was het! In welk vak stond jij?
Ik ben ergens achter in C gestart en daarna geleidelijk steeds meer opgeschoven.
pi_141112142
Should you run today? http://www.runnersworld.c(...)ation-_-ShouldYouRun

Met mijn antwoorden: No No Yes, is het wel een goede eye-opener :P
  zondag 15 juni 2014 @ 16:09:09 #70
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141112296
Goedemorgen allen, ik ben even een uurtje Endomondoën (grafiekjes bekijken, liken, van commentaar voorzien) :P Veel loopjes, hopelijk ook nog wat leuke verslagen later?

Zelf heb ik zo stijf als een plank na gisteren eerst 5km te rennen en vervolgens nog 1,5 uur fanatiek te badmintonnen (waarbij je je benen toch weer heel anders gebruik natuurlijk). Bijkomend probleempje, ik gaf mijn dubbelpartner na een geweldige rally een high five en heb een flinke bloeduitstorting op mijn hand nu :X

Oh ja, vroeg me ook nog af waaróm pannenkoeken nou zo goed voer is voor hardlopers? Toevallig vorige week voor het eerst in Argentinie "kant en klare" pannenkoekenmix gekocht, maar dat wordt hem niet meer :{w Gewoon zelf beslag maken is veel lekkerder. Maar goed, aangezien vrouwlief pas dinsdag terugkomt heb ik gisteren een aardige stapel weggewerkt en zojuist lekker bij het ontbijt :Y)
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zondag 15 juni 2014 @ 16:10:33 #71
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141112349
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:05 schreef La_Tramposa het volgende:
Should you run today? http://www.runnersworld.c(...)ation-_-ShouldYouRun

Met mijn antwoorden: No No Yes, is het wel een goede eye-opener :P
Kut, moet ik vandaag weer??
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_141112419
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:09 schreef flipsen het volgende:
Goedemorgen allen, ik ben even een uurtje Endomondoën (grafiekjes bekijken, liken, van commentaar voorzien) :P Veel loopjes, hopelijk ook nog wat leuke verslagen later?

Zelf heb ik zo stijf als een plank na gisteren eerst 5km te rennen en vervolgens nog 1,5 uur fanatiek te badmintonnen (waarbij je je benen toch weer heel anders gebruik natuurlijk). Bijkomend probleempje, ik gaf mijn dubbelpartner na een geweldige rally een high five en heb een flinke bloeduitstorting op mijn hand nu :X

Oh ja, vroeg me ook nog af waaróm pannenkoeken nou zo goed voer is voor hardlopers? Toevallig vorige week voor het eerst in Argentinie "kant en klare" pannenkoekenmix gekocht, maar dat wordt hem niet meer :{w Gewoon zelf beslag maken is veel lekkerder. Maar goed, aangezien vrouwlief pas dinsdag terugkomt heb ik gisteren een aardige stapel weggewerkt en zojuist lekker bij het ontbijt :Y)
Gebruik je met badmintonnen je benen zoveel ja? Zou ik niet denken..

En pannenkoeken zijn niet per se bijzonder goed voor hardlopers of zo. Maar er zitten wel aardig wat koolhydraten in, en soms werkt het makkelijker weg dan pasta of boterhammen ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 16:26:07 #73
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141112968
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:12 schreef La_Tramposa het volgende:
Gebruik je met badmintonnen je benen zoveel ja? Zou ik niet denken..
Veel meer dan je arm :) Vooral explosief en springen, maar ook veel snelle zijwaartse bewegingen. Vooral als je tegenstander een trainer is word je niet vrolijk :) Die laat je letterlijk alle hoeken van het veld zien en vooral de korte "ballen" net achter het net zijn funest voor je benen. Voorbeeldfilmpje (en nee, zo goed ben ik nou ook weer niet): (het veld lijkt uit deze hoek vrij klein, maar als je eens in een sportzaal bent moet je maar eens kijken).
pi_141113157
Ik ben net terug van mijn eerste obstacle run en het was gaaf *O* . Ik zat 's morgens nog te twijfelen, omdat ik gisteren de hele dag ziek op bed had gelegen. Maar ik ben toch maar gegaan. Om 12.00 uur ben ik maar alvast een soort tag voor op je schoen gaan halen. Dit was voor het eerst, omdat de startnummers in voorgaande jaren alleen maar stuk gingen. Op zich wel inventief. Bij aankomst kwam ik al snel een paar mede Dutch Mud Men lopers tegen. Die stonden ook in de eerste startwave.
We vertrokken vanuit de gracht door een rolluik die naar het dek liep. En uiteraard ging ik weer te snel weg. Bij de eerste obstakels was het vooral erg druk. Er was bij de poortjes bijna geen doorkomen aan. Daarna waaierde het deelnemersveld wat verder uit.
Het was behoorlijk warm, en daar had ik toch wel veel moeite mee. Er waren wel drankposten, maar die stonden ook niet echt heel tactisch opgesteld. De eerste kwamen we al na 2 kilometer tegen. En de laatste na een kilometer of 7. Bij de eerste drankpost kreeg je ook een soort ijs, maar daar had ik op dat moment echt even geen trek in :X .
Ik had moeite om steeds weer op gang te komen. Mede door mijn snelle start. Onderweg kwam ik weer iemand van Dutch Mud Men tegen, en daar ben ik maar met meegelopen. De laatste 2 kilometers waren voor mij afzien. Je moest bij ingang Zuid eerst nog even over een muur klimmen om vervolgens zo'n beetje alle trappen van de ArenA op- en neer te lopen. Dat vonden mijn beentjes op dat moment niet meer zo fijn :+ .
Het laatste obstakel was de Samsung Sprint Challenge. De snelste tijd kon iets winnen. Maar ik hield het op dat moment even voor gezien, en ben er op mijn gemak overheen gegaan. Tijdens mijn dappere eindsprint struikelde ik zelfs nog over mijn eigen benen :') .
Bij de finish heb ik nog even na staan kletsen met een paar Dutch Mud Men lopers, om vervolgens huiswaarts te keren. Het was een geslaagde run die zeker voor herhaling vatbaar is. Maar dan wel met een beetje modder erbij. Ik had ook geen GPS mee, maar ik denk dat ik rond het uur gelopen heb. Het ging ook helemaal niet om de snelste tijd, maar meer om gewoon plezier te hebben. En dat is gelukt.
Het enige minpunt was dat er te weinig auto's op het parcours stonden. Ik had mij er echt op verheugd om over auto's heen te lopen. Helaas stonden er maar een stuk of 6. En volgende keer a.u.b. wat minder trappen, want dat trok ik met 10 kilometer in de benen echt niet meer _O- .
De hoogtepunten van deze run waar desalniettemin voor mij de auto's, de skatebaan (vorig jaar hadden ze die zelfs vol met water gezet :o ) en het finishen op de middenstip van de ArenA _O_ . De sfeer was ook geweldig. Er viel veel te zien en te doen rondom de run. Maar helaas kon ik niet lang blijven. Ik ben vooral blij dat ik het gewoon uitgelopen heb, want daar was ik toch wel een beetje bang voor. En nu snel mijn bed in, want ik ben nog steeds niet helemaal lekker :+ .
  zondag 15 juni 2014 @ 16:35:03 #75
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141113288
Gaaf Devy!
pi_141115285
Ik moet nog heel veel bijlezen maar ik ga eerst even opscheppen :P Ik ben 11e van de (64) vrouwen op de 5km geworden met een tijd van 28:50 *O* bij de Gaasperplasrun. Fotootjes staan op de endomondosite.

SPOILER
pi_141115386
Ik heb vandaag de HM in Almere gelopen. Loodzwaar met de warmte en mijn matige conditie. Kon de laatste km's gelukkig aanhaken bij groepjes, anders had ik het niet gered.
Uiteindelijk gefinisht in 2.04.13

Wel toffe route trouwens! Door het (winkel)centrum, het gemeentehuis, parkeergarage, en verder lekker veel door de natuur. Met 350 hm-deelnemers ook lekker veel ruimte overal :)
  zondag 15 juni 2014 @ 17:53:29 #78
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141115682
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:44 schreef Stefanovic83 het volgende:
Ik heb vandaag de HM in Almere gelopen. Loodzwaar met de warmte en mijn matige conditie. Kon de laatste km's gelukkig aanhaken bij groepjes, anders had ik het niet gered.
Uiteindelijk gefinisht in 2.04.13

Wel toffe route trouwens! Door het (winkel)centrum, het gemeentehuis, parkeergarage, en verder lekker veel door de natuur. Met 350 hm-deelnemers ook lekker veel ruimte overal :)
Oh, misschien sta je hier tussen: http://oypo.nl/yvoboin (vond ik op zoek naar Maastrichts mooiste foto's)
pi_141115748
Lekker maandje, zit al op 105 km :)
  zondag 15 juni 2014 @ 17:56:23 #80
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141115791
ik 74, 1 loopgroepje overgeslagen (vanwege gevoel binnenkant kuit weer over te belasten). Gevoel is weg nu, dus goede beslissing :)
pi_141115930
50 en geen schijntje pijn of ongemak. Krijg mijn lichaam door O+
pi_141116172
Zo, weer terug van de laatste compititierun van het seizoen in Harreveld.
Lekker weer erbij. Dit is de eerste keer dat ik met Garmin een run gelopen heb. Hij heeft het overleefd, dus met de waterdichtheid zit het wel goed.
De run van vandaag was wat minder zwaar dan gemiddeld. Ik voel de Roparun kilometers nog wel flink, dus heb langzaam gelopen vandaag. Het parcours was volgens mijn Garmin geen 14 km, maar 13. Snelste tijd van het seizoen gelopen met 2:20.
Funest voor mijn gemiddelde, maar het is wel grappig een keer de gps data van een run te zien. Het is wel goed te zien waar het venijn zat vandaag :)

http://www.endomondo.com/workouts/357765467/14083692
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_141116429
Ik heb geloof ik een week-hoogtepunt. 48, nog wat km!

En deze maand dan al bijna 86 :o
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 15 juni 2014 @ 18:29:07 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141116890
Hier 2 maanden van weinig lopen.

Vandaag de hele dag met voet hooggezeten, maarhet gaat de goede kant op.

Gelukkig niet te fout gegaan gisteren.

Als enkel ingepakt zit kan ik nu in huis hobbelen. Hoop maar 2 weken rustig aan te hoeven doen, als in even niet sporten.

* Ynske is blij
Today is life -

Dale Carnegie
pi_141123117
Ik heb geweldig gelopen in Amersfoort, vind ik. Na mijn mislukte avontuur bij de CPC in maart, waar ik de tweede 5km veel te hard ging en dat driedubbel moest terugbetalen op het eind wilde ik nu een mooie race lopen.

Het doel: relatief vlak lopen, licht oplopend en als het goed zou gaan misschien zelfs een negatieve split.

Het laatste is gelukt. 13.53min van mijn pr af gelopen met een geweldige tijd. Ik ging weg op 2.06, maar het werd 2.01.02.

Morgen een uitgebreider iets op m'n blog.

SPOILER
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_141123311
Puik!
Ja doei.
  zondag 15 juni 2014 @ 20:39:05 #87
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141123329
Mossel! _O_
pi_141123517
Zo dat is beste verbetering _O_

Knap gelopen Mossel ^O^
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 20:45:21 #89
155227 crew  Guppy
dus
pi_141123684
^O^
pi_141123687
Mijn loopje van vandaag:

SPOILER
Geen uitgebreid verslag, lekker gelopen tot 8 km, toen steken en toen kwam ik na even wandelen niet meer in het ritme. Daarna rustig bij de auto m'n spullen gepakt en rustig aan naar de finish gelopen. Doel: GlenHighland en vooral mossel aanmoedigen. GlenHighland spotten zorgde voor Ekiden-flashbacks, wilde bijna een sjerp van 'm aanpakken. Dit keer geen Yur om me in de maling te nemen. Zo'n tien minuten later was daar ook mossel, die me dit keer wel hoorde en er een stuk fitter uitzag dan aan het eind van de CPC. Nog even staan kletsen met z'n drieën na afloop en toen, na een zak patat naar mijn ouders gereden voor een middag gezelligheid en bbq.
pi_141123817
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:35 schreef mosselmossel het volgende:
Ik heb geweldig gelopen in Amersfoort, vind ik. Na mijn mislukte avontuur bij de CPC in maart, waar ik de tweede 5km veel te hard ging en dat driedubbel moest terugbetalen op het eind wilde ik nu een mooie race lopen.

Het doel: relatief vlak lopen, licht oplopend en als het goed zou gaan misschien zelfs een negatieve split.

Het laatste is gelukt. 13.53min van mijn pr af gelopen met een geweldige tijd. Ik ging weg op 2.06, maar het werd 2.01.02.

SPOILER
Gefeliciteerd! goed gedaan!
  Moderator zondag 15 juni 2014 @ 20:49:30 #92
155227 crew  Guppy
dus
pi_141123938
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:45 schreef Gogo83 het volgende:
Mijn loopje van vandaag:

SPOILER
Geen uitgebreid verslag, lekker gelopen tot 8 km, toen steken en toen kwam ik na even wandelen niet meer in het ritme. Daarna rustig bij de auto m'n spullen gepakt en rustig aan naar de finish gelopen. Doel: GlenHighland en vooral mossel aanmoedigen. GlenHighland spotten zorgde voor Ekiden-flashbacks, wilde bijna een sjerp van 'm aanpakken. Dit keer geen Yur om me in de maling te nemen. Zo'n tien minuten later was daar ook mossel, die me dit keer wel hoorde en er een stuk fitter uitzag dan aan het eind van de CPC. Nog even staan kletsen met z'n drieën na afloop en toen, na een zak patat naar mijn ouders gereden voor een middag gezelligheid en bbq.
En jij ook ^O^ dame!
  zondag 15 juni 2014 @ 20:51:17 #93
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141124044
*O* Gogo83 *O*
*O* mossel *O* (wat een tijd!! _O_)
pi_141124132
Er is weer goed gelopen! En leuke verslagen gelezen!

Toch deze man even apart :@
quote:
13.53min van mijn pr af gelopen.
Dat is een behoorlijke PR verbetering!! _O_ _O_
Erg netjes Mossel.
pi_141124273
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:41 schreef Angel-A het volgende:
Ik moet nog heel veel bijlezen maar ik ga eerst even opscheppen :P Ik ben 11e van de (64) vrouwen op de 5km geworden met een tijd van 28:50 *O* bij de Gaasperplasrun. Fotootjes staan op de endomondosite.

SPOILER
Netjes! Nu heb ik wel spijt dat ik vanochtend m'n bed niet op tijd uit kon komen om er ook bij te zijn..
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
pi_141124411
Thuis, tijd voor een klein verslagje.

Maastrichts Mooiste. Stipstreep had zich al heel vroeg ingeschreven en ook zijn vriendin een startbewijs kado gedaan. Sinds 2012 is dit evenement namelijk vaste prik voor een groep lopers van de donderdagavondloopgroep en zowel de herinneringen van 2012 als de verhalen van 2013 toen ik niet mee was waren erg goed. Met de club een hotel geboekt, opa en oma gecharterd als oppas en zaterdag vertrokken. De 15km bleek gewijzigd en nu 10EM te zijn geworden en ook het parcours was behoorlijk gewijzigd.

Zaterdagavond op de Markt in Maastricht eerst met z'n 18-en koolhydraten zitten stapelen bij een Italiaan, ijsje toe en daarna naar het hotel.

Ontbijt was prima, met kleine pancakes, veel fruit en koffie. En allerlei sapjes en water om de vochthuishouding op peil te brengen. Daarna richting de markt waar de 5 en 10km lopers al om 10:00 uur van start gingen. Na de start ging Stip op zoek naar sokken, want in de rugzak bleken alleen fivfingersokken te zitten. Gelukkig had de Lopers Company een kraam op de markt en Stipstreeps favoriete Falke sokken in zijn maat. Of eigenlijk bijna favoriete, want RU4 is geen RU5 :P.

Na de sokaanschaf de 5 en 10 lopers van de club binnengejuichd en een banaan gescoord als lunch. Rond 12 uur de startvakken in. Gezien de trainingsachterstand die ontstaan was door een schouderblessure en een griep met langdurige naijleffecten was het plan om niet al te gek te doen. In 2012 was ik aardig kapot gegaan op een paar venijnige kuitenbijters onder een brandende zon. Met name de laatste kilometers de stad weer in en door naar de Markt waren daardoor een moeizame aangelegenheid geworden. Het strijdplan was om rustig weg te gaan, om rond 11km nog wat over te hebben voor misschien een hele lichte versnelling en dan niet helemaal stuk te finishen. In het startvak werd besloten dat 1:30 de streeftijd moest worden.

Na weggeschoten te zijn door Erben Wennemars ging het al rap richting de Maas. Na een kleine drie kilometer stond er nog geen kwartier op de klok. Dat ging duidelijk te snel. Achteraf zou blijken dat de kilometerbordjes op de eerste kilometers te dicht op elkaar stonden. Na die derde kilometer boog de route van de Maas af en ging het voor het eerst heel lichtjes omhoog. Het ging erg lekker en moeiteloos. De zon piepte af en toe door de wolken heen, maar onder de bomen was de schaduw aangenaam en daar buiten stond een licht briesje. De Pietersberg kwam in zicht en de klim naar boven was in vergelijking met het oude parcours minder steil maar wel een stuk langer. Ook dit ging redelijk moeiteloos. Ik heb me achteraf laten vertellen dat het uitzicht boven erg mooi was. Stipstreep zat namelijk in zijn Ritme en als Stipstreep in zijn Ritme zit heeft ie weinig oog voor de omgeving.

Wat omhoog gaat gaat ook weer omlaag, en ook hier was dat het geval. Dalend ging het richting Belgie om uiteindelijk in Kanne uit te komen. Het asfalt van Kanne was redelijk suf en saai te noemen, maar het was wel grappig om door Belgie te lopen. Na Kanne komt het mooie Chateau Neercanne. Van 2012 was de herinnering blijven plakken van een zeer venijnige klim naar het Chateau, maar dit jaar kwamen we vanaf de andere kant over de binnenplaats en was de klim heel kort. Zo kort dat het eigenlijk bijna geen klim was. Dat viel mee, want daarna zou het alleen nog maar dalen zijn richting Maastricht.

NOT!

Na Neercanne, waar we aangemoedig door wat personeel van de zwarte brigade en een paar hotelgasten doorheen stiefelden ging het inderdaad hard naar beneden. En daarna een bochtje naar links. En daarna een bochtje naar rechts en BAM! wandelaars ... De klim daar was wel erg steil en ook behoorlijk lang. Korte pasjes naar boven, tussen steeds meer wandelende hijgende lopers door. Boven stond een drankpost waar dankbaar gebruik gemaakt werd van de sponzen, water en sportdrank. Stip heeft daar een meter of tien gewandeld om zoveel mogelijk water uit de beker in de mond te krijgen en niet er naast, De dorst begon toe te slaan. Maar vanaf hier was het ergste leed geleden en de rest van het parcours was redelijk vlak.

Maastricht in en dan moet je nog een paar kilometer. Hier was de parcoursaanduiding af en toe wat onduidelijk. Het leek hier en daar of bochten werden afgesneden, maar aan de dranghekken te zien klopte het allemaal wel. De laatste kilometer kon ik er nog een aardige versnelling tegenaan gooien. De finish kwam rap dichterbij. Op de Suunto staat 1:28:14, ongeveer 2 minuten sneller dan het streven. Stipstreep is geen moment kapot gegaan, mission accomplished. Laat die marathontraining maar beginnen.

Na de finish was er sinaasappel, banaan, vlaai en Gulpener. En goed gezelschap.

Oh ja, Stip heeft nog wel voor, tijdens en na het rennen gespied of ie Semtex ergens kon ontdekken, maar dat is niet gelukt.

Voor foto's zie eerdere posts :P
---------------------

TL;DR: doe ik niet aan :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2014 21:21:01 ]
  zondag 15 juni 2014 @ 20:57:05 #97
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_141124428
Wat een mooie verbetering van je PR Mossel! w/
En ook alle andere lopers, goed gedaan. Zo leuk om te lezen, ik heb al weer zin in mijn les van morgen.
  zondag 15 juni 2014 @ 20:57:08 #98
359895 GlenHighland
GlenHighland
pi_141124430
Mossel *O*
En jij voor de start maar verkondigen dat die 2 uur ver buiten je bereik lag... het scheelt bijna niks *O*
Echt een waanzinnige verbetering van je PR *O*
En leuk om jullie weer even gesproken te hebben.
  zondag 15 juni 2014 @ 21:00:25 #99
349633 SiIk
Echt zijde
pi_141124673
Goed verslag stipstreep. Mooie tijd ook met al die heuvels enzo in het parcours.

Mossel en Gogo, ook netjes gedaan!
Een PR-verbetering van bijna een kwartier _O_ Volgende keer loop je em onder de 2 uur!
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow
Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende:
Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
pi_141124723
quote:
7s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:00 schreef SiIk het volgende:
Goed verslag stipstreep. Mooie tijd ook met al die heuvels enzo in het parcours.

Mossel en Gogo, ook netjes gedaan!
Een PR-verbetering van bijna een kwartier _O_ Volgende keer loop je em onder de 2 uur!
Mijn volgende HM gaat 9km over het strand, dus ik denk het niet ;)
pi_141124790
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 20:57 schreef GlenHighland het volgende:
Mossel *O*
En jij voor de start maar verkondigen dat die 2 uur ver buiten je bereik lag... het scheelt bijna niks *O*
Echt een waanzinnige verbetering van je PR *O*
En leuk om jullie weer even gesproken te hebben.
ja! was leuk! En ja. als je op 2.06 weggaat is dit denk ik ongeveer het maximaal haalbare en is dus 2 uur buiten bereik.
pi_141124854
Wow Mossel wat een hap uit je PR :D
pi_141124864
quote:
99s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:01 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Mijn volgende HM gaat 9km over het strand, dus ik denk het niet ;)
Hangt ook maar van de condities af :o soms kan strand best snel zijn!
pi_141124874
quote:

SPOILER
Erg netjes gelopen! Mooie kilometertijden ook!
  zondag 15 juni 2014 @ 21:04:52 #105
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141124948
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 17:55 schreef spiritusbus het volgende:
Lekker maandje, zit al op 105 km :)
189 8-)
pi_141124994
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

189 8-)
Baas boven baas. ;)
pi_141125092
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:04 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

189 8-)
Uitslover :P
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
  zondag 15 juni 2014 @ 21:10:06 #108
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141125286
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:07 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Uitslover :P
  zondag 15 juni 2014 @ 21:11:49 #109
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141125415
Maar, alles teruggelezend hebbende...wat is er weer prima gelopen door iedereen.
En het PR van Mossel ^O^
  zondag 15 juni 2014 @ 21:26:03 #110
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141126451
quote:

SPOILER
Heel leuk om te lezen!! Goed gedaan man! ^O^

Edit: Even je Endo bekeken en wat een mooie tijden zeg! Prachtig om zo een neg split te kunnen lopen :) Hoop dat ook eens te doen in de nabije toekomst.

[ Bericht 8% gewijzigd door Quoi op 15-06-2014 21:53:54 ]
pi_141126532
quote:

SPOILER
We zeiden toch dat die sub 2 uur erin zat?!
Nee, zonder gekheid: Fantastisch man! Bijna 14 minuten van je PR af lopen is bizar goed! Daar gaat snel nog veel meer vanaf heb ik zo`n donkerbruin vermoeden :)

Gogo ook prima gelopen hoor. Enig idee hoe/ waardoor die steken op kwamen zetten?
pi_141126675
Netjes gelopen dit weekend allemaal.

Mossel zo veel van je PR af lopen en inderdaad gewoon toch bijna sub 2 uur! Heel netjes. _O_
pi_141128283
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:27 schreef Levitas het volgende:

[..]

We zeiden toch dat die sub 2 uur erin zat?!
Nee, zonder gekheid: Fantastisch man! Bijna 14 minuten van je PR af lopen is bizar goed! Daar gaat snel nog veel meer vanaf heb ik zo`n donkerbruin vermoeden :)

Gogo ook prima gelopen hoor. Enig idee hoe/ waardoor die steken op kwamen zetten?
Nope, meestal komt het door te veel eten maar dat had ik niet gedaan. Ik denk een combinatie van vermoeidheid en dat het in de binnenstad ineens een stuk warmer was. Weet het niet precies. Maakt ook niet zoveel uit, ik had geen doel en dus is het toch een geslaagd loopje. :)
  zondag 15 juni 2014 @ 21:53:06 #114
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141128428
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:50 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Nope, meestal komt het door te veel eten maar dat had ik niet gedaan. Ik denk een combinatie van vermoeidheid en dat het in de binnenstad ineens een stuk warmer was. Weet het niet precies. Maakt ook niet zoveel uit, ik had geen doel en dus is het toch een geslaagd loopje. :)
Waren er waterposten onderweg en had je daar misschien gedronken? Ik heb een tijdje krampen gehad van te vluchtig drinken en of hardlopend drinken. Sta nu altijd stil bij waterposten.
pi_141128981
Verslag van mijn eerste HM:
SPOILER
Er is weer goed gelopen door iedereen!!
pi_141129048
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:02 schreef runninglinda het volgende:
SPOILER
Wat goed ook!
Ja doei.
pi_141129065
Ghehehe :')

Ja doei.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:04:32 #118
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141129125
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:03 schreef motorbloempje het volgende:
Ghehehe :')

[ afbeelding ]
Die man denkt: "BOMBARDMENT" :')
  zondag 15 juni 2014 @ 22:05:03 #119
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141129165
quote:
SPOILER
Jaa en tweede in je categorie (VRECR) *O*
pi_141129670
van de 8 haha
pi_141129931
quote:
SPOILER
Goed gedaan zeg ^O^
  zondag 15 juni 2014 @ 22:14:22 #122
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141130025

Hier dan een verslagje van mijn Maastrichts mooiste. Vanmorgen vertrokken vanuit Eindhoven met de trein. De NS had me een kortingscode gestuurd voor abonnementhouders waarmee ik twee dagkaarten kon kopen voor 25,- samen (twee voordeeluren retourtjes met korting zou op 36 euro uitkomen). Manlief wilde wel mee, want we hebben beide gestudeerd in Maastricht en een historie met de stad. Het was weer tof om de oude treinreis mee te maken die ik vroeger dagelijks deed (alleen toen vanuit Helmond). Ik ben in de trein wel twee keer naar de wc geweest, want zoals gewoonlijk werkten de zenuwen direct in op mijn darmen :(

Eenmaal aangekomen in Maastricht begon de spanning helemaal goed. We hebben vanaf het station gewandeld naar de Maastricht Music Hall, alwaar een wat krap tentje stond waar je je startnummer kon ophalen. Hier hadden ze dat gelukkig wel goed geregeld (ik verwachtte Eindhoven Airport Run-achtige toestanden met rijen from hell).
Na opspelden startnummer (waar bonnen voor gratis biertjes aanhingen, wtf :D ), tas dumpen bij de aardige vrijwilligers van de tassenpost over de St. Servaasbrug naar het Mosae Forum gelopen. Daar kon ik voor de laatste keer naar de wc (BUT OH NOEZ NO TOILETPAPER :'( )

Voor het Stadhuis gebeurde van alles: eenwielercursussen, eettentjes (churro's!), terrasjes. Echt gezellig! Het was ook druk, maar ondanks dat was het parcours goed afgezet voor de lopers en kon je op een veilige manier in je startvak komen. Goed doordacht, vond ik. Ik heb, als ik het me goed herinner 1:20 opgegeven als beoogde tijd en mocht dus naar startvak B.

Stipstreep geeft aan dat Erben Wennemars startte, ik heb die hele Erben niet gezien :D We startten wel netjes om 12:15, dat is bij andere loopjes wel eens anders. De route leidde eerst het plein voor het Stadhuis over, langs het Mosae forum en daarna langs het water, zodat je naar de voorbijkomende bootjes kon gluren. Ik denk dat we na 5/6 kilometer het bos indoken na een lekkere pittige klim. Ik vond hem heftig, maar wel lekker! In het bos ook veel grof grind en ongelijke grond, ik zag iemand op Twitter al klagen dat-ie dat niks vond :P

Ook na de St. Pietersberg zat nog zo'n venijnig hoog stuk waar ik mijn kuiten flink heb laten werken. Vlak na die berg had je vervolgens ook weer een lekker steil stuk naar beneden en daar heb ik me in de vrije val gegooid :P Onderweg trouwens ook ontzettend veel waterposten met sponzen waar ik erg blij mee was. Heb van elke post dankbaar gebruik gemaakt.

Onderweg nog prachtige vergezichten over de heuvels van Maastricht en een stukje mergelgrot gezien. Ook het terrein van Chateau Neercanne was prachtig (zie nu pas na wat googlen hoe mooi.. O+ )en daarna liepen we langs een hele mooie lange laan met bomen in. Met recht Maastrichts mooiste, vind ik!

Toch was ik ook wel weer blij de bordjes Maastricht te zien. Het zonnetje ging weer staan (daarvoor was het redelijk koel gebleven) en ik had er wat meer moeite mee. Onderweg nog wel weer wat lieve kindjes gehighfived en een jongetje had een tuinslang op de sproeierstand staan waar alle lopers doorheen mochten lopen :D Lekker! Ook gaaf: op de hoek van een straat stonden vader en zoon gezamelijk op een elektrisch gitaar te spelen, puur voor de voorbijkomende lopers :D Moest echt glimlachen toen ik dat zag. Onderweg sowieso nog enkele :') famfares :') .

De finish kringelde inderdaad weer door het centrum van Mestreech. Straten die me weer deden denken aan de tijd dat ik er studeerde (en terugliep naar het station) en de obscure winkeltjes die er vroeger in die straat zaten. Onderweg heeft manlief me nog gefilmd (heb er een (behoorlijk zwaar) gifje van gemaakt):
SPOILER
Omdat ik voor mijn gevoel heerlijk gelopen heb (dankzij de loopgroep?) en ik nog wat energie over had, zat zelfs een eindsprintje er nog in. Met duimpjes de finish over in een tijd van 1:21:331:20:58 volgens de organisatie. Tevreden over :) Ook ik heb me tegoed gedaan aan de sinaasappeltjes, water en vlaai bij de finish. En daarna kwam ik de diehard rastafari van de Marathon Eindhoven tegen die bij bijna elk evenement staat met zijn blauwe busje en flyers.

Topdag gehad, blij met mijn tijd. Volgende week 10 tijdens de flow ladiesrun :)

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 15-06-2014 22:29:10 ]
  zondag 15 juni 2014 @ 22:16:03 #123
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141130146
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:04 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die man denkt: "BOMBARDMENT" :')
Of nice ....
pi_141130288
Die Limburgse vlaaien :9
Met bierbonnen, typisch Limburgs :D
  zondag 15 juni 2014 @ 22:19:19 #125
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141130390
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:05 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Jaa en tweede in je categorie (VRECR) *O*
_O_
  zondag 15 juni 2014 @ 22:21:01 #126
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141130521
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:10 schreef runninglinda het volgende:
van de 8 haha
Dat doet er niet toe, tweede is een superprestatie!
Girlpower...!
  zondag 15 juni 2014 @ 22:22:29 #127
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141130624
Mag ik MM nog even aanraden voor de mensen die hem nog niet gedaan hebben, misschien voor 2015? Bij deze *O* Ze hebben ook een 5 en 10km :)
  zondag 15 juni 2014 @ 22:22:38 #128
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141130636
Ook mooi gelopen SEM en Runninglinda ^O^

Onder de spoilert 2 foto-dingetjes over de ren-ervaring in Barcelona, incl de selfie die Facebook niet haalde ;) Ook de log zit erbij, maar die slaat totaal nergens op. Fungeert meer als kaartje om terug te kijken waar ik liep; is vooral een afwisseling van lopen-wandelen en te laat ingestart.

SPOILER
pi_141130973
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:22 schreef Quoi het volgende:

Onder de spoilert 2 foto-dingetjes over de ren-ervaring in Barcelona, incl de selfie die Facebook niet haalde ;) Ook de log zit erbij, maar die slaat totaal nergens op. Fungeert meer als kaartje om terug te kijken waar ik liep; is vooral een afwisseling van lopen-wandelen en te laat ingestart.

SPOILER
Mooi Quoi, en die selfie kan er zo in het overzicht best mee door maar ik begrijp dat je hem niet op FB gezet hebt. ;)

Sem en Linda, leuke verslagjes. Jullie loopjes klinken beiden erg leuk. :Y
  zondag 15 juni 2014 @ 22:27:31 #130
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141131032
Niet FB-waardig..?? ;)
pi_141131088
quote:

SPOILER
Tof zeg!
Ja doei.
pi_141131103
Ik heb mijn X-Talon 212's vandaag voor het eerst beproeft, en ik ben er zo blij mee *O* . Zelfs de hardloopgedeeltes over asfalt waren gewoon goed te doen. Ik vond ze zelfs niet minder goed lopen dan mijn Pegasus+ 30's (voor die relatief korte afstand van 10 kilometer dan). Ik denk dat ik toch maar eens voor een paar hardloopschoenen met een lage drop ga kijken.
pi_141131192
Q, ziet er super uit!
  zondag 15 juni 2014 @ 22:30:35 #134
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141131234
Cool, 10e bij de VSEN vrouwen op de 10EM geworden :D

Oh en Wauw, Quoi O+ Jaloersmakende omgeving!
pi_141131365
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:22 schreef SEMTEX het volgende:
Mag ik MM nog even aanraden voor de mensen die hem nog niet gedaan hebben, misschien voor 2015? Bij deze *O* Ze hebben ook een 5 en 10km :)
Hier sluit ik me van harte bij aan :Y. Je hebt trouwens een prachtige tijd gelopen.
  zondag 15 juni 2014 @ 22:35:38 #136
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_141131629
quote:
14s.gif Op zondag 15 juni 2014 22:30 schreef SEMTEX het volgende:
Cool, 10e bij de VSEN vrouwen op de 10EM geworden :D

Oh en Wauw, Quoi O+ Jaloersmakende omgeving!
10de!! ^O^
Girlpower SEN.... ladiespower!!
  zondag 15 juni 2014 @ 22:41:44 #137
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141131959
Gogo, Linda, stipstreep en SEM: topprestaties!! ^O^

En erg tof, Quoi! Leuk om in het achterhoofd te houden als ik ooit naar Barcelona ga :)
pi_141135419
Wat is er goed gelopen vandaag zeg ^O^
Leuk om de verslagen te lezen na een dagje wandelen op landgoed Croy.
  maandag 16 juni 2014 @ 02:18:07 #139
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141140882
quote:
Nog steeds jammer dat ik het uitzicht niet op een foto heb weten te vatten. Die was onwijs mooi :)
Ik moest even zoeken (2011, alweer ruim 3 jaar geleden), maar bij deze als schrale troost:

En een bonusfoto binnen in het park, onder de spoiler :P
SPOILER
  maandag 16 juni 2014 @ 05:38:33 #140
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141141363
SPOILER
pi_141141463
Met deze verslagen erbij, is het leuk wakker worden. c_/
  maandag 16 juni 2014 @ 06:52:04 #142
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141141519
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 02:18 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ik moest even zoeken (2011, alweer ruim 3 jaar geleden), maar bij deze als schrale troost:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

En een bonusfoto binnen in het park, onder de spoiler :P
SPOILER
Hey leuk! :D
Dank! Zoiets dus ;)
pi_141141545
Inderdaad lekker worden! Geweldige prestaties en mooie foto's!
pi_141141678
Ik heb toch nog een beetje bragging rights (ik kon het niet laten om toch stiekem naar de uitslagen te gaan o|O ). Ondanks dat ik helemaal kapot was, toch mijn eerste 10 km obstacle run in 1:02:28 gelopen.
  maandag 16 juni 2014 @ 07:34:56 #145
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141141713
Iedereen al wakker hier? Dan ga ik maar eens naar bed :z
pi_141141856
quote:
2s.gif Op zondag 15 juni 2014 21:53 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Waren er waterposten onderweg en had je daar misschien gedronken? Ik heb een tijdje krampen gehad van te vluchtig drinken en of hardlopend drinken. Sta nu altijd stil bij waterposten.
Dat zou het kunnen zijn. Meestal wandel ik om rustig te drinken en even op adem te komen, dat laatste had ik nu niet nodig dus rennend gedronken. Niet veel, maar wie weet was dat het.

Tof verslag trouwens, evenals het verslag van runninglinda en de foto's van Quoi!
pi_141141903
9,5 uur geslapen en daarna mooie verslagen gelezen van Semtex en runninglinda. Top gedaan!
pi_141142012
Wordt nog goed trainingen plannen met zo'n WK.
Wil morgen gaan lopen, maar ook de wedstrijden van België en Brazilië zien.
Gelukkig staat er een relatieve rustweek in het schema (al komt daar weinig van met de Veluwezoom trail op zondag), dus 2x een korte DL komt deze week wel goed uit.
pi_141142158
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:19 schreef Guard het volgende:
Wordt nog goed trainingen plannen met zo'n WK.
Wil morgen gaan lopen, maar ook de wedstrijden van België en Brazilië zien.
Gelukkig staat er een relatieve rustweek in het schema (al komt daar weinig van met de Veluwezoom trail op zondag), dus 2x een korte DL komt deze week wel goed uit.
Woensdag tussen 18:00 en 20:00u kun je goed gaan lopen. Heerlijk rustig op straat dan!
pi_141142219
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:37 schreef cafca het volgende:

[..]

Woensdag tussen 18:00 en 20:00u kun je goed gaan lopen. Heerlijk rustig op straat dan!
Voor mij hoeft het niet rustig te zijn op straat om te lopen. En volgens mij was er dan iets wat ik ook wilde zien... :P
pi_141142247
Met zo'n naam en medaille moet ik wel meedoen...
pi_141142275
Yuki, mag ik erbij in de WLWW bij deze?

quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 11:31 schreef Yuki het volgende:

14 september 2014 - Bridge to Bridge (Arnhem)
• Guppyfriend - 6 EM

• Guard - 10 EM
pi_141142277
Het WK gaat voor mij nu even voor de sportieve "verplichtingen" o|O . Een beetje hardlopen kan altijd nog wel en het WK is maar eens in de 4 jaar. Mijn volgende officiële loop is dan ook pas in september dus geen stress :7 .
  maandag 16 juni 2014 @ 08:49:29 #154
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141142281
Die's mooi! Die medaille dus :P
  maandag 16 juni 2014 @ 08:55:10 #155
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141142354
Oh sjit hij is de 14e :(
Ik dacht de 21e :(
pi_141142401
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:46 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Dat is echt wel een heel erg geslaagde medaille idd!
pi_141142465
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:46 schreef Guard het volgende:
[ afbeelding ]
Cool!!

:'( Dan zit ik op Texel
pi_141142535
Mag ik in de OP?

1
2
3
4
[b]22 juni 2014 - [url=http://halvemarathonroosendaal.nl]Halve Marathon van Roosendaal (Roosendaal)[/url][/b]
[*] Guppyfriend - 10 km
[*] Streamnl - 4 EM
[*] Streamnl - 10 km
pi_141142716
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:11 schreef streamnl het volgende:
Mag ik in de OP?
[ code verwijderd ]

Hoe lang heb je pauze tussendoor?
pi_141142722
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:49 schreef Devv het volgende:
Het WK gaat voor mij nu even voor de sportieve "verplichtingen" o|O . Een beetje hardlopen kan altijd nog wel en het WK is maar eens in de 4 jaar. Mijn volgende officiële loop is dan ook pas in september dus geen stress :7 .
Ik zie het perse moeten kijken van die voetbal wedstrijden op die tijden meer als een verplichting dan lekker voor mezelf lopen :p
pi_141142769
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 08:59 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Dat is echt wel een heel erg geslaagde medaille idd!
Inschrijven dan >:)
pi_141142773
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:23 schreef Guard het volgende:

[..]

Hoe lang heb je pauze tussendoor?
Ligt een beetje aan de tempo van de leerlingen.
De 4 EM begint om 1515uur
De 10 km begint om 1630uur
Edit
Ik gok dat ik meteen kan doorlopen.
Een collega loopt de 10 en die hoopt hem onder het uur te lopen. Dat moet mij ook wel lukken na de 4 EM
  maandag 16 juni 2014 @ 09:29:30 #163
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_141142845
Wat een leuke verslagen weer van gisteren :) Goed gelopen iedereen! ^O^

Ik heb gisteren een chi-running clinic gehad. Erg interessant maar ook erg moeilijk. Het ging er voornamelijk over dat het belangrijk is om heel goed rechtop en wat naar voren hellend te lopen. Ik had al moeite met het rechtop lopen, dus de rest kreeg ik helemaal niet voor elkaar. Ik moet dus nog flink gaan oefenen voordat ik daar echt daadwerkelijk mee aan de slag kan.
We mochten ook op minimalistische schoenen lopen, ik zocht een mooi paar Nike Free's uit. Maar dat is toch echt veel te minimalistisch voor mij :D Het liep wel heel licht en fijn maar die 4mm drop ipv die 12mm(?) die ik nu heb, voel je zeker.
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_141142859
Dit keer geen medaille, maar een mooi zweetbandje. Die ga ik dus de komende tijd in de sportschool dragen, gewoon omdat het kan 8-) .

SPOILER
pi_141143073
Schiet eens op met dat blog, mossel.
Indrukwekkend goed gelopen trouwens, prachtige opbouw.
pi_141143106
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:26 schreef Guard het volgende:

[..]

Inschrijven dan >:)
Arnhem is te ver om het gewoon even voor de leuk te doen.
pi_141143217
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:40 schreef Zwabberhark het volgende:
Schiet eens op met dat blog, mossel.
Indrukwekkend goed gelopen trouwens, prachtige opbouw.
Gisteren had ik een bbq bij schoonouders, om kwart voor 9 thuis en om half 10 lag ik op bed. Nu werken, maar ik probeer het tijdens mijn werk te tikken.
pi_141143261
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 09:48 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Gisteren had ik een bbq bij schoonouders, om kwart voor 9 thuis en om half 10 lag ik op bed. Nu werken, maar ik probeer het tijdens mijn werk te tikken.
^O^
  maandag 16 juni 2014 @ 10:20:09 #169
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141143798
Mooie verslagen en resultaten van gisteren! _O_
  maandag 16 juni 2014 @ 10:34:22 #170
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_141144102
Ik was vergeten hoe lekker rennen in de regen ook al weer is O+
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_141144542
Oh ja, hardlopen! Ik was bijna vergeten dat ik vandaar weer mocht :D
pi_141144731
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 10:54 schreef Levitas het volgende:
Oh ja, hardlopen! Ik was bijna vergeten dat ik vandaar weer mocht :D
Have fun!

Alleen schreef jij laatst nou dat je nu veel kort intensief loopwerk ging verrichten? Vergroot dat niet juist de kans op blessures?
pi_141145588
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:02 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Have fun!

Alleen schreef jij laatst nou dat je nu veel kort intensief loopwerk ging verrichten? Vergroot dat niet juist de kans op blessures?
Klopt. Een training wordt een kort, rustig duurlopje. Een training een korte intensieve looptraining, en een training wordt een langer, rustige duurloop.

Of dat de kans op blessures vergroot? Ik verwacht dat het wel mee zal vallen, omdat het korte intervallen zijn. Denk aan 50 tot 100 meter (eerder 50 dan 100) en op een grasveld. Maar ik kom er maar op één manier achter.. ;)
Ik wil echt wat explosiever/ sneller worden op de wat kortere afstanden en daar is maar één manier voor om dat te ontwikkelen. Doen in training.
Ik verwacht dat de toevoeging van krachttraining ook gaat helpen om de blessuregevoeligheid wat te verminderen.

En zoiets kun je per week natuurlijk variëren. Ene week heel intensieve korte intervallen, andere week wat extensievere intervallen van 200 tot 400 meter volgens de souplesse methode. Houdt het wat leuker, en hopelijk dus ook wat minder blessure gevoelig.

Anyhow, ik ga donderdag eens zo`n korte intensieve interval training doen (zie spoiler). Kijken hoe het me af gaat en hoe ik me de dag/ dagen erna voel.

SPOILER: Dit is wat ik in gedachte heb voor donderdag
In de afgelopen maanden heb ik één ding heel duidelijk geleerd.. En dat is welke signalen mijn lichaam geven als het even teveel wordt. Key is om die nauwlettend in de gaten te houden, op de juiste manier.
pi_141146239
quote:

SPOILER
Goede tijd hoor! Ik weet uit eigen ervaring dat het nog best benauwd was, ondanks dat de temperatuur niet zo hoog was.

Helaas heb ik jullie inderdaad niet gezien, misschien een volgende keer.
En ik viel nog wel zo op met mijn gele shirt... ;)

Ik zal later nog even een verslagje typen. Tip van de sluier... ik moet mijn haaskwaliteiten nog een beetje aanscherpen.
pi_141146402
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 15:03 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Dan moet ik je haast wel ingehaald hebben. Behoorlijk achteraan gestart en wel mensen ingehaald (en ook ingehaald door anderen) op weg naar de finish. Ik moet toch beter opletten de volgende keer... :@
pi_141146483
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:33 schreef Levitas het volgende:

[..]
En zoiets kun je per week natuurlijk variëren. Ene week heel intensieve korte intervallen, andere week wat extensievere intervallen van 200 tot 400 meter volgens de souplesse methode. Houdt het wat leuker, en hopelijk dus ook wat minder blessure gevoelig.
Ik loop nu bijna een jaar volgens de souplessemethode en zelfs dat moet je opbouwen. Gek genoeg verandert je loopstijl door deze methode een klein beetje, ik zie het aan de manier waarop mijn schoenen slijten en zeker in het begin voelde ik mijn kuiten veel meer.

Ik denk zelf dat je moet uitkijken met HIIT, zelfs al gaat het om 50-100 m. Nu ben jij een stuk jonger dan ik, maar toch.

Ik deed afgelopen zaterdag halverwege een duurloop van 11 km een trappentraining. Vijf keer een trap op rennen. Deed ik 10 tot 12 seconden over. Tussendoor rustig teruglopen. Minuutje, dus lang herstel. Op het oog stelde dat niks voor, maar ik voel mijn bovenbenen nu nog.
  maandag 16 juni 2014 @ 12:06:42 #177
340128 te-brengla
ook wel theeleut
pi_141146637
Mooie verslagen. Die MM loop lijkt me wel wat voor 2015 :)

Ik heb vanmorgen les 32 gelopen: 7-5-3-5-7 minuten piramideloop (7 matig tempo /zone 3- 5 matig
tempo/wedstrijd/ zone 3-4, 3 wedstrijd/zone 4, 5 matig/wedstrijd, 7 matig
tempo/ zone 3. de minuten afwisselen met 2 minuten wandelpauze.

Ik kreeg alleen mijn hartslag niet laag, ik ben dan ook al behoorlijk gestrest voor een presentatie die ik morgen moet geven :{
pi_141147227
quote:

SPOILER
Wat een verbetering! Geweldig gedaan zeg. De 2 uur komt al serieus in beeld...
pi_141148024
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 11:33 schreef Levitas het volgende:

[..]

Klopt. Een training wordt een kort, rustig duurlopje. Een training een korte intensieve looptraining, en een training wordt een langer, rustige duurloop.

Of dat de kans op blessures vergroot? Ik verwacht dat het wel mee zal vallen, omdat het korte intervallen zijn. Denk aan 50 tot 100 meter (eerder 50 dan 100) en op een grasveld. Maar ik kom er maar op één manier achter.. ;)
Ik wil echt wat explosiever/ sneller worden op de wat kortere afstanden en daar is maar één manier voor om dat te ontwikkelen. Doen in training.
Ik verwacht dat de toevoeging van krachttraining ook gaat helpen om de blessuregevoeligheid wat te verminderen.

Anyhow, ik ga donderdag eens zo`n korte intensieve interval training doen (zie spoiler). Kijken hoe het me af gaat en hoe ik me de dag/ dagen erna voel.

SPOILER: Dit is wat ik in gedachte heb voor donderdag
In de afgelopen maanden heb ik één ding heel duidelijk geleerd.. En dat is welke signalen mijn lichaam geven als het even teveel wordt. Key is om die nauwlettend in de gaten te houden, op de juiste manier.
Waarom ga je niet gewoon bij de AV meelopen?
pi_141148610
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:50 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Waarom ga je niet gewoon bij de AV meelopen?
Omdat ik op donderdagavond werk en ik het niet waard vind om nog een avond in de week minder te gaan werken. Daarnaast vind ik het op dit moment niet (meer) waard om contributie van wat? ¤130? te betalen en tot slot heb ik geen zin in een "verplicht" moment om te gaan lopen. Ik kan nu zelf kiezen bijv. of ik donderdag middag ga, of donderdag avond, of zelfs vrijdag pas.

Ik vind hardlopen nog steeds hartstikke leuk en lekker om te doen, maar ik kijk er nu een heel stuk anders tegenaan dan een paar maanden geleden..
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 12:02 schreef Zwabberhark het volgende:
Ik deed afgelopen zaterdag halverwege een duurloop van 11 km een trappentraining. Vijf keer een trap op rennen. Deed ik 10 tot 12 seconden over. Tussendoor rustig teruglopen. Minuutje, dus lang herstel. Op het oog stelde dat niks voor, maar ik voel mijn bovenbenen nu nog.
Ook dat moet je opbouwen hé.. Trappenlopen is weer een andere belasting dan hardlopen/ duurlopen. Als je dat elke week halverwege in je LDL doet, heb je na 3 weken misschien geen spierpijn meer.

De eerste 4 keer na mijn cricket training & wedstrijden, met veel explosieve korte sprintjes (op ongeveer volle snelheid/kracht), had ik ook een spierpijn van jewelste de 2 dagen daarna. Daar heb ik nu ook vrijwel geen last meer van. Spierpijn is imo niks mis mee, maar je moet de dag/ 2 dagen erna niet weer een intense training doen nee, dat is vragen om problemen.
pi_141148901
Ik heb een verslagje getikt van gisteren!

SPOILER
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 16 juni 2014 @ 13:15:40 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_141148934
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:06 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ik vind hardlopen nog steeds hartstikke leuk en lekker om te doen, maar ik kijk er nu een heel stuk anders tegenaan dan een paar maanden geleden..

Wil je me t verschil uitleggen van toen en nu?
Today is life -

Dale Carnegie
  maandag 16 juni 2014 @ 13:16:38 #183
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141148964
Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik voor het eerst (in een hele tijd) weer eens ging hardlopen. En dat heb ik nu blijkbaar al een jaar structureel volgehouden. En in dit jaar heb ik zowel verder als harder gelopen dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het lid worden van een hardloopclub heeft daar zeker in bijgebragen.

Mijn jaar in een paar cijfers:

• Aantal keer gelopen: 146
• Totale tijd gelopen: 5d 13h 55m
• Totale afstand: 1165,81 km
• Aantal wedstrijdjes/events gelopen: 36
• Afstand in wedstrijdjes/events gelopen: 344 km

Vergeleken met de vorige keren dat ik ging hardlopen, heb ik dit keer geen enkele drang om te stoppen. Sterker nog, als ik een paar dagen niet loop, word ik onrustig en wil ik graag weer lopen! Ik denk dat twee dingen hier essentieel bij zijn geweest: een afwisselende omgeving om doorheen te lopen en het sociale aspect van met anderen lopen met de club.

En als je dan je tijden langzaam ziet verbeteren en je afstanden steeds langer ziet worden, geeft dat natuurlijk alleen maar een extra boost!

Van de vele loopjes die ik heb gedaan is het moeilijk kiezen welke m'n favoriet is. Bijna alle loopjes waren op hun eigen manier leuk. Soms is het leuk om gezellig met anderen te lopen. Soms is het leuk om gewoon hard te gaan. Soms is het de omgeving. Maar het is maar zelden dat ik liever thuis was gebleven.

Na een jaar heb ik de volgende lijst van PRs opgebouwd (volgens de wet van Pijll, maar niet volgens de striktere Zwabbermethode):

• 5 km - 29:14 (5:50/km) - 25/12/2013 Barnsley Parkrun - Flinke heuvel... drie keer!
• 5 mijl - 43:24 (5:23/km) - 30/04/2014 South Yorkshire Road League
• 10 km - 53:17 (5:19/km) - 06/05/2014 Wombwell 10k
• 15 km - 1:33:03 (6:12/km) - 17/11/2013 Zevenheuvelenloop
• 10 mijl - 1:50:34 (6:52/km) - 27/10/2013 Harewood 10 - Veel modder!
• HM - 2:11:48 (6:14/km) - 17/05/2014 White Peak HM

Al met al ben ik erg blij met m'n tijden, maar gezien m'n 10-kilometertijd zitten er ook nog genoeg mogelijkheid tot verbetering in. Concrete doelen heb ik me nog niet gesteld. En uberhaupt weet ik vaak niet of ik ergens voor een PR ga. Dat beslis ik meestal pas bij het startschot.

Ik ben benieuwd wat jaar 2 me gaat brengen!

*O* *O* *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 13:21:27 #184
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141149109
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:14 schreef mosselmossel het volgende:

SPOILER
Superb! *)

Ik kreeg vandaag een mailtje vd trainer vd loopgroep waar ik vlak voor mijn vak bij ging lopen. Of ik goed ging met de trainingen voor mijn HM en wanneer ik weer kwam. Héél fijn, zo'n strenge meneer. En met jouw verhaal als voorbeeld = inspirerend om voor een tijd van 2u06 te gaan trainen (6:00 vlak lopen) :s)
  maandag 16 juni 2014 @ 13:25:14 #185
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141149234
quote:

SPOILER
Verstandig gelopen. Rustig weg en als het lekker gaan licht versnellen. Met als resultaat ruim onder je doel eindigen! ^O^

Die sub-2 komt nog wel. Maar dit geeft je vast wel het vertrouwen om daar ooit wel een keer voor te gaan.
  maandag 16 juni 2014 @ 13:29:41 #186
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141149397
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:16 schreef Wolve000 het volgende:
Vandaag is het precies een jaar geleden dat ik voor het eerst (in een hele tijd) weer eens ging hardlopen. En dat heb ik nu blijkbaar al een jaar structureel volgehouden. En in dit jaar heb ik zowel verder als harder gelopen dan ik ooit voor mogelijk had gehouden. Het lid worden van een hardloopclub heeft daar zeker in bijgebragen.

• Aantal keer gelopen: 146
• Totale tijd gelopen: 5d 13h 55m
• Totale afstand: 1165,81 km
• Aantal wedstrijdjes/events gelopen: 36
• Afstand in wedstrijdjes/events gelopen: 344 km

Vergeleken met de vorige keren dat ik ging hardlopen, heb ik dit keer geen enkele drang om te stoppen. Sterker nog, als ik een paar dagen niet loop, word ik onrustig en wil ik graag weer lopen! Ik denk dat twee dingen hier essentieel bij zijn geweest: een afwisselende omgeving om doorheen te lopen en het sociale aspect van met anderen lopen met de club.

En als je dan je tijden langzaam ziet verbeteren en je afstanden steeds langer ziet worden, geeft dat natuurlijk alleen maar een extra boost!

Van de vele loopjes die ik heb gedaan is het moeilijk kiezen welke m'n favoriet is. Bijna alle loopjes waren op hun eigen manier leuk. Soms is het leuk om gezellig met anderen te lopen. Soms is het leuk om gewoon hard te gaan. Soms is het de omgeving. Maar het is maar zelden dat ik liever thuis was gebleven.

Na een jaar heb ik de volgende lijst van PRs opgebouwd (volgens de wet van Pijll, maar niet volgens de striktere Zwabbermethode):

• 5 km - 29:14 (5:50/km) - 25/12/2013 Barnsley Parkrun - Flinke heuvel... drie keer!
• 5 mijl - 43:24 (5:23/km) - 30/04/2014 South Yorkshire Road League
• 10 km - 53:17 (5:19/km) - 06/05/2014 Wombwell 10k
• 15 km - 1:33:03 (6:12/km) - 17/11/2013 Zevenheuvelenloop
• 10 mijl - 1:50:34 (6:52/km) - 27/10/2013 Harewood 10 - Veel modder!
• HM - 2:11:48 (6:14/km) - 17/05/2014 White Peak HM

Al met al ben ik erg blij met m'n tijden, maar gezien m'n 10-kilometertijd zitten er ook nog genoeg mogelijkheid tot verbetering in. Concrete doelen heb ik me nog niet gesteld. En uberhaupt weet ik vaak niet of ik ergens voor een PR ga. Dat beslis ik meestal pas bij het startschot.

Ik ben benieuwd wat jaar 2 me gaat brengen!

*O* *O* *O*
Is het al oud en nieuw? :{w ;)

Mooi overzicht & enthousiasme. Heeft jaar 2 nog een specifiek doel?
pi_141149614
Ow, en nog een extra foto gevonden...

maandag 16 juni 2014 @ 13:39:08 #188
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_141149749
quote:

SPOILER
Leuk verslag. Ik ben een paar minuten voor je geëindigd gisteren. Op sommige stukken was het wel erg warm. Dat brak me op een gegeven moment wel op. Toch een redelijk tempo kunnen aanhouden op het laatst. Voor een tweede halve marathon in 20 jaar tijd toch wel tevreden met de tijd. Ga nu door met trainen om volgend jaar de marathon van Rotterdam te lopen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_141150113
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:15 schreef Ynske het volgende:

[..]

Wil je me t verschil uitleggen van toen en nu?
Over het algemeen was ik veel fanatieker en was hardlopen de enige sport die ik deed. Ik liep toen met veel meer structuur (schema's waar ik amper van afweek enzo), was ik veel strenger wat betreft hartslag/ tempo/ afstand. Ik wilde toen ook alleen maar meer (zowel afstand als tempo).
Terwijl die drang om meer (afstand) te lopen nu veel minder is. Ik heb nu niet echt een schema op papier, wel een soort van rode draad in m`n hoofd, maar that's it. En misschien wel het belangrijkste verschil is dat ik nu een andere sport erbij. Toen ging mijn volledige toewijding naar het hardlopen, nu moet ik dat verdelen, terwijl krachttraining beide sporten ondersteunt.
quote:

SPOILER
Man, wat heb je dat top opgebouwd zeg! Vergt veel discipline om je zó aan je plan te houden. Erg netjes, en dat betaalt zich uit in een prachtig PR. Keep it up!
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:16 schreef Wolve000 het volgende:

Leuk overzicht zo! Goede tijden ook! Vind het altijd heerlijk om je enthousiasme te lezen, en nu is duidelijk hoe dat komt :) Een goede omgeving én mede-lopers.
Heb je nog ambities in die 5km nog wat sneller te doen? Of wil je meer op de wat langere afstanden blijven richten?
  maandag 16 juni 2014 @ 13:53:02 #190
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141150199
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:29 schreef Quoi het volgende:

[..]

Is het al oud en nieuw? :{w ;)

Mooi overzicht & enthousiasme. Heeft jaar 2 nog een specifiek doel?
Conventies... :{w

Ik heb gezien m'n 10-kilometertijd nog wel wat te verbeteren. Die tijd mag van mij nog wel even blijven staan. Ik heb nog geen plannen om daar nog weer een aanval op te doen op korte termijn.

Ik hoop wel een keer een sub-25 minuten te halen op de 5 km. Volgens de crystall ball van Corniel zou ik gezien m'n huidige tijden een 25:33 moeten kunnen lopen, dus ver zit ik er niet van af.

Ook mag m'n halve marathon nog wel wat sneller. Het enige probleem is dat de HMs die ik gepland heb staan of technisch zijn met het nodige klimwerk of kort na een andere lange race zitten. Dus dat beperkt het aantal mogelijkheden nogal. Dus wanneer ik die tijd bij zou kunnen schaven, geen idee. Dat kan nog wel even duren. Maar tactisch gezien wil ik dat net als Mossel aanpakken. Eerst richting de 2:06 (6:00/km) en pas daarna kijken wat er nog allemaal gedaan moet worden om richting de sub-2 te gaan.

Maar ik heb geen haast, dus ik zie wel waneer ik dat ga doen.
pi_141150271
Dus.. Vandaag weer eens gelopen. Was ondertussen alweer 1,5 week geleden nadat ik wat probleempjes kreeg met m`n linker enkel. Puur omdat ik van winterschoen naar zomerschoen ging :')

Lekker rustig weer begonnen: 30 minuutjes op een comfortabel (D1) tempo. Lekker rustig lopen, beetje glimlachend om me heen kijken. Helemaal geen gevoelige plekjes, dus dat is perfect. Benen voelde heel sterk, ondanks dat ik daar gisteren 6 uur op heb gestaan. Heb weer genoten! :)

SPOILER: Endo
pi_141150374
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:55 schreef Levitas het volgende:
Dus.. Vandaag weer eens gelopen. Was ondertussen alweer 1,5 week geleden nadat ik wat probleempjes kreeg met m`n linker enkel. Puur omdat ik van winterschoen naar zomerschoen ging :')

Lekker rustig weer begonnen: 30 minuutjes op een comfortabel (D1) tempo. Lekker rustig lopen, beetje glimlachend om me heen kijken. Helemaal geen gevoelige plekjes, dus dat is perfect. Benen voelde heel sterk, ondanks dat ik daar gisteren 6 uur op heb gestaan. Heb weer genoten! :)

SPOILER: Endo
Wat ziet jouw grafiekje er gek uit :o allemaal zandkasteeltjes..
pi_141150473
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:57 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Wat ziet jouw grafiekje er gek uit :o allemaal zandkasteeltjes..
Ja stom hé? Echt geen flauw idee hoe dat kan :X
pi_141150538
O+ nieuwe schoenen opgehaald O+
Ja doei.
  maandag 16 juni 2014 @ 14:03:15 #195
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141150593
Mossel *O*
Gaaf verslag!!
  maandag 16 juni 2014 @ 15:17:05 #196
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141153349
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik heb gezien m'n 10-kilometertijd nog wel wat te verbeteren. Die tijd mag van mij nog wel even blijven staan. Ik heb nog geen plannen om daar nog weer een aanval op te doen op korte termijn.

Ik hoop wel een keer een sub-25 minuten te halen op de 5 km. Volgens de crystall ball van Corniel zou ik gezien m'n huidige tijden een 25:33 moeten kunnen lopen, dus ver zit ik er niet van af.

Ook mag m'n halve marathon nog wel wat sneller. Het enige probleem is dat de HMs die ik gepland heb staan of technisch zijn met het nodige klimwerk of kort na een andere lange race zitten. Dus dat beperkt het aantal mogelijkheden nogal. Dus wanneer ik die tijd bij zou kunnen schaven, geen idee. Dat kan nog wel even duren. Maar tactisch gezien wil ik dat net als Mossel aanpakken. Eerst richting de 2:06 (6:00/km) en pas daarna kijken wat er nog allemaal gedaan moet worden om richting de sub-2 te gaan.

:D En als je er eentje mag kiezen?
pi_141153664
Ik word nu al gek van dat taperen :o
  maandag 16 juni 2014 @ 15:29:35 #198
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141153780
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:17 schreef Quoi het volgende:

[..]

:D En als je er eentje mag kiezen?
Eerste mogelijkheid om m'n 5km tijd aan te scherpen is 12 juli. Heb alleen geen idee of die route een beetje vlak is. Is wel erg vroeg in de ochtend, wat niet echt een voordeel zal zijn. Een PR zal sowieso wel lukken, want die staat niet zo scherp. Maar sub-25 verwacht ik niet.
En dan 16 juli is alweer de volgende poging. Een avondrace.

Dat zijn de enige twee 5km races die ook maar enigszins geschikt zijn om een PR te lopen.

De halve marathon... eh...
6 juli is de Lake Trails HM, maar die gaat langzaam worden, want is met veel klimwerk, maar wel supermooi!

27 september de Causeway Coast. Maar weer klimwerk, dus langzaam, maar ook supermooi!
5 oktober is de Tissington Trail HM, een geschikte route voor een snelle tijd, maar een week na de vorige is dat niet echt het moment om te gaan/kunnen pushen

Dus ik heb nog een HM waar ik een poging zou kunnen doen. Tenzij m'n benen op 5 oktober alweer helemaal fris zijn, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
  maandag 16 juni 2014 @ 15:55:21 #199
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141154617
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:29 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Eerste mogelijkheid om m'n 5km tijd aan te scherpen is 12 juli. Heb alleen geen idee of die route een beetje vlak is. Is wel erg vroeg in de ochtend, wat niet echt een voordeel zal zijn. Een PR zal sowieso wel lukken, want die staat niet zo scherp. Maar sub-25 verwacht ik niet.
En dan 16 juli is alweer de volgende poging. Een avondrace.

Dat zijn de enige twee 5km races die ook maar enigszins geschikt zijn om een PR te lopen.

De halve marathon... eh...
6 juli is de Lake Trails HM, maar die gaat langzaam worden, want is met veel klimwerk, maar wel supermooi!

27 september de Causeway Coast. Maar weer klimwerk, dus langzaam, maar ook supermooi!
5 oktober is de Tissington Trail HM, een geschikte route voor een snelle tijd, maar een week na de vorige is dat niet echt het moment om te gaan/kunnen pushen

Dus ik heb nog een HM waar ik een poging zou kunnen doen. Tenzij m'n benen op 5 oktober alweer helemaal fris zijn, maar daar ga ik eigenlijk niet van uit.
Erm... zei ik 'eentje'? :D
  maandag 16 juni 2014 @ 15:58:53 #200
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141154735
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 15:55 schreef Quoi het volgende:

[..]

Erm... zei ik 'eentje'? :D
:7
pi_141154869

Ravenna 5.

En een berg werk.
Ja doei.
pi_141155422
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:21 schreef Quoi het volgende:

[..]

Superb! *)

Ik kreeg vandaag een mailtje vd trainer vd loopgroep waar ik vlak voor mijn vak bij ging lopen. Of ik goed ging met de trainingen voor mijn HM en wanneer ik weer kwam. Héél fijn, zo'n strenge meneer. En met jouw verhaal als voorbeeld = inspirerend om voor een tijd van 2u06 te gaan trainen (6:00 vlak lopen) :s)
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 13:53 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Ik voel me vereerd mensen. En ik weet zeker dat jullie dit ook kunnen. Allebei gewoon goed bezig! ^O^
pi_141155782
Weer helemaal bijgelezen van alle mooie hardloopavonturen.
Ik heb al gereageerd op de mensen die in Amersfoort hebben gelopen, maar ook goede verhalen uit Maastricht en elders. En nog mooie foto's van Quoi. Top!

Mijn wedstrijd in Amersfoort had een heel ander doel dan de normale wedstrijden. Dit keer niet zelf proberen een zo scherp mogelijke tijd neer te zetten, maar een loopmaatje proberen naar een pr onder het uur te hazen. Hieronder een kort verslag.

SPOILER: Amersfoort als haas
TL;DR: faalhaas, doelstelling niet gelukt. Lekker relaxt gelopen en gefinisht met mijn dochter. O+
Top vaderdag! ^O^ (vooral als je dan achteraf van twee dames van de loopgroep hoort dat je zo'n leuke dochter hebt)

En nog een sfeerimpressie: Met onder andere mijn twee trainers Mik en Michael.

Edit: en de finishvideo's staan ook online: http://results.chronotrac(...)ent/event-8526?lc=nl

[ Bericht 2% gewijzigd door McTwente op 16-06-2014 17:02:26 ]
  maandag 16 juni 2014 @ 16:28:39 #204
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141155902
Als jullie al je best moeten doen voor 2.06 dan kan ik mijn doel (2.07) wel vergeten volgens mij. Jullie zijn onwijs goed ;)

Heb echt nog geen idee op wat voor tijd/tempo ik mijn hm moet gaan starten -O-
  maandag 16 juni 2014 @ 16:31:12 #205
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141156005
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:28 schreef Murmeli het volgende:
Als jullie al je best moeten doen voor 2.06 dan kan ik mijn doel (2.07) wel vergeten volgens mij. Jullie zijn onwijs goed ;)

Kruipend, dan start je nooit te snel. ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 16:31:46 #206
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141156030
quote:

Was het niet je eerste? Die zou ik überhaupt onbevangen ingaan. Daarna pas gaan denken in tijden :Y
  maandag 16 juni 2014 @ 16:37:41 #207
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141156225
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:31 schreef Quoi het volgende:

[..]

Was het niet je eerste? Die zou ik überhaupt onbevangen ingaan. Daarna pas gaan denken in tijden :Y
Ja is de eerste.
Ik snap dat ik geen hele scherpe tijd kan verwachten maar iets van een idee wil ik wel hebben. Lukt tegen die tijd vast ook wel hoor. Ben gewoon ongeduldig.
Mvn: hehehe goed plan!
pi_141156362
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 14:00 schreef Levitas het volgende:

[..]

Ja stom hé? Echt geen flauw idee hoe dat kan :X
Blijkbaar rondt je horloge/app (of endomondo zelf) je snelheid af op veelvouden van 0,3 mijl/uur.
Geen idee waarom.
  maandag 16 juni 2014 @ 16:46:31 #209
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141156564
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:41 schreef pijll het volgende:

[..]

Blijkbaar rondt je horloge/app (of endomondo zelf) je snelheid af op veelvouden van 0,3 mijl/uur.
Geen idee waarom.
Het lijkt meer of ie de pieken afplat. Althans op mijn mobiel.
pi_141156912
Ik vind het heerlijk geruststellend dat ik zondag die hm als training loop. Ik ga gewoon weg met een hartslag van 155/160 (beetje afhankelijk van hoe ik me voel en het weer), en dan zie ik 21km later wel welke tijd daarbij hoorde :D

Maar ik heb dan ook amper getraind.
pi_141156989
quote:

Je zult je best er voor moeten doen, maar ik zie niet in waarom jij geen 2.06 zou kunnen lopen. Je pr op de 10 is maar een paar seconden langzamer dan de mijne. Misschien niet meteen de eerste keer, maar dan toch zeker bij je tweede. JIj bent echt niet zo langzaam als je je voordoet.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:00:39 #212
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141157134
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:57 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Je zult je best er voor moeten doen, maar ik zie niet in waarom jij geen 2.06 zou kunnen lopen. Je pr op de 10 is maar een paar seconden langzamer dan de mijne. Misschien niet meteen de eerste keer, maar dan toch zeker bij je tweede. JIj bent echt niet zo langzaam als je je voordoet.
:@
Ik heb een beetje een calimerocomplex met hardlopen blijkbaar (behalve dan dat ik het oneerlijk vind want ik word best blij van snelle tijden van anderen)

* Murmeli liefjes verder trainen gaat ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 17:03:40 #213
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141157263
OP is bijgewerkt :)
  maandag 16 juni 2014 @ 17:05:17 #214
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141157320
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:55 schreef hatsaflats het volgende:
Ik vind het heerlijk geruststellend dat ik zondag die hm als training loop. Ik ga gewoon weg met een hartslag van 155/160 (beetje afhankelijk van hoe ik me voel en het weer), en dan zie ik 21km later wel welke tijd daarbij hoorde :D

Leuk, lekker relaxed!
Wat is jouw max hartslag?
Misschien voor mij ook wel goed om een starthartslag voor de hm te bepalen :)
  maandag 16 juni 2014 @ 17:07:42 #215
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141157393
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:37 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ja is de eerste.
Ik snap dat ik geen hele scherpe tijd kan verwachten maar iets van een idee wil ik wel hebben. Lukt tegen die tijd vast ook wel hoor. Ben gewoon ongeduldig.
Mvn: hehehe goed plan!
Een klein beetje ongeduld is niet erg. Dat wakkert alleen de motivatie aan. Wat realistisch is, is denk ik het beste aan je lange loopjes af te lezen. En hoe vaak je lange loopjes doet.

Vergelijken met mijn tijd heeft niet zoveel zin, aangezien m'n HM tijd nog een eind achter loopt op m'n tijden op de 5 mijl en 10km. Dat zijn afstanden die ik veel vaker loop, en zeker de laatste tijd heb ik vrij weinig voorbij de 10km gelopen. Dus als je je afstanden blijft lopen, zou je mijn tijd best voorbij moeten kunnen.

Ik zie dat je een keer ruim 16km op 6:13 hebt gelopen. Op dat tempo zou je bij de 2:10 in de buurt moeten eindigen. Reken daar nog wat extra wedstrijd-motivatie bij en voor je het weet zit je in de buurt van de 2:06.

Het blijft natuurlijk je eerste, dus je primaire doel zal natuurlijk finished zijn. Maar een richttijd (en tempo) in gedachten hebben is natuurlijk prima.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:09:47 #216
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141157476
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 16:55 schreef hatsaflats het volgende:

Ik dacht dat je geen zin meer had in die langere afstanden. :o

Hoewel het op een relaxed tempo natuurlijk een hele andere ervaring is dan als je van plan bent ~2 uur lang hard te gaan zwoegen.
pi_141157663
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Leuk, lekker relaxed!
Wat is jouw max hartslag?
Misschien voor mij ook wel goed om een starthartslag voor de hm te bepalen :)
Dat is echt van persoon tot persoon verschillend. Kwestie van uitproberen in wedstrijden. Ik weet dat ik een hartslag van 170 heel, heel lang kan volhouden. 160 is weer echt heel relaxed. 180 red ik niet meer zo lang. Daar kwam ik dus gisteren ook pas op na 18km, als ik er nog maar 3 hoef.
pi_141157857
@Murmeli: dat weet ik niet precies, het is me nog niet gelukt om die te meten (lang genoeg dood te gaan).
Hartslag voor zondag is gebaseerd op mn hartslag tijdens duurloopjes.

@Wolve: ik wil graag nog een keer de hm in 2 uur lopen, en dat wil ik in het najaar ook gaan doen. Deze loop wilde ik gewoon graag voor de leuk lopen (heen met de stoomtram! Terug lopen), en aangezien mn duurlopen toch al rond de 16km lagen en het maar 10eu inschrijfgeld was, heb ik een tikje impulsief besloten om het gewoon maar te doen.
pi_141158208
Wolve heeft voor dit weekend een mooie 15km in de Peaks gevonden om te gaan hobbelen O+ leukleukleuk! Dat wordt maandag club, woensdag club, donderdag fell race en zaterdag hobbelen. Mijn 4 keer rennen per week in de aanloop naar een nieuwe M-training gaat beginnen!
Ja doei.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:34:21 #220
22930 Wolve000
Het loopt wel los
pi_141158348
De route is maar 14,3km hoor, eitje!

SPOILER
  maandag 16 juni 2014 @ 17:41:44 #221
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141158615
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:14 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat is echt van persoon tot persoon verschillend. Kwestie van uitproberen in wedstrijden. Ik weet dat ik een hartslag van 170 heel, heel lang kan volhouden. 160 is weer echt heel relaxed. 180 red ik niet meer zo lang. Daar kwam ik dus gisteren ook pas op na 18km, als ik er nog maar 3 hoef.
Dat weet ik :) mijn hoogst gemeten is 178. Dat was de max tijdens mijn 5km PR, dus heel veel hoger verwacht ik niet te kunnen.

Ik zal het eens beter testen wat ik lang kan volhouden. 140 sowieso. Denk 150 ook wel. Daarboven wordt het lastig.
  maandag 16 juni 2014 @ 17:47:23 #222
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141158797
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:07 schreef Wolve000 het volgende:

[..]

Een klein beetje ongeduld is niet erg. Dat wakkert alleen de motivatie aan. Wat realistisch is, is denk ik het beste aan je lange loopjes af te lezen. En hoe vaak je lange loopjes doet.

Vergelijken met mijn tijd heeft niet zoveel zin, aangezien m'n HM tijd nog een eind achter loopt op m'n tijden op de 5 mijl en 10km. Dat zijn afstanden die ik veel vaker loop, en zeker de laatste tijd heb ik vrij weinig voorbij de 10km gelopen. Dus als je je afstanden blijft lopen, zou je mijn tijd best voorbij moeten kunnen.

Ik zie dat je een keer ruim 16km op 6:13 hebt gelopen. Op dat tempo zou je bij de 2:10 in de buurt moeten eindigen. Reken daar nog wat extra wedstrijd-motivatie bij en voor je het weet zit je in de buurt van de 2:06.

Het blijft natuurlijk je eerste, dus je primaire doel zal natuurlijk finished zijn. Maar een richttijd (en tempo) in gedachten hebben is natuurlijk prima.
Hihi vergelijken met jou zou wel raar zijn ja, aangezien jij op stoer terrein loopt enzo ;)

Ik doe eens per week een duurloop. Die 16k was net voor mijn heup ermee stopte, denk dat mijn lijf die te snel vond (te snel te ver). Ben nu weer langzaam aan het opbouwen, moet weer flink inkomen met de duurloopjes. 9 a 10 km doe ik fluitend, 12 was ff pittig (of mijn vorm was slecht).
Komende zondag duurloop in meyendel *O*
  maandag 16 juni 2014 @ 17:55:26 #223
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141159119
Ook weer terug, na een "herstelloopje" (ahum) na zaterdag (5km+badminton). Eerste rondje alsnog gevideood, is nu aan het uploaden naar youtube maar met een upload van 64kbit ofzo duurt dat nog de hele dag :') Verder lekker rustig begonnen en steeds sneller, maar had na 2 rondjes een steek in mijn zij, waardoor ik echt even 15 seconden moest stoppen. Wel apart dat volgens Endomondo de 4km de snelste was, terwijl daar mijn rustminuut inzat :D (wandeltempo)

Hond was mee en na een paar rondjes kwam er een andere hond gezellig meehobbelen. Een mannetje, terwijl Pincho niet echt blij wordt van andere mannetjes, maar gelukkig zat hij zo in "the zone" dat hij de ander geen blik waardig keurde.

http://www.endomondo.com/workouts/358231676/14149185
  maandag 16 juni 2014 @ 17:58:34 #224
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141159299
McT, leuk verslag en ik zie geen faalhaas hoor :?
pi_141159534
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:03 schreef Yuki het volgende:
^O^
  maandag 16 juni 2014 @ 18:16:54 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141160329
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:03 schreef Yuki het volgende:
Ik sta er nog niet in. Ik zal ff mijn post in vorig topic zoeken.

Edit: post 107 van het vorige topic. Kan hem mobiel niet copy pasten enzo :(
pi_141161210
Er zaten extra veters bij m'n schoenen! Er zitten felgele in, maar heb er ook nog zwarte bijgekregen :') :D
Ja doei.
pi_141161765
Schoenen ... gezien het feit dat ik MM zelf heb uitgeroepen tot de start van mijn M training, is het de hoogste tijd om mezelf te tracteren op nieuwe schoenen om eens te gaan nadenken over het meest geschikte schoeisel voor de HVT. Ik hoop ben bang dat ik dat meest geschikte schoeisel niet in mijn verzameling heb, dus mag ik nieuwe schoentjes uitzoeken *O* dat gaat weer centen kosten -O- .Anyway, wie tips heeft mag het melden, ik hoor het graag. Liefst niet te veel drop, een soepele zool en een ruime toebox.
pi_141162294
@McTwente: tof verslag! Je moet me inderdaad wel ingehaald hebben, ik stond mooi op tijd bij de start en hoewel ik nooit vooraan wil starten stond ik wel halverwege denk ik.
  maandag 16 juni 2014 @ 18:59:17 #230
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141162813
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Schoenen ... gezien het feit dat ik MM zelf heb uitgeroepen tot de start van mijn M training, is het de hoogste tijd om mezelf te tracteren op nieuwe schoenen om eens te gaan nadenken over het meest geschikte schoeisel voor de HVT. Ik hoop ben bang dat ik dat meest geschikte schoeisel niet in mijn verzameling heb, dus mag ik nieuwe schoentjes uitzoeken *O* dat gaat weer centen kosten -O- .Anyway, wie tips heeft mag het melden, ik hoor het graag. Liefst niet te veel drop, een soepele zool en een ruime toebox.
Pearl Izumi O+
F means you're fucked
pi_141163434
Mooi verhaal mossel, je blog blijft leuk om te volgen.
Je hebt wel erg goed gelopen, ik denk niet dat het mij ooit gaat lukken om een negatieve split op de HM te lopen. Ik heb nu 2 officiële HM's gelopen die in 2:02 en 2:01 gingen, waarbij ik alle winst juist in het begin pakte. Ik denk dat jouw manier van opbouwen prettiger is.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:16:54 #232
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141163745
Mochten er nog mensen willen veluwezoomtrailen, ik zie op Twitter veel startbewijzen aangeboden worden. https://twitter.com/StartBewijsHulp
pi_141163816
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:59 schreef YUR het volgende:

[..]

Pearl Izumi O+
EM Trail N1 ?
  maandag 16 juni 2014 @ 19:30:24 #234
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141164600
Doet tr. geen enkele fokker dit jaar de Vooroeverloop? :o
pi_141164621
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

EM Trail N1 ?
Of misschien iets van Inov-8? Drop is bij veel modellen wel iets hoger (6 of 9 mm), maar de Terrafly's (6mm) voelen iig totaal niet alsof ze een hogere drop dan Kinvara's hebben. Veel modellen zijn vrij voordelig bij sportsshoes te krijgen.
pi_141164652
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:30 schreef SEMTEX het volgende:
Doet tr. geen enkele fokker dit jaar de Vooroeverloop? :o
Ik ben dan op vakantie *O*
pi_141164683
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:40 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Misschien zoiets als een ASICS Gel Fuji Racer 3, alleen weet ik niet hoe het daar met de toebox zit...
pi_141164780
De Inov-8's zijn hét voorbeeld dat 'drop' vrij weinig zegt over het karakter van een schoen in mijn ogen. Mijn Road X-255's hebben 9 mm drop, maar hebben meer grondgevoel dan elke andere schoenen waar ik ooit op heb gelopen (ook Kinvara's en dat soort dingen). Komt omdat er geen 2 cm dikke 'sponszool' onderzit, want dat bepaalt natuurlijk veel meer hoe een schoen loopt en aanvoelt dan puur en alleen de drop. En gezien je omschrijving van wat je zoekt zou ik inderdaad naar Inov-8's kijken ook, al kan je die vrij slecht passen omdat de meeste winkels ze niet in het assortiment hebben... Maar online wel weer stukken goedkoper!

Die Pearl Izumi's zien er wel grappig uit, net als New Balance schoenen die ik laatst al zag. Wil op zich nog wel een nieuw paar neutrale schoenen erbij, omdat voor écht lange duurlopen ik m'n huidige schoenen soms net wat te 'hard' vindt qua landen. Vooral op iets lagere tempo's is soms wat meer ondersteuning wel fijn. :)
Jack does it in real time...
pi_141165098
quote:

Voor een mooi doel moet je altijd je best doen ;)
pi_141165152
Het is ook nog maar net wat de fabrikanten opgeven. Vorig jaar had de Runnersworld de drop van verschillende schoenen gemeten, en daaruit bleek dat veel fabrikanten de drop van de binnenzool niet meerekenen. Zo kwamen de Kinvara's alsnog op iets van 6mm.

Mij maakt die drop uiteindelijk allemaal niet zoveel uit.
pi_141165417
Asics ben ik van afgestapt. Jaren op gelopen maar de modellen zijn heel langzaam zo veranderd dat ik ze niet meer lekker vind zitten. Innov-8 gaat wel op de shortlist :)
pi_141165526
Ik heb ook een schoenendilemma. Ga ik mijn HM zondag op mijn oude of nieuwe schoenen lopen..
Oude zijn oud en vertrouwd, maar op de nieuwe nu ook al een paar prima loopjes gelopen en voor mijn gevoel kan je daar vaak iets sneller op..
pi_141165669
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:43 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik heb ook een schoenendilemma. Ga ik mijn HM zondag op mijn oude of nieuwe schoenen lopen..
Oude zijn oud en vertrouwd, maar op de nieuwe nu ook al een paar prima loopjes gelopen en voor mijn gevoel kan je daar vaak iets sneller op..
Vuistregel voor loopjes lopen op nieuwe schoenen is vaak dat je in totaal al minimaal de afstand van het loopje op je nieuwe schoenen hebt gelopen. Als je in totaal 21,1km op je nieuwe schoenen hebt gelopen, zou je volgens die theorie prima op je nieuwe schoenen moeten kunnen lopen.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:45:05 #244
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141165674
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:18 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

EM Trail N1 ?
Ik heb de N2, maar gezien jouw specifieke eis vwb de drop zou ik de N1 eens proberen ja
F means you're fucked
pi_141165792
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Vuistregel voor loopjes lopen op nieuwe schoenen is vaak dat je in totaal al minimaal de afstand van het loopje op je nieuwe schoenen hebt gelopen. Als je in totaal 21,1km op je nieuwe schoenen hebt gelopen, zou je volgens die theorie prima op je nieuwe schoenen moeten kunnen lopen.
Vrijdag 18,5 aan één stuk en nog wat korte loopjes, dus dat is prima. Maar aan de andere kant is het ook wel weer mooi om mijn oude schoenen nog één mooie wedstrijd te gunnen :P
pi_141166242
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:11 schreef Zwabberhark het volgende:
Mooi verhaal mossel, je blog blijft leuk om te volgen.
Je hebt wel erg goed gelopen, ik denk niet dat het mij ooit gaat lukken om een negatieve split op de HM te lopen. Ik heb nu 2 officiële HM's gelopen die in 2:02 en 2:01 gingen, waarbij ik alle winst juist in het begin pakte. Ik denk dat jouw manier van opbouwen prettiger is.
Ik had bij de Vestingloop ook een negatieve split en dat beviel ook goed. Op zich denk ik dat het te trainen is. En een kwestie van discipline en echt gas terugnemen als je ziet (dus niet als je voelt, want dan ben je te laat) dat je te hard gaat. Bij de loopjes die ik had met een positieve split had ik meer het gevoel dood te gaan dan bij de Vestingloop en nu. Denk ook omdat het gewoon kicken is om te zien dat je steeds sneller gaat. Dat geeft ook een mooie boost namelijk.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:37 schreef hatsaflats het volgende:
Het is ook nog maar net wat de fabrikanten opgeven. Vorig jaar had de Runnersworld de drop van verschillende schoenen gemeten, en daaruit bleek dat veel fabrikanten de drop van de binnenzool niet meerekenen. Zo kwamen de Kinvara's alsnog op iets van 6mm.

Mij maakt die drop uiteindelijk allemaal niet zoveel uit.
Ik vind vooral zoute drop en honingdrop lekker, verder interesseert het me ook geen hol.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:45 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Ik was laatst in een winkel waar de verkoper zei dat je prima op spiksplinternieuwe schoenen kan lopen, zo uit de winkel, als je maar het zooltje uit je oude schoen erin stopt.
  maandag 16 juni 2014 @ 19:53:40 #247
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_141166318
Ik moet voor de marathon ook nieuwe, na de MM knelden mijne aan de zijkant :+
  maandag 16 juni 2014 @ 19:54:46 #248
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141166406
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:37 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor een mooi doel moet je altijd je best doen ;)
Hehehe gelukkig wel :) anders is het een slecht doel ;)
pi_141166416
quote:
2s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:53 schreef SEMTEX het volgende:
Ik moet voor de marathon ook nieuwe, na de MM knelden mijne aan de zijkant :+
Binnenkort kopen dan, kun je ze nog lekker inlopen
pi_141166474
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:52 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Ik was laatst in een winkel waar de verkoper zei dat je prima op spiksplinternieuwe schoenen kan lopen, zo uit de winkel, als je maar het zooltje uit je oude schoen erin stopt.
Dat kan toch ook niet met elke schoen lijkt me? als ze een andere vorm hebben :o

Maar goed, ze zijn op zich wel ingelopen nu, maar toch minder vertrouwd dan de schoenen waarop je weet dat je zonder pijntjes honderden kms hebt gelopen. Dus misschien toch maar daarop ;)
pi_141166494
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:46 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Vrijdag 18,5 aan één stuk en nog wat korte loopjes, dus dat is prima. Maar aan de andere kant is het ook wel weer mooi om mijn oude schoenen nog één mooie wedstrijd te gunnen :P
Dan gewoon doen waar jij je het prettigst bij voelt.

Ik ben nog even een weekje aan het twijfelen of ik zondag op mn boosts of Kinvara's zal gaan lopen. Vorige week had ik toch wel best zere voeten na 17,5km op mn boosts, alleen mn Kinvara's zijn voor mij niet echt voor lange duurlopen. Lastig :P

[ Bericht 0% gewijzigd door hatsaflats op 16-06-2014 20:02:36 ]
pi_141166601
quote:

[..]

Ik had bij de Vestingloop ook een negatieve split en dat beviel ook goed. Op zich denk ik dat het te trainen is. En een kwestie van discipline en echt gas terugnemen als je ziet (dus niet als je voelt, want dan ben je te laat) dat je te hard gaat. Bij de loopjes die ik had met een positieve split had ik meer het gevoel dood te gaan dan bij de Vestingloop en nu. Denk ook omdat het gewoon kicken is om te zien dat je steeds sneller gaat. Dat geeft ook een mooie boost namelijk.
Loop nu ook wat meer ingehouden in het eerste deel van wedstrijden/evenementen en het bevalt mij ook prima. Je hebt inderdaad het gevoel niet helemaal kapot te gaan en het voelt echt goed als je na de helft (bijna) niet meer ingehaald wordt en zelf genoeg mensen voorbijgaat
pi_141167021
quote:

[..]

Het psychische aspect zal zeker een rol spelen. Ik had het bij de CPC-testloop in februari. Toen begon ik gematigd en liep ik 1:22 op de 15 km. Ik had toen echt het idee dat ik nog door had kunnen gaan tot de HM-afstand zonder kapot te gaan.

Naast het psychische gedeelte zal ook wel meespelen dat als het lichaam langzaam op gang komt, je ook langer door kunt. Een soort van warming-up in een wedstrijd. Wellicht zou ik gewoon eens moeten proberen om een serieuze warming-up te doen, om dan te kijken of ik na een snel begin kan doorhalen tot het einde. Ik heb me dit alleen al heel vaak voorgenomen en je raadt het al...

quote:
Ik vind vooral zoute drop en honingdrop lekker, verder interesseert het me ook geen hol.
Wij begrijpen elkaar ^O^
pi_141168442
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:03 schreef Zwabberhark het volgende:
Wellicht zou ik gewoon eens moeten proberen om een serieuze warming-up te doen, om dan te kijken of ik na een snel begin kan doorhalen tot het einde.
Dat kan wel werken, al heb ik dat nog niet op een lange afstand geprobeerd. Bij de 5km van de Eindhoven Airport Run heb ik wel een fatsoenlijke warming up gedaan, waarna ik mijn belachelijke aanvangstempo ineens 5 kilometer lang kon volhouden. Dus ik denk dat je wel een punt hebt.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:30:46 #255
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141168811
Videootje van mijn atletiekbaan (bagger kwaliteit, veel gehijg van mijn kant, sorry! Na 10m begin ik al te hijgen als een ouwe knol).
  maandag 16 juni 2014 @ 20:33:06 #256
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141168960
Ik heb het over de film Wakolda, wel een interssante film over het hardnekkige gerucht dat Josef Mengele hier nog gewoond heeft na de tweede wereldoorlog. Het hotel wordt gebruikt en ook de "tuin" achter het hotel, waar wij vaak met de honden wandelen naar het meer :) Was voor ons erg grappig om zowel de tuin als het hotel te zien (we hebben hier een tijd gebruik gemaakt van de fitnessapparaten)
pi_141168972
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:24 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Dat kan wel werken, al heb ik dat nog niet op een lange afstand geprobeerd. Bij de 5km van de Eindhoven Airport Run heb ik wel een fatsoenlijke warming up gedaan, waarna ik mijn belachelijke aanvangstempo ineens 5 kilometer lang kon volhouden. Dus ik denk dat je wel een punt hebt.
Zeker voor 5km op belachelijk tempo is een warming up wel heel fijn. Spiertjes een beetje warm maken, en ik heb sowieso een paar km nodig om ook qua luchtwegen een beetje in te komen. Alsof die dan opeens open gaan ofzo.
  maandag 16 juni 2014 @ 20:51:43 #258
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141170485
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:30 schreef flipsen het volgende:
Videootje van mijn atletiekbaan (bagger kwaliteit, veel gehijg van mijn kant, sorry! Na 10m begin ik al te hijgen als een ouwe knol).
Nou zeg, wat leuk! O+
Wat mij betreft zijn meer van dit soort filmpjes welkom :)
Ik ga de film nazoeken, klinkt interessant.

Pincho toen ik dat in meervoud bestelde in Spanje, kreeg ik een soort saté-vlees :+ = O+ en ook in Oranje uitgedost?
pi_141170583
quote:
Wat leuk dat we even mee mogen kijken op jouw rondje flipsen en met begeleidend commentaar ook nog ^O^.
Je zegt dat het hotel is gesloten, is dat vanwege het seizoen of is het failliet?
pi_141171472
Justin en Marja, stuur even een DM.
pi_141171995
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 19:45 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik heb de N2, maar gezien jouw specifieke eis vwb de drop zou ik de N1 eens proberen ja
Ik heb net even wat bekeken maar die N2 heeft ook maar 4mm en dat vind ik weinig genoeg.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:21:48 #262
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141173357
Ik heb de hoofdredacteur van Runner's World gemaild :o Gewoon een beetje brutaal en er zijn vast mensen die veel beter dan ik schrijven, maar wie niet waagt wie niet wint. Barcelona-verhaaltje wat bijgeschaaft en opgestuurd :X
pi_141173446
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:21 schreef Quoi het volgende:
Ik heb de hoofdredacteur van Runner's World gemaild :o Gewoon een beetje brutaal en er zijn vast mensen die veel beter dan ik schrijven, maar wie niet waagt wie niet wint. Barcelona-verhaaltje wat bijgeschaaft en opgestuurd :X
En als het niet goed geschreven is maar wel een leuk verhaal, kunnen ze het vast nog net iets beter herschrijven.
pi_141173472
quote:
^O^
Ik ben benieuwd!
  maandag 16 juni 2014 @ 21:24:12 #265
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141173556
quote:
99s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:22 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

En als het niet goed geschreven is maar wel een leuk verhaal, kunnen ze het vast nog net iets beter herschrijven.
Daarom, daar is een redactie voor :)
  maandag 16 juni 2014 @ 21:24:16 #266
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141173558
http://www.endomondo.com/workouts/358384368/7102294

Gisteren op 't warmst van de dag getraild.. 1 x 12km met mijn maat en daarna dezelfde ronde deels nog eens zodat ik in ieder geval een beetje gewenning heb voor volgende week zondag. Ik was goed leeg op 't end. Dat gaat nog zwaar worden volgende week.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_141173761
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:24 schreef Quoi het volgende:

[..]

Daarom, daar is een redactie voor :)
Ik denk dat ze zullen eisen dat die ene selfie erbij komt te staan.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:27:31 #268
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_141173806
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

Een #barcelfie
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_141173949
quote:
Leuk! Ik ben benieuwd! En je schrijft erg prettig. Een stuk beter dan die knaap die verhaaltjes over hardlopers in de jij-vorm schrijft, en die krijgt meerdere pagina's.
pi_141174026
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:29 schreef hatsaflats het volgende:

[..]

Leuk! Ik ben benieuwd! En je schrijft erg prettig. Een stuk beter dan die knaap die verhaaltjes over hardlopers in de jij-vorm schrijft, en die krijgt meerdere pagina's.
Echt, die schrijft echt ruk inderdaad. Erger me er ook continu aan.
  maandag 16 juni 2014 @ 21:30:25 #271
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_141174047
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:26 schreef Zwabberhark het volgende:

[..]

:D

Thanks Hats!
pi_141174335
quote:
+1
pi_141175089
quote:
Wat geinig :)
Waarom woonde je ook alweer daar?

En Qoui, een brutaal mens heeft de halve wereld ;) Ben benieuwd!
pi_141175995
quote:
Prima video, ziet eruit als een prettig rondje
pi_141176649
Leuk Quoi!

Zo, 9.78km gerend op de nieuwe schoentjes. Wát een heerlijkheid! De schoentjes, de temperatuur, de uitzichten, het gezelschap, het lopen zelf. Heerlijk weer. Op dit soort dagen is alles gewoon perfect. Ook wel eens fijn. O+
Ja doei.
pi_141176678
Mag deze onder voorbehoud in de OP? Ik zeg onder voorbehoud, omdat je tegenwoordig bij dit soort evenementen niet weet of ze genoeg inschrijvingen krijgen.

1
2
[b]24 augustus 2014 - [url=http://dirtmaniacs.com/]Team DMM @ Dirt Maniacs (Amsterdam)[/url][/b]
[*] Devv - 24 km

Ik start in de eerste wave het 24on24 vak van Team Dutch Mud Men, die standaard keihard gaan knallen. Dus dat gaat nog leuk worden _O- .
pi_141178249
Wilde vanavond mn PR op de 3 km verbeteren en dat is gelukt :) heb hem voor het eerst gedaan zonder wandelen.. in 15.56

Toen 3 minuten gewandeld en rustig naar huis gedribbeld. Toen is zag dat de 5km onder de 30 minuten met een klein ommetje te halen was, kon ik de verleiding niet weerstaan, uiteindelijk 5km in 29.53 :)

5 bekertjes :D

http://www.endomondo.com/workouts/358427618/10707661

Volgende loopjes weer wat gas terugnemen en opbouwen naar 5km zondet wandelen.
pi_141179187
Fijne van het taperen: Veel tijd voor een lange yoga sessie. Ik merk echt dat ik sterker wordt, wheel pose

SPOILER
gaat nu al zonder moeite. Ik probeer alleen aan het einde van elke sessie de headstand, maar dan wel met hulp van mijn vriend want alleen durf en kan ik nog lang niet :P
  maandag 16 juni 2014 @ 22:57:16 #279
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_141180092
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:45 schreef La_Tramposa het volgende:
Fijne van het taperen: Veel tijd voor een lange yoga sessie. Ik merk echt dat ik sterker wordt, wheel pose

SPOILER
gaat nu al zonder moeite. Ik probeer alleen aan het einde van elke sessie de headstand, maar dan wel met hulp van mijn vriend want alleen durf en kan ik nog lang niet :P
Leuke foto, doe je goed :6 ;)
  maandag 16 juni 2014 @ 22:58:29 #280
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141180176
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:16 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik sta er nog niet in. Ik zal ff mijn post in vorig topic zoeken.

Edit: post 107 van het vorige topic. Kan hem mobiel niet copy pasten enzo :(
Done.

quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:09 schreef Devv het volgende:
Mag deze onder voorbehoud in de OP? Ik zeg onder voorbehoud, omdat je tegenwoordig bij dit soort evenementen niet weet of ze genoeg inschrijvingen krijgen.
[ code verwijderd ]

Ik start in de eerste wave het 24on24 vak van Team Dutch Mud Men, die standaard keihard gaan knallen. Dus dat gaat nog leuk worden _O- .
en done.
pi_141180319
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 22:57 schreef _MvN_ het volgende:

[..]

Leuke foto, doe je goed :6 ;)
Haha selfie volgt nog!

Al moet ik dan wel de zelfontspanner op 1 minuut zetten of zo :p
  maandag 16 juni 2014 @ 23:04:16 #282
50430 Yuki
Student Midwife
pi_141180570
Vanavond intervaltraining bij Haag gehad.
Trainer was in de eerste serie de tijd een beetje kwijt; floot steeds te vroeg af :+ Tweede serie ging gelukkig wel goed.

Ik liep wat sneller dan het doel was, geloof ik... Maar dat was ook wel ff lekker, na m'n klotedag op werk.

Donderdag weer *O*

SPOILER
pi_141185788
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:06 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Ik heb net even wat bekeken maar die N2 heeft ook maar 4mm en dat vind ik weinig genoeg.
Gewoon op de Spyridons! ;)
Vooral in het begin is het erg lekker met het mulle zand, omdat ze bijna niets wegen en de rest van het parkoers is zo lekker zacht dat je er makkelijk op kan lopen. Mij beviel het in ieder geval erg goed vorig jaar!

Ik reageer alleen even heel snel. Heb hier in .fr maar 35 MB per dag. Dus plaatjes/smiley staan zelfs al uit. Helaas geen Wi-Fi. Wel goede dingen gelezen ^O^
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:52:00 #284
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141186377
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 21:44 schreef Nirak het volgende:
Waarom woonde je ook alweer daar?
Liefde op het eerste gezicht (het land dan), dus ik verhuisde naar Buenos Aires voor het avontuur. Later leerde ik in Bariloche mijn huidige vrouw kennen. Wat weer totaal géén liefde op het eerste gezicht was overigens, maar das weer een ander verhaal :) En na lang wikken en wegen (Buenos Aires is leuk!!) toch maar verhuisd naar Bariloche. Nu zou ik ook niet meer terug willen, hooguit voor af en toe een weekje.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:52:57 #285
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141186405
quote:
1s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:52 schreef Nanook24 het volgende:

[..]

Wat leuk dat we even mee mogen kijken op jouw rondje flipsen en met begeleidend commentaar ook nog ^O^.
Je zegt dat het hotel is gesloten, is dat vanwege het seizoen of is het failliet?
Vanwege het seizoen inderdaad. Juli en augustus zullen ze wel open zijn, da´s het super-hoogseizoen (ski-seizoen).
  dinsdag 17 juni 2014 @ 00:57:15 #286
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_141186533
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 20:51 schreef Quoi het volgende:

[..]

Nou zeg, wat leuk! O+
Wat mij betreft zijn meer van dit soort filmpjes welkom :)
Ik ga de film nazoeken, klinkt interessant.

Pincho toen ik dat in meervoud bestelde in Spanje, kreeg ik een soort saté-vlees :+ = O+ en ook in Oranje uitgedost?
Pincho had een oranje/gele "zakdoek" om met het logo van de hondenschool van mijn vrouw ;)
pi_141188626
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 00:34 schreef Jero_nimo het volgende:

[..]

Gewoon op de Spyridons! ;)
Vooral in het begin is het erg lekker met het mulle zand, omdat ze bijna niets wegen en de rest van het parkoers is zo lekker zacht dat je er makkelijk op kan lopen. Mij beviel het in ieder geval erg goed vorig jaar!
42k op VFF durf ik nog niet aan, anders had ik het zeker gedaan.
pi_141188752
quote:
Tof! Zou leuk zijn.
Ik vind je verslag lekker lezen hoor!
pi_141188760
Oef.. ik dacht gisteren nog 'even' een 8 of misschien 10 te lopen maar daar voelde mijn benen toch minder voor.
De 17 LDL zat er nog dik in, wat stijf dijbeen die protesteerde dus besloot ik na een km of 4 dat ik niet verder de boel ging forceren.
Rust houden tot zaterdag, zeker weer fit dan!
  dinsdag 17 juni 2014 @ 06:46:19 #290
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_141188784
Tnx yuki *O*
pi_141189201
Klotezooi.
Net een lekker rondje gelopen in de bossen en voor het douchen vond ik een teek.
Deze vind ik wel vaker (ik controleer mijzelf altijd op teken na een rondje bossen) maar net met het eruit draaien, trek ik hem kapot :(
Even in de gaten houden anders mag ik weer aan de antibiotica.
En dat komt nu met de WK niet zo ideaal uit. :(
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:35:19 #292
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_141189542
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef streamnl het volgende:
Klotezooi.
Net een lekker rondje gelopen in de bossen en voor het douchen vond ik een teek.
Deze vind ik wel vaker (ik controleer mijzelf altijd op teken na een rondje bossen) maar net met het eruit draaien, trek ik hem kapot :(
Balen, maar goed dat je hem ontdekte!
Heb je er al alcohol op gedaan? Om het te ontsmetten en het beestje te verdoven?

En mocht je aan de antibiotica gaan, overweeg eens om er een probiotica naast te nemen (is in Duitsland bijvoorbeeld standaard) meer info: http://www.groenevrouw.nl/eerste-hulp-bij-antibiotica/
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_141189615
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:35 schreef MaleDuck het volgende:
Heb je er al alcohol op gedaan? Om het te ontsmetten en het beestje te verdoven?

En mocht je aan de antibiotica gaan, overweeg eens om er een probiotica naast te nemen (is in Duitsland bijvoorbeeld standaard) meer info: http://www.groenevrouw.nl/eerste-hulp-bij-antibiotica/
Het gaat eigenlijk altijd goed. Zelfs zonder alcohol.
Maar ik heb nog nooit van probiotica gehoord. Heb de site opgeslagen om hem straks te lezen.
Thanks
  dinsdag 17 juni 2014 @ 08:46:17 #294
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141189692
Vanavond naar een chi-running clinic. Ik verwacht dat het niet veel anders zal zijn dan de Good Form Running clinic van New Balance, maar we zullen zien. Weer eens wat anders :)
F means you're fucked
pi_141190138
quote:
0s.gif Op maandag 16 juni 2014 18:49 schreef Gogo83 het volgende:
@McTwente: tof verslag! Je moet me inderdaad wel ingehaald hebben, ik stond mooi op tijd bij de start en hoewel ik nooit vooraan wil starten stond ik wel halverwege denk ik.
Dank je.
Ik ga de volgende keer beter opletten. Ik lette nu voornamelijk op de dame achter/naast mij. Het had waarschijnlijk geholpen als ik je al eens had gezien qua herkenbaarheid. Maar dat komt dan 5 juli wel.
pi_141190377
quote:
14s.gif Op maandag 16 juni 2014 17:58 schreef flipsen het volgende:
McT, leuk verslag en ik zie geen faalhaas hoor :?
Dank je.
Faalhaas in de zin dat ik als haas niet het doel heb kunnen bereiken wat je voor ogen hadden. Maar als ik wel het beoogde tempo had gelopen, was ik haar zeker kwijt geweest na een paar km.

Wat mij betreft wel voor herhaling vatbaar. Het is voor de variatie best eens leuk om zelf niet tot het gaatje te gaan in een wedstrijd maar proberen iemand anders zo snel mogelijk te laten lopen.
pi_141190452
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:00 schreef streamnl het volgende:
Klotezooi.
ugh, vervelende dingen. Had er laatst ook weer een.
Las laatst op de FB Traillopersgroep dat deet spray wel helpt tegen die beesten dus denk dat ik dat maar eens wat vaker ga gebruiken.
pi_141191179
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 08:35 schreef MaleDuck het volgende:

[..]

Volgens mij is er nogal wat discussie over al dan niet verdoven.
Gelukkig heb ik er zelf weinig last van, mijn vader daarentegen kan zo ongeveer niet lopen of in de tuin werken zonder dat hij een teek meeneemt.
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:09:55 #299
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_141191293
Hmm....to Veluwezoom or not to Veluwezoom...
F means you're fucked
pi_141191323
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:34 schreef Guard het volgende:

[..]

ugh, vervelende dingen. Had er laatst ook weer een.
Las laatst op de FB Traillopersgroep dat deet spray wel helpt tegen die beesten dus denk dat ik dat maar eens wat vaker ga gebruiken.
En de hele tijd rondrennen als een lopende citroenschijfje..
Nee dank je. Dan loop ik liever rond met het idee dat er nu een teekhoofd in mijn lichaam rondzwerft ;)
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:12:31 #301
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_141191356
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 10:11 schreef streamnl het volgende:

[..]

En de hele tijd rondrennen als een lopende citroenschijfje..
Nee dank je. Dan loop ik liever rond met het idee dat er nu een teekhoofd in mijn lichaam rondzwerft ;)
Als je je goed controleert, dan snap ik dat :)
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')