Waarom kies je voor My Heritage? Of, wat zijn de aanbieders en waarop selecteer je?quote:Op zondag 22 februari 2026 16:30 schreef Seeburg54 het volgende:
Sinds afgelopen jaar twijfel of ik een dna test bij My Heritage zal bestellen. Ik heb niet veel hoop dat er wat uit zal komen, maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.
Omdat een aangetrouwd familielid via My Heritage zijn familie aan vaderskant heeft gevonden. Maar ik heb verder ook nog niet echt gekeken.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom kies je voor My Heritage? Of, wat zijn de aanbieders en waarop selecteer je?
Ja, ik heb echt geluk ook met die stamboom waar veel van mijn voorouders in voorkomen, diegene die die stamboom heeft gemaakt heeft echt allemaal de bronnen heel goed gedocumenteerd. Ik ben zo blij met hem, ik heb ‘m ook al 2 voorouders dmv een huwelijk aan elkaar laten knopen, ze stonden er beiden in, maar nog niet met hun volledige gegevens en hun huwelijk ook niet, dus die informatie heb ik hem (met bronnen) gegeven. Hij heeft ook de mogelijkheid van ‘verwantschap weergeven’ erin opgenomen en zo zag ik dat die voormoeder en ook de moeder van haar bruidegom beiden van de persoon uit 1490 afstammen.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Leuk!
Tip voor als je het zelf gaat bijhouden (via een software of website) zoek de originele bronnen uit de burgerlijke stand en DTB-akten (doop, trouw, begraaf) en controleer alles wat je op internet vindt. Zorg dat je de bronnen goed noteert. Dan weet je in een later stadium altijd waar je informatie vandaan hebt en wat de informatie waard is. En mocht je informatie uitwisselen met anderen dan weten die ook waar het vandaan komt.
Wel de beste keuze.quote:Op zondag 22 februari 2026 16:31 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Waarom kies je voor My Heritage? Of, wat zijn de aanbieders en waarop selecteer je?
Mijn opa is geboren in Middelharnis. Later is het gezin naar Velsen verhuisd. Toen mijn oma geboren werd was haar gezin ook al van Urk naar Velsen verhuisd. Mijn moeder is geboren in IJmuiden.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:09 schreef Dagoduck het volgende:
Wel enige spreiding over Nederland.Vind ik zelf leuker dan al je voorouders uit één dorp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |