Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Toepasselijke plaatjes:quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Geen idee, ik ben pas iets later gaan meeposten hieroquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:57 schreef Elvi het volgende:
Wow.. Al 100 depressieve delen... Hoe zou t gaan met de allereerste poster Quickie_Butt?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'DE depressie' bestaat niet, dus DE symptomen al helemaal niet.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de symptomen eigenlijk van een depressie?
Ik loop elke dag met hoofdpijn
Slaap slecht
Geen zin om dingen op te ruimen/klusjes te doen
niet geïnteresseerd zijn in vrouwen (ook niet op mannen, ben geen homo)
Top 10 vanquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:57 schreef Elvi het volgende:
Wow.. Al 100 depressieve delen... Hoe zou t gaan met de allereerste poster Quickie_Butt?
Oef dat is wel een zware uitdrukkingquote:Op donderdag 29 mei 2014 01:42 schreef Elvi het volgende:
Behalve Murmeli dan. Die hoort bij t behang
quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]Hah, dat was t moment dat ik uit m'n depressie was gekomen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Vanavond een bbq gehad, waarbij ik wat heb reconnecten met oude maten, wat nieuwe heb (beter) heb leren kennen, en daarop een disco met leuke, intrigerende nieuwe en oude contacten. De sjans was leuk, maar nog niet zoveel behoefte aan, al hangt een oude sjans van vroegah nog wel in m'n hoofd. Misschien binnenkort reconnecten, maar leek me vandaag even niet handig. Was al wat beschonken (typ dit met extra veel aandacht en correcties) en heb nog een pittig weekend voor de boeg qua werk.
Het was iig een fijn avondje.![]()
Er zijn veel kenmerken die je niet zo zou verwachten zoals: onzekerheid, schuldgevoel, geen plezier in leuke dingen, enz. Niet perse je de hele dag down voelen.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:55 schreef capuchon_jongen het volgende:
Wat zijn de symptomen eigenlijk van een depressie?
Ik loop elke dag met hoofdpijn
Slaap slecht
Geen zin om dingen op te ruimen/klusjes te doen
niet geïnteresseerd zijn in vrouwen (ook niet op mannen, ben geen homo)
quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:42 schreef Elvi het volgende:
Behalve Murmeli dan. Die hoort bij t behang
Ja. Ik vergeet onwijs veel. De AD helpen daar ook niet bij. Mennnn ik word dom van dat spulquote:Op donderdag 29 mei 2014 10:13 schreef kuolema het volgende:
Over de tt: het is mij wel echt opgevallen dat ik veel dingen vergeet als het niet goed met me gaat. Een paar jaar geleden bijvoorbeeld ging ik elke donderdagavond met een vriendin zwemmen, maar hoewel dat dus regelmatig was, was ik het drie keer compleet vergeten. Ik ging echt kapot van het schuldgevoel dat ik daardoor kreeg.
Hebben jullie dat ook?
Maar je verwijderd wel posts waarin je reageert op anderen. Ik heb wel quote alerts gehad van je en kon dan niks terugvinden. Dan ben ik dus eerst heel hard aan het zoeken (en mezelf voor gek aan het verklaren want ik kan niks vindenquote:Op donderdag 29 mei 2014 00:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik herinner me wel dat ik eigen post wegflikkerde. Niet dat van anderen. Ik bedoel dit is een topic waar mensen soms wat op hun tenen getrapt voelen (incluis mijzelf). Nu doet me dat per definitie niks maar het is wel ontzettend vermoeiend. En mensen in het D&A topic staan niet bekend om veel energie (incluis mijzelf).
Dat gaat snel...quote:Op donderdag 29 mei 2014 01:38 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Top 10 van
2014
1 632 magnetronkoffie
2 536 sitting_elfling
3 483 kuolema
4 469 Raggingbull
5 466 Murmeli
6 464 Gray
7 372 kvd
8 346 Elvi
9 318 zomertje
10 305 missbehavin
Sorry dat recht heb jij jezelf ontnomen inderdaad haha.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:33 schreef Murmeli het volgende:
Ik heb het je nog niet zien doen (ik wilde bijna zeggen dat ik daarvoor te weinig hier kom maar die smoes kan ik nooit meee gebruiken) maar als het zo is dat je in een r&p topic meer rechten gebruikt dan je als gewone user hebt is dat inderdaad misbruiken van modrechten. Lijkt me niet de bedoeling.
Nogmaals: ik heb niets gezien dus wil niemand ergens van beschuldigen. Het is voor mij nu een soort hypothetische kwestie.
Bedoel je dit tegen mij of tegen se? Ik snap t ff nietquote:Op donderdag 29 mei 2014 12:09 schreef Elvi het volgende:
Ik heb het wel gezien ik vond het irritant maar heb toen niks gezegd. Maar als je met iets vaags komt als "ik kan het me niet herrinneren", ja doeiHij doet t zelfs buiten R&P en AEX.
Beide maar ik weet van mezelf niet waarom ik niemand quotequote:Op donderdag 29 mei 2014 12:11 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Bedoel je dit tegen mij of tegen se? Ik snap t ff niet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |