abonnement Unibet Coolblue
pi_142747646
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 10:00 schreef Aal321 het volgende:
Meld.
Vanaf volgende week ga ik mijn mountainbike aspiraties opschroeven. Van een roestende 15 jaar oude Raleigh naar een nieuwe Canyon Grand Canyon AL 6.9 29er :)

Afgemonteerd met Deore SLX en XT. Avid Alixir 5 schijfremmen en een Rockshox Reba vork, volgens mij een zeer degelijk begin. Wellicht de wielen over een tijdje vervangen voor wat lichtere, gewicht is nu 11,5 kg, volgens mij voor een 29er zeer netjes.

Nog een weekje wachten..
Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsen ;)
Heb ook een Canyon dik tevreden over, klantenservice ook dikke pluim binnen paar uur constant antwoordt. Hoelang moest je wachten?
pi_142748437
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 13:52 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Mooie bike, wellicht kunnen we samen keer rondje Wierden fietsen ;)
Heb ook een Canyon dik tevreden over, klantenservice ook dikke pluim binnen paar uur constant antwoordt. Hoelang moest je wachten?
Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)

Ik heb 'um donderdag besteld en vanmorgen de melding gekregen dat 'ie gereed is en binnen 48 aan de vervoerder wordt aangeboden. Totaal niet hoeven wachten dus. Maat en kleur waren toevallig op voorraad. Klantenservice tot nu toe ook erg tevreden over. Had een mailtje met een vraag gestuurd over de factuur/verzendbevestiging. Binnen het uur had ik een reactie terug, in het Nederlands. _O_
pi_142748842
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:19 schreef Aal321 het volgende:

[..]

Rondje wierden is wel een leuk stukje inderdaad. Zitten ook saaie verbindingsstukken in maar voor wat er hier in de omgeving beschikbaar is hebben ze er best wat leuks van gemaakt :-)

Ik heb 'um donderdag besteld en vanmorgen de melding gekregen dat 'ie gereed is en binnen 48 aan de vervoerder wordt aangeboden. Totaal niet hoeven wachten dus. Maat en kleur waren toevallig op voorraad. Klantenservice tot nu toe ook erg tevreden over. Had een mailtje met een vraag gestuurd over de factuur/verzendbevestiging. Binnen het uur had ik een reactie terug, in het Nederlands. _O_
Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.

Wierden is leuk, maar niet speciaal, stuk na Erve Meijerinksweg naar tot aan Wendel vind ik niks aan. Moet wel zeggen dat Lageveld en Erve Meijerinksweg zeer leuke singletracks zijn. Iig goed dat er hier in de buurt eindelijk wat is, anders moet ik helemaal naar Lemele/ Hellendoorn of Vasse fietsen.
pi_142760247
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 juli 2014 14:34 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Maandag of dinsdag heb je 'm dan zeker wel binnen.

Wierden is leuk, maar niet speciaal, stuk na Erve Meijerinksweg naar tot aan Wendel vind ik niks aan. Moet wel zeggen dat Lageveld en Erve Meijerinksweg zeer leuke singletracks zijn. Iig goed dat er hier in de buurt eindelijk wat is, anders moet ik helemaal naar Lemele/ Hellendoorn of Vasse fietsen.
Ik hoop het, dat zou wel heel snel zijn. Ga zelf uit van eind volgende week.

Dat is het ook, ik woon zelf in Wierden dus ik kan nu eenvoudig een rondje fietsen. Op ieder punt kan ik binnen zo'n beetje een kwartier thuis zijn, ideaal bij mechanische mankementen of indien er thuis iets aan de hand is ofzo. Verder heb je hier idd de zwarte/blauwe route in hellendoorn. Anders altijd auto mee.
pi_142805571
Voor de tweede keer in een week hebben paar laffe mensen staaldraad opgehangen in afdalingen op het rondje Lemele. Route is trouwens vorige week uitgekozen door mtbroutes als mooiste route van Nederland.

http://www.rtvoost.nl/nie(...)13&cat=1#prettyPhoto

[ Bericht 28% gewijzigd door poiuytr op 28-07-2014 11:10:48 ]
pi_142810461
Zo vond ik gisteren mn stap mtb terug:


Alleen nog voorband en de frame.
Helaas niet verzekerd tegen deze schade, dat ze dan hele fiets meenemen.
Zometeen de fiets ophalen in de stad en schade bij daglicht kijken.

Voorzichtige schatting van schadebedrag nu, zit ik denk ik rond de 2 a 300 euro.
En dan schatting gemaakt op:
Binnenband
Buitenband
Achterwiel incl versnellingen
Zadel
Fietspomp
Lampjes
En dan hopen dat ketting enzo niet beschadigd is en de versnelling niet kapot zijn.

Ben zelfs bang dat ik gewoon nog meer dan 300 euro kwijt ben.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_142810964
Ouch }:|

Ik heb nooit kunnen begrijpen wat er nou lollig is aan het slopen van andermans spullen :r
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_142811772
-O-, bij mij is gelukkig "alleen" het zadel een keer gestolen. Sindsdien staat hij bij mij altijd boven in mijn appartement.

Ben je wel verzekerd tegen diefstal? Dat zou extra zuur zijn.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_142811828
quote:
2s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:31 schreef Crazy-M het volgende:
Zo vond ik gisteren mn stap mtb terug:
[ afbeelding ]

Alleen nog voorband en de frame.
Helaas niet verzekerd tegen deze schade, dat ze dan hele fiets meenemen.
Zometeen de fiets ophalen in de stad en schade bij daglicht kijken.

Voorzichtige schatting van schadebedrag nu, zit ik denk ik rond de 2 a 300 euro.
En dan schatting gemaakt op:
Binnenband
Buitenband
Achterwiel incl versnellingen
Zadel
Fietspomp
Lampjes
En dan hopen dat ketting enzo niet beschadigd is en de versnelling niet kapot zijn.

Ben zelfs bang dat ik gewoon nog meer dan 300 euro kwijt ben.
Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buiten :?
pi_142811938
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:09 schreef Felagund het volgende:
-O-, bij mij is gelukkig "alleen" het zadel een keer gestolen. Sindsdien staat hij bij mij altijd boven in mijn appartement.

Ben je wel verzekerd tegen diefstal? Dat zou extra zuur zijn.
Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_142811964
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:11 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kut natuurlijk, maar waarom zet je dan ook je mtb buiten :?
Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_142812087
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
Tja. Daar zijn niet voor niets caferacers voor uitgevonden :P
pi_142812148
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:14 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik heb mijn mtb nog nooit in de berging/schuur gezet. Vanaf dag 1 altijd binnen in huis gestald. Better safe than sorry. En ik gebruik hem ook alleen maar om mee te mountainbiken, dus hij staat nooit ergens onbeheerd, ook niet voor maar 10 seconden of zo.
Ik had iets teveel vertrouwen in mijn medebewoners. Gelukkig viel de schade mee.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_142812547
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 10:51 schreef poiuytr het volgende:
Voor de tweede keer in een week hebben paar laffe mensen staaldraad opgehangen in afdalingen op het rondje Lemele. Route is trouwens vorige week uitgekozen door mtbroutes als mooiste route van Nederland.

http://www.rtvoost.nl/nie(...)13&cat=1#prettyPhoto
Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraam 8-))
pi_142812570
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:15 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Is zijn stap-/kroeg fiets geloof ik.
klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_142819373
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:33 schreef Skwish het volgende:

[..]

Was van plan om in augustus deze route te doen (laatste keer is al meer dan 2 jaar geleden). Voor mij is Lemele een uur rijden maar vind het zeker wel de moeite waard om dan 3 rondjes te doen (en dan na afloop patat bij de patatkraam 8-))
Eerst de calorieën eraf trainen en dan er weer bij op eten :+
Hopen dat ze dat dader gauw pakken iig, ik ga er voorlopig even niet naar toe weinig zin om onthoofd te worden. Vorige week nog geweest zelf niks gezien. Sommige afdalingen kan je makkelijk 45+ halen dan ben je denk ik zo dood :')

Als je er twee jaar niet meer geweest bent zitten er wel bult nieuwe leuke/ uitdagende stukken in. Imo is hij beter dan hij was.
pi_142819716
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie :@

Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.

Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
pi_142819786
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 14:34 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

klopt idd. De achterste 2tandwieltjes lijken ook krom te zijn. En idd, diefstal is verzekerd, 2 sloten altijd erop, maar schade is niet verzekerd. Alhoewel.... ntfu volgens mij....
Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.
pi_142820987
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie :@

Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.

Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
Ik maak de ketting niet meer schoon ;)
Paar maand terug squirt dry lube gehaald voor de ketting.
Deze goed ontvet en daarna aangebracht.
Ketting en cassette blijven mooi glimmen, vuil blijft er niet meer aanplakken.


Blessures zijn kut! Hopen dat het de goede kant weer opgaat.
Lekker stuk fietsen is heerlijk met het weer van de afgelopen tijd!
pi_142821554
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:47 schreef Barbewire het volgende:

[..]

Is dit technisch niet diefstal? Schade is een bijzaak geworden. Ze hebben het zadel en achterwiel gestolen. Net als met een inbraak waar ze een ruitje intikken om het andere mee stelen.
nope valt niet als diefstal. Het is idd weg maar ja. Je fiets heb je nog.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_142822055
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef Barbewire het volgende:
Hallo mensen, ben een poos hier weggeweest en ga het topic maar weer eens volgen.
Sinds ~12-18mnd kan ik ook eindelijk weer een beetje rijden (voorste kruisband gescheurd). Heb het fietsen wel gemist. Anderhalve maand geleden ronde van Nieuw-Amsterdam (Parc Sandur te Emmen) kunnen doen, was uiteindelijk bij 3/4 van de route zo goed als leeg, 45km in 2u45min gedaan (route was maar 25km). Mountainbiken is toch lastig zonder vertrouwen en conditie :@

Helaas een terugval met de knie gehad (overbelasting van de pees aan de knieschijf). Deze week een klein stukje weer in het bos kunnen fietsen en een redelijk deel over de weg, maar het was pijnvrij, dus ik hoop dat ik komende maand de Nieuw-Amsterdam route zonder het laatste deel nog eens kan doen en dan de route van Sleen. Voor de mensen die niet te ver van Sleen afwonen is het wel een mooie route om te doen.

Ik vroeg me wel af hoe jullie de ketting schoonmaken. Ik heb wel zo'n schoonmaak kastje maar heb het gevoel dat het eigenlijk niet goed werkt, of ik moet het verkeerd gebruiken, maar ik zou graag de ketting beter schoon willen krijgen na een blubber rit. Iemand tips.
Niet beter om eerst weer conditie op te bouwen op de weg wellicht icm met brede zandpaden? Dit lijkt me ook stukken beter voor je knie. In ieder geval fijn dat je weer pijnvrij kunt fietsen.

Gebruik sinds mei ook squirt lube en ben er ook tevreden over. Wat Flip ook zegt is het belangrijkste dat je je ketting/ cassette/ tandwielen voor goed ontvet, dit had ik niet gedaan. Nu ongeveer 1/3 van het flesje op. In de winter stap ik denk ik wel weer over op wat anders. Voor 10¤ heb je al een flesje, schat dat ik er zelf zo'n 6 a 7 maanden mee kan.

Eerder ontvette ik mijn ketting 1 a 2 keer in de week met remreiniger van de action daarna PTFE spray van Simson. Grote voordeel van Squirt tov andere methode is dat je je fiets ook kan schoonmaken zonder je ketting telkens te moeten onderhouden. Fiets ~150km in de week en met dit weer, doe ik er 1x in de 2weken er een nieuwe laag op.
pi_142826446
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:28 schreef Flipmoehoe het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:03 schreef poiuytr het volgende:

[..]

Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.

Ik rij nu 1x in de week 40/50km voornamelijk op de weg/klinkers/bospaden en heb 2x fysiotherapie met fitness apparatuur. Het is sowieso in het bos klimmen ontwijken en zorgen dat ik met de blubber niet te veel risico neem. Met wat moeite lukt het om 1,5-2u te rijden en dan ongeveer op 25 km/u gemiddeld uit te komen. (10min inrijden/uitrijden meegerekend).

Met fysiotherapie was ik al op het veld aan het trainen met lopen en een voetbal, met duel heb ik een tikje gehad, daardoor is de kniepees overbelast geraakt. Ben nu ongeveer 5 weken met een aangepast schema bezig met vooral fitness apparaten, maar verwacht binnen 2 weken weer naar het veld te gaan en dan komt de conditie wel weer goed. Ben er wel meer dan een jaar uit geweest dus het heeft even wat tijd nodig.

Zag dat er in September 3 toertochten van 30-50km hier in de buurt zijn. Dus ik ga kijken of ik 2-3 van die tochten kan rijden zonder al te veel ongemak. Zou geen probleem mogen zijn en dan ben ik ook aardig fit als ik met voetbal weer bij mag sluiten. :)
pi_142842237
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 20:55 schreef Barbewire het volgende:

[..]

[..]

Dus ontvetter/dry lube. Zal dat eens proberen. Gebruikte nu een borstelsetje en kettingspray, en heel af en toe een ontvetter.

Ik rij nu 1x in de week 40/50km voornamelijk op de weg/klinkers/bospaden en heb 2x fysiotherapie met fitness apparatuur. Het is sowieso in het bos klimmen ontwijken en zorgen dat ik met de blubber niet te veel risico neem. Met wat moeite lukt het om 1,5-2u te rijden en dan ongeveer op 25 km/u gemiddeld uit te komen. (10min inrijden/uitrijden meegerekend).

Met fysiotherapie was ik al op het veld aan het trainen met lopen en een voetbal, met duel heb ik een tikje gehad, daardoor is de kniepees overbelast geraakt. Ben nu ongeveer 5 weken met een aangepast schema bezig met vooral fitness apparaten, maar verwacht binnen 2 weken weer naar het veld te gaan en dan komt de conditie wel weer goed. Ben er wel meer dan een jaar uit geweest dus het heeft even wat tijd nodig.

Zag dat er in September 3 toertochten van 30-50km hier in de buurt zijn. Dus ik ga kijken of ik 2-3 van die tochten kan rijden zonder al te veel ongemak. Zou geen probleem mogen zijn en dan ben ik ook aardig fit als ik met voetbal weer bij mag sluiten. :)
Ja ketting wel goed laten opdrogen, ding moet kurkdroog zijn en geen vuil op zitten, gewoon in de remreiniger zetten paar keer.

Dan ben alweer behoorlijk aan het sporten, 25km/u is nog best rap hoor als je 2 uur fietst en ook zandpaden pakt met een mtb. Gewoon rustig uitbouwen en dan na verloop van tijd singletracks pakken. Mountainbike zelf al 2 jaar maar heb nog nooit een toertocht gereden :') heb altijd een hekel aan plannen, ga gewoon fietsen wanneer ik zelf wil.
pi_142850463
Fiets ligt bij de fietsenmaker. Aangezien het geen ongeval is verzekerd ook de ntfu dit geval niet.

Mooi klote dus, maar fietsenmaker dacht goed mee en omdat het mijn oude beestje is en ook niet gebruik voor mountainbike gaat hij kijken naar low budget. Vandaag of morgen hoor ik meer.

Maar ja, denk je overal voor verzekerd te zijn, behalve dit dus. Maar de offerte enzo bewaar ik mooi voor het geval de daders duidelijk op beeld staan. Ga ik daar schadeclaim indienen
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_142850975
Mjah,zo'n fiets mee naar de kroeg dan vraag je er ook een beetje om imho. Ik weet niet waar je woont, maar zet hier zo'n mooie fiets tegen een lataarnpaal in een straat met wat kroegen en hij is binnen 10 minuten kapot/weg. Je had het over 300 euro schade? Mijn stadsfiets is technisch al total loss bij een lekke band.

Neemt niet weg dat het kut blijft... Maar dit had je aan kunnen zien komen toch? (tenzij je in schubbekuttedrecht aan de kromme pielemuis woont).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')