quote:Chili zonder sterspeler Vidal tegen Australië
Arturo Vidal blijft sukkelen met zijn knieblessure. De sterspeler van Chili kan vrijdag niet meespelen in de WK-wedstrijd tegen Australië. Chili zit in groep B, samen met Oranje en Spanje.
Vidal trainde vandaag opnieuw niet mee vanwege de knieblessure. De middenvelder van Juventus maakte vorige week zijn rentree na een knieoperatie, maar heeft sinds die invalbeurt in de oefeninterland tegen Noord-Ierland niet meer met de groep meegetraind.
Eerder werd al gevreesd dat Vidal het WK zou missen, maar de Chileen herstelde sneller dan verwacht. Nu kampt hij met een terugslag. Nederland en Chili treffen elkaar op 23 juni. Het is onduidelijk of Vidal dat duel wel haalt.
Commentaar te Cuiaba is van Jeroen Grueter.quote:WK 2014 groep B: Chili – Australië (13 juni)
Vrijdag 13 juni om middernacht Nederlandse tijd (dus van de 13de op de 14de) begint in Arena Pantanal in Cuiabá de 2de wedstrijd in groep B tussen Chili en Australië. Chili wordt door kenners gezien als mogelijke kanshebber om de 2de ronde te halen ten koste van Nederland. Als Chili dit wil waarmaken dan moet het winnen van Australië.
Chili heeft indruk gemaakt in de voorbereiding op het WK tegen Duitsland (verloren met 1-0) en Engeland (gewonnen 2-0). Het strijdplan van Chili in deze wedstrijden was het permanent druk houden op de tegenstander. Met 10 man werd continue gejaagd op de bal. De Chileense bondscoach Jorge Sampaoli kan op deze manier spelen omdat hij beschikt over technisch vaardige spelers en een topfitte selectie met een winnaarsmentaliteit.
Het Chileense elftal is geformeerd rondom 2 spelers. Alexis Sánchez (Barcelona) en Arturo Vidal (Juventus) zijn de bepalende spelers in het Chileense team. Zij hebben de klasse om het verschil te maken op de beslissende momenten. De rest van de Chileense voetballers speelt in dienst van het team. Helaas voor Chili zijn de laatste berichten over sterspeler Arturo Vidal niet zo positief. Naar verluid is hij nog niet helemaal fit. De kans is aanwezig dat hij niet meedoet in de eerste wedstrijd tegen Australië. Coach Sampaoli heeft genoeg alternatieven tegen het zwakkere Australië, maar tegen Nederland en Spanje heeft hij Vidal hard nodig op het middenveld.
De WK voorbereiding van Australië is allerminst rustig verlopen. Eind vorig jaar werk coach Holger Osieck ontslagen en vervangen door Ange Postecoglou na stevige nederlagen tegen Brazilië en Frankrijk. Van beide landen werd met 6-0 verloren. Net als Louis van Gaal heeft coach Postecoglou gekozen om met een vrij jonge ploeg aan te treden op het WK. De meest ervaren spelers zijn Tim Cahill, Miles Jedinak en Mark Bresciano. Australie heeft de pech dat het in een sterke groep zit met de wereldkampioen (Spanje), de vice-wereldkampioen (Nederland) en een sterke outsider (Chili). De kans is reëel dat Australië het toernooi gaat verlaten met 3 verliespartijen. Met spelers die uitkomen voor clubs in de middenmoot van de eredivisie zoals Jason Davidson (Heracles Almelo) en Tommy Oar (FC Utrecht) is het praktisch onmogelijk voor Australië om de 2de ronde te halen.
Ook de bookmakers zijn duidelijk over de geringe kansen van Australië. Chili daarentegen is andere koek. Op verschillende grote voetbalsites wordt Chili een 2de plek toegedicht boven Nederland.
http://www.nieuwslog.nl/1236811-wk-2014-chili-australie/
Tot zo ver onze reporter ter plaatse.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:09 schreef Geo4kant het volgende:
2 uitblinkers dit WK.. Nederland tegen Spanje en de blunders van de arbitrage
quote:
Broeder.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:11 schreef Geo4kant het volgende:
Niks kiele kiele, gewoon buitenspel schele hondelul
Zuster.quote:
Zou ik misschien voor Nederland doen maar verder ben ik niet zo'n voetbalfanaat.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Zou ik misschien voor Nederland doen maar verder ben ik niet zo'n voetbalfanaat.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik realiseer me zojuist hoe grappig de naam 'Daley Blind' in het Engels is
Ik stel voor dat we een handgeschreven klachtenbrief sturen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:13 schreef SuperHarregarre het volgende:
Eindelijk een goede beslissing van een scheids gaat de commentator moeilijk doen.
Er is een tienkamper die Brent Newdick heet. Dan sta je een partij voor lulquote:
Heb je helemaal gelijk in.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Belladonna80 het volgende:
The aussies verdienen minimaal een geljkspel of overdrijf ik ietsjes?
Het begin was veelbelovend maar daar is niet veel meer van over.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Chili valt me niet mee eigenlijk.
Mee eenschquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Belladonna80 het volgende:
eens!!quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Belladonna80 het volgende:
Tja, Blind Jr en Sr. Ofwel Small Blind en Big Blind.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik realiseer me zojuist hoe grappig de naam 'Daley Blind' in het Engels is
Drijf je nu de spot met het door Aad300 verklaarde totaalvoetbal?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Chili valt me niet mee eigenlijk.
Wel lekker. Kan haast ook niet anders gezien de vorige potquote:
Hetzelfdequote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:17 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Wel lekker. Kan haast ook niet anders gezien de vorige potWel hopeloos mijn pool verknald, maar goed.
Daar?
Ik gun het ze ook wel idd.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:14 schreef Belladonna80 het volgende:
Dat dacht ik ook al! In poule A viel het ook al een beetje tegen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:16 schreef inZanity het volgende:
Spanje heeft wel dikke mazzel dat ze in zo'n makkelijke groep zitten hoor.
quote:
quote:
quote:
Haters gonna hatequote:
Ik heb maar 25 punten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:17 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Wel lekker. Kan haast ook niet anders gezien de vorige potWel hopeloos mijn pool verknald, maar goed.
Daar?
Bramagodquote:
Preciesquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:17 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Hetzelfde, pool naar de klote maarja dat maakt niet uit want Spanje vernederd
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:18 schreef Hooidraad het volgende:
[..]
Ik heb maar 25 punten.
Maar toen ik opreisonderaan zag staan werd ik weer wat vrolijker.
Nu is het te moeilijkquote:
Nou dat was ook even geluk voor Australie.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Belladonna80 het volgende:
Wat heeft Chili verdomde veel geluk zeg. Joost mag weten hoe dit toch steeds ( vooralsnog ) goed afloopt voor de Zuid-Amerikanen. Mijn God zeg.
Van wie?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Cavaliers het volgende:
Chili móét aanvallen, dat is het nadeel.
DIt is ook weer waar.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Nou dat was ook even geluk voor Australie.
Waarom doen ze dat dan niet?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:20 schreef Cavaliers het volgende:
Chili móét aanvallen, dat is het nadeel.
FC Twentequote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:22 schreef Hermanna het volgende:
Vidal denkt verdomme voor iemand van FC Twente gewisseld.
Zijn harde werkers zoals altijdquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Australia wordt dus nog best tricky as woensdag.
Alles is tricky, behalve Algerije en Iran dan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Ben jij een Hollander? Je hoort arrogantie en vertrouwen uit te stralen. Je doet het toch niet in je broek voor een team waar de slechtste speler van Heracles in de basis staat.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef Van_Poppel het volgende:
Algerije heeft betere spelers dan Australië.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:27 schreef H.FR het volgende:
[..]
Alles is tricky, behalve Algerije en Iran dan.
Maar als je gewoon een zesje haalt, dan moet het goedkomen, ze geven ook veel weg.
Met fifa is hij zo fijnquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:27 schreef Cavaliers het volgende:
Cahill is zo'n vreselijk goede kopper.
Liever niet dat Spanje eruit gaat enzoquote:
Als Oranje denkt op 50% inzet deze wedstrijd te kunnen winnen, dan kan het zomaar verkeerd aflopen. Niet vergeten dat 9 van de 11 spelers van NL eredivisie-niveau zijn.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zijn harde werkers zoals altijd
Ik gooi 'm even op de sportsite en daarna ga ik ook ronken.quote:
Valt tegen. Bovendien komen ze uit Noord Afrika, die hebben vaak moeite met samenwerken.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:28 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Algerije heeft betere spelers dan Australië.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Valt tegen. Bovendien komen ze uit Noord Afrika, die hebben vaak moeite met samenwerken.
?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:26 schreef Hermanna het volgende:
[..]
Klootzak, zei niks tegen mij terug op facebook.![]()
Marokko bijvoorbeeldquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Valt tegen. Bovendien komen ze uit Noord Afrika, die hebben vaak moeite met samenwerken.
Marokko heeft ook altijd goede spelers, maar ze spelen nooit echt wat klaar.quote:
Noem eens drie Marokkaanse topspelers.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:30 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Marokko bijvoorbeeld![]()
Zoveel kwaliteit voor Afrikanen en plaatsten zich nooit.
Chili speelt met iedereen naar voren en als Nederland als vandaag speelt met lange passes dan is het snel voorbij.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:30 schreef SuperHarregarre het volgende:
Chili en Australië worden lastiger dan Spanje. Chili speelt Spaans maar directer. Australië speelt met meer kracht en nemen onze counterrol over.
Maher, Bakkali en Afellayquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Noem eens drie Marokkaanse topspelers.
El Ahmadi.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Özil is Turksquote:
Benatia, Taarabt, Assaidi.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Dat is wel een baasje jaquote:
Marokkoquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waar komt Chamakh eigenlijk vandaan?
LRquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:33 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Hehe, thanks.Al heb ik hem laten maken door Littlerabbit, zijn idee ook dit dat alles
Een beste man, die LR.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:33 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Hehe, thanks.Al heb ik hem laten maken door Littlerabbit, zijn idee ook dit dat alles
Benatia is wereldtop, geef ik je. Belhanda kan ook wel voetballen. Verder valt het volgens mij wel mee met die zogenaamde kwaliteit.quote:
Omdat Turken en Marokkanen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:34 schreef Hermanna het volgende:
Waarom praten over Turken en Marokkanen? Godverdomme.
Spanje eruit willenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:36 schreef Drxx het volgende:
2-2 zou een veel eerlijkere uitslag zijn. Echter als Chili wint, is de kans iets groter dat Spanje er in de eerste groepsronde al eruit vliegtMaar dan moet Chili natuurlijk wel veel beter spelen dan dit willen ze ook maar een kans maken tegen Spanje... Lastig allemaal
Die is pro-gelijkspel want beter voor Nederlandquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:36 schreef H.FR het volgende:
Die commentator is volgens mij wel licht pro-australië
Spanje gaat heus wel door hoor in deze mickey mouse groep.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:36 schreef Drxx het volgende:
2-2 zou een veel eerlijkere uitslag zijn. Echter als Chili wint, is de kans iets groter dat Spanje er in de eerste groepsronde al eruit vliegtMaar dan moet Chili natuurlijk wel veel beter spelen dan dit willen ze ook maar een kans maken tegen Spanje... Lastig allemaal
Zo fantastisch speelde Spanje ook niet. Vooral conditioneel lijken ze tekort te komen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:36 schreef Drxx het volgende:
Chamakhquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Opsporing Verzocht.nlquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:31 schreef Cavaliers het volgende:
[..]
Uh, nee. Sanje speelt namelijk wel goed voetbal itt Barcaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:38 schreef inZanity het volgende:
[..]
Iedere voetballiefhebber wil het liefst Spanje er meteen uit. Lijkt me logisch.
Nu sla je door.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uh, nee. Sanje speelt namelijk wel goed voetbal itt Barca
Jij wil serieus dat Spanje doorgaat?quote:
Als Chili zo gaat spelen dan komt het wel goed voor Spanje ja.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:37 schreef inZanity het volgende:
[..]
Spanje gaat heus wel door hoor in deze mickey mouse groep.
Ze speelden verschrikkelijk, daarom heeft Nederland ze de grootste WK-nederlaag sinds 1950 uitgedeeld. Maar wat ik nu zie... Daar wordt Spanje niet bang van.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:37 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Zo fantastisch speelde Spanje ook niet. Vooral conditioneel lijken ze tekort te komen.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen idioten willen Spanje graag eruitquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Drxx het volgende:
[..]
Jij wil serieus dat Spanje doorgaat?
[..]
Als Chili zo gaat spelen dan komt het wel goed voor Spanje ja.
[..]
Ze speelden verschrikkelijk, daarom heeft Nederland ze de grootste WK-nederlaag sinds 1950 uitgedeeld. Maar wat ik nu zie... Daar wordt Spanje niet bang van.
[..]Troll.
Die hebben volgens mij al een aardige tijd geen echt goede wedstrijd meer gespeeld.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:39 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wtf, jij hebt echt een schroefje loszittenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Uiteraard. Alleen idioten willen Spanje graag eruit
Nee.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Drxx het volgende:
[..]
Wtf, jij hebt echt een schroefje loszitten
Eens.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Die haat op Spanje is echt chanant.
Vind ik ook. Kinderachtig ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Die haat op Spanje is echt genant.
Eens.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
Real Madrid daarentegenquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:41 schreef inZanity het volgende:
Spanje en BArcelona. Eén pot nat. Allebei laf, onsportief, lelijk, slecht antivoetbal.
Waren niet goed vandaag nee. Helaas.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:41 schreef hafcfan het volgende:
Maar even serieus Mexicano Spanje was echt heel triest. Zelfs Wales had ze vandaag kunnen pakken. Die 2e helft
Met name onsportiefquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:41 schreef inZanity het volgende:
Spanje en BArcelona. Eén pot nat. Allebei laf, onsportief, lelijk, slecht antivoetbal.
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
En jij FOK!.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef inZanity het volgende:
Spanje en Barcelona hebben het voetbal aardig verkracht de laatste jaren.
Zlatagodin.quote:
Sergio?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje heeft maar 1 onsportieve speler, Barcelona heeft ook nog die walgelijke Mascherano
Uiteraardquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee.
quote:
quote:
Poll: NSB'ers?quote:
Busquets, Pedroquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje heeft maar 1 onsportieve speler, Barcelona heeft ook nog die walgelijke Mascherano
Die spelen tenminste wel goed en mooi voetbal. Als Spanje ook zo zou spelen hadden vandaag niet zo hopeloos gefaald. Maar die Del Bosque wil persé met die overschatte Catalaanse prutsers spelen dan vraag je erom.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje heeft maar 1 onsportieve speler
Zo willen winnen.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Muto het volgende:
Chili winst is ook goed voor NL. Salonremise-kans in laatste wedstrijd.
Jij denkt een salonremise terwijl groepswinst op spel staat?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Muto het volgende:
Chili winst is ook goed voor NL. Salonremise-kans in laatste wedstrijd.
Ze hebben gewoon veel goede spelers. Ze moeten zelfs Negredo en Isco thuislaten.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
Poll: NSB'ers?
• NSB'ers
• Blatter
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:42 schreef Mexicanobakker het volgende:
Spanje heeft 23 onsportieve spelers
Lukt Chili toch niet wanneer ze tegen Spanje gelijk spelen en dan tekenen ze er wel voor.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Jij denkt een salonremise terwijl groepswinst op spel staat?
Ik dacht dat jij voor Real Madrid was, maar blijkbaar vind jij Casillas onsportief.quote:
Dit ja.quote:
Ik ben dan ook voor Feyenoord.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor Real Madrid was, maar blijkbaar vind jij Casillas onsportief.
Casillas was echt chanant slecht vandaag.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij voor Real Madrid was, maar blijkbaar vind jij Casillas onsportief.
Dat gezicht toen hij geel kreegquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:45 schreef superniger het volgende:
[..]
Casillas was echt chanant slecht vandaag.
In de CL finale ook. Wat een prutser. Ten Rouwelaar had het beter gedaanquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:45 schreef superniger het volgende:
[..]
Godingodquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:46 schreef superniger het volgende:
Morgen Suarez, Cavani en Godin in actie.![]()
![]()
Heb je hem vandaag zien spelen?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:45 schreef superniger het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:46 schreef superniger het volgende:
Morgen Suarez, Cavani en Godin in actie.![]()
![]()
http://nos.nl/wk2014/arti(...)ste-duel-missen.htmlquote:Suarez moet eerste duel missen
Uruguay kan zaterdag in zijn openingswedstrijd tegen Costa Rica niet beschikken over Luis Suarez. De aanvaller blijkt nog niet voldoende hersteld van de knieoperatie die hij onlangs onderging. Dat meldde Oscar Tabárez, de bondscoach van de Zuid-Amerikanen.
Sterkhouder Suarez traint inmiddels wel weer volledig mee met de groep. De spits van Liverpool, die in het verleden uitkwam voor FC Groningen en Ajax, hoopt terug te keren in het tweede duel van zijn geboorteland. Uruguay neemt het op 19 juni op tegen Engeland.
Aan de zijde van Costa Rica ontbreekt verdediger Heiner Mora. Hij heeft te veel last van een scheurtje in zijn rechterachillespees.
De wedstrijd tussen Uruguay en Costa Rica begint zaterdagavond om 21.00 uur in Fortaleza.
United was ook op tegen Bayern ooit. Milan was ook op tegen PSV. Bal is rond, 11 tegen 11, alles kan gebeuren.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:48 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gaat niets meer gebeuren, Australië is op
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |