Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
daar is ook wat van te zeggen Gogo... Ik neem pijn ook serieus maar weet ondertussen wat een "pijntje" is en een echte "blessure" mijn bilspier bijv. voel ik altijd maar ik weet hoe ver ik daar mee kan lopen... ik heb het gevoel dat dat iets chronisch is geworden en "dat het er gewoon bij hoort"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op donderdag 29 mei 2014 22:56 schreef rechtsedirecte het volgende: daar is ook wat van te zeggen Gogo... Ik neem pijn ook serieus maar weet ondertussen wat een "pijntje" is en een echte "blessure" mijn bilspier bijv. voel ik altijd maar ik weet hoe ver ik daar mee kan lopen... ik heb het gevoel dat dat iets chronisch is geworden en "dat het er gewoon bij hoort"
Dat is inderdaad een kwestie van je eigen lichaam kennen. Helaas gaan in deze verkenningstocht veel mensen op hun bek.
Dat is inderdaad een kwestie van je eigen lichaam kennen. Helaas gaan in deze verkenningstocht veel mensen op hun bek.
Ik vind dat inderdaad heel moeilijk. Waarschijnlijk zal de tijd het me leren en zal ik me nog wel een paar keer vergissen. Word er nu erg neurotisch van en daar moet ik eens mee ophouden geloof ik. Ik weet dat, nu de uitvoering nog
Op donderdag 29 mei 2014 23:00 schreef Zwabberhark het volgende: Ik ben heel sneu hè, als ik vind dat het niet eerlijk is dat de kinderen wél een medaille kregen bij de GT en de volwassenen niet.
I feel your pain.... Zwabber, zeg eens eerlijk, heb jij ook altijd de drang om zo'n medaille uit die kleine kinderhandjes te scheuren en zelf om je eigen nek te hangen??
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
I feel your pain.... Zwabber, zeg eens eerlijk, heb jij ook altijd de drang om zo'n medaille uit die kleine kinderhandjes te scheuren en zelf om je eigen nek te hangen??
Vooral kindjes die totaal geen idee hebben waar ze mee bezig zijn maar toch sneller zijn dan jij
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
kom op Zwabber..... heel even kijken er mensen naar je maar dan los je op in de annonimiteit van de menigte om daarna, na thuiskomst, zittend op de bank, badend in zelfvoldoening te shinen met je "eigen" medaille
Op donderdag 29 mei 2014 23:00 schreef Zwabberhark het volgende: Ik ben heel sneu hè, als ik vind dat het niet eerlijk is dat de kinderen wél een medaille kregen bij de GT en de volwassenen niet.
Ontzettend
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kom op Zwabber..... heel even kijken er mensen naar je maar dan los je op in de annonimiteit van de menigte om daarna, na thuiskomst, zittend op de bank, badend in zelfvoldoening te shinen met je "eigen" medaille
De drempel is echt nog te hoog. Ik zal eerst klein moeten beginnen en oefenen op inmobiele bejaarden.
De drempel is echt nog te hoog. Ik zal eerst klein moeten beginnen en oefenen op inmobiele bejaarden.
Een van de redenen dat ik kinderen wil.
Hoeven niet mijn eigen kinderen te zijn. Ik kan niet wachten tot mijn nichtje oud genoeg is om mee te doen.
na 4 jaar hardlopen heb ik precies 3 medailles..... 2 van de Kepler/Luxmore en 1 van de Hemmer Omloop. Heel stiekum hoop ik dat ik dit weekend een medaille krijg, al was het alleen maar voor de Facebook foto
Ik loop al jaren de 12,5km rond de 50 min. Conditioneel geen probleem, maar mijn gewrichten vinden het blijkbaar niet zo leuk.
1 of 2 keer per week geeft geen problemen, maar als ik bijv. 2 dagen achter elkaar deze afstand loop, kan ik enkele weken niet meer lopen door de zeurende pijn in mijn linkerknie. Net onder de knieschijf. Ik heb mezelf er maar bij neergelegd, maar eigenlijk moet ik eens uitzoeken wat het probleem is. Meniscus of kruisband verwacht ik. De remedie zal uiteindelijk zijn dat ik het niet moet overbelasten. Heb ik geen dokter voor nodig
Op vrijdag 30 mei 2014 01:22 schreef Moody het volgende: Ik loop al jaren de 12,5km rond de 50 min. Conditioneel geen probleem, maar mijn gewrichten vinden het blijkbaar niet zo leuk.
1 of 2 keer per week geeft geen problemen, maar als ik bijv. 2 dagen achter elkaar deze afstand loop, kan ik enkele weken niet meer lopen door de zeurende pijn in mijn linkerknie. Net onder de knieschijf. Ik heb mezelf er maar bij neergelegd, maar eigenlijk moet ik eens uitzoeken wat het probleem is. Meniscus of kruisband verwacht ik. De remedie zal uiteindelijk zijn dat ik het niet moet overbelasten. Heb ik geen dokter voor nodig
Meer mensen last van de knie?
Yep. Toen ik er ooit langer last van had heeft een osteopaat mijn bloedcirculatie weer op gang geholpen en hoppa..de pijn was weg.
(Tot ik gisteravond een training meepakte van voetbal en vandaag al met pijn aan mijn linkerknie aan de start van een 10km wedstrijdje stond)(49.43 trouwens, ondanks de kniepijn)
Ik voel het ook in mijn kuiten, bovenin Knie gisteren nog ingesmeerd met voltaren en voelt goed (Ik vrees alleen de tweede dag. Ervaring leert dat het bij mij dan erger is )
Heb nu al zin om volgende week met de loopgroep mee te trainen.
Dit keer is het gerechtvaardigd! Ik hoop je snel weer enthousiast te zien posten over het lopen.
[..]
Mijn horloge deed er bijna een kwartier over om voldoende signaal te hebben. Welk horloge heb je op het oog? De beste Garmin van dit moment is zonder enige twijfel de 910XT.
Mijn rechterknie, daar krijg ik bij het maken van een korte bocht of een 'onverwachte' beweging een korte pijnscheut in, die zeurt misschien een seconde of 10 na, om er vervolgens geen last meer van te hebben. Soms voel ik de knie langer zeuren als ik aan het lopen ben. Maar het vreemde is dat ik er na afloop geen last meer van heb. Vorige week kwam daar tijdens een loopje ook mijn linkerknie bij, maar dat was gelukkig maar voor 1 dag.
Op vrijdag 30 mei 2014 08:03 schreef douche-eendje het volgende: Woensdagavond hardlopen donderdagavond zware bootcamptraining > vrijdag als een oud omaatje schuifelend door het leven. Spierpijnrecept dit .
Hopelijk blijft het mooi weer en kun je lekker in het zonnetje hangen! Beste recept tegen spierpijn.
Op vrijdag 30 mei 2014 01:22 schreef Moody het volgende: Ik loop al jaren de 12,5km rond de 50 min. Conditioneel geen probleem, maar mijn gewrichten vinden het blijkbaar niet zo leuk.
Meer mensen last van de knie?
Probeer eens wat meer te variëren. Als je training standaard 12.5km in 50 min is gok ik dat je in wedstrijden ook niet veel harder gaat dan dat tempo.
In dat geval train je dus standaard op maximaal en ja, dat kan wel tot pijntjes leiden
Anyway, pijn in de knie kan vaak met de aanhechting van een spier te maken hebben. Wellicht hamstring? Extra rekoefeningen kunnen dan helpen. Dit is puur op eigen ervaringen gebaseerd, dus goede kans dat ik in jouw specifieke situatie onzin sta uit te kramen.
Hopelijk blijft het mooi weer en kun je lekker in het zonnetje hangen! Beste recept tegen spierpijn.
Ik moetmoetmoet vandaag rennen.
Als je moetmoetmoet, waarom ben je dan nog niet op weg?
Mijn spierpijn valt relatief mee na gisteren, al heb ik ook altijd op de tweede dag meer spierpijn vaak (wat Serinde volgens mij ook zei ). Toch wel blij met hoe het gisteren ging, nu ik er vandaag aan terug denk. Er zit alleen nog wel wat ruimte voor verbetering op de 10 kilometer, maar dat maakt het juist een leuke uitdaging voor de rest van dit jaar.
Benen voelen goed! Al wist dat soms pas aan het eind van de dag erg :p wel duizend honger, ik kan nooit zo goed eten als ik diep ben gegaan in een wedstrijd dus vandaag maar even rechtzetten;)
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Heb afgelopen woensdag vrijwel direct na het eten gelopen. Had me express al ingehouden en weinig gegeten, maar dat mocht niet baten. Liep voor geen meter. Normaal doe ik dat nooit, maar het kwam nu zo uit, moest later die avond nog weg namelijk. Maar goed, de 8 km volbracht die op de planning stonden uiteindelijk, ook al was de tijd niet om over naar huis te schrijven. Vanavond de mountainbike weer eens loslaten in de LDD, eens kijken of later dit weekend ik nog een rondje kan gaan lopen.
Als je moetmoetmoet, waarom ben je dan nog niet op weg?
Mijn spierpijn valt relatief mee na gisteren, al heb ik ook altijd op de tweede dag meer spierpijn vaak (wat Serinde volgens mij ook zei ). Toch wel blij met hoe het gisteren ging, nu ik er vandaag aan terug denk. Er zit alleen nog wel wat ruimte voor verbetering op de 10 kilometer, maar dat maakt het juist een leuke uitdaging voor de rest van dit jaar.
Omdat m'n vader over 5 minuten voor de deur staat.
Vandaag sla ik over. Vanavond naar Bruinisse, en dan gaan de schoentjes natuurlijk mee. Ik vond het vorig jaar erg leuk om op zondagochtend in alle vroegte (06:00 uur) de Zeelandbrug op en neer te rennen, misschien ga ik dat wel weet doen.
Hier ook. Een 10 km heeft geen effect meer op het gestel.
Hmm ik denk dat dat voor mij niet het geval is. Voelde na de finish al flinke pijnscheuten in mijn benen dus heb mezelf zeker wel pijn gedaan Maar 7km uitfietsen naar huis helpt wel een beetje tegen de ergste spierpijn!
Op vrijdag 30 mei 2014 09:18 schreef ..-._---_-.- het volgende: Vandaag sla ik over. Vanavond naar Bruinisse, en dan gaan de schoentjes natuurlijk mee. Ik vond het vorig jaar erg leuk om op zondagochtend in alle vroegte (06:00 uur) de Zeelandbrug op en neer te rennen, misschien ga ik dat wel weet doen.
Nice, lijkt me ook een leuke ervaring ja
Hier vanmiddag hoop ik nog een LDL vn 15 km te doen. Lekker op het gemakje, de laatste lange training voor volgende week!
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Dat is zeker gek, want na afloop uren op een terras zitten is normaal gesproken een voorwaarde voor spierpijn, wegens het afknijpen van de doorbloeding op een rieten stoel.
Hmm ik denk dat dat voor mij niet het geval is. Voelde na de finish al flinke pijnscheuten in mijn benen dus heb mezelf zeker wel pijn gedaan Maar 7km uitfietsen naar huis helpt wel een beetje tegen de ergste spierpijn!
Ja, maar jij liep 15 kilometer in een ziedend tempo. Met steeds snellere kilometers. Als je nu ook nergens last van zou hebben dan zou ik je nu moeten haten.
Ik wil ook lopen maar dan moet postnl even op de site zetten hoe laat ze mijn pakje komen brengen. Anders nemen ze het weer mee terug, net als woensdag en duurt het allemaal nog langer. En voor het gemak komen ze zaterdag ipv vandaag mijn zooplus spullen brengen. Doe dat ff allemaal tegelijk ofzo. Kleine pakjes laat ik tegenwoordig bij ah brengen, ideaal, helaas zijn deze te groot om op de fiets te versjouwen
Dat is zeker gek, want na afloop uren op een terras zitten is normaal gesproken een voorwaarde voor spierpijn, wegens het afknijpen van de doorbloeding op een rieten stoel.
[..]
Ja, maar jij liep 15 kilometer in een ziedend tempo. Met steeds snellere kilometers. Als je nu ook nergens last van zou hebben dan zou ik je nu moeten haten.
Op vrijdag 30 mei 2014 09:41 schreef Murmeli het volgende: Ik wil ook lopen maar dan moet postnl even op de site zetten hoe laat ze mijn pakje komen brengen. Anders nemen ze het weer mee terug, net als woensdag en duurt het allemaal nog langer. En voor het gemak komen ze zaterdag ipv vandaag mijn zooplus spullen brengen. Doe dat ff allemaal tegelijk ofzo. Kleine pakjes laat ik tegenwoordig bij ah brengen, ideaal, helaas zijn deze te groot om op de fiets te versjouwen
Als de postbode nou een GPS tracker had kon je hem tegemoet lopen
WTF! Snap het idee op zich wel, maar waarom moet 'ie persé weg? En verander dan sowieso de naam ook. Maar die 700 deelnemers die er extra tussen lopen zou toch geen probleem moeten zijn? Wou het volgend jaar misschien daar nog eens proberen, maar niet dus
WTF! Snap het idee op zich wel, maar waarom moet 'ie persé weg? En verander dan sowieso de naam ook. Maar die 700 deelnemers die er extra tussen lopen zou toch geen probleem moeten zijn? Wou het volgend jaar misschien daar nog eens proberen, maar niet dus
Ja die naam vind ik raar. En blijkbaar vinden ze de korte afstanden belangrijker. Jammer wel, zeker als je plannen had om hem zelf eens te lopen. Wel leuk, 25 km. Als de hm me bevalt kan ik daar de 25 wel proberen te doen. Zou voor 27.5 ook gegolden hebben trouwens.
Gisteravond en verder voelde ik niet dat ik had gelopen. Heb ook nooit echt last van de 10k. Maar nu wel: spierpijn in bovenbenen. Blij mee, want laat zien dat ik er gister veel aan heb gedaan voor die eindtijd
La_T wat heb jij mooi gelopen, zie ik nu!
Levitas jammer dat we elkaar niet meer hebben gezien. Dat terrasje had je kunnen helpen met je verwerkingsproces. De meet was overigens geen georganiseerde, ik liep iedereen letterlijk tegen het lijf (dat klinkt gek)
Tnx, stream en jero! We hebben besloten dat we vooral van de omgeving gaan genieten vanavond We lopen 9km door een verschrikkelijk mooi stuk bos, zonde om daar geen aandacht voor te hebben en maar zo snel mogelijk weer terug zijn in het dorp Verder vrees ik afstand, zon en temperatuur... Gelukkig heb ik me al ingeschreven, kan ik iig niet meer terug
(en er doen maar 40 vrouwen mee ofzo op de 10km.. Ben benieuwd of ik laatste kan worden )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
De eerste foto's van de GT staan op oypo. Een fotograaf die in burst modus alle lopers kort na de start heeft geprobeerd te schieten.
Ik zag al meerdere malen Yuki voorbijkomen, maar ook pa GotC. Verder mensen die met hun smartphone rommelen, iemand die zijn neus snuit en zelfs een dame achterin in lang-lang en handschoenen.
Op vrijdag 30 mei 2014 10:14 schreef E.T. het volgende: Tnx, stream en jero! We hebben besloten dat we vooral van de omgeving gaan genieten vanavond We lopen 9km door een verschrikkelijk mooi stuk bos, zonde om daar geen aandacht voor te hebben en maar zo snel mogelijk weer terug zijn in het dorp Verder vrees ik afstand, zon en temperatuur... Gelukkig heb ik me al ingeschreven, kan ik iig niet meer terug
(en er doen maar 40 vrouwen mee ofzo op de 10km.. Ben benieuwd of ik laatste kan worden )
Op vrijdag 30 mei 2014 10:14 schreef E.T. het volgende: Tnx, stream en jero! We hebben besloten dat we vooral van de omgeving gaan genieten vanavond We lopen 9km door een verschrikkelijk mooi stuk bos, zonde om daar geen aandacht voor te hebben en maar zo snel mogelijk weer terug zijn in het dorp Verder vrees ik afstand, zon en temperatuur... Gelukkig heb ik me al ingeschreven, kan ik iig niet meer terug
Go girls! Succes
Ik ga ook eens foto's zoeken. Eerst een hele sterke bak
Op vrijdag 30 mei 2014 10:15 schreef Zwabberhark het volgende: De eerste foto's van de GT staan op oypo. Een fotograaf die in burst modus alle lopers kort na de start heeft geprobeerd te schieten.
Ik zag al meerdere malen Yuki voorbijkomen, maar ook pa GotC. Verder mensen die met hun smartphone rommelen, iemand die zijn neus snuit en zelfs een dame achterin in lang-lang en handschoenen.
En DeeBee en kepler, en zelfs YUR in het klein ergens aan een zijkantje
Als ik terug ben van de fysio kunnen we even kijken of het misschien toch lukt.
Nee joh meis, hoeft niet. Ik ga zo gewoon. Hang wel een briefje op dat ze t bij de buren moeten brengen. Waarschijnlijk komen ze gewoon in de middag, das altijd zo
Nee joh meis, hoeft niet. Ik ga zo gewoon. Hang wel een briefje op dat ze t bij de buren moeten brengen. Waarschijnlijk komen ze gewoon in de middag, das altijd zo
En viel het jou ook zo mee? Heb je nog een minuut gewandeld? Of in een stuk gelopen?
In een stuk gelopen. En ik had voor mijn gevoel nog wel even door kunnen gaan. Maar zoals te zien is heb ik het tempo heel laag gehouden. Morgen de 30 minuten.
Ik doe toch ook iets fout met mijn intervallen volgens mij Gaan meestal niet heel veel harder dan het tempo van gisteren... Maarja je bent een diesel of niet he.
Dat viel eigenlijk nog wel mee. Wat vooral koud was was die laatste 500 meter met natte schoenen en kleding naar de finish. Het water zelf was best lekker.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang achter elkaar lopen duurt nog wel even hier denk ik. Gisteren wel lekker gelopen, alleen iets te snel begonnen.
Denk dat ik voortaan mezelf ga dwingen niet harder dan 5:30 te lopen en eerst de intervallen op te rekken ipv harder te lopen en het vervolgens niet lang vol te houden. Of mezelf kapot te lopen
Zo, 5 km joggen done. Moest op 7.55/km, das niet gelukt, maar wel tussen 7.40 en 7.45 en dat vind ik ook goed. Hartslag rond de 130. Wel moeilijk, rustig lopen, werd er doodmoe van. Maar dat zal nog wel wennen!
Op vrijdag 30 mei 2014 12:07 schreef Murmeli het volgende: Zo, 5 km joggen done. Moest op 7.55/km, das niet gelukt, maar wel tussen 7.40 en 7.45 en dat vind ik ook goed. Hartslag rond de 130. Wel moeilijk, rustig lopen, werd er doodmoe van. Maar dat zal nog wel wennen!
Zolang achter elkaar lopen duurt nog wel even hier denk ik. Gisteren wel lekker gelopen, alleen iets te snel begonnen.
Denk dat ik voortaan mezelf ga dwingen niet harder dan 5:30 te lopen en eerst de intervallen op te rekken ipv harder te lopen en het vervolgens niet lang vol te houden. Of mezelf kapot te lopen
Wat loop jij nu dan? Ik was dinsdag ook veel te snel gestart dat was ook geen succes haha. Dus had gisteren mijn vriend bij om me in bedwang te houden.
Wat loop jij nu dan? Ik was dinsdag ook veel te snel gestart dat was ook geen succes haha. Dus had gisteren mijn vriend bij om me in bedwang te houden.
Als ik niet oplet loop ik 5:00, ik moet echt continu nadenken om 6:00 te blijven lopen. Ik hoop dat ik snel wat meer routine krijg wbt tempo's maar hoor hier vaker voorbij komen dat dat erg lastig is, dus bem benieuwd.
Ik werd er doodmoe van. Soms had ik wel even een lekker ritme te pakken maar dat raakte ik steeds kwijt. Misschien leer ik het nog wel. Het moet een aantal keer in mijn hm schema dus genoeg tijd om te oefenen.
Als ik niet oplet loop ik 5:00, ik moet echt continu nadenken om 6:00 te blijven lopen. Ik hoop dat ik snel wat meer routine krijg wbt tempo's maar hoor hier vaker voorbij komen dat dat erg lastig is, dus bem benieuwd.
Probeer eens nog langzamer dan 6?
Ik ga als ik niet nadenk 5.30 lopen ongeveer maar dan ben ik na 5 km dood. Of eigenlijk na 3 al en die laatste 2 km zit ik dan uit omdat het moet
Op vrijdag 30 mei 2014 12:20 schreef Zwabberhark het volgende: Een heel langzaam tempo vind ik vaak meer belastend voor het gestel dan een normaal tempo.
Dat gevoel had ik ook. Mijn kont ging zich teveel aanspannen. En daar zat gisteren ook al een spier te kloten. Achja, zondag mag ik ietsje sneller.
Langzaam lopen is vooral een kwestie van gewenning. Als je probeert lekker ontspannen te blijven lopen, en dus niet onnodig je kont aan gaat spannen, gaat het al een stuk beter. Ontspanning is sowieso wel heel belangrijk bij lopen, vind ik.
Op vrijdag 30 mei 2014 12:24 schreef hatsaflats het volgende: Langzaam lopen is vooral een kwestie van gewenning. Als je probeert lekker ontspannen te blijven lopen, en dus niet onnodig je kont aan gaat spannen, gaat het al een stuk beter. Ontspanning is sowieso wel heel belangrijk bij lopen, vind ik.
Ja dat idee heb ik ook. En probeer ook binnen een bepaalde zone het tempo te vinden wat natuurlijk voelt. Soms is 6.35 voor mij echt een enorme opgave, terwijl 6.30 of 6.40 dan wel lekker gaat.
Op vrijdag 30 mei 2014 12:24 schreef hatsaflats het volgende: Langzaam lopen is vooral een kwestie van gewenning. Als je probeert lekker ontspannen te blijven lopen, en dus niet onnodig je kont aan gaat spannen, gaat het al een stuk beter. Ontspanning is sowieso wel heel belangrijk bij lopen, vind ik.
Juist ontspannen lopen is bij lage tempo's heel moeilijk, omdat je ook zwaarder gaat lopen.
Juist ontspannen lopen is bij lage tempo's heel moeilijk, omdat je ook zwaarder gaat lopen.
Ik heb juist altijd het gevoel dat ik lekker licht aan het hobbelen ben op die lage tempo's. Gewoon, op m'n dooie gemakje hobbeldebobbel op 7:00/km. Het voelde alsof ik dat rondje best nog een keer zou kunnen lopen.
Op vrijdag 30 mei 2014 12:13 schreef Zwabberhark het volgende: Waar zou dat Ekidennieuws moeten zijn? Of krijgen alleen mensen die ook vorig jaar deelnamen dat?
Inmiddels wel? Via PM. En anders alleen voor vorige deelnemers
Foto's Golden Ten ook hier te spotten. Panorama foto's, het kan dus dat je ineens een lichaamshelft mist, of dat je visueel wordt doorboord door een dranghek
Op vrijdag 30 mei 2014 12:13 schreef Zwabberhark het volgende: Waar zou dat Ekidennieuws moeten zijn? Of krijgen alleen mensen die ook vorig jaar deelnamen dat?
Ik heb tot nu toe het volgende gedaan: - Voor ieder team 1 persoon per pm benaderd om teamcaptain / aanspreekpunt te zijn. - Zodra ik bevestiging daarover krijg, verstuur ik dat team de startvolgorde met teamcaptain / aanspreekpunt per pm.
Dus als je nog niks hebt gekregen, dan ben je waarschijnlijk geen teamcaptain en heeft de gevraagde teamcaptain voor jouw team nog geen bevestiging gegeven...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
Totaal 147 kilometer deze maand, alweer een record. Misschien ga ik morgen, als ik me lekker voel nog een heel klein stukkie, zodat ik op meer dan 150 kom.
En heb richting de organisatie van de ekiden het verzoek gedaan de teamnamen te wijzigen
De volgende teamnamen heb ik doorgegeven: Fok! wat snel Ladies in Fok! Fok!ing Determination Fok!ing in Love Fok!ing hard gezwoten Niet mokken, lekker Fok!en
Op vrijdag 30 mei 2014 09:30 schreef Guard het volgende: Herstel training vandaag, lekker wandelen met mijn ouders. Geen spierpijn na gisteren dus dat is
hetzelfde gebied? Geen spierpijn van gisteren. Achillespees is er wat minder blij mee. Even een plan van aanpak maken.Maar goed loopje was leuk, als het gestel weer wat beter is zeker voor herhaling vatbaar.
bij mij stond hij dus ook op het programma voor volgend jaar.
Op vrijdag 30 mei 2014 13:43 schreef streamnl het volgende: Als ik van alle teamcaptains de volgorde van de namen krijg, dan zet ik alles (morgen) goed in het excel bestand. Liefst via PM.
Kiek oen PM
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Op vrijdag 30 mei 2014 13:55 schreef YUR het volgende: Filmpje van de start van gisteren, met meerdere forumgenoten die door het beeld flitsen. Ikzelf rond seconde 40.
Oke lastig. Ik doe nu maar iets haha en meestal gaat het goed. Afgelopen dinsdag niet.. haha.
Weer een hoop om bij te lezen. Wel weer een hoop goede tijden en verslagen.
Ik lig nog steeds op schema om aan te komen moedigen in Putten. Dat wil zeggen dat de jongste slaapt en op tijd wakker zou moeten zijn. En de hardlopende dochter wil komen kijken. So far, so good.
Guppy, E.T. en Swets tijd en zin om even te meeten voor de tijd? Mijn afspraak van vanavond is verzet, dus ik ben redelijk flexibel. Als de kinderen geen zin meer hebben, gaan we terug.
Hm, opeens een zonnetje hier, terwijl het de hele dag (en weekend) zou gieten van de regen. Moet eigenlijk morgen, maar vandaag komt wat beter uit in de planning. Werk maar even opzij schuiven en kijken of die 2x 18´ net zo makkelijk gaat als die 2x 17´ gisteren
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op vrijdag 30 mei 2014 15:13 schreef flipsen het volgende: Hm, opeens een zonnetje hier, terwijl het de hele dag (en weekend) zou gieten van de regen. Moet eigenlijk morgen, maar vandaag komt wat beter uit in de planning. Werk maar even opzij schuiven en kijken of die 2x 18´ net zo makkelijk gaat als die 2x 17´ gisteren
Jij had toch gisteren die poll gemaakt wanneer je moest lopen? Ben je nou gisteren nog geweest? Zo nee: dan moet je vandaag wel
Op vrijdag 30 mei 2014 16:04 schreef Guard het volgende: De midwinter marathon is geen marathon meer. Mini-marathon wordt 10 EM, Asselronde wordt 25 km
hetzelfde gebied? Geen spierpijn van gisteren. Achillespees is er wat minder blij mee. Even een plan van aanpak maken.Maar goed loopje was leuk, als het gestel weer wat beter is zeker voor herhaling vatbaar.
Ben vandaag bij mijn ouders gaan wandelen zuid oost Brabant.
Beetje rustig doen, dat 'loopje' in sept is belangrijkst En nog een keertje lopen in de LDD kan altijd, maar ook een keertje bij jouw in de buurt
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
En alweer terug. De hoop op 2x 18´ heel snel opgegeven, door een veel te energieke hond (niet de onze, dus kon ook niet los). Dan maar Cooperen en daarna de 18´ volmaken. Dat ging redelijk, maar toen ik aan de 2e 18´ begon werd ik opgehouden door een auto die iets wilde vragen en daarna een losse veter en toen had ik het ook wel gehad
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien morgenochtend nog even, anders wordt het pas maandag weer. Alle weekendrunners heel veel plezier en PR´s gewenst
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Hele dag bewolkt en niet onwijs warm. Ga ik een rondje rennen, gaat de zon schijnen en wordt het nog best warm. Nouja, ik heb weer braaf in het park gespeeld.
Ja, wie is het? We hebben allemaal zo'n beetje de voorkeur voor de 5km opgegeven, maar ik wil ook best de 10 of de 7,nogwat doen hoor.
Ja dat had ik ook aangegeven. Hoewel liever niet de 7 want dan moet ik als laatste en dat vind ik niet leuk Maar we gaan het nog zien. Het is dan Nirak of degene van wie ik niet weet wie het is. Want jij en yuki zijn al hier geweest
Ik heb zondag nog een run, en ik heb het gevoel dat ik daarvoor vreselijk uit vorm ben. Zie er best tegen op. Dan maandag nog naar het ziekenhuis en dan heb ik nog tot zaterdag om een beetje te herstellen.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Ik heb zondag nog een run, en ik heb het gevoel dat ik daarvoor vreselijk uit vorm ben. Zie er best tegen op. Dan maandag nog naar het ziekenhuis en dan heb ik nog tot zaterdag om een beetje te herstellen.
Oei, wat moet je in het ziekenhuis doen? En welk team nummer had jouw team ook alweer? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken in Parijs... of starten jullie in Hamburg?
Mijn totalen deze maand: 130.05 km 9500 kcal 10h:15m:16s
Oei, wat moet je in het ziekenhuis doen? En welk team nummer had jouw team ook alweer? Dan weet ik waar ik naar moet zoeken in Parijs... of starten jullie in Hamburg?
Jij traint te weinig voor de tijden die je loopt of je loopt te hard met jouw trainingsarbeid
Jij traint te weinig voor de tijden die je loopt of je loopt te hard met jouw trainingsarbeid
Het is een beetje toch wel de balans die mij fit houdt, deze snelheid en deze hoeveelheid...
Veel langzamer gaat mij niet lukken (zitten deze maand wel een 10km wedstrijd en een 5 km tempoloop in wat de snelheid wat omhoog gooit) en als ik veel meer ga trainen, blijf ik tegen blessures aanlopen, dus vandaar...
[ Bericht 13% gewijzigd door MaleDuck op 30-05-2014 19:57:21 ]
Ja dat had ik ook aangegeven. Hoewel liever niet de 7 want dan moet ik als laatste en dat vind ik niet leuk Maar we gaan het nog zien. Het is dan Nirak of degene van wie ik niet weet wie het is. Want jij en yuki zijn al hier geweest
Hoi Ik ben 't niet
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.
Op vrijdag 30 mei 2014 18:36 schreef Daywalk3r het volgende: Ik had nog twijfels om wellicht nog wel te gaan zondag, maar ik ga kroamschuddn. Dus ik ga hier een duurloop doen.
Benieuwd hoeveel mensen hier weten wat kroamschudd'n is. Herman Finkersfans moeten wel een idee hebben.
Hoe bekend is Henk Borgmeijer in Nederland? Hij was speaker in Putten vandaag. Ik ken hem met name van diverse Twentse loopjes, maar geen idee of hij landelijk opereert. Hij doet het altijd wel leuk.
Ik moet de dames wel gezien hebben vandaag, maar niet herkend. Ik meende in een glimp Swets te herkennen, maar ik ben niet zeker. Als ik het me goed herinner en ik de juiste persoon voor heb, zwart t-shirt en samen met een dochter, kan dat? Ik heb niet zo'n goed geheugen voor wie er wel of geen kind(eren) hebben...
all my bags are packed, I'm ready to go.... zo direkt in de auto voor de lange reis "up North" naar de stad die er niet meer is....jammer, voorheen ging de CHCH marathon door de stad maar dat lukt niet overal meer dus aangepaste route.
Op vrijdag 30 mei 2014 20:30 schreef rechtsedirecte het volgende: all my bags are packed, I'm ready to go.... zo direkt in de auto voor de lange reis "up North" naar de stad die er niet meer is....jammer, voorheen ging de CHCH marathon door de stad maar dat lukt niet overal meer dus aangepaste route.
dank je wel Stream! Er staat niet al te veel op het spel, gewoon een lekker rondje lopen in een andere omgeving om wat kilometers te maken maar toch wel een beetje een streeftijd in gedachte. Alleen de HM heeft pacers dus ik denk dat ik daar de eerste 10km maar blijf achterplakken want ik weet van mijzelf dat ik pas na een kilometer of 7-8 lekker begin te lopen dus die mag me door het eerste gedeelte heen helpen zodat ik een beetje op tempo blijf
Op vrijdag 30 mei 2014 20:37 schreef rechtsedirecte het volgende: gewoon een lekker rondje lopen in een andere omgeving om wat kilometers te maken maar toch wel een beetje een streeftijd in gedachte.
Op vrijdag 30 mei 2014 20:40 schreef pijll het volgende: Ik zit bij de Ekiden gelukkig bij een aantal snellen in het team. Hoef ik minder mijn best te doen
quote:
Op vrijdag 30 mei 2014 20:44 schreef Zwabberhark het volgende: Ik stel voor dat alle druk onmiddellijk bij Corniel op de schouders gelegd wordt.
SPOILER
Blijkbaar zit MD vol vertrouwen. Hij denkt namelijk dat wij hem rond de 3uur en 28 minuten gaan lopen... Ik stel voor dat wij hem gaan verassen en hem onder de 3uur en 25 minuten gaan lopen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind de andere Ekiden-teams echt gezellig
It is me! maar ik was even druk vandaag, dus ik heb net pas de bevestiging naar MD verstuurd Ik had niet gelezen dat dat moest… maar bij deze dus, jullie teamcaptain!
* Guard mompelt/moppert wat over marathon training
marathon training is niet altijd leuk Guard
Post hier nauwelijks, maar lees wel mee en leek me leuk om mee te doen.
heb je wel eens goed alle fotoboeken van de Ekiden-deelnemers doorgeworsteld?
dit dus... en fartlek (hou ik personlijk meer van dan interval)
Dit dus. En het was ook niet eerlijk want de kids en de M kregen wel een medaille en de andere afstanden niet.
quote:
Op vrijdag 30 mei 2014 12:18 schreef Murmeli het volgende: Ik werd er doodmoe van. Soms had ik wel even een lekker ritme te pakken maar dat raakte ik steeds kwijt. Misschien leer ik het nog wel. Het moet een aantal keer in mijn hm schema dus genoeg tijd om te oefenen.
Babysteps weet je nog. In Hoorn konden we samen ook prima langzaam lopen.
quote:
Op vrijdag 30 mei 2014 20:30 schreef rechtsedirecte het volgende: all my bags are packed, I'm ready to go.... zo direkt in de auto voor de lange reis "up North" naar de stad die er niet meer is....jammer, voorheen ging de CHCH marathon door de stad maar dat lukt niet overal meer dus aangepaste route.
Ik heb het leaving on a jet plane voor je waargenomen vandaag. 2 keer zelfs, best leuk dat rondje van de zaak van Transavia waarbij ze ons vliegveld Groningen nog even lieten zien.
Verder zag ik in dit topic nog mooie foto's Gogo!
De verslagjes in het vorige topic moet ik even rustig voor gaan zitten maar over het algemeen zag ik allemaal mooie tijden voorbij komen. Echt top gedaan allemaal!
Wij zijn dus weer thuis maar ik ga zonder toch skippen. Even tot rust komen met de kids voor ze maandag weer naar school moeten.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
dit is meer een remedie om verder te lopen ipv harder lijkt mij
dit dus... en fartlek (hou ik personlijk meer van dan interval)
Ik doe, dankzij Evy, 1 keer per week korte duurloop, 1 keer lange duurloop en 1 keer interval en bij de duurlopen probeer ik tabata erbij te doen. Interval en afwisseling zit wel goed denk ik. Ik zal me eens verdiepen in fartlek .
Ik doe, dankzij Evy, 1 keer per week korte duurloop, 1 keer lange duurloop en 1 keer interval en bij de duurlopen probeer ik tabata erbij te doen. Interval en afwisseling zit wel goed denk ik. Ik zal me eens verdiepen in fartlek .
Andere tips zijn ook nog welkom
Dan als bepaalde tempo's gemakkelijk gaan de tempo's ietsje opschroeven.
PuttenPowerRun; Geweldig mooi parcours! Me vergaapt aan vreselijk mooie huizen onderweg.. Stukjes trailen door het bos GPS had het moeilijk onder het dikke bladerdek. Ik hoopte op 1.10, maar zou tevreden zijn met alles tussen de 1.10 en 1.15. Afgeklokt in 1.09.45 (alleen zegt mijn Garmin dat ik 9.64km heb gelopen ipv 10.. ik vermoed door de moeilijke GPS hier en daar.).
Evengoed meer dan dik tevreden! Daarna met Swets (idd, zwart t-shirt ) en kinderen bij De Muur gaan eten.. Alles wat ik er af gelopen heb, zit er weer dubbel aan
Hier was het allemaal nog makkelijk, zo vlak na de start:
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
Opbouwen van 5 naar 10 km, wat zijn de do's en dont's? Ik loop nu 5km dankzij Evy maar heb niet de tijd om 3x in de week te gaan hardlopen, 1x in de week is momenteel de max aangezien ik het combineer met andere sport (bootcamp). Wil de komende weken nog even 5 blijven lopen zodat die stabiel en goed zit, maar daarna wel eens rustig naar 10km toe werken.
Op vrijdag 30 mei 2014 21:48 schreef douche-eendje het volgende: Opbouwen van 5 naar 10 km, wat zijn de do's en dont's? Ik loop nu 5km dankzij Evy maar heb niet de tijd om 3x in de week te gaan hardlopen, 1x in de week is momenteel de max aangezien ik het combineer met andere sport (bootcamp). Wil de komende weken nog even 5 blijven lopen zodat die stabiel en goed zit, maar daarna wel eens rustig naar 10km toe werken.
Normaal gesproken wordt 10%-regel gehanteerd: max 10% meer afstand of tijd opbouwen per week. Weet niet in hoeverre die toepasbaar is als je 1x per week loopt. Dan is 't misschien wel te veel...
Normaal gesproken wordt 10%-regel gehanteerd: max 10% meer afstand of tijd opbouwen per week. Weet niet in hoeverre die toepasbaar is als je 1x per week loopt. Dan is 't misschien wel te veel...
Op vrijdag 30 mei 2014 21:45 schreef E.T. het volgende: PuttenPowerRun; Geweldig mooi parcours! Me vergaapt aan vreselijk mooie huizen onderweg.. Stukjes trailen door het bos GPS had het moeilijk onder het dikke bladerdek. Ik hoopte op 1.10, maar zou tevreden zijn met alles tussen de 1.10 en 1.15. Afgeklokt in 1.09.45 (alleen zegt mijn Garmin dat ik 9.64km heb gelopen ipv 10.. ik vermoed door de moeilijke GPS hier en daar.).
Evengoed meer dan dik tevreden! Daarna met Swets (idd, zwart t-shirt ) en kinderen bij De Muur gaan eten.. Alles wat ik er af gelopen heb, zit er weer dubbel aan
Hier was het allemaal nog makkelijk, zo vlak na de start: [ afbeelding ]
Mooie tijd ET.
Ik heb inmiddels mijn vakantieloopjes uit de Garmin gehaald.
SPOILER
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ook weer thuis Maar even een langzaam aan loopje gedaan a la Mossel. Ik moet zeggen dat het verdomd lastig is om te lopen met de rem er op. Maar aan de andere kant wel heel relaxed lopen. Had het idee dat ik er moeiteloos nog 7,5km bij had kunnen lopen. Als ik eens meer tijd heb dat maar eens proberen http://www.endomondo.com/workouts/348884412/4985471
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
265, wij starten vanuit Hamburg. Ziekenhuis is op zich niks bijzonders, maar wel inwendig onderzoek en behandeling waar ik de vorige keer wel een weekje last van heb gehad.
It has to mean something Could never mean more than a sacrifice
Blijkbaar zit MD vol vertrouwen. Hij denkt namelijk dat wij hem rond de 3uur en 28 minuten gaan lopen... Ik stel voor dat wij hem gaan verassen en hem onder de 3uur en 25 minuten gaan lopen
Ik ben on ieder geval niet de snelle in dat team. Maar gezien het gebrek aan recente wedstrijdervaring heb ik mijn tijden redelijk conservatief geschat. Ik heb goede hoop een minuut onder de opgegeven tijd te lopen...
Weet ik! Maar toch zou ik zeggen: probeer jij eens op 6.50/7.10 te lopen, misschien is dat wel minder zwaar dan 8.00.
Uhm...nee, ik geloof nooit dat ik dat 10km ga volhouden. Maar ik ga binnenkort weer opnieuw opstarten vanaf 5 dus wie weet wat er dan allemaal gaat lukken.
Oja, en nog even edit: Ik zit het topic van gisteren terug te lezen. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Yur.
Uhm...nee, ik geloof nooit dat ik dat 10km ga volhouden. Maar ik ga binnenkort weer opnieuw opstarten vanaf 5 dus wie weet wat er dan allemaal gaat lukken.
Oja, en nog even edit: Ik zit het topic van gisteren terug te lezen. Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag Yur.
Nee, geen 10 km. Gewoon eens een km kijken hoe het voelt. Iets grotere stappen nemen oid? Maar ik lul misschien dikke onzin hoor
Op vrijdag 30 mei 2014 18:39 schreef capricia het volgende: Mensen die de Loop van LeidscheRijn gedaan hebben: alle persoonlijke finish-video's staan online.
Hmm, beter dan in Leiden, maar nog steeds een kwestie van:
Op vrijdag 30 mei 2014 21:56 schreef Pandaplint het volgende: Ook weer thuis Maar even een langzaam aan loopje gedaan a la Mossel. Ik moet zeggen dat het verdomd lastig is om te lopen met de rem er op. Maar aan de andere kant wel heel relaxed lopen. Had het idee dat ik er moeiteloos nog 7,5km bij had kunnen lopen. Als ik eens meer tijd heb dat maar eens proberen http://www.endomondo.com/workouts/348884412/4985471
Goed bezig! En dat langzamer lopen went vanzelf. Echt. Geef het een week of vijf, zes en je weet niet meer beter.