Alleen als moeder/kind nog in leven is en het zelf ook weet en het jou kan vertellen. Anders schat ik de kans 0%quote:Op donderdag 4 september 2014 23:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Vraagje, als er op een huwelijksakte en geboorteakte geen naam van de vader staat, wat is de kans dat ik de vader kan achterhalen? Ik schat heel erg kaag
Het lastige is, het is halverwege 1800. Vooral die tijd is het een schande. En ik kan ook niet vinden dat de latere echgenoot het kind erkent. Meestal staat dat er bij. Het kind heeft ook de achternaam van de moeder.quote:Op donderdag 4 september 2014 23:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Alleen als moeder/kind nog in leven is en het zelf ook weet en het jou kan vertellen. Anders schat ik de kans 0%
probeer een doopboek te vinden, maar reken nergens opquote:Op donderdag 4 september 2014 23:54 schreef ErwinDikkie het volgende:
Vraagje, als er op een huwelijksakte en geboorteakte geen naam van de vader staat, wat is de kans dat ik de vader kan achterhalen? Ik schat heel erg kaag
Mijn inziens: niet doenquote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zie een aantal Windows-programma's in de OP staan, maar zijn er ook aan te raden sites waar je hetzelfde kan doen?
Het gaat me ook niet zozeer om het te delen of te publiceren, maar meer omdat ik vaak op verschillende computers werk, en dan is de cloud een stuk handiger.quote:Op dinsdag 30 september 2014 09:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Mijn inziens: niet doen
wiewaswie, genealogieonline en diverse Amerikaanse sites (myheritage etc) geven mogelijkheden, oh en geneanet natuurlijk. Echter, je gaat snel prive-informatie delen, in andermans onderzoeken zitten (ik heb een aantal personen gehad die ik een gedeelte van mijn stamboom gaf, die nu door hen online zijn gezet, zonder bronvermelding etc.)
Veel van die sites kun je een gedcom bestand ook uploaden, dus online zetten kan altijd nog.
Heb je geen vader meer aan wie je het kunt vragen? Ooms/tantes? Neven of nichten van je vader?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:13 schreef Sicstus het volgende:
Hallo!
Ik ben sinds 2008 een beetje bezig met mijn voorouders, dus mijn kwartierstaat. Ik ben al terug tot Herman van Malsen (ca. 1067), dus dat is hardstikke mooi. Maar juist de meest recente generaties geven problemen.
Van vaderskant is mijn opa overleden rond 1970 (voor mijn geboorte), dus die zal ik voorlopig nog niet terugvinden in het Stadsarchief. Van zijn vrouw, mijn oma, heb ik wel de geboortedatum en overlijdensdatum, maar niet de namen van haar ouders. Zij is van 1920, dus ook haar geboorteakte (waar haar ouders op vermeldt staan, neem ik aan) is nog niet opgenomen in het stadsarchief.
En tenslotte hun trouwdatum, zij zijn waarschijnlijk ergens tussen 1940 en 1950 getrouwd, dus...ook dat zal ik niet zomaar kunnen terugvinden in het archief.
Heeft iemand tips om deze gegevens toch te achterhalen?
Mijn vader is dood en met de rest van de die kant van mijn familie heb ik al 15 jaar geen contact meer, en wil ik ook geen contact meer. Ik geloof ook niet dat zij iets zouden weten, het zijn verstandelijk beperkte asocialen.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:17 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Heb je geen vader meer aan wie je het kunt vragen? Ooms/tantes? Neven of nichten van je vader?
Misschien dat je hier een geboortebericht o.i.d. kan vinden: http://kranten.delpher.nl/
Klinkt gezellig.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:20 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Mijn vader is dood en met de rest van de die kant van mijn familie heb ik al 15 jaar geen contact meer, en wil ik ook geen contact meer. Ik geloof ook niet dat zij iets zouden weten, het zijn verstandelijk beperkte asocialen.
Topic openen op het stamboomforum.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:13 schreef Sicstus het volgende:
Heeft iemand tips om deze gegevens toch te achterhalen?
Op graftombe heb ik al gekeken, maar niks gevonden. Van mijn grootvader heb ik geen idee of hij begraven is of niet, maar mijn grootmoeder is wel degelijk begraven, in 1994, volgens mij op Rotterdam Hofwijk. Maar dat is dus 20 jaar geleden en mijn familie kennende zouden ze niet betalen om dat graf lang in stand te houden, dus dat is mogelijk al verdwenen?quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:34 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Als je grootouders zijn begraven zijn data ook vaak terug te vinden op graftombe.nl dan wel online-begraafplaatsen.nl (plus vaak foto van de steen)
Persoonskaart bij CBG inderdaad
En inderdaad zoeken naar hun namen (voluit en met initialen) op kranten-delpher, dat kan soms advertenties opleveren. Rouwadvertenties, trouwadvertenties etc.
Nee, mijn Herman van Malsen is rond 1040 geboren. In mijn kwartierstaat gaan mijn voorouders die van hem afstammen al in de 13e eeuw naar Zuid-Hollandquote:Op zondag 9 november 2014 16:42 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens, die Herman van Malsen, welke lijn en aanverwante families heb je?
Ik heb veel aangetrouwde Van Malsen in de Betuwe rondom 1700-1800. Verwant aan de families Van Rijnberk, Van Brummelen, Heuff, Van Meeteren, Van Beusichem, Van Steenis, Versteegh etc.
C&H / Leer *hier* oude handschriften lezenquote:Op donderdag 13 november 2014 14:45 schreef Muck het volgende:
Hoi!
Volgens mij is dit mijn eerste post ooit in C&H. Ik zit al een tijdje ziek thuis, dus ik heb alle tijd van de wereld en ben begonnen met het uitzoeken van mijn stamboom.
Ik ben al jong al mijn grootouders verloren, dus veel verhalen van vroeger en over uit wat voor gezin ze komen, ken ik helemaal niet. Ik vond het leuk te ontdekken dat mijn opa uit een gezin van 12 kinderen kwam (goede katholieken) en dat ik dus nog behoorlijk wat familie heb die ik helemaal niet ken.
Inmiddels ben ik bij de zevende generatie voor mij aanbeland en ben ik aan het graven in de achttiende eeuw. Erg interessant en leuk om te doen!
Soms is het best ingewikkeld omdat er neven en nichten met elkaar getrouwd zijn en sommige lijnen door elkaar zijn gaan lopen, maar dat maakt het puzzelen wel interessant
Anyway, een week later...nog steeds kom ik mijn grootmoeder in geen enkele bron tegen. In dat krantenarchief, Delpher, kom ik alle andere takken van mijn voorouders talloze malen tegen, maar mijn grootmoeder geen enkele keer. Ik ben (online weliswaar) al acht jaar aan het zoeken, maar het lijkt wel of ze niet bestaan heeft.quote:Op zaterdag 8 november 2014 19:40 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Op graftombe heb ik al gekeken, maar niks gevonden. Van mijn grootvader heb ik geen idee of hij begraven is of niet, maar mijn grootmoeder is wel degelijk begraven, in 1994, volgens mij op Rotterdam Hofwijk. Maar dat is dus 20 jaar geleden en mijn familie kennende zouden ze niet betalen om dat graf lang in stand te houden, dus dat is mogelijk al verdwenen?
Heb je al zo'n persoonskaart aangevraagd?quote:Op zondag 16 november 2014 18:22 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Anyway, een week later...nog steeds kom ik mijn grootmoeder in geen enkele bron tegen. In dat krantenarchief, Delpher, kom ik alle andere takken van mijn voorouders talloze malen tegen, maar mijn grootmoeder geen enkele keer. Ik ben (online weliswaar) al acht jaar aan het zoeken, maar het lijkt wel of ze niet bestaan heeft.
Zijn jullie zoiets ook weleens tegengekomen in jullie onderzoek naar recente voorouders? Mensen over wie letterlijk niks te vinden is?
Dat is een goed idee, bedankt!quote:Op maandag 8 december 2014 08:55 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik zou het gaan hebben over verschillen tussen kwartierstaat, parenteel, genealogie en stamboom en dat aan de hand van een bekende familie in beeld brengen (koninklijke familie lijkt me het meest voor de hand liggend).
Dan is dat gelijk duidelijk.
Verder de mogelijkheden laten zien van online informatie opzoeken, met echte bronnen, zoals FS scans
thanks, even kijkenquote:Op donderdag 11 december 2014 16:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
met kstableau kon je ze maken en afdrukken, dat zijn de halfronde blauw/roze
Anders it een idee, is wel een mooie print:
http://www.ngv.nl/Nieuws/(...)310&site=NGV&frams=y
http://www.regionaalarchi(...)content/article/1137
Schetsmodel daarvan hier te vinden:
http://www.regionaalarchi(...)a3%20schetsmodel.pdf
Of toch zoiets:
http://home.hccnet.nl/cplantagie/help/vb/vb5gen.jpg
Ik ben toch op zoek naar een traditionelere kwartierstaat/stamboom. Gewoon vakjes, waar de gegevens in gevuld kan worden. zoiets als uit een genealogie programmaquote:Op donderdag 11 december 2014 16:40 schreef TARAraboemdijee het volgende:
met kstableau kon je ze maken en afdrukken, dat zijn de halfronde blauw/roze
Anders it een idee, is wel een mooie print:
http://www.ngv.nl/Nieuws/(...)310&site=NGV&frams=y
http://www.regionaalarchi(...)content/article/1137
Schetsmodel daarvan hier te vinden:
http://www.regionaalarchi(...)a3%20schetsmodel.pdf
Of toch zoiets:
http://home.hccnet.nl/cplantagie/help/vb/vb5gen.jpg
Dan kom je toch bij de KStableau kwartierstaat uit (tenminste, ik dacht dat die van KStableau was). Als je op Google Images zoekt op kwartierstaat, dan zie je de halfronde met blauw en roze.quote:Op zaterdag 13 december 2014 13:55 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Ik ben toch op zoek naar een traditionelere kwartierstaat/stamboom. Gewoon vakjes, waar de gegevens in gevuld kan worden. zoiets als uit een genealogie programma
Nijensleek, in Westerveld.quote:Op zondag 14 december 2014 23:32 schreef Dagoduck het volgende:
Weet iemand waar Neuwenslijck (Nieuwenslijk) in Drenthe lag, of welke plaats hiermee bedoelt wordt?
Had hem net gevonden, kan me herinneren dat ik dit 4 jaar geleden ook al niet kon vindenquote:
Mijn oma is daar geborenquote:Op maandag 15 december 2014 18:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik las gisteren in een magazine een artikel over een vrouwelijke seriemoordenaar in Nederland en die woonde begin 19e eeuw in de Wijk. Net waar mijn opa van moeders kant (en al zijn voorouders/familie) vandaan kwamEn aangezien het echt een klein dorp was, moeten ze elkaar toch gekend hebben
Of in ieder geval de historie in het durpie.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hendrikje_Doelen
Mijn oma Keizerquote:
Tsja, dat gaat boven een prins hèquote:
Ik heb ooit een verhaal gelezen dat veel mensen Keizer als achternaam namen in 1811 omdat dat door "Keizer" Napoleon werd opgedragen, maar nu ik erover nadenk: Albert Roelofs gebruikte bij zijn huwelijk in 1728 al de naam Keijserquote:Op maandag 15 december 2014 20:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tsja, dat gaat boven een prins hè
Levi was waarschijnlijk ook nog eens de naam van haar man Abraham Levi, als ik dat zo lees. Als dat zo is moet je eerst haar eigen naam te weten komen.quote:Op dinsdag 16 december 2014 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
Van de week kwam ik Fromme Levij tegen.
Zij was geboren in 1733 te Schuppach (Duitsland? maar waar?) en ze overleed 27 januari 1841 te Ruurlo
107 jaar !! In die tijd was het nog zeldzamer als vandaag
https://familysearch.org/(...)287948-63?cc=1949343 akte linksonder
Ik ben bij het zoeken naar Duitse voorouders nooit verder gekomen dan een bericht in het Duitsland gedeelte op stamboomforum.nl ik kan je dus niet helpen.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:28 schreef ErwinDikkie het volgende:
Mag ik van jullie expertise gebruik maken?
Van mijn oma's kant is de verste voorouder, die ik kon vinden, geboren in Duitsland.
Naam is Johan(n) Georg Mittemeijer. In ieder geval op zijn Nederlands. Hij is overleden in Amsterdam, 27-10-1835.
Rond 1760 is hij geboren in Waldenberg, plaats staat staat op de akte van overlijden.
Wat ik begrepen is, was zijn religie Evangelisch Luthers.
Hebben jullie een idee waar ik kan zoeken op internet?
Helaas, in ieder geval bedankt voor je moeite. ik ga vrolijk verder zoeken.quote:Op woensdag 17 december 2014 13:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ben bij het zoeken naar Duitse voorouders nooit verder gekomen dan een bericht in het Duitsland gedeelte op stamboomforum.nl ik kan je dus niet helpen.
Mocht je nog geen passend oplossing gevonden hebben: webtrees. Zelf enorm tevreden mee.quote:Op dinsdag 30 september 2014 08:58 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ik zie een aantal Windows-programma's in de OP staan, maar zijn er ook aan te raden sites waar je hetzelfde kan doen?
In de christelijke wereld heb je natuurlijk de kerkelijke administratie (doop-, trouw- en begraafregisters) die het gemakkelijker maken en waardoor je verder terug in je lijn kunt. In de islamitische wereld was er niet een dergelijke instantie.quote:Op vrijdag 19 december 2014 14:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mocht je nog geen passend oplossing gevonden hebben: webtrees. Zelf enorm tevreden mee.
Even een tvp. Wel jammer dat de Turken het niet zo boeiend vonden om het allemaal vast te leggen zoals de Nederlanders trouwens.
quote:Op maandag 22 december 2014 00:56 schreef Dagoduck het volgende:
Na wat speurwerk:
André Hazes is een kleinzoon, van een kleinzoon, van een broer, van de overgrootvader, van de vrouw, van een achterkleinzoon, van een broer, van de overgrootvader van mijn grootvader.
Even grafisch.
[ afbeelding ]
Mooi grafisch.quote:
Ik vond het meer op twee penissen lijken.quote:
Waar houd jij het bij?quote:Op maandag 29 december 2014 01:43 schreef Dagoduck het volgende:
Na een dag heel veel zoeken op facebook toch weer 36 nog levende personen toegevoegd aan de (of het?) parenteel van de stamvader van mijn familienaam. Ooit gaat het compleet raken. [ afbeelding ]
Wat ik toch allemaal van facebook, 'baby'websites, websites van verenigingen en blogs af kan halen
Aldfaer.quote:Op maandag 29 december 2014 02:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vond het meer op twee penissen lijken.
[..]
Waar houd jij het bij?
Omdat ik dat toen ik in 2010 begon ben gaan gebruiken en ik weet hoe het werkt en heb er geen problemen mee, ik zie daarom ook geen reden een ander programma te gaan gebruiken.quote:
Hm, okay.quote:Op maandag 29 december 2014 02:28 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Omdat ik dat toen ik in 2010 begon ben gaan gebruiken en ik weet hoe het werkt en heb er geen problemen mee, ik zie daarom ook geen reden een ander programma te gaan gebruiken.
Op Facebook?quote:Op maandag 29 december 2014 01:43 schreef Dagoduck het volgende:
Na een dag heel veel zoeken op facebook toch weer 36 nog levende personen toegevoegd aan de (of het?) parenteel van de stamvader van mijn familienaam. Ooit gaat het compleet raken. [ afbeelding ]
Wat ik toch allemaal van facebook, 'baby'websites, websites van verenigingen en blogs af kan halen
Ik heb het wel gebruikt om wat foto's van achterachternichtjes toe te voegen ja.quote:Op maandag 29 december 2014 09:19 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ja hoor, Facebook kan prima helpen. Personen hebben hun geboortedata en plaats erop staan, plus wie hun ouders, broers, zussen etc zijn. Kan gaatjes erg goed invullen.
Hoe heb je dat allemaal bij elkaar gesprokkeld? Of heb je gebruik gemaakt van de partijen die je genoemd hebt?quote:
Als je weet hoe GEDCOM werkt is het prima inderdaad, maar mensen houden niet zo van inlezen en drempels.quote:Op maandag 29 december 2014 10:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
werkt het met Gedcom (dus prima te delen wat mij betreft)
Ik heb wel een beetje iets van genealogieonline gebruikt. Niet van MyHeritage. En Dankzij een gratis ingang van Ancestry.com heb ik een aantal gaatjes over een bepaald persoon die naar de USA ging kunnen aanvullen. Maar wel alles gecontroleerd en aangepast waar er fouten zaten, vaak ook de auteurs hiervan op de hoogte gesteld.quote:Op maandag 29 december 2014 10:40 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hoe heb je dat allemaal bij elkaar gesprokkeld? Of heb je gebruik gemaakt van de partijen die je genoemd hebt?
[..]
Als je weet hoe GEDCOM werkt is het prima inderdaad, maar mensen houden niet zo van inlezen en drempels.
http://zoekakten.nl/zoekmil.phpquote:Op maandag 29 december 2014 11:22 schreef ErwinDikkie het volgende:
Weet iemand waar ik militaire gegevens kan vinden op internet? Ik heb een familie waar iemand in elk gezin in dienst heeft gezeten.
Ik heb Genealogie Online wel veel gebruikt, ik zoek tegenwoordig wel altijd na of iets klopt en gebruik het ook niet vaak meer. Ik heb zelf ook mijn stamboom (grotendeels zonder bronnen) erop geflikkerd een aantal jaar terug. Ik had toendertijd gewoon meteen met bronnen moeten gaan werken maar dat wist ik allemaal nog nietquote:Op maandag 29 december 2014 10:35 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van de samenwerking tussen Aldfaer, MyHeritage en GenealogieOnline? Ik heb partijen als MyHeritage, Ancestry.com en beetje GenealogieOnline nooit echt gemogen. Er wordt verdiend aan jouw gegevens, en iedereen kopieert maar van iedereen, bronvermeldingen ho maar. Mijn stamboomgegevens zijn helaas op die wijze ook misbruikt en online gekomen (iemand vroeg mij om een gedeeltelijke uitdraai, nu staat die her en der, zonder dat duidelijk is dat het mijn onderzoek is). En dit soort samenwerkingen zie ik eigenlijk helemaal niet zitten.
quote:Op maandag 29 december 2014 01:43 schreef Dagoduck het volgende:
Dat is wel grappig, herkende je die foto? Inderdaad als ze een kind hebben dan is het makkelijk maar als een stel zestigers facebook heeft dan zijn ze vrienden met hun kinderen maar die dochters hebben de naam van hun man. Dan is het wel makkelijk als 'opa' berichten op facebook zet met "Hoera, ... is bevallen van ons ... kleindkind"quote:Op maandag 29 december 2014 11:41 schreef Isabeau het volgende:
[..]![]()
Hebben ze ineens een kind bijvoorbeeld en daar wordt uitgebreid over gepraat. Of nog leuker: ik kwam een keer een heel oud fotootje van hun overgrootouders tegen op facebook! En dat waren ook directe voorouders van mij
Nee, ik herkende de foto totaal niet. Zag alleen dat het een héél oud trouwfotootje was. Met wat speurwerk (alle commentaar doorlezenquote:Op maandag 29 december 2014 11:44 schreef Dagoduck het volgende:
Dat is wel grappig, herkende je die foto? Inderdaad als ze een kind hebben dan is het makkelijk maar als een stel zestigers facebook heeft dan zijn ze vrienden met hun kinderen maar die dochters hebben de naam van hun man. Dan is het wel makkelijk als 'opa' berichten op facebook zet met "Hoera, ... is bevallen van ons ... kleindkind"
Bedankt even kijken.quote:Op maandag 29 december 2014 11:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
http://zoekakten.nl/zoekmil.php
http://www.militieregisters.nl/
Van Dijk, Van Eck, Van Donselaar/Donselaer/Domseler, Van Lokhorst/Lockhorst. Iets in die richting.quote:Op maandag 29 december 2014 12:40 schreef ErwinDikkie het volgende:
Misschien een rare vraag, hebben jullie een lijst met achternamen? Om te vergelijken wie wat onderzoekt? Misschien kunnen we elkaar helpen
Reinhart/Runhart (regio Overijssel)quote:Op maandag 29 december 2014 12:40 schreef ErwinDikkie het volgende:
Misschien een rare vraag, hebben jullie een lijst met achternamen? Om te vergelijken wie wat onderzoekt? Misschien kunnen we elkaar helpen
Van Dijk uit Drenthe?quote:Op maandag 29 december 2014 12:45 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Van Dijk, Van Eck, Van Donselaar/Donselaer/Domseler, Van Lokhorst/Lockhorst. Iets in die richting.
Van der Heide, Baas en vele anderen uit Enkhuizenquote:Op maandag 29 december 2014 13:10 schreef Natalie het volgende:
Welke families onderzoek jij ook alweer, Dago?
Is hij in een weeshuis terecht gekomen? Ik heb ook archieven voorbij zien komen van weeshuizen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:56 schreef Geralt het volgende:
Lijkt me ook leuk om eens uit te zoeken, probleem is echter dat de (dacht ik) opa van mijn opa ten vondeling gelegd is ergens met een briefje erbij van ik ben die en die, zorg goed voor me aub.
Daar houdt alles op met de achternaam zegmaar en zo ver terug is dat helemaal nog niet.
Hoe kun je dan verder terug zoeken? Zelf denk ik dat dat een of ander buitenechtelijk kind ofzo is geweest of iemand die met de dienstmeid had liggen flikflooien of iets dergelijks waardoor dat kind weg moest.
Maargoed, mijn vraag is hoe begin je aan zoiets? Meer dan mijn achternaam en zijn voornaam is er niet bekend van hoe en wat en waar die vondeling vandaan kwam.
Iemand? Of is dit gewoon onbegonnen werk?
Nee hij is bij iemand thuis ten vondeling gelegd volgens mij. Of in elk geval bij een familie terecht gekomen die voor hem gezorgd hebben. En die, zo luidt het verhaal, elke maand geld kregen om dat te doen.quote:Op maandag 29 december 2014 15:59 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is hij in een weeshuis terecht gekomen? Ik heb ook archieven voorbij zien komen van weeshuizen.
Zeker, die zijn er. Sowieso in Amsterdam.quote:Op maandag 29 december 2014 15:59 schreef ErwinDikkie het volgende:
[..]
Is hij in een weeshuis terecht gekomen? Ik heb ook archieven voorbij zien komen van weeshuizen.
Ik heb één vondeling als voorouder, in Amsterdam was datquote:Op maandag 29 december 2014 17:32 schreef Natalie het volgende:
[..]
Zeker, die zijn er. Sowieso in Amsterdam.
Er is een cursus oud schriftquote:Op maandag 29 december 2014 18:17 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vind net een doop die ik nog niet hadKunnen jullie lezen wat er staat? Het gaat om de onderste regel. Bij het huwelijk heet hij Christiaen Blelle en zij Anneken Gordenau (bij haar doop heet ze Anna).
[ afbeelding ]
Jan Christiaan Boeiiol?En het kind? Derck Gloude? :S
Hier staat ie, scan 107: http://www.regionaalarchi(...)4/start/100/limit/25
Ik ben hier zo slecht in.
Bij een u staat er een streepje boven in de aktes dus ú, kijk maar eerder in de regel. En anders zou er Goudineau of iets ook kunnen. Misschien is het ook wel een ander stel, omdat er ook lijkt te staan Jan Christiaen terwijl in de huwelijksakte Geen Jan staat.quote:Op maandag 29 december 2014 20:01 schreef Natalie het volgende:
We zitten hier met z'n tweetjes te turen, maar ook wij weten het niet zeker.
Heet ze trouwens echt 'Gordenau'? Wij maken er 'Goudenaer/Goudenaar' van.
Als ik jou was zou ik naar meer dopen van dit echtpaar zoeken om de namen wat duidelijker te krijgen
Ik lees Derck Gloude, Jan Christaen Bouel en Anna Gardevoir. Misschien lees ik het verkeerd, maar dat lees ik,quote:Op maandag 29 december 2014 17:46 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb een vraagje, er staat hier bij scan 199 Anneken Gordenau. Betekend dat dat ze op belijdenis gaat zoals dat in scan 198 staat, dus dat ze in 1691 belijdenis doet. Want er staat ook vanalles voor maar dat geld alleen voor die personen waar het voor staat zeker.
Zie de scans hier: http://www.regionaalarchi(...)1/start/175/limit/25
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |