Daarom vroeg ik ook of je op mijn spelfouten duidde of niet. Grammatica ben ik op het moment aan het bijspijkeren. (Ik werk er aan) Maar laten we on-topic blijvenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:11 schreef Miauw_Zedong het volgende:
[..]
Ach komop, dyslexie heeft toch geen fuck te maken met grammaticale fouten... grammatica bestaat gewoon uit keiharde regels
Is er al bekend dan hoe hij eruit gaat zien?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 19:38 schreef .Masturbatron. het volgende:
ik vind het een goede oplossing, ik had lieve een witte piet gezien maar ja
Het onderwerp is nu toch beter bespreekbaar dan in de winter?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Is er al bekend dan hoe hij eruit gaat zien?
En tevens, ik word zo ontzettend moe van deze discussie he, elke keer weer hetzelfde riedeltje zowel door de voor- als tegenstanders. Het is fucking zomer ook, ga het over zonnesterkte of zo hebben niet over zwarte piet.
Met deze hitte smelt het roet van de pieten hun gezicht hoorquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het onderwerp is nu toch beter bespreekbaar dan in de winter?
Nee, het past niet nu.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het onderwerp is nu toch beter bespreekbaar dan in de winter?
Deze discussie gaat alleen nog maar vaker gevoerd worden, sowieso is het onderwerp voorlopig nog niet ten eindequote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Met deze hitte smelt het roet van de pieten hun gezicht hoorMaar het is vooral dat ik elke keer een deja-vu krijg, gaan we weer met deze discussie...
Juist nu past het. Nu kunnen er maatregelen genomen worden ter voorkoming. In december is het al te laat.quote:
Dan is het ongepast want dan is Sinterklaas weer in aantocht en liggen de snoepjes al in de supermarkten. Dus nu de emoties wat minder hoog oplopen, lijkt mij dat de discussie ten goeden komenquote:
En ik mag wedden dat er over een paar jaar met die 'nieuwe piet' ook weer iets 'mis' is en we weer helemaal van voren af aan beginnen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:24 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Deze discussie gaat alleen nog maar vaker gevoerd worden, sowieso is het onderwerp voorlopig nog niet ten einde
Dit is wel een goed punt natuurlijk. Elders ter land kunnen mensen ervoor kiezen om als blanke piet of zwarte sint bij feestelijkheden aan te sluiten. Er hoeft in principe geen consensus te zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:27 schreef Ferdo het volgende:
Hier houden we gewoon de normale. Misschien moet hij ook maar terug worden gebracht naar de Piet van rond 1975 (toen begon die kolderdiscussie ergens, geloof ik?). Aanpassen helpt niet, dus dat was toch nergens goed voor geweest, dus dat kan net zo goed mooi weer terug worden gedraaid.
Hallo roe! Hallo oorringen! Hallo dikke rode lippen! Het wordt een ouderwetsch Sinterklaas.
Dat lijkt mij ook.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:25 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dan is het ongepast want dan is Sinterklaas weer in aantocht en liggen de snoepjes al in de supermarkten. Dus nu de emoties wat minder hoog oplopen, lijkt mij dat de discussie ten goeden komen
Waar zijn z'n gouden oorbellen? Wat een neppiet!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:30 schreef Karina het volgende:
[..]
En ik mag wedden dat er over een paar jaar met die 'nieuwe piet' ook weer iets 'mis' is en we weer helemaal van voren af aan beginnen.
Zo geen zin in heIk ontvolg met de enige echte hoofdpiet!
[ afbeelding ]
Jeetje, soms is een gezond tegengeluid bevorderlijk maar dat niet elk tegengeluid gezond is wordt maar weer eens bevestigdquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:36 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben trots op Nederland! Toch goed van ons dat wij het land laten verkloten door een stel voormalig bootvluchtelingen...
Dit roepen de anti-pieten toch echt zelf over hun af, zij hebben van Zwarte Piet iets racistisch geprobeerd te maken en dat lukt aardig.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:42 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Jeetje, soms is een gezond tegengeluid bevorderlijk maar dat niet elk tegengeluid gezond is wordt maar weer eens bevestigd
Dat racistische gedeelte is dan ook gewoon waar. De behouders van de huidige Zwarte Piet moeten inzien dat er simpelweg een bevolkingsgroep uitgesloten wordt van deelname aan een volksfeest. Dat is niet juist.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:44 schreef budvar het volgende:
[..]
Dit roepen de anti-pieten toch echt zelf over hun af, zij hebben van Zwarte Piet iets racistisch geprobeerd te maken en dat lukt aardig.
Als we ons focussen op excessieve argumenten kan per definite geen inhoudelijke discussie gevoerd worden. Het is zwak om niet eens open te staan voor argumenten van de ander en dit geldt voor beide partijenquote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:44 schreef budvar het volgende:
[..]
Dit roepen de anti-pieten toch echt zelf over hun af, zij hebben van Zwarte Piet iets racistisch geprobeerd te maken en dat lukt aardig.
Hoezo worden ze buitengesloten?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:46 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat racistische gedeelte is dan ook gewoon waar. De behouders van de huidige Zwarte Piet moeten inzien dat er simpelweg een bevolkingsgroep uitgesloten wordt van deelname aan een volksfeest. Dat is niet juist.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |