quote:
Prachtige OPquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 13:22 schreef Iemand het volgende:
Goedemiddag,
Mijn ouders hebben vandaag 2 aangetekende brieven gehad van achterburen en naaste buren betreft het kappen van takken van een eikenboom. zij hebben contact met elkaar gehad en samen bedacht 2 aangetekende brieven te versturen gericht aan mijn ouders.
De eikenboom waar het om gaat staat op gerechtigheid van mijn ouders met uitstekende takken naar de achtertuin van de achterburen. naaste buren hebben geen takken hangen over de achtertuin, maar proberen hier een graantje van mee te pikken. Zij hebben eerder naast mij gewoond en hebben zonder mijn medeweten coniferen gekortwiekt en een boom verwijderd.
(dit terwijl ik op vakantie was)
Tussen mijn ouders en hen bestaan mede hierdoor (vader onderhield mijn tuin destijds) en overlast door een terrashaard stribbelingen.
Echt goed contact is er dan ook niet.
Zowel de naaste buren van mijn ouders als de achterburen klagen over overstekende takken en willen hier graag vanaf. Mijn ouders zijn erg blij met de boom en zien dit uiteraard niet zitten.
Er is een enkele keer iemand van de gemeente wezen kijken, echter hebben zij laten weten dat er niet gekapt mag worden. Toch proberen beide partijen een manier te vinden om dit wel te mogen doen.
Weet iemand wat hiervoor de regels zijn en wat mijn ouders eventueel kunnen doen om stappen te kunnen ondernemen?
Naaste buren hebben overigens nooit aangegeven last te hebben ondervonden betreft de boom. De aangetekende brief kwam nogal als een onaangename verrassing.
Achterburen waren zij wel van op de hoogte.
Mijn vader gaf te kennen graag te hebben gezien dat er met hen gesproken werd over bovenstaande situatie. echter is het daarvoor nu te laat.
Adviezen zijn welkom.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 22:50 schreef Ixnay het volgende:
Het lijkt me eerlijker dat wanneer iemand die een orgaan nodig heeft voorrang krijgt wanneer deze persoon zelf al jaren een donorregistratie heeft. Vooral toen deze persoon nog gezond was.
Zou belachelijk zijn als die persoon zelf het niet overleeft omdat het orgaan geschonken wordt aan iemand die alleen maar wil nemen en niet geven. Lekker opportinusitisch. "Ik heb er niets aan, dus waarom zou ik mijn organen afstaan" maar wanneer ze zelf in nood zijn even lekker willen profiteren van de altruïstische medemens.
Stukje rechtvaardigheid.
Hoe denken jullie hier over? Met onderbouwing.
Inb4: Dit is geen ik heb/wil wel/geen donorregistratie topic. Het gaat puur om bovenstaand idee.
Geen probleem dus!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 01:23 schreef iemand het volgende:
Het begint er steeds meer een beetje op te lijken dat er een eind aan moet komen, maar dat is natuurlijk makkelijker gedaan dan gezegd. Ik vind haar nog steeds hartstikke leuk, wat voor een zeurkous ze ook is en zij mij ook (dat zegt ze in ieder geval).
Oink Oinkquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:27 schreef tong80 het volgende:
Blijft jammer dat hun luxe villa in Mozambigue niet door ging.
Nanu Nanu. Knorde het varken.quote:
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:33 schreef iemand het volgende:
Juist omdat men in Amsterdam weet dat iedereen oversteekt waar en wanneer ze maar willen , dat er juist minder ongelijken voorkomen ...
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef Ixnay het volgende:
Dat heet een typfout, geen taal- of spellingsfout, sukkel.
Je maakt geen typfout waar je 1 letter vervangt door 2 letters. Dit is wel degelijk een spelfout. 'Ongelikken' zou een typfout zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Dat heet een typfout, geen taal- of spellingsfout, sukkel.
Ik denk niet dat hij het daar over heeft. "Opportinusitisch" is duidelijk een driedubbel tikfoutjequote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je maakt geen typfout waar je 1 letter vervangt door 2 letters. Dit is wel degelijk een spelfout. 'Ongelikken' zou een typfout zijn.
My bad. Maar evenmin een typfout. Gewoon iemand die een duur woord wilde gebruiken, wel een vaag idee had hoe je het schrijft, maar het nog nooit zwart op wit had gezien. Of het ook zo uitspreekt, natuurlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:27 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij het daar over heeft. "Opportinusitisch" is duidelijk een driedubbel tikfoutje
Ik weet dat het een typfout is, want ik weet hoe ik het woord normaal zou schrijven...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Je maakt geen typfout waar je 1 letter vervangt door 2 letters. Dit is wel degelijk een spelfout. 'Ongelikken' zou een typfout zijn.
Gebruik de zoekterm "stijl haar" eensquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
LIF / hoe krullend haar stijl maken?
Vast niet voor Nederlandsquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 21:48 schreef Iemand het volgende:
Hallo Fokkers,
ik ben dus afgelopen jaar geslaagd en heb hier nog een stapel van die examenbundels, samengevats en een grafische rekenmachine en atlas liggen die weg kunnen. Mijn vraag is dus waar je die het best kunt verkopen?
alvast bedankt.
Mwah, "samengevat wiskunde" of "samengevat biologie" zijn titels van een vrij handig type examenvoorbereidingsboekje. Ik snap het gemaakte meervoud welquote:
Dat heeft TS inmiddels ook uitgelegd. Dat hadden wij nog niet toen ik op school zat (in de tijd dat er nog dinosaurussen rondliepenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:25 schreef kwakz0r het volgende:
Mwah, "samengevat wiskunde" of "samengevat biologie" zijn titels van een vrij handig type examenvoorbereidingsboekje. Ik snap het gemaakte meervoud wel
Oh sorry, dat zag ik niet!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 22:34 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Dat heeft TS inmiddels ook uitgelegd. Dat hadden wij nog niet toen ik op school zat (in de tijd dat er nog dinosaurussen rondliepen)
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:29 schreef iemand het volgende:
[..]
Nuance en realiteit zijn je vreemd naar mijn idee.
Ook geen enkele behoefte om met jou verder te discuteren hierover. Want het zijn toch allemaal Waardeloze minderwaardige sletten die jouw maagdelijkheid niet waard zijn... of niet TS?
http://www.woorden.org/woord/discuterenquote:
En gewoon Nederlandsquote:
Vind het een creatieve post.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:39 schreef benjamin15 het volgende:
ik heb een keer een Regenboogvlies ontsteking gehad, het klinkt heel vrolijk, maar het dat is pas een nachtmerrie, die vreselijk pijn in op je oog, het kleinste beetje licht deed me zoveel zeer, net als er glas in men ogen zat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |