Nu ISIS 80 Turken heeft gegijzeld is elk militair actie gevaarlijk voor de gijzelnemers. Ik ben ook van mening dat Turkije militair stappen moet nemen, want in de toekomst zullen deze gasten ook Turkije lastig vallen in Turkije(daarbuiten doen ze dat al). Maar dat moest voor de gijzelneming. Nu kan het alleen nadat ze gered zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:25 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Dank je.
Ik hoop overigens dat het Turkse leger ingrijpt in Irak, maar dat zal wel niet gebeuren.
Dit is wel een van de meest bizarre compilaties die ik heb gezien als het gaat over executies in het M-O.quote:
Dat zijn sahawat. Geen soennietische leiders, maar verraders. Die worden meestal onthoofd door ISIS.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:24 schreef Peunage het volgende:
Ik kan even geen filmpje vinden maar gisteren was er een persconferentie van de belangrijkste soennitisch leiders in het zuiden van Irak. Ze staan achter de regering en zijn tegen ISIS.
Want?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef happinessfordogs het volgende:
[..]
Dit is wel een van de meest bizarre compilaties die ik heb gezien als het gaat over executies in het M-O.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat zijn sahawat. Geen soennietische leiders, maar verraders. Die worden meestal onthoofd door ISIS.
quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Hiper het volgende:
[..]
Dat zijn sahawat. Geen soennietische leiders, maar verraders. Die worden meestal onthoofd door ISIS.
Ik vraag me af of je doorhebt dat Turkije ISIS steunt.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Nu ISIS 80 Turken heeft gegijzeld is elk militair actie gevaarlijk voor de gijzelnemers. Ik ben ook van mening dat Turkije militair stappen moet nemen, want in de toekomst zullen deze gasten ook Turkije lastig vallen in Turkije(daarbuiten doen ze dat al). Maar dat moest voor de gijzelneming. Nu kan het alleen nadat ze gered zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.
Een land als Israël zou nooit toelaten dat zijn burgers dit overkomt, ze zouden koste wat het het kost militair ingrijpen. Als Turkije beweert dat ze een regionale macht zijn zouden ze ook zo moeten handelen maar Erdogan is niks meer dan een praatjesmaker.
Onzin. Turkije kan niet zomaar Irak binnenvallen, de enige praatjesmaker ben jij. Sure, jij, iemand die 0% credibility heeft, weet meer over politiek dan de leider van Turkije.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Nu ISIS 80 Turken heeft gegijzeld is elk militair actie gevaarlijk voor de gijzelnemers. Ik ben ook van mening dat Turkije militair stappen moet nemen, want in de toekomst zullen deze gasten ook Turkije lastig vallen in Turkije(daarbuiten doen ze dat al). Maar dat moest voor de gijzelneming. Nu kan het alleen nadat ze gered zijn. Maar ik zie het niet gebeuren.
Een land als Israël zou nooit toelaten dat zijn burgers dit overkomt, ze zouden koste wat het het kost militair ingrijpen. Als Turkije beweert dat ze een regionale macht zijn zouden ze ook zo moeten handelen maar Erdogan is niks meer dan een praatjesmaker.
Ik weet vrij weinig van Turkije. Ik weet wel dat Turkije een behoorlijk sterk leger heeft en dat ze een flink verschil zouden kunnen maken. Ik hoop daar echt op.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Ow is het al Nawrooz dan? Tijd gaat wel snel voorbij!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
En de autobommen komen van de vuuraanbidders (Iran) toch?
twitter:CSIS twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 19:24:15Maliki has corrupted the army, police, & justice system in consolidating power & personal advantage. -Cordesman #Iraq http://t.co/kzwwekXlV8 reageer retweet
Bron?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ow is het al Nawrooz dan? Tijd gaat wel snel voorbij!
wbt autobommen is het oog om oog, tand om tand principe. Als het Iraakse leger stopt met het doden van soennietische burgers, stoppen de autobommen en dan kan het gevecht voortgezet worden tussen ISIS en het leger totdat de sterkste overeind blijft. Je kan niet eisen dat de autobommen tegen sjiitische burgers stopt terwijl het IRaakse leger soennietische steden bombardeert met tanks, helicopters en straaljager en soennieten verkracht, verjaagt, hun eigendommen afpakt, hun vrouwen oppakken en verkachten in de gevangenis en daarmee allemaal wegkomen! En eye for an eye, a tooth for a tooth.
Turkije heeft zijn deuren open gehouden voor iedereen die vecht tegen Assad. Dat betekent niet dat ISIS Turkije als een bondgenoot ziet. Als ze hun doelen realiseren in Irak en Syrië is de Turkije één van de volgende.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:41 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je doorhebt dat Turkije ISIS steunt.
Leuk, maar steunen is steunen he.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft zijn deuren open gehouden voor iedereen die vecht tegen Assad. Dat betekent niet dat ISIS Turkije als een bondgenoot ziet. Als ze hun doelen realiseren in Irak en Syrië is de Turkije één van de volgende.
Ja, daarom zeg ik het ook.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:36 schreef Hiper het volgende:
[..]
twitter:AllenWest twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 19:23:28Let me translate Obama's options on #Iraq http://t.co/8maUQX51eZ #tcot http://t.co/scljpRqlCn reageer retweet
twitter:carolmalouf twitterde op vrijdag 13-06-2014 om 18:54:07#Peshmerga turned down Maliki's request for support, explicitly said they will not attack ISIS in Arab Sunni areas @Telegraph reageer retweet
Als jij dit weet, waarom weet Turkije dit niet? Ze zijn toch niet zo achterlijk om iemand vrij doorgang te geven en zo de Turkse landschap gaat leren kennen die in de toekomst tegen Turkije gaat vechten?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:44 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft zijn deuren open gehouden voor iedereen die vecht tegen Assad. Dat betekent niet dat ISIS Turkije als een bondgenoot ziet. Als ze hun doelen realiseren in Irak en Syrië is de Turkije één van de volgende.
Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden. En jij weet heel goed dat Turkije dat meerdere malen heeft gerealiseerd, laatst nog in 2008 als ik me niet vergis.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:41 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Onzin. Turkije kan niet zomaar Irak binnenvallen, de enige praatjesmaker ben jij. Sure, jij, iemand die 0% credibility heeft, weet meer over politiek dan de leider van Turkije.
Ik zeg niet dat Erdogan de man is of dat hij het perfect doet, maar jij bekijkt het wel erg kortzichtig. Het is zeker geen spelletje van: wel of niet aanvallen.
Dat is nu nog niet het geval.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:49 schreef Eagle_99 het volgende:
Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden
Nee, dombo. Met de autobommen worden burgers gepakt. Soms ook soennieten.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:42 schreef Hiper het volgende:
[..]
Ow is het al Nawrooz dan? Tijd gaat wel snel voorbij!
wbt autobommen is het oog om oog, tand om tand principe. Als het Iraakse leger stopt met het doden van soennietische burgers, stoppen de autobommen en dan kan het gevecht voortgezet worden tussen ISIS en het leger totdat de sterkste overeind blijft. Je kan niet eisen dat de autobommen tegen sjiitische burgers stopt terwijl het IRaakse leger soennietische steden bombardeert met tanks, helicopters en straaljager en soennieten verkracht, verjaagt, hun eigendommen afpakt, hun vrouwen oppakken en verkachten in de gevangenis en daarmee allemaal wegkomen! En eye for an eye, a tooth for a tooth.
Paar maanden geleden nog hebben 3 ISIS militanten één of twee Turkse gendarmerie doodgeschoten in Centraal Turkije, ze waren onderweg naar Albanië, terug van jihadquote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:48 schreef Djibril het volgende:
[..]
Als jij dit weet, waarom weet Turkije dit niet? Ze zijn toch niet zo achterlijk om iemand vrij doorgang te geven en zo de Turkse landschap gaat leren kennen die in de toekomst tegen Turkije gaat vechten?
Geldt dit recht ook andersom. Mogen andere landen Turkije binnenvallen als er terroristen vanaf hun grondgebied opereren?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:49 schreef Eagle_99 het volgende:
[..]
Turkije heeft het recht Irak binnen te vallen als er terroristische aanvallen via Irakees grondgebied uitgevoerd worden. En jij weet heel goed dat Turkije dat meerdere malen heeft gerealiseerd, laatst nog in 2008 als ik me niet vergis.
Wat mij betreft had Turkije ook het recht binnen te vallen om zijn grondgebied(consulaat) te verdedigen omdat het Irakees leger dat niet kon, maar dat hebben ze laten schieten. Dat zou een land makkelijk kunnen als het beweert een regionale macht te zijn(wereldmacht zelfs volgens de Erdogan aanhang)
Nee, want Turkije is nummer een, weet je nog?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 19:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Geldt dit recht ook andersom. Mogen andere landen Turkije binnenvallen als er terroristen vanaf hun grondgebied opereren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |