abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141033220
quote:
Iraq looks East in foreign policy
Shortly after Russian Foreign Minister Sergey Lavrov left Baghdad last month, Chinese Foreign Minister Wang Yi visited on Feb. 23. These two visits seem to be the culmination of Iraq's path toward opening up to the East, which is embodied by growing political and economic relations with three key "Eastern" countries: Iran, Russia and China.
Less than two years ago, there was a near consensus among observers that Iraq lacked a unified foreign policy, because of deep internal divisions that made it difficult for its competing ethnic and sectarian parties to agree on a clear vision for the identity of the country and its foreign role. Consequently, according to this view, Iraq could not embrace a defined foreign policy without resolving its internal conflicts, and specifically could not identify a national identity that would help it define its geographic and cultural horizons and its foreign project.

It does not appear that there has been a drastic change today, but there are what can be considered features of the emergence of a foreign policy adopted by the Baghdad government. This policy goes against what some expected after the fall of former President Saddam Hussein, since it is not based on an alliance with the West. What's more, it can be said that Iraq might be gradually heading back toward the "East," and the visits by the two Russian and Chinese officials can be placed within this context. Historically, the first radical change in Iraq's foreign policy approaches came after the fall of the Iraqi monarchy in 1958. This is the same year the diplomatic relations were established between Baghdad and Beijing and relations resumed between Baghdad and Moscow. Since then, Iraq's foreign policy has been heading toward the East, while its rupture with the West has deepened.

China and Russia's economic policymakers are rediscovering Iraq again. China considers the country to be an important trade partner in the region. The value of trade exchange between the two countries in 2012 amounted to more than $17 billion, and Beijing is one of the largest investors in the Iraqi oil and energy sectors. Meanwhile, trade relations between Iraq and Russia have been improving since 2009, when Russian oil producer Lukoil resumed its investment in the West Qurna oil field. Iraq once again began buying Russian weapons, and armaments cooperation was one of the most important topics of Lavrov's most recent visit to Baghdad.

Of course, this does not mean that Iraq has abandoned its relations with the United States. The recent visits by senior Iraq officials such as Prime Minister Nouri al-Maliki, Speaker Osama al-Nujaifi and Deputy Prime Minister Saleh al-Mutlaq to Washington indicate that the US still plays an important role in guiding the concerns of Iraqi politicians. Furthermore, the recently signed arms deals between Iraq and the US give the impression that strategic cooperation is ongoing between the two sides, especially regarding counterterrorism coordination. However, the two sides have largely different views about critical issues such as the Syrian crisis and Iran. Furthermore, there is a difference in the way Iraqi leaders view Washington, compared with how they view Moscow and Beijing. Washington is still a point of competition between these politicians, and they all focus on directing their relations toward Washington to serve their own internal political agendas. Yet these politicians do not view Moscow and Beijing in the same way. The latter two states deal with Iraq based on a purely pragmatic rationale, the primary focus of which is economic interests.

This trend toward the East reflects the internal developments that have occurred in Iraq since the withdrawal of US troops. The conflict over power in Baghdad was settled largely in the favor of Shiite Islamic forces. Maliki succeeded in consolidating his power and controlling the major joints of decision-making in the country. Maliki no longer needs to consult with his internal rivals to determine foreign policy approaches. Rather, today he seeks to take advantage of his foreign relations to strengthen his internal influence. In this regard, the third "Eastern" force — i.e., Iran — has a very vital role.

Al-Monitor spoke with Emma Sky, a former political adviser to the US military in Iraq who currently serves as a senior fellow at Yale University. "This shift toward the East began in 2010, when Iran — not the United States — succeeded in guaranteeing a second term for Prime Minister Maliki," she said. Since that time, it seems that Maliki's success in consolidating power has coincided with a growth in Iraqi-Iranian relations.

The Syrian crisis played a crucial role in promoting this trend. For the first time, the Iraqi government found itself in conflict with the United States regarding a sensitive regional issue that had an impact on the internal situation in Iraq. Although the Iraqi government has not taken a direct position in support of the regime of President Bashar al-Assad, it is not on friendly terms with the Syrian opposition that is backed by the West, or with the armed groups that have become active in Syria. In short, Iraq's position on the Syrian crisis was closer to the Iranian stance than to that of the United States. And perhaps this played a role in stimulating cooperation between Iraq and Russia, whose foreign minister confirmed his country's support for Iraq in confronting terrorism, which has grown against the backdrop of the conflict in Syria.

Relations between Baghdad and Ankara have deteriorated because of the Syrian issue, and because Baghdad considers the government of Prime Minister Recep Tayyip Erdogan to be supporting the Iraqi Kurdistan region in its conflict with Baghdad over oil exports and other issues. This has led to a greater Iraqi dependence on Iran, to counterbalance Erdogan’s regional ambitions. At a time when it seems that trade relations with Turkey are decreasing, their levels between Iraq and Iran have been increasing, reaching more than $12 billion in 2013. Moreover, there are reports indicating that Iran wants to fill the void that may occur if trade and economic relations between Ankara and Baghdad deteriorate. Besides the political and economic dimensions, religious, cultural and tourism-related ties between Iraq and Iran are the best they've been since the founding of the modern Iraqi state.

The growing ties between Iraq and Iran were confirmed by the latest reports that Iraq violated international sanctions by signing a deal to buy arms and ammunition from Iran, which caused the US administration to raise concerns publicly. The Iraqi Ministry of Defense denied these reports in a statement published on its website. The first reaction by the Iraqi government came from Ali Al-Mussawi, Maliki’s media adviser, who did not confirm these reports but asserted that there is nothing preventing his government from buying arms from any party.

Iraq directing itself toward the East does not reflect a national policy with a strategic dimension. Rather, it indicates the extent of the relationship between internal conflicts and external relations in the country. Things will remain this way until these conflicts give rise to a more permanent structure for authority, including clearer conceptions of national interests and national identity.

Bron
pi_141033263
Volgens mij had theunderdog de LaPo, maar goed.
Protège moi de mes désirs.
pi_141033312
Reacties op geenstijl

Wat een domme extremistische haattokkies : http://www.geenstijl.nl/m(...)_zomer.html#comments

_O- _O- _O-
pi_141033331
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Hij had de eer. ;)
pi_141033360
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:36 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Lapo ?
pi_141033419
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:37 schreef BB11 het volgende:
Reacties op geenstijl

Wat een domme extremistische haattokkies : http://www.geenstijl.nl/m(...)_zomer.html#comments

_O- _O- _O-
Ze hebben wel gelijk.
pi_141033452
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:33 schreef theunderdog het volgende:
Heerlijk om te zien dat moslims elkaar alleen maar lopen te haten en totaal geen wil hebben tot ontwikkeling.

Geeft je wel een superieur gevoel. :P 8-)
Dat is wel erg generaliserend. Die paar nazimoslims die hier posten zijn echt niet representatief voor alle moslims in Nederland. Bovendien heb ik sterk de indruk dat er een paar simpelweg aan het trollen zijn.
pi_141033478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ze hebben wel gelijk.
Hypocriet .
pi_141033500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:41 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wel erg generaliserend. Die paar nazimoslims die hier posten zijn echt niet representatief voor alle moslims in Nederland. Bovendien heb ik sterk de indruk dat er een paar simpelweg aan het trollen zijn.
Veel moslims in Nederland hebben sympathie voor groeperingen als ISIS hoor.

Maar ik vind het allemaal zalig.
pi_141033506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:42 schreef BB11 het volgende:

[..]

Hypocriet .
Want?
pi_141033580
Oh stfu man. Ja iedereen is superieur.
pi_141033597
Turkije moet nu haar goedheid laten zien en de Koerden helpen bij het onafhankelijk worden. Desnoods krijgt Iran een deel van Irak erbij aangezien daar veel sji'ieten wonen.
#freefrederike
pi_141033649
jenanmoussa twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 14:32:06 #Iraq falling apart: Shiastan, Sunnistan & Kurdistan -> @azelin Sistani issues call to arms against Sunni jihadists http://t.co/gxx4CV1ZeY reageer retweet
-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:47:45 #14
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141033670
Tja dat de Radicale Islamisten "hun" gebieden, die zij ooit in de middeleeuwen veroverd hebben, weer terug willen veroveren is allang al bekend, alleen niet bij de grote massa.
Maar als je het kaartje bekijkt zie je dat de Balkan voor een groot deel zwart is gemaakt en daar kunnen we op dit moment al wat landjes terug vinden die Islamitisch zwart gekleurd mogen worden w.o. Bosnie, Kosovo en Albanie. En van daar uit gaat de verovering weer verder....(dankzij het Westen, zie Yougoslavie oorlog jaren 90 ))
pi_141033678
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:46 schreef PizzaMizza het volgende:
Turkije moet nu haar goedheid laten zien en de Koerden helpen bij het onafhankelijk worden. Desnoods krijgt Iran een deel van Irak erbij aangezien daar veel sji'ieten wonen.
Arabische shia en Iraanse shia zijn een wereld van verschil. Nogmaals, als de Koerden nu geen onafhankelijkheid regelen is het denk ik te laat.
pi_141033707
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:43 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ik ken er geen een, terwijl ik toch vrij veel moslims ken.
pi_141033746
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:47 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

Arabische shia en Iraanse shia zijn een wereld van verschil. Nogmaals, als de Koerden nu geen onafhankelijkheid regelen is het denk ik te laat.
Zij zijn zeker geen wereld van verschil, sterker nog, veel Arabische sji'ieten zijn gevlucht naar Iran in de tijden van Saddam. Daarnaast; onafhankelijk worden kan altijd nog in het Midden-Oosten, staten staan en vallen daar om de eeuw.
#freefrederike
pi_141033768
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ken er geen een, terwijl ik toch vrij veel moslims ken.
Hij praat onzin, weinig moslims hebben het met ISIS..... Dat is maar goed ook.
pi_141033816
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:49 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Zij zijn zeker geen wereld van verschil, sterker nog, veel Arabische sji'ieten zijn gevlucht naar Iran in de tijden van Saddam. Daarnaast; onafhankelijk worden kan altijd nog in het Midden-Oosten, staten staan en vallen daar om de eeuw.
En veel zijn teruggekomen direct na de val van Saddam. De Iraanse en Arabische shia zullen nooit verenigen, cultureel en qua taal al niet.
pi_141033825
Och gossie, Ilias gaat nu net doen alsof die niets heeft met ISIS en dat terwijl die heeft gepost dat hij feest gaat vieren als ISIS Bagdad over gaat nemen...

Walgelijk mannetje.
pi_141033830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:49 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hij praat onzin, weinig moslims hebben het met ISIS..... Dat is maar goed ook.
Whut
pi_141033862
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef Confetti het volgende:

[..]

Die zijn net zo makkelijk te overtuigen als de Nederlanders die nu opeens achter Assad zijn gaan staan.
En dan?

Het feit is dat ze hun steunen, waarom is irrelevant.
pi_141033871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:
Och gossie, Ilias gaat nu net doen alsof die niets heeft met ISIS en dat terwijl die heeft gepost dat hij feest gaat vieren als ISIS Bagdad over gaat nemen...

Walgelijk mannetje.
Ik zou feest vieren omdat moslims bagdad overnemen, ISIS is beter dan Maalikie en ander sjiietisch gespuis!
pi_141033887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

En dan?

Het feit is dat ze hen steunen, niet waarom ze hen steunen.
Dat betekent dat ze helemaal niet zo diep in de materie zitten en maar lukraak wat roepen.
pi_141033898
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:51 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik zou feest vieren omdat moslims bagdad overnemen, ISIS is beter dan Maalikie en ander sjiietisch gespuis!
Jij bent geen moslim.
pi_141033915
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:50 schreef Zaibatsu01 het volgende:

[..]

En veel zijn teruggekomen direct na de val van Saddam. De Iraanse en Arabische shia zullen nooit verenigen, cultureel en qua taal al niet.
Ze zijn inderdaad terug gekomen, en beheersen de taal nog deels.
#freefrederike
pi_141033916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:52 schreef Confetti het volgende:

[..]

Dat betekent dat ze helemaal niet zo diep in de materie zitten en maar lukraak wat roepen.
Wat maakt dat uit?
pi_141033936
quote:

[..]

Heb je wel gezien wat voor ellende ISIS aanricht? En dan niet volgens de westerse media, maar volgens hun eigen filmpjes? Echt, Assad is een Teletubbie vergeleken met die psychopaten.
pi_141033946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent geen moslim.
Waarom niet?
pi_141033989
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wat maakt dat uit?
Dat je zo'n enquete niet serieus kunt nemen.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:54:49 #31
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141034008
quote:

[..]

En wie zitten er nu dan in Bagdad? Maanmannetjes??
pi_141034024
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat jij de islam gebruikt als haatbron, een consumptieartikel.

Jij hebt geen spiritualiteit, jij leeft van haat en dogma,s. De islam was in de basis een prachtige religie, die ook veel wetenschappelijke ontwikkeling heeft gebracht. Mensen als jij hebben dat totaal verkracht !
pi_141034041
Bagdad gaat niet veroverd worden, demografisch wonen daar veel Sijiten en de isis kan dan niet op hulp van tribale soenieten rekenen want die zijn daar niet. Mehdi leger zal de isis dan verpleteren, enige wat isis kan doen is bom aanslagen plegen.
pi_141034113
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij hebt geen spiritualiteit, jij leeft van haat en dogma,s. De islam was in de basis een prachtige religie, die ook veel wetenschappelijke ontwikkeling heeft gebracht. Mensen als jij hebben dat totaal verkracht !
Hoe kan jij nou weten wat ik doe of heb aan spiritualiteit, dat is namelijk iets dat je vooral zuiver en alleen voor Allah moet houden. Wat betreft haat? Ja ik haat degelijke maar iedereen haat wel iets toch? Als ik morgen je ouders zou vermoorden zou je mij haten toch? Anders ben je gewoon retard :P.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:57:34 #35
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141034129
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heb je wel gezien wat voor ellende ISIS aanricht? En dan niet volgens de westerse media, maar volgens hun eigen filmpjes? Echt, Assad is een Teletubbie vergeleken met die psychopaten.
Wat verwacht je dan van onderontwikkelde schapenfukkers?? Dat ze zich ontwikkelen en hun land opbouwen? Gatverrrr dan moeten ze werken en nadenken en daar hebben ze een hekel aan.... _O-
pi_141034139
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Hoe kan jij nou weten wat ik doe of heb aan spiritualiteit, dat is namelijk iets dat je vooral zuiver en alleen voor Allah moet houden. Wat betreft haat? Ja ik haat degelijke maar iedereen haat wel iets toch? Als ik morgen je ouders zou vermoorden zou je mij haten toch? Anders ben je gewoon retard :P.
Hihihi, dood en verderf, lachen !

Jij bent een tumor voor de islam, niet meer niet minder.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 15:59:15 #37
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141034178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Nou als jij de ISIS steunt dan steun je een stelletje verkrachters en moordenaars....niet echt spiritueel nietwaar? Allah vind dat ook maar niets....
pi_141034240
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:59 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Nou als jij de ISIS steunt dan steun je een stelletje verkrachters en moordenaars....niet echt spiritueel nietwaar? Allah vind dat ook maar niets....
Ik steun ze niet omdat het terroristen zijn, ik zie ze liever dan Maalikie.... kiezen tussen 2 kwaden.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:03:33 #39
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141034338
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:00 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ik steun ze niet omdat het terroristen zijn, ik zie ze liever dan Maalikie.... kiezen tussen 2 kwaden.
Fout. Je kan ipv. te kiezen ook je uitspreken TEGEN deze 2 partijen. Je HOEFT namelijk NIET te kiezen.
Zeg nu zelf: Moslims die Moslims afmaken.....is dat het ideaal van de huidige Moslims en Allah?? Nee toch zeker....
pi_141034346
Tja, dat ISIS zoveel succes heeft in Irak is voor een groot deel te wijten aan de corrupte Maliki, dat is niet te ontkennen. Als je verkiezingsfraude pleegt, kan je best wel je oude plek vasthouden, maar steun van de bevolking gaat er niet komen. Dat wisten die ISIS-criminelen.
#freefrederike
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:12:54 #41
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141034758
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Tja, dat ISIS zoveel succes heeft in Irak is voor een groot deel te wijten aan de corrupte Maliki, dat is niet te ontkennen. Als je verkiezingsfraude pleegt, kan je best wel je oude plek vasthouden, maar steun van de bevolking gaat er niet komen. Dat wisten die ISIS-criminelen.
En dat zal nooit veranderen.
Dit soort landen zijn nu eenmaal corrupt, oorlogzuchtig en wreed.
Interessant om te constateren dat dit voornamlijk landen zijn waar religie de hoofdtoon voert, met name de Islam....
pi_141034842
Mensen die denken dat ISIS iets voorstelt. :') :') Binnen paar maanden zijn ze weer weg. Dood of terug naar de woestijnen.
pi_141035006
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:55 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat de islam in het verleden wetenschappelijke vooruitgang heeft gebracht is grotendeels onwaar. Het overgrote deel van de wetenschappelijke ontdekkingen zijn verkregen door het veroveren van gebieden waar de wetenschap wel bloeide. In algemeenheid kan je zeggen dat waar de islam heerst, daar staat de ontwikkeling stil, nu en in het verleden.
60 HRC
pi_141035038
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:18 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Dat de islam in het verleden wetenschappelijke vooruitgang heeft gebracht is grotendeels onwaar. Het overgrote deel van de wetenschappelijke ontdekkingen zijn verkregen door het veroveren van gebieden waar de wetenschap wel bloeide. In algemeenheid kan je zeggen dat waar de islam heerst, daar staat de ontwikkeling stil, nu en in het verleden.
Niet helemaal correct, maar hier zou je misschien beter een apart topic voor openen.
pi_141035138
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:19 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Niet helemaal correct, maar hier zou je misschien beter een apart topic voor openen.
Klopt. Veelal gaat het met sprongen achteruit.

Hoe heeft het toch zo enorm mis kunnen gaan?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 16:24:04 ]
pi_141035257
Moslims willen leven onder islam maar dat wil het westen niet en daarom zijn er zoveel problemen.
pi_141035272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hafez1234 het volgende:
Mensen die denken dat ISIS iets voorstelt. :') :') Binnen paar maanden zijn ze weer weg. Dood of terug naar de woestijnen.
Mensen die denken dat Suriname iets voorstelt. :') Verder dan katoenplekken is dat land ook niet gekomen. Daarnaast bezitten ze goed getrainde soldaten, de samenstelling in Irak is veel anders dan die in Syrie.
#freefrederike
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:25:43 #48
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141035281
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Radicale religie en gefrustreerde mannetjes.....
pi_141035291
quote:

[..]

[ afbeelding ]

VS, Saoedi, olie, diplomatiek....

Mensen als Ilias hebben niet door dat ze een stel nihilisten steunen, producten van de VS.
pi_141035307
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:25 schreef De_Ilias het volgende:
Moslims willen leven onder islam maar dat wil het westen niet en daarom zijn er zoveel problemen.
ISIS streeft niet naar het islamitische pad, ISIS streeft naar dood en verderf.
pi_141035308
quote:
Eh... Wat? Saudi-Arabië is dikke vrienden met de VS, er is geen oorlog en toch wordt er op beestachtige wijze met mensenrechten omgegaan daar.
pi_141035346
O, en nog een aardig plaatje met daarop de familie Bin Laden in betere tijden. Ja, Osama staat er ook op:

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 16:27:50 ]
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:30:57 #53
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141035463
quote:
Yep en daarom roeien Moslims de Moslims uit?? Dit geloof je toch zelf niet he???
pi_141035523
Sjiieten zijn geen moslims, ook al beweren ze van wel.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:34:16 #55
365082 IPA35
Patriarch
pi_141035585
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:32 schreef De_Ilias het volgende:
Waarom niet?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141035603
quote:
Bullshit. Jij bepaalt dat effe? :') De Katholieken vonden de protestanten ook geen christenen.
#freefrederike
pi_141035609
quote:
Ze zijn meer moslim dan de Amerikaanse slaafjes ooit zullen worden.
pi_141035631
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Ik geloof niet dat het vroeger op de platteland veel anders was dan nu. Het heeft ook te maken met de onderdrukking van het gewone volk. Zo plaats je als land met je eigen handen je eigen volk op de schoot van marginale extremistische groeperingen

En zoals hierboven al genoemd, Saoedi-Arabië(export van de salafistische haat) en de VS die het zelf hebben gecreëerd. En nu maar blèren in de westerse wereld over de Islam. Dit is wat ze zelf hebben aangericht voor eigen gewin. Wie kaatst kan de bal terug verwachten.

En zeg eerlijk, ze zien liever extremistische groeperingen in de Midden-Oosten, want geen enkel westers land wilt een welvarende islamitische land zien die bv. een vaste zetel krijgt in de VN-raad.
Söylesem, tesiri yok; sussam gönül razı değil
pi_141035636
In tegenstelling tot wat er eerder beweerd werd is er geen fatwa van Al-Sistani uitgevaardigd. Iemand heeft een vraag gesteld wat hij zou moeten doen met de nieuwe ontwikkelingen. Het antwoord van Al-Sistani was dat het een plicht is om je land te verdedigen. En ieder die dat wil moet zich bij het leger aanmelden. Dus niet links en rechts millities opzetten of zo.
pi_141035748
quote:
Enkel Wahabieten zijn echte moslims, correct.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_141035922
quote:
Dat bepaalt Allah
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:43:59 #62
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:45:23 #63
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_141036068
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:27 schreef Jigzoz het volgende:
O, en nog een aardig plaatje met daarop de familie Bin Laden in betere tijden. Ja, Osama staat er ook op:

[ afbeelding ]
Waar staat Osama?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_141036085
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[ afbeelding ]
:D
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_141036128
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat bepaalt Allah
Precies en waar heeft hij dat bepaald? In wat hij heeft geopenbaard in de Quran of wacht je op nieuwe openbaring en een nieuwe profeet?
pi_141036142
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:43 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Is Baghdad al gevallen?
Bijna

"ISIS now 30 kilometers north and 15 kilometers west from Baghdad"
pi_141036160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:45 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Waar staat Osama?
2de van rechts, groene trui
pi_141036192
Update:

Baghdad is in a state of panic. The streets are empty. Gunmen are 20 kilometers (12.42 miles) away from the capital.

http://english.al-akhbar.com/node/20146
pi_141036198
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:46 schreef Hiper het volgende:

[..]

Precies en waar heeft hij dat bepaald? In wat hij heeft geopenbaard in de Quran of wacht je op nieuwe openbaring en een nieuwe profeet?
Waar in de Koran staat dat sjiieten kafirs zijn.
pi_141036383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 15:55 schreef Djibril het volgende:
Bagdad gaat niet veroverd worden, demografisch wonen daar veel Sijiten en de isis kan dan niet op hulp van tribale soenieten rekenen want die zijn daar niet. Mehdi leger zal de isis dan verpleteren, enige wat isis kan doen is bom aanslagen plegen.

Bagdad is een mix. Door aanslagen zijn de Soennieten en Sjiieten wel steeds verder uit elkaar gaan wonen. De Sjiieten die de stad willen verdedigen zullen vermoedelijk niet alleen van buiten maar ook van binnen aangevallen worden. Ik ben benieuwd of ze weer massaal op de vlucht zullen slaan.
pi_141036500
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bagdad is een mix. Door aanslagen zijn de Soennieten en Sjiieten wel steeds verder uit elkaar gaan wonen. De Sjiieten die de stad willen verdedigen zullen vermoedelijk niet alleen van buiten maar ook van binnen aangevallen worden. Ik ben benieuwd of ze weer massaal op de vlucht zullen slaan.
Weer? Denk je dat ze soldaten uit Basra in Mosul hadden gestationeerd?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 16:56:21 #72
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141036560
quote:
Hiemee bewijs je jouw eigen domheid.
ik zou zeggen: pak je koffers en ga snel naar een Soenitisch land waar je heel gelukkig zult zijn....
pi_141036619
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Weer? Denk je dat ze soldaten uit Basra in Mosul hadden gestationeerd?
Four of Iraq’s 14 army divisions virtually abandoned their posts, stripped off their uniforms and fled when confronted in cities such as Mosul and Tikrit by militant groups, principally fighters aligned with the radical Islamic State of Iraq and Syria, or ISIS, the officials said.

The divisions that collapsed were said to be made up of Sunni, Shiite and Kurdish troops. Other units made up of mainly Shiite troops and stationed closer to Baghdad, the Iraqi capital, were believed to be more loyal to the government of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki, a Shiite, and would most likely put up greater resistance, according to the officials.

Still, Lieut. Gen. John N. Bednarek, who heads the office of security cooperation at the United States Embassy in Baghdad, told a closed hearing of the Senate Armed Services Committee that some of the Iraqi soldiers who guarded the Green Zone in the capital had come to work wearing civilian clothes under their military uniform, according to one senator. The implication was that the troops were prepared to strip to civilian attire and flee if they came under heavy attack.
http://www.nytimes.com/20(...)in-decline.html?_r=1
_O-
pi_141036622
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Afbeelding geeft een verkeerd beeld door sunni kurds neer te zetten. De koerden profileren zich niet op die manier. Ze zijn dan ook neutraal in de sunni/shia conflict.
pi_141036707
quote:

[..]

Bij evil kenevel en brinkie gehoord ..

Media schaapje.
pi_141036723
quote:
klopt
pi_141036763
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:56 schreef DUTCHKO het volgende:

[..]

Hiemee bewijs je jouw eigen domheid.
ik zou zeggen: pak je koffers en ga snel naar een Soenitisch land waar je heel gelukkig zult zijn....
Geen enkel islamitisch land is naar zijn smaak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141036782
Naar het kaartje kijkend wat betreft demografische verdelin van Irak:

Maliki moet in ieder geval een noodplan maken om Irak te verdelen met de Koerden. De Koerdisch-gemengde gebieden moet die de Peshmerga's het over laten nemen in zo'n situatie, zodat zij zodra zij Kirkuk in handen hebben dat nooit meer gaan weggeven aan de soennitische Arabieren. Idemdito met Mosul, maar Kirkuk is belangrijker in deze en dat hij het de Koerden schenkt om de Arabische soennieten een hak te zetten (ivm vele grondstoffen in die stad). En de Koerden willen sowieso Kirkuk hebben omdat ze het van hen beschouwen, dus dat komt Maliki dan goed uit. Reden vinden om troepen van de Iraakse overheid terug te trekken, Peshmerga's nemen het over en dan gewoon "accepteren" dat nu de Koerden er de dienst uitmaken. Wellicht voor de vorm wat Iraakse militairen terug maar laat de Koerden in de praktijk er gewoon de show runnen. Zodat zij ook weten dat het van hun is en nooit zonder slag of stoot aan de Arabische soennieten gegeven gaat worden, wat voor toekomstige sjia-Iraakse staat een plus is.

Daarnaast moet hij de Arabische soennieten Ramadi, Fullajah en Tikrit schenken maar de lijn ophouden bij Samarra vanwege shia-shrine en daarom ook Bagdad binnen een sjitische staat laten vallen. Dit laatste is het moeilijkste. Mocht ie dat niet kunnen moet hij in ieder geval de macht houden over de rivieren die van de zee naar Bagdad leiden, zodat ie altijd een machtsmiddel heeft om daar een gigantische stuwdam te bouwen en de soennitische gebieden uit te drogen. Het belangrijkste is dat de sjitische staat de toegang tot zee heeft en in het zuiden ook veel olie. Met Iran ernaast zijn dat goede voorwaarden om de staat op de langere termijn ook in leven te houden.

Maliki moet dus kortgezegd het ideaal van 1 Irak laten vallen en juist de Koerden meer macht geven in steden die gemengd zijn met soennitische Arabieren. Zo zet die deze Arabs een hak. Zodra hij het ideaal opgeeft van 1 Irak zijn de Koerden zijn vijanden niet meer maar juist belangrijke partners om de toekomstige soennitische staat de meest ongunstige gebieden te geven wat betreft olie bijv.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:03:12 #80
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141036814
quote:
Is dit de lokale McDonalds reclame?? _O-
pi_141036881
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Want in 1970 of de eeuwen daarvoor was Kaboel niet islamitisch? Beetje vreemde zin.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141036932
Hevige gevechten tussen Koerden en isis bij Jalala(of zoiets), bronnen zeggen dat de Koerden Jalala hebben overgenomen maar een officiele bevestiging is er niet gekomen van de Koerdische strijdmachten.
Waarschijnlijk is het nog niet overgenomen en wordt er hevig gevochten.

pi_141036933
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waar in de Koran staat dat sjiieten kafirs zijn.
Nergens. Het gaat niet om Sunni of Shia of Suffi. Allah swt kijkt niet naar een groep maar naar de individu. Ieder wordt als individu beoordeelt op de dag des oordeels. Dus er gaan soennieten en sjiieten naar de hel en net zo goed naar de hemel. Het gaat er dus niet om welke label of naam jezelf geeft of aan je groep, maar wat je als individu gelooft, zegt en practiceert. In de islam is het alleen toegestaan om YA ALLAH te zeggen en niets anders. Geen Ya Ali of Ya Omar of Ya Hussein. Dat is allemaal shirk (polytheisme) en shirk is de enige zonde die Allah SWT niet vergeeft! Bewijs uit de Quran:

And [mention, O Muhammad], when Luqman said to his son while he was instructing him, "O my son, do not associate [anything] with Allah . Indeed, association [with him] is great injustice." (31:13)

Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. (4:48)

And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am near. I respond to the invocation of the supplicant when he calls upon Me. So let them respond to Me [by obedience] and believe in Me that they may be [rightly] guided. (2:186)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:07:23 #84
358102 Senor__Chang
pi_141036946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:02 schreef Aloulou het volgende:

Maliki moet in ieder geval een noodplan maken om Irak te verdelen met de Koerden. De Koerdisch-gemengde gebieden moet die de Peshmerga's het over laten nemen in zo'n situatie, zodat zij zodra zij Kirkuk in handen hebben dat nooit meer gaan weggeven aan de soennitische Arabieren. Idemdito met Mosul, maar Kirkuk is belangrijker in deze en dat hij het de Koerden schenkt om de Arabische soennieten een hak te zetten (ivm vele grondstoffen in die stad). En de Koerden willen sowieso Kirkuk hebben omdat ze het van hen beschouwen, dus dat komt Maliki dan goed uit. Reden vinden om troepen van de Iraakse overheid terug te trekken, Peshmerga's nemen het over en dan gewoon "accepteren" dat nu de Koerden er de dienst uitmaken. Wellicht voor de vorm wat Iraakse militairen terug maar laat de Koerden in de praktijk er gewoon de show runnen. Zodat zij ook weten dat het van hun is en nooit zonder slag of stoot aan de Arabische soennieten gegeven gaat worden, wat voor toekomstige sjia-Iraakse staat een plus is.

Daarnaast moet hij de Arabische soennieten Ramadi, Fullajah en Tikrit schenken maar de lijn ophouden bij Samarra vanwege shia-shrine en daarom ook Bagdad binnen een sjitische staat laten vallen. Dit laatste is het moeilijkste. Mocht ie dat niet kunnen moet hij in ieder geval de macht houden over de rivieren die van de zee naar Bagdad leiden, zodat ie altijd een machtsmiddel heeft om daar een gigantische stuwdam te bouwen en de soennitische gebieden uit te drogen. Het belangrijkste is dat de sjitische staat de toegang tot zee heeft en in het zuiden ook veel olie. Met Iran ernaast zijn dat goede voorwaarden om de staat op de langere termijn ook in leven te houden.

Maliki moet dus kortgezegd het ideaal van 1 Irak laten vallen en juist de Koerden meer macht geven in steden die gemengd zijn met soennitische Arabieren. Zo zet die deze Arabs een hak. Zodra hij het ideaal opgeeft van 1 Irak zijn de Koerden zijn vijanden niet meer maar juist belangrijke partners om de toekomstige soennitische staat de meest ongunstige gebieden te geven wat betreft olie bijv.
Kerkuk is al in handen van de Koerden, net als de andere betwiste gebieden. Mosul wordt echter niet door de Koerden begeerd.
Guilty as changed.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:07:43 #85
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141036954
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:06 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nergens. Het gaat niet om Sunni of Shia of Suffi. Allah swt kijkt niet naar een groep maar naar de individu. Ieder wordt als individu beoordeelt op de dag des oordeels. Dus er gaan soennieten en sjiieten naar de hel en net zo goed naar de hemel. Het gaat er dus niet om welke label of naam jezelf geeft of aan je groep, maar wat je als individu gelooft, zegt en practiceert. In de islam is het alleen toegestaan om YA ALLAH te zeggen en niets anders. Geen Ya Ali of Ya Omar of Ya Hussein. Dat is allemaal shirk (polytheisme) en shirk is de enige zonde die Allah SWT niet vergeeft! Bewijs uit de Quran:

And [mention, O Muhammad], when Luqman said to his son while he was instructing him, "O my son, do not associate [anything] with Allah . Indeed, association [with him] is great injustice." (31:13)

Indeed, Allah does not forgive association with Him, but He forgives what is less than that for whom He wills. And he who associates others with Allah has certainly fabricated a tremendous sin. (4:48)

And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am near. I respond to the invocation of the supplicant when he calls upon Me. So let them respond to Me [by obedience] and believe in Me that they may be [rightly] guided. (2:186)
Ya Hiper, ya ibn kelp.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:07:44 #86
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141036956
quote:

[..]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ja die USA toch....dacht dat ze wel even westerse democratie konden brengen daar....Saddam was nog beter dan deze mafketels.....
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:09:27 #87
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_141037020
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:06 schreef Djibril het volgende:
Hevige gevechten tussen Koerden en isis bij Jalala(of zoiets), bronnen zeggen dat de Koerden Jalala hebben overgenomen maar een officiele bevestiging is er niet gekomen van de Koerdische strijdmachten.
Waarschijnlijk is het nog niet overgenomen en wordt er hevig gevochten.

[ afbeelding ]
De religie van de "vrede"..... _O- _O- _O- _O- _O-
pi_141037027
quote:

[..]

Onzin, vooral onder de Turkse gemeenschap(zelfs pro-Erdogan ja) worden ze massaal geschuwd. Het is maar een marginale salafistische groepering die ze steunen. En Turken kennen heel weinig salafisten.

Extreem islamistische aanhang in Turkije kent trouwens een Koerdische meerderheid(Turkse Hizbullah werd ook de Koerdische Hizbullah genoemd, hoewel ik Hizbullah niet als salafistisch kan beschouwen verschillen ze niet veel).

Ps. De Turkse Hizbullah heeft niets te maken met zijn Libanese naamgenoot. Het was een terroristische organisatie in de jaren '90, nu gaat het verder als een 'mildere' Koerdische politieke partij, HüdaPar.
pi_141037057
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:07 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Ya Hiper, ya ibn kelp.
een typishe rafidi majoos ibn zina ibn mut'a. Als ze ontmaskerd worden dan gaan ze schelden, maar een tegenargument terug krijg? Ho maar. Ik geef bewijzen uit de quran (woorden van Allah swt) en jij gaat schelden? Ik weet dat de rafidah niet geloven in de quran, want jullie zeggen dat de echte quran bij Ali (moge allah tevreden over hem zijn) en die komt met de mahdi. De huidige quran is volgens jou toch maar 1/3?

Right back at ya.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:12:16 #90
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141037101
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:10 schreef Hiper het volgende:

[..]

een typishe rafidi majoos ibn zina ibn mut'a. Als ze ontmaskerd worden dan gaan ze schelden, maar een tegenargument terug krijg? Ho maar. Ik geef bewijzen uit de quran (woorden van Allah swt) en jij gaat schelden? Ik weet dat de rafidah niet geloven in de quran, want jullie zeggen dat de echte quran bij Ali (moge allah tevreden over hem zijn) en die komt met de mahdi. De huidige quran is volgens jou toch maar 1/3?

Right back at ya.
Je ontmaskert niemand. Ik noem je gewoon bij je naam.
Ibn kelp, ibn shermuta.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:12:29 #91
358102 Senor__Chang
pi_141037120
Doe eens normaal stelletje idioten. Ik begin de Sufi's steeds meer te begrijpen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141037145
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:09 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Onzin, vooral onder de Turkse gemeenschap(zelfs pro-Erdogan ja) worden ze massaal geschuwd. Het is maar een marginale salafistische groepering die ze steunen. En Turken kennen heel weinig salafisten.

Extreem islamistische aanhang in Turkije kent trouwens een Koerdische meerderheid(Turkse Hizbullah werd ook de Koerdische Hizbullah genoemd, hoewel ik Hizbullah niet als salafistisch kan beschouwen verschillen ze niet veel).

Ps. De Turkse Hizbullah heeft niets te maken met zijn Libanese naamgenoot. Het was een terroristische organisatie in de jaren '90, nu gaat het verder als een 'mildere' Koerdische politieke partij, HüdaPar.
Koerden zijn toch ook Turken? :')
Altijd zeggen dat Koerden niet bestaan maar als er wordt gebasht op turkije gelijk afschuiven op Koerden :')
pi_141037181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:00 schreef BB11 het volgende:

[..]

Bij evil kenevel en brinkie gehoord ..

Media schaapje.
Toevallig niet.
pi_141037210
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:12 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Je ontmaskert niemand. Ik noem je gewoon bij je naam.
Ibn kelp, ibn shermuta.
Moet je niet op je buik gaan kruipen richting karbala of jezelf slaan met een mes. I hope you drop dead after that.

Bi ithnillah, kerbala gaat van de kaart! Dawlatu islam Baqiya!
pi_141037290
Volgens Fox News gaan de Amerikanen de 'green zone' opgeven en is de evacuatie al begonnen.
http://www.foxnews.com/world/2014/06/13/as-jihadists-take-aim-at-baghdad-iran-steps-in-to-help-historical-foe/

AP en andere bronnen noemen voor alsnog alleen de evacuatie van de vliegvelden.
http://news.yahoo.com/americans-being-evacuated-iraqi-air-180926112.html
pi_141037320

Dit is een van de redenen waarom de soennieten tegen het sectarische takfiri leger in iraq in opstand is gekomen. Ongewapende burgers die hun rechten willen worden geëxecuteerd.
pi_141037372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:13 schreef Djibril het volgende:

[..]

Altijd zeggen dat Koerden niet bestaan maar als er wordt gebasht op turkije gelijk afschuiven op Koerden :')
Ik zit niks af te schuiven. Ik zeg alleen dat de geradicaliseerde moslims onder de Turkse Koerden meer zijn dan onder Turken. Komt misschien wel door hun madhab, Turken zijn hanafie, Koerden safii. Itt tot alevitische Koerden zijn soennitische Koerden minder seculier. Onder Turken heb je toch veel meer seculiere moslims. ISID in Turkije zou wel tientallen miljoenen 'kafirs' kunnen executeren :')

Oja, ik heb nooit en nergens beweerd dat Koerden niet bestaan :* Ben trots op mijn Koerdische overgroot opa die de Turkse onafhankelijkheidsoorlog heeft meegemaakt en 'gazi' werd.
pi_141037383
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:13 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dit dus... :')
pi_141037464
URGENT #iraq salah aldin: mujahideen ISIS shoot down a helicopter belonging to the army of al-Maliki #Iraq
pi_141037476
quote:
Turkmenen zijn vooral sjiieten, logisch dat ze liever bij de Koerden horen dan honden die ieder ander dan zichzelf afslachten :r Ze hebben immers geen militaire macht
pi_141037478
The Islamic State overrun the Iraqi #army and police headquarters in Saadia, #Diyala, #Iraq and take all weapons
pi_141037595
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:02 schreef Aloulou het volgende:

Interessante analyse. Ik heb 1 kritiekpunt: de Tigris loopt van boven naar beneden. De bouw van een stuwdam kan alleen als wapen tegen Sjiieten worden ingezet, niet andersom.
pi_141037870
Irak heeft IMO geen bestaansrecht. Dat land bestaat uit te veel verschillen, er is letterlijk geen verenigbaarheid. Niet dat ik de inwoners van Irak niks gun, maar ik vind dat dat land beter opgesplitst kan worden. 2 of 3 nieuwe staten zou het veel beter doen.

De Turkmenen kunnen best een minderheid worden in een Koerdistan, ik denk dat ze dat ook wel accepteren aangezien Koerden en Turkics toch wel dichtbij elkaar staan.
#freefrederike
pi_141037902
URGENT:
ISIS started huge Assualt on Baghdad followed by heavy gun fire & other heavy weaponaries...
pi_141037910
Wat betekent dat voor buitenlandse werknemers/expats in Zuid-Irak?

/edit Het ontruimen van de Green Zone dus, blijkbaar liep ik alweer achter hier.
pi_141037912
quote:
In hoeverre ben jij voor ISIS dan?

Ben jij echt pro de organisatie, of vind je het gewoon een beter alternatief dan de dictator die er nu nog heerst?
pi_141037958
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:38 schreef PizzaMizza het volgende:
Irak heeft IMO geen bestaansrecht. Dat land bestaat uit te veel verschillen, er is letterlijk geen verenigbaarheid. Niet dat ik de inwoners van Irak niks gun, maar ik vind dat dat land beter opgesplitst kan worden. 2 of 3 nieuwe staten zou het veel beter doen.

De Turkmenen kunnen best een minderheid worden in een Koerdistan, ik denk dat ze dat ook wel accepteren aangezien Koerden en Turkics toch wel dichtbij elkaar staan.
_O- _O- Wie ben jij?
pi_141037971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:38 schreef PizzaMizza het volgende:

Juist ja, Koerdisch en Turks dichtbij elkaar... :') Koerdisch is eerder verwant aan de Europese talen dan Turks. Maar goed, geografisch gezien liggen ze inderdaad niet ver van elkaar af. ;)
pi_141037978
quote:
16s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:10 schreef Hiper het volgende:

[..]

Right back at ya.
Wollahila
pi_141037987
Saddam's dochter is blij door de overwinningen van ISIS
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/26607261.asp
pi_141038013
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

In hoeverre ben jij voor ISIS dan?

Ben jij echt pro de organisatie, of vind je het gewoon een beter alternatief dan de dictator die er nu nog heerst?
Beter alternatief. De huidige regering is sectarisch net als hoe Saddam was. AL maliki heeft wraak genomen op de soennieten, omdat saddam de sjiieten had onderdrukt.
pi_141038027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:41 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Juist ja, Koerdisch en Turks dichtbij elkaar... :') Koerdisch is eerder verwant aan de Europese talen dan Turks. Maar goed, geografisch gezien liggen ze inderdaad niet ver van elkaar af. ;)
Hij heeft het niet over de talen.
pi_141038065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:43 schreef Hiper het volgende:

[..]

Beter alternatief. De huidige regering is sectarisch net als hoe Saddam was. AL maliki heeft wraak genomen op de soennieten, omdat saddam de sjiieten had onderdrukt.
Helemaal mee eens, alleen jij loopt in mijn ogen wel erg ISIS te promoten hier.

ISIS is gewoon een nihilistische en terroristische organisatie hé. ISIS neemt in principe gewoon de rol van Al maliki over, wanneer mag de stem van het volk eens gelden?
pi_141038118
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:42 schreef Eagle_99 het volgende:
Saddam's dochter is blij door de overwinningen van ISIS
http://www.hurriyet.com.tr/dunya/26607261.asp
Zitten ook veel baathisten bij isis, dus geen wonder dat zij dat leuk vindt. Maar gelukkig is haar familie niks meer.
pi_141038157
quote:
Mosul (Nordirak) – Islamisten der Terrorgruppe Islamischer Staat Irak und Syrien (ISIS) haben nach der Übernahme der Stadt Mosul 15 Êzîden und einen Christen getötet. Dies meldet die Nachrichtenagentur ANHA.

Extremisten der ISIS hatten zuvor mehrere Gefängnisse der Stadt Mosul angegriffen und die Insassen befreit. Auch hunderte kurdische Insassen konnten die Flucht ergreifen. Eine große Gruppe kurdischer Gefangener versuchte die Stadt in Richtung Shingal zu verlassen. ISIS Mitglieder griffen die Gruppe auf und selektierten Nicht-Muslime aus, unter ihnen 15 Êzîden und ein Christ, die von den Extremisten anschließend hingerichtet worden sind. Ihre Leichen wurden in ein Waldstück naher der Stadt verscharrt.

Tausende Gefangene in Mosul und anderen Orten konnte die ISIS bereits befreien. Verschiedene Quellen sprechen über 10.000 befreiten Gefangenen, die nun Seite an Seite mit der ISIS gegen die irakische und kurdische Pêşmerga Armee kämpfen.
Zegt genoeg
pi_141038178
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:06 schreef Hiper het volgende:

[..]

Het is geen shirk. Die ya insert random name kennen wij geen foddelijke status toe.

Stop dan met bashen op sjiieten als het niet id koran staat
pi_141038363
Volgens Amerikaanse militaire specialisten is een Amerikaanse luchtaanval nutteloos. ISIL heeft geen vaste HQ of militaire basis, de Amerikanen missen aqurate informatie over hun locatie en er zouden veel onschuldige burgers kunnen sneuvelen.
pi_141038383
Ik lees her en der berichten dat momenteel zich honderden duizenden Iraki's zich aanmelden bij het leger. Laten we hopen dat ISIS een grote fout begaan heeft, omdat de Iraki's zich nu eindelijk verenigen tegen één vijand, die het nog eens waard is om te bestrijden ook.

Ik weet dat het heel naïef is, maar het zou zo mooi kunnen zijn..... Nederland bestaat ook bij gratie dat de 17 gewesten de Spanjaarden zat waren en uiteindelijk er uit geschopt hebben. Nadien ontwikkelden we (de republiek der Nederlanden) ons in moord tempo op tot wereldmacht.
60 HRC
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:56:26 #124
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_141038459
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:53 schreef Bilge het volgende:
Volgens Amerikaanse militaire specialisten is een Amerikaanse luchtaanval nutteloos. ISIL heeft geen vaste HQ of militaire basis, de Amerikanen missen aqurate informatie over hun locatie en er zouden veel onschuldige burgers kunnen sneuvelen.
Wanneer heeft dat ze gestopt dan?
pi_141038520
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:54 schreef HardMetal het volgende:
Ik lees her en der berichten dat momenteel zich honderden duizenden Iraki's zich aanmelden bij het leger. Laten we hopen dat ISIS een grote fout begaan heeft, omdat de Iraki's zich nu eindelijk verenigen tegen één vijand, die het nog eens waard is om te bestrijden ook.

Ik weet dat het heel naïef is, maar het zou zo mooi kunnen zijn..... Nederland bestaat ook bij gratie dat de 17 gewesten de Spanjaarden zat waren en uiteindelijk er uit geschopt hebben. Nadien ontwikkelden we (de republiek der Nederlanden) ons in moord tempo op tot wereldmacht.
Onmogelijk, de grootste uitdaging in iedere oorlog is logistiek en ISIS wint razendsnel terrein. De filmpjes van hierboven tonen een ware Blitzkrieg, brutaal aanvallen, burgers afschieten en je vijand in shock achterlaten. Dit zijn niet zomaar even een paar rebellen, daar is de voorbereiding veel te goed voor. Desnoods gooien die lui al hun gejatte humvees vol met C4 en rijden ze alles Baghdad binnen en drukken ze op de knop. Het maakt hen niet uit, stel zieke geesten.
pi_141038646
quote:

Deze tweet is wat dat betreft ook interessant:
HamudiMD twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 16:41:56 One CANNOT understate the magnitude of Sistani's call to arms for Iraq's Shia. He didn't make this call in the 2005-7 civil war @hhassan140 reageer retweet
Maar ik vermoed dat gewone burgers weinig gewicht in de schaal zullen leggen. Het zijn ongetrainde, onervaren mannen die tegenover battlehardened Tsjetjenen en dergelijke staan. Aantallen zeggen niet zo veel. Hernan Cortes veroverde met 600 man het gehele Azteekse Rijk. Ik denk dat de 150 Iraanse eliteeenheden meer wwerstand kunnen bieden dan de tienduizenden gewone Sjiieten.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:56 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Wanneer heeft dat ze gestopt dan?
Goed punt. :P
pi_141038704
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, alleen jij loopt in mijn ogen wel erg ISIS te promoten hier.

ISIS is gewoon een nihilistische en terroristische organisatie hé. ISIS neemt in principe gewoon de rol van Al maliki over, wanneer mag de stem van het volk eens gelden?
Het soennietische volk heeft zijn stem al laten horen en ze juigen ISIS toen in Mosul, Tikrit etc. Isis heeft alle politieke gevangenen vrij gelaten en uit 1 gevangenis hebben zich 4000 van de 6000 bij ISIS gevoegd. Het zijn alleen de sjjieten in het zuiden die anti-ISIS zijn. Ook de soennieten van de sahawat die eerst samen met de VS en Al maliki tegen ISIS vochten keren terug naar ISIS. Het land valt straks in 3 stukken.
pi_141038755
jenanmoussa twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 17:39:37 #Breaking-> @NewsBreaker Pentagon to move aircraft carrier into Persian Gulf in case of potential airstrikes in #Iraq - CNN @akhbar reageer retweet
Als ze al gaan bombarderen, dan waarshcijnlijk de onschuldige burgerbevoking. Het zal ISIL niet tegenhouden.
-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:07:58 #129
408102 Quasi-intellectueel
Koekoek andere Atleti
pi_141038855
Laat de Koerden het maar sweepen. Die brengen tenminste nog stabiliteit in hun gebieden. Jammer voor Turkije, maar die moeten dan maar niet zeuren.

Bovendien, de Peshmarga zijn militair opgewassen tegen ISIS. Daarnaast wordt ISIS ook nog gesandwitched door Zuid-Iraakse milities en Iran. Een opdeling van Irak lijkt aanstaande.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:08:44 #130
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141038887
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:05 schreef Charismatisch het volgende:
jenanmoussa twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 17:39:37 #Breaking-> @NewsBreaker Pentagon to move aircraft carrier into Persian Gulf in case of potential airstrikes in #Iraq - CNN @akhbar reageer retweet
Als ze al gaan bombarderen, dan waarshcijnlijk de onschuldige burgerbevoking. Het zal ISIL niet tegenhouden.
Het is zoals eerder gezegd een beetje raar als Amerika gaat bombarderen...wat gaan ze eigenlijk bombarderen? ISIS is nog niet in de fase aangekomen dat ze helemaal gesettled zijn en je ze als een conventioneel leger kan beschouwen met vaste instellingen op de grond etc. Zoals bijv het Syrische leger waar je genoeg van kan platgooien.

Lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat Amerika overgaat tot "bombardementen". Uiterste wat eventueel met de tijd kan gebeuren zijn drone-attacks op specifieke groepen/individueen op basis van wat men aanneemt dat correcte info is via inlichtingendiensten vergaard. Maar zelfs dat lijkt me moeilijker dan in Jemen of Pakistan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141038921
Obama is nu aan het speechen, Ameirkanen gaan duidelijk niets doen. Hij heeft het over consultation en de situatie monitoren etc.
pi_141038925
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:07 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Laat de Koerden het maar sweepen. Die brengen tenminste nog stabiliteit in hun gebieden. Jammer voor Turkije, maar die moeten dan maar niet zeuren.

Bovendien, de Peshmarga zijn militair opgewassen tegen ISIS. Daarnaast wordt ISIS ook nog gesandwitched door Zuid-Iraakse milities en Iran. Een opdeling van Irak lijkt aanstaande.
In deze situatie hebben de Turken niet veel te willen denk ik...
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:11:44 #133
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141038993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:09 schreef Nintex het volgende:
Obama is nu aan het speechen, Ameirkanen gaan duidelijk niets doen. Hij heeft het over consultation en de situatie monitoren etc.
Verstandig van hem.
pi_141039065
China wil helpen.

China is the top foreign player in Iraq's oilfields, which are the largest in the Middle East open to foreign investment, and has a natural interest in the country's stability.

"China is paying close attention to the recent security situation in Iraq and we support the Iraqi government's efforts to maintain domestic security and stability. We hope that Iraq can return to stability, safety and normality as early as possible," Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying said.

"For a long time, China has been giving Iraq a large amount of all sorts of aid and is willing to give whatever help it is able to," she told a daily news briefing without elaborating.

China had asked Iraq's government to ensure the safety of Chinese people in the country, Hua said, though she did not say if any there had been any effect on China's oil interests in the country.

http://www.voanews.com/co(...)lp-iraq/1936207.html
-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:15:22 #135
Koekoek andere Atleti
pi_141039110
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:09 schreef kurd0w het volgende:

[..]

In deze situatie hebben de Turken niet veel te willen denk ik...
Koerden pakken gewoon Noord-Irak en maken daar hun staat. Iedereen die wil mag er naartoe, net als met Israël destijds. Turkije zal niet happy zijn, maar alle Koerden hebben de mogelijkheid om uit Turkije te vertrekken naar het nieuwe Koerdistan. Als de Koerden op hun beurt geen wrok koesteren tegen Turkije en een goede verstandhouding houden voorzie ik geen problemen.

Of is dit te naïef?
pi_141039222
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:15 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Koerden pakken gewoon Noord-Irak en maken daar hun staat. Iedereen die wil mag er naartoe, net als met Israël destijds. Turkije zal niet happy zijn, maar alle Koerden hebben de mogelijkheid om uit Turkije te vertrekken naar het nieuwe Koerdistan. Als de Koerden op hun beurt geen wrok koesteren tegen Turkije en een goede verstandhouding houden voorzie ik geen problemen.

Of is dit te naïef?
Turkse Koerden zullen nooit vertrekken uit Turkije. Wat mij betreft hoeft dat ook niet, wel mogen de Koerden die een onafhankelijke Koerdistan willen vertrekken :W
Er wonen bijna evenveel, zo niet meer Koerden in west-Turkije dan in zuid-oost Turkije. Die zullen echt niet hun welvaart verlaten voor een nieuw onbekend land.
pi_141039243
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:48 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Het is geen shirk. Die ya insert random name kennen wij geen foddelijke status toe.

Stop dan met bashen op sjiieten als het niet id koran staat
Geen taqiyya doen! Jullie aanbidden 12 imams. Jullie geloven dat Allah SWT alleen 12 imams hebben geschapen en dat de 12 imams de rest van het heelal hebben geschapen. Allah zegt in de Quran:

"God is the Creator of everything. He is the guardian over everything. Unto Him belong the keys of the heavens and the earth." (39:62, 63)

"No creature is there crawling on the earth, but its provision rests on God. He knows its lodging place and it repository." (11:6)

Je mag niemand anders aanbidden of om hulp vragen dan Allah SWT!

"And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am NEAR. RESPOND TO THE INVOCATION OF THE SUPPLICANT WHEN HE CALLS UPON ME. So let them respond to ---------------->ME <----------------- [by obedience] and believe in ME that they may be [RIGHTLY] guided."

Jij gelooft dat de 12 imams ALLES WETEN (ilm ulgaib). Allah SWT zegt:

“Say: “None in the heavens and the earth knows the Ghaib (Unseen) except Allaah, nor can they perceive when they shall be resurrected” (27:65).

“Verily, Allaah, with Him (Alone) is the knowledge of the Hour, He sends down the rain, and knows that which is in the wombs. No person knows what he will earn tomorrow, and no person knows in what land he will die. Verily, Allaah is All‑Knower, All‑Aware (of things)” (31:34)

“And with Him are the keys of the Ghayb (all that is hidden), none knows them but He. And He knows whatever there is in the land and in the sea; not a leaf falls, but He knows it. There is not a grain in the darkness of the earth nor anything fresh or dry, but is written in a Clear Record” (6:59)

Geloof jij nou in de Quran of niet? Zo niet, dan ben jij geen moslim. De quran is het woord van Allah swt. De islam is gebaseerd op de Quran en de hadeeth. Alle Ahadith die tegenstrijdig zijn met de Quran zijn vals of gefabriceerd. Maar bij jullie rafidah is het anderom, namelijk; als de quran tegenstrijdig is met Al Kafi of Bihar Al Anwar dan is de Quran fouth (nauthibillah). Allah zegt:

"Indeed, it is We (allah) who sent down the Qur'an and indeed, We (allah) will be its guardian." (15:9)

We in the quran is de koninglijke wij. http://godallah.com/we_and_he.php
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:21:39 #138
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_141039265
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:15 schreef Quasi-intellectueel het volgende:

[..]

Of is dit te naïef?
Koerden uit Turkije zijn niet welkom bij de Koerden uit Noord-Irak. Die gaan hun olie etc. dus echt niet delen :D
pi_141039266
cnnbrk twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 18:05:43 Obama: Unless Iraq fixes its internal political problems, short-term military help won't make much difference. http://t.co/a7pyHS9thy reageer retweet
Al-Maliki's relatie met Obama is niet zo goed als met Bush.
-
pi_141039331
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Koerden uit Turkije zijn niet welkom bij de Koerden uit Noord-Irak. Die gaan hun olie etc. dus echt niet delen :D
Dat ook nog ja. Ik ben er niet heel bekend mee maar ze praten ook verschillende dialecten, communicatie zal ook niet makkelijk gaan. Zelfs in de Kandil gebergte communiceren ze meestal in het Turks _O-
pi_141039388
‪#‎Maliki‬ army helicopter shot down north ‪#‎Baghdad‬. ‪#‎Iraq‬ ‪#‎ISIS
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:28:10 #142
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_141039447
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:24 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Dat ook nog ja. Ik ben er niet heel bekend mee maar ze praten ook verschillende dialecten, communicatie zal ook niet makkelijk gaan. Zelfs in de Kandil gebergte communiceren ze meestal in het Turks _O-
Tja de Koerden in Turkije wilden al jaren in het Koerdisch propaganda verspreiden, nu mag het in Turkije en wat doen ze? Ze gaan verder in het Turks. Tja...De meeste spreken niet eens Koerdisch met elkaar in Turkije.
pi_141039485
Turkmeens Front in Tal Afar vraagt Peshmarga om hen te beschermen en wil dat Tal Afar onderdeel wordt van Iraaks Koerdistan.
-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:33:30 #144
365082 IPA35
Patriarch
pi_141039644
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:28 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tja de Koerden in Turkije wilden al jaren in het Koerdisch propaganda verspreiden, nu mag het in Turkije en wat doen ze? Ze gaan verder in het Turks. Tja...De meeste spreken niet eens Koerdisch met elkaar in Turkije.
Na 80 jaar assimilatiepolitiek is het überhaupt verwonderlijk dat nog zo veel van hen de taal redelijk goed beheersen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_141039658
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:13 schreef Charismatisch het volgende:
China wil helpen.

China is the top foreign player in Iraq's oilfields, which are the largest in the Middle East open to foreign investment, and has a natural interest in the country's stability.

"China is paying close attention to the recent security situation in Iraq and we support the Iraqi government's efforts to maintain domestic security and stability. We hope that Iraq can return to stability, safety and normality as early as possible," Foreign Ministry spokeswoman Hua Chunying said.

"For a long time, China has been giving Iraq a large amount of all sorts of aid and is willing to give whatever help it is able to," she told a daily news briefing without elaborating.

China had asked Iraq's government to ensure the safety of Chinese people in the country, Hua said, though she did not say if any there had been any effect on China's oil interests in the country.

China zit vooral in zuid Iraakse velden, die hoeven zich voorlopig niet druk te maken.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:34:36 #146
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_141039688
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:33 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Na 80 jaar assimilatiepolitiek is het überhaupt verwonderlijk dat nog zo veel van hen de taal redelijk goed beheersen.
Tja het ligt natuurlijk totaal niet aan de Koerden die het vertikken naar school te gaan. Lekker meisjes thuis houden want ja zo gaat dat nu eenmaal daar. :z
pi_141039692
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:41 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Waar heb ik het over de taal? Ik heb het over de cultuur. Die is gewoon heel erg gemeenschappelijk.
quote:

Nederland ontwikkelde zich tot wereldmacht door het feit dat Spanje, Het Heilig-Roomse Rijk, Frankrijk en Engeland constant in oorlog met elkaar waren.

Je kan Nederland eerder met de Koerden vergelijken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Specularium op 13-06-2014 19:36:33 ]
#freefrederike
pi_141039785
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:57 schreef Bilge het volgende:

[..]

Four of Iraq’s 14 army divisions virtually abandoned their posts, stripped off their uniforms and fled when confronted in cities such as Mosul and Tikrit by militant groups, principally fighters aligned with the radical Islamic State of Iraq and Syria, or ISIS, the officials said.

The divisions that collapsed were said to be made up of Sunni, Shiite and Kurdish troops. Other units made up of mainly Shiite troops and stationed closer to Baghdad, the Iraqi capital, were believed to be more loyal to the government of Prime Minister Nuri Kamal al-Maliki, a Shiite, and would most likely put up greater resistance, according to the officials.

Still, Lieut. Gen. John N. Bednarek, who heads the office of security cooperation at the United States Embassy in Baghdad, told a closed hearing of the Senate Armed Services Committee that some of the Iraqi soldiers who guarded the Green Zone in the capital had come to work wearing civilian clothes under their military uniform, according to one senator. The implication was that the troops were prepared to strip to civilian attire and flee if they came under heavy attack.
http://www.nytimes.com/20(...)in-decline.html?_r=1
_O-
Grotendeels soennieten.
pi_141039922
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Want in 1970 of de eeuwen daarvoor was Kaboel niet islamitisch? Beetje vreemde zin.
Hoho! Dat zeg ik niet! Ik zeg dat ik vind dat ze er door invloed van deze versie van de islam enorm op zijn achteruitgegaan.

Ik ken zat moslima's die er vrijzinnig bijlopen. Maar dat is Nederland nu. Ik vind dat alle vrouwen recht hebben op emancipatie. Dan is het triest om te zien hoe hard sommige islamitische landen achteruit gegaan zijn.
pi_141039957
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:20 schreef Hiper het volgende:

[..]

Geen taqiyya doen! Jullie aanbidden 12 imams. Jullie geloven dat Allah SWT alleen 12 imams hebben geschapen en dat de 12 imams de rest van het heelal hebben geschapen. Allah zegt in de Quran:

"God is the Creator of everything. He is the guardian over everything. Unto Him belong the keys of the heavens and the earth." (39:62, 63)

"No creature is there crawling on the earth, but its provision rests on God. He knows its lodging place and it repository." (11:6)

Je mag niemand anders aanbidden of om hulp vragen dan Allah SWT!

"And when My servants ask you, [O Muhammad], concerning Me - indeed I am NEAR. RESPOND TO THE INVOCATION OF THE SUPPLICANT WHEN HE CALLS UPON ME. So let them respond to ---------------->ME <----------------- [by obedience] and believe in ME that they may be [RIGHTLY] guided."

Jij gelooft dat de 12 imams ALLES WETEN (ilm ulgaib). Allah SWT zegt:

“Say: “None in the heavens and the earth knows the Ghaib (Unseen) except Allaah, nor can they perceive when they shall be resurrected” (27:65).

“Verily, Allaah, with Him (Alone) is the knowledge of the Hour, He sends down the rain, and knows that which is in the wombs. No person knows what he will earn tomorrow, and no person knows in what land he will die. Verily, Allaah is All‑Knower, All‑Aware (of things)” (31:34)

“And with Him are the keys of the Ghayb (all that is hidden), none knows them but He. And He knows whatever there is in the land and in the sea; not a leaf falls, but He knows it. There is not a grain in the darkness of the earth nor anything fresh or dry, but is written in a Clear Record” (6:59)

Geloof jij nou in de Quran of niet? Zo niet, dan ben jij geen moslim. De quran is het woord van Allah swt. De islam is gebaseerd op de Quran en de hadeeth. Alle Ahadith die tegenstrijdig zijn met de Quran zijn vals of gefabriceerd. Maar bij jullie rafidah is het anderom, namelijk; als de quran tegenstrijdig is met Al Kafi of Bihar Al Anwar dan is de Quran fouth (nauthibillah). Allah zegt:

"Indeed, it is We (allah) who sent down the Qur'an and indeed, We (allah) will be its guardian." (15:9)

We in the quran is de koninglijke wij. http://godallah.com/we_and_he.php
Wie is jullie? Ik volg je niet.

Ik geloof idd niet in hadiths. Ik volg alleen de Koran. Hadith is in mijn ogen een mensenverzinsel.
pi_141039986
Deze gast is echt de weg kwijt
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:41:53 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_141039988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:34 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Tja het ligt natuurlijk totaal niet aan de Koerden die het vertikken naar school te gaan. Lekker meisjes thuis houden want ja zo gaat dat nu eenmaal daar. :z
En dit soort cultuurkritiek is geheel terecht, maar aangezien de Turkse regering altijd een assimilatiepoliiek heeft gevoerd zou onderwijs niet bepaald hebben geholpen de Koerdische taal levendig te houden...
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:45:29 #153
365082 IPA35
Patriarch
pi_141040136
pi_141040286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:13 schreef Charismatisch het volgende:
China wil helpen.

Zo, China's eerste internationale militaire interventie als nieuwe wereldmacht? Dat zou de verhoudingen echt behoorlijk veranderen.

Daarnaast: China heeft vrijwel geen interesse in publieke opinie, dus die gaan voluit. Niks 'precisiebombardementen', maar totale vernietiging.

Even kijken... Chinees nietsontziend megaleger versus een paar duizend psychopaten... Paar uur? Paar dagen?
pi_141040308
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik geloof idd niet in hadiths. Ik volg alleen de Koran. Hadith is in mijn ogen een mensenverzinsel.
Hahah en jij noemt jezelf Moslim??
pi_141040309
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:03 schreef Hiper het volgende:

[..]

Het soennietische volk heeft zijn stem al laten horen en ze juigen ISIS toen in Mosul, Tikrit etc. Isis heeft alle politieke gevangenen vrij gelaten en uit 1 gevangenis hebben zich 4000 van de 6000 bij ISIS gevoegd. Het zijn alleen de sjjieten in het zuiden die anti-ISIS zijn. Ook de soennieten van de sahawat die eerst samen met de VS en Al maliki tegen ISIS vochten keren terug naar ISIS. Het land valt straks in 3 stukken.
De soennieten zijn alleen pro ISIS omdat ISIS vecht tegen de onderdrukking van de sjiieten.

Niet omdat ze het echt eens zijn met de gedachtes van ISIS.
pi_141040350
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De soennieten zijn alleen pro ISIS omdat ISIS vecht tegen de onderdrukking van de sjiieten.

Niet omdat ze het echt eens zijn met de gedachtes van ISIS.
Natuurlijk jonge
pi_141040364
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Een verzinsel?

O you who have believed, obey Allah and obey the Messenger and those in authority among you. And if you disagree over anything, refer it to Allah and the Messenger, if you should believe in Allah and the Last Day. That is the best [way] and best in result. (4:59)

Hoe gehoorzaam jij de profeet dan als jij zijn hadith verwerpt? Hoe bid jij dan? Ben erg benieuwd, want in de Quran staat alleen dat je moet bidden, maar niet hoe! De profeet heeft ons laten zien hoe wij moeten bidden en dat is terug te lezen in de sunnah.
pi_141040403
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:

[..]

Een verzinsel?

O you who have believed, obey Allah and obey the Messenger and those in authority among you. And if you disagree over anything, refer it to Allah and the Messenger, if you should believe in Allah and the Last Day. That is the best [way] and best in result. (4:59)

Hoe gehoorzaam jij de profeet dan als jij zijn hadith verwerpt? Hoe bid jij dan? Ben erg benieuwd, want in de Quran staat alleen dat je moet bidden, maar niet hoe! De profeet heeft ons laten zien hoe wij moeten bidden en dat is terug te lezen in de sunnah.
Ben ik ook benieuwd na..
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:53:50 #163
365082 IPA35
Patriarch
pi_141040413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het leger van Irak?

Enne, isama hali hali..
Schijnbaar verse vrijwilligers die zijn aangekomen in Samarra.
pi_141040419
http://rudaw.net/kurmanci/kurdistan/130620147

Beelden van gevechten in Jalula, Koerden zouden het hebben overgenomen van isis.
pi_141040430
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:53 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Schijnbaar verse vrijwilligers die zijn aangekomen in Samarra.
Om te vechten tegen ISIS of wat?

Dit ziet er namelijk best goed uit.
pi_141040431
quote:
"We zijn gekomen om Samarra te bezoeken.... de rest heb ik niet verstaan.

En ik denk niet dat ze van het leger zijn.
pi_141040450
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:53 schreef BB11 het volgende:

[..]

Ben ik ook benieuwd na..
Ofnie, deze gast is weird.
pi_141040473
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:52 schreef Hiper het volgende:

[..]

Een verzinsel?

Ik ga deze discussie niet aan. Hadiths zijn honderden jaren later ontstaan. :W
pi_141040474
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:54 schreef Hiper het volgende:

[..]

Is een aleviet ..
pi_141040489
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:54 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dank je. Ik deel je mening.
pi_141040547
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet aan.
Omdat je toch verliest.
pi_141040573
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Wie zijn de slachtoffers?
ISIS.
pi_141040576
Hoe zit het eigenlijk met Hezbollah? gaan die zich nog bemoeien in Irak?
pi_141040580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:55 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zijn burgers. ISIS strijden tot de dood dan gepakt te worden.
Even voor de zekerheid: heb jij enige sympathie voor ISIS?
pi_141040581
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:55 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zijn burgers. ISIS strijden tot de dood dan gepakt te worden.
Ze zijn ook dood :)
pi_141040586
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

ISIS.
Oh, zijn dat de slachtoffers..

Wie zijn de daders dan?
pi_141040597
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:59 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh, zijn dat de slachtoffers..

Wie zijn de daders dan?
Special Forces.
pi_141040638
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Special Forces.
Ah, walgelijk wel (hoezeer ik ook anti ISIS ben)..
pi_141040649
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:55 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ga deze discussie niet aan. Hadiths zijn honderden jaren later ontstaan. :W
Jij lees de quran niet eens maar je hebt je oordeel al klaar liggen. Ik praat ook niet over astronomie als ik er geen zak van snap. Ik verdiep me er eerst in voordat ik mijn mening geef.

[ 2:170] When they are told, "Follow what GOD has revealed herein," they say, "We follow only what we found our parents doing." What if their parents did not understand, and were not guided?

[2:171] The example of such disbelievers is that of parrots who repeat what they hear of sounds and calls, without understanding. Deaf, dumb, and blind; they cannot understand.

Deze verzen spreken boekdelen over jou. Voor de duidelijkheid ik doe geen takfeer op je, dat laat ik aan de geleerden over.

Moge allah swt jouw naar het rechte pad leiden! Ameen.
pi_141040668
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:55 schreef BB11 het volgende:

[..]

Is een aleviet ..
Ah, ook onder die groep heb je weer verschillende groepen met dezelfde naam maar andere religies.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:01:30 #183
365082 IPA35
Patriarch
pi_141040670
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Special Forces.
Awww geen nekschot -O-
pi_141040673
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ah, walgelijk wel (hoezeer ik ook anti ISIS ben)..
Dat ze geslagen en getrapt worden? Tjah...
pi_141040674
Obama zal geen troepen naar Irak sturen .
pi_141040693
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:01 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat ze geslagen en getrapt worden? Tjah...
Terwijl ze vastgebonden zitten, laf , laf en nog eens laf..

Misschien ergens ook wel het bewijs dat alle arabieren laffe beesten zijn.
pi_141040703
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:00 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jij lees de quran niet eens maar je hebt je oordeel al klaar liggen. Ik praat ook niet over astronomie als ik er geen zak van snap. Ik verdiep me er eerst in voordat ik mijn mening geef.

[ 2:170] When they are told, "Follow what GOD has revealed herein," they say, "We follow only what we found our parents doing." What if their parents did not understand, and were not guided?

[2:171] The example of such disbelievers is that of parrots who repeat what they hear of sounds and calls, without understanding. Deaf, dumb, and blind; they cannot understand.

Deze verzen spreken boekdelen over jou. Voor de duidelijkheid ik doe geen takfeer op je, dat laat ik aan de geleerden over.

Moge allah swt jouw naar het rechte pad leiden! Ameen.
Ik ga geen discussie aan met blinden.
pi_141040724
Irak heeft ook geen aantallen nodig. Geen Hezbollah, geen Iraniers en geen Amerikanen.

Als dat verhaal over de fatwa van Sistani klopt heb je binnen een week een paar honderduizend man vrijwilligers.
pi_141040734
De slag om Baghdaad gaat denk ik niet makkelijk, maar is zeker niet onmogelijk inschaa´Allah....
pi_141040769
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Terwijl ze vastgebonden zitten, laf , laf en nog eens laf..

Misschien ergens ook wel het bewijs dat alle arabieren laffe beesten zijn.
Daarvoor waren ze óf op veiligheidstroepen aan het schieten óf bommen of IEDs aan het plaatsen. Die paar klappen overleven ze wel.
pi_141040774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:03 schreef Peunage het volgende:
Irak heeft ook geen aantallen nodig. Geen Hezbollah, geen Iraniers en geen Amerikanen.

Als dat verhaal over de fatwa van Sistani klopt heb je binnen een week een paar honderduizend man vrijwilligers.
Zou mooi zijn als er onder die vrijwilligers ook veel soennieten zitten. Zou een prachtig bewijs zijn dat veel soennieten de honden van ISIS helemaal niet steunen.
pi_141040778
Dawla islamiyah heeft de controle op het noorden van Bagdad...

tijd voor de 2e helft van Kameroen 8-)
pi_141040785
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoho! Dat zeg ik niet! Ik zeg dat ik vind dat ze er door invloed van deze versie van de islam enorm op zijn achteruitgegaan.

Ik ken zat moslima's die er vrijzinnig bijlopen. Maar dat is Nederland nu. Ik vind dat alle vrouwen recht hebben op emancipatie. Dan is het triest om te zien hoe hard sommige islamitische landen achteruit gegaan zijn.
Emancipatie is meer dan 'minder kleding' alleen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_141040787
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:05 schreef Peunage het volgende:

[..]

Daarvoor waren ze óf op veiligheidstroepen aan het schieten óf bommen of IEDs aan het plaatsen. Die paar klappen overleven ze wel.
Nou als ik dat ene gekrijs van die vent hoor... :') _O-
pi_141040832
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:05 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Risico van het vak!
pi_141040839
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Emancipatie is meer dan 'minder kleding' alleen.
Ja natuurlijk. Je ziet niet alleen vrij geklede vrouwen, maar ook vrouwen die gewoon met elkaar over straat lopen.

En begrijp me niet verkeerd: ook in Nederland is er wat betreft emancipatie nog een flinke slag te maken. Ik vind het alleen schrijnend om te zien hoezeer sommige landen achteruit vliegen waar het om vrij normale mensenrechten gaat.
pi_141040875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even voor de zekerheid: heb jij enige sympathie voor ISIS?
Yup. Ze komen op voor de rechten van de soennieten en vechten tegen de NSBers in Baghdad.

Toen de VS, Irak binnenviel, vochten de soennieten en de sjiieten, onder leiding van Muqtada al Sadr, zij aan zij tegen de amerikanen. De amerikanen hadden de sjiieten omgekocht en heerschappij aangeboden. Niemand had gedacht dat ze zouden collaboreren met de bezetter, maar dat deze ze toch en de sjiieten deden dus een backstab en vochten zij aan zij met de amerikanen tegen de soennieten. De soennieten leiden sindsdien door het sectarische geweld, executies en verkrachtingen van de sjiietische milities. Zie het maar als het verzet tegen de Nazis in de 2e wereldoorlog.
pi_141040881
quote:

[..]

Die heeft een lage pijngrens :P
pi_141040920
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:05 schreef BB11 het volgende:
Dawla islamiyah heeft de controle op het noorden van Bagdad...

tijd voor de 2e helft van Kameroen 8-)
Kuffar, waarom kijk jij voetbal?! Dat is een duivels spel dat gefinancierd wordt door Budweiser, Heineken, Jupiler, etc.
Bewijs te meer eens dat jij een ongelovige bent!
pi_141040923
Kan mijn tere ziel tegen die filmpjes of is t heel erg?
pi_141040924
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:58 schreef Peunage het volgende:

[..]

Ze zijn ook dood :)
De iraakse regering heeft al meer dan 100.000 soennieten omgebracht sinds de terugtrekking van de VS en voor de opmars van ISIS. Ze hebben niets anders gedaan.Dit kan dus geen isis strijders zijn.
  Forum Admin vrijdag 13 juni 2014 @ 19:10:48 #202
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_141040942
quote:

[..]

Mooi man. Zit daar op de grond te trillen en te janken als een klein meisje. Zal wel een meeloper zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_141040948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:08 schreef Hiper het volgende:

[..]

Yup. Ze komen op voor de rechten van de soennieten en vechten tegen de NSBers in Baghdad.

Toen de VS, Irak binnenviel, vochten de soennieten en de sjiieten, onder leiding van Muqtada al Sadr, zij aan zij tegen de amerikanen. De amerikanen hadden de sjiieten omgekocht en heerschappij aangeboden. Niemand had gedacht dat ze zouden collaboreren met de bezetter, maar dat deze ze toch en de sjiieten deden dus een backstab en vochten zij aan zij met de amerikanen tegen de soennieten. De soennieten leiden sindsdien door het sectarische geweld, executies en verkrachtingen van de sjiietische milities. Zie het maar als het verzet tegen de Nazis in de 2e wereldoorlog.
Wat je van hun motivaties vind laat ik even in het midden. Maar zie je dan niet hoe extreem ziekelijk ze tekeer gaan? En tegen wie ze die gruwelijkheden begaan? Ze slachten niet alleen tegenstanders af, maar ook mensen die het geloof volgens hen niet op de juiste manier belijden. Hoe kun je daar nou sympathie voor hebben?
pi_141040957
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:02 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik ga geen discussie aan met blinden.
Waarom niet? wat doe je op een forum dan??? Leg me uit wat ik niet zie of verkeerd heb.
pi_141040973
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
Als je het oké vindt om naar de executies van een stuk of wat mensen te kijken, dan kun je er wel tegen.
pi_141040984
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:11 schreef Hiper het volgende:

[..]

Waarom niet? wat doe je op een forum dan??? Leg me uit wat ik niet zie of verkeerd heb.
Godsamme. Types als jij.
pi_141040995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Stimorol- het volgende:
Het zijn opgepakte terroristen en er wordt niks ergs gedaan.
pi_141040999
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Djibril het volgende:

[..]

Kuffar, waarom kijk jij voetbal?! Dat is een duivels spel dat gefinancierd wordt door Budweiser, Heineken, Jupiler, etc.
Takfiri
pi_141041002
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 18:58 schreef theunderdog het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met Hezbollah? gaan die zich nog bemoeien in Irak?
Is dit een grap?
pi_141041006
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als je het oké vindt om naar de executies van een stuk of wat mensen te kijken, dan kun je er wel tegen.
;( nvm
pi_141041014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:12 schreef BB11 het volgende:

[..]

Takfiri
Hypocriet
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:13:12 #212
Koekoek andere Atleti
pi_141041015
Toch blijft het een verbluffend fenomeen dat hele groepen mensen elkaar afslachten om wat verschillende interpretaties van een boekje waar geen enkele empirische basis voor is. _O_
pi_141041020
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:12 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het zijn opgepakte terroristen en er wordt niks ergs gedaan.
Behalve dan dat ze doodgeschoten worden en er behoorlijk wat bloed vloeit.

Of we hebben het over andere filmpjes, kan ook nog.
pi_141041029
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:08 schreef Peunage het volgende:

[..]

Die heeft een lage pijngrens :P
Denk vooral dat die hem in zijn broek schijt.
pi_141041052
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Mooi man. Zit daar op de grond te trillen en te janken als een klein meisje. Zal wel een meeloper zijn.
Nou wat mooi. :')
pi_141041055
Over een paar jaar zal hetzelfde in Afghanistan gebeuren, maar dan de Taliban die de ene na de andere stad zal veroveren op weg naar Kabul.
-
pi_141041061
quote:

[..]

Takfiri
Kom eens met argumenten, Net wat ik dacht, een onwetende.
pi_141041065
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

De sjiieten doen dit bij ze?
pi_141041068
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:12 schreef ChanceThePepper het volgende:

[..]

Is dit een grap?
Nee?
pi_141041069
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Toch blijft het een verbluffend fenomeen dat hele groepen mensen elkaar afslachten om wat verschillende interpretaties van een boekje waar geen enkele empirische basis voor is. _O_
Inderdaad. _O-
pi_141041074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Hiper het volgende:

[..]

De iraakse regering heeft al meer dan 100.000 soennieten omgebracht sinds de terugtrekking van de VS en voor de opmars van ISIS. Ze hebben niets anders gedaan.Dit kan dus geen isis strijders zijn.
Oh ja joh? Meer dan 100.000, dan zullen ze inmiddels wel op zijn joh.

Heb je ooit van Zubair gehoord? Soennitische stad, midden in het sjiitische Basra.
pi_141041097
Wat ik me even afvraag: als ik al die extreme gruwelijkheden zie, dan zou ik dat als ik moslim was nóg veel erger vinden. Hoe gaan Nederlandse moslims hiermee om? Er zijn toch mensen daar bezig uit naam van jouw geloof ongekende misdaden te begaan. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je daar heel, heel erg kwaad over bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-06-2014 19:19:02 ]
pi_141041102
quote:

[..]

Takfiri
Hij heeft een punt he.
pi_141041107
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het filmpje wat ik gepost heb niet. Ze worden niet zomaar gedood. Daar beslist een rechter over.
pi_141041117
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:14 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

De sjiieten doen dit bij ze?
Ik had het over die ISIS-filmpjes.
pi_141041159
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:16 schreef Peunage het volgende:

[..]

Het filmpje wat ik gepost heb niet. Ze worden niet zomaar gedood. Daar beslist een rechter over.
Hmja, de doodstraf vind ik een andere discussie eerlijk gezegd.

Maar ik had het over die ISIS-propagandafilmpjes.
pi_141041237
quote:

[..]

Zou mooi zijn als er onder die vrijwilligers ook veel soennieten zitten. Zou een prachtig bewijs zijn dat veel soennieten de honden van ISIS helemaal niet steunen.
Jij bent hier de hond. De soennieten steunen ISIS juist wel. De soennietische stammen en de Naqshbandi (soefies) vechten zij aan zij met ISIS.

Soennieten in Mosul

Soennieten in Manbij

Koerden in ISIS

Soennieitsche stammen steken militaire basis in de fik

Burgers in Ninive die ISIS opmars toejuichen

Aljazeera journalist zegt Mosul is veiliger dan ooit dankzij ISIS. Spreek je arabisch?

Stop hating!
pi_141041265
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:20 schreef Hiper het volgende:

[..]

Jij bent hier de hond. De soennieten steunen ISIS juist wel. De soennietische stammen en de Naqshbandi (soefies) vechten zij aan zij met ISIS.

Soennieten in Mosul

Soennieten in Manbij

Koerden in ISIS

Aljazeera journalist zegt Mosul is veiliger dan ooit dankzij ISIS. Spreek je arabisch?

Stop hating!
ALLAHU AKBAR !
pi_141041285
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Djibril het volgende:

[..]

Daar hebben we de takfiri hoor. Waarom is voetbal verboden dan?
pi_141041296
quote:

Stop hating!
Hebben we het over dezelfde ISIS?
pi_141041299
quote:

[..]

Soennieten in Mosul

Soennieten in Manbij

Koerden in ISIS

Stop hating!
Bloedhonden
pi_141041326
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:21 schreef Hiper het volgende:

[..]

Daar hebben we de takfiri hoor. Waarom is voetbal verboden dan?
Lees nou eens de hele tekst, of lees jij ook de Quran zo?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:22:54 #233
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_141041371
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:13 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
Dit dus
Ik ben inmiddels overleden
pi_141041411
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
Wat ik me even afvraag: als ik al die extreme gruwelijkheden zie, dan zou ik dat als ik moslim was nóg veel erger vinden. Hoe gaan Nederlandse moslims hiermee om? Er zijn toch mensen daar bezig uit naam van jouw geloof ongekende misdaden te begaan. Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je daar heel, heel erg kwaad over bent.
Ik als een lid van de Turkse gemeenschap kan zeggen dat Turken het verafschuwen. Waarschijnlijk zal de kidnapping van 80 Turken hier ook meewegen.
pi_141041440
Ik kan even geen filmpje vinden maar gisteren was er een persconferentie van de belangrijkste soennitisch leiders in het zuiden van Irak. Ze staan achter de regering en zijn tegen ISIS.
pi_141041464
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:23 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ik als een lid van de Turkse gemeenschap kan zeggen dat Turken het verafschuwen. Waarschijnlijk zal de kidnapping van 80 Turken hier ook meewegen.
Dank je.

Ik hoop overigens dat het Turkse leger ingrijpt in Irak, maar dat zal wel niet gebeuren.
pi_141041533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:10 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat je van hun motivaties vind laat ik even in het midden. Maar zie je dan niet hoe extreem ziekelijk ze tekeer gaan? En tegen wie ze die gruwelijkheden begaan? Ze slachten niet alleen tegenstanders af, maar ook mensen die het geloof volgens hen niet op de juiste manier belijden. Hoe kun je daar nou sympathie voor hebben?
Dont believe everything you read. Er is een defemation gaande die ongekend tegen iedere groep moslims die vechten voor hun rechten.

Ze zijn inderdaad hard tegen hun vijanden, dat klopt. Maar ze maken onderscheid tussen burger en militair. Ze hebben het gehele leger en politie aparaat (zowel sunni als sjiiet) de kans gegeven om eruit te stappen. Maar als ze gepakt worden door ISIS dan is het te laat. En het is inderdaad zo dat de soennitische militair vrijgelaten wordt (alleen als hij gewone militair is, een hoge pief sunni wordt gedood) en de sjiiet gedood wordt. Het is oorlog, dacht je dat oorlog een picknick was?

Tevens de amerikanen hebben de irakezen ook gedood met zware raketten of suggereer je nou dat 1.5 miljoen irakezen zijn dood geknuffeld?
pi_141041578
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:11 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Godsamme. Types als jij.
Hahaha, you are funny. Dus ik krijg geen antwoord op mijn vraag?
pi_141041607
Live streams??
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:28:33 #240
365082 IPA35
Patriarch
pi_141041617
De baardapen-brigade is op volle sterkte vandaag zie ik.
pi_141041626
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:26 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dont believe everything you read. Er is een defemation gaande die ongekend tegen iedere groep moslims die vechten voor hun rechten.

Ze zijn inderdaad hard tegen hun vijanden, dat klopt. Maar ze maken onderscheid tussen burger en militair. Ze hebben het gehele leger en politie aparaat (zowel sunni als sjiiet) de kans gegeven om eruit te stappen. Maar als ze gepakt worden door ISIS dan is het te laat. En het is inderdaad zo dat de soennitische militair vrijgelaten wordt (alleen als hij gewone militair is, een hoge pief sunni wordt gedood) en de sjiiet gedood wordt. Het is oorlog, dacht je dat oorlog een picknick was?

Tevens de amerikanen hebben de irakezen ook gedood met zware raketten of suggereer je nou dat 1.5 miljoen irakezen zijn dood geknuffeld?
En de autobommen komen van de vuuraanbidders (Iran) toch?
pi_141041647
-hier stond een rare taal die ik niet begreep. brrrrrr-

[ Bericht 90% gewijzigd door timmmmm op 13-06-2014 20:15:36 ]
pi_141041663
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:26 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nou... 20 zweepslagen omdat je niet bent op komen dagen bij het vrijdaggebed...

Mensen die geëxecuteerd worden omdat ze niet het juiste geloof hebben...

Of zijn die dingen niet waar?
pi_141041665
quote:
15s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:27 schreef Hiper het volgende:

[..]

Hahaha, you are funny. Dus ik krijg geen antwoord op mijn vraag?
dus ik krijg geen antwoord op mijn vraag?
pi_141041726
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:15 schreef Jigzoz het volgende:
Natuurlijk wil je dat er vrede komt, maar wij hebben makkelijk praten vanachter ons pc. Wij in nederland hebben nooit ervaren om onderdrukt te zijn (behalve de eerste generatie) of familie leden te verliezen of je dochter voor je gezicht wordt verkracht en je kan niks doen. Deze mensen zijn het zat met de maliki regering en willen er voor vechten en jij zegt dus: niet doen! wacht nog eens 4 jaar op verkiezigen en stem ze dan weg -.-.
pi_141041757
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hebben we het over dezelfde ISIS?
Jah
pi_141041792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:31 schreef Hiper het volgende:

[..]

Natuurlijk wil je dat er vrede komt, maar wij hebben makkelijk praten vanachter ons pc. Wij in nederland hebben nooit ervaren om onderdrukt te zijn (behalve de eerste generatie) of familie leden te verliezen of je dochter voor je gezicht wordt verkracht en je kan niks doen. Deze mensen zijn het zat met de maliki regering en willen er voor vechten en jij zegt dus: niet doen! wacht nog eens 4 jaar op verkiezigen en stem ze dan weg -.-.
Nou, wat ik zeg zeg ik zelf wel gewoon.

Ik zeg wel dat ik onmenselijk gedrag zie uit naam van een religie. Ik kan me heel goed voorstellen dat andere mensen die dezelfde religie aanhangen daar helemaal niet mee geassocieerd willen worden.
pi_141041795
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:31 schreef Hiper het volgende:

[..]

Hou gewoon op met die leugens. Onzin gewoon. Het eerste wat ISIS in Mosul gedaan heeft is vrouwen verkrachten :')
pi_141041887
quote:

[..]

Soennieten in Mosul

Soennieten in Manbij

Koerden in ISIS

Stop hating!
:')

Kapot dom dit.

1: Op zo,n filmpje zijn een paar soennitische moslims te zien, dat bewijst natuurlijk niet dat soennieten in het algemeen ISIS steunen.

2: De soennieten die ISIS steunen steunen ze voornamelijk omdat ze vechten tegen de sjiitische dictatuur.
pi_141041913
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:22 schreef Djibril het volgende:

[..]

Lees nou eens de hele tekst, of lees jij ook de Quran zo?
Welke tekst?

Sorry als jij tegen een individu zegt KUFFAR, terwijl ik jou gister uitlegde dat je kuffar alleen tegen 2 personen of meer kunt zeggen en tegen een individu KAFIR, dan heb jij NOOIT de quran geopend. KUFFAR is meervoud van KAFIR, net als DOLLARS meervoud is van DOLLAR. Zo neem ik je niet eens serieus.

Who are you trying to fool, takfiri?

Verder waar haal jij de onzin vandaan dat alles wat ongelovige of het westen fabriceert verboden is te gebruiken door moslims in de islam? Graag een bron uit de Quran. I beg you.
pi_141041916
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dank je.

Ik hoop overigens dat het Turkse leger ingrijpt in Irak, maar dat zal wel niet gebeuren.
Nu ISIS 80 Turken heeft gegijzeld is elk militair actie gevaarlijk voor de gijzelnemers. Ik ben ook van mening dat Turkije militair stappen moet nemen, want in de toekomst zullen deze gasten ook Turkije lastig vallen in Turkije(daarbuiten doen ze dat al). Maar dat moest voor de gijzelneming. Nu kan het alleen nadat ze gered zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.

Een land als Israël zou nooit toelaten dat zijn burgers dit overkomt, ze zouden koste wat het het kost militair ingrijpen. Als Turkije beweert dat ze een regionale macht zijn zouden ze ook zo moeten handelen maar Erdogan is niks meer dan een praatjesmaker.
pi_141041943
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:24 schreef Peunage het volgende:
Ik kan even geen filmpje vinden maar gisteren was er een persconferentie van de belangrijkste soennitisch leiders in het zuiden van Irak. Ze staan achter de regering en zijn tegen ISIS.
Dat zijn sahawat. Geen soennietische leiders, maar verraders. Die worden meestal onthoofd door ISIS.
pi_141041951
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Dit is wel een van de meest bizarre compilaties die ik heb gezien als het gaat over executies in het M-O.
Want?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:37:37 #255
365082 IPA35
Patriarch
pi_141041983
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Hiper het volgende:

[..]

Dat zijn sahawat. Geen soennietische leiders, maar verraders. Die worden meestal onthoofd door ISIS.
:') ___!
pi_141042044
quote:

[..]

_O-
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:41:28 #257
358102 Senor__Chang
pi_141042152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Nu ISIS 80 Turken heeft gegijzeld is elk militair actie gevaarlijk voor de gijzelnemers. Ik ben ook van mening dat Turkije militair stappen moet nemen, want in de toekomst zullen deze gasten ook Turkije lastig vallen in Turkije(daarbuiten doen ze dat al). Maar dat moest voor de gijzelneming. Nu kan het alleen nadat ze gered zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.

Een land als Israël zou nooit toelaten dat zijn burgers dit overkomt, ze zouden koste wat het het kost militair ingrijpen. Als Turkije beweert dat ze een regionale macht zijn zouden ze ook zo moeten handelen maar Erdogan is niks meer dan een praatjesmaker.
Ik vraag me af of je doorhebt dat Turkije ISIS steunt.
Guilty as changed.
pi_141042155
quote:

[..]

Onzin. Turkije kan niet zomaar Irak binnenvallen, de enige praatjesmaker ben jij. Sure, jij, iemand die 0% credibility heeft, weet meer over politiek dan de leider van Turkije.

Ik zeg niet dat Erdogan de man is of dat hij het perfect doet, maar jij bekijkt het wel erg kortzichtig. Het is zeker geen spelletje van: wel of niet aanvallen.
#freefrederike
pi_141042178
quote:

[..]

Ik weet vrij weinig van Turkije. Ik weet wel dat Turkije een behoorlijk sterk leger heeft en dat ze een flink verschil zouden kunnen maken. Ik hoop daar echt op.
pi_141042183
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:28 schreef Peunage het volgende:

[..]

En de autobommen komen van de vuuraanbidders (Iran) toch?
Ow is het al Nawrooz dan? Tijd gaat wel snel voorbij!

wbt autobommen is het oog om oog, tand om tand principe. Als het Iraakse leger stopt met het doden van soennietische burgers, stoppen de autobommen en dan kan het gevecht voortgezet worden tussen ISIS en het leger totdat de sterkste overeind blijft. Je kan niet eisen dat de autobommen tegen sjiitische burgers stopt terwijl het IRaakse leger soennietische steden bombardeert met tanks, helicopters en straaljager en soennieten verkracht, verjaagt, hun eigendommen afpakt, hun vrouwen oppakken en verkachten in de gevangenis en daarmee allemaal wegkomen! En eye for an eye, a tooth for a tooth.
pi_141042193
Al-Maliki :')

CSIS twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 19:24:15 Maliki has corrupted the army, police, & justice system in consolidating power & personal advantage. -Cordesman #Iraq http://t.co/kzwwekXlV8 reageer retweet
-
pi_141042197
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:29 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Hepimiz kardesiz
En dat betekend? toch een belediging he?
pi_141042253
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef Hiper het volgende:

[..]

wbt autobommen is het oog om oog, tand om tand principe. Als het Iraakse leger stopt met het doden van soennietische burgers, stoppen de autobommen en dan kan het gevecht voortgezet worden tussen ISIS en het leger totdat de sterkste overeind blijft. Je kan niet eisen dat de autobommen tegen sjiitische burgers stopt terwijl het IRaakse leger soennietische steden bombardeert met tanks, helicopters en straaljager en soennieten verkracht, verjaagt, hun eigendommen afpakt, hun vrouwen oppakken en verkachten in de gevangenis en daarmee allemaal wegkomen! En eye for an eye, a tooth for a tooth.
Bron?
pi_141042255
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:41 schreef Senor__Chang het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je doorhebt dat Turkije ISIS steunt.
Turkije heeft zijn deuren open gehouden voor iedereen die vecht tegen Assad. Dat betekent niet dat ISIS Turkije als een bondgenoot ziet. Als ze hun doelen realiseren in Irak en Syrië is de Turkije één van de volgende.
pi_141042322
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Turkije heeft zijn deuren open gehouden voor iedereen die vecht tegen Assad. Dat betekent niet dat ISIS Turkije als een bondgenoot ziet. Als ze hun doelen realiseren in Irak en Syrië is de Turkije één van de volgende.
Leuk, maar steunen is steunen he.
pi_141042325
quote:

[..]

Ja, daarom zeg ik het ook. :')

Geen sahawat btw. Er zijn geen sahawat in het zuiden van Irak.
pi_141042330
Republikeinen :')

-
pi_141042418
Verstandig!

carolmalouf twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 18:54:07 #Peshmerga turned down Maliki's request for support, explicitly said they will not attack ISIS in Arab Sunni areas @Telegraph reageer retweet
-
pi_141042421
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Als jij dit weet, waarom weet Turkije dit niet? Ze zijn toch niet zo achterlijk om iemand vrij doorgang te geven en zo de Turkse landschap gaat leren kennen die in de toekomst tegen Turkije gaat vechten?
pi_141042468
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:41 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Onzin. Turkije kan niet zomaar Irak binnenvallen, de enige praatjesmaker ben jij. Sure, jij, iemand die 0% credibility heeft, weet meer over politiek dan de leider van Turkije.

Ik zeg niet dat Erdogan de man is of dat hij het perfect doet, maar jij bekijkt het wel erg kortzichtig. Het is zeker geen spelletje van: wel of niet aanvallen.
Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden. En jij weet heel goed dat Turkije dat meerdere malen heeft gerealiseerd, laatst nog in 2008 als ik me niet vergis.
Wat mij betreft had Turkije ook het recht binnen te vallen om zijn grondgebied(consulaat) te verdedigen omdat het Irakees leger dat niet kon, maar dat hebben ze laten schieten. Dat zou een land makkelijk kunnen als het beweert een regionale macht te zijn(wereldmacht zelfs volgens de Erdogan aanhang :') )
pi_141042487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:49 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden
Dat is nu nog niet het geval.
#freefrederike
pi_141042495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef Hiper het volgende:

[..]

Nee, dombo. Met de autobommen worden burgers gepakt. Soms ook soennieten.

En dat gedoe over de massamoord op soennieten is een fabeltje. Maar jij bent blijkbaar goed geïndoctrineerd. Nog erger dan ISIS zelfs (100.000 soennieten gedood :') ).
pi_141042557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:48 schreef Djibril het volgende:

[..]

Als jij dit weet, waarom weet Turkije dit niet? Ze zijn toch niet zo achterlijk om iemand vrij doorgang te geven en zo de Turkse landschap gaat leren kennen die in de toekomst tegen Turkije gaat vechten?
Paar maanden geleden nog hebben 3 ISIS militanten één of twee Turkse gendarmerie doodgeschoten in Centraal Turkije, ze waren onderweg naar Albanië, terug van jihad :')
Het krioelt van de Jihadisten in Turkije, hoe denk je dat al die Europeanen in Syrië terechtkomen?
pi_141042570
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:49 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden. En jij weet heel goed dat Turkije dat meerdere malen heeft gerealiseerd, laatst nog in 2008 als ik me niet vergis.
Wat mij betreft had Turkije ook het recht binnen te vallen om zijn grondgebied(consulaat) te verdedigen omdat het Irakees leger dat niet kon, maar dat hebben ze laten schieten. Dat zou een land makkelijk kunnen als het beweert een regionale macht te zijn(wereldmacht zelfs volgens de Erdogan aanhang :') )
Geldt dit recht ook andersom. Mogen andere landen Turkije binnenvallen als er terroristen vanaf hun grondgebied opereren?
pi_141042596
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:51 schreef Peunage het volgende:

[..]

Geldt dit recht ook andersom. Mogen andere landen Turkije binnenvallen als er terroristen vanaf hun grondgebied opereren?
Nee, want Turkije is nummer een, weet je nog?
#freefrederike
pi_141042674
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:45 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Leuk, maar steunen is steunen he.
Ik steun ze in ieder geval niet :7 . Hoewel Turkije van mij de Syrische Turkmenen(zitten meestal in FSA) zeker mag steunen, die worden ook uitgemoord door ISIS.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:55:07 #277
365082 IPA35
Patriarch
pi_141042736
quote:
4s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:52 schreef PizzaMizza het volgende:

[..]

Nee, want Turkije is nummer een, weet je nog?
Turken vinden dat als er ergens 3 leden van een Turks volk wonen dat ze zich met de interne aangelegenheden van dat land mogen bemoeien. De Turkmenen in Syrië en Irak zijn dan ook niks anders dan stromannen van Ankara die zich gewillig laten misbruiken, ondanks dat hun landgenoten hen daardoor als een stel verraders zien.
pi_141042737
quote:

[..]

Als Griekenland door een stel boze Turken wordt aangevallen en Turkije doet er niks tegen/laat ze hun gang gaan, mag Griekenland wat mij betreft maatregelen nemen.
pi_141042774
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:55 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Als Griekenland door een stel boze Turken wordt aangevallen en Turkije doet er niks tegen/laat ze hun gang gaan, mag Griekenland wat mij betreft maatregelen nemen.
Dus Syrie mag Turkije binnenvallen?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 19:56:59 #280
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141042830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 14:21 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Al Saoed en Mohammed VI komen ook aan de beurt. Zelfs Robert Mugabe komt aan de beurt.
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_141042844
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:55 schreef Djibril het volgende:

[..]

Dus Syrie mag Turkije binnenvallen?
Ze mogen het proberen _O-
pi_141042939
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:47 schreef Charismatisch het volgende:
Verstandig!

carolmalouf twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 18:54:07 #Peshmerga turned down Maliki's request for support, explicitly said they will not attack ISIS in Arab Sunni areas @Telegraph reageer retweet
Ja. Momenteel niet meer dan logisch, denk ik...
pi_141042976
quote:

[..]

Tussen Turkije en Irak ligt het wat gecompliceerder.
Als ik me niet vergis werd het enigszins door Saddam getolereerd dat Turkije binnenviel (jaren 90) omdat Saddam na de Golfoorlog (+ de no-fly-zones) niet effectief meer was. Net zoals hij toestemming gaf om militaire basissen in te richten, die er tot op de dag van vandaag nog zijn.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:00:32 #284
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141043005
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:41 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Dat bepaalt Allah
Hou je mond man. Jij vind het goed dat Shias Ayse(RA) uitschelden.

Terwijl er in de Hadith en zelfs in de Koran wordt gezegd dat metgezellen uitschelden kufr is.

En zeggen dat andere oproepen dan Allh(swt) mag omdat het cultuur is. :')

Cultuur (volkscultuur) is geen excuus voor Shirk en/of Kufr
pi_141043017
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... 20 zweepslagen omdat je niet bent op komen dagen bij het vrijdaggebed...

Mensen die geëxecuteerd worden omdat ze niet het juiste geloof hebben...

Of zijn die dingen niet waar?
Zoals ik al zei er is een defamation gaande tegen ISIS in de media.

Defamation—also called calumny, vilification, or traducement—is the communication of a false statement that harms the reputation of an individual, business, product, group, government, religion, or nation. Most jurisdictions allow legal action to deter various kinds of defamation and retaliate against groundless criticism.

Allah swt zegt in de quran:

“O you who do not believe! I worship not what you worship, and you are not worshipping what I worship; nor am 1 worshipping what you wor­ship; neither -art you worshipping what I worship. Therefore, to you your religion; and to me my religion!” (chap. 109)

“The Truth is from your Lord; so let him who please believe and let him who please disbelieve” (18:29).

“O you who believe, should anyone of you turn back from his religion, then Allah will bring a people whom He loves and who love Him” (5:54).

“Those who disbelieve after their believing, then increase in disbelief, their repentance is not accepted, and these are they that go astray” (3:90).

“Clear proofs have indeed come to you from your Lord: so whoever sees, it is for his own good; and whoever is blind, it is to his own harm” (6:104).

Waarom vecht ISIS?

And what is [the matter] with you that you fight not in the cause of Allah and [for] the oppressed among men, women, and children who say, "Our Lord, take us out of this city of oppressive people and appoint for us from Yourself a protector and appoint for us from Yourself a helper?"

“Permission (to fight) is given to those on whom war is made, because they are oppressed. And Allah is able to assist them — those who are driven from their homes without a just cause except that they say: Our Lord is Allah” (22:39, 40).

“And fight in the way of Allah against those who fight against you, but be not aggressive. Surely Allah loves not the aggressors” (2:190).

“But if they desist, then surely Allah is Forgiving, Merciful. And fight them until there is no persecution” (2:192, 193).

“And if they incline to peace, incline thou also to it, and trust in Allah. Surely He is the Hearer, the Knower. And if they intend to deceive thee, then surely Allah is sufficient for thee” (8:61, 62).

“Will you not fight a people who broke their oaths and aimed at the expulsion of the Messenger, and they attacked you first?” (9:13).

De islam is tolerant tegen andere religies, maar niet tegen diegene die moslims willen doden, bestrijden of verdrijven. De moslims hebben het recht zich te verdedigen volgens de islam. Daarom zijn de soennieten aan het vechten tegen het Iraaks leger en daarom reizen over de hele wereld moslims naar Syrie toe.

Zelfs als 2 groepen moslims tegen elkaar vechten om welke reden dan ook dan zegt Allah swt:

And if two parties or groups among the believers fall to fighting, then make peace between them both, but if one of them rebels against the other, then fight you (all) against the one that which rebels till it complies with the Command of Allâh; then if it complies, then make reconciliation between them justly, and be equitable. Verily! Allâh loves those who are equitable. The believers are nothing else than brothers (in Islamic religion). So make reconciliation between your brothers, and fear Allâh, that you may receive mercy. (Al-Hujurat 49:9-10)

Wbt de zweepslagen, ik ben geen sharia geleerde of en geleerde op welke islamitisch vak dan ook. De moslims in bijv Syrie zijn erg onwetend over de islam omdat de familie Assad hun de religie heeft verboden waardoor ze de meest simpele dingen gewoon niet weten. Ik ben van mening dat ze eerst onderwezen moeten worden wbt de islam.

Maar het kan net zo goed zijn dat ISIS hier een fout maakt door deze persoon 20 zweepslagen te geven, I dont know.

Maar kijk naar het gehele plaatje en laat je niet leiden door de media. De media zal nooit de waarheid vertellen. Heb jij ooit gehoord dat ISIS wegen aanlegt, scholen opricht, ziekenhuizen bouwt en gratis zorg geeft aan de bevolking, geld uitdeelt aan de burger, voedsel uitdeelt, electriciteit aanlegt, waterleidingen bouwt, minderheden beschermt etc? Als het antwoord nee is, dan weet jij eerlijk gezegd vrij weinig.
pi_141043030
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:29 schreef Djibril het volgende:

[..]

dus ik krijg geen antwoord op mijn vraag?
Wat was jouw vraag?
pi_141043079
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:33 schreef Peunage het volgende:

[..]

Hou gewoon op met die leugens. Onzin gewoon. Het eerste wat ISIS in Mosul gedaan heeft is vrouwen verkrachten :')
Volgens de pathologische leugenaars van Russia Today or Press TV (iraans)?
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:02:12 #288
411871 Baklava95
@Stormfrontpagee
pi_141043093
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:59 schreef Grutsk het volgende:

[..]

Ja. Momenteel niet meer dan logisch, denk ik...
Wat een lelijk wijf zeg. :r
pi_141043109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

:')

Kapot dom dit.

1: Op zo,n filmpje zijn een paar soennitische moslims te zien, dat bewijst natuurlijk niet dat soennieten in het algemeen ISIS steunen.

2: De soennieten die ISIS steunen steunen ze voornamelijk omdat ze vechten tegen de sjiitische dictatuur.
Bewijs? Of heb je ze geïnterviewd?
pi_141043151
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:00 schreef Hiper het volgende:

[..]

Wat was jouw vraag?
Lees het nog maar eens ga het niet voor jou herhalen. Het ging zelfs over de Quran, dat jij dat vergeet zegt genoeg over een onwetende als jij.
pi_141043152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef happinessfordogs het volgende:

[..]

Dit is wel een van de meest bizarre compilaties die ik heb gezien als het gaat over executies in het M-O.
Oorlog is geen picknick.
pi_141043181
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:57 schreef Eagle_99 het volgende:

[..]

Ze mogen het proberen _O-
Turkije mag proberen Mosoel te bereiken _O-
Gewoon onderhandelen en je hebt ze vrij, al dit grootspraak is nergens voor nodig ;)
  vrijdag 13 juni 2014 @ 20:04:27 #293
365082 IPA35
Patriarch
pi_141043190
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:02 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Wat een lelijk wijf zeg. :r
Denken dat Salafisten zoals jij beter kunnen krijgen :') ?
pi_141043212
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:03 schreef Hiper het volgende:

[..]

Oorlog is geen picknick.
Maar mensen afslachten omdat ze een ander geloof hebben is wel gerechtvaardigd?
pi_141043220
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 16:14 schreef hafez1234 het volgende:
En wat moet jij wel niet wezen?? extremistisch zionistje?

Ga toch douchen man... :')

en dan doel ik met name op je profile info
and no
pi_141043273
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:04 schreef Djibril het volgende:

[..]

Turkije mag proberen Mosoel te bereiken _O-
Gewoon onderhandelen en je hebt ze vrij, al dit grootspraak is nergens voor nodig ;)
Zo moet het ook, een militaire actie is op dit moment niet van sprake, dat zou voor de gijzeling geweest moeten zijn, nu kan het niet meer, tenzij ISIS niet wilt onderhandelen en die mensen wilt vermoorden.
pi_141043304
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:55 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Turken vinden dat als er ergens 3 leden van een Turks volk wonen dat ze zich met de interne aangelegenheden van dat land mogen bemoeien. De Turkmenen in Syrië en Irak zijn dan ook niks anders dan stromannen van Ankara die zich gewillig laten misbruiken, ondanks dat hun landgenoten hen daardoor als een stel verraders zien.
Turkmenen zijn geen Turken. Ze behoren allemaal tot Turkics, verder niet. Europeanen zijn ook niet allemaal hetzelfde, zelfs al stammen de talen hoofdzakelijk van het Latijn af.
#freefrederike
pi_141043329
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 19:47 schreef Charismatisch het volgende:
Verstandig!

Idd _O_
#freefrederike
pi_141043346
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 20:02 schreef Hiper het volgende:

[..]

Bewijs? Of heb je ze geïnterviewd?
Er zijn twee mogelijkheden...

1: Niet alle soennieten steunen ISIS.

2: Alle soennieten steunen ISIS, maar dat toont direct aan dat soennieten te dom zijn om te poepen.

Kies jij maar.
pi_141043352
Met militaire actie hoop ik op bescherming mocht dat nodig zijn en eventueel de stappen maken om tegen ISIS te vechten, want dat zij zich op den duur tegen iedereen gaan keren lijkt me wel duidelijk.

Ik heb trouwens wat info over de gijzeling, even vertalen.
pi_141043389
ok :)
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')