quote:De discussie rondom Zwarte Piet is terecht
Eens, Zwarte Piet is discriminerend: 7%
Oneens, het is een storm in een glas water: 93%
quote:De nieuwe Zwarte Piet is een verbetering
Eens: 9%
Oneens: 91%
En de rode lippen en het kroeshaar, nee het is écht niet gebaseerd op een neger mensen!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:17 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben er stellig van overtuigd dat het bruin maken van Zwarte Piet mede heeft geleid tot deze hetze. Had 'm gewoon pikzwart gelaten, zoals het vroeger was. Geen mens heeft een pikzwarte huidskleur.
Ik zie er oprecht geen neger in.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:22 schreef alors het volgende:
[..]
En de rode lippen en het kroeshaar, nee het is écht niet gebaseerd op een neger mensen!_________________!
IK vind hem al eng of haar, wat is het.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:22 schreef marcodej het volgende:
Dit is volgens mij heel eng voor kinderen.
Ik vraag me al vanaf dat ik haar de eerste keer zag af waarom ze wel eens op tv komt.quote:
Ik vrees van wel. Alleen al de drie pieten krijgen ieder 50 euro.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:24 schreef static het volgende:
Vertel me asljeblieft dat hier geen gemeenschapsgeld aan uit is gegeven.
Verschillende belangengroepen hebben al een paar maanden bijeenkomsten gehoudenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:24 schreef static het volgende:
Vertel me asljeblieft dat hier geen gemeenschapsgeld aan uit is gegeven.
Wellicht zegt het wat over je mening.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:26 schreef Elfletterig het volgende:
Verstandige woorden van Zijlstra. En ik heb normaal niks met de VVD.
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:26 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
De eerste klachten zijn binnen.
[ afbeelding ]
Gat in de markt: Oranje pepernoten.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
Het is godverdomme Juni... Ik zap naar Nederland 1 en ik kijk ineens naar een discussie over zwarte piet?
Godverdomme..![]()
Het moet niet gekker worden.
DE VOC-MENTALITEIT!!quote:
Ja en als het in december is jank je weer dat het nu te laat is.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
Het is godverdomme Juni... Ik zap naar Nederland 1 en ik kijk ineens naar een discussie over zwarte piet?
Godverdomme..![]()
Het moet niet gekker worden.
Waar slaat de regenboog dan op?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:28 schreef alors het volgende:
Waarom moet Piet nou sowieso zwart zijnAlsof niet 99% van de mensen een cv heeft waardoor het 'zwart van het roet' verhaal als echt nergens meer op slaat.
Fijn. Ga nu maar weer terug naar NWS-feedback; het enige topic waaraan je bovengemiddeld vaak bijdraagt. Doei.quote:
Nog even en de Arbodienst gaat klagen over het feit dat een bejaarde man zonder enige valbescherming met een paard over het dak huppelt. Om nog maar te zwijgen over de Partij van de Dieren.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:28 schreef alors het volgende:
Waarom moet Piet nou sowieso zwart zijnAlsof niet 99% van de mensen een cv heeft waardoor het 'zwart van het roet' verhaal als echt nergens meer op slaat.
Omdat een enige vorm van bemoeilijking van herkenning wel gemakkelijk is als allerlei lokale bekenden Piet moeten spelen.quote:
Wat mij part hoeft die discussie niet eens gevoerd te worden.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:28 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en als het in december is jank je weer dat het nu te laat is.
Gewoon een bivakmuts dan.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:30 schreef alors het volgende:
[..]
Omdat een enige vorm van bemoeilijking van herkenning wel gemakkelijk is als allerlei lokale bekenden Piet moeten spelen.
Nou dan doe je niet mee toch?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:30 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wat mij part hoeft die discussie niet eens gevoerd te worden.
September is vroeg genoeg, eigenlijk iets te vroeg.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:28 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en als het in december is jank je weer dat het nu te laat is.
Zie je mij mee doen dan? Ik erger me gewoon aan het feit dat dit op rond deze tijd op tv is.quote:
Ik wel, van het lachen toen ik die paarse piet met roze haar zagquote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef tralalala het volgende:
Moest dat wijf weer janken of dit keer niet?
quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik wel, van het lachen toen ik die paarse piet met roze haar zag___
De modepolitie schrok zich te pletter bij het zien van de kleuren van die Piet.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:33 schreef Karina het volgende:
Ik wel, van het lachen toen ik die paarse piet met roze haar zag___
Schaamte spat er ook af. Heb je ook een paar tientjes verdiend als Piet in juniquote:
Door welke reacties? De reacties van - met pijn en moeite - 6.000 mensen versus ongeveer 2,1 miljoen mensen die vóór Zwarte Piet tekenden? En dan hebben we het nog niet over de miljoenen mensen die überhaupt niet van zich lieten horen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 23:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Wat een kutoplossing. Door alle reacties ben ik ook tegen de oude zwarte piet, maar dit is gewoon kut. Doe gewoon iets met zwarte vegen oid. Die kleurenpieten slaan echt helemaal nergens op. Graflellijk. Helaas is smakeloosheid ook traditie in dit land wanneer iets op nationaal niveau georganiseerd moet worden, getuige bijv. het koningslied.
Wat is dit nou voor stelling? Ik weet überhaupt niet eens wie de andere kandidaten zijnquote:Hillary Clinton for president!
Eens
Oneens
De reacties in de trant van 'ik ben geen racist, maar die allochtonen moeten gewoon.... etc. etc.'.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |