Buitenband gisteren helemaal nagelopen paar keer niks gevonden, draai 'm altijd keer binnenste buiten maar niks gevonden. Velglint niet gecheckt deze lag nog netjes op de velg, heb ook nog maar 500km gefietst op m'n nieuwe bike. Mijn fietsenmaker raadt het trouwens af om tubeless te gaan rijden. Deze week sowieso even een bandenspanningsmeter halen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:26 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Tubeless gaan.
Maar weet je zeker dat je velglint nog helemaal goed is en dat er niks meer aan de binnenkant van de buitenband zit?
Klinkt goed, vroeger ook vaak op Texel geweest, mooi eiland. Die 3e foto is mooi zo in het bos.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:54 schreef Flipmoehoe het volgende:
Afgelopen weekend naar Texel geweest, de mountainbike mooi mee achterop de auto.
Had in de planning om zondag een stuk over het eiland te gaan fietsen, door de duinen richting de vaste MTB route en dan deze een paar keer doen.
Maar mijn vriendin was zaterdagmiddag niet zo heel fit, en wilde even op bed liggen.
Had toen mooi de gelegenheid om ook een rondje te doen!
Zaterdag lag de route er super bij, bijna geen plassen.
Route vond ik echt tof, vond het wel iets van Lemele weghebben.
Veel singletracks met een stuk of 6 korte klimmetjes met daarna lekkere afdalingen.
Na een aantal rondjes ken je echt de drops, heerlijk om dan telkens los te komen met de fiets!
Kan wel merken dat mijn conditie niet berekend is op een half uur vol knallen
Ook in Lemele is het 1 grote lange baan waar je eigenlijk continu door wil gaan.
Op mijn huisroute van Haaksbergen heb je tussen de singletracks telkens genoeg asfalt om weer op adem te komen.
Nu is halverwege de pijp vaak leeg, even een slok drinken en wat rustig aan doen en dan hebben de benen wel weer genoeg kracht om verder gaan.
Heb er echt genoten, zondag lag de route er wat natter bij na de fikse onweersbui zaterdagnacht.
Maar goed, dat hoort er ook bij..
Het is dus de moeite waard om je fiets mee te nemen als je eens naar Texel gaat.
Wat een geweldig eiland is het ook..
Heerlijk eten, genieten van het strand en het lekkere eten.
Het lijkt niet zo moeilijk, maar het verschilt nogal per band. Heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar heb net nieuwe wielen + tubeless spullen besteld, dus we gaan het zien dit weekend.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Is het trouwens moeilijk om bandjes tubeless te maken of dat zo gefikst?
Op mountainbike.nl loopt een bandenreview-topic, lees dat eens door.quote:http://www.dtswiss.com/Wheels/MTB-Wheels-/M-1700-Spline-29 mijn velgen zijn tubless ready
Buitenband: Continental X-King 2,2" RaceSport zijn alleen niet tubeless ready. Wat is een goede band om tubeless te rijden?
Welke band heb je gekocht dan?quote:Op dinsdag 10 juni 2014 21:45 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Het lijkt niet zo moeilijk, maar het verschilt nogal per band. Heb het zelf ook nog nooit gedaan, maar heb net nieuwe wielen + tubeless spullen besteld, dus we gaan het zien dit weekend.
[..]
Op mountainbike.nl loopt een bandenreview-topic, lees dat eens door.
Ok. Succes dan aankomend weekend, post je bevindingen hier maar ben wel benieuwd.quote:Op woensdag 11 juni 2014 11:29 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Onza Canis 29x2.25.
Niet de skinwalls jammer genoeg, die waren me wat te duur.
echt hard geklemd zit hij niet, heb er weinig kracht op gezet.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:13 schreef poiuytr het volgende:
Je fiets ziet er weer mooi schoon uitwas voor goedje heb je in de "kettingschoonmaakmachinetje" gegooid? Had m afgelopen weekend ook weer helemaal mooi schoon gemaakt gisteren helemaal weer onder de modder
Had trouwens de fiets geklemd aan de zadelpen ipv de bovenbuis, schade aan de zadelpen boeit niet en als het echt veel wordt koop je een een nieuwe voor paar euro, bovenbuis blijf je zien.
Het is je eerste? Dat vond ik nog wel meevallen, je moet wat meer plannen en kan niet meer zomaar op de bonnefooi vertrekken, verder wel te doen.quote:Op woensdag 11 juni 2014 14:38 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Nu heb ik nog de kans om "zomaar" even een dag weg te gaan om te fietsen, zal straks met de kleine wel anders worden.
Mij iets te extreem.quote:Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef Harveo het volgende:
Zijn er mensen die hier aan downhill rijden doen? Of is dat een heel andere tak van sport?
jup de eerstequote:Op woensdag 11 juni 2014 17:11 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Het is je eerste? Dat vond ik nog wel meevallen, je moet wat meer plannen en kan niet meer zomaar op de bonnefooi vertrekken, verder wel te doen.
Morgenvroeg maar weer eens fietsen, eerste keer sinds 4 mei. Ben ook mooi verrot door slaapgebrek de laatste anderhalve week sinds de geboorte van mijn zoon. Wordt dus lekker afzien.
downhill nooit gedaan, lijkt me wat te gevaarlijk.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:38 schreef Harveo het volgende:
Heb je daar je gewone MTB voor gebruikt of niet? Downhill fietsen zijn best prijzig en met mijn instap model van 500 euro rijd ik hem zo kapot waarschijnlijk.
Mijn schoenen die ik laatst gekocht hebben met SPD pedalen zijn trouwens top! Nooit meer anders!
1e poging, ik zie hier een KOM aankomen. Wat is dat voor pad dan?quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:06 schreef Flipmoehoe het volgende:
gisteravond nog een leuke 3de plek behaald op een segment.
Robert Gesink (de wielrenner) van de 3de plek gestoten
[ link | afbeelding ]
Tja, al weken/ maanden aan het zoeken geweest wou een tas voor 50¤ maar daar vind je weinig voor. http://www.wiggle.nl/source-30-litre-spinner-pro-rucksack/ wou deze anders kopen, die was iets van 50¤ bij wiggle maar nu uit assortiment. Wil minimaal 2liter hebben, degelijke tas, biba + pomp, eten drinken, overig gereedschap, winterjack. Een Rogue kost al rond de 60¤ als je ziet hoe weinig je er in mee kunt nemen dan geef ik liever één keer goed geld uit.quote:
Ken wel mensen zonder kinderen die bij hoog en laag beweren dat een hond opvoeden net zoiets is als een kind opvoeden hoor.quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:08 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
jup de eerste
Hebben ook een hond, maar die kan je rustig een paar uur alleen laten.
Dat zie ik me met de kleine nog niet zo doen
Raak je snel aan gewend hoor, maar je bent het ook zo weer vergeten kwam ik achter.quote:We zullen het gaan beleven binnenkort hoe het allemaal loopt.
De gebroken nachten zullen vast zwaar zijn!
Fietsen ging wel aardig, ben er net weer, een dikke 2 uur weg geweest, mijn benen redelijk snel zuur en een lichte hoofdpijn die mooi meebonkte op mijn hartslag waren wat minder, maar het was lekker om er weer even uit te zijn.quote:Jij overigens gefeliciteerd met je zoon! mooi man!
Hoe ging het vanmorgen? Hebt er wel lekker weer bij in ieder geval
2de pogingquote:Op donderdag 12 juni 2014 10:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
1e poging, ik zie hier een KOM aankomen. Wat is dat voor pad dan?
http://www.strava.com/segments/4383830
Heb ook nog steeds een KOM die ik al maanden terug moet pakken, nog geen tijd voor gehad omdat het daar in de omgeving saai fietsen is. Is een brandpad voor de brandweer mocht de hele heide/ veen in de brand staan, super slecht pad (vol met kuilen) en ondergrond is veen dus lekker zwaar. Moet van die KOM tijd nog wel 10 a 15 seconden kunnen af fietsen, denk dat ik dat zondag misschien wel ga proberen, zaterdag naar Hellendoorn (80km) op de planning.
met een hond moet je ook consequent zijn, dat zal met een kind ook wel zo zijn.quote:Op donderdag 12 juni 2014 11:59 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ken wel mensen zonder kinderen die bij hoog en laag beweren dat een hond opvoeden net zoiets is als een kind opvoeden hoor.![]()
[..]
Raak je snel aan gewend hoor, maar je bent het ook zo weer vergeten kwam ik achter.
[..]
Fietsen ging wel aardig, ben er net weer, een dikke 2 uur weg geweest, mijn benen redelijk snel zuur en een lichte hoofdpijn die mooi meebonkte op mijn hartslag waren wat minder, maar het was lekker om er weer even uit te zijn.
Vanmiddag maar even een tukje doen.
Is het een asfaltstuk, mtb pad, zandpad of grindpad?quote:Op donderdag 12 juni 2014 12:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
2de poging
eerste poging was een maand terug, toen was ik gewoon een rondje aan het maken en halverwege gestopt bij een zijpaadje waar een uitkijktoren stond.
Toen zag ik het segment gezien in strava. mijn tijd was toen 12 minuten
Gisteren wist ik dat hij eraan kwam dus flink gas gegeven!
Was nog wel een beetje modderig en had nog 2 voetgangers die me tegemoed kwamen en pas laat aan de kant gingen.
Had wel het idee dat het snel was, maar een 3de plek had ik niet verwacht!
Binnenkort maar is proberen die 20 seconden eraf te rijden.
Zal flink zwaar worden maar het is het proberen waard!
Jij hebt ook wat in de planning voor het weekend, beste afstand ook
Hoop dat het er beter bij ligt als met Hemelvaart, toen was Hellendoor (en Holten) 1 natte bende!
Viel spass vast!
prima camelback overigens.. persoonlijk lijkt het me niks om met zo'n zweetding op mijn rug te fietsen.
Maar daar zijn mijn afstanden ook nog niet naar.
Met 80km zou ik ook zo door mijn 2 bidons zijn
een zandpad is het, wel met 2 smalle "sporen" waardoor je altijd wel aardig snelheid kan houden.quote:Op donderdag 12 juni 2014 14:59 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Is het een asfaltstuk, mtb pad, zandpad of grindpad?
Kom net bij de huisarts weg mag 10 dagen niet sporten dus weekend plannen mtb fietsen kunnen in de koelkast. Last van de ogen, mag geen stof of vliegjes inkomen.
Fijn om te weten dat je je helm niet voor niks op hebt he!quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:10 schreef Klonk het volgende:
Ik weet nu waarom ik een helm heb
Tak vs spatbord, tak won
Spatbord vloog omhoog, samen met die zijdingetjes en werd opgevangen door het zonneklepje van mijn helm anders had ik dat spatbord vol in mijn smoel gehad
Shimano SH-XC30L staat erop. Zitten goed en klikken gaat perfect. Nog niet gevallen en al een paar keer vlug eruit gemoeten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 08:09 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
downhill nooit gedaan, lijkt me wat te gevaarlijk.
Ga liever wat meer gecontroleerd naar beneden
Welke schoenen had je ook alweer, die race schoenen toch?
Jup, mijn oude HT zelfs.quote:Op woensdag 11 juni 2014 23:38 schreef Harveo het volgende:
Heb je daar je gewone MTB voor gebruikt of niet? Downhill fietsen zijn best prijzig en met mijn instap model van 500 euro rijd ik hem zo kapot waarschijnlijk.
Mijn schoenen die ik laatst gekocht hebben met SPD pedalen zijn trouwens top! Nooit meer anders!
Ik rijd geen "echte" downhill, maar ik ga iedere zomer wel een keer naar een bikepark. Er zijn vaak verschillende typen van routes waaronder ook 'echte' downhill tracks maar ook meer vloeiende tracks. Die rijd ik wel vaak, alhoewel ik in Portes du Soleil en Metabief ook wel 's echte DH banen pak. Ik vind het wel leuk, maar rijd dus niet 'pur sang' DH. Het leukste vind ik de "machine made trails"; redelijk vlakke ondergrond maar veel kombochten, tables, doubles, dat soort dingen. Daar kan je leuk op spelen terwijl op een echte DH baan je vooral bezig bent om overeind te blijvenquote:Op woensdag 11 juni 2014 21:36 schreef Harveo het volgende:
Zijn er mensen die hier aan downhill rijden doen? Of is dat een heel andere tak van sport?
Lobo is erg klein. Ik kan er m'n plakspullen, pompje, twee repen, portemonnee en telefoon in kwijt (en water natuurlijk). Als ik een jas meeneem, prop ik die een beetje onder de klep. Daarom heb ik ook een Mule erbij; daar past van alles in. De Viper is wat groter dan de Lobo (en is net als beste getest bij Mountainbike UK of Mountainbike RIder).quote:Op donderdag 12 juni 2014 10:28 schreef poiuytr het volgende:
Gisteren nog wezen shoppen bij futurumshop:
Camelbak Lobo:
[ afbeelding ]
Osprey Viper 9:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de verjaardag maar een rugzak gevraagd wordt druk nodig tijd, wil eenvoudig gereedschap mee kunnen nemen onderweg + biba + pompje en eten. Ik vind persoonlijk die Camelbak mooier dan de Osprey maar ik lees op internet veel verhalen dat de Lobo qua inhoud stukken minder is. Wil met twijfel weer ook mijn winterjack meenemen ben bang dat ik daar te weinig ruimte voor heb in de Lobo. Test ze beide en stuur er één retour. Adapter nodig voor fiets vervoeren, bevestig ik achter de zadelpen en stuur, zo creëer ik een extra soort stang waar ik de fiets mee vast kan zetten aan de drager. Ben bang voor m'n carbon frame.
prima schoenen hoor!quote:Op donderdag 12 juni 2014 18:13 schreef Harveo het volgende:
[..]
Shimano SH-XC30L staat erop. Zitten goed en klikken gaat perfect. Nog niet gevallen en al een paar keer vlug eruit gemoeten.
Allemaal wat erger dan het eerst leek heb nu waarschijnlijk de ziekte van Bell, het is een aangezichtsverlamming. Mijn mondhoek hangt naar beneden en kan mijn oog niet meer sluiten.quote:Op donderdag 12 juni 2014 15:45 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
een zandpad is het, wel met 2 smalle "sporen" waardoor je altijd wel aardig snelheid kan houden.
er fietsen ook gewone mensen, of mensen die een wandeling om de meeuwenkolonie maken.
Dus kans is aanwezig dat je verkeer tegenkomt.
kloten van je ogen, je was net lekker bezig de afgelopen maanden.
Nu 10 dagen niet op de fiets zitten zal je zwaar vallen denk ik..
Dank, vanmiddag hoop ik ze beide binnen te krijgen kan ik ze mooi testen. Ik vind de Lobo mooier dan de Viper en de Mule. De Mule gaat het voor mij sowieso niet worden die vind ik met 90¤+ wel redelijk duur. Decathlon heeft er één te koop voor 69 excl verzendkosten maar alleen in de kleur oranje welke mij niet echt aanstaat, heb liever alles beetje in dezelfde kleuren (fiets, kleding etc).quote:Op donderdag 12 juni 2014 22:20 schreef FHR het volgende:
[..]
Lobo is erg klein. Ik kan er m'n plakspullen, pompje, twee repen, portemonnee en telefoon in kwijt (en water natuurlijk). Als ik een jas meeneem, prop ik die een beetje onder de klep. Daarom heb ik ook een Mule erbij; daar past van alles in. De Viper is wat groter dan de Lobo (en is net als beste getest bij Mountainbike UK of Mountainbike RIder).
Als die oranje kleur je aanstaat was ik voor de Mule gegaan i.p.v. de Lobo. Zie nu ook op de site van hollandbikeshop dat de Mule daar voor 75¤ is (alle kleuren), ik wacht vandaag even af of een van die andere tassen mij bevallen anders stuur ik het retour en bestel ik een Mule voor 75¤ ben ik klaar voor de toekomst iig voor hetzelfde geld.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:46 schreef Miniem het volgende:
Kun je beter voor de Mule of Lobo gaan? Qua prijs maakt het niet uit dankzij die tip hierboven
Mijn fiets is zwart met oranjequote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Als die oranje kleur je aanstaat was ik voor de Mule gegaan i.p.v. de Lobo. Zie nu ook op de site van hollandbikeshop dat de Mule daar voor 75¤ is (alle kleuren), ik wacht vandaag even af of een van die andere tassen mij bevallen anders stuur ik het retour en bestel ik een Mule voor 75¤ ben ik klaar voor de toekomst iig voor hetzelfde geld.
Wat voor mountainbike heb je gekocht dan?quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:00 schreef Miniem het volgende:
[..]
Mijn fiets is zwart met oranjeTenminste hij moet nog geleverd worden
Thnx![]()
Ik wacht er al een maand op. Nu nog een maand wachten als hij niet vertraagd is.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:10 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat voor mountainbike heb je gekocht dan?
Nice, maakt het wachten het wel meer dan waar. Baal dat ik vorig jaar niet eerder voor een Canyon 29" had gekozen dan had ik precies dezelfde gekocht, kan je jaren plezier van hebben. Met paar jaar keer lichter wielsetje erin, remmen keer upgraden, tubeless gaan rijden. Basis van die fiets is echt perfect.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 12:13 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik wacht er al een maand op. Nu nog een maand wachten als hij niet vertraagd is.
http://www.canyon.com/_nl/mountainbikes/bike.html?b=3208
Heb er is even naar gegoogled, maar dat is niet kinderachtig joh!quote:Op vrijdag 13 juni 2014 11:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Allemaal wat erger dan het eerst leek heb nu waarschijnlijk de ziekte van Bell, het is een aangezichtsverlamming. Mijn mondhoek hangt naar beneden en kan mijn oog niet meer sluiten.
Best vaag allemaal, moet lang rust houden nu anders kon het nog wel eens ergere gevolgen hebben (blindheid of blijvende schade). Hopen dat de Prednison aanslaat.
thnxquote:Op zondag 15 juni 2014 22:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ronde ding los draaien, goede kop van pomp er op en pompen maar. Achter zou je ook los moeten draaien voor het pompen.
Precies, dingetje redelijk los draaien, evt. adapter erop dat je hem met elke pomp op kan pompen en pompen maar.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:24 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Ronde ding los draaien, goede kop van pomp er op en pompen maar. Achter zou je ook los moeten draaien voor het pompen.
Yesyes. Vrij simpel idd.quote:Op zondag 15 juni 2014 22:52 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Precies, dingetje redelijk los draaien, evt. adapter erop dat je hem met elke pomp op kan pompen en pompen maar.
Wat heb jij precies allemaal gebruikt en volgens wel methode heb je het gedaan? Al stuk afgelegd op je nieuwe bandjes en hoe bevallen ze?quote:Op zaterdag 14 juni 2014 20:25 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Vanmiddag mijn wielen tubeless gemaakt, ging makkelijk, klein uurtje werk, had bij het voorwiel even het idee dat ik een compressor nodig was om hem op te blazen, maar precies op dat moment ging hij dicht.
Ziet er goed uit, niet meer wezen fietsen daar dan maar 25km? Of was je er met vriendin/ vrouw/ familie of vrienden.quote:Op zondag 15 juni 2014 20:14 schreef Marco001 het volgende:
Weer terug vanuit Willingen.
+punten: goedkoop setje banden, barends en stem gescoort voor mijn oude mtb/nieuwe straatfiets.
+ Toertocht was duur, maar erg tof en hoewel ik al vaker in Willingen ben geweest een paar leuke nieuwe paadjes ontdekt, verassend technisch vooral.![]()
+gratis camping(nouja, eigenlijk zou ik 15,- hebben moeten betalen maar er kwam niemand dat geld innen. Prima![]()
Maar helaas ook een paar minpunten:
Geen mooie barends gevonden voor mijn gewone mtb.
Middenste kettingblad is krom.Morgen dus ook maar even fixen. Eens kijken of het lukt met een tang.
Wel toffe aanbiedingen trouwens, nieuw stuur had je al vanaf 25,- Die stem die ik heb gekocht(RaceFace) was 26.Banden zijn Schwalbe Sammy Slickhs, 19,- p/s
Zal morgen die tocht op strava zetten. Best veel pittig klimwerk zat er in. Waarbij ik de eerste klim tot nu toe nog nooit in 1x fietsend heb behaald. Nu wel.Weliswaar met hooguit 6 km/u maar toch...
http://www.strava.com/activities/153963214/overview![]()
quote:Op zondag 15 juni 2014 20:14 schreef Marco001 het volgende:
+gratis camping(nouja, eigenlijk zou ik 15,- hebben moeten betalen maar er kwam niemand dat geld innen. Prima
Maar helaas ook een paar minpunten:
neuh, kleine stukjes. wou zondag nog proefrijden op een nieuwe cube. (Die kleurstellingquote:Op maandag 16 juni 2014 11:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, niet meer wezen fietsen daar dan maar 25km? Of was je er met vriendin/ vrouw/ familie of vrienden.
Ik heb deze wielen.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:00 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat heb jij precies allemaal gebruikt en volgens wel methode heb je het gedaan? Al stuk afgelegd op je nieuwe bandjes en hoe bevallen ze?
Rij deze banden denk ik wel eerst op en dan ga ik over op tubeless rijden, anders is het ook zo zonde. Heb er nu X-king racesport onderliggen van de winter wellicht dan maar overstappen op tubeless bandjes.quote:Op maandag 16 juni 2014 11:30 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik heb deze wielen.
Afgetaped met notubes Yellowtape, notubes ventielen er in gedraaid, banden (Onza Canis 29x2,25) er op gelegd, notubes latex er bij ingegooid en opgepompt. Beetje stuiteren en schudden en klaar was het.
Neem aan dat je een 29'er hebt?quote:Op maandag 16 juni 2014 13:37 schreef Bronson het volgende:
Ik ben me aan het oriënteren om racefietsbandjes voor mijn mtb te kopen.
Alleen heb ik geen flauw benul wat voor bandjes dat moeten zijn.
Iemand hier die daar ervaring in heeft?
En je kan toch gewoon de velgen van je mtb gebruiken voor de racefietsbanden? En hoe zit dat met de binnenband?
Inderdaad een 29'er. Deze om precies te zijn. http://www.giant-bicycles(...).29er.1/15891/68762/quote:Op maandag 16 juni 2014 13:49 schreef quinoahipster het volgende:
[..]
Neem aan dat je een 29'er hebt?
Dan passen gewone racebandjes, al zal een 23mm bandje wrs te smal zijn. 28mm moet geen probleem zijn
Op de weg kilometers maken. En daarbij een leuk gemiddelde halen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:
Wat wil je er precies mee gaan doen?
Conti 4 Season 28mm is wel redelijk allround.
Van die smalle bandjes ziet er wel iel uit natuurlijk, je kunt ook Schwalbe Kojak of Big Apples nemen.
Ik heb net op mijn weg mtb voor een Schwalbe Sammy Slick gemonteerd. 2.10 breed en goed profiel voor ook in de regen.quote:Op maandag 16 juni 2014 13:58 schreef quinoahipster het volgende:
Wat wil je er precies mee gaan doen?
Conti 4 Season 28mm is wel redelijk allround.
Van die smalle bandjes ziet er wel iel uit natuurlijk, je kunt ook Schwalbe Kojak of Big Apples nemen.
Wat een heldquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:10 schreef amp25 het volgende:
wat is dat middelbladrij altijd voor op groot blad
![]()
kun je meer kracht zetten
Op het kleinste blad kun je net zo veel kracht uitoefenenquote:Op woensdag 18 juni 2014 15:10 schreef amp25 het volgende:
![]()
Ik weet niet of die merken nog zo duur zijn als een paar jaar terug maar ik heb toen een losse rugzak gekocht (12 liter) en zo'n drinkzak van Deuter 2 liter. Bij elkaar nog geen ¤50 en rij er nog altijd mee en zelfs tijdens langere tochten kan alles erin.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:36 schreef poiuytr het volgende:
Camelbak Lobo is mij te klein deze ga ik weer retour sturen, ga keuze maken tussen Osprey Viper 9 of Camelbak Mule. Viper 9 kan ik alles in kwijt wat ik mee wil nemen als ik hele dag wil gaan mountainbiken. Mule kan geloof ik nog meer in kwijt en is qua prijs en gewicht hetzelfde en vind ik ook mooier.
Wat voor kettingschakels ben ik eigenlijk nodig mocht mijn ketting knappen onderweg? Laatst ook met maat keer onderweg gehad en we hadden beide niks bij ons dus kan het beter gelijk bestellen. Rij overigens met XT 10 speed cassette.
In de bergen ben je ook wel eens het middenblad of zelfs het kleinste blad nodig.quote:Op woensdag 18 juni 2014 15:10 schreef amp25 het volgende:
![]()
Succes en vooral proberen te genieten in hoeverre dat mogelijk is. Las net dat iemand 24 uur gaat rijden, dan ben je ook niet goed.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 12:04 schreef Pro_Shifty het volgende:
morgen is het zover.
De 24 uurs van Zeeland. Ben benieuwd. Dit is de eerste keer dat ik met zoiets mee doe. Ik doe met 3 vrienden mee met de fun editie voor teams.
Ben alleen niet zo fit vergeleken met wat ik had moeten zijn. Ook nog allerlei pijntjes dus ben benieuwd hoever ik kom.
Heb er wel zin in. Ben al een beetje zenuwachtig zelfs haha.
We rijden in estafette om zoveel mogelijk rondjes te rijden.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 17:30 schreef Harveo het volgende:
Rij je dan 8 achter elkaar of los je elkaar af om de zoveel uur? Succes in ieder geval!
klinkt als een mooie ervaring!quote:Op maandag 23 juni 2014 15:03 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
We rijden in estafette om zoveel mogelijk rondjes te rijden.
We begonnen met ieder 2 rondjes van 7.7km, dus je fietst 15.4 km en dan heb je rust. Het leek mij een makkie vooraf omdat je best veel rust hebt en relatief weinig achter elkaar hoeft te fietsen.
Echter wilden wij wel het maximale eruit halen dus wij reden onze rondjes in gemiddeld 19-20 minuten. Dat is dus rond de 24 km per uur. Waarbij ons snelste rondje 17 mins was. (27.2 km/uur)
Ons langzaamste rondje was volgens mij 27 mins (midden in de nacht) (17.1 km/uur)
Na een aantal keren twee rondjes achter elkaar gedaan te hebben zijn we in de nacht overgestapt op 3 rondjes zodat we meer rust in de nacht hadden. Echter slapen was er niet echt bij. Ik moest rijden van 00.00 uur tot 01.00 uur en van 03.30 uur tot 04.00 uur, daarna weer van 06.00 uur tot 07.00 uur. Ik heb uiteindelijk 2x 1 uur geslapen volgens mij.
Aangezien dit de eerste keer was voor ons allen dat wij aan zoiets mee deden wisten wij totaal niet wat we moesten verwachten mbt de overige teams die meededen. Maar we kwamen er al snel achter dat wij het best aardig deden voor 4 vrienden die eens in de zoveel tijd een keer samen gaan mountainbiken.
Vooral was het leuk om te zien dat een aantal "fun teams" kampers bij hadden vol met team stickers, sponsoren, dezelfde tenue's, masseur, allemaal dezelfde fietsen etc.
Wij hadden allemaal een ander pakje aan en bij ons is niet iedereen "afgetraind" zeg maar haha. Wij zijn ook heel goed in de kroeg
Uiteindelijk kwamen we de nacht uit en zagen wij dat we 4e lagen van de 13 teams. Wat tot onze verbazing toch wel echt hoog was haha. Toen ging er bij iedereen een schepje bovenop en veranderden we onze "tactiek". We gingen telkens 1 rondje voluit rijden om daarna 1 uur te rusten en weer een rondje voluit te gaan. Andere teams deden dit op dat moment nog niet. We liepen dus continue in op de concurrentie. Tot we uiteindelijk toch nog het podium hebben kunnen halen.
Het was een prachtige ervaring en iik kijk nu al uit naar de volgende 24 uurs. (Gulbergen, Nuenen)
Overigens was het parcours ook echt heel leuk. Alles was door het bos en er zaten pittige stukken los zand, klimmetjes en technisch bochten werk in ohja,, en alles was perfect geregeld
Op fietsforum wel eens foto gezien van een kerel die reed met zo'n maxicose babystoel aan z'n zadelpen geklemdquote:
Best heftig. Al heb je wel een hoop geld nodig om mee te doen. Je bent al 10K aan inschrijving kwijt. Ik denk dat daar boven op nog minimaal hetzelfde aan overige kosten komen. Zou me niets verbazen als het 30K kost inclusief afschrijving van je materiaal.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:08 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Deze hier al langs gekomen:
https://themunga.com/the-story
Mountainbikerace 1000 km offroad door Zuid Afrika. 1 etappe. Iedereen kan inschrijven. 1e 3 teams die over de finishlijn komen splitten 1 miljoen dollar![]()
Ik heb geen rode fiets dus dit kan nietquote:
De duur is 2.5 uur.... Met 6 stops. Hooguit 20 km fietsen?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:47 schreef Stansfield het volgende:
Volgend weekend ben ik een weekendje in limburg met wat vrienden en gaan we de gulpener bier bike toch doen.
http://www.gulpener.nl/gulpener-bier-bike-tocht/
Iemand hier enig idee hoe die route loopt?
6 stops?? op het eind krijg je 6 flesjes. Dat is niet elke keer een stop.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
De duur is 2.5 uur.... Met 6 stops. Hooguit 20 km fietsen?
Ah, ik dacht van wel. stond er niet zo duidelijk.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:56 schreef Stansfield het volgende:
[..]
6 stops?? op het eind krijg je 6 flesjes. Dat is niet elke keer een stop.
Ik had niet echt een grote dip. Toen ik midden in de nacht 3 rondjes ging fietsen had ik nog geen dip gehad. Waarschijnlijk omdat ik ook nog niet echt vast sliep. Toen ik weer moest fietsen rond 6.00 uur toen had ik wel een klein dipje. Maar geen zin om op de fiets te stappen dat had ik niet. Het parcours was niet verlicht. Je moest dus zelf verlichting voor op je fiets/helm regelen.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
klinkt als een mooie ervaring!
Erg leuk om eens aan zoiets mee te doen lijkt me
En nog op het podium geëindigd ook nog, netjes
Hoe ging het 's nachts dan, was de route verlicht of reed iedereen met verlichting op zijn fiets?
Niet last van een gigantische dip zo midden in de nacht, dat je geen zin had om er weer op te stappen?
Ik heb zelf gisteren de veldtoertocht van Neede gefietst.
Deze keer alleen gegaan en direct vanaf de start bij een groepje aan kunnen sluiten.
Na een paar kilometer gingen ze van de route af en ben ik achter iemand anders aangegaan die er ook flink het tempo in had.
Hele tijd zo rond de 30 km/h gefietst tot aan de de pauze plek.
Daarna alleen doorgegaan en ook flink het tempo erin gehouden.
Uiteindelijk 2x de Needse berg gepakt wat toch flink het tempo eruit haalde naar een gemiddelde van net boven de 22 km/h
Wel erg genoten van de rit.
Kan nu goed merken dat ik boven mijn "comfort zone" heb gereden.
Spierpijn in mijn benen joh!
Na die tijd ff strava checken en heb het nieteens zo slecht gedaan.
Blijkbaar zitten er nog een paar segmentjes dicht bij huis waar ik binnenkort nog maar is heen moet.
een KOM moet er op 1 van beide wel inzitten
(sta daar 6de en 11de)
http://www.strava.com/activities/156585227
Alleen zal het fietsen de aankomende tijd wel wat minder worden.
De baby komt er op korte termijn aan namelijk
Reken daar inderdaad maar op! Ik kan nauwelijks tijd vinden om te sleutelen.quote:Op maandag 23 juni 2014 15:30 schreef Flipmoehoe het volgende:
Alleen zal het fietsen de aankomende tijd wel wat minder worden.
De baby komt er op korte termijn aan namelijk
quote:
Niet eens iedere 5km een flesje Gulpener adten?quote:Op maandag 23 juni 2014 15:56 schreef Stansfield het volgende:
[..]
6 stops?? op het eind krijg je 6 flesjes. Dat is niet elke keer een stop.
Nice, die bidonhouder had ik wel gelijk aangepast.quote:Op maandag 23 juni 2014 17:16 schreef Skwish het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds enkele dagen een trotse bezitter van een Specialized Stumpjumper carbon hardtail.![]()
Mijn oude Cube Reaction Race mag nu dienen als winterfiets.
prima fiets hoor, veel plezier ermeequote:Op maandag 23 juni 2014 17:16 schreef Skwish het volgende:
[ afbeelding ]
Sinds enkele dagen een trotse bezitter van een Specialized Stumpjumper carbon hardtail.![]()
Mijn oude Cube Reaction Race mag nu dienen als winterfiets.
Haha, dat viel mij ook direct op.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nice, die bidonhouder had ik wel gelijk aangepast.
quote:
Bidonhouders zijn sowieso al lelijk op fietsen, jammer genoeg is het nodig. Die nieuwe ontwerpen slaan nergens op waar je 'm op zij in kunt drukken. Heb zelf ook nog 750ml bidons wat er ook niet uitzietquote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:43 schreef Flipmoehoe het volgende:
je moet idd eerst een cursus volgen om erachter te komen hoe je de bidon eruit moet vissen
Dat zijn geen nieuwe ontwerpen en het slaat wel degelijk ergens op. Er zijn namelijk mensen die zijn zo klein, mijn vriendin is er 1 van, dat ze een fietsframe nodig hebben wat ook weer zo klein is dat het onmogelijk is een bidon van de bovenkant in je bidonhouder te proppen. De bovenbuis zit dan namelijk in de weg. Een sideloader is dan de enige optie.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Bidonhouders zijn sowieso al lelijk op fietsen, jammer genoeg is het nodig. Die nieuwe ontwerpen slaan nergens op waar je 'm op zij in kunt drukken. Heb zelf ook nog 750ml bidons wat er ook niet uitziet
[ afbeelding ]
Zag deze week ook op mtb forum, niks mis mee maar die bidonhouders zijn echt afschuwelijk lelijk.
Jup. Gelukkig zie je bij racefietsen alweer een tegenbeweging ontstaan. Maar dat fietsje van mn vriendin heeft idd ook nog slopende bovenbuis.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:44 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Sowieso een probleem wat versterkt wordt doordat alle fabrikanten de slope in de bovenbuis steeds groter maken, tot op het punt dat het bijna direct doorloopt in de achterbrug.
Ik heb er geen last van, met mijn formaat dranghek.
Over bovenbuizen gesproken, ik zag afgelopen weekend toch wat niet zo moois bij de LBS:quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Jup. Gelukkig zie je bij racefietsen alweer een tegenbeweging ontstaan. Maar dat fietsje van mn vriendin heeft idd ook nog slopende bovenbuis.
Mijn ogen, wat doe je!quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Over bovenbuizen gesproken, ik zag afgelopen weekend toch wat niet zo moois bij de LBS:
[ afbeelding ]
Functionaliteit wel voor uiterlijk ja, maar dan nog vind ik ze er echt spuuglelijk uitzien. Op een fully ben je zo ook vaak nodig omdat je weinig ruimte hebt.quote:Op woensdag 25 juni 2014 11:25 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dat zijn geen nieuwe ontwerpen en het slaat wel degelijk ergens op. Er zijn namelijk mensen die zijn zo klein, mijn vriendin is er 1 van, dat ze een fietsframe nodig hebben wat ook weer zo klein is dat het onmogelijk is een bidon van de bovenkant in je bidonhouder te proppen. De bovenbuis zit dan namelijk in de weg. Een sideloader is dan de enige optie.
Tja, mooi is het niet, maar zoals al gezegd is het sowieso niet echt het mooiste stukje racefiets.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:47 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Functionaliteit wel voor uiterlijk ja, maar dan nog vind ik ze er echt spuuglelijk uitzien. Op een fully ben je zo ook vaak nodig omdat je weinig ruimte hebt.
Ik irriteer me dan weer mateloos aan forenzende mensen die een ligstuur op hun gewone stadsfiets hebben en dan nog maar amper vooruit komen. Ik zie ze echt veels te vaakquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:49 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tja, mooi is het niet, maar zoals al gezegd is het sowieso niet echt het mooiste stukje racefiets.
Ik moet altijd pas echt huilen als ik mensen zie rondfietsen met zo'n tijdritbidonhouder achter je zadel
Ja echt hequote:Op woensdag 25 juni 2014 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik irriteer me dan weer mateloos aan forenzende mensen die een ligstuur op hun gewone stadsfiets hebben en dan nog maar amper vooruit komen. Ik zie ze echt veels te vaak
Ja, en dan staan die sturen vaak nog onder een flinke hoek ookquote:Op woensdag 25 juni 2014 12:57 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja echt heZo'n ligstuur en dan nog steeds volledig rechtop zitten
Vaak zijn dat van die grijze 50'ers, of van die brugklasser.quote:Op woensdag 25 juni 2014 12:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik irriteer me dan weer mateloos aan forenzende mensen die een ligstuur op hun gewone stadsfiets hebben en dan nog maar amper vooruit komen. Ik zie ze echt veels te vaak
Ik 2x per week één of andere puber die sigaren rookt op de fiets naar schoolquote:Op woensdag 25 juni 2014 13:11 schreef kanovinnie het volgende:
Ik kom om de ochtend een vent tegen die volgens mij in zijn boxer fietst
Gewoon een Camelbak o.i.d. nemen. Dan heb je ook geen probleem met bidons die eruit vallen. Ik heb er genoeg onder stoeltjeslift zien liggenquote:Op woensdag 25 juni 2014 11:21 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Bidonhouders zijn sowieso al lelijk op fietsen, jammer genoeg is het nodig. Die nieuwe ontwerpen slaan nergens op waar je 'm op zij in kunt drukken. Heb zelf ook nog 750ml bidons wat er ook niet uitziet
[ afbeelding ]
Zag deze week ook op mtb forum, niks mis mee maar die bidonhouders zijn echt afschuwelijk lelijk.
Camelbak vind ik minder. Dan ben je namelijk ook verplicht om een tas mee te nemen en dat vind ik nooit fijn zitten.quote:Op woensdag 25 juni 2014 19:39 schreef FHR het volgende:
[..]
Gewoon een Camelbak o.i.d. nemen. Dan heb je ook geen probleem met bidons die eruit vallen. Ik heb er genoeg onder stoeltjeslift zien liggen.
Zuur. Groot gat?quote:Op woensdag 25 juni 2014 22:23 schreef Marco001 het volgende:
En dat was de 1e van de 2 Sammy Slicks die ik vorige week had gekocht.
Vandaag wou ik ze eens uitproberen en na 10km dee de voorband bij 34km/u op een betonpaadje PAF. Hij was in 1x helemaal leeg.
Ik vind deze bidonhouder wel mooi eigenlijkquote:Op dinsdag 24 juni 2014 14:43 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Nice, die bidonhouder had ik wel gelijk aangepast.
Dat jij helemaal niks geeft om kleding/ onderdelen/ mountainbikes en alles wat beetje geld kost m.b.t. mountainbiken weten we nu wel. Ik vind bidonhouders lelijk en zo zijn er nog velen met mij. Als iemand een foto van zijn mountainbike post geef ik daar mijn mening over.quote:Op donderdag 26 juni 2014 14:06 schreef Metalfreak het volgende:
Zijn jullie nu echt aan het discussiëren over de esthetische waarde van bidonhouders?Ben ik op het Viva-forum aanbeland?
nou bij deze deze mtb heb ik met tubeless bandenquote:Op donderdag 26 juni 2014 14:38 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Dat jij helemaal niks geeft om kleding/ onderdelen/ mountainbikes en alles wat beetje geld kost m.b.t. mountainbiken weten we nu wel. Ik vind bidonhouders lelijk en zo zijn er nog velen met mij. Als iemand een foto van zijn mountainbike post geef ik daar mijn mening over.
Mooie fiets en 27,5 wielen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:56 schreef amp25 het volgende:
[..]
nou bij deze deze mtb heb ik met tubeless banden![]()
http://2014.merida-bikes.(...)-xt-edition-724.html
Nice, mooie mountainbike. Hoe bevalt ie?quote:Op donderdag 26 juni 2014 17:56 schreef amp25 het volgende:
[..]
nou bij deze deze mtb heb ik met tubeless banden![]()
http://2014.merida-bikes.(...)-xt-edition-724.html
heb ik speciaal voor gekozen het was wel een strijd een 27,5 of 29 .quote:Op donderdag 26 juni 2014 18:29 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Mooie fiets en 27,5 wielen.
Daar bewust voor gekozen aangezien bijna iedereen voor een 29er gaat?
(Ik heb zelf ook een 27,5 btw)
ik had hetzelfdequote:Op vrijdag 27 juni 2014 09:41 schreef amp25 het volgende:
[..]
heb ik speciaal voor gekozen het was wel een strijd een 27,5 of 29 .
uit eindelijk toch voor 27,5 gekozen. heeft ok te maken met de mtb parcours die ik vaak rij.
mischien over een jaartje of 3 a 4 als ik nieuwe koop![]()
Kraakjes zijn gevonden, zat amper vet bij het balhoofd. Fietsenmaker heeft hele voorvork eruit gehaald en alles opnieuw in het vet gezet, hoefde maar 12,50¤ te betalenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 01:21 schreef ArTiC het volgende:
Niks frustrerender en plezier bedervender dan kraakjes....
Ik had mijn halve mtb uit elkaar liggen van het weekend vanwege een kraakje...niks gevonden (op een gegeven moment verdacht ik zelfs zo'n lelijke bidonhouder). Pak ik maandag mijn mtb op bij het zadel..... *kraaaak*
Dat had me een paar uur aan gevloek en getier kunnen besparen.
Nu op zoek naar een nieuw zadel en een nieuwe zadelpen, waarvan helaas geen passende Ritchey WCS variant is.
was dat het gekraak wat je hoorde bij je zadel?quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:22 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kraakjes zijn gevonden, zat amper vet bij het balhoofd. Fietsenmaker heeft hele voorvork eruit gehaald en alles opnieuw in het vet gezet, hoefde maar 12,50¤ te betalen
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 juli 2014 17:19 schreef Flipmoehoe het volgende:
de reden dat ik aankomende tijd wat minder op de mountainbike te vinden zal zijn
[ link | afbeelding ]Isa by Flipmoehoe, on Flickr
Gisteravond om 22:15 geboren.
Ze word nog even goed in de gaten gehouden op de high care ivm te lage bloedlichaampjes.
Maar hopelijk komt alles snel weer goed!
Wat kan je verliefd worden op zo'n klein krummeltje
Goed bezig, sowieso goed om je limiet op te zoeken. Planning was hier om in juli/ augustus 100km+ te mountainbiken maar dat gaat er helaas niet van komen. Al een maand ziek, dit jaar sowieso veel pech met blessures. Merk dat de conditie behoorlijk achteruit is gegaan.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 13:28 schreef amp25 het volgende:
gisteren lekker weer 72km gemountainbike 2 rondjes drunese duinen plus 9.5 heen en terug iets langer dan 3 uur weg geweest (eindelijk keer droog) ben dan kapot wil ooit voor 3 rondjes gaat record staat nog altijd 2
helaas. Gebruik ze niet.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben op zoek naar een spatbord voor de MTB, iemand een aanrader?
Goedkoop en simpel te bevestigen
thnx! Morgen eens ff kijken als dat pastquote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:44 schreef Gripper het volgende:
Ass Savers. Kosten nog geen 10-tje, werkt perfect!
Heb wel een tasje onder mn zadel met een reserve band etc.quote:Op zaterdag 12 juli 2014 22:59 schreef Flipmoehoe het volgende:
Die schuif je zo onder je zadel dus zou Op elke fiets moeten passen
echte mtb rijd zonder die krengen ik vind ze lelijk staan heb ze ook niet eropquote:Op zaterdag 12 juli 2014 21:35 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Ik ben op zoek naar een spatbord voor de MTB, iemand een aanrader?
Goedkoop en simpel te bevestigen
Dit dus.quote:Op zondag 13 juli 2014 22:00 schreef amp25 het volgende:
[..]
echte mtb rijd zonder die krengen ik vind ze lelijk staan heb ze ook niet erop
en vuil worden dan betekent dat je best hebt gedaan
Je bent gewoon te snel voor je mountainbikequote:Op woensdag 16 juli 2014 10:06 schreef Flipmoehoe het volgende:
Gisteren is mijn ketting geknapt tijdens een helling waar ik de versnelling wat te zwaar had staan.
Denk dat er teveel kracht op is gekomen, of dat hij gewoon een zwak punt had..
anyway, ik lees van alles over een powerlink.
Iemand hier ervaringen mee?
Heb Shimano 10 speed cassettes, na wat googlen kom ik op deze uit:
Wipperman connex link
http://www.featherbikes.n(...)KLmcd2sNQaAk3k8P8HAQ
KMC missing link
http://www.futurumshop.nl/kmc-missing-link-10-speed-2-sets.phtml
ga vandaag even naar de fietsenmaker om de ketting weer te laten maken..
maar voor de toekomst is zo'n link wel een uitkomst denk ik
voor het monteren van de missing link heb je toch geen Multi tool nodig?quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:28 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Je bent gewoon te snel voor je mountainbike
Raar dat hij geknapt is trouwens je hebt de mtb toch net een paar maanden? Normaal gebeurd dit vaak alleen bij oudere versleten kettingen maar die van jou moet nog wel tijd meegaan gok ik zo.
http://www.bike4travel.nl/product_info.php?products_id=3630
Hier heb ik 'm paar weken geleden gekocht toen maatje zijn ketting sneuvelde, gelukkig nog niet nodig gehad. Heb je al wel een multitool zodat je onderweg ketting kan maken icm die missing link?
http://www.strava.com/activities/166353987
Gisteren weer eerste echte (tussendoor veelal op asfalt gereden en ritje van 20 a 30km) mtb ritje gemaakt in 5 weken tijd, conditie is voor mijn gevoel behoorlijk achteruit gegaan. Merk dit vooral met klimmen en lange tijd met hoge hartslag fietsen, ben dan behoorlijk kapot. Was wel weer heerlijk om lekker lang te fietsen.
Je hebt een kettingpons nodig (die vaak "op" een multitool zit) want wanneer een ketting breekt moet je beide kanten er af halen zodat je 2 female kanten overhoud en dan de missing link ertussen kunt zetten.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
voor het monteren van de missing link heb je toch geen Multi tool nodig?
(en nope.. heb er nog geen.. welke zou je me evt aanraden?)
of bedoel je om de schakel eraf te halen mocht de missing link niet passen ?!
Kan zijn dat je er een schakel tussen uit moet ponsen hiervoor heb je dan een kettingpons nodig, heb je die al? Ik heb destijds een multitool gekocht waar deze aan zit.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ik zag het ja, weer mooi wat km's gemaakt!
conditie zakt snel he als je het niet bijhoud.. maar goed.. je kan er ook weinig aan doen!
hoest nu, kan je wel weer "veilig" volle bak gaan?
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Ik zag het ja, weer mooi wat km's gemaakt!
conditie zakt snel he als je het niet bijhoud.. maar goed.. je kan er ook weinig aan doen!
hoest nu, kan je wel weer "veilig" volle bak gaan?
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Je hebt een kettingpons nodig (die vaak "op" een multitool zit) want wanneer een ketting breekt moet je beide kanten er af halen zodat je 2 female kanten overhoud en dan de missing link ertussen kunt zetten.
zelf heb ik de lezyne RAP 13 (maar eigenlijk omdat deze in een apart vakje van de zadeltas past) :
[ afbeelding ]
Gewoon een KMC ketting kopen, die koppel je sowieso met een missing link.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Je hebt een kettingpons nodig (die vaak "op" een multitool zit) want wanneer een ketting breekt moet je beide kanten er af halen zodat je 2 female kanten overhoud en dan de missing link ertussen kunt zetten.
zelf heb ik de lezyne RAP 13 (maar eigenlijk omdat deze in een apart vakje van de zadeltas past) :
[ afbeelding ]
tnx all voor de tips!quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan zijn dat je er een schakel tussen uit moet ponsen hiervoor heb je dan een kettingpons nodig, heb je die al? Ik heb destijds een multitool gekocht waar deze aan zit.
Gisteren bij therapeut geweest die was echt verbaasd toen ik na 2 weken weer binnen kwam lopen, geen therapie meer nodig. Ze zei dat het bij mij behoorlijk ernstig was en dat ze niet verwacht had dat ik zo snel weer herstelde. Kan bijna alles wel weer ja, alleen soms beetje wazig met één oog maar niet meer zoals eerst. Denk dat die prednison behoorlijk klap heeft gegeven op het lichaam vandaar mijn slechtere conditie.
ik heb inderdaad op de kettingen gelijk een missing link gezet voor als de ketting er eens af moet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
volgens mij is nooit de bedoeling om je remmen in te knijpen als de fiets op z'n kop staat, vaak komt er dan lucht in de leidingen (of olie uit de remmen). Oplossingen is de remmen opnieuw bleeden, even zo'n setje kopen en remvloeistof, en op het youtube kanaal van sram kijken naar de video. Het is prima zelf te doen, heb de zelfde remmen namelijkquote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:54 schreef DarkLegion het volgende:
Hallo allen,
Ik had last van piepende remmen tijdens het fietsen. Nu kreeg ik de tip om de remblokken uit te lijnen.
Ik heb hiervoor het volgende gedaan
- fiets op z'n kop gezet (heb geen montagestandaard)
- achterwiel eruit
- zijboutjes op de kaliper iets los gedraaid
- wiel er weer in
- remhendel ingedrukt houden en boutjes aandraaien
Na deze handelingen kan ik de remhendel bijna tot het stuur drukken :S
Nu zag ik op het moment dat ik de zijboutjes losser had gedraaid, er olie uit druppelde. Is dit normaal?
Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het weer oplossen?
Remmen: Avid Elixer 5
Ik was er al bang voor dat ik het moet gaan ontluchtenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:08 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
volgens mij is nooit de bedoeling om je remmen in te knijpen als de fiets op z'n kop staat, vaak komt er dan lucht in de leidingen (of olie uit de remmen). Oplossingen is de remmen opnieuw bleeden, even zo'n setje kopen en remvloeistof, en op het youtube kanaal van sram kijken naar de video. Het is prima zelf te doen, heb de zelfde remmen namelijk
als je de fiets gewoon rechtop met het wiel erin maar de boutjes naar de vork (of adapter) los draait, en daarna het wiel even rond draait en langzaam remt dan staat je rem ook wel uitgelijnd. en dan de rem ingedrukt houden en de boutjes vast draaienquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:16 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor dat ik het moet gaan ontluchten![]()
Maar m'n handelingen waren goed, alleen de fiets mocht niet op z'n kop staan? Want met het indrukken en tegelijk aandraaien ga je het juist gaan uitlijnen.. Dus volgens mij klopt dat wel..
Als de fiets rechtop staat, zou er ook geen olie uitlopen?
Bedankt voor je reactie.. Dat is ook wel beetje wat ik gedaan heb, alleen het wiel was er even uit.. Heb jij met onluchten de oude olie verwijderd ? Of gewoon bijvullen met olie dat bij het setje zit?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:22 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
als je de fiets gewoon rechtop met het wiel erin maar de boutjes naar de vork (of adapter) los draait, en daarna het wiel even rond draait en langzaam remt dan staat je rem ook wel uitgelijnd. en dan de rem ingedrukt houden en de boutjes vast draaien
gewoon bijgevuld , maar 2 keer het hele proces uitvoeren is genoeg om zo'n beetje alle oude olie te vervangen mocht dat al een tijd niet gedaan zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:29 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.. Dat is ook wel beetje wat ik gedaan heb, alleen het wiel was er even uit.. Heb jij met onluchten de oude olie verwijderd ? Of gewoon bijvullen met olie dat bij het setje zit?
ok, top. Fiets is zo goed als nieuw, dus vul ik het bij. Thanks!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
gewoon bijgevuld , maar 2 keer het hele proces uitvoeren is genoeg om zo'n beetje alle oude olie te vervangen mocht dat al een tijd niet gedaan zijn
dat klinkt goed!quote:Op maandag 21 juli 2014 11:07 schreef poiuytr het volgende:
Vorige week voor het eerst twee ritjes gemaakt met mijn Camelbak met temperaturen boven de 20graden. Donderdagmiddag/ avond was het helemaal warm, moet zeggen dat het water na 2 uur fietsen nog steeds koel is zoals het ook uit de kraan komt. Op internet veel verhalen gelezen dat het water lauw wordt na een tijdje net zoals bij bidons, hier heb ik (nog) geen last van. Al met al ook tevreden met het ding, kan nu mooi lange ritjes van huis maken en voel de rugzak amper.
Alleen water wat in de slang zit is vaak wat lauwer maar dat is vaak met een heel klein slokje daarna lekker koel water, wellicht ook een leuke aankoop voor jou in de toekomstquote:Op maandag 21 juli 2014 11:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
dat klinkt goed!
helemaal super dat het koud blijft.
Het water in mijn bidons was bijna aan het koken zaterdag![]()
maybequote:Op maandag 21 juli 2014 11:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Alleen water wat in de slang zit is vaak wat lauwer maar dat is vaak met een heel klein slokje daarna lekker koel water, wellicht ook een leuke aankoop voor jou in de toekomst
Onderweg bidons niet ergens kunnen vullen met wat koel water? Zijn eigenlijk ook geen temperaturen om bij te gaan fietsen of je moet 's morgens om 7/8 uur uit bed gaan en klein rondje maken.
Kan er nog niet echt over oordelen na een paar ritten maar dat zweten op de rug valt wel mee. Heb er tijdens het fietsen nog geen moment bij stil gestaan dat ik rugzak op de rug had of dat m'n rug bezweet was, niet echt veel anders dan zonder rugzak fietsen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
maybe
Het lijkt me zo zweten met een rugzak de hele tijd om.. Misschien zit het wel tussen mijn oren
Met de ritten die ik nu doe red ik het nog wel met 2 bidons, moet het alleen geen 35+ graden zijn!
Heb woensdag weer in de planning om de Lochemse berg op te gaan, vorige week mijn ketting daar geknapt en wil het rondje toch nog wel ff afmaken
Ketting gefixt met een powerlinkje van KMC, fietst weer als een trein!
van de week weinig tijd, weer visite en vanavond nog wat foto's van de kleine maken.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:17 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan er nog niet echt over oordelen na een paar ritten maar dat zweten op de rug valt wel mee. Heb er tijdens het fietsen nog geen moment bij stil gestaan dat ik rugzak op de rug had of dat m'n rug bezweet was, niet echt veel anders dan zonder rugzak fietsen.
Mooi fietsen daar in Lochem? Heb donderdagavond nog stuk gefietst waar ik met jou weken terug ook nog heb gefietstpunt nog wel gezien waar we door de weilanden moesten
Zelf gefixt of fietsenmaker?
Zin in om weer te fietsen als het vanavond droog is ga ik even op asfalt paar kilometer maken om zware benen los te trappen van het weekend.
komen de stappen van de handleiding overéén met die uit dit filmpje? :quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef DarkLegion het volgende:
Inmiddels heb ik mijn remmen ontlucht met de avid bleeding kit. Het heeft alleen niet heel veel geholpen, er zit wel druk op, maar ik kan de hendel nog steeds ver indrukken en ik heb liever dat ie het meteen pakt. Ook een 2e keer ontluchten hielp niet. Ik heb precies de handleiding stappen gevolgd.
Ik weet niet of ik nog wat moet doen wat betreft stellen. Het enige schroefje (zit tussen de hendel) om te stellen is om handvat meer naar stuur de brengen.
Kan iemand mij verder helpen ?
Ja, die heb ik gebruikt. Alleen die adjusters op 2.10 heb ik niet, dus heb ik overgeslagen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:14 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
komen de stappen van de handleiding overéén met die uit dit filmpje? :
dan kan ik je helaas niet verder helpen, ik heb de zelfde remmen en ooit door een dom foutje ook lucht in de remmen gekregen maar na 1 keer bleeden was het probleem bij mij opgelost.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:55 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gebruikt. Alleen die adjusters op 2.10 heb ik niet, dus heb ik overgeslagen.
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:09 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
dan kan ik je helaas niet verder helpen, ik heb de zelfde remmen en ooit door een dom foutje ook lucht in de remmen gekregen maar na 1 keer bleeden was het probleem bij mij opgelost.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:14 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..
maar in dat filmpje bleeden Avid juicy 5 en niet elixir 5. Maar in ieder geval doe ik daar niets mee (als het bij de elixirs ook zo werkt), is alleen om er voor te zorgen dat de zuigers ver genoeg naar binnen staanquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:14 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..
Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:00 schreef Aal321 het volgende:
Meld.
Vanaf volgende week ga ik mijn mountainbike aspiraties opschroeven. Van een roestende 15 jaar oude Raleigh naar een nieuwe Canyon Grand Canyon AL 6.9 29er![]()
Afgemonteerd met Deore SLX en XT. Avid Alixir 5 schijfremmen en een Rockshox Reba vork, volgens mij een zeer degelijk begin. Wellicht de wielen over een tijdje vervangen voor wat lichtere, gewicht is nu 11,5 kg, volgens mij voor een 29er zeer netjes.
Nog een weekje wachten..
Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsen
Heb ook een Canyon dik tevreden over, klantenservice ook dikke pluim binnen paar uur constant antwoordt. Hoelang moest je wachten?
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:19 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)
Ik heb 'um donderdag besteld en vanmorgen de melding gekregen dat 'ie gereed is en binnen 48 aan de vervoerder wordt aangeboden. Totaal niet hoeven wachten dus. Maat en kleur waren toevallig op voorraad. Klantenservice tot nu toe ook erg tevreden over. Had een mailtje met een vraag gestuurd over de factuur/verzendbevestiging. Binnen het uur had ik een reactie terug, in het Nederlands.
Ik hoop het, dat zou wel heel snel zijn. Ga zelf uit van eind volgende week.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.
Wierden is leuk, maar niet speciaal, stuk na Erve Meijerinksweg naar tot aan Wendel vind ik niks aan. Moet wel zeggen dat Lageveld en Erve Meijerinksweg zeer leuke singletracks zijn. Iig goed dat er hier in de buurt eindelijk wat is, anders moet ik helemaal naar Lemele/ Hellendoorn of Vasse fietsen.
Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buitenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Crazy-M het volgende:
Zo vond ik gisteren mn stap mtb terug:
[ afbeelding ]
Alleen nog voorband en de frame.
Helaas niet verzekerd tegen deze schade, dat ze dan hele fiets meenemen.
Zometeen de fiets ophalen in de stad en schade bij daglicht kijken.
Voorzichtige schatting van schadebedrag nu, zit ik denk ik rond de 2 a 300 euro.
En dan schatting gemaakt op:
Binnenband
Buitenband
Achterwiel incl versnellingen
Zadel
Fietspomp
Lampjes
En dan hopen dat ketting enzo niet beschadigd is en de versnelling niet kapot zijn.
Ben zelfs bang dat ik gewoon nog meer dan 300 euro kwijt ben.
Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Felagund het volgende:
, bij mij is gelukkig "alleen" het zadel een keer gestolen. Sindsdien staat hij bij mij altijd boven in mijn appartement.
Ben je wel verzekerd tegen diefstal? Dat zou extra zuur zijn.
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buiten
Tja. Daar zijn niet voor niets caferacers voor uitgevondenquote:Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Ik had iets teveel vertrouwen in mijn medebewoners. Gelukkig viel de schade mee.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.
Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraamquote:Op maandag 28 juli 2014 10:51 schreef poiuytr het volgende:
Voor de tweede keer in een week hebben paar laffe mensen staaldraad opgehangen in afdalingen op het rondje Lemele. Route is trouwens vorige week uitgekozen door mtbroutes als mooiste route van Nederland.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)13&cat=1#prettyPhoto
klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....quote:Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Eerst de calorieën eraf trainen en dan er weer bij op etenquote:Op maandag 28 juli 2014 14:33 schreef Skwish het volgende:
[..]
Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraam)
Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:34 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....
Ik maak de ketting niet meer schoonquote:Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie![]()
Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.
Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
nope valt niet als diefstal. Het is idd weg maar ja. Je fiets heb je nog.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:47 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.
Niet beter om eerst weer conditie op te bouwen op de weg wellicht icm met brede zandpaden? Dit lijkt me ook stukken beter voor je knie. In ieder geval fijn dat je weer pijnvrij kunt fietsen.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie![]()
Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.
Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
quote:
Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.quote:
Ja ketting wel goed laten opdrogen, ding moet kurkdroog zijn en geen vuil op zitten, gewoon in de remreiniger zetten paar keer.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:55 schreef Barbewire het volgende:
[..]
[..]
Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.
Ik rij nu 1x in de week 40/50km voornamelijk op de weg/klinkers/bospaden en heb 2x fysiotherapie met fitness apparatuur. Het is sowieso in het bos klimmen ontwijken en zorgen dat ik met de blubber niet te veel risico neem. Met wat moeite lukt het om 1,5-2u te rijden en dan ongeveer op 25 km/u gemiddeld uit te komen. (10min inrijden/uitrijden meegerekend).
Met fysiotherapie was ik al op het veld aan het trainen met lopen en een voetbal, met duel heb ik een tikje gehad, daardoor is de kniepees overbelast geraakt. Ben nu ongeveer 5 weken met een aangepast schema bezig met vooral fitness apparaten, maar verwacht binnen 2 weken weer naar het veld te gaan en dan komt de conditie wel weer goed. Ben er wel meer dan een jaar uit geweest dus het heeft even wat tijd nodig.
Zag dat er in September 3 toertochten van 30-50km hier in de buurt zijn. Dus ik ga kijken of ik 2-3 van die tochten kan rijden zonder al te veel ongemak. Zou geen probleem mogen zijn en dan ben ik ook aardig fit als ik met voetbal weer bij mag sluiten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |