Beter dan dat ze een uitkering trekt.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:07 schreef trancethrust het volgende:
Morele issues daargelaten, laten we hierop vooral gaan kapitaliseren!
Jij hebt het over ouderenmishandeling. Dan denk ik aan verzorgingstehuizen waar verplegers heel slecht omgaan met ouderen. Die mensen worden ervoor betaald, dus zeiken doen ze maar bij hun moeder.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:49 schreef moussie het volgende:
[..]
Waar komt dat narcistisch nou weer vandaan? En hoezo ouders? Genoeg ouderen die hun partner verzorgen. Het komt het meest voor bij ouderen, dus daar vindt je de meeste gedocumenteerde mishandeling. De situaties zullen per geval verschillen, maar het principe is op elke leeftijd hetzelfde .. een geliefde naaste is ziek en wordt door jou verzorgd, en als hij zich onredelijk gedraagt, wat dan?
ja en? Voor sommige mensen is de vuile was buiten hangen heel normaal, anderen vinden dat minder.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, verschrikkelijk allemaal. Guess what, dat doen vrijwel alle verslaafden.
Hehehequote:
Ja als je bij rtl gaat zitten en die details daar gaat roepen is dat van de daken schreeuwen.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan het niet echt genuanceerd vinden als je er al aanstoot aan neemt als zij uitlegt waarom ze niet meer verder kon en dan verteld over het liegen over wodka in een flesje water.
Dat heet dan * van de daken schreeuwen * en * de vuile was buiten hangen *
Ze schrijft een heel boek over haar relatie door de jaren heen en dit viel voor aan het eind van de relatie. Het lijkt me niet zinvol om het boek abrupt te eindigen met Hij begon steeds meer te drinken, ik kon daar niet tegen en ging weg. Het ligt voor de hand dat je dan beschrijft wat er allemaal voorviel. En weet jij veel wat er nog meer gebeurd is en waar zij dan niets over schrift ? Best mogelijk dat ze om het netjes te houden ergere zaken heeft verzwegen. Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen.
Mannen mogen dat. Vrouwen moeten zichzelf slaafs wegcijferen en eindeloos en lijdzaam mantelzorgen. En zeker geen boeken schrijven.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:02 schreef Friek_ het volgende:
Lekkere moraalridders hier. Ik was er ook mooi vandoor gegaan als diegene waarvoor ik zorg alcoholist word. Ik denk ook aan mezelf, zoals ieder gezond mens doet.
Ik kan je echt niet meer volgen hoor.quote:Op zondag 1 juni 2014 15:54 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik lees prima en reageer op jou:
"Wat jij al zo vreselijk vind ( dat flesje wodka) zodat jij het schandalig vind dat zij er over schrijft is echt nog niks hoor. Mensen die heel vaak veel drinken kunnen hele nare dingen gaan doen."
Intieme details..... sorry hoor maar ik heb haar helemaal niks intiems horen vertellen.quote:Op zondag 1 juni 2014 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja als je bij rtl gaat zitten en die details daar gaat roepen is dat van de daken schreeuwen.
En wat maakt het uit dat ze misschien ergere zaken heeft verzwegen? Dat doet er toch niets aan af wat ze wel heeft verteld.
En wat ik vreselijk vind (intieme details in een relatie waar veel liefde was te grabbel gooien in een eenzijdig boek en op rtl) ken jij gradaties toe. Dus omdat het allemaal veel erger kan moet dit maar kunnen?
Daar heb ik het dus niet over. Ik heb het over ouderen die (nog) thuis wonen en verzorgd worden door een gezinslid .. en dat kan hun partner zijn, hun kind, of een broer/zus. Mensen dus die je al lang kent en waarmee je een persoonlijke, liefdevolle band hebt. De verpleger die in een verzorgingstehuis slecht omgaat met een oudere is over het algemeen lichamelijk overbelast, teveel te doen in te weinig tijd, hem zal het persoonlijk weinig doen dat zo'n zieke zich stiekem een stuk in de kraag zuipt en bewusteloos op de vloer belandt, dat is vloeken over het extra werk, een aantekening in het logboek voor de volgende dienst en daarna ga je naar huis. En de volgende dag praat je er met je collega's over in de werkbespreking, onder 'aandachtspunten'.quote:Op zondag 1 juni 2014 16:51 schreef Drxx het volgende:
[..]
Jij hebt het over ouderenmishandeling. Dan denk ik aan verzorgingstehuizen waar verplegers heel slecht omgaan met ouderen. Die mensen worden ervoor betaald, dus zeiken doen ze maar bij hun moeder
Okay, de zieke (ouder) toont narcistisch gedrag .. zoals stiekem blijven zuipen want hij is oh zo zielig .. maar hij kan nergens naar toe, niet naar een verzorgingstehuis oid, en er is ook niemand met wie je de zorg kan delen. En jij kan dus niet, zoals de verpleger, een aantekening maken in het logboek en daarna ga je naar huis lekker ontspannen, en een bespreking met anderen die de zorg met je delen, tja .. je kan op geen enkele manier afstand nemen van de situatie en als je de zorg al kan delen komt het leeuwendeel nog op jouw schouders terecht. En bespreekbaar is dat slechte gedrag dus niet, dat blijkt wel uit dit topic, hoe durft zij hem door het slijk te halen. Zo gek is het niet dat sommige mensen dan 'knappen', en de zieke (ouder) een lel geven als die niet wil luisteren of zo.quote:Voor een narcistische ouder zorgen is echter een goed voorbeeld van iemand die vanuit goede wil voor iemand zorgt, en het na jaren zat is; want narcistisch. Maar dan nog snap ik niet waar ouderenmishandeling vandaan komt.
Ik zat er een tijdje terug een persbericht over te lezen, ivm thuiszorg/mantelzorg/aandachtspunten en zo, en ja, komt vaker voor dan je zou denken, ik ben behoorlijk geschrokken van wat ik daar las.quote:Jij hebt het nu over 'partners'. Dus een oma die opa mishandelt (of vice versa)? Komt dat zoveel voor?
daar hoef je geen sorry voor te zeggen, daar denken we gewoon verschillend over, normen en waarden verschilquote:Op zondag 1 juni 2014 18:44 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Intieme details..... sorry hoor maar ik heb haar helemaal niks intiems horen vertellen.
Ja...als IK het maar goed heb, IK..IK...quote:Op zondag 1 juni 2014 16:02 schreef Friek_ het volgende:
Lekkere moraalridders hier. Ik was er ook mooi vandoor gegaan als diegene waarvoor ik zorg alcoholist word. Ik denk ook aan mezelf, zoals ieder gezond mens doet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |