quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:33 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
voor het monteren van de missing link heb je toch geen Multi tool nodig?
(en nope.. heb er nog geen.. welke zou je me evt aanraden?)
of bedoel je om de schakel eraf te halen mocht de missing link niet passen ?!
Ik zag het ja, weer mooi wat km's gemaakt!
conditie zakt snel he als je het niet bijhoud.. maar goed.. je kan er ook weinig aan doen!
hoest nu, kan je wel weer "veilig" volle bak gaan?
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Je hebt een kettingpons nodig (die vaak "op" een multitool zit) want wanneer een ketting breekt moet je beide kanten er af halen zodat je 2 female kanten overhoud en dan de missing link ertussen kunt zetten.
zelf heb ik de lezyne RAP 13 (maar eigenlijk omdat deze in een apart vakje van de zadeltas past) :
[ afbeelding ]
Gewoon een KMC ketting kopen, die koppel je sowieso met een missing link.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.
quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:51 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
Je hebt een kettingpons nodig (die vaak "op" een multitool zit) want wanneer een ketting breekt moet je beide kanten er af halen zodat je 2 female kanten overhoud en dan de missing link ertussen kunt zetten.
zelf heb ik de lezyne RAP 13 (maar eigenlijk omdat deze in een apart vakje van de zadeltas past) :
[ afbeelding ]
tnx all voor de tips!quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:54 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan zijn dat je er een schakel tussen uit moet ponsen hiervoor heb je dan een kettingpons nodig, heb je die al? Ik heb destijds een multitool gekocht waar deze aan zit.
Gisteren bij therapeut geweest die was echt verbaasd toen ik na 2 weken weer binnen kwam lopen, geen therapie meer nodig. Ze zei dat het bij mij behoorlijk ernstig was en dat ze niet verwacht had dat ik zo snel weer herstelde. Kan bijna alles wel weer ja, alleen soms beetje wazig met één oog maar niet meer zoals eerst. Denk dat die prednison behoorlijk klap heeft gegeven op het lichaam vandaar mijn slechtere conditie.
ik heb inderdaad op de kettingen gelijk een missing link gezet voor als de ketting er eens af moet.quote:Op woensdag 16 juli 2014 11:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
[..]
Ik zou dus wel 1 van je missing links gelijk al monteren op je ketting. Zoals al eerder gezegd makkelijk bij het schoonmaken, maar vooral omdat het zelfs met een normaal formaat kettingpons al een enorm gepiel is om 2 schakels eruit te slopen en daarna missing link monteren. Mocht je een keer stil komen te staan met gebroken ketting, natuurlijk altijd in de regen in de winter met bibberende handjes, dan is het toch fijn als je het in ieder geval al een keer geoefend hebt.
volgens mij is nooit de bedoeling om je remmen in te knijpen als de fiets op z'n kop staat, vaak komt er dan lucht in de leidingen (of olie uit de remmen). Oplossingen is de remmen opnieuw bleeden, even zo'n setje kopen en remvloeistof, en op het youtube kanaal van sram kijken naar de video. Het is prima zelf te doen, heb de zelfde remmen namelijkquote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:54 schreef DarkLegion het volgende:
Hallo allen,
Ik had last van piepende remmen tijdens het fietsen. Nu kreeg ik de tip om de remblokken uit te lijnen.
Ik heb hiervoor het volgende gedaan
- fiets op z'n kop gezet (heb geen montagestandaard)
- achterwiel eruit
- zijboutjes op de kaliper iets los gedraaid
- wiel er weer in
- remhendel ingedrukt houden en boutjes aandraaien
Na deze handelingen kan ik de remhendel bijna tot het stuur drukken :S
Nu zag ik op het moment dat ik de zijboutjes losser had gedraaid, er olie uit druppelde. Is dit normaal?
Wat heb ik fout gedaan en hoe kan ik het weer oplossen?
Remmen: Avid Elixer 5
Ik was er al bang voor dat ik het moet gaan ontluchtenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:08 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
volgens mij is nooit de bedoeling om je remmen in te knijpen als de fiets op z'n kop staat, vaak komt er dan lucht in de leidingen (of olie uit de remmen). Oplossingen is de remmen opnieuw bleeden, even zo'n setje kopen en remvloeistof, en op het youtube kanaal van sram kijken naar de video. Het is prima zelf te doen, heb de zelfde remmen namelijk
als je de fiets gewoon rechtop met het wiel erin maar de boutjes naar de vork (of adapter) los draait, en daarna het wiel even rond draait en langzaam remt dan staat je rem ook wel uitgelijnd. en dan de rem ingedrukt houden en de boutjes vast draaienquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:16 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Ik was er al bang voor dat ik het moet gaan ontluchten![]()
Maar m'n handelingen waren goed, alleen de fiets mocht niet op z'n kop staan? Want met het indrukken en tegelijk aandraaien ga je het juist gaan uitlijnen.. Dus volgens mij klopt dat wel..
Als de fiets rechtop staat, zou er ook geen olie uitlopen?
Bedankt voor je reactie.. Dat is ook wel beetje wat ik gedaan heb, alleen het wiel was er even uit.. Heb jij met onluchten de oude olie verwijderd ? Of gewoon bijvullen met olie dat bij het setje zit?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:22 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
als je de fiets gewoon rechtop met het wiel erin maar de boutjes naar de vork (of adapter) los draait, en daarna het wiel even rond draait en langzaam remt dan staat je rem ook wel uitgelijnd. en dan de rem ingedrukt houden en de boutjes vast draaien
gewoon bijgevuld , maar 2 keer het hele proces uitvoeren is genoeg om zo'n beetje alle oude olie te vervangen mocht dat al een tijd niet gedaan zijnquote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:29 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie.. Dat is ook wel beetje wat ik gedaan heb, alleen het wiel was er even uit.. Heb jij met onluchten de oude olie verwijderd ? Of gewoon bijvullen met olie dat bij het setje zit?
ok, top. Fiets is zo goed als nieuw, dus vul ik het bij. Thanks!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:31 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
gewoon bijgevuld , maar 2 keer het hele proces uitvoeren is genoeg om zo'n beetje alle oude olie te vervangen mocht dat al een tijd niet gedaan zijn
dat klinkt goed!quote:Op maandag 21 juli 2014 11:07 schreef poiuytr het volgende:
Vorige week voor het eerst twee ritjes gemaakt met mijn Camelbak met temperaturen boven de 20graden. Donderdagmiddag/ avond was het helemaal warm, moet zeggen dat het water na 2 uur fietsen nog steeds koel is zoals het ook uit de kraan komt. Op internet veel verhalen gelezen dat het water lauw wordt na een tijdje net zoals bij bidons, hier heb ik (nog) geen last van. Al met al ook tevreden met het ding, kan nu mooi lange ritjes van huis maken en voel de rugzak amper.
Alleen water wat in de slang zit is vaak wat lauwer maar dat is vaak met een heel klein slokje daarna lekker koel water, wellicht ook een leuke aankoop voor jou in de toekomstquote:Op maandag 21 juli 2014 11:18 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
dat klinkt goed!
helemaal super dat het koud blijft.
Het water in mijn bidons was bijna aan het koken zaterdag![]()
maybequote:Op maandag 21 juli 2014 11:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Alleen water wat in de slang zit is vaak wat lauwer maar dat is vaak met een heel klein slokje daarna lekker koel water, wellicht ook een leuke aankoop voor jou in de toekomst
Onderweg bidons niet ergens kunnen vullen met wat koel water? Zijn eigenlijk ook geen temperaturen om bij te gaan fietsen of je moet 's morgens om 7/8 uur uit bed gaan en klein rondje maken.
Kan er nog niet echt over oordelen na een paar ritten maar dat zweten op de rug valt wel mee. Heb er tijdens het fietsen nog geen moment bij stil gestaan dat ik rugzak op de rug had of dat m'n rug bezweet was, niet echt veel anders dan zonder rugzak fietsen.quote:Op maandag 21 juli 2014 12:42 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
maybe
Het lijkt me zo zweten met een rugzak de hele tijd om.. Misschien zit het wel tussen mijn oren
Met de ritten die ik nu doe red ik het nog wel met 2 bidons, moet het alleen geen 35+ graden zijn!
Heb woensdag weer in de planning om de Lochemse berg op te gaan, vorige week mijn ketting daar geknapt en wil het rondje toch nog wel ff afmaken
Ketting gefixt met een powerlinkje van KMC, fietst weer als een trein!
van de week weinig tijd, weer visite en vanavond nog wat foto's van de kleine maken.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:17 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Kan er nog niet echt over oordelen na een paar ritten maar dat zweten op de rug valt wel mee. Heb er tijdens het fietsen nog geen moment bij stil gestaan dat ik rugzak op de rug had of dat m'n rug bezweet was, niet echt veel anders dan zonder rugzak fietsen.
Mooi fietsen daar in Lochem? Heb donderdagavond nog stuk gefietst waar ik met jou weken terug ook nog heb gefietstpunt nog wel gezien waar we door de weilanden moesten
Zelf gefixt of fietsenmaker?
Zin in om weer te fietsen als het vanavond droog is ga ik even op asfalt paar kilometer maken om zware benen los te trappen van het weekend.
komen de stappen van de handleiding overéén met die uit dit filmpje? :quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:09 schreef DarkLegion het volgende:
Inmiddels heb ik mijn remmen ontlucht met de avid bleeding kit. Het heeft alleen niet heel veel geholpen, er zit wel druk op, maar ik kan de hendel nog steeds ver indrukken en ik heb liever dat ie het meteen pakt. Ook een 2e keer ontluchten hielp niet. Ik heb precies de handleiding stappen gevolgd.
Ik weet niet of ik nog wat moet doen wat betreft stellen. Het enige schroefje (zit tussen de hendel) om te stellen is om handvat meer naar stuur de brengen.
Kan iemand mij verder helpen ?
Ja, die heb ik gebruikt. Alleen die adjusters op 2.10 heb ik niet, dus heb ik overgeslagen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:14 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
komen de stappen van de handleiding overéén met die uit dit filmpje? :
dan kan ik je helaas niet verder helpen, ik heb de zelfde remmen en ooit door een dom foutje ook lucht in de remmen gekregen maar na 1 keer bleeden was het probleem bij mij opgelost.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:55 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Ja, die heb ik gebruikt. Alleen die adjusters op 2.10 heb ik niet, dus heb ik overgeslagen.
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:09 schreef kamikazebanaan het volgende:
[..]
dan kan ik je helaas niet verder helpen, ik heb de zelfde remmen en ooit door een dom foutje ook lucht in de remmen gekregen maar na 1 keer bleeden was het probleem bij mij opgelost.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 13:14 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..
maar in dat filmpje bleeden Avid juicy 5 en niet elixir 5. Maar in ieder geval doe ik daar niets mee (als het bij de elixirs ook zo werkt), is alleen om er voor te zorgen dat de zuigers ver genoeg naar binnen staanquote:Op woensdag 23 juli 2014 13:14 schreef DarkLegion het volgende:
[..]
Maar jij had ook niks gedaan met de schroef tussen de hendel ? In een ander filmpje doen ze daar wat mee: Ook "resetten" ze aan het einde de remblokjes..
Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsenquote:Op zaterdag 26 juli 2014 10:00 schreef Aal321 het volgende:
Meld.
Vanaf volgende week ga ik mijn mountainbike aspiraties opschroeven. Van een roestende 15 jaar oude Raleigh naar een nieuwe Canyon Grand Canyon AL 6.9 29er![]()
Afgemonteerd met Deore SLX en XT. Avid Alixir 5 schijfremmen en een Rockshox Reba vork, volgens mij een zeer degelijk begin. Wellicht de wielen over een tijdje vervangen voor wat lichtere, gewicht is nu 11,5 kg, volgens mij voor een 29er zeer netjes.
Nog een weekje wachten..
Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)quote:Op zaterdag 26 juli 2014 13:52 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsen
Heb ook een Canyon dik tevreden over, klantenservice ook dikke pluim binnen paar uur constant antwoordt. Hoelang moest je wachten?
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:19 schreef Aal321 het volgende:
[..]
Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)
Ik heb 'um donderdag besteld en vanmorgen de melding gekregen dat 'ie gereed is en binnen 48 aan de vervoerder wordt aangeboden. Totaal niet hoeven wachten dus. Maat en kleur waren toevallig op voorraad. Klantenservice tot nu toe ook erg tevreden over. Had een mailtje met een vraag gestuurd over de factuur/verzendbevestiging. Binnen het uur had ik een reactie terug, in het Nederlands.
Ik hoop het, dat zou wel heel snel zijn. Ga zelf uit van eind volgende week.quote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.
Wierden is leuk, maar niet speciaal, stuk na Erve Meijerinksweg naar tot aan Wendel vind ik niks aan. Moet wel zeggen dat Lageveld en Erve Meijerinksweg zeer leuke singletracks zijn. Iig goed dat er hier in de buurt eindelijk wat is, anders moet ik helemaal naar Lemele/ Hellendoorn of Vasse fietsen.
Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buitenquote:Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Crazy-M het volgende:
Zo vond ik gisteren mn stap mtb terug:
[ afbeelding ]
Alleen nog voorband en de frame.
Helaas niet verzekerd tegen deze schade, dat ze dan hele fiets meenemen.
Zometeen de fiets ophalen in de stad en schade bij daglicht kijken.
Voorzichtige schatting van schadebedrag nu, zit ik denk ik rond de 2 a 300 euro.
En dan schatting gemaakt op:
Binnenband
Buitenband
Achterwiel incl versnellingen
Zadel
Fietspomp
Lampjes
En dan hopen dat ketting enzo niet beschadigd is en de versnelling niet kapot zijn.
Ben zelfs bang dat ik gewoon nog meer dan 300 euro kwijt ben.
Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Felagund het volgende:
, bij mij is gelukkig "alleen" het zadel een keer gestolen. Sindsdien staat hij bij mij altijd boven in mijn appartement.
Ben je wel verzekerd tegen diefstal? Dat zou extra zuur zijn.
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buiten
Tja. Daar zijn niet voor niets caferacers voor uitgevondenquote:Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Ik had iets teveel vertrouwen in mijn medebewoners. Gelukkig viel de schade mee.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.
Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraamquote:Op maandag 28 juli 2014 10:51 schreef poiuytr het volgende:
Voor de tweede keer in een week hebben paar laffe mensen staaldraad opgehangen in afdalingen op het rondje Lemele. Route is trouwens vorige week uitgekozen door mtbroutes als mooiste route van Nederland.
http://www.rtvoost.nl/nie(...)13&cat=1#prettyPhoto
klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....quote:Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Eerst de calorieën eraf trainen en dan er weer bij op etenquote:Op maandag 28 juli 2014 14:33 schreef Skwish het volgende:
[..]
Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraam)
Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:34 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....
Ik maak de ketting niet meer schoonquote:Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie![]()
Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.
Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
nope valt niet als diefstal. Het is idd weg maar ja. Je fiets heb je nog.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:47 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.
Niet beter om eerst weer conditie op te bouwen op de weg wellicht icm met brede zandpaden? Dit lijkt me ook stukken beter voor je knie. In ieder geval fijn dat je weer pijnvrij kunt fietsen.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie![]()
Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.
Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
quote:
Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.quote:
Ja ketting wel goed laten opdrogen, ding moet kurkdroog zijn en geen vuil op zitten, gewoon in de remreiniger zetten paar keer.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:55 schreef Barbewire het volgende:
[..]
[..]
Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.
Ik rij nu 1x in de week 40/50km voornamelijk op de weg/klinkers/bospaden en heb 2x fysiotherapie met fitness apparatuur. Het is sowieso in het bos klimmen ontwijken en zorgen dat ik met de blubber niet te veel risico neem. Met wat moeite lukt het om 1,5-2u te rijden en dan ongeveer op 25 km/u gemiddeld uit te komen. (10min inrijden/uitrijden meegerekend).
Met fysiotherapie was ik al op het veld aan het trainen met lopen en een voetbal, met duel heb ik een tikje gehad, daardoor is de kniepees overbelast geraakt. Ben nu ongeveer 5 weken met een aangepast schema bezig met vooral fitness apparaten, maar verwacht binnen 2 weken weer naar het veld te gaan en dan komt de conditie wel weer goed. Ben er wel meer dan een jaar uit geweest dus het heeft even wat tijd nodig.
Zag dat er in September 3 toertochten van 30-50km hier in de buurt zijn. Dus ik ga kijken of ik 2-3 van die tochten kan rijden zonder al te veel ongemak. Zou geen probleem mogen zijn en dan ben ik ook aardig fit als ik met voetbal weer bij mag sluiten.
Tilburg. En gaat hier al bijna 5 jaar goedquote:Op dinsdag 29 juli 2014 15:49 schreef muzas het volgende:
Mjah,zo'n fiets mee naar de kroeg dan vraag je er ook een beetje om imho. Ik weet niet waar je woont, maar zet hier zo'n mooie fiets tegen een lataarnpaal in een straat met wat kroegen en hij is binnen 10 minuten kapot/weg. Je had het over 300 euro schade? Mijn stadsfiets is technisch al total loss bij een lekke band.
Neemt niet weg dat het kut blijft... Maar dit had je aan kunnen zien komen toch? (tenzij je in schubbekuttedrecht aan de kromme pielemuis woont).
Zal het proberen, remreiniger heb ik nog wel en dry lube is besteld.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:02 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ja ketting wel goed laten opdrogen, ding moet kurkdroog zijn en geen vuil op zitten, gewoon in de remreiniger zetten paar keer.
Dan ben alweer behoorlijk aan het sporten, 25km/u is nog best rap hoor als je 2 uur fietst en ook zandpaden pakt met een mtb. Gewoon rustig uitbouwen en dan na verloop van tijd singletracks pakken. Mountainbike zelf al 2 jaar maar heb nog nooit een toertocht geredenheb altijd een hekel aan plannen, ga gewoon fietsen wanneer ik zelf wil.
Niet gelukt, heb 'm nog niet helaasquote:Op zaterdag 26 juli 2014 14:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.
Ik kreeg op vrijdag 9 mei mail dat hij onderweg was en 13 mei had ik 'm. Zat een weekend tussen, dus vond ik best snel. Bij mij komt die UPS auto altijd vroeg in de ochtend, denk dat Wierden en Vveen in dezelfde route zitten.quote:
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:25 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Zal het proberen, remreiniger heb ik nog wel en dry lube is besteld.
Ben zelf ook ongeveer 2 jaar geleden begonnen, toen ik 3-4 mnd redelijk goed 50km aan kon dacht ik wel zo'n toertocht (45/-50km) aan te kunnen. (De eerste en enige tocht tot nu toe). Ben vooral het bos gewend en toen kregen we in het tweede gedeelte heel veel stukken met zuigend gras waar ik flink moeite mee had. De verrassing kwam op het einde toen ze nog een flinke klim er in hadden liggen, halverwege die klim moeten afstappen omdat de benen niet meer rond wilden draaien.
Het niveau verschil van de mensen tijdens die tochten is wel groot, maar het is wel een leuke manier om op je eigen tempo nieuwe routes en trajecten in de buurt te vinden.
Wil in de winter ook tochten gaan fietsen maar vaak zijn die op zondagochtend dat vind ik altijd kloten. Maar ook al veel routes zoals Flip van internet af gehaald en op gps gezet en na gefietst, grote voordeel is dat het mooi rustig is. Op sommige van die tochten schijnt het super druk te zijn en is het soms file fietsen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:49 schreef Flipmoehoe het volgende:
Ben pas dit jaar begonnen met mtb-en en heb al wel met een tocht of 10 meegedaan gok ik.
In het begin 30km met moeite en inmiddels 50km met gemak.
Leuke is idd dat je op veel verschillende plekken komt.
Zo heb ik laatst echt super genoten van sallands mooiste.
Aantal Van die routes heb ik opgeslagen en fiets ik nog eens na.
Borculo en Lochem is aardig in de buurt en vind het leuk fietsen daar.
Beetje kijken op forums of gpsies.com voor routes levert ook wel eens wat leuks op!
qua vaste routes nu Haaksbergen, zeddam, Texel en Lemele gefietst.
Dit weekend staat met Poiuytr Haaksbergen op de agenda.
Canyon stuurde zaterdag 26-07-2014 dat ze het pakket aan UPS hebben overhandigd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:53 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Ik kreeg op vrijdag 9 mei mail dat hij onderweg was en 13 mei had ik 'm. Zat een weekend tussen, dus vond ik best snel. Bij mij komt die UPS auto altijd vroeg in de ochtend, denk dat Wierden en Vveen in dezelfde route zitten.
Tijdstip is niet het meest prettige, maar af en toe een keer op zondag er vroeg uit kan geen kwaad. Single tracks met trage personen kunnen wel opstoppingen veroorzaken. Je kunt bij de eersten gaan starten of juist in het laatste half uur van de starttijd. Dan heb je het minste last van andere fietsers.quote:Op woensdag 30 juli 2014 12:04 schreef poiuytr het volgende:
[..]
[..]
Wil in de winter ook tochten gaan fietsen maar vaak zijn die op zondagochtend dat vind ik altijd kloten. Maar ook al veel routes zoals Flip van internet af gehaald en op gps gezet en na gefietst, grote voordeel is dat het mooi rustig is. Op sommige van die tochten schijnt het super druk te zijn en is het soms file fietsen.
Voor 60¤ heb je al een GPS toestel met cadans en hsm. Wil je ook echt gaan navigeren moet je denken aan minimaal 200-220¤ (2e hands een edge800). Wat goedkoper is om een hoesje voor je telefoon te halen welke je kan bevestigen op je stuur. Ben je voor ~30a40¤ klaar nadeel is alleen dat je maar korte ritjes kan navigeren omdat telefoon snel leeg gaat.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:07 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Zit nog een beetje te twijfelen over een GPS apparaat. Meestal fiets ik nu ergens heen en ken ik de plaatsnamen wel, dus verdwalen doe ik niet, maar voor routes volgen/doen lijkt het me wel handig.
Gelijk lid worden ja, zie alleen maar voordelen. In de winter hard onderuit gevallen hele broek lag open en had overal schade, binnen 1,5 week was alles uitgekeerd. Kost ook maar 24¤.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef Barbewire het volgende:
Zijn er hier eigenlijk veel mensen met een ntfu lidmaatschap? Denk er aan om dat te nemen, verzekering/korting/extras lijkt me geen kwaad te kunnen voor die prijs.
ik start gewoon wanneer het me uitkomt.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:07 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Tijdstip is niet het meest prettige, maar af en toe een keer op zondag er vroeg uit kan geen kwaad. Single tracks met trage personen kunnen wel opstoppingen veroorzaken. Je kunt bij de eersten gaan starten of juist in het laatste half uur van de starttijd. Dan heb je het minste last van andere fietsers.
Zit nog een beetje te twijfelen over een GPS apparaat. Meestal fiets ik nu ergens heen en ken ik de plaatsnamen wel, dus verdwalen doe ik niet, maar voor routes volgen/doen lijkt het me wel handig.
je was me net voorquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:22 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Voor 60¤ heb je al een GPS toestel met cadans en hsm. Wil je ook echt gaan navigeren moet je denken aan minimaal 200-220¤ (2e hands een edge800). Wat goedkoper is om een hoesje voor je telefoon te halen welke je kan bevestigen op je stuur. Ben je voor ~30a40¤ klaar nadeel is alleen dat je maar korte ritjes kan navigeren omdat telefoon snel leeg gaat.
[..]
Gelijk lid worden ja, zie alleen maar voordelen. In de winter hard onderuit gevallen hele broek lag open en had overal schade, binnen 1,5 week was alles uitgekeerd. Kost ook maar 24¤.
ik ben ook ntfu lid. Heeft zeker zn voordelen zeker met schade aan de fiets of kleding opgelopen tijdens het beoefenen van de sport.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef Barbewire het volgende:
Zijn er hier eigenlijk veel mensen met een ntfu lidmaatschap? Denk er aan om dat te nemen, verzekering/korting/extras lijkt me geen kwaad te kunnen voor die prijs.
Ik ben ook lid, nog nooit wat hoeven declareren gelukkig. Als je veel tochten rijd heb je het lidmaatschap er aan korting dat je krijgt op startgeld ook nog wel een keer uit. Bovendien werkt scan&go goed en snel, geen formuliertje invullen voor de tocht. Als je het leuk vind om digitaal bij te houden welke tochten je gefietst hebt kan dat daar ook mee.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:08 schreef Barbewire het volgende:
Zijn er hier eigenlijk veel mensen met een ntfu lidmaatschap? Denk er aan om dat te nemen, verzekering/korting/extras lijkt me geen kwaad te kunnen voor die prijs.
Zal eerst eens die Osmand app proberen die Flipmoehoe ook gebruikt en als dat bevalt samen met Strava, kan ik wel een waterdichte telefoonhouder erbij nemen. Zo'n duurdere navigatie kan altijd nog, ik rij voorlopig toch nog geen ritten van +3uur.quote:
waterdichte telefoonhouder van de action ben je met 4 euro klaar..quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:31 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Zal eerst eens die Osmand app proberen die Flipmoehoe ook gebruikt en als dat bevalt samen met Strava, kan ik wel een waterdichte telefoonhouder erbij nemen. Zo'n duurdere navigatie kan altijd nog, ik rij voorlopig toch nog geen ritten van +3uur.
Zie dat degene die snel reageren toch wel lid zijn. Voor de Ntfu-verzekering heb ik van mijn fiets/kleding geen kassa bonnen meer, maar een schriftelijke offerte van reparatie door een fietsenmaker zit wel bij de verzekering en daar gaat het mij dan het meest om. Af en toe ¤1/2 korting met een tocht scheelt ook weer wat. Vanavond alles even goed doorlezen en denk dat ik het dan ook neem.
quote:Op woensdag 30 juli 2014 14:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
waterdichte telefoonhouder van de action ben je met 4 euro klaar..
deze met tai rips vastmaken en klaar is klara
[ link | afbeelding ]
Das wel een goedkoop alternatiefquote:Op woensdag 30 juli 2014 14:52 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
waterdichte telefoonhouder van de action ben je met 4 euro klaar..
deze met tai rips vastmaken en klaar is klara
[ link | afbeelding ]
Ben benieuwd naar je verslag en eventuele foto'squote:Op woensdag 30 juli 2014 13:29 schreef xpompompomx het volgende:
Zo,ik heb lekker 1900km door Australië gecrossed, misschien binnenkort wel een tripreportNu nog even een paar uur op m'n vliegtuig naar huis wachten...
Als je twijfelt gewoon nog een keer ontvetten. Vergeet de tandwielen voor ook niet, der wieltjes, ketting paar helemaal elke schakel langs. Je kan beter paar keer echt helemaal ontvetten met remreiniger dan er straks achterkomt dat je niet goed ontvet hebt, dan kan je weer vooraf aan beginnen. Ik heb precies hetzelfde gehad.quote:Op donderdag 31 juli 2014 18:39 schreef Barbewire het volgende:
Squirt dry lube vandaag binnen gekregen. De ketting vandaag schoongemaakt, heb alle zwarte prut van de ketting/cassette/derailleur wieltjes afgekregen. Ketting is nu tenminste weer de originele kleur. Tussen de schakels wil het vuil niet helemaal weg, maar het ziet er al stukken beter uit.
Heb het nu ongeveer 2 uur laten drogen maar het lijkt of er nog steeds een vettig olie laagje op zit. Zou ik het nog meer moeten ontvetten met remmenreiniger of duurt het drogen gewoon lang en dan morgen de dry lube erop doen.
Edit:
Lijkt dus op olie, vanavond nog maar eens schoonmaken.
Blijft dat denk je wel zitten?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:45 schreef Barbewire het volgende:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=261520927786
Heb dit nu gekocht voor de telefoon. Verzending duurt wel even.
Ook gelijk wat extra ruimte om spullen mee te nemen. Heb wel een tas onder de zadel maar daar past een binnenband in en dan is ie zo goed als vol, dus dit lijkt me wel ideaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |