Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Op vrijdag 30 mei 2014 18:39 schreef capricia het volgende: Mensen die de Loop van LeidscheRijn gedaan hebben: alle persoonlijke finish-video's staan online.
Als ik navigeer vanaf de uitslagenpagina krijg ik geen beeld te zien. Dus heb ik maar wat anders bedacht: ik zoek een werkend filmpje en pas gewoon de parameters in de URL (tijden) aan.
Ik heb zelfs m'n filmpjes kunnen downloaden. Vrij makkelijk zelfs.
Aangekomen in Christchurch, zo direkt eerst maar een Italiaans restaurant opzoeken voor wat pasta
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
O en over Kijkduin. Ik wens iedereen heeeeel veel plezier maar ik ben er niet bij. Er zijn TE veel dingen wat ik nog voor school moet doen. Toch te laat begonnen met enkele onderdelen. Eigen schuld
En ook van mij vast veel plezier voor alle lopers morgen, Kijkduin en wedstrijden. Als het lukt ga ik nog een rondje voor mezelf lopen, hopelijk met mijn nieuwe horloge.
Op zaterdag 31 mei 2014 07:11 schreef rechtsedirecte het volgende: Aangekomen in Christchurch, zo direkt eerst maar een Italiaans restaurant opzoeken voor wat pasta
Jij ook veel plezier!!! Lekker even een marathon rennen Succes!
Op zaterdag 31 mei 2014 07:11 schreef rechtsedirecte het volgende: Aangekomen in Christchurch, zo direkt eerst maar een Italiaans restaurant opzoeken voor wat pasta
Als ik navigeer vanaf de uitslagenpagina krijg ik geen beeld te zien. Dus heb ik maar wat anders bedacht: ik zoek een werkend filmpje en pas gewoon de parameters in de URL (tijden) aan.
Ik heb zelfs m'n filmpjes kunnen downloaden. Vrij makkelijk zelfs.
Oh, ik zie er niet uit trouwens.
Haha! Ik sta er met m'n mond wagenwijd op.
"People that use Fiat currency as a store of value. There is a name for it: We call them Poor"
Vond nog wen filmpje waar ze het parcours van gister op de fiets hebben gedaan en gefilmd. Zie hier ons mooie maar zware (veel vals plat), deels trail, parcours
Net even alsnog mijn rondje gelopen nadat gisteren onverwacht mijn training werd gecanceled. (zie spoiler). Heerlijk gelopen, lekker weer, en ook iets sneller dan eerst + verbetering van afstand. Ik ben tevreden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net even alsnog mijn rondje gelopen nadat gisteren onverwacht mijn training werd gecanceled. (zie spoiler). Heerlijk gelopen, lekker weer, en ook iets sneller dan eerst + verbetering van afstand. Ik ben tevreden
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
SPOILER
SPOILER
SPOILER
Sterkte
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
SPOILER
Sterkte
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Yuki, van harte....nog even op de valreep voordat je verjaardag hier zo voorbij is
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik vroeg me tijdens het kijken alleen wel *ernstig* af waar die gozer in dat rode shirt tussen 20:27 en 20:30 in vredesnaam mee bezig was. Fijn om zo op Youtube terecht te komen.
Daarom wissel ik af. Ik vind 5k geweldig om te racen, mede om redenen die in dat stuk zijn genoemd. Maar ik vind het ook lekker om lang langzaam te lopen.
Ik vroeg me tijdens het kijken alleen wel *ernstig* af waar die gozer in dat rode shirt tussen 20:27 en 20:30 in vredesnaam mee bezig was. Fijn om zo op Youtube terecht te komen.
Doet me aan YUR zn avatar denken
Jij bent trouwens toch niet die aan het wandelen is he?
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 31-05-2014 11:08:23 ]
Valt me wel op dat wandelaars de binnenbocht pakken. Dat is toch vrij asociaal.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant halen we in Nederland links in. Dus tja... Ik had verder toch geen zuurstof om hem het hiernamaals in te tieren, dus het maakt niet uit.
Ze heeft wel een punt. Jaren terug was 5km mijn standaard afstand. Ik liep eigenlijk niet anders. Elke dag hetzelfde rondje van exact 5k, soms twee keer per dag. En daar kan je vrijwel altijd wel tijd voor maken. Dat kan je van een marathonschema niet zeggen.
Dat oversteken mag (wandelen ook trouwens, en zelfs een beetje knullig parkeren), maar liever niet met fiets aan de hand en hond aan de lijn vlak voor mijn neus...
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Dat 5k 'even zwaar' is als een marathon vind ik helemaal niet kloppen, maar het is op een hele andere manier wel heel intens! Je kan jezelf flink 'pijn' doen op een 5 kilometer, qua verzuring veel meer dan op een marathon, maar het volbrengen van een marathon vergt toch wel een stuk meer van je lichaam.
Leuk dat filmpje van de Goldenten, al was dat stuk niet echt ideaal, pad is daar wel smal en ondergrond was best zacht (9:40 kom ik voorbij, 7H-shirt ).
Die jongen met die liesblessure kwam trouwens na denk ~ 75/80 mins voorbij gestrompeld over de Markt toen ik daar nog even stond te kijken na afloop, dat zag er echt pijnlijk uit. Snapte niet waarom hij niet uitstapte, want dit was ook niet al te best...
En Quoi was gisteren inderdaad meer aan het trainen voor bier drinken dan hardlopen!
[..] Die jongen met die liesblessure kwam trouwens na denk ~ 75/80 mins voorbij gestrompeld over de Markt toen ik daar nog even stond te kijken na afloop, dat zag er echt pijnlijk uit. Snapte niet waarom hij niet uitstapte, want dit was ook niet al te best...
Dan heb ik hem dus nog ergens ingehaald zonder het te merken. Onverantwoord dat hij doorliep, maar hopelijk valt de schade mee en kan hij snel weer lopen.
Het verschil tussen een 5k en een marathon zit hem vooral in de soort vermoeidheid. Op een 5k ga je vooral stuk door het hoge tempo en op de marathon door de duur.
SPOILER
Ik heb vandaag les 24 gelopen: 25 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. Ik had veel last van een lopende neus onderweg (hooikoorts). Maar toch weer gedaan.
Op zaterdag 31 mei 2014 12:26 schreef te-brengla het volgende: Ik heb vandaag les 24 gelopen: 25 minuten joggen met 3 x 30 seconden versnellen. Ik had veel last van een lopende neus onderweg (hooikoorts).Maar toch weer gedaan.
Uiteindelijk gaat het daar om, dat je er voldoening uit haalt.
Je bent er bijna! Oh wacht, dat is natuurlijk niet juist. Je bent bijna aan het eind van je start!
Ik heb zonet met de groep gelopen, het ging redelijk, tot aan de 7km. Geen idee wat de oorzaak was maar op dat punt verdween al mijn moeheid als sneeuw voor de zon en ik begon te vliegen. Heerlijk gevoel was dat! Ik heb wat bekertjes binnengeharkt op endomondo maar na ieder rondje heb ik even gestopt om te drinken ('t was nog best warm deze ochtend) dus die tellen eigenlijk niet echt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En nu... ga ik op pad voor mijn tweede paar schoenen.
Op zaterdag 31 mei 2014 12:22 schreef YUR het volgende: Ik heb pas 1 keer geprobeerd een 5k vol gas te geven, en toen was ik met 3k helemaal naar de vaantjes
Dat was dus een goede poging op zich! Want op sommige dagen zal je die laatste 2k dan nog aardig overleven en een prima tijd lopen, maar op andere dagen zijn het dan nog even 2 zure kilometers om te volbrengen.
En ik vind het wel een leuk artikel, merk het zelf ook wel, ik vind het 'racen' op een 5k of 10k best wel leuk, eigenlijk moet ik ook gewoon vaker in het weekend wedstrijdjes lopen (werk alleen vaak in het weekend, waardoor het niet zoveel lukt).
Bedankt iedereen Het ziet er voor zover naar uit dat ik gelukkig de tijd blijf houden om mijn oefeningen te doen en geen (hardloop)trainingen hoef te gaan missen door de crematie. Dat is het voordeel als je relatief vroeg in het weekend loopt en 's doordeweeks 's avonds . Blij toe, want hardlopen geeft me tijd om in rust na te denken.
@Zwabberhark ik heb net even wat routes van Endomondo van je gejat voor mijn doel van 10km. Zitten paar erg leuke tussen, bedankt! Handig, iemand die praktisch naast je woont
[ Bericht 8% gewijzigd door Nat-Water op 31-05-2014 14:54:46 ]