quote:
Op maandag 23 juni 2014 00:08 schreef gekkewiebel het volgende:Zijn er hier trouwens lui die gedetailleerd hun voeding bijhouden? Ik houd sinds een aantal maanden alles tot in detail bij, maar vroeg me af hoe jullie omgaan met bijv olie of boter in de pan? Een stuk kipfilet heeft zus en zoveel gram eiwitten vet en kh'en, doet het er dan nog toe dat je hem bakt in olijfolie? Zo ja, hoe tel je dit mee?
als je het mij vraagt:
ja natuurlijk, anders werkt het op een gegeven moment gewoon niet meer. Ik voer het elke dag in in Myfitnesspal, en kom elke dag uit op dat wat ik moet eten voor m'n doel, en met ongeveer de juiste macro's. In de verdeling v.d. macro's wil nog wel eens 10 of 20% variatie zitten moet ik eerlijk zeggen.
Je zult toch moeten weten wat je eet niet waar? Je kan eeen heel eind komen met schatten, maar daar ga je geheid enorme fouten mee maken ook...
Gewoon wegen, en in Myfitnesspal kloppen en klaar. Kost je 30 seconden per dag
Let bij het gebruik van reeds ingevoerde producten wel op dat je er een pakt die volledig is ingevuld kwa macro's. niet een product van e.o.a. Josti die alleen maar proteine heeft zitten tellen bijv....
Die paar gram olijfolie valt weg in de ruis. Daar maak ik me i.i.g. nooit echt druk over. Er blijft overigens echt geen 10ml olie aan je vleesje hangen

misschien een paar ml... dus waar heb je het dan nog over...
Als je denkt dat je op enkele kcals nauwkeurig je voeding kunt bepalen elke dag then think again
Je verbranding is ook niet elke dag op enkele kcals nauwkeurig hetzelfde....Van die twee kipfile's elke dag waar die 2 druppels olie dan nog op zitten is bull shit om dat mee te gaan rekenen.
Uiteraard is het wel zo dat je rauwe kipfiletje meer weegt dan je gebakken kipfiletje...
Maar wel alles een beetje relativeren a.u.b.

anders zit je het je zelf onnodig moeilijk te maken.

ieder z'n manier natuurlijk, maar het aantal dagen dat m'n myfitnesspal niet is ingevuld de afgelopen 3jr kun je echt op 10 vingers tellen lol
[ Bericht 3% gewijzigd door RaymondK op 23-06-2014 13:49:42 ]