Nee, voor de steun.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:12 schreef Ulx het volgende:
[..]
Voor de vorm? Want zo'n zieke is achterlijk, die merkt toch niks?
Kon hij zich niet een beetje beter gedragen ?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:09 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Nee, ze was veel te veel bezig in haar eigen kracht te staan. En ik vind het vooral egoïstisch van haar dat ze haar man vlak voor zijn dood heeft verlaten, kon ze niet een beetje wachten?
Gezien de omstandigheden is het niet zo gek dat hij anders was geworden. En het gaat niet over schijnheiligheid, ze had hem wel kunnen blijven steunen in zijn laatste dagen, in plaats van hem extra pijn te bezorgen. Het gaat niet over schijnheiligheid of moet, eerder over altruïsme. Waarom nog een schop erachteraan geven?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kon hij zich niet een beetje beter gedragen ?![]()
Met een uitgestreken gezicht zitten wachten tot de man die jij niet meer kunt verdragen omdat hij heel iemand anders is geworden dan hij eens was doodgaat, omdat je niet de moed hebt om op te stappen. Dat vind ik nu weer niks.
Lekker schijnheilig blijven terwijl je elke dag een grotere hekel aan hem en zijn gedrag krijgt. Braaf snikken bij de crematie en hem dan pas met een noodgang smeren naar Hawai om daar nog na te rillen van de ellende die hij je bezorgt heeft. Nee dat is het helemaal hoor....
2quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kon hij zich niet een beetje beter gedragen ?![]()
Met een uitgestreken gezicht zitten wachten tot de man die jij niet meer kunt verdragen omdat hij heel iemand anders is geworden dan hij eens was doodgaat, omdat je niet de moed hebt om op te stappen. Dat vind ik nu weer niks.
Lekker schijnheilig blijven terwijl je elke dag een grotere hekel aan hem en zijn gedrag krijgt. Braaf snikken bij de crematie en hem dan pas met een noodgang smeren naar Hawai om daar nog na te rillen van de ellende die hij je bezorgt heeft. Nee dat is het helemaal hoor....
Misschien had hij die dan wel minder nodig gehad.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Daarvoor had hij toch al drank en pillen?
Ik vind het wel gek dat hij zich aan de drank vergreep. Een terminale ziekte vind ik geen goed excuus. Als hij zijn leven toen al onverdraagelijk vond had er er meteen een eind aan moeten maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:23 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Gezien de omstandigheden is het niet zo gek dat hij anders was geworden. En het gaat niet over schijnheiligheid, ze had hem wel kunnen blijven steunen in zijn laatste dagen, in plaats van hem extra pijn te bezorgen. Het gaat niet over schijnheiligheid of moet, eerder over altruïsme. Waarom nog een schop erachteraan geven?
Gewoon een egoistische vrouw die "zichzelf wilde vinden" op een of andere gekke exotische plek vol muskieten, zodat ze daar "in haar kracht kon staan", omdat ze "voor zichzelf heeft gekozen".
Je hebt eigenlijk nooit een goed excuus om je aan de drank te vergrijpen, maar het is helemaal niet zo gek, aangezien hij terminaal ziek was. Ik vind wat die vrouw heeft gedaan gekker.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat hij zich aan de drank vergreep. Een terminale ziekte vind ik geen goed excuus.
Welnee joh, kanker is geen goed excuus. Hoor jij jezelf wel praten voordat je iets hier op internet neer kwakt, of plemp je het maar gewoon neer als de virtuele bagger die het is?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat hij zich aan de drank vergreep. Een terminale ziekte vind ik geen goed excuus.
Ik vind het raar dat hij zich blijkbaar niets meer van zijn vriendin aantrok, je kunt wel ziek zijn maar daarom kun je toch nog wel normaal met anderen omgaan zeker met de mensen die je helpen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat hij zich aan de drank vergreep. Een terminale ziekte vind ik geen goed excuus. Als hij zijn leven toen al onverdraagelijk vond had er er meteen een eind aan moeten maken.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je dat onder valse voorwendselen over de rug van een door kanker weggevreten ex-partner waarbij je niet eens de waardigheid kan opbrengen om je belofte na te komen door voor zijn dood terug te komen, en zijn familie doet, hoor je met pek en veren het land uitgejaagd te worden. Niets meer en niets minder. Mensen die dat niet walgelijk vinden hebben op zijn minst een zeer dubieus moraal.
En geloof me, pek en veren is dan nog zeer mild voor zulk uitschot.
2quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het wel gek dat hij zich aan de drank vergreep. Een terminale ziekte vind ik geen goed excuus. Als hij zijn leven toen al onverdraagelijk vond had er er meteen een eind aan moeten maken.
Ik niet. Als ik wist dat mijn leven binnen een bepaalde tijd zou ophouden zou ik er of een eind aan maken of er zoveel mogelijk nog mee willen doen. Laveloos rondhangen lijkt mij echt helemaal niks. Iemand die daar voor kiest deugd niet. Van laf gesproken.....quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:29 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Je hebt eigenlijk nooit een goed excuus om je aan de drank te vergrijpen, maar het is helemaal niet zo gek, aangezien hij terminaal ziek was. Ik vind wat die vrouw heeft gedaan gekker.
Dat weet je helemaal niet, en ik ga mezelf niet verlagen om je die verschrikkelijke ziekte toe te wensen zodat je uit eerste ervaring kan meekrijgen wat voor ontzettend dom, kortzichtig en stompzinnig geblaat je uit je toetsenbord geperst krijgt, maar het scheelt niet veel.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik niet. Als ik wist dat mijn leven binnen een bepaalde tijd zou ophouden zou ik er of een eind aan maken of er zoveel mogelijk nog mee willen doen. Laveloos rondhangen lijkt mij echt helemaal niks. Iemand die daar voor kiest deugd niet. Van laf gesproken.....
Nee dat is het niet. Voor drankmisbruik is geen excuus. Hij kon het niet opbrengen om rekening te houden met zijn vriendin. Zij kon het niet opbrengen dat hij dit niet kon en ging weg.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welnee joh, kanker is geen goed excuus. Hoor jij jezelf wel praten voordat je iets hier op internet neer kwakt, of plemp je het maar gewoon neer als de virtuele bagger die het is?
Dat denk jij nú, maar dat "laveloos rondhangen" was vooral tegen de pijn: en hij was terminaal ziek en zijn relatie was slecht. Als je laf wilt hebben, moet je bij die vrouw zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik niet. Als ik wist dat mijn leven binnen een bepaalde tijd zou ophouden zou ik er of een eind aan maken of er zoveel mogelijk nog mee willen doen. Laveloos rondhangen lijkt mij echt helemaal niks. Iemand die daar voor kiest deugd niet. Van laf gesproken.....
Omdat zij nu letterlijk over de rug van haar expartner probeert binnen te lopen terwijl hij tussen 6 plankies ligt en zij het niet eens kon opbrengen bij zijn crematie te zijn. Fucking duh.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:34 schreef deedeetee het volgende:
Waarom is zij dan slecht en hij zielig ?
Ik vind het niet raar dat hij er moeite mee had. Dat lijkt me in een dergelijke situatie wel heel normaal. Maar er zijn gewoon grenzen....quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat hij zich blijkbaar niets meer van zijn vriendin aantrok, je kunt wel ziek zijn maar daarom kun je toch nog wel normaal met anderen omgaan zeker met de mensen die je helpen.
Niet op de man spelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat weet je helemaal niet, en ik ga mezelf niet verlagen om je die verschrikkelijke ziekte toe te wensen zodat je uit eerste ervaring kan meekrijgen wat voor ontzettend dom, kortzichtig en stompzinnig geblaat je uit je toetsenbord geperst krijgt, maar het scheelt niet veel. Tyf gewoon door een bushokje met je moralistisch verheven geblaat van een hersenloze deurklink dat je er bent.
Sorry, ik kan niet tegen stuitende domheid van een persoon die nog nooit met die ziekte te maken heeftquote:
En wie had er rekening moeten houden met wie?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:34 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee dat is het niet. Voor drankmisbruik is geen excuus. Hij kon het niet opbrengen om rekening te houden met zijn vriendin. Zij kon het niet opbrengen dat hij dit niet kon en ging weg.
Waarom is zij dan slecht en hij zielig ? Mag je als je doodgaat opeens alle fatsoen overboord gooien en moet je partner dan maar alles van je verdragen ?
Zoals beloven dat je op de crematie komt, dat nalaat en jezelf op Hawaï vol laten blaffen onder het mom van 'Patrick beter voelen' ?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat hij er moeite mee had. Dat lijkt me in een dergelijke situatie wel heel normaal. Maar er zijn gewoon grenzen....
Ik vind dat echt een uitstekend excuus.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En je aan alcohol vergrijpen gaat nog niet eens zo heel ver over die grens als je terminaal ziek bent.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:35 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik vind het niet raar dat hij er moeite mee had. Dat lijkt me in een dergelijke situatie wel heel normaal. Maar er zijn gewoon grenzen....
Tegen de pijn zijn wel betere middelen en als je kanker hebt zijn die ook beschikbaar.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:35 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat denk jij nú, maar dat "laveloos rondhangen" was vooral tegen de pijn: en hij was terminaal ziek en zijn relatie was slecht. Als je laf wilt hebben, moet je bij die vrouw zijn.
O ja ? Waar lees jij dat ? Tegen de pijn zijn echt wel betere middelen te krijgen hoor. Hij zoop juist als het wat beter ging. En zijn relatie was slecht omdat hij zich slecht gedroeg.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:35 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat denk jij nú, maar dat "laveloos rondhangen" was vooral tegen de pijn: en hij was terminaal ziek en zijn relatie was slecht. Als je laf wilt hebben, moet je bij die vrouw zijn.
Als ik een terminale ziekte zou hebben kan ik je verklappen dat ik wsl eerder dood ga aan levercirrose dan aan die ziekte... Ik zou me werkelijk waar dag en nacht klem zuipen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik denk dat her vooral emotionele pijn betreft. Heb je daar een pilletje voor ?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tegen de pijn zijn wel betere middelen en als je kanker hebt zijn die ook beschikbaar.
https://www.amc.nl/web/Zo(...)kanker-medicatie.htm
Middelen tegen kanker, maar wat de je tegen mentale pijn? Dan zoek je toch drank en gezelschap in een kroeg vaak.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:39 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Tegen de pijn zijn wel betere middelen en als je kanker hebt zijn die ook beschikbaar.
https://www.amc.nl/web/Zo(...)kanker-medicatie.htm
Nee maar alcohol werkt in elk geval niet en staat in mijn ogen juist een goede verwerking in de weg.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk dat her vooral emotionele pijn betreft. Heb je daar een pilletje voor ?
Verwerking van wat? Het feit dat je op je 30e dood gaat aan een verschrikkelijke ziekte en niets je daaruit gaat helpen? Dat verwerk je niet.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee maar alcohol werkt in elk geval niet en staat in mijn ogen juist een goede verwerking in de weg.
De verwerking van dood gaan?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee maar alcohol werkt in elk geval niet en staat in mijn ogen juist een goede verwerking in de weg.
Ja, maar wat betekent "als het wat beter gaat" als je terminaal ziek bent en je een slechte relatie hebt. En wat die slechte relatie betreft: bij een figuur als die vrouw geloof ik wel dat het van twee kanten gekomen is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:40 schreef deedeetee het volgende:
[..]
O ja ? Waar lees jij dat ? Tegen de pijn zijn echt wel betere middelen te krijgen hoor. Hij zoop juist als het wat beter ging. En zijn relatie was slecht omdat hij zich slecht gedroeg.
Pardon ? Mijn beide ouders zijn er aan overleden. De ene snel en de ander langzaam. Mijn schoonvader overleed vorig jaar door een tumor die zich bovenop zijn long had genesteld.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Sorry, ik kan niet tegen stuitende domheid van een persoon die nog nooit met die ziekte te maken heeft
gehad maar denkt een expert te zijn, dan is het geduld gewoon op. Beter gaat ze even nadenken anders fileer ik haar nog een paar keer.
Dat lijkt mij het domste om te doen, zoek juist de steun bij de mensen om je heen, het zijn de laatste kansen om samen te genieten voor zover dat nog mogelijk is.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:41 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Middelen tegen kanker, maar wat de je tegen mentale pijn? Dan zoek je toch drank en gezelschap in een kroeg vaak.
Dat is heel rationeel van je om te zeggen, maar alcohol wordt door mensen die het zwaar hebben vaak gebruikt als een korte ontsnapping aan de ziekte. En als je vaak aan de alcohol zit, heb je veel korte ontsnappingen en dit wordt als veel fijner ervaren dan het emotionele lijden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Om er niet aan te hoeven denken dat hij doodging. Uit zelfmedelijden omdat hij de gedachte niet kon verdragen. Nogmaals : voor de pijn heb je betere middelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:38 schreef Yalesa het volgende:
[..]
En wie had er rekening moeten houden met wie?![]()
Moest ze ineens verdwijnen vlak voor zijn dood? Waarom had ze al die tijd kunnen blijven en vertrok ze vlak voor zijn dood om zichzelf terug te vinden op een of andere muskietenplek?
Dat drinken was tegen de pijn, waar anders tegen?
Waarom praat je er dan zo dom en stompzinnig over? Je laat echt zien geen enkele vorm van mededogen te hebben en opteert dat iedereen maar gewoon dood moet gaan en elke vorm van emotie onzin is. Dat is echt te dom voor woorden, ik kan er niks anders van maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Pardon ? Mijn beide ouders zijn er aan overleden. De ene snel en de ander langzaam. Mijn schoonvader overleed vorig jaar door een tumor die zich bovenop zijn long had genesteld.
Jawel er zijn vele mensen die dat moeten verwerken. Ik ben er één van en heb mijn ziekte met veel geluk (longtransplantatie) tot nu overleeft.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Verwerking van wat? Het feit dat je op je 30e dood gaat aan een verschrikkelijke ziekte en niets je daaruit gaat helpen? Dat verwerk je niet.
Alleen mensen die die emotionele kant niet begrijpen roepen dat alcohol geen oplossing is, helaas.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:44 schreef Yalesa het volgende:
[..]
Dat is heel rationeel van je om te zeggen, maar alcohol wordt door mensen die het zwaar hebben vaak gebruikt als een korte ontsnapping aan de ziekte. En als je vaak aan de alcohol zit, heb je veel korte ontsnappingen en dit wordt als veel fijner ervaren dan het emotionele lijden.
Jij wel, Patrick niet. Hoe had Patrick het moeten verwerken dan? Hij ging dood. End of story. Dat verwerk je niet.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Jawel er zijn vele mensen die dat moeten verwerken. Ik ben er één van en heb mijn ziekte met veel geluk (longtransplantatie) tot nu overleeft.
Ja dat is een proces waar je doorheen moet tenzij je het geluk hebt (in mijn ogen) om in één klap dood te gaan.quote:
Als je belooft heeft om op de crematie te komen en dat niet heeft gedaan is dat niet netjes. Ik kan er zelf verder wel niet mee zitten maar je hoort wel je beloften na te komen. Nou hij heeft vast belooft niet meer te zuipen anders had hij dat niet stiekem hoeven doen door wodka in een waterflesje te gooien, en zij kwam haar belofte niet na. Tja.... persoonlijks vind ik het laatste minder erg....quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoals beloven dat je op de crematie komt, dat nalaat en jezelf op Hawaï vol laten blaffen onder het mom van 'Patrick beter voelen' ?
Nee dat verwerk je niet maar vanaf moment van diagnose tot het sterven leef je wel, het is aan jou om dat invulling te geven op de manier die de ziekte toestaat.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wel, Patrick niet. Hoe had Patrick het moeten verwerken dan? Hij ging dood. End of story. Dat verwerk je niet.
Ja hoor, het drinken van een drankje is erger dan niet op de crematie komenquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:48 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als je belooft heeft om op de crematie te komen en dat niet heeft gedaan is dat niet netjes. Ik kan er zelf verder wel niet mee zitten maar je hoort wel je beloften na te komen. Nou hij heeft vast belooft niet meer te zuipen anders had hij dat niet stiekem hoeven doen door wodka in een waterflesje te gooien, en zij kwam haar belofte niet na. Tja.... persoonlijks vind ik het laatste minder erg....
Stop dan ook met dat te verwachten van terminalen.quote:
Van mij mag je dat hoor, als jij daar blij van wordt is dat je goed recht. Zolang je maar niet verwacht dat anderen zich verplicht voelen om er tegenaan te kijken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als ik een terminale ziekte zou hebben kan ik je verklappen dat ik wsl eerder dood ga aan levercirrose dan aan die ziekte... Ik zou me werkelijk waar dag en nacht klem zuipen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |