Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Toepasselijke plaatjes:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Geen idee, ik ben pas iets later gaan meeposten hieroquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:57 schreef Elvi het volgende:
Wow.. Al 100 depressieve delen... Hoe zou t gaan met de allereerste poster Quickie_Butt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'DE depressie' bestaat niet, dus DE symptomen al helemaal niet.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de symptomen eigenlijk van een depressie?
Ik loop elke dag met hoofdpijn
Slaap slecht
Geen zin om dingen op te ruimen/klusjes te doen
niet geïnteresseerd zijn in vrouwen (ook niet op mannen, ben geen homo)
Top 10 vanquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:57 schreef Elvi het volgende:
Wow.. Al 100 depressieve delen... Hoe zou t gaan met de allereerste poster Quickie_Butt?
Oef dat is wel een zware uitdrukkingquote:Op donderdag 29 mei 2014 01:42 schreef Elvi het volgende:
Behalve Murmeli dan. Die hoort bij t behang
quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Hah, dat was t moment dat ik uit m'n depressie was gekomen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanavond een bbq gehad, waarbij ik wat heb reconnecten met oude maten, wat nieuwe heb (beter) heb leren kennen, en daarop een disco met leuke, intrigerende nieuwe en oude contacten. De sjans was leuk, maar nog niet zoveel behoefte aan, al hangt een oude sjans van vroegah nog wel in m'n hoofd. Misschien binnenkort reconnecten, maar leek me vandaag even niet handig. Was al wat beschonken (typ dit met extra veel aandacht en correcties) en heb nog een pittig weekend voor de boeg qua werk.
Het was iig een fijn avondje.![]()
Er zijn veel kenmerken die je niet zo zou verwachten zoals: onzekerheid, schuldgevoel, geen plezier in leuke dingen, enz. Niet perse je de hele dag down voelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de symptomen eigenlijk van een depressie?
Ik loop elke dag met hoofdpijn
Slaap slecht
Geen zin om dingen op te ruimen/klusjes te doen
niet geïnteresseerd zijn in vrouwen (ook niet op mannen, ben geen homo)
quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:42 schreef Elvi het volgende:
Behalve Murmeli dan. Die hoort bij t behang
Ja. Ik vergeet onwijs veel. De AD helpen daar ook niet bij. Mennnn ik word dom van dat spulquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:13 schreef kuolema het volgende:
Over de tt: het is mij wel echt opgevallen dat ik veel dingen vergeet als het niet goed met me gaat. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld ging ik elke donderdagavond met een vriendin zwemmen, maar hoewel dat dus regelmatig was, was ik het drie keer compleet vergeten. Ik ging echt kapot van het schuldgevoel dat ik daardoor kreeg.
Hebben jullie dat ook?
Maar je verwijderd wel posts waarin je reageert op anderen. Ik heb wel quote alerts gehad van je en kon dan niks terugvinden. Dan ben ik dus eerst heel hard aan het zoeken (en mezelf voor gek aan het verklaren want ik kan niks vindenquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herinner me wel dat ik eigen post wegflikkerde. Niet dat van anderen. Ik bedoel dit is een topic waar mensen soms wat op hun tenen getrapt voelen (incluis mijzelf). Nu doet me dat per definitie niks maar het is wel ontzettend vermoeiend. En mensen in het D&A topic staan niet bekend om veel energie (incluis mijzelf).
Dat gaat snel...quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Top 10 van
2014
1 632 magnetronkoffie
2 536 sitting_elfling
3 483 kuolema
4 469 Raggingbull
5 466 Murmeli
6 464 Gray
7 372 kvd
8 346 Elvi
9 318 zomertje
10 305 missbehavin
Sorry dat recht heb jij jezelf ontnomen inderdaad haha.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:33 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb het je nog niet zien doen (ik wilde bijna zeggen dat ik daarvoor te weinig hier kom maar die smoes kan ik nooit meee gebruiken) maar als het zo is dat je in een r&p topic meer rechten gebruikt dan je als gewone user hebt is dat inderdaad misbruiken van modrechten. Lijkt me niet de bedoeling.
Nogmaals: ik heb niets gezien dus wil niemand ergens van beschuldigen. Het is voor mij nu een soort hypothetische kwestie.
Bedoel je dit tegen mij of tegen se? Ik snap t ff nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik heb het wel gezien ik vond het irritant maar heb toen niks gezegd. Maar als je met iets vaags komt als "ik kan het me niet herrinneren", ja doeiHij doet t zelfs buiten R&P en AEX.
Beide maar ik weet van mezelf niet waarom ik niemand quotequote:Op donderdag 29 mei 2014 12:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bedoel je dit tegen mij of tegen se? Ik snap t ff niet
Hihi. Nee dan snap ik het nu. Ik twijfelde even of je vond dat ik er niet mee moest aankomen dat ik het me niet kon herinnerenquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:12 schreef Elvi het volgende:
[..]
Beide maar ik weet van mezelf niet waarom ik niemand quote
Ik bedoelde tegen jou dat ik t wel heb gezien en tegen S_E dat hij niet moet aankomen met "ik herinner me het niet".
Ja!quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:13 schreef kuolema het volgende:
Over de tt: het is mij wel echt opgevallen dat ik veel dingen vergeet als het niet goed met me gaat. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld ging ik elke donderdagavond met een vriendin zwemmen, maar hoewel dat dus regelmatig was, was ik het drie keer compleet vergeten. Ik ging echt kapot van het schuldgevoel dat ik daardoor kreeg.
Hebben jullie dat ook?
Ja.quote:Op donderdag 29 mei 2014 10:13 schreef kuolema het volgende:
Hebben jullie dat ook?
Ik word ook erg boos op mezelf en krijg enorme schuldgevoelens als iemand anders erbij betrokken is. Het is echt zo vervelend.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja!
Op het moment dat ik loop te stressen (bijvoorbeeld omdat ik haast heb) dan vergeet ik vaak de meest basale dingen, zoals geld, sleutels of boodschappentas als ik boodschappen wil halen of mn chipkaart als ik met het OV moet.
Ik vond het superirritant en heb mezelf zelfs niet bepaald lief gevonden omdat ik zelfs de meest simpele dingen vergat.
Das 1 reden waarom ik -echt- rustig aan doe en probeer te blijven doen, als ik haast heb en stressig ben, dan loopt alles in mn hoofd in de soep
Ah, herkenbaarheidquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb een ontzettend goed geheugen en oog voor detail, maar zodra het minder gaat vergeet ik alles. Soms zelfs hele weken dat ik als zombie leef en je niet kan vertellen wat ik heb gedaan terwijl ik normaal gesproken nog weet wat mensen 4 weken geleden aan hadden, zeiden, keken, deden...
Hoe herkenbaar. Soms 's middags al niet meer weten wat ik 's ochtend heb gedaan of het gegeten/gedronken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 12:45 schreef Elvi het volgende:
[..]
Ja.
Ik heb een ontzettend goed geheugen en oog voor detail, maar zodra het minder gaat vergeet ik alles. Soms zelfs hele weken dat ik als zombie leef en je niet kan vertellen wat ik heb gedaan terwijl ik normaal gesproken nog weet wat mensen 4 weken geleden aan hadden, zeiden, keken, deden...
Ik vergeet zulke dingen eigenlijk best wel standaardquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:39 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ja!
Op het moment dat ik loop te stressen (bijvoorbeeld omdat ik haast heb) dan vergeet ik vaak de meest basale dingen, zoals geld, sleutels of boodschappentas als ik boodschappen wil halen of mn chipkaart als ik met het OV moet.
Ik vond het superirritant en heb mezelf zelfs niet bepaald lief gevonden omdat ik zelfs de meest simpele dingen vergat.
Das 1 reden waarom ik -echt- rustig aan doe en probeer te blijven doen, als ik haast heb en stressig ben, dan loopt alles in mn hoofd in de soep
Jaaaaa! Ik ook.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:03 schreef kvd het volgende:
[..]
Hoe herkenbaar. Soms 's middags al niet meer weten wat ik 's ochtend heb gedaan of het gegeten/gedronken.
[..]
Ik vergeet zulke dingen eigenlijk best wel standaardVoorheen niet, maar ik sta nu regelmatig zonder portemonnee bij de winkel (gelukkig kom ik er nog achter voordat ik de winkel in ga).
Of uberhaubt vergeten wat ik in de winkel kom doen. Dat ik boodschappen kom doen weet ik dan wel, maar welke?
Of een boodschappenbriefje hebben en dan alsnog de helft vergeten te pakken (en dus nog een keer de winkel in moeten). En dan schrijf ik de boodschappen al op in de volgorde waarin ik ze in de winkel tegenkom
Wanneer mijn hoofd vol zit ga ik juist altijd opruimen tot alles spic en span is. Dan ben ik 3/4 uur bezig, is alles schoon en voel ik meer rust in mijn hoofd.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:35 schreef Murmeli het volgende:
En dan ben ik wel eens jaloers op mensen die gewoon een hele dag kunnen opruimen en schoonmaken en waar hun hoofd dan niet op hol slaat.
Maar ja. Ik snap ook wel dat er ergere problemen bestaan dan dit.
Ik ben niet van het poetsen, opruimen, schoonmaken maar ik kan de laatste tijd heel onrustig worden van rommel. En dan gewoon de hele dag niks doen (kan me er niet toe zetten of moet andere dingen doen en daarna rusten) en dan word ik 's avonds heel nerveus (inclusief tranen)quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:35 schreef Murmeli het volgende:
En dan ben ik wel eens jaloers op mensen die gewoon een hele dag kunnen opruimen en schoonmaken en waar hun hoofd dan niet op hol slaat.
Maar ja. Ik snap ook wel dat er ergere problemen bestaan dan dit.
Een beetje opruimen/schoonmaken helpt bij mij wel. Want als het een zooi is of het is vies dan word ik onrustig. Maar geen 3 a 4 uur, dat is teveel. 1 a 2 uur is primaquote:Op donderdag 29 mei 2014 14:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wanneer mijn hoofd vol zit ga ik juist altijd opruimen tot alles spic en span is. Dan ben ik 3/4 uur bezig, is alles schoon en voel ik meer rust in mijn hoofd.
Jij gaat waarschijnlijk zeker hardlopen?
Dat is echt irritant he? Ik probeer het geen zin hebben in dingen zo min mogelijk toe te laten. Word daat zo somber en kriegelig van. En boos op mezelf ook.quote:Op donderdag 29 mei 2014 14:44 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik ben niet van het poetsen, opruimen, schoonmaken maar ik kan de laatste tijd heel onrustig worden van rommel. En dan gewoon de hele dag niks doen (kan me er niet toe zetten of moet andere dingen doen en daarna rusten) en dan word ik 's avonds heel nerveus (inclusief tranen)
Okee ... dat ze één keer op het laatste moment afzegt kan gebeuren, maar dit is wel raar ... en stom! Ik vraag me af wat daar dan achter zit.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:46 schreef Raggingbull het volgende:
Over vergeten gesproken. Out dat meisje van zondag. Ik zou er woensdag heen gaan maar dinsdag out of nowhere moest ze mee naar een verjaardag van haar ouders. Dus ik zou er morgen heen gaan. Nu komt ze er een uurtje geleden mee ja ik ga naar mijn tante. Daar ga ik morgen ochtend al heen dus het kan niet. En dat stond al langer vast. Ze had in de agenda gekeken en het kon het ze gezegd.
Ik word hier gewoon aan de kant gezet. Heb 1,5 dagen vrij genomen van mijn stage voor haar. Maar Krijg echt stank voor dank. En wat gewoon op het laatste moment aan de kant gezet. Ik was er zo blij mee want het is echt een leuke meid. Marja.. als ik mijn problemen hierover met haar deel speelt ze direct de gebeten hond. En nu hoeft het ineens helemaal niet meer van haar. Echt waar vrouwen.. het blijven echt moeilijke en bovenal onbegrijpelijke wezens voor mij.
Waarom moet het bij mij altijd zo moeilijk gaan? Kan er nou nooit eens iets een keer gaan zoals afgesproken of zoals ik wil dat het gaat? Waar heb ik dit in godsnaam aan verdiend dat alles elke keer fout gaat.
Update: ik lijk wel gek. Zit nu echt samen met haar een manier te bedenken dat ik wel komen kan want moet haar gewoon zien.. What is wrong with me?
Echt hoor, vrouwenquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:12 schreef Miniem het volgende:
Ik heb ook altijd van die situaties met meiden
quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:14 schreef kuolema het volgende:
[..]
Echt hoor, vrouwen![]()
Blij dat ik een androgyne alien ben.
Ik denk dat de meeste mensen ook vooral de negatieve dingen onthouden. Of dingen gaan vermijden waardoor ze de kans mislopen om iets leuks mee te maken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:17 schreef Miniem het volgende:
[..]
Ik heb ook nooit echt een vriendin gehad. Vriendschappelijk bedoel ik.
Ik weet niet wat dat is.
Maar ik heb echt altijd van die idiote dingen/situaties.
Ik snap je niet?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:30 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ik denk dat de meeste mensen ook vooral de negatieve dingen onthouden. Of dingen gaan vermijden waardoor ze de kans mislopen om iets leuks mee te maken.
Hoe zit dat bij jou?
Je zegt dat je altijd idiote situaties hebt met meisjes/vrouwen. Maar iedereen heeft die wel dus ik vraag me af of jij iemand bent die daardoor contacten vermijdt of dat je wel goede ervaringen hebt gehad maar vooral de negatieve onthoudt. Of beide, of geen van beide.quote:
Contacten met die meiden zijn stukgelopen. Ik vermijdt het niet maar heb wel het idee dat ze mij dan vermijden. Verder heb ik nooit veel contact met meiden, vind het vaak best lastig maar het kan erg leuk zijn. Probleem is dat ik gekwetst wordt en het dan stukloopt.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:34 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je zegt dat je altijd idiote situaties hebt met meisjes/vrouwen. Maar iedereen heeft die wel dus ik vraag me af of jij iemand bent die daardoor contacten vermijdt of dat je wel goede ervaringen hebt gehad maar vooral de negatieve onthoudt. Of beide, of geen van beide.
Word jij dan ook echt gekwetst of voel je je gekwetst? Waarom loop het dan stuk?quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:43 schreef Miniem het volgende:
[..]
Contacten met die meiden zijn stukgelopen. Ik vermijdt het niet maar heb wel het idee dat ze mij dan vermijden. Verder heb ik nooit veel contact met meiden, vind het vaak best lastig maar het kan erg leuk zijn. Probleem is dat ik gekwetst wordt en het dan stukloopt.
Beide denk ik.quote:Op donderdag 29 mei 2014 23:46 schreef kuolema het volgende:
[..]
Word jij dan ook echt gekwetst of voel je je gekwetst? Waarom loop het dan stuk?
Ik ga ook zo. Slaap lekkerquote:Op donderdag 29 mei 2014 23:47 schreef Miniem het volgende:
[..]
Beide denk ik.
Ik stuur je morgen ff een dm, ik ga nu slapen
Ten eerste sowieso nooit gelijk al je problemen op tafel gooien tijdens de eerste date(s). Dan kom je over als 1. een zeikerd en 2. iemand met veel baggage. Praten over exen en vorige relaties is ook geen goed idee.quote:Op donderdag 29 mei 2014 22:46 schreef Raggingbull het volgende:
Over vergeten gesproken. Out dat meisje van zondag. Ik zou er woensdag heen gaan maar dinsdag out of nowhere moest ze mee naar een verjaardag van haar ouders. Dus ik zou er morgen heen gaan. Nu komt ze er een uurtje geleden mee ja ik ga naar mijn tante. Daar ga ik morgen ochtend al heen dus het kan niet. En dat stond al langer vast. Ze had in de agenda gekeken en het kon het ze gezegd.
Ik word hier gewoon aan de kant gezet. Heb 1,5 dagen vrij genomen van mijn stage voor haar. Maar Krijg echt stank voor dank. En wat gewoon op het laatste moment aan de kant gezet. Ik was er zo blij mee want het is echt een leuke meid. Marja.. als ik mijn problemen hierover met haar deel speelt ze direct de gebeten hond. En nu hoeft het ineens helemaal niet meer van haar. Echt waar vrouwen.. het blijven echt moeilijke en bovenal onbegrijpelijke wezens voor mij.
Waarom moet het bij mij altijd zo moeilijk gaan? Kan er nou nooit eens iets een keer gaan zoals afgesproken of zoals ik wil dat het gaat? Waar heb ik dit in godsnaam aan verdiend dat alles elke keer fout gaat.
Update: ik lijk wel gek. Zit nu echt samen met haar een manier te bedenken dat ik wel komen kan want moet haar gewoon zien.. What is wrong with me?
Waarom kunnen dames niet gewoon een normale afwijzing doorsturen en moet het allemaal op deze subjectieve 'subliminal messaging' manier? Alsof elke vent zo'n reactie begrijpt.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:00 schreef Elvi het volgende:
Waarom doen mannen altijd zo dramatisch over een afwijzing? Je neemt toch zelf vrij voor iemand die je pas net kent? En doordeweeks afspreken is ook niet zo handig.
Nope!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom kunnen dames niet gewoon een normale afwijzing doorsturen en moet het allemaal op deze subjectieve 'subliminal messaging' manier? Alsof elke vent zo'n reactie begrijpt.
Lol enige wat ik gedaan heb is toen ze het voor de 2e keer deed uitleggen waarom ik er moeite mee heb dat dat steeds op het laatste moment gebeurd. Zeggen waarom dat lastig is om dat zij dat probleem veroorzaakte. Ik ga niet alles de eerste keer dumpen ik ben niet achterlijk wel aardig gek.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ten eerste sowieso nooit gelijk al je problemen op tafel gooien tijdens de eerste date(s). Dan kom je over als 1. een zeikerd en 2. iemand met veel baggage. Praten over exen en vorige relaties is ook geen goed idee.
Maar goed, bij deze meid kun je het wel vergeten. Get the hint.
Zo onduidelijk is t niet. Het is niet mijn probleem dat julie gewoon niet kunnen geloven dat iemand je afwijst "er moet iets anders aan de hand zijn? Waarom zijn vrouwen zo onduidelijk?!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 01:31 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom kunnen dames niet gewoon een normale afwijzing doorsturen en moet het allemaal op deze subjectieve 'subliminal messaging' manier? Alsof elke vent zo'n reactie begrijpt.
Laat ik dit zeggen...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 08:42 schreef Elvi het volgende:
[..]
Zo onduidelijk is t niet. Het is niet mijn probleem dat julie gewoon niet kunnen geloven dat iemand je afwijst "er moet iets anders aan de hand zijn? Waarom zijn vrouwen zo onduidelijk?!" Want ook mannen gebruiken deze tactiek en dan begrijpen jullie t wel
Overigens is een duidelijk "nee geen interesse " vaak de start van een onderhandeling: "waarom niet schatje? Ik ben toch aardig tegen je?!" of de welbekende "nee = ja". Ik moet de eerste man nog tegenkomen die dit soort afwijzingen meteen respecteert. Dus dan maar afzeggen of negeren in de hoop dat hij dat wel begrijpt en t zo zat wordt dat hij uit zichzelf afhaakt.
Hoho, ik reageerde op een reactie van Elvi niet die van RBquote:
Maar nu ga je er vanuit dat een afwijzing/afzegging per definitie een vage hint is, terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoho, ik reageerde op een reactie van Elvi niet die van RB
Met name omdat ik "subliminal messaging" gewoon, naja, dat is gewoon kut. Ik bedoel al die vage hints dat je iets door moet hebben.
Zit altijd een hoop angst voor boosheid en afwijzing achter helaas. Dat zeg ik niet om het goed te praten hoorquote:Op vrijdag 30 mei 2014 09:50 schreef Raggingbull het volgende:
Waarom doen mensen in het algemeen altijd zo moeilijk zeg.
Nee is nee en ja is ja. Zo simpel is dat waarom moet daar altijd moeilijk over gedaan worden?
For god sake kan er niemand ook ooit eens echt doen wat ze zeggen. Inplaats van alles verdraaien en verbloemen en mooier maken?
Dit.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:01 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Zit altijd een hoop angst voor boosheid en afwijzing achter helaas. Dat zeg ik niet om het goed te praten hoormeer omdat ik het wel herken.
Dit had ik ook weer niet verwachtquote:Op donderdag 29 mei 2014 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
2013
1 1944 sitting_elfling
2 1576 minthy
3 1242 Comp_Lex
4 1201 kingtoppie
5 1193 Cue_
Heb je wel een hartslag?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik voel me dan echt weer wereld vreemd. Een nee is een nee. Een nee is niet een ja of een misschien.
Een nee is nee, einde discussie. Ik ben hier echt ontzettend "koud" in.
Maar zo hoort het toch.. maar als iemand nee zegt is de volgende vraag vaak wel en wat maakt dat je nee zegt. Aangezien daar een leer punt ligt voor de volgende keer. Is toch wel een punt waard om aan te werken dan. Maar verder nee is nee en ja is ja en niet ja is nee en nee is ja!quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik voel me dan echt weer wereld vreemd. Een nee is een nee. Een nee is niet een ja of een misschien.
Een nee is nee, einde discussie. Ik ben hier echt ontzettend "koud" in.
Yischquote:
Oh echt? Wat is er mis met je hart dan?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
YischAl ben ik naar mijn mening iets te vaak naar de huisarts/cardioloog geweest voor mijn hart.
Dat snap ikquote:
Hartkloppingen. Soms een slag overslaan. Steken in het hart.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh echt? Wat is er mis met je hart dan?
De mijne doet het goed. Ik heb een rusthartslag van ongeveer 50.
Hmmm steken is eng.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hartkloppingen. Soms een slag overslaan. Steken in het hart.
In rust of met name tijdens hardlopen was dat nog wel eens een issue.
Je voelt je hart dan een ronde overslaan. Het is dan niet altijd even makkelijk om rustig te blijven.
Mijn hartslag is de laatste tijd regelmatig boven de 100 in rustquote:Op vrijdag 30 mei 2014 10:38 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Oh echt? Wat is er mis met je hart dan?
De mijne doet het goed. Ik heb een rusthartslag van ongeveer 50.
Maar ben je dan echt in rust of ben je dan wel aan t zitten maar gewoon bezig?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:29 schreef kvd het volgende:
[..]
Mijn hartslag is de laatste tijd regelmatig boven de 100 in rust
Gewoon na 15 minuten liggen op de bank. Voel me dan niet echt lekker, moet liggen (zit dan gewoon op bank zonder ietsje doen). Hoor en voel dan op een gegeven moment mijn hartslag en dan blijkt die zo hoog te zijn. Niet vreemd dat ik me dan niet lekker voelquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:40 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Maar ben je dan echt in rust of ben je dan wel aan t zitten maar gewoon bezig?
De mijne was net 130 bij mijn poging tot zachtlopenbest netjes vond ik zelf
Nee idd. Dan ben je best wel gestresst op dat momentquote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Gewoon na 15 minuten liggen op de bank. Voel me dan niet echt lekker, moet liggen (zit dan gewoon op bank zonder ietsje doen). Hoor en voel dan op een gegeven moment mijn hartslag en dan blijkt die zo hoog te zijn. Niet vreemd dat ik me dan niet lekker voel
Had ik gisteren ook. Ff een tukkie zit er dan niet in.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 12:48 schreef kvd het volgende:
[..]
Gewoon na 15 minuten liggen op de bank. Voel me dan niet echt lekker, moet liggen (zit dan gewoon op bank zonder ietsje doen). Hoor en voel dan op een gegeven moment mijn hartslag en dan blijkt die zo hoog te zijn. Niet vreemd dat ik me dan niet lekker voel
80 is hoog.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:04 schreef Raggingbull het volgende:
Haha 80 in rust en 115 na 15 minuten hardlopen. Dat is best netjes toch dacht ik?
Oh... eh... haha laat maar das mijn bloedruk die is gemiddeld 80 over 105/110. Heb me medische keuring even gepakt. Hartslag van 75 in volledige rust en 115/120 direct na zware inspanning. is na 2 minuten gezakt naar 100 ongeveer. Blijf die 2 altijd door mekaar halen.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:08 schreef Murmeli het volgende:
[..]
80 is hoog.
115 direct na het lopen of een paar minuten erna? Bij mij duurt het altijd een minuut of 2 voor hij laag wordt
Die 115/120 direct na zware inspanning kan echt niet. Of jouw max moet op 130 liggen ofzo. En dat hoop ik niet. Die zou in de buurt van 200 moeten liggen op jouw leeftijd.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:13 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Oh... eh... haha laat maar das mijn bloedruk die is gemiddeld 80 over 105/110. Heb me medische keuring even gepakt. Hartslag van 75 in volledige rust en 115/120 direct na zware inspanning. is na 2 minuten gezakt naar 100 ongeveer. Blijf die 2 altijd door mekaar halen.
@kvd maak jij niet gewoon teveel cortisol aan toevallig? Heeft me moeder ook een poosje last van gehad en had dezelfde klachten.
*kom ik later op terug ik ben gigantisch alles in de war aan het halen geloof ik*quote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:24 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Die 115/120 direct na zware inspanning kan echt niet. Of jouw max moet op 130 liggen ofzo. En dat hoop ik niet. Die zou in de buurt van 200 moeten liggen op jouw leeftijd.
Hahaha ja bloeddruk hartslag.... ik wist het ook nooit maar nu heb ik mijn garminspeeltje dus kan ik mijm hartslag zien
Ik heb dat ook een keer gedaan, bij mij was het eigenlijk een vol psychologisch onderzoek en de IQ test kreeg ik er zeg maar gratis bijquote:Op vrijdag 30 mei 2014 13:55 schreef kuolema het volgende:
Ik krijg woensdag een iq-test en nog wat andere onderzoeken als het goed is, bij een psychodiagnosticus die ik nog nooit heb gezien. Vooral omdat het mondeling zal zijn ben ik bang dat ik last ga krijgen van faalangst en niet meer kan nadenken. Daar heb ik namelijk veel ervaring mee.
Heeft iemand ervaring met zulke onderzoeken, hoe gaat zoiets, is het eng, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik niet in paniek raak?
Ja als het goed is krijg ik ook nog andere onderzoeken maar ik weet het niet precies. Hoe lang duurt zo'n iq test?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb dat ook een keer gedaan, bij mij was het eigenlijk een vol psychologisch onderzoek en de IQ test kreeg ik er zeg maar gratis bij
En ik ga er vanuit dat het met het IQ test gedeelte bij jou wel goed zal zitten, zou mij niks verbazen als je zelfs nog slimmer bent dan ik
Ik ben benieuwdquote:Kan wel confronterend zijn, maar dat vind ik ergens heerlijk, je krijgt op een zilveren dienblad aangerijkt wat er allemaal wel niet mis met je is (tenminste als jouw onderzoek vergelijkbaar is met wat ik toen heb gehad).
Succes! Als het goed is, ga je daar veel aan hebben
Heb ik ook gehad en ik heb ook faalangst. Het viel me erg mee. Duurde wel heel lang maar dat werd bij mij opgesplitst in 2 of 3 sessies.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:22 schreef kuolema het volgende:
[..]
Ja als het goed is krijg ik ook nog andere onderzoeken maar ik weet het niet precies. Hoe lang duurt zo'n iq test?
Ik ben best wel bang dat ik laag scoor ... hoewel dat niets aan mij zou veranderen, maar toch.
Zullen we een wedstrijdje doen wie het slimst is?
[..]
Ik ben benieuwd
Mondeling lijkt mij ook veel spannender en moeilijker omdat er continu op je wordt gelet. Ik kan dan echt niet nadenken. Damn ik word er zenuwachtig van als ik erover nadenk. Zie mezelf compleet dichtklappen en rood worden en in paniek raken ...quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Heb ik ook gehad en ik heb ook faalangst. Het viel me erg mee. Duurde wel heel lang maar dat werd bij mij opgesplitst in 2 of 3 sessies.
Jaaa wedstrijdje
(Ik scoorde lager dan ik heb. Mondeling werkt bij mij niet, ik moet dingen zien en door mijn gebrekkige concentratie onthoud ik niks). Maar ja. /care
Je krijgt gewoon hetzelfde soort vragen als je op een schriftelijke test zou krijgen, alleen zijn er dan wat extra mogelijkheden voor testjes, bijvoorbeeld met het gebruik van voorwerpen (denk ik).quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:40 schreef Raggingbull het volgende:
Maar oke eventjes zodat ik het begrijp. Je IQ word samengesteld door een aantal resultaten in verschillende onderwerpen etc. Door een aantal hoger wiskundige formules kun je daarin verbanden en iemand kennis terugvinden. En er zo iemand "IQ" aan koppelen. Hoe werkt zoiets mondeling dan? Dan gaat iemand je door middel van een gesprek een "IQ" geven waar die persoon zich goed bij voelt ofzo?
Maar ja IQ word berekend uit wat je objectief gezien doet. Nu komt er dus een zeer beinvloedbare schakel bij bij de al fragiele test. Denk aan emotionele stabiliteit etc. wat allemaal van invloed kan zijn op je uiteindelijke resultaat. Waarom dan de computer vervangen door eens mens. Loop je dan niet een verhoogd kans op een verkeerde uitkomst?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:47 schreef kuolema het volgende:
[..]
Je krijgt gewoon hetzelfde soort vragen als je op een schriftelijke test zou krijgen, alleen zijn er dan wat extra mogelijkheden voor testjes, bijvoorbeeld met het gebruik van voorwerpen (denk ik).
Je antwoorden kunnen nog steeds objectief goed of fout zijn.
En op deze manier kunnen ze beter kijken naar je manier van denken misschien.
Bedoel je de emotionele stabiliteit van degene die wordt onderzocht? Dat is toch net zo goed van invloed op een schriftelijke test?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 14:51 schreef Raggingbull het volgende:
[..]
Maar ja IQ word berekend uit wat je objectief gezien doet. Nu komt er dus een zeer beinvloedbare schakel bij bij de al fragiele test. Denk aan emotionele stabiliteit etc. wat allemaal van invloed kan zijn op je uiteindelijke resultaat. Waarom dan de computer vervangen door eens mens. Loop je dan niet een verhoogd kans op een verkeerde uitkomst?
Sorry ik probeer het te begrijpen wil niemand bang maken maar zie zelf het nut niet zo van deze methode.
Dit stelt me wel een beetje gerust, thanksquote:Op vrijdag 30 mei 2014 15:08 schreef Murmeli het volgende:
Degene die hem bij mij afnam was trouwens super aardig en gezellig. Hij liet me ook gewoon de vraag beantwoorden als ik uit de tijd liep. Daardoor was de druk en spanning echt minimaal. Als het goed is worden ze daar ook wel een beetje op geselecteerd denk ik, dat ze jou op je gemak kunnen stellen.
Verder zou ik het sowieso aangeven als je merkt dat je daar heel gespannen zit te zijn.
En tot slot is de test bij mijn weten alleen bedoeld om te kunnen inschatten of je im staat bent de overige onderzoeken te begrijpen en of deze dus de juiste resultaten meten. Althans dat zeiden ze tegen mij. Dus daarover hoef je je niet druk te maken.
Tot slot2: de meeste vragen zijn voor jou heel simpel, omdat ze ook geschikt moeten zijn voor mensen met een lager iq.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |