abonnement Unibet Coolblue
pi_140489580
Ilse deLange en Waylon hebben tijdens de Finale op zaterdag 10 mei onder de naam "The Common Linnets" Nederland vertegenwoordigd in Kopenhagen, met het nummer 'Calm after the storm' en werden daar tweede.

https://www.facebook.com/thecommonlinnets
https://twitter.com/CommonLinnets





quote:
#WAARISWAYLON!
HIER BEN IK!

Lieve Fans,

Via deze weg wil ik jullie graag laten weten dat ik weer gevonden ben. Het is vreemd om te merken dat ik inmiddels nationaal bezit ben geworden en er dus ook een nationale zoekactie naar mij is gestart. Maar er is niet zoveel aan de hand, anders dan men doet vermoeden.
Ik ben het afgelopen jaar met heel veel plezier onderdeel geweest van The Common Linnets samen met Ilse DeLange. We hebben, voor de gelegenheid, besloten onze krachten te bundelen in onze liefde voor country- en Americana muziek.

The Common Linnets is echter een project van Ilse DeLange. Zij heeft het bedacht en het is ook altijd duidelijk geweest dat dit in een wisselende samenstelling zou zijn.
We hebben ooit afgesproken dat ik een plaat met haar zou maken, later onze deelname aan het songfestival en als afsluiter het concert op 21 juni in het Twente Stadion. Daar zijn onze agendas ook op ingericht.

Het succes na het songfestival heeft ons beiden overvallen. Het maakt dat je opnieuw moet gaan kijken naar gemaakte afspraken.
Voor mij lagen en liggen er een hoop verplichtingen de komende periode met het uitkomen van mijn nieuwe album Heaven after Midnight in september. Een album dat ik vorig jaar heb opgenomen en zelf heb gefinancierd. Een belangrijk en persoonlijk album. Ik heb dit album al een keer eerder uitgesteld vanwege het songfestival.

Om mijn agenda nu om te gooien voor de volledige buitenlandpromotie van The Common Linnets heeft voor mij dus meer consequenties dan voor Ilse. Ik moet mij dan voor langere tijd gaan vrijmaken en verbinden aan het duo The Common Linnets, misschien wel voor een jaar of langer, zeker als ook Amerika in the picture komt.

Ik hoop dat jullie begrijpen dat dit keuzes zijn die ik niet zomaar kan nemen en ook niet alleen.
Ik had me wel voor langere tijd aan The Common Linnets kunnen en willen verbinden, als dit in het buitenland op basis van creatieve gelijkwaardigheid zou gebeuren. Ilse en ik hebben daar lang over gesproken, maar zijn er nog niet uitgekomen. Dat heeft niets met geld te maken, maar met een emotioneel commitment van twee mensen aan een duo in een vaste samenstelling, waarbij we onze solo-carrieres voorlopig in de koelkast zouden zetten.

Ilse is vrij om met The Common Linnets, zoals zij het in eerste instantie bedoeld heeft, vanuit een wisselende samenstelling te gaan toeren.

Uiteraard smaakte het internationale succes heerlijk en was het goed werken met Ilse en haar band. Tenslotte zijn Jake, JB, Rob en Matthew fantastische muzikanten en tekstschrijvers! Ik kijk dan ook uit naar Tuckerville op 21 juni, de plek waar we elkaar, ook Ilse en ik, weer gaan zien.

Liefs Waylon (Wally)
https://www.facebook.com/waylonmusic/posts/795297350482283
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:56:08 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140489622
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:54 schreef Tinkepink het volgende:
Benieuwd hoe Ilse dit PR-matig op gaat pakken.... Dag imago van lief schattig meisje.
Ik ben ook benieuwd hoe ze van TCL überhaupt nog een beetje spannende act gaan maken met die slappe hap naast haar. :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140489631
De facebook van TCL is nu wel erg pro-Waylon trouwens. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:56:19 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140489636
Samenvatting?
Op basis van de info die we hebben gehad is Waylon de redelijkheid zelf en Ilse een egocentrische muts.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140489646
Ik heb het gemist. Watskeburt?
★★★
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 22:56:35 #6
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_140489654
Ilse gaat hier echt spijt van krijgen. Ik hoop dat ze nog tot inkeer komt en met waylon gaat praten over een goede samenwerking.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 22:56:44 #7
163650 Greys
pi_140489666
Dit soort reacties:

Sanneke89 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:44:22 Goed dat Humberto t kritisch interviewt. Slecht dat Willem t niet eerst even goed met Ilse heeft uitgepraat. #rtlln reageer retweet
Hebben die wichten wel gelúisterd? :D
Ilse reageerde niet meer op zijn schrijven. Dan valt er weinig meer uit te praten :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140489671
Ik ben nu wel benieuwd naar het verhaal van Ilse.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:57:18 #9
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140489705
Ilse is unaniem een belachelijk groot succes, al jaren lang. Wie is Waylon nou helemaal? Het is inbinden of oprotten.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:57:18 #10
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140489706
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:56 schreef Paul het volgende:
Ilse gaat hier echt spijt van krijgen. Ik hoop dat ze nog tot inkeer komt en met waylon gaat praten over een goede samenwerking.
Is te laat. Beter zoekt Waylon een leuke partner voor een duo om de ingeslagen weg verder in te slaan.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140489730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is te laat. Beter zoekt Waylon een leuke partner voor een duo om de ingeslagen weg verder in te slaan.
Miss Montreal.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 22:57:59 #12
163650 Greys
pi_140489740
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:56 schreef marcodej het volgende:
Ik ben nu wel benieuwd naar het verhaal van Ilse.
Die trekt binnenkort wel weer wat krokodillentranen tevoorschijn bij Humberto denk ik :')

Maar ze heeft weinig te janken denk ik, want zo onredelijk klonk hij niet over haar.
Volgens mij had hij het niet netter kunnen zeggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 22:58:08 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140489747
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:57 schreef marcodej het volgende:

[..]

Miss Montreal.
*ril*
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 22:59:05 #14
163650 Greys
pi_140489791
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:57 schreef Mani89 het volgende:
Ilse is unaniem een belachelijk groot succes, al jaren lang. Wie is Waylon nou helemaal? Het is inbinden of oprotten.
Waarom zei ze dan zelf huilend vorige week bij RTL Late Night dat ze al jaren letterlijk loopt te leuren bij Belgische en Duitse radiostations maar dat ze haar nooit zagen staan? Omdat ze zo'n belachelijk groot succes is?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140489805
Oei, dit topic is al het Waylon-fantopic geworden, zie ik :D
pi_140489807
Ik denk dat Ilse morgen helemaal De Labielo is als ze alle reacties leest en iedereen mee gaat zeuren _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 22:59:48 #17
163650 Greys
pi_140489824
Dit wordt wel ongemakkelijk, ik denk niet dat Ilse en Waylon nog zo lieftallig naar elkaar gaan staan lachen tijdens Tuckerville tijdens het nummer.
Of zou ze hem gewoon maar zijn eigen nummers laten zingen en CATS met Jake? _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 22:59:52 #18
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_140489829
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:57 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Is te laat. Beter zoekt Waylon een leuke partner voor een duo om de ingeslagen weg verder in te slaan.
Hij kan dit succes niet meer evenaren. Ilse trouwens ook niet met een andere partner.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_140489845
Waylon leek mij ook geen vuil spuiende gek. Het is geen Gordon ofzo. :P
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 23:00:33 #20
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_140489861
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:59 schreef Marcoss het volgende:
Oei, dit topic is al het Waylon-fantopic geworden, zie ik :D
Hoe kan je na het verhaal nog voor Ilse zijn dan.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:00:47 #21
163650 Greys
pi_140489876
Hé trouwens, een week geleden ofzo hadden mensen het er hier over dat hij misschien niet kon meetouren omdat het van zijn Motown label niet mocht ofzo.

Maar waarom moet hij dan in godsnaam zijn hele album zelf financieren, als hij bij dat label zit? :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140489879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:00 schreef Paul het volgende:

[..]

Hoe kan je na het verhaal nog voor Ilse zijn dan.
Samenvatting?
★★★
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:01:03 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140489895
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:59 schreef Greys het volgende:

Of zou ze hem gewoon maar zijn eigen nummers laten zingen en CATS met Jake? _O-
Maar daar keek ze vanochtend bij de ZDF ook al zo moeilijk naar. ;(
Naar wie kan ze nog wel lachen? Misschien een spiegel neerzetten op het podium? B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140489900
Zo, even Ilse van al mijn social media afhalen.. het is nog erger dan ik dacht 'ja ze reageert niet op mijn mails' 'ik zie ook opeens Jake mijn nummer doen'. Ik vond haar al nep in The Voice, nu helemaal klaar mee! :{w Team Waylon! *O*
pi_140489903
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:59 schreef Greys het volgende:
Dit wordt wel ongemakkelijk, ik denk niet dat Ilse en Waylon nog zo lieftallig naar elkaar gaan staan lachen tijdens Tuckerville tijdens het nummer.
Of zou ze hem gewoon maar zijn eigen nummers laten zingen en CATS met Jake? _O-
Dit wilde ik net posten, hóe gaan ze dat doen? _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140489904
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:00 schreef Paul het volgende:

[..]

Hoe kan je na het verhaal nog voor Ilse zijn dan.
Oh, heb de hele uitzending niet gezien, maar er zitten altijd 2 kanten aan zo'n verhaal..
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:01:38 #27
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140489925
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:59 schreef Greys het volgende:

[..]

Waarom zei ze dan zelf huilend vorige week bij RTL Late Night dat ze al jaren letterlijk loopt te leuren bij Belgische en Duitse radiostations maar dat ze haar nooit zagen staan? Omdat ze zo'n belachelijk groot succes is?
Ilse staat hier al jarenlang aan de top. Waylon moet onthouden dat Ilse de ster is, en niet hij, en dat hij dankzij Ilse nu wereldberoemd is. Jammer genoeg is zijn ego te groot geworden (mede dankzij die bergen met coke) en zal zijn carriere nu in de goot belanden terwijl Ilse tot haar dood in de grootste stadions van de wereld zal spelen.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:01:57 #28
163650 Greys
pi_140489940
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:00 schreef vencodark het volgende:
Waylon leek mij ook geen vuil spuiende gek. Het is geen Gordon ofzo. :P
Neuh. Dat bleek al wel tijdens zijn verklaring op FB en nu weer idd.

Ik begrijp nu ook iets meer dat hij de laatste dagen zo stil was. Denk dat hij het eerst allemaal even wilde laten zakken voordat hij misschien wel tekeer zou gaan uit teleurstelling. Want dat hij teleurgesteld was gaf hij net toe. Goede beslissing geweest zo.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140489961
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Zo, even Ilse van al mijn social media afhalen.. het is nog erger dan ik dacht 'ja ze reageert niet op mijn mails' 'ik zie ook opeens Jake mijn nummer doen'. Ik vond haar al nep in The Voice, nu helemaal klaar mee! :{w Team Waylon! *O*
Ik móet nu echt de herhaling gaan kijken straks. :(

Maare...wat zou nu Ilses kant zijn?
pi_140489981
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ilse staat hier al jarenlang aan de top. Waylon moet onthouden dat Ilse de ster is, en niet hij, en dat hij dankzij Ilse nu wereldberoemd is. Jammer genoeg is zijn ego te groot geworden (mede dankzij die bergen met coke) en zal zijn carriere nu in de goot belanden terwijl Ilse tot haar dood in de grootste stadions van de wereld zal spelen.
:D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140489997
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ilse staat hier al jarenlang aan de top. Waylon moet onthouden dat Ilse de ster is, en niet hij, en dat hij dankzij Ilse nu wereldberoemd is. Jammer genoeg is zijn ego te groot geworden (mede dankzij die bergen met coke) en zal zijn carriere nu in de goot belanden terwijl Ilse tot haar dood in de grootste stadions van de wereld zal spelen.
Oke, bij die laatste zin pieste ik bijna in mijn broek _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140490035
Hebben we al een reactie van Ilse? Die jankt nu, that's for sure _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 28 mei 2014 @ 23:04:14 #33
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_140490060
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:00 schreef ajacied4lf het volgende:

[..]

Samenvatting?
Waylon was net bij RTL Late Night. Hij had geen creatieve inbreng bij The Common Linnets. Hij heeft hier discussie over gehad met haar. De laatste brief die hij haar schreef gaf ze geen antwoord meer op. Hij moest gewoon zijn gedeelte zingen en mocht verder niets bepalen. En daar had hij geen zin in.

Het was dus eigenlijk zo dat The Common Linnets het project van Ilse de lange is, en dat zij zelf mag bepalen met wie ze zingt. Maar het is gewoon niet slim om Waylon niet ruimte te geven om mee te denken. Ze hadden gewoon samen op tournee gekund de aankomende maanden.
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
pi_140490065
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Neuh. Dat bleek al wel tijdens zijn verklaring op FB en nu weer idd.

Ik begrijp nu ook iets meer dat hij de laatste dagen zo stil was. Denk dat hij het eerst allemaal even wilde laten zakken voordat hij misschien wel tekeer zou gaan uit teleurstelling. Want dat hij teleurgesteld was gaf hij net toe. Goede beslissing geweest zo.
Nou, ik vond die blik op het eind, toen hij een laatste slok van zijn wijn nam, wel heel tekenend. Hij had zijn zegje gedaan en hij was duidelijk ontevreden over de hele situatie. Hij hield zich wel in denk ik, met de gedachte van: "Je moest eens weten, Humberto".
Maar...is het wel de gehele waarheid? Team Waylon, maar niet blindelings. :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:04:23 #35
163650 Greys
pi_140490066
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ilse staat hier al jarenlang aan de top. Waylon moet onthouden dat Ilse de ster is, en niet hij, en dat hij dankzij Ilse nu wereldberoemd is. Jammer genoeg is zijn ego te groot geworden (mede dankzij die bergen met coke) en zal zijn carriere nu in de goot belanden terwijl Ilse tot haar dood in de grootste stadions van de wereld zal spelen.
Trololo :D

Maar oké, dan toch :P
Heb je die docu wel gezien over dat ze het album maakten?
Heb je net het interview gezien?
In die docu zei hij letterlijk dat hij niets voorstelt vergeleken bij haar, dat zij de grote ster is, hij erg naar haar opkijkt en zenuwachtig was toen hij iets voor haar ging spelen. Hij was eerder véél te bescheiden en te slap en te soft dan te veel ego.
In het interview net zei hij wel drie keer dat The Common Linnets van háár is.
Niks 'te groot ego' en 'hij moet onthouden dat'.

Oh kak (sorry ElizabethR :+ ) ik zie nu je laatste zin pas _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490069
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:00 schreef Greys het volgende:
Hé trouwens, een week geleden ofzo hadden mensen het er hier over dat hij misschien niet kon meetouren omdat het van zijn Motown label niet mocht ofzo.

Maar waarom moet hij dan in godsnaam zijn hele album zelf financieren, als hij bij dat label zit? :o
Zie dat hij voor zijn nieuwe album een hele poos in de VS is geweest, kan zijn dat het vooral alle reiskosten enzo zijn die het zo duur hebben gemaakt? Met zo'n platenlabel zou je toch verwachten dat je niet alle kosten maakt inderdaad..
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:05:39 #37
163650 Greys
pi_140490131
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Zie dat hij voor zijn nieuwe album een hele poos in de VS is geweest, kan zijn dat het vooral alle reiskosten enzo zijn die het zo duur hebben gemaakt? Met zo'n platenlabel zou je toch verwachten dat je niet alle kosten maakt inderdaad..
Hij zei echt dat hij het zelf gefinancierd had.
Misschien zit hij niet meer bij het label? :) Weet ik eigenlijk niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490216
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:04 schreef Paul het volgende:

[..]

Waylon was net bij RTL Late Night. Hij had geen creatieve inbreng bij The Common Linnets. Hij heeft hier discussie over gehad met haar. De laatste brief die hij haar schreef gaf ze geen antwoord meer op. Hij moest gewoon zijn gedeelte zingen en mocht verder niets bepalen. En daar had hij geen zin in.

Het was dus eigenlijk zo dat The Common Linnets het project van Ilse de lange is, en dat zij zelf mag bepalen met wie ze zingt. Maar het is gewoon niet slim om Waylon niet ruimte te geven om mee te denken. Ze hadden gewoon samen op tournee gekund de aankomende maanden.
Dat was eigenlijk al duidelijk na Late Night van een paar weken geleden (net na esf).
★★★
pi_140490217
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:04 schreef vencodark het volgende:

[..]

Nou, ik vond die blik op het eind, toen hij een laatste slok van zijn wijn nam, wel heel tekenend. Hij had zijn zegje gedaan en hij was duidelijk ontevreden over de hele situatie. Hij hield zich wel in denk ik, met de gedachte van: "Je moest eens weten, Humberto".
Maar...is het wel de gehele waarheid? Team Waylon, maar niet blindelings. :P
Dat laatste heb ik ook wel. Wie weet hoe onredelijk veel hij wilde en wilde Ilse een beetje inbreng en hij veel en veel meer. Dat vertelt hij niet natuurlijk :+ Ben benieuwd of ze nog gaat reageren.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:07:58 #40
163650 Greys
pi_140490248
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:04 schreef vencodark het volgende:
Hij hield zich wel in denk ik, met de gedachte van: "Je moest eens weten, Humberto".
Ja, dat gevoel had ik ook :D

quote:
Maar...is het wel de gehele waarheid? Team Waylon, maar niet blindelings. :P
Ilse heeft haar vriend bij haar muzikanten, JB is dikke mik, Jake hangt aan haar. Hij staat alleen hierin. Dus als ze willen, draaien ze figuurlijk Waylon nu zo de nek om, als hij daar zat te liegen net. Dan komen ze met mails en berichtjes etc waaruit het tegendeel blijkt. En het lijkt me dat Waylon dat donders goed weet. Het klonk me eerlijk gezegd wel geloofwaardig in de oren.

(En heel stiekem had ik het idee dat hij Humberto achter de schermen meer heeft verteld, dat Humberto daarom zo genereus aanbood dat hij daar zijn eigen album mag komen promoten. Je zag dat Waylon daar ook echt heel blij mee was.)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490258
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:05 schreef Greys het volgende:

[..]

Hij zei echt dat hij het zelf gefinancierd had.
Misschien zit hij niet meer bij het label? :) Weet ik eigenlijk niet.
http://www.motownrecords.com/#

Hij komt hier inderdaad niet voor, maar volgens mij heeft dat label zoveel artiesten dat ze er lang niet allemaal op passen :D
pi_140490313
Tja, als Waylon inderdaad niet altijd netjes op die afspraken kwam...wat ik dan ergens las...misschien is Ilse wel heul streng en verwacht zij 200%. En gaf Waylon maar 85.
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:09:41 #43
123170 alors
zlata1234
pi_140490339
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:09 schreef vencodark het volgende:
Tja, als Waylon inderdaad niet altijd netjes op die afspraken kwam...wat ik dan ergens las...misschien is Ilse wel heul streng en verwacht zij 200%. En ga Waylon maar 85.
Hij ontkende die geruchten net dus.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140490369
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:09 schreef alors het volgende:

[..]

Hij ontkende die geruchten net dus.
Oh, dat had ik dus gemist. :)
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:10:33 #45
163650 Greys
pi_140490395
De énige die zei dat hij te laat op afspraken met Ilse kwam, was die zure Rachel Kramer.
En die had het ook maar 'van horen zeggen'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490404
Gezellig onderwerp nu, zie ik, maar dat geheel terzijde
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:11:42 #47
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_140490464
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:01 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Ilse staat hier al jarenlang aan de top. Waylon moet onthouden dat Ilse de ster is, en niet hij, en dat hij dankzij Ilse nu wereldberoemd is. Jammer genoeg is zijn ego te groot geworden (mede dankzij die bergen met coke) en zal zijn carriere nu in de goot belanden terwijl Ilse tot haar dood in de grootste stadions van de wereld zal spelen.
Hilarisch deze lulkoek. _O- _O-
Vooral de laatste zin.
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:11:43 #48
163650 Greys
pi_140490467
Wat een ongemakkelijk gesprek nu dit idd :X
Die mevrouw wordt even gekielhaald.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490517
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:07 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, dat gevoel had ik ook :D

[..]

Ilse heeft haar vriend bij haar muzikanten, JB is dikke mik, Jake hangt aan haar. Hij staat alleen hierin. Dus als ze willen, draaien ze figuurlijk Waylon nu zo de nek om, als hij daar zat te liegen net. Dan komen ze met mails en berichtjes etc waaruit het tegendeel blijkt. En het lijkt me dat Waylon dat donders goed weet. Het klonk me eerlijk gezegd wel geloofwaardig in de oren.

(En heel stiekem had ik het idee dat hij Humberto achter de schermen meer heeft verteld, dat Humberto daarom zo genereus aanbood dat hij daar zijn eigen album mag komen promoten. Je zag dat Waylon daar ook echt heel blij mee was.)
Humberto staat achter Waylon dus ook team Humberto. :P
Ik geloof Waylon ook...alleen ben ik dus ook benieuwd naar Ilses kant. Het klinkt natuurlijk allemaal best geloofwaardig. Alleen verdomd lullig. Zeker als je kijkt hoe blij Waylon was toen ze net na de bijna overwinning bij Humberto al zaten. En John de Mol was ook al zo enthousiast. Ilse niet. :P
pi_140490661
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:11 schreef Greys het volgende:
Wat een ongemakkelijk gesprek nu dit idd :X
Die mevrouw wordt even gekielhaald.
Waylon zegt dit weer wel goed.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:15:34 #51
163650 Greys
pi_140490680
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:12 schreef vencodark het volgende:
En John de Mol was ook al zo enthousiast. Ilse niet. :P
Daar kon je het al zóóóó goed aan merken _O-

John de Mol: "Waylon ik wil jou wel naast Ilse als jury bij The Voice!"
Waylon: "Dat lijkt me echt heel tof!"
Ilse: "Hoooooooooooooo!" met beide handen in de lucht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:16:13 #52
163650 Greys
pi_140490720
Grappig, het is echt 50-50, de twitterreacties.
Of ze haten Waylon, of ze zijn helemaal TeamWaylon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140490728
Ik denk dat Waylon helemaal niet 'kan opboksen' tegen het hele team van Ilse. Daarnaast staat hij ook niet sterk, het is tenslotte vanaf het begin haar project met haar team. Hij komt er als gastmuzikant bij. Ik begrijp alleen Ilse niet, zij had Waylon meer ruimte moeten geven. Ik begrijp niet dat zij zelf niet inziet dat zo'n Jake totaal niet de kwaliteiten heeft die Waylon wél heeft
pi_140490769
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar kon je het al zóóóó goed aan merken _O-

John de Mol: "Waylon ik wil jou wel naast Ilse als jury bij The Voice!"
Waylon: "Dat lijkt me echt heel tof!"
Ilse: "Hoooooooooooooo!" met beide handen in de lucht.
Ze had natuurlijk een dubbele agenda en dat wist John niet. -O-
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:17:20 #55
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140490776
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:16 schreef Greys het volgende:
Grappig, het is echt 50-50, de twitterreacties.
Of ze haten Waylon, of ze zijn helemaal TeamWaylon.
Zie echt niet hoe je Waylon zou kunnen haten. Hij is de redelijkheid zelve.
Koel en donker bewaren
pi_140490781
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik denk dat Waylon helemaal niet 'kan opboksen' tegen het hele team van Ilse. Daarnaast staat hij ook niet sterk, het is tenslotte vanaf het begin haar project met haar team. Hij komt er als gastmuzikant bij. Ik begrijp alleen Ilse niet, zij had Waylon meer ruimte moeten geven. Ik begrijp niet dat zij zelf niet inziet dat zo'n Jake totaal niet de kwaliteiten heeft die Waylon wél heeft
Vriendjespolitiek. :(
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:17:42 #57
163650 Greys
pi_140490794
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:16 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Ik denk dat Waylon helemaal niet 'kan opboksen' tegen het hele team van Ilse. Daarnaast staat hij ook niet sterk, het is tenslotte vanaf het begin haar project met haar team. Hij komt er als gastmuzikant bij. Ik begrijp alleen Ilse niet, zij had Waylon meer ruimte moeten geven. Ik begrijp niet dat zij zelf niet inziet dat zo'n Jake totaal niet de kwaliteiten heeft die Waylon wél heeft
Ze had hem nog héél even íets meer moeten gunnen idd.
Zeker als het niet over geld gaat en hij heel duidelijk zegt dat het TCL project van háár is, maar dat hij tijdens dit album (dus niet daarna!) wel meer zeggenschap en vooral ook waardering wil.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:18:48 #58
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140490846
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:16 schreef Greys het volgende:
Grappig, het is echt 50-50, de twitterreacties.
Of ze haten Waylon, of ze zijn helemaal TeamWaylon.
Net zoals hier eigenlijk.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:19:11 #59
163650 Greys
pi_140490871
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:17 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Zie echt niet hoe je Waylon zou kunnen haten. Hij is de redelijkheid zelve.
gavandenbroek twitterde op woensdag 28-05-2014 om 21:43:54 benieuwd naar #rtlln. Kijken hoe waylon de waarheid gaat camoufleren. Zakelijke en muzikale talent Ilse DeLange onderschat? reageer retweet
jdboomsma twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:36:53 #rtlln je kiest voor je solo carrière Waylon...echter iedereen vind je nu een lul. .dus ik denk dat solo echt solo blijft. reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:20:46 #60
163650 Greys
pi_140490960
Oef, ik lees nu kennelijk gezegd is vorige keer al bij RTL Late Night dat hij ook geen schrijversdeel ontvangt voor het album? Iemand dat gehoord vorige week? Ik niet, namelijk?

Crow74 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 15:35:25 Als de split maar niet gevolg is van een royaltieskwestie. In RTLLN kwam namelijk uit dat Waylon geen schrijversdeel ontvangt voor "CBTS". reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:21:02 #61
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140490969
Hoezo 'iedereen vindt je een lul' :? Ik heb echt het idee dat vrijwel iedereen hem mag in dit verhaal, of zit ik dan zo met een plaat voor m'n kop? :')
Koel en donker bewaren
pi_140490972
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:19 schreef Greys het volgende:

[..]

gavandenbroek twitterde op woensdag 28-05-2014 om 21:43:54 benieuwd naar #rtlln. Kijken hoe waylon de waarheid gaat camoufleren. Zakelijke en muzikale talent Ilse DeLange onderschat? reageer retweet
jdboomsma twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:36:53 #rtlln je kiest voor je solo carrière Waylon...echter iedereen vind je nu een lul. .dus ik denk dat solo echt solo blijft. reageer retweet
Wie zijn deze domme mensen?
pi_140491001
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:21 schreef Guanabana het volgende:
Hoezo 'iedereen vindt je een lul' :? Ik heb echt het idee dat vrijwel iedereen hem mag in dit verhaal, of zit ik dan zo met een plaat voor m'n kop? :')
Op Twitter is het echt 50/50, dus denk dat de verhouding hier inderdaad niet echt representatief is :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:23:18 #64
163650 Greys
pi_140491057
Mag ik als Waylon'fan' wel even eerlijk zeggen dat ik zijn opmerking tegen die rare mevrouw net echt dom vond? Dat had hij beter niet kunnen zeggen, dat hij wel begreep dat ze haar stervende man verliet. Daar gingen toch weer een paar begripspuntjes van het kijkende publiek ben ik bang :')
Ik begrijp wel hoe hij het bedóelde, maar lang niet iedereen ben ik bang.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:23:24 #65
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140491062
Wat luisteren en lezen veel mensen slecht zeg -O-

En wat Greys zegt over de rare mevrouw in RTLLN. Had ie niet moeten doen. Weggaan begrijp ik, er een boek over schrijven is aasgiererij.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140491081
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:23 schreef Greys het volgende:
Mag ik als Waylon'fan' wel even eerlijk zeggen dat ik zijn opmerking tegen die rare mevrouw net echt dom vond? Dat had hij beter niet kunnen zeggen, dat hij wel begreep dat ze haar stervende man verliet. Daar gingen toch weer een paar begripspuntjes van het kijkende publiek ben ik bang :')
Ik vond dat juist wel sterk, hoewel ik haar een aasgier vind.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:24:42 #67
163650 Greys
pi_140491105
Als ik dit lees, snáp ik het gewoon niet.
Hebben die wel hetzelfde interview gezien? :D

mereldev twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:52:25 Wel kraakhelder waarom Ilse Waylon heeft geloosd. #rtlln reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:25:23 #68
163650 Greys
pi_140491147
JeroenvandeBeek twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:55:30 Waylon weigert dus wereldwijd te oogsten na anderhalf jaar zaaien. Zou zijn achterban nu staan te springen dan? #rtlln reageer retweet
Eh nee, dat weigert hij helemaal niet.
Lui-ste-ren :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140491176
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:23 schreef Greys het volgende:
Mag ik als Waylon'fan' wel even eerlijk zeggen dat ik zijn opmerking tegen die rare mevrouw net echt dom vond? Dat had hij beter niet kunnen zeggen, dat hij wel begreep dat ze haar stervende man verliet. Daar gingen toch weer een paar begripspuntjes van het kijkende publiek ben ik bang :')
Ik begrijp wel hoe hij het bedóelde, maar lang niet iedereen ben ik bang.
Ja hallo. Hij heeft zelf een drank en/of drugsprobleem gehad. Dus hij zal weten hoe dat er dan thuis aan toe gaat. ;)
pi_140491198
Als er iemand iets over verslavingen weet, is het Waylon wel ja :D
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:26:32 #71
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140491213
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:25 schreef Greys het volgende:
JeroenvandeBeek twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:55:30 Waylon weigert dus wereldwijd te oogsten na anderhalf jaar zaaien. Zou zijn achterban nu staan te springen dan? #rtlln reageer retweet
Eh nee, dat weigert hij helemaal niet.
Lui-ste-ren :')
Volgensmij quote je nu mensen van buiten FOK! Die kunnen je reactie niet lezen he. :*
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:26:53 #72
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140491230
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:24 schreef Greys het volgende:
Als ik dit lees, snáp ik het gewoon niet.
Hebben die wel hetzelfde interview gezien? :D

mereldev twitterde op woensdag 28-05-2014 om 22:52:25 Wel kraakhelder waarom Ilse Waylon heeft geloosd. #rtlln reageer retweet
Ik word er gewoon kwaad van :%
Altijd als ik dingen niet begrijp.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:27:06 #73
163650 Greys
pi_140491243
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Volgensmij quote je nu mensen van buiten FOK! Die kunnen je reactie niet lezen he. :*
Dus? :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:27:33 #74
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140491264
Het begint er wel op te lijken dat Waylon helemaal geen drol heeft bijgedragen aan dit hele project en gewoon een blaadje in zijn handen geschoven kreeg waar de tekst op stond, des te belachelijker dat hij nu 50% gaat vragen. Is het wel bekend of hij uberhaupt echt gitaar kan spelen?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:28:01 #75
163650 Greys
pi_140491286
Oh, de trol heeft nog steeds honger.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:28:05 #76
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140491292
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:27 schreef Mani89 het volgende:
Het begint er wel op te lijken dat Waylon helemaal geen drol heeft bijgedragen aan dit hele project en gewoon een blaadje in zijn handen geschoven kreeg waar de tekst op stond, des te belachelijker dat hij nu 50% gaat vragen. Is het wel bekend of hij uberhaupt echt gitaar kan spelen?
Je bent al een tijdje niet geloofwaardig meer.
Koel en donker bewaren
pi_140491294
Marga heeft ook weleens een spuitje aangeraakt.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140491329
Een tip voor de users die Mani niet kennen: neem hem niet serieus, dan is het een toffe Sassemmer.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140491394
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:27 schreef Mani89 het volgende:
Het begint er wel op te lijken dat Waylon helemaal geen drol heeft bijgedragen aan dit hele project en gewoon een blaadje in zijn handen geschoven kreeg waar de tekst op stond, des te belachelijker dat hij nu 50% gaat vragen. Is het wel bekend of hij uberhaupt echt gitaar kan spelen?
Eigenlijk was het Gordon die wraak komt nemen.
pi_140491484
Ik begrijp Waylon ook niet helemaal. Hij vertelt een mooi verhaal (zonder met modder te gooien, sjiek!), maar waarom hij nou precies niet meer meedoet vind ik nog steeds vaag. Iets met waardering... Waar uit zich dat gebrek aan waardering dan aan? Niets financieels, blijkbaar. Een aai over de bol?
En artistieke inbreng als het album net klaar is? Dan moet je niet nu pas daarover klagen. Of gaat het dan over eventuele nieuwe songs misschien?

Dat je verplichtingen hebt tegenover anderen snap ik dan weer wel. Maar dat leek me dan weer niet de hoofdreden geweest om te stoppen.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:32:38 #81
163650 Greys
pi_140491551
Maar Waylon zou gek zijn als hij zijn album nu alsnog tot september op de plank liet liggen, als het dus toch al klaar is?

(En Ilse maar kwaken in België bij dat tv interview dat hij zo druk was met aan zijn album werken, het was in januari al klaar en dat had hij ook al op zijn FB gezet, hoezo doorzichtige leugentjes :D )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:32:41 #82
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140491553
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik begrijp Waylon ook niet helemaal. Hij vertelt een mooi verhaal (zonder met modder te gooien, sjiek!), maar waarom hij nou precies niet meer meedoet vind ik nog steeds vaag. Iets met waardering... Waar uit zich dat gebrek aan waardering dan aan? Niets financieels, blijkbaar. Een aai over de bol?
En artistieke inbreng als het album net klaar is? Dan moet je niet nu pas daarover klagen. Of gaat het dan over eventuele nieuwe songs misschien?

Dat je verplichtingen hebt tegenover anderen snap ik dan weer wel. Maar dat leek me dan weer niet de hoofdreden geweest om te stoppen.
We zullen de reactie van Ilse moeten afwachten, dan zal alles eindelijk duidelijk worden.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_140491564
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik begrijp Waylon ook niet helemaal. Hij vertelt een mooi verhaal (zonder met modder te gooien, sjiek!), maar waarom hij nou precies niet meer meedoet vind ik nog steeds vaag. Iets met waardering... Waar uit zich dat gebrek aan waardering dan aan? Niets financieels, blijkbaar. Een aai over de bol?
En artistieke inbreng als het album net klaar is? Dan moet je niet nu pas daarover klagen. Of gaat het dan over eventuele nieuwe songs misschien?

Dat je verplichtingen hebt tegenover anderen snap ik dan weer wel. Maar dat leek me dan weer niet de hoofdreden geweest om te stoppen.
Beslissingsbevoegdheid.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140491659

Jake heeft hier trouwens hetzelfde shirt aan als Waylon hier:


(Fijn staaltje onderzoeksjournalistiek, ha!)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140491672
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:32 schreef Greys het volgende:
Maar Waylon zou gek zijn als hij zijn album nu alsnog tot september op de plank liet liggen, als het dus toch al klaar is?

(En Ilse maar kwaken in België bij dat tv interview dat hij zo druk was met aan zijn album werken, het was in januari al klaar en dat had hij ook al op zijn FB gezet, hoezo doorzichtige leugentjes :D )
Ja, dat weet eerste snap ik dus ook niet. Maar wie weet moet het nog een beetje verfijnt worden? Dus af...maar niet helemaal. :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:36:09 #86
163650 Greys
pi_140491726
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:31 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ik begrijp Waylon ook niet helemaal. Hij vertelt een mooi verhaal (zonder met modder te gooien, sjiek!), maar waarom hij nou precies niet meer meedoet vind ik nog steeds vaag. Iets met waardering... Waar uit zich dat gebrek aan waardering dan aan? Niets financieels, blijkbaar. Een aai over de bol?
En artistieke inbreng als het album net klaar is? Dan moet je niet nu pas daarover klagen. Of gaat het dan over eventuele nieuwe songs misschien?

Dat je verplichtingen hebt tegenover anderen snap ik dan weer wel. Maar dat leek me dan weer niet de hoofdreden geweest om te stoppen.
Gelijkwaardigheid, waardering, dat vooral.
En (ja daar gaat ze weer, sorry) die waardering uitte zich dus totáál niet in alle social media berichten van TCL/Ilse. Daar kwam hij nul in voor. En tegenwoordig moeten artiesten het enorm hebben van social media. Als je daar totaal genegeerd wordt, voelt dat alles behalve gelijkwaardig en gewaardeerd, denk ik. :) En als er misschien nog een paar zulke dingetjes waren, dan denk je 'bekijk het dan maar'. Hij kreeg geen woordje op de albumhoes, ZIJ schreef het over hem, niet hij zelf.
Allemaal dat soort dingetjes opgeteld. En alsnóg zei hij niet 'bekijk het maar', hij wilde verder erover praten. Maar ze reageerde niet meer op zijn schrijven.

Aldus hem. We zullen vast een reactie van haar krijgen als het niet waar is :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140491741
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:34 schreef marcodej het volgende:

Jake heeft hier trouwens hetzelfde shirt aan als Waylon hier:


(Fijn staaltje onderzoeksjournalistiek, ha!)
Haha, dat je fan bent van Waylon, had ik al wel gemerkt in dit topic, maar nu wordt het toch wat dubieus :P
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:37:20 #88
163650 Greys
pi_140491783
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:35 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, dat weet eerste snap ik dus ook niet. Maar wie weet moet het nog een beetje verfijnt worden? Dus af...maar niet helemaal. :P
Dan zou alles opnieuw gemasterd moeten worden enzo. Ik denk het niet.
Héél misschien bewaart ie het tot september om het te mogen gebruiken voor ESF 2015?
(Maar dat is wishful thinking van mij :') )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140491796
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:36 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Haha, dat je fan bent van Waylon, had ik al wel gemerkt in dit topic, maar nu wordt het toch wat dubieus :P
Ik ben geswitched van #TeamIlsepils naar #TeamWaylon.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:38:35 #90
163650 Greys
pi_140491840
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:37 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik ben geswitched van #TeamIlsepils naar #TeamWaylon.
Hahaha ja, als er iemand in den beginne voor Ilse was :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:38:59 #91
163650 Greys
pi_140491857
Zeg, laten we Miss Montreal maar nooit naar het Eurovisie sturen :')
Of kijken jullie geen Late Night meer?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140491879
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:37 schreef Greys het volgende:

[..]

Dan zou alles opnieuw gemasterd moeten worden enzo. Ik denk het niet.
Héél misschien bewaart ie het tot september om het te mogen gebruiken voor ESF 2015?
(Maar dat is wishful thinking van mij :') )
Maar wat doet hij dan tot die tijd? Even rust van het ESF avontuur? Maar nu willen de mensen hem toch? Of...is hij een beetje bang voor die stormloop vanwege zijn vroegere verslavingen? Dat hij juist rust nodig heeft...maar dan had hij sowieso niet mee op tour kunnen gaan met TCL. -O-
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:39:39 #93
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_140491891
't Is niet goed he? En Waylon moet maar even van de wijn afbljven.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_140491931
Hij zei zelf in dat verhaal op Facebook toch al dat hij de komende tijd verplichtingen heeft met betrekking tot zijn nieuwe album?
pi_140491949
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:38 schreef Greys het volgende:
Zeg, laten we Miss Montreal maar nooit naar het Eurovisie sturen :')
Of kijken jullie geen Late Night meer?
Eens! Bleeeh.....hoge irritatiefactor heeft ze.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_140491965
Waylon wist toch waar hij instapte? Nu is hij ineens zielig. Zonder wenkbrauw had hij vast niet zo veel fans. Ik vindt Ilse d'r muziek nogsteeds beter en TCL met Waylon op een album ook top.
dag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:41:04 #97
163650 Greys
pi_140491970
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:40 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Eens! Bleeeh.....hoge irritatiefactor heeft ze.
En ik vond het echt heel slecht live gezongen :o
Had ik niet verwacht, dacht dat zij dat beter kon!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140491999
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:40 schreef Marcoss het volgende:
Hij zei zelf in dat verhaal op Facebook toch al dat hij de komende tijd verplichtingen heeft met betrekking tot zijn nieuwe album?
Ok, maar misschien snap ik het niet of ken ik het wereldje niet. Druk met je album dat af is en pas over 3 maanden wordt uitgebracht. Je gaat niet 3 maanden je solo album promoten zonder het uit te brengen toch?
pi_140492022
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:40 schreef Peter het volgende:
Waylon wist toch waar hij instapte? Nu is hij ineens zielig. Zonder wenkbrauw had hij vast niet zo veel fans. Ik vindt Ilse d'r muziek nogsteeds beter en TCL met Waylon op een album ook top.
Geen idee wat hij allemaal wist.
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:42:09 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_140492026
Wat ik begreep wilde Waylon, na het onverwachte succes, zijn eigen muzikanten ook een rol geven in de tour, aangezien zijn solocarriere, waarin deze mensen een rol zouden gaan spelen, dan even op de plank moest.

Ilse (of haar management, of misschien wel jb meijers) wilde kennelijk geen plaats bieden aan deze mensen en daarmee de inbreng van Waylon (en zijn/hun visie op arrangementen, uitvoering etc.)

Het onverwachte succes is in zekere zin de oorzaak van het geschil. Waylon had aanvankelijk zijn geringe rol prima geaccepteerd: even ESF doen, graantje meepikken en dan verder met zijn solocarriere en zijn eigen mensen. Al eerder bleek dat hij de 'poppenkast' vooral als zakelijke stap zag.

Niet geheel onterecht begin hij daar nu anders over te denken, omdat het succes en een tournee de zaak nogal verandert. Hij zou zijn hele plan moeten omgooien. Kamp Ilse vindt kennelijk echter dat de situatie onveranderd kan blijven.

[ Bericht 7% gewijzigd door Duderinnetje op 28-05-2014 23:50:38 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:42:41 #101
163650 Greys
pi_140492046
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:40 schreef Peter het volgende:
Nu is hij ineens zielig.
Ik zag geen zielige Waylon?
Ik zag een ietwat teleurgestelde Waylon. Hij heeft haar daar niet door de modder getrokken ofzo en boohoo gedaan? :)

Hij legde uit waarom hij uiteindelijk die keuze moest maken. Mede voor de mensen die aan zijn album hebben meegewerkt. Zo zielig vond ik hem niet klinken.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140492063
Maar Waylon wilde niet op dezelfde voet door? Zonder extra inbreng, zoals eerder afgesproken? Hij wilde meer?

Of haal ik dat er verkeerd uit?
dag
pi_140492072
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik begreep wilde Waylon, na het onverwachte succes, zijn eigen muzikanten ook een rol geven in de tour, aangezien zijn solocarriere, waarin deze mensen een rol zouden gaan spelen, dan even op de plank moest.

Ilse (of haar management, of misschien wel jb meijers) wilde kennelijk geen plaats bieden aan deze mensen en daarmee de inbreng van Waylon (en zijn visie op arrangementen, uitvoering etc.)
Ok, maar de vraag is...had Waylon dit al enigszins kunnen verwachten?
pi_140492119
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:42 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat ik begreep wilde Waylon, na het onverwachte succes, zijn eigen muzikanten ook een rol geven in de tour, aangezien zijn solocarriere, waarin deze mensen een rol zouden gaan spelen, dan even op de plank moest.

Ilse (of haar management, of misschien wel jb meijers) wilde kennelijk geen plaats bieden aan deze mensen en daarmee de inbreng van Waylon (en zijn visie op arrangementen, uitvoering etc.)
lekker meeteren op andermans creativiteit?
dag
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:44:18 #105
163650 Greys
pi_140492132
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:42 schreef Peter het volgende:
Maar Waylon wilde niet op dezelfde voet door? Zonder extra inbreng, zoals eerder afgesproken? Hij wilde meer?

Of haal ik dat er verkeerd uit?
Ja maar niet meer géld, meer waardering.
Het is toch niet zo gek dat je dan bv zegt dat je bij een vervolg niet meer genegeerd wilt worden op social media, om zo zelf ook wat bekendheid te krijgen, of dat je dan ook eens aan het woord mag komen tijdens interviews en niet alleen zij? :D Ik weet niet of dat zijn wensen/eisen waren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij IETS meer wilde, hij liep er nu de hele tijd als een mak schaap achteraan en zei ja en amen tegen Ilse.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140492160
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik zag geen zielige Waylon?
Ik zag een ietwat teleurgestelde Waylon. Hij heeft haar daar niet door de modder getrokken ofzo en boohoo gedaan? :)

Hij legde uit waarom hij uiteindelijk die keuze moest maken. Mede voor de mensen die aan zijn album hebben meegewerkt. Zo zielig vond ik hem niet klinken.
( ik heb het niet gezien)
dag
pi_140492165
Misschien is het wel een klootzak eerste klas en had Ilse er genoeg van. :P
pi_140492167
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar niet meer géld, meer waardering.
Het is toch niet zo gek dat je dan bv zegt dat je bij een vervolg niet meer genegeerd wilt worden op social media, om zo zelf ook wat bekendheid te krijgen, of dat je dan ook eens aan het woord mag komen tijdens interviews en niet alleen zij? :D Ik weet niet of dat zijn wensen/eisen waren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij IETS meer wilde, hij liep er nu de hele tijd als een mak schaap achteraan en zei ja en amen tegen Ilse.
Dat social media zit je wel echt dwars he?

Ik vind dat wel mooi trouwens :)
pi_140492207
Dus Waylon wilde meer SM? :7
pi_140492218
quote:
"Waylon heeft zich gecommitteerd aan bijdrage voor het album The Common Linnets, deelname aan het Eurovisie Songfestival en een optreden tijdens het evenement Tuckerville dat op 21 juni 2014 plaatsvindt in de Grolsch Veste in Enschede."

Zangeres Ilse DeLange bevestigt dat. "Het is een platform dat ik heb willen creëren voor mijzelf, als uitlaatklep om weer terug te gaan naar mijn rootsy kant", reageert DeLange op de afwezigheid van haar duetpartner. De bijdrage van Waylon is beperkt vanwege zijn aankomende soloplaat.
quote:
Waylon: 'Ik wil gelijkwaardigheid'

Waylon is meer dan bereid met Ilse DeLange als The Common Linnets de wereld rond te touren. "Maar dan wel op basis van gelijkwaardigheid."

Al een poosje leek Waylon van de aardbodem te zijn verdwenen en moest Ilse de volle agenda die na hun glansrijke Songfestival-optreden onstond alleen of met een gastmuzikant dragen. Vandaag gaf Waylon middels een verklaring te kennen dat hij nu eenmaal druk is met zijn carrière en zijn op hande zijnde plaat, en nauwelijks tijd heeft voor The Common Linnets.

In RTL Late Night legt hij uit dat de formatie met daarin hijzelf dreigt stuk te lopen op '"gelijkwaardigheid". Of, wat Waylon betreft, het gebrek daaraan. "Dit gaat niet over financiën. Ik ben in een fase in mijn carrière dat ik deze kansen niet mag weigeren. Dat zou ik ook niet willen. Ik zou dolgraag een wereldtournee willen maken, we zijn zelfs gebeld uit Amerika door de grote mannen daar. Maar ik vind wel dat ik zoveel moet aanpassen: ik moet mijn team, mijn mensen, mijn manager in de ijskast zetten. Ik moet dat aan mezelf kunnen verantwoorden. Want zij hebben dan geen werk meer, in principe."

Waylon laat doorschemeren dat het feest wél door zou kunnen gaan als hij net zoveel in de melk te brokkelen had als Ilse, maar dat líjkt toch niet bepaald het geval...

"Het moet dan wel allemaal op basis van gelijkwaardigheid, want ik geef meer op dan Ilse opgeeft", vervolgt de zanger. "Mijn carrière opschuiven is geen probleem, ik heb geen ego. Maar wat mij drijft als artiest kan ik niet aan de kant schuiven."

Hij heeft dat ook aan Ilse te kennen gegeven, maar van haar kant lijkt de werkrelatie inmiddels stevig te zijn bekoeld... "Op mijn laatste schrijven is nog geen antwoord gekomen", vertelt hij gelaten. "Het is haar project, zij mag doen wat ze wil. Het is zoals het is. Tuurlijk ben je teleurgesteld, ik ben voor mijn gevoel ook verantwoordelijk voor het succes. En dát wil ik hebben. Als je je solocarrière opgeeft wil je er wel iets voor terug. Ik wil gelijkwaardigheid, echt de krachten bundelen. Dus niet alleen met haar kamp meevaren, want ik heb ook goede mensen aan mijn kant staan en die wil ik niet laten varen. Dat kan ik niet maken. Ik wil dan meebeslissen over alles wat er gebeurt. Daar kan niet over gepraat worden, blijkbaar."

Spijt van het avontuur heeft Waylon, ondanks het schijnbare gebrek aan een 'happy end', echter niet. "Ik heb een fantastische reis gehad. Ik ben drie keer de hele wereld overgevlogen voor dit project om te werken met geweldige schrijvers. Dit was een snoepreis! Maar daar heb ik nu al anderhalf jaar mijn agenda op aangepast. Fantastisch, maar ik werk met een mannetje of 25 en aan hen moet ik het allemaal kunnen verantwoorden. En ook naar mezelf toe."
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:46:33 #111
163650 Greys
pi_140492244
Dat hij zijn eigen muzikanten wilde laten meespelen heb ik er totaal niet uitgehaald overigens :@
Maar misschien heb ik niet goed geluisterd.

Dat met zijn eigen mensen bedoelde hij volgens mij dat hij daar rekening mee moet houden, omdat ze aan zijn album hebben meegespeeld en die dus ook op eventuele opbrengsten van dat album zitten te wachten. Dus dat hij dat liet meewegen in zijn uiteindelijke beslissing, dat hij die mensen niet nóg weer vooruit kon schuiven qua albumrelease als daar voor hem niet meer tegenover stond aan 'waardering'. Niet financieel in de directe zin, maar als hij bekender kon worden door de tour met Ilse, hebben zijn eigen mensen van zijn solo album daar uitéindelijk ook wat aan. Maar niet als hij alsnog tweede viool blijft.

Zoiets :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:49:44 #112
163650 Greys
pi_140492415
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:45 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat social media zit je wel echt dwars he?

Ik vind dat wel mooi trouwens :)
Ja, want het is zó enorm belangrijk in deze tijd...
En ik ben me er van bewust dat ik daar irritant veel op hamer. Sorry aan degene die dat zo vinden, scroll dan gerust verder ajb.

Als ik me probeer in hem te verplaatsen zou mijn bek elke keer open vallen als op TCL FB pagina, daar waar de buitenlandse fans terecht komen omdat ze zo heetten op het Eurovisie, steeds berichten kwamen waarin ik niet gelinkt werd en alle anderen wel.
Want hij heeft hier duidelijk ook aan meegewerkt (en terecht en logisch) om zelf meer bekendheid te krijgen. Maar daar heeft hij weinig aan als je een artiest bent die onder alleen een vaker voorkomende voornaam gevonden moet worden op internet.... Dan heb je wel wat linkjes nodig ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140492461
Marga nu op Ned1
~The present is all there is~
pi_140492484
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:44 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja maar niet meer géld, meer waardering.
Het is toch niet zo gek dat je dan bv zegt dat je bij een vervolg niet meer genegeerd wilt worden op social media, om zo zelf ook wat bekendheid te krijgen, of dat je dan ook eens aan het woord mag komen tijdens interviews en niet alleen zij? :D Ik weet niet of dat zijn wensen/eisen waren, maar ik kan me heel goed voorstellen dat hij IETS meer wilde, hij liep er nu de hele tijd als een mak schaap achteraan en zei ja en amen tegen Ilse.
Ik denk dat hij weldegelijk ook meer geld wilde zien, en terecht ook, maar dat hij in het algemeen gewoon meer waardering en inbreng wilde ja.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:51:11 #115
123170 alors
zlata1234
pi_140492493
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:20 schreef Greys het volgende:
Oef, ik lees nu kennelijk gezegd is vorige keer al bij RTL Late Night dat hij ook geen schrijversdeel ontvangt voor het album? Iemand dat gehoord vorige week? Ik niet, namelijk?

Crow74 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 15:35:25 Als de split maar niet gevolg is van een royaltieskwestie. In RTLLN kwam namelijk uit dat Waylon geen schrijversdeel ontvangt voor "CBTS". reageer retweet
Dat ging alleen over het nummer CATS, omdat hij daar ook niet aan meegeschreven heeft, had hij ook geen problemen mee.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140492527
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:49 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, want het is zó enorm belangrijk in deze tijd...
En ik ben me er van bewust dat ik daar irritant veel op hamer. Sorry aan degene die dat zo vinden, scroll dan gerust verder ajb.

Als ik me probeer in hem te verplaatsen zou mijn bek elke keer open vallen als op TCL FB pagina, daar waar de buitenlandse fans terecht komen omdat ze zo heetten op het Eurovisie, steeds berichten kwamen waarin ik niet gelinkt werd en alle anderen wel.
Want hij heeft hier duidelijk ook aan meegewerkt (en terecht en logisch) om zelf meer bekendheid te krijgen. Maar daar heeft hij weinig aan als je een artiest bent die onder alleen een vaker voorkomende voornaam gevonden moet worden op internet.... Dan heb je wel wat linkjes nodig ;)
Mja, op zich is het toch ook nog wel logisch dat als je echt gelijkwaardigheid wil dat "jouw" team ook mee mag doen met de tour? Kan me best voorstellen dat hij dat als eis heeft neergelegd bij Ilse.
pi_140492534
Ik blijf het een heel onduidelijk verhaal vinden en vind het moeilijk er over te oordelen, maar het bevestigt wel een vermoeden wat ik vanaf het begin al had: het was Ilse's idee en ook haar idee om Waylon bij het project en het ESF te betrekken, en gebaseerd op dat principe is Waylon's bijdrage teveel gepasseerd in het hele project. The Common Linnets kan inderdaad wel ontstaan zijn uit een idee dat Ilse alleen een album en het ESF met Waylon wilde doen en het daarna voort zou blijven bestaan met wisselende artiesten, maar Ilse en co moeten er niet aan voorbij gaan dat nú met het ESF de Common Linnets wereldwijd heel groot zijn met hoe het nú bekend is geworden. Zeker zo vlak na het ESF is het sowieso niet echt verstandig om van bezetting te gaan wisselen. Waylon is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van het hele product geworden en om nu op het heetst van het moment zoiets te gaan doen lijkt me niet verstandig.
Zoveel succes hadden zowel Ilse als Waylon misschien niet verwacht en hun agenda's zullen er zeker niet van tevoren op aangepast zijn, maar het verhaal dat Waylon alleen te druk is met een nieuw album geloof ik niet zo. Waarom zou hij zich bezighouden met een nieuw album als The Common Linnets vijfde van de hele wereld staan en de hele wereld open staat?
Ik geloof best dat van tevoren vaststond dat Waylon niet voor vast zou blijven of echt 50/50 inspraak met Ilse zou hebben, maar nu nog niet eens drie weken na het ESF waar ze toch als duo bekend zijn geworden voor groot publiek, zou er bij beide partijen toch wat meer rekening gehouden moeten worden met het feit dat het The Common Linnets nu groot is door het optreden van Ilse én Waylon samen. Zo vlak na het ESF succes zitten fans niet meteen op een vervanger te wachten en ik vraag me af of dit het succes zal bevorderen. Zeker aangezien Waylon wel op het album meezingt; waarom de tour ervan dan door een ander laten doen? Als je een album wil promoten doe je dat toch met het team waarmee je het gemaakt hebt?
Ik vind het erg jammer en heb het idee dat Ilse zich koppig vasthoud aan een afspraak die was gemaakt lang voordat het huidige succes van de grond kwam en zich niet wil schikken naar de wending die het project nu genomen heeft, en dat Waylon's ego is gekrenkt. Ik blijf het verhaal vreemd vinden, maar ik neig momenteel toch iets meer sympathie voor Waylon te hebben in de kwestie; al was het beter geweest voor zowel The Common Linnets als voor zijn eigen carriere als hij zijn ego nog even opzij had gezet totdat de promotie en tour was afgerond.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:53:55 #118
163650 Greys
pi_140492627
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:51 schreef alors het volgende:

[..]

Dat ging alleen over het nummer CATS, omdat hij daar ook niet aan meegeschreven heeft, had hij ook geen problemen mee.
Maar hij zingt het toch op het album, dan hoor je gewoon royalties te krijgen :D
Als Gerard Cox 'sjalalala de mooie zomer' zingt, dat eigenlijk een Aznavour (geloof ik) nummer is en dus geen noot door hem geschreven, krijgt hij daar ook gewoon geld voor.

Dus dan is hij al wel héél soepel geweest naar Ilse en team toe.
Dan is het helemaal gek dat ze hem niet wat meer tegemoet komen qua niet-financiële gelijkwaardigheid.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:54:19 #119
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_140492649
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:43 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ok, maar de vraag is...had Waylon dit al enigszins kunnen verwachten?
Het succes heeft ze enorm overvallen natuurlijk.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_140492681
Het kan wel minder lief zijn, maar ik snap Ilse wel. Je gaat niet ineens je project delen met een mindere ster die alleen het eerste album mee zou zingen.. Vervelend voor Waylon; dat hij maar snel een succesvolle plaat mag uitbrengen.
dag
pi_140492685
Bij KvdB trekken ze nu ook de conclusie dat hij eventueel zijn mensen er bij zou willen betrekken. Ik hoor dat niet echt, maar zit wel wat in.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  woensdag 28 mei 2014 @ 23:56:37 #122
123170 alors
zlata1234
pi_140492753
#teamwaylon
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140492761
Alleen, en daar begrijp ik Waylon wel in, waarom iets promoten waar je zelf geen baat bij hebt? Dat je daarna tóch niet de optredens mag doen, maar die Jake? Dat je nul inspraak hebt in visie, songkeuzes als singles bijvoorbeeld, manier van kleden en gedragen, welke shows/tv optredens wel of niet, welke muzikanten erbij of niet, etc etc etc. Ik kan me voorstellen dat zo'n negeren op social media daar ook aan bijdraagt. Dat bedoelt hij met gelijkwaardigheid denk ik. Dat niet Ilse hem als een soort marionet gebruikt waar zij de touwtjes aan trekt, maar dat ook hij inspraak in dingen krijgt. En tja, Ilse heeft nu 100% zeggenschap en heeft geen zin om daar iets van op te geven. Stom van haar, want ik denk dat ze het in haar eentje, of met dat groepje niet trekt. Ik zag foto's van haar met haar clubje gitaristen om zich heen en ik vond het geen gezicht. Dat hóórt gewoon een duo te zijn!
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 28 mei 2014 @ 23:56:47 #124
163650 Greys
pi_140492763
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:55 schreef Peter het volgende:
Het kan wel minder lief zijn, maar ik snap Ilse wel. Je gaat niet ineens je project delen met een mindere ster die alleen het eerste album mee zou zingen.. Vervelend voor Waylon; dat hij maar snel een succesvolle plaat mag uitbrengen.
Maar je hebt het niet gezien zei je net. Hij WIL niet dat ze het hele project met hem deelt.
Hij heeft meerdere keren herhaald dat TCL háár project is, dat ze er alles mee mag en kan doen wat ze wil maar dat hij alléén tijdens het buitenlandse gebeuren en alléén tijdens het promoten van DIT album (dus niet vervolgdingen van TCL) er meer bij betrokken wil worden bij het geheel.

Er is geen sprake van, dat ze 'ineens haar project moet delen met een mindere ster'.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator woensdag 28 mei 2014 @ 23:57:37 #125
375570 crew  Cyan9
pi_140492801
Na alles zo een beetje te hebben gelezen ga ik geen kant kiezen ofzo, dat vind ik ook onzin. Een statement/reactie van één kant zegt wat mij betreft niet zo veel. Ik vind wel dat Waylon het allemaal netjes verwoord.

Nog één puntje dan: dat Waylon zegt dat hij niet uit zijn ego handeld is natuurlijk onzin. Een wens voor gelijkwaardigheid heeft heel erg te maken met je eigen ik, hoe hard je het ook ontkent. Ik geloof best dat hij het ook voor z'n team doet, en dat vind ik dan ook netjes van hem. Maar dat is het echt niet alleen.

Ik vind het jammer dat het allemaal zo opgeblazen wordt, move on people. :O
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_140492857
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:53 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar hij zingt het toch op het album, dan hoor je gewoon royalties te krijgen :D
Als Gerard Cox 'sjalalala de mooie zomer' zingt, dat eigenlijk een Aznavour (geloof ik) nummer is en dus geen noot door hem geschreven, krijgt hij daar ook gewoon geld voor.

Dus dan is hij al wel héél soepel geweest naar Ilse en team toe.
Dan is het helemaal gek dat ze hem niet wat meer tegemoet komen qua niet-financiële gelijkwaardigheid.
Dan krijgt Gerard Cox geen royalties toch? :?
pi_140492895
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:56 schreef Kidney_bean01 het volgende:
Alleen, en daar begrijp ik Waylon wel in, waarom iets promoten waar je zelf geen baat bij hebt? Dat je daarna tóch niet de optredens mag doen, maar die Jake? Dat je nul inspraak hebt in visie, songkeuzes als singles bijvoorbeeld, manier van kleden en gedragen, welke shows/tv optredens wel of niet, welke muzikanten erbij of niet, etc etc etc. Ik kan me voorstellen dat zo'n negeren op social media daar ook aan bijdraagt. Dat bedoelt hij met gelijkwaardigheid denk ik. Dat niet Ilse hem als een soort marionet gebruikt waar zij de touwtjes aan trekt, maar dat ook hij inspraak in dingen krijgt. En tja, Ilse heeft nu 100% zeggenschap en heeft geen zin om daar iets van op te geven. Stom van haar, want ik denk dat ze het in haar eentje, of met dat groepje niet trekt. Ik zag foto's van haar met haar clubje gitaristen om zich heen en ik vond het geen gezicht. Dat hóórt gewoon een duo te zijn!
Dit zijn wel een heleboel aannames zeg :D
pi_140492991
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:52 schreef Aoibhin het volgende:
Ik blijf het een heel onduidelijk verhaal vinden en vind het moeilijk er over te oordelen, maar het bevestigt wel een vermoeden wat ik vanaf het begin al had: het was Ilse's idee en ook haar idee om Waylon bij het project en het ESF te betrekken, en gebaseerd op dat principe is Waylon's bijdrage teveel gepasseerd in het hele project. The Common Linnets kan inderdaad wel ontstaan zijn uit een idee dat Ilse alleen een album en het ESF met Waylon wilde doen en het daarna voort zou blijven bestaan met wisselende artiesten, maar Ilse en co moeten er niet aan voorbij gaan dat nú met het ESF de Common Linnets wereldwijd heel groot zijn met hoe het nú bekend is geworden. Zeker zo vlak na het ESF is het sowieso niet echt verstandig om van bezetting te gaan wisselen. Waylon is voor veel mensen een belangrijk onderdeel van het hele product geworden en om nu op het heetst van het moment zoiets te gaan doen lijkt me niet verstandig.
Zoveel succes hadden zowel Ilse als Waylon misschien niet verwacht en hun agenda's zullen er zeker niet van tevoren op aangepast zijn, maar het verhaal dat Waylon alleen te druk is met een nieuw album geloof ik niet zo. Waarom zou hij zich bezighouden met een nieuw album als The Common Linnets vijfde van de hele wereld staan en de hele wereld open staat?
Ik geloof best dat van tevoren vaststond dat Waylon niet voor vast zou blijven of echt 50/50 inspraak met Ilse zou hebben, maar nu nog niet eens drie weken na het ESF waar ze toch als duo bekend zijn geworden voor groot publiek, zou er bij beide partijen toch wat meer rekening gehouden moeten worden met het feit dat het The Common Linnets nu groot is door het optreden van Ilse én Waylon samen. Zo vlak na het ESF succes zitten fans niet meteen op een vervanger te wachten en ik vraag me af of dit het succes zal bevorderen. Zeker aangezien Waylon wel op het album meezingt; waarom de tour ervan dan door een ander laten doen? Als je een album wil promoten doe je dat toch met het team waarmee je het gemaakt hebt?
Ik vind het erg jammer en heb het idee dat Ilse zich koppig vasthoud aan een afspraak die was gemaakt lang voordat het huidige succes van de grond kwam en zich niet wil schikken naar de wending die het project nu genomen heeft, en dat Waylon's ego is gekrenkt. Ik blijf het verhaal vreemd vinden, maar ik neig momenteel toch iets meer sympathie voor Waylon te hebben in de kwestie; al was het beter geweest voor zowel The Common Linnets als voor zijn eigen carriere als hij zijn ego nog even opzij had gezet totdat de promotie en tour was afgerond.
Staan wel wat dingen waar ik het mee eens ben ^O^ . Maar ook ik vind het moeilijk om er over te oordelen.
~The present is all there is~
pi_140493020
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:59 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dit zijn wel een heleboel aannames zeg :D
Dat is wat ik me erbij voorstel, als je "gelijkwaardig" behandeld wil worden, wil je dat er met dit soort "praktische dingen" rekening met je gehouden wordt. Ik vermoed dat Team Ilse dat niet ziet zitten.
pi_140493057
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:56 schreef Greys het volgende:

[..]

Maar je hebt het niet gezien zei je net. Hij WIL niet dat ze het hele project met hem deelt.
Hij heeft meerdere keren herhaald dat TCL háár project is, dat ze er alles mee mag en kan doen wat ze wil maar dat hij alléén tijdens het buitenlandse gebeuren en alléén tijdens het promoten van DIT album (dus niet vervolgdingen van TCL) er meer bij betrokken wil worden bij het geheel.

Er is geen sprake van, dat ze 'ineens haar project moet delen met een mindere ster'.
en Ilse wil dat kennelijk niet zoals Waylon eist. En Waylon wil niet zoals eerder afgesproken is; kennelijk. Klaar toch? Niet slim voor beiden, maar wel een duidelijke keuze.
dag
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:04:22 #131
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140493142
Naaistreek van Ilse. Opeens wordt Waylon geconfronteerd met Jake in zijn plaats, in Belgie en Oostenrijk en god weet waar, zonder enig bericht. Dat had veel sjieker opgelost kunnen worden, ten minste een mededeling 'we komen er niet uit en ik heb besloten verder te touren met TCL in een andere bezetting'.

Ik heb hier zo'n nare nasmaak van. Ik heb albums van Ilse maar ik weiger eventjes om die te draaien. Ik gun het zootje eigenlijk wel als nu het lopend vuur gaat dat TCL uit elkaar is en het korte buitenlandse succes heeeeel snel opdroogt. Net goed. Hoogmoed komt voor de val, en zulks.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140493152
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:01 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Dat is wat ik me erbij voorstel, als je "gelijkwaardig" behandeld wil worden, wil je dat er met dit soort "praktische dingen" rekening met je gehouden wordt. Ik vermoed dat Team Ilse dat niet ziet zitten.
Vond vooral de opmerking "Ilse heeft nu 100% zeggenschap en heeft geen zin om daar iets van op te geven" teveel een aanname. Dat Waylon aangeeft dat Ilse het niet eens was met de volledige gelijkwaardigheid, wil niet zeggen dat Ilse 100% zeggenschap eist natuurlijk..
pi_140493259
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:04 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Vond vooral de opmerking "Ilse heeft nu 100% zeggenschap en heeft geen zin om daar iets van op te geven" teveel een aanname. Dat Waylon aangeeft dat Ilse het niet eens was met de volledige gelijkwaardigheid, wil niet zeggen dat Ilse 100% zeggenschap eist natuurlijk..
Hmm ik vermoed toch dat ze niets ervan wilt opgeven, anders had ze wel iets inschikkelijker geweest.. Of op zijn minst de moeite genomen om contact op te nemen met Waylon. Maar goed, ik heb geen idee natuurlijk _O-
pi_140493279
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:04 schreef Andromache het volgende:
Naaistreek van Ilse. Opeens wordt Waylon geconfronteerd met Jake in zijn plaats, in Belgie en Oostenrijk en god weet waar, zonder enig bericht. Dat had veel sjieker opgelost kunnen worden, ten minste een mededeling 'we komen er niet uit en ik heb besloten verder te touren met TCL in een andere bezetting'.

Ik heb hier zo'n nare nasmaak van. Ik heb albums van Ilse maar ik weiger eventjes om die te draaien. Ik gun het zootje eigenlijk wel als nu het lopend vuur gaat dat TCL uit elkaar is en het korte buitenlandse succes heeeeel snel opdroogt. Net goed. Hoogmoed komt voor de val, en zulks.
Eens, even klaar met Ilse! :W
pi_140493314
Maar dat Waylon per brief communiceert zegt al een hoop. Als je goed met elkaar om gaat dan bespreek je toch dingen?

Ik vrees dat ze bij elkaar in de irritatiezone zijn beland..
dag
pi_140493339
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:07 schreef Peter het volgende:
Maar dat Waylon per brief communiceert zegt al een hoop. Als je goed met elkaar om gaat dan bespreek je toch dingen?
Het ging om een mailtje.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140493354
Zou Matthijs al balen dat hij niet even heeft gewacht met de vakantie bij DWDD? :P
pi_140493416
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:08 schreef marcodej het volgende:

[..]

Het ging om een mailtje.
even erg.
Bel, spreek af.. Reis samen naar het esf...
dag
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:10:23 #139
163650 Greys
pi_140493424
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:02 schreef Peter het volgende:

[..]

en Ilse wil dat kennelijk niet zoals Waylon eist. En Waylon wil niet zoals eerder afgesproken is; kennelijk. Klaar toch? Niet slim voor beiden, maar wel een duidelijke keuze.
Oh op dat vlak zijn we het eens, het is idd niet slim.
Maar je zei dat hij 'nu ineens zielig is'. Zo deed hij allesbehalve iig bij Humberto ;)

Die beloofde hem trouwens uit zichzelf dat hij daar straks een paar nummers van zijn nieuwe solo album mag komen zingen, dus ook dat was niet zielig.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:11:06 #140
163650 Greys
pi_140493457
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:07 schreef Peter het volgende:
Maar dat Waylon per brief communiceert zegt al een hoop. Als je goed met elkaar om gaat dan bespreek je toch dingen?

Ik vrees dat ze bij elkaar in de irritatiezone zijn beland..
Hij zei geen brief, hij zei 'op mijn schrijven'. Dat kunnen net zo goed mailtjes zijn :P
En dat is wel vrij normaal.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140493463
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:08 schreef Marcoss het volgende:
Zou Matthijs al balen dat hij niet even heeft gewacht met de vakantie bij DWDD? :P
Albert Verlinde zal wel balen dat Waylon niet zijn verhaal bij Boulevard heeft gedaan. :P
pi_140493466
Kom op !!! , twitter Ilse & Waylon bij elkaar, als ze het zelf niet voor elkaar kunnen krijgen... :(
~The present is all there is~
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 00:11:49 #143
43556 miss_dynastie
pi_140493480
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:52 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind het erg jammer en heb het idee dat Ilse zich koppig vasthoud aan een afspraak die was gemaakt lang voordat het huidige succes van de grond kwam en zich niet wil schikken naar de wending die het project nu genomen heeft, en dat Waylon's ego is gekrenkt. Ik blijf het verhaal vreemd vinden, maar ik neig momenteel toch iets meer sympathie voor Waylon te hebben in de kwestie; al was het beter geweest voor zowel The Common Linnets als voor zijn eigen carriere als hij zijn ego nog even opzij had gezet totdat de promotie en tour was afgerond.
Ik snap ook dat Ilse zich niet laat chanteren door iemand die voor 'my way or the high way' kiest. Zeker niet als dat nou niet bepaald de meest briljante zanger van het land is, zowel qua capaciteiten als qua omgangsvormen. Kan me best voorstellen dat je genoeg van hem hebt, als je een tijdje intensief met hem hebt opgetrokken. Maar ik heb het ook nooit zo op hem gehad, eerlijk gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:12:15 #144
163650 Greys
pi_140493504
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:10 schreef Peter het volgende:

[..]

even erg.
Bel, spreek af.. Reis samen naar het esf...
Bij ons op het werk (artiestenbureau) gaan dit soort gesprekken, na een of twee persoonlijke gesprekken (en ze hebben elkaar vaak zat live gezien en gesproken lijkt me) ook JUIST per e-mail. Omdat je dan dingen terug kunt zoeken, dingen zwart op wit hebt staan :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140493507
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh op dat vlak zijn we het eens, het is idd niet slim.
Maar je zei dat hij 'nu ineens zielig is'. Zo deed hij allesbehalve iig bij Humberto ;)

Die beloofde hem trouwens uit zichzelf dat hij daar straks een paar nummers van zijn nieuwe solo album mag komen zingen, dus ook dat was niet zielig.
de meerderheid hier vindt het zielig voor hem en Ilse een Bitch.. Alsof hij niets fout doet/deet ..
dag
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:12:52 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_140493533
Volgens mij hebben we weer een gate...
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:13:13 #147
163650 Greys
pi_140493546
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap ook dat Ilse zich niet laat chanteren door iemand die voor 'my way or the high way' kiest. Zeker niet als dat nou niet bepaald de meest briljante zanger van het land is, zowel qua capaciteiten als qua omgangsvormen. Kan me best voorstellen dat je genoeg van hem hebt, als je een tijdje intensief met hem hebt opgetrokken. Maar ik heb het ook nooit zo op hem gehad, eerlijk gezegd.
Chanteren? _O-
Nou nou... Hij vroeg, hij kreeg niet, hij zegt dat gewoon. Hoe is dat in godesnaam chanteren?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 00:15:08 #148
375570 crew  Cyan9
pi_140493630
Dit bespreken via de mail vind ik ook niet slim. Al was het al alleen omdat intonatie niet werkt via mail. Zijn er onenigheden? Los dat dan asjeblieft niet per mail op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_140493652
Ondertussen op Itunes:

Calm After the Storm
#1 Netherlands
#5 Austria
#11 Lithuania
#26 Germany
#34 Belgium
#40 Estonia
#40 Spain
#40 Sweden
#42 Denmark
#45 Tajikistan

Album: The Common Linnets
#1 Netherlands
#4 Austria
#22 Germany
#34 Denmark
#34 Sweden
#45 Belgium
~The present is all there is~
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 00:16:57 #150
43556 miss_dynastie
pi_140493701
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:13 schreef Greys het volgende:

[..]

Chanteren? _O-
Nou nou... Hij vroeg, hij kreeg niet, hij zegt dat gewoon. Hoe is dat in godesnaam chanteren?
Nou, hij vroeg, hij kreeg niet en daarom speelt hij niet langer mee, lekker puh! Of denk je nou echt dat hij dat niet als pressiemiddel richting Ilse heeft gebruikt? Daar geloof ik dan weer niks van.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:18:05 #151
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140493756
Ik blijf er bij dat deze keuze zulke rare signalen uitzendt. Kijk nou maar op twitter, daar wordt nu algespromen over een split up. Boekingen? Ik krijg er steeds minder vertrouwen in. O Ilse, had nou met een zucht met je hand over je hart gestreken en Waylon de komende tijd meer creatieve inspraak gegund. Daar hadden beiden zo veel meer van geprofiteerd!!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:19:37 #152
6941 APK
Factual, I think.
pi_140493831
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:16 schreef miss_dynastie het volgende:

Nou, hij vroeg, hij kreeg niet en daarom speelt hij niet langer mee, lekker puh! Of denk je nou echt dat hij dat niet als pressiemiddel richting Ilse heeft gebruikt? Daar geloof ik dan weer niks van.
Wel een beetje terecht om dat als pressiemiddel te gebruiken (aanname) wmb als je eigenlijk de ster van het optreden bent ipv Ilse.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140493918
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:21:45 #154
163650 Greys
pi_140493925
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:16 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nou, hij vroeg, hij kreeg niet en daarom speelt hij niet langer mee, lekker puh! Of denk je nou echt dat hij dat niet als pressiemiddel richting Ilse heeft gebruikt? Daar geloof ik dan weer niks van.
Dus hij had gewoon lekker als bijviool moeten blijven meedoen en zijn zelf gefinancierde album dan maar wéér uitstellen? Dat is toch ook niet redelijk? :)

Ik snap best dat Ilse niet akkoord wilde gaan en ik snap dat hij het gevraagd heeft. Ik snap beide kanten wel aardig. Maar chantage zie ik totáál niet :D

Kom, hij heeft zowel in die schriftelijke verklaring als op tv vanavond alle veren in haar reet gestoken en in die van Jake en Co. Hij heeft niks lelijks gezegd, integendeel.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140493993
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:18 schreef Andromache het volgende:
Ik blijf er bij dat deze keuze zulke rare signalen uitzendt. Kijk nou maar op twitter, daar wordt nu algespromen over een split up. Boekingen? Ik krijg er steeds minder vertrouwen in. O Ilse, had nou met een zucht met je hand over je hart gestreken en Waylon de komende tijd meer creatieve inspraak gegund. Daar hadden beiden zo veel meer van geprofiteerd!!
En zo kun je het andersom ook over Waylon zeggen, het zal (zoals wel vaker) wel ergens in het midden liggen..
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 00:24:16 #156
43556 miss_dynastie
pi_140494034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:21 schreef Greys het volgende:
Ik snap best dat Ilse niet akkoord wilde gaan en ik snap dat hij het gevraagd heeft. Ik snap beide kanten wel aardig. Maar chantage zie ik totáál niet
Dat kan, maar als het om Waylon gaat ben jij dan ook altijd extreem positief, valt op. Groupie :D O+ ;)

Oh, enne, ik denk dus echt dat hij de 'my way or the high way'-kaart gespeeld heeft, maar zich vergist heeft in koppige Ilse die toen 'dan maar niet' riep. Ik schat zomaar in dat hij zichzelf onmisbaar achtte voor het succes en verwachtte dat Ilse daarom toe zou geven. Dat dat niet gelukt is is erg balen, maar ik denk dat Waylon dat stiekem ook wel bewondert. En daarom al die veren en pluimen aan het adres van Ilse en co. Hoe groter de kans dat je ooit wél weer mee mag spelen als je ego zich bedenkt :P
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:27:55 #157
163650 Greys
pi_140494157
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat kan, maar als het om Waylon gaat ben jij dan ook altijd extreem positief, valt op. Groupie :D O+ ;)
True :Y Maar alleen als songfestivalartiest eigenlijk, daarvoor had ik dat nooit zo.
Ik was (en ben) lyrisch over zijn bijdrage aan het songfestival en ik liep jaren geleden al te zaniken en zeiken hier dat ik graag wilde dat hij ging. En nou ging 'ie en nou ging het enorm goed en dan loopt het zo af. IK BEN TELEURGESTELD :+ :') :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140494222
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik snap ook dat Ilse zich niet laat chanteren door iemand die voor 'my way or the high way' kiest. Zeker niet als dat nou niet bepaald de meest briljante zanger van het land is, zowel qua capaciteiten als qua omgangsvormen. Kan me best voorstellen dat je genoeg van hem hebt, als je een tijdje intensief met hem hebt opgetrokken. Maar ik heb het ook nooit zo op hem gehad, eerlijk gezegd.
Ik heb niet het idee dat Waylon Ilse chanteert. Ik heb meer het idee dat de samenwerking (afgaande op hoe ze al die tijd in interviews overkwamen) op bepaalde vlakken al langer niet echt boterde en dat dit nu tot een climax komt. Dat is niet de schuld van Ilse nog Waylon, maar meer dat ze waarschijnlijk geen rekening hebben gehouden met dat het ESF gebeuren zo groot zou worden en de nasleep nog zoveel teweeg zou brengen (en ze dus ook voor de hele promotie langer aan elkaar vast zouden zitten). Ik heb het ook nooit zo op Waylon gehad, maar in de meeste ESF interviews ergerde ik me vooral aan Ilse die altijd het woord was en Waylon nooit iets liet zeggen. The Common Linnets kunnen dan wel 'haar kindje' zijn, maar als je als duo naar het ESF gaat en gezamenlijk zo'n resultaat behaalt dan is het niet meer dan logisch dat je het ook samen afmaakt. Dan kan Ilse ook later nog nadat alle ophef voorbij is met andere zangers verder gaan, maar dit is nog maar drie weken na het ESF en Waylon hoort gewoon nog in the picture te zijn.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_140494257
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:24 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dat kan, maar als het om Waylon gaat ben jij dan ook altijd extreem positief, valt op. Groupie :D O+ ;)

Oh, enne, ik denk dus echt dat hij de 'my way or the high way'-kaart gespeeld heeft, maar zich vergist heeft in koppige Ilse die toen 'dan maar niet' riep. Ik schat zomaar in dat hij zichzelf onmisbaar achtte voor het succes en verwachtte dat Ilse daarom toe zou geven. Dat dat niet gelukt is is erg balen, maar ik denk dat Waylon dat stiekem ook wel bewondert. En daarom al die veren en pluimen aan het adres van Ilse en co. Hoe groter de kans dat je ooit wél weer mee mag spelen als je ego zich bedenkt :P
Ze zei niet 'dan maar niet'. Ze stopte gewoon met praten en ging in een busje met een Amerikaanse nobuddie zonder talent.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:30:33 #160
163650 Greys
pi_140494260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:24 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, enne, ik denk dus echt dat hij de 'my way or the high way'-kaart gespeeld heeft, maar zich vergist heeft in koppige Ilse die toen 'dan maar niet' riep. Ik schat zomaar in dat hij zichzelf onmisbaar achtte voor het succes en verwachtte dat Ilse daarom toe zou geven. Dat dat niet gelukt is is erg balen, maar ik denk dat Waylon dat stiekem ook wel bewondert. En daarom al die veren en pluimen aan het adres van Ilse en co. Hoe groter de kans dat je ooit wél weer mee mag spelen als je ego zich bedenkt :P
Niet-sarcastische vraag: heb je gekeken vanavond? Hij was juist retebescheiden (vond ik en ik niet alleen) en ik denk dat de veren meer bedoeld zijn om te voorkomen dat ze straks niet meer met goed fatsoen samen op Tuckerville kunnen staan ;)

Maar iedereen interpreteert dingen op zijn/haar eigen manier natuurlijk, daar moet ik me van bewust zijn :P Jij moest hem sowieso al nooit, dus is het heel logisch dat jij dingen anders 'hoort' en leest dan ik, de 'Waylonsopper'. :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:30:42 #161
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140494269
ilse had direct moeten komen met een verklaring dat ze overvallen zijn door het succes, dat samen doorgaan praktisch moeilijk bleek en dat ze Waylon op deze manier de ruimte geeft om met zijn solocarriere verder te gaan. Presenteren dat je het heel jammer vindt maar dathet echt uit alle goedheid zo gebeurt. Nu is zij de gebeten hond. Alleen 'druk met eigen dingetjes' was veel te mager want niet geloofwaardig.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140494313
Hier hebben wat managers / zaakwaarnemers wat steken laten vallen, in ieder geval.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:34:08 #163
163650 Greys
pi_140494421
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:30 schreef Andromache het volgende:
ilse had direct moeten komen met een verklaring dat ze overvallen zijn door het succes, dat samen doorgaan praktisch moeilijk bleek en dat ze Waylon op deze manier de ruimte geeft om met zijn solocarriere verder te gaan. Presenteren dat je het heel jammer vindt maar dathet echt uit alle goedheid zo gebeurt. Nu is zij de gebeten hond. Alleen 'druk met eigen dingetjes' was veel te mager want niet geloofwaardig.
Dat was dan toch ook, als we Waylon mogen geloven vanavond, een totaal uit de lucht gegrepen verklaring zijn geweest als ze dat zó had gezegd? "Ik geef Waylon op deze manier de ruimte". Uit de goedheid van haar hart, ofzo? :P Daar had hij dan toch wel op gereageerd dat hij juist wél wilde, maar niet genoeg waardering en gelijkheid kreeg? Ik denk niet dat dat het had opgelost, als zij dat zo had gezegd, dat er dan geen probleem was geweest...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:34:41 #164
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140494452
Maar dan had zij wel het initiatief gehad en de toon kunnen zetten.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:36:06 #165
163650 Greys
pi_140494512
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:34 schreef Andromache het volgende:
Maar dan had zij wel het initiatief gehad en de toon kunnen zetten.
Ja enig voor haar, maar dat was dan ook wel een beetje unfair geweest als ze dat zo had gedaan vind ik persoonlijk. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 00:36:57 #166
375570 crew  Cyan9
pi_140494548
Het is eigenlijk een klassieke communicatie fout. Daar heeft niemand het gelijk of ongelijk. Maar ja, nu we toch al bezig zijn, kunnen we maar beter op een reactie van Ilse wachten. Al lijkt me niet eens zo raar als die niet gaat komen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:37:41 #167
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140494565
Het gaat om de beeldvorming bij het publiek en daar heb je soms meer voordeel van dan de harde waarheid.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140494595
Interview ff terug gekeken. Sneu voor Waylon, en ook al weet niemand van ons wat de reden is dat Ilse Waylon niet de waardering geeft waar hij om vraagt (ik vind het een domme teleurstellende zet), toch vind ik het onterecht om haar meteen als dé b*tch af te schilderen. Zou graag haar reactie eens willen horen. En volgens mij is een tour met Waylon nog steeds mogelijk (of houd ik mezelf voor de gek?), alleen heeft Ilse nog geen duidelijkheid gegeven richting Waylon, althans niet op zijn laatste schrijven (ook hier kennen we de reden niet van). Waylon kiest dan op dit moment logischerwijs voor zijn eigen carriere. Ik hoop dat ze nog samen komen en plannen maken, maar heb zo'n gevoel dat Ilse met Jake de wereld gaat proberen te veroveren. Maar die Jake gaat toch niet Waylon's liedjes zingen? |:(
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:39:14 #169
163650 Greys
pi_140494630
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:37 schreef Andromache het volgende:
Het gaat om de beeldvorming bij het publiek en daar heb je soms meer voordeel van dan de harde waarheid.
Helemaal eens wat dat betreft.

Maar ik denk dat Waylon er dan wel helemáál überbekaaid vanaf was gekomen. Weinig/geen inspraak, geen promotie op social media, geen royalties voor CATS. Nog even en hij stond daar voor de kat zijn kut te zingen :+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140494635
quote:
8s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:36 schreef Cyan9 het volgende:
Het is eigenlijk een klassieke communicatie fout. Daar heeft niemand het gelijk of ongelijk. Maar ja, nu we toch al bezig zijn, kunnen we maar beter op een reactie van Ilse wachten. Al lijkt me niet eens zo raar als die niet gaat komen.
Denk dat Ilse sowieso wel zal reageren, of dat nu een hele inhoudelijke reactie of een hele algemene is, ze kan het eigenlijk niet maken om nu helemaal niks te zeggen.
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:40:20 #171
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140494667
Er schijnt maar een liedje te zijn dat helemaal van Waylons hand is. Bands spelen na een nieuw album zelden alle nummers op de nieuwste tournee, dat lijkt me geen belemmering.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:41:36 #172
163650 Greys
pi_140494718
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:38 schreef grazz het volgende:
En volgens mij is een tour met Waylon nog steeds mogelijk (of houd ik mezelf voor de gek?), alleen heeft Ilse nog geen duidelijkheid gegeven richting Waylon, althans niet op zijn laatste schrijven (ook hier kennen we de reden niet van).
Ik vind vertrekken met Jake naar diverse buitenlanden zonder Waylon in te lichten dat Jake dat ging doen en daar heel blij filmpjes van posten toch wel een duidelijk teken dat die promotour met Waylon niet meer mogelijk is :+ Want die is immers al gewoon begonnen en bezig. Met Jake.

quote:
Waylon kiest dan op dit moment logischerwijs voor zijn eigen carriere. Ik hoop dat ze nog samen komen en plannen maken, maar heb zo'n gevoel dat Ilse met Jake de wereld gaat proberen te veroveren. Maar die Jake gaat toch niet Waylon's liedjes zingen? |:(
Ik ben ook héél benieuwd hoe dat qua rechten geregeld is met zijn zelf geschreven solonummer op dat album. Of ze daar nu ook alle rechten van hebben of dat hij dat wel gewoon zelf mag gebruiken. Tijdens de promotour zing je toch maar 1 of 2 nummers bij elk radiostation, dus slaan ze zijn nr gewoon over.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140494724
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:38 schreef grazz het volgende:
Interview ff terug gekeken. Sneu voor Waylon, en ook al weet niemand van ons wat de reden is dat Ilse Waylon niet de waardering geeft waar hij om vraagt (ik vind het een domme teleurstellende zet), toch vind ik het onterecht om haar meteen als dé b*tch af te schilderen. Zou graag haar reactie eens willen horen. En volgens mij is een tour met Waylon nog steeds mogelijk (of houd ik mezelf voor de gek?), alleen heeft Ilse nog geen duidelijkheid gegeven richting Waylon, althans niet op zijn laatste schrijven (ook hier kennen we de reden niet van). Waylon kiest dan op dit moment logischerwijs voor zijn eigen carriere. Ik hoop dat ze nog samen komen en plannen maken, maar heb zo'n gevoel dat Ilse met Jake de wereld gaat proberen te veroveren. Maar die Jake gaat toch niet Waylon's liedjes zingen? |:(
Als je met wisselende zangers optreedt, is de kans wel groot dat je een nummer van iemand anders zingt ja..

Maar goed, met wisselende zangers optreden betekent ook dat er nog meer zijn dan die Jake..
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:44:46 #174
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140494856
Ik wacht de sleaze en dirt rondom Tuckerville vol smart af.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_140494863
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind vertrekken met Jake naar diverse buitenlanden zonder Waylon in te lichten dat Jake dat ging doen en daar heel blij filmpjes van posten toch wel een duidelijk teken dat die promotour met Waylon niet meer mogelijk is :+ Want die is immers al gewoon begonnen en bezig. Met Jake.

[..]

Ik ben ook héél benieuwd hoe dat qua rechten geregeld is met zijn zelf geschreven solonummer op dat album. Of ze daar nu ook alle rechten van hebben of dat hij dat wel gewoon zelf mag gebruiken.
Haar keuze om Jake mee te nemen kan ik begrijpen, maar dat zij Waylon daar niet over informeert vind ik niet netjes. Dat valt me van d'r tegen (verder is ze nog wel lief :@ ). Zeker niet als je iemand zo lang kent en diegene er zo bij betrokken is geweest de laatste 1,5 jaar(!). Hij heeft ervoor gezorgd, samen met Ilse, dat TCL op de kaart staat.
~The present is all there is~
pi_140494884
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:44 schreef Andromache het volgende:
Ik wacht de sleaze en dirt rondom Tuckerville vol smart af.
Voorlopig gaan we met z'n allen op naar topic # 100 *O* *O*
~The present is all there is~
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:48:32 #177
163650 Greys
pi_140494978
Ik heb een vaag vermoeden dat er weinig sleaze en dirt komt, tot aan Tuckerville.
Hij is daar netjes genoeg voor gebleven vanavond op tv en vanmiddag op FB, was meer dan lovend verder over ze en ik denk niet dat Ilse ineens de hoek om zal komen met een bitchreactie. Daar zet ze ook haar lieve leuke imago teveel mee op het spel.

Ze zullen het wel enigszins netjes houden tot ná Tuckerville in elk geval.
En ik hoop voor Waylon dat hij niet te vaak kijkt naar alle Jakefilmpjes _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:48:44 #178
6941 APK
Factual, I think.
pi_140494991
quote:
Ik kan maar een ding zeggen: Goed 'optreden' van Waylon en her loss.
Met een namaak-Waylon scoort ze misschien 50% van de magie tijdens het ESF (dat is niet twee keer de helft overigens) en blijft ze wereldwijd rommelen in de marge.
Gemiste kans wmb.

Waylon geeft het net dat beetje 'Oomph' en street cred, want het blijft natuurlijk gewoon een middle of the road jank / zeikliedje.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 00:49:15 #179
375570 crew  Cyan9
pi_140495015
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:39 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Denk dat Ilse sowieso wel zal reageren, of dat nu een hele inhoudelijke reactie of een hele algemene is, ze kan het eigenlijk niet maken om nu helemaal niks te zeggen.
Het enige probleem met een reactie van Ilse is dat dit weer nieuwe brandstof is om dit lekker op te blazen, wat al gebeurd. Ilse en Waylon hadden gewoon met elkaar om de tafel moeten gaan zitten om dit uit te spreken. Nu is het einde zoek.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_140495030
Sorry als deze al was voorbij gekomen eerder vandaag, maar vond'm grappig:

~The present is all there is~
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:49:39 #181
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140495031
Het is wel een klassiek Nedrlands ESF debacle, zoals eerder hier gemeld. Ik moet zooo denken aan Maywood, 'ik wil alles met je delen'. Oh, wait.... :')
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 00:52:32 #182
163650 Greys
pi_140495127
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:48 schreef APK het volgende:

[..]

Ik kan maar een ding zeggen: Goed 'optreden' van Waylon en her loss.
Met een namaak-Waylon scoort ze misschien 50% van de magie tijdens het ESF (dat is niet twee keer de helft overigens) en blijft ze wereldwijd rommelen in de marge.
Gemiste kans wmb.

Waylon geeft het net dat beetje 'Oomph' en street cred, want het blijft natuurlijk gewoon een middle of the road jank / zeikliedje.
Ja, alleen kan ze best nog een aardige tijd teren op dit ene album dat de mensen toch wel kopen, want Waylon is daarop te horen. Ik weet niet of het bij rommelen in de marge blijft. Misschien vinden ze het in Amerika wel vreselijk tof dat er een Amerikaan in zit nu ipv Waylon.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 00:56:29 #183
6941 APK
Factual, I think.
pi_140495260
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:52 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja, alleen kan ze best nog een aardige tijd teren op dit ene album dat de mensen toch wel kopen, want Waylon is daarop te horen. Ik weet niet of het bij rommelen in de marge blijft. Misschien vinden ze het in Amerika wel vreselijk tof dat er een Amerikaan in zit nu ipv Waylon.
Dan verdienen ze het en blijft ze daar hopelijk met die rommel die hier anyway nauwelijks beluisterd werd voor ze met katerkop-Waylon in zee ging :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140495448
Wat een gezeik om niks eigenlijk,

Waylon wist van te voren dat het Ilse d'r project was.
Hij ging er in mee.
Het werd een groot succes, veel groter dan verwacht.
Hij wil naderhand op creatief gebied evenveel inbreng krijgen als Ilse, omdat hij zijn solo carrière on hold moet zetten.
Ilse wil dit niet, want haar project zoals van te voren aangegeven.
Hij vind het jammer, maar niet erg. Gaat optreden op Tuckerville zoals afgesproken.

Dan is geen beiden toch fout?

Waylon heeft heel logisch geprobeerd om naderhand meer creatieve inspraak te krijgen, waar hij als hij inderdaad verder zou gaan met de Common Linnets ook wel recht op heeft anders loopt het helemaal spaak.

En Ilse kan gewoon beslissen daar niet in mee te gaan aangezien het al haar project is/was.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_140495468
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:03:26 #186
6941 APK
Factual, I think.
pi_140495504
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:01 schreef ender_xenocide het volgende:
Wat een gezeik om niks eigenlijk,

Waylon wist van te voren dat het Ilse d'r project was.
Hij ging er in mee.
Het werd een groot succes, veel groter dan verwacht.
Hij wil naderhand op creatief gebied evenveel inbreng krijgen als Ilse, omdat hij zijn solo carrière on hold moet zetten.
Ilse wil dit niet, want haar project zoals van te voren aangegeven.
Hij vind het jammer, maar niet erg. Gaat optreden op Tuckerville zoals afgesproken.

Dan is geen beiden toch fout?

Waylon heeft heel logisch geprobeerd om naderhand meer creatieve inspraak te krijgen, waar hij als hij inderdaad verder zou gaan met de Common Linnets ook wel recht op heeft anders loopt het helemaal spaak.

En Ilse kan gewoon beslissen daar niet in mee te gaan aangezien het al haar project is/was.
Voor ons is het wel makkelijk ja, maar Waylon en Ilse hebben momenteel een probleempje :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:03:39 #187
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140495515
quote:
7s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:38 schreef grazz het volgende:
Maar die Jake gaat toch niet Waylon's liedjes zingen? |:(
Ik hoop vooral voor het publiek niet, want wat ik er van gehoord heb is het niet veel soeps. :{

Ik gun het haar het succes ook niet meer. Sorry.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:06:25 #188
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140495620
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:40 schreef Andromache het volgende:
Er schijnt maar een liedje te zijn dat helemaal van Waylons hand is. Bands spelen na een nieuw album zelden alle nummers op de nieuwste tournee, dat lijkt me geen belemmering.
Worden wel korte concerten dan, als ze die gaan spelen. :{ Zal wel gewoon een soort Ilse DeLange soloconcert worden dan, met wat TCL-nummers. En Waylon heeft misschien maar 1 nummer helemaal alleen geschreven, in zeker de helft van de nummers speelt de mannenstem een grote rol. Weet niet hoe Jake dat voor elkaar gaat krijgen.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:44 schreef Andromache het volgende:
Ik wacht de sleaze en dirt rondom Tuckerville vol smart af.
Tot nu toe is Waylon steeds een toonbeeld van professionaliteit geweest. Zeker ook bij het ESF, maar nu ook. Ik denk dat er niet veel aan de hand zal zijn bij Tuckerville, als het aan hem ligt.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140495706
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:03 schreef APK het volgende:

[..]

Voor ons is het wel makkelijk ja, maar Waylon en Ilse hebben momenteel een probleempje :+
Achja, het is zoiets als het winnende lot kopen voor een goede vriend. Van te voren de beste intensies, naderhand echter....
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:09:45 #190
163650 Greys
pi_140495726
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:02 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Ja dit was wel lullig.
Ook zijn gezicht toen zij in beeld zat te vertellen dat hij het druk had met zijn album.
Dat al klaar is :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:10:31 #191
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140495758
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:02 schreef marcodej het volgende:
[ afbeelding ]
Auch :'(
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:10:38 #192
163650 Greys
pi_140495763
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:56 schreef APK het volgende:

[..]

Dan verdienen ze het
Ook al is het album mede zo'n succes door Waylon? Hm, ik blijf daar wat moeite mee hebben :D

quote:
en blijft ze daar hopelijk met die rommel die hier anyway nauwelijks beluisterd werd voor ze met katerkop-Waylon in zee ging :+
_O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140495840
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:10 schreef Greys het volgende:

[..]

Ook al is het album mede zo'n succes door Waylon? Hm, ik blijf daar wat moeite mee hebben :D

[..]

_O-
Waarom? Hij wist van te voren dat het haar project is.
Of het slim is van haar is een tweede, maar dat maken de fans uit wel die naar concerten gaan of hierdoor juist wegblijven /platen (niet)kopen
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:14:22 #194
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140495891
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:10 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Auch :'(
Ja, hij zal toch ook denken: "Oké, het is al erg dat ik zomaar ben ingeruild, maar dan ook nog voor zo'n zoutzak?!" ;(
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:18:19 #195
163650 Greys
pi_140496013
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:12 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Waarom? Hij wist van te voren dat het haar project is.
Of het slim is van haar is een tweede, maar dat maken de fans uit wel die naar concerten gaan of hierdoor juist wegblijven /platen (niet)kopen
Die plaat die ze nu kopen daar is HIJ op te horen :D
Dus die kopen ze alsnog wel ja.

En als ze kaartjes kopen voor concerten in het buitenland, vraag ik me oprecht af of iedereen daar dan weet dat 'hij van het songfestival' er niet meer in zit. Of zou dat wel snel gaan, dat nieuws?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:18:44 #196
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_140496031
Het sprookje is voorbij... :'(
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:18:53 #197
163650 Greys
pi_140496037
Maar ik vond het wel heel tof van Humberto dat hij daar straks met de release van zijn album een paar nummers mag komen spelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:19:19 #198
163650 Greys
pi_140496051
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:18 schreef Andromache het volgende:
Het sprookje is voorbij... :'(
Maar we krijgen binnenkort hopelijk weer een nieuw Eurovisiesprookje! w/ *O*
Waar we dan weer heerlijk op kunnen gaan bitchen of bejubelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:22:54 #199
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140496168
Wat ik vreemd vind is dat ze telkens aangeeft dat The Common Linnets een wisselende samenstelling heeft maar dan wel een hele plaat met Waylon opneemt. Had dan gewoon een cd gemaakt met allemaal verschillende artiesten.
Voorzagen ze dat probleem niet? Nu zit je met allemaal nummers die hij meegeschreven en ingezongen heeft (plus na het songfestival is de beeldvorming enorm 'Ilse en Waylon'), maar die ze vervolgens na de release wel met allemaal anderen gaat staan zingen.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:24:08 #200
163650 Greys
pi_140496202
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:22 schreef Guanabana het volgende:
Wat ik vreemd vind is dat ze telkens aangeeft dat The Common Linnets een wisselende samenstelling heeft maar dan wel een hele plaat met Waylon opneemt. Had dan gewoon een cd gemaakt met allemaal gastoptredens, met verschillende artiesten.
Voorzagen ze dat probleem niet? Nu zit je met allemaal nummers die hij meegeschreven en ingezongen heeft, maar die ze vervolgens na de release wel met allemaal anderen gaat staan zingen.
Ja dat begrijp ik ook écht niet :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140496261
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:06 schreef Jane het volgende:

[..]

Worden wel korte concerten dan, als ze die gaan spelen. :{ Zal wel gewoon een soort Ilse DeLange soloconcert worden dan, met wat TCL-nummers. En Waylon heeft misschien maar 1 nummer helemaal alleen geschreven, in zeker de helft van de nummers speelt de mannenstem een grote rol. Weet niet hoe Jake dat voor elkaar gaat krijgen.

[..]

Tot nu toe is Waylon steeds een toonbeeld van professionaliteit geweest. Zeker ook bij het ESF, maar nu ook. Ik denk dat er niet veel aan de hand zal zijn bij Tuckerville, als het aan hem ligt.
waylon het toonbeeld van wat?
Mensen een youtubekloon noemen en je CD belangrijker vinden dan het ESF... Erg profi....
dag
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:27:31 #202
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140496301
quote:
14s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:18 schreef Greys het volgende:
Maar ik vond het wel heel tof van Humberto dat hij daar straks met de release van zijn album een paar nummers mag komen spelen.
Heel tof! :Y

Er blijven bij mij vragen rijzen, ik kan er niks aan doen. Zoals:
- Wat nou als ze het ESF gewonnen hadden? Zou ze het dan ook zo gespeeld hebben/hebben durven spelen?
- Is er nog 1 muzikant in Nederland die zin heeft om mee te werken aan een eventueel 2e albumproject van The Common Linnets?

Wat dat laatste betreft vond ik het ook zo bizar in die docu die ik van de week keek, dat alle nummers al zowat klaar waren, opgenomen in Nashville, en dat Ilse ineens besloot toch nog maar effe wat nieuwe mensen erbij te halen en alles om te gooien. Oké, daar kwam CATS dan wel uit, maar ook dat was misschien al niet al te respectvol t/o haar projectpartners Daniel en Waylon. Want ik kreeg niet het idee dat die daar iets over te zeggen hadden.

Ilse moet denk ik voortaan maar lekker alleen solo werken, want ze klinkt niet als een teamplayer.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:28:47 #203
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140496338
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:24 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik ook écht niet :D
Eigenlijk bedenk ik me dat nu net pas :D Maar dat is toch krom! Je presenteert jezelf enorm als duo, en dat is na de release meteen weer over.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:29:52 #204
163650 Greys
pi_140496366
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:27 schreef Jane het volgende:

- Is er nog 1 muzikant in Nederland die zin heeft om mee te werken aan een eventueel 2e albumproject van The Common Linnets?
Zolang ze er niet mee op het Songfestival gaat staan zal het qua buitenlandse charts wel heel erg meevallen met een nieuw album met een ander :+ Dus daar gaan ze die 'problemen' minder snel krijgen.

En wie weet, misschien zie je straks bij Dinand (die zou ook meedoen geloof ik?) ineens wél bij alle social media posts dat hij genoemd en bejubeld wordt. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:31:26 #205
163650 Greys
pi_140496411
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:28 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Eigenlijk bedenk ik me dat nu net pas :D Maar dat is toch krom! Je presenteert jezelf enorm als duo, en dat is na de release meteen weer over.
Als ze er hooguit wat meer Nederlandse optredens van hadden verwacht van het album...

Hm nee dat klopt ook niet, want hij zei dat ze met hem had afgesproken dat het 1 week na het Eurovisie al over was :') Dat had dan ook zo geweest met Nederlandse optredens denk ik. Want ook die deed ze met Jake.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:33:18 #206
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140496465
Dan is het gewoon echt een rare fout geweest om een heel album met hem op te nemen. Wil ze nu telkens met één persoon een album maken ofzo? Hoeveel komen er dan nog :D
Dan krijg je toch allemaal ingewikkelde en rare situaties, zoals nu, met optredens enzo.
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:35:09 #207
163650 Greys
pi_140496517
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:33 schreef Guanabana het volgende:
Dan is het gewoon echt een rare fout geweest om een heel album met hem op te nemen. Wil ze nu telkens met één persoon een album maken ofzo? Hoeveel komen er dan nog :D
Dan krijg je toch allemaal ingewikkelde en rare situaties, zoals nu, met optredens enzo.
Daar zullen geen buitenlanddiscussies sowieso mee zijn denk ik.

Als ze een album maakt met Dinand, zal hij er geen probleem mee hebben om met haar in Nederland diverse keren op te treden of samen een paar concerten te doen. Daar hoeft hij dan niet een jaar zijn eigen album voor op de plank te laten liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:39:19 #208
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140496658
Sowieso, als je een plaat wil maken met Dinand, ben je al behoorlijk van het padje af, als je het mij vraagt.

Ik zit trouwens dat optreden bij de ZDF nog eens terug te kijken en het is echt behoorlijk ruk hoor. Mijn god! :')
En niet alleen Jake, naar mijn mening.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:39:20 #209
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_140496659
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:35 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar zullen geen buitenlanddiscussies sowieso mee zijn denk ik.

Als ze een album maakt met Dinand, zal hij er geen probleem mee hebben om met haar in Nederland diverse keren op te treden of samen een paar concerten te doen. Daar hoeft hij dan niet een jaar zijn eigen album voor op de plank te laten liggen.
Mja, dat is zo. Het heeft nu alleen heel raar uitgepakt.
Koel en donker bewaren
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:39:44 #210
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140496668
Is er inmiddels al een reactie van Ilsje?
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:41:09 #211
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_140496711
#teamWaylon.

En Ilse is een kouwe kak (Greys!! :P ) madam.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:41:36 #212
163650 Greys
pi_140496721
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:39 schreef Mani89 het volgende:
Is er inmiddels al een reactie van Ilsje?
Zullen we een belboom opzetten?
Dat ik jou bel als er nieuws is en jij Jane en Jane marcodej etc etc? *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:42:13 #213
163650 Greys
pi_140496740
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:41 schreef ElizabethR het volgende:
#teamWaylon.

En Ilse is een kouwe kak (Greys!! :P ) madam.
Kak kak kak kak kak kak! *;
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:44:17 #214
163650 Greys
pi_140496792
Overigens wel grappig, want de Eurovisie 2015 data die bekend waren gemaakt waren 12-14-16 mei 2015. En sommige bloggers enzo hebben vast een appartementje geboekt omdat de prijzen in Wenen nu al enorm stijgen qua hotelkamers (echt he? :') ).
Maar nu kwam één van hen er achter dat de halve finale champions league is op 12 mei. Dus nu is er onzekerheid voor welke datum ze nou moeten boeken _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:48:00 #215
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_140496844
quote:
6s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:41 schreef Greys het volgende:

[..]

Zullen we een belboom opzetten?
Dat ik jou bel als er nieuws is en jij Jane en Jane marcodej etc etc? *O*
Goed idee, ik verwacht dat na het allesbepalende persbericht jullie je weer bij mij voegen bij #TeamIlse, als 1 front strijdend tegen #TeamFailon.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:50:26 #216
163650 Greys
pi_140496882
quote:
17s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Goed idee, ik verwacht dat na het allesbepalende persbericht jullie je weer bij mij voegen bij #TeamIlse, als 1 front strijdend tegen #TeamFailon.
Dat zien we dán wel weer :7

Welterusten, het was weer een enerverende dag in EurovisieLalaland! :W
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:50:44 #217
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140496886
quote:
17s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Goed idee, ik verwacht dat na het allesbepalende persbericht jullie je weer bij mij voegen bij #TeamIlse, als 1 front strijdend tegen #TeamFailon.
Ik denk niet dat ik ooit #TeamIlse ga worden. Daarvoor heb ik haar nooit genoeg gemogen/ben ik nooit genoeg fan geweest. Mocht ik uit #TeamWaylon stappen, dan stap ik over op #TeamEzeltje, denk ik. B-)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:51:37 #218
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140496897
Truste Greys! ;)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:51:40 #219
163650 Greys
pi_140496898
Ja, of #TeamSylvie.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 01:51:51 #220
163650 Greys
pi_140496899
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:51 schreef Jane het volgende:
Truste Greys! ;)
Trust! :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140496911
quote:
17s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:48 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Goed idee, ik verwacht dat na het allesbepalende persbericht jullie je weer bij mij voegen bij #TeamIlse, als 1 front strijdend tegen #TeamFailon.
Waylon wil zijn band niet laten stikken. Ik snap dat wel. Als Waylon meer zeggenschap krijgt en zijn bandleden mee kan nemen binnen het project, dan kan hij zijn belofte waarmaken wat hij niet kan met de huidige rolverdeling.
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:56:18 #222
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_140496956
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:27 schreef Jane het volgende:

Ilse moet denk ik voortaan maar lekker alleen solo werken, want ze klinkt niet als een teamplayer.
  donderdag 29 mei 2014 @ 02:13:19 #223
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140497168
Nu iedereen al naar bed is, bedenk ik me ineens dat ik vanmiddag nog een interessant insider-verhaaltje over Ilse hoorde. Via mijn vriend die iemand gesproken had die haar kent. Kan niet in details treden, maar het kwam er op neer dat ze behoorlijk boos wordt op mensen die naar haar mening niet aardig genoeg over haar zijn. Dan kan ze nu wel haar lol op, denk ik. :D :')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  donderdag 29 mei 2014 @ 02:20:56 #224
256363 ZoKanIkHetOok
Also twitterte Zarathustra.
pi_140497258
quote:
3s.gif Op donderdag 29 mei 2014 02:13 schreef Jane het volgende:
Nu iedereen al naar bed is, bedenk ik me ineens dat ik vanmiddag nog een interessant insider-verhaaltje over Ilse hoorde. Via mijn vriend die iemand gesproken had die haar kent. Kan niet in details treden, maar het kwam er op neer dat ze behoorlijk boos wordt op mensen die naar haar mening niet aardig genoeg over haar zijn. Dan kan ze nu wel haar lol op, denk ik. :D :')
Ik kan natuurlijk nog niet 100% oordelen zonder ook haar kant van het verhaal te hebben gehoord, maar van wat ik er nu allemaal van begrijp, vind ik dit erg teleurstellend van haar.

There's no I(lse) in team.
  donderdag 29 mei 2014 @ 06:51:04 #225
10721 dolfg
RegiZeur
pi_140498577
Duidelijk.
Als je op allmusic kijkt naar de credits van de nummers op het album dan zijn er 0 van Waylon's hand. Bijna alles is geschreven door: Matthew Crosby / Rob Crosby / Ilse DeLange / Jake Etheridge / J.B. Meijers, soms met Daniel Lohues.

De naam Waylon komt nergens voor en was dus bedoeld om TCL op de kaart te zetten en als deel van het duo tijdens het ESF.

Na een carriere die internationaal nooit van de grond gekomen is, blijkt TCL voor Ilse de Lange een gouden zet te zijn geweest.
Ineens stroomt het succes ze allebei tegemoet. Het buitenland ziet ze als duo, wij nu ook.
Maar nu blijkt toch dat het Ilse's soloproject was, ik denk dat je daar niet even iets aan kunt doen of je moet bereid zijn de look en feel van de band aan te passen naar (soms) Waylon's smaak en dat lijkt niet het geval.

Als er 0 nummers mede door Waylon zijn geschreven, dan verdient Waylon ook 0 euro aan het hele succes van TCL. Dan is een promotietour voor TCL een promotietour voor Ilse met de band van Ilse.
Dat Waylon daar geen zin in heeft en zijn eigen mensen naar voren schuift is duidelijk en begrijpelijk, dat Ilse met haar mensen wil werken die tenslotte het album hebben geschreven is ook duidelijk en begrijpelijk. Is het slim? Nee.

Met dit succes is nooit rekening gehouden. Maar na het interview bij Late Night met TCL viel op dat Waylon en John de Mol gelijk wilden tekenen voor jury deelname van Waylon als setje met Ilse bij The Voice.
De enige die heel heel erg duidelijk in beeld zei: Whoooo (met andere woorden: dit gaat wel heel snel) was Ilse.
Ik vond het wel opvallend, maar heb er weinig achter gezocht. Nu blijkt echter dat daar de kern lag van de huidige problemen.
Ilse wil geen duo vormen met Waylon en ziet jurydeelname aan the Voice door hem zodoende niet zitten, de rest van de wereld wil wel dat ze als duo verder door het leven gaan.

De toekomst zal wel uitwijzen wat de consequenties zijn. Ik denk dat TCL een snelle dood sterft zonder Waylon en dat Ilse voor haar grote internationale carriere met overvolle voetbalstadions afhankelijk blijkt te zijn van een meezinger die het duo meer impact en zeggingskracht heeft gegeven dan ze zelf ooit had kunnen bedenken.

Het is haar goed recht om te doen met TCL wat ze wil en het is Waylon's goed recht om zijn eigen pad te bewandelen.
Slim is het niet om Waylon's wensen te negeren of er niet voor open te staan.
Deze kans krijg je (quote John de Mol) maar 1 keer in je carriere, als je mazzel hebt, grijp het met beide handen aan.
Niet gedaan, typerend voor de Hollandse of Ilse's kneuterigheid, gemiste kans, einde TCL.
Hoe leuk ik de muziek namelijk ook vind, ik heb nu al spijt van de aanschaf van de CD.
Ik kocht bewist de cd van een duo, een goed duo is meer dan 2 personen die samen liedjes zingen.
Je kijkt en luistert ook naar een relatie, naar spanning, naar een levensverhaal. Met liedjes uit het leven gegrepen pastten Ilse en Waylon perfect. Ze waren veel meer dan twee individuele artiesten.
Nu is het Ilse met een anonieme meezinger, weg magie.

Waylon was 50% van het succes, bij elkaar waren Ilse en Waylon wel 120% succesvol, daar had Ilse na afloop van het ESF alerter op moeten zijn en slimmer mee om moeten gaan.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
pi_140498650
Waylon heeft aan de volgende nummers meegeschreven volgens de booklet.

Arms Of Salvation
Sun Song
Lovers & Liars
Broken But Home
Where Do I Go With Me
When Love Was King
Boot lickin, piss drinkin, fingerfriggin, tit tweakin, love bitin, arse lickin, shit stabbin, mother fuckin, spunk lovin, ball bustin, cock suckin, fist fuckin, lipsmackin, thirst quenchin, cool livin, ever givin USELESS MAN
  ESF Reporter donderdag 29 mei 2014 @ 08:37:26 #227
87554 Cee
Welluk?
pi_140498974
Ik zat in mijn hoofd een lange post te formuleren waar ik niet uitkwam. Maar gelukkig heeft dolfg precies verwoord wat ik wilde zeggen. Dus, amen aan alles wat hij zegt. Minus het stukje over spijt hebben van het aanschaffen van de CD. Dat heb ik dus echt niet. Het blijft een mooie plaat en 't zal mij een wurst wezen hoe mijn euro's onderling worden verdeeld. Ik had het geld ervoor over. Als ik in een restaurant een viergangenmenu bestel, betaal ik voor het eten en niet omdat ik de mensen in de keuken of de serveersters zo sympathiek vind. Pas als het eten niet blijkt te pruimen heb ik spijt.
pi_140499315
Ik vind het toch best treurig. Ja, treurig.
pi_140499325
Als het echt allemaal waar blijkt te zijn dan heeft Waylon er meer voordeel van dan Ilse hoor. Mocht alles echt kloppen, dan wordt zij met de vloer gelijk gemaakt in Showbizz programma's als RTL Boulevard.
  donderdag 29 mei 2014 @ 09:41:12 #230
123170 alors
zlata1234
pi_140499533
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:23 schreef Unites het volgende:
Als het echt allemaal waar blijkt te zijn dan heeft Waylon er meer voordeel van dan Ilse hoor. Mocht alles echt kloppen, dan wordt zij met de vloer gelijk gemaakt in Showbizz programma's als RTL Boulevard.
Ik denk dat dat wel meevalt. Een paar giecheltjes van Ilse en de wereld is het weer vergeten. Aangezien Ilse voor RTL werkt zal de kritiek bij Boulevard ook wel meevallen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_140499624
Dus...ondanks dat zij heel zeker waren over hun optreden...heeft dan niemand enigszins rekening gehouden met een eventuele winst en dus alle gevolgen die daaraan vast zitten? Hoe kun je er nu op gokken dat de populairiteit wel mee zal vallen en men gewoon zonder Waylon ineens kan touren? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door vencodark op 29-05-2014 09:53:40 ]
pi_140499701
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:47 schreef vencodark het volgende:
Dus...ondanks dat zij heel zeker waren over hun optreden...heeft dan niemand enigszins rekening gehouden met een eventuele winst en dus alle gevolgen die daaraan vast zitten? Hoe kun je er nu op gokken dat de populairiteit wel mee zal voelen en men gewoon zonder Waylon ineens kan touren? :?
Idd :S
pi_140499833
Wie weet lukt het Ilse gewoon...
dag
pi_140499839
Als het echt waar van Waylon, dan gun ik haar het niet.
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:07:12 #235
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_140499914
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 09:47 schreef vencodark het volgende:
Dus...ondanks dat zij heel zeker waren over hun optreden...heeft dan niemand enigszins rekening gehouden met een eventuele winst en dus alle gevolgen die daaraan vast zitten? Hoe kun je er nu op gokken dat de populairiteit wel mee zal vallen en men gewoon zonder Waylon ineens kan touren? :?
Dan denk ik wel. Niemand gaf voorafgaand aan het ESF een cent voor de kansen van NL. Na de halve finale zal er wel te weinig tijd zijn geweest voor harde afspraken voor het geval dat ze toch zouden winnen
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:07:43 #236
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140499924
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 07:23 schreef hole1988 het volgende:
Waylon heeft aan de volgende nummers meegeschreven volgens de booklet.

Arms Of Salvation
Sun Song
Lovers & Liars
Broken But Home
Where Do I Go With Me
When Love Was King
Dank je wel! Ik neem aan dat hij daar dan ook gewoon zijn deel voor ontvangt. Irritant dat dit soort informatie in deze tijd zo moeilijk te vinden is soms. Zelfs als je zo'n album volledig legaal koopt, via iTunes, zijn de songwritingcredits nergens terug te vinden. En het staat dus ook verkeerd op allmusic, blijkbaar.

-edit- mooie post trouwens, dolfg ^O^
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140500145
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:46 schreef Greys het volgende:
Dat hij zijn eigen muzikanten wilde laten meespelen heb ik er totaal niet uitgehaald overigens :@
Maar misschien heb ik niet goed geluisterd.
Dat is altijd een probleem bij dit soort acts, je hebt maar 1 band nodig. Misschien wil je een reserve drummer/bassist/gitarist hebben, maar verder werkt het gewoon het beste met een vaste band. Logisch dat Waylon daar mensen voor in wil zetten waar hij mee werkt, ook logisch dat Ilse daar nee tegen zegt.
quote:
Dat met zijn eigen mensen bedoelde hij volgens mij dat hij daar rekening mee moet houden, omdat ze aan zijn album hebben meegespeeld en die dus ook op eventuele opbrengsten van dat album zitten te wachten. Dus dat hij dat liet meewegen in zijn uiteindelijke beslissing, dat hij die mensen niet nóg weer vooruit kon schuiven qua albumrelease als daar voor hem niet meer tegenover stond aan 'waardering'. Niet financieel in de directe zin, maar als hij bekender kon worden door de tour met Ilse, hebben zijn eigen mensen van zijn solo album daar uitéindelijk ook wat aan. Maar niet als hij alsnog tweede viool blijft.

Zoiets :P
Deze logica volg ik niet totaal. Waylon was beter geworden van deze tour en het lijkt me ook te verwachten dat zijn solo album daardoor beter zou gaan verkopen. Of Waylon dan muzikaal iets in te brengen heeft of niet doet er niet zo toe, aangezien dat voor het publiek toch niet zichtbaar is als ze op het podium staan. Oftewel, als hij zijn mensen will helpen door zijn solo album een groter succes te maken (zij het wat later) dan is eruit stappen een domme zet. Het klinkt voor mij dan logischer dat het inderdaad met het inzetten van zijn mensen tijdens de TCL tour te maken heeft.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 10:25:45 #238
43556 miss_dynastie
pi_140500188
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 00:30 schreef Greys het volgende:

[..]

Niet-sarcastische vraag: heb je gekeken vanavond? Hij was juist retebescheiden (vond ik en ik niet alleen) en ik denk dat de veren meer bedoeld zijn om te voorkomen dat ze straks niet meer met goed fatsoen samen op Tuckerville kunnen staan ;)

Maar iedereen interpreteert dingen op zijn/haar eigen manier natuurlijk, daar moet ik me van bewust zijn :P Jij moest hem sowieso al nooit, dus is het heel logisch dat jij dingen anders 'hoort' en leest dan ik, de 'Waylonsopper'. :+
Ja, ik heb gekeken. En ik zie hem gewoon niet als de halve heilige, maar als een heel erg moeilijk mannetje. Ik zag ook geen bescheidenheid, maar een eigenwijs en dom jongetje dat ZIJN! ZIN! WIL! HEBBEN! Omdat het kan. En tuurlijk gaat dat wél over geld. Zijn team, dat nergens iets aan heeft bijgedragen, moest voor 50 procent betrokken worden en meedelen. Ilse heeft dit project opgezet. Nam alle financiële risico's, investeerde alle tijd en moeite. Logisch dat er geen creatieve of financiële gelijkwaardigheid is omdat er nu eens van hém gevraagd wordt iets op te geven. Iets waar hij héél veel voor terug krijgt, laten we wel wezen. Ik snap best dat Ilse dacht: 'zak er lekker ff in, met je laatste schrijven'....
  ESF Reporter donderdag 29 mei 2014 @ 10:27:57 #239
87554 Cee
Welluk?
pi_140500223
Ik ben vooralsnog Team Waylonheeftdekleinelettertjesnietgelezen.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 10:29:49 #240
43556 miss_dynastie
pi_140500254
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:27 schreef Cee het volgende:
Ik ben vooralsnog Team Waylonheeftdekleinelettertjesnietgelezen.
Ik denk dat 'ie ze wel heeft gelezen, maar gedacht heeft 'bij succes loopt dat wel los, want dan ben ik onmisbaar'. De tijd zal het leren....
  ESF Reporter donderdag 29 mei 2014 @ 10:30:59 #241
87554 Cee
Welluk?
pi_140500271
Team Waylonheeftlakaandekleinelettertjes dan. :7
The Common Letters
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:33:11 #242
10721 dolfg
RegiZeur
pi_140500306
Oh gelukkig dat er toch een paar nummers mede door hem geschreven zijn.
En inderdaad raar dat dat niet op allmusic staat. Ik gebruik die informatie altijd als ik muziekgegevens moet invullen voor buma/stemra, en dat wordt door hun ook aangeraden, dus je zou verwachten dat die info klopt.

En het is eigenlijk niet dat ik al spijt heb van de aanschaf van de CD hoor Cee, verkeerd gezegd.
Ik bedoelde meer dat het een raar gevoel is en niet bevredigend dat je een nieuwe cd koopt van een duo dat een week later al niet meer blijkt te bestaan.
[i]Rare jongens, die Nederlanders....[/i]
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:15:44 #243
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_140501099
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:25 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ja, ik heb gekeken. En ik zie hem gewoon niet als de halve heilige, maar als een heel erg moeilijk mannetje. Ik zag ook geen bescheidenheid, maar een eigenwijs en dom jongetje dat ZIJN! ZIN! WIL! HEBBEN! Omdat het kan. En tuurlijk gaat dat wél over geld. Zijn team, dat nergens iets aan heeft bijgedragen, moest voor 50 procent betrokken worden en meedelen. Ilse heeft dit project opgezet. Nam alle financiële risico's, investeerde alle tijd en moeite. Logisch dat er geen creatieve of financiële gelijkwaardigheid is omdat er nu eens van hém gevraagd wordt iets op te geven. Iets waar hij héél veel voor terug krijgt, laten we wel wezen. Ik snap best dat Ilse dacht: 'zak er lekker ff in, met je laatste schrijven'....
Hear, hear.
pi_140501306
Ik snap Waylon dat hij niet zomaar een album en 25 man personeel aan de kant schuift, maar ik snap ook Ilse heel goed dat ze de regie over haar eigen project niet uit handen geeft

Afspraken waren helder en prima, het enige wat niet slim is geweest is het bedenken van een plan B als ze hoog zouden eindigen
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_140501566
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 10:22 schreef Operc het volgende:

[..]

Dat is altijd een probleem bij dit soort acts, je hebt maar 1 band nodig. Misschien wil je een reserve drummer/bassist/gitarist hebben, maar verder werkt het gewoon het beste met een vaste band. Logisch dat Waylon daar mensen voor in wil zetten waar hij mee werkt, ook logisch dat Ilse daar nee tegen zegt.

[..]

Deze logica volg ik niet totaal. Waylon was beter geworden van deze tour en het lijkt me ook te verwachten dat zijn solo album daardoor beter zou gaan verkopen. Of Waylon dan muzikaal iets in te brengen heeft of niet doet er niet zo toe, aangezien dat voor het publiek toch niet zichtbaar is als ze op het podium staan. Oftewel, als hij zijn mensen will helpen door zijn solo album een groter succes te maken (zij het wat later) dan is eruit stappen een domme zet. Het klinkt voor mij dan logischer dat het inderdaad met het inzetten van zijn mensen tijdens de TCL tour te maken heeft.
Maar stél, The Common Linnets zou écht succesvol worden. Zoals Waylon zei, er is zelfs interesse uit Amerika. Dan zou het dus eventueel een ENORM succesvol duo voor tientallen jaren kunnen worden (in het meest positieve geval). Daar geen cent voor krijgen? Geen inspraak? Je eigen projecten en mensen zomaar opzeggen? Ik snap dat Waylon daar nieuwe afspraken over wil :)
pi_140501602
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:28 schreef TheVulture het volgende:
Ik snap Waylon dat hij niet zomaar een album en 25 man personeel aan de kant schuift, maar ik snap ook Ilse heel goed dat ze de regie over haar eigen project niet uit handen geeft

Afspraken waren helder en prima, het enige wat niet slim is geweest is het bedenken van een plan B als ze hoog zouden eindigen
Hoog eindigen is misschien niet eens een probleem, maar er lag een heel album. Anders was het een maandje optreden en zwaaien en einde oefening.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_140501637
Waylon en Ilse is meer dan de som der delen. Waylon heeft net dat in zijn stem wat het scherpe van Ilse compenseert. Waylon is ook uitermate good looking en heeft de perfecte personality om het goed te doen in het buitenland. Als ik Ilse was, zou ik dan ook Waylon met open armen binnen halen inclusief de mensen om hem heen. Ilse probeert al jaren en jaren voet aan de grond in het buitenland te krijgen en alleen met Waylon zal haar dat lukken.
Lekker rustige nummers, met twee stemmen die perfect harmoniëren. Dat wil het buitenland. Niet het schreeuwerige van Ilse alleen.
pi_140501652
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Waylon en Ilse is meer dan de som der delen. Waylon heeft net dat in zijn stem wat het scherpe van Ilse compenseert. Waylon is ook uitermate good looking en heeft de perfecte personality om het goed te doen in het buitenland. Als ik Ilse was, zou ik dan ook Waylon met open armen binnen halen inclusief de mensen om hem heen. Ilse probeert al jaren en jaren voet aan de grond in het buitenland te krijgen met alleen met Waylon zal haar dat lukken.
Ik denk dat Ilse denkt dat het succes vooral door haar komt, ze heeft het nog niet door _O-
pi_140501735
En ik zou ook die gitarist en de Belgische filmmaker een grote portie in het geheel blijven geven. Never change a winning team.
pi_140501849
Gewoon 3de in Oostenrijk en Conchita 22de.
pi_140502026
De lyrics van Calm before the Storm zijn werkelijkheid geworden. Nu, achteraf gezien, zie je tijdens het nummer ook Waylon kijken met een blik van: jij regelt wel van alles, maar ik denk er het mijne van en ik weet niet of jij alles nu wel zoveel beter ziet dan ik. En Ilse kijkt met een blik van: ik regel alles en ik weet het beter.

Zij hebben zich zo ingeleefd in het liedje om er een perfecte performance van te maken, dat ze nu de tekst doorzetten in het werkelijke leven. Er moet iemand komen met status die hun helpt uit de droom zodat ze zo snel mogelijk samen op wereldtournee gaan. Als ze dit niet doen, krijgen ze daar allebei heel veel spijt van.

[ Bericht 41% gewijzigd door Loekie1 op 29-05-2014 12:05:17 ]
  Moderator donderdag 29 mei 2014 @ 12:08:45 #252
375570 crew  Cyan9
pi_140502284
Zolang er niet met elkaar gepraat wordt, gaat er ook niks worden opgelost. En nogmaals, geen gekloot met mails of wat dan ook, gewoon face to face. Anders schiet het sowieso niet op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_140502571
Wel mooi dat Ilse zegt dat het een platform is, waarin door verschillende muzikanten in verschillende samenstellingen countrymuziek gemaakt kan worden. Behalve dan als Waylon zijn eigen mensen wil inbrengen. :D

En die wisselende samenstelling zou dus in principe ook zonder Ilse kunnen, maar dat gaat helemaal niet gebeuren denk ik. :D
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140502584
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:40 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Maar stél, The Common Linnets zou écht succesvol worden. Zoals Waylon zei, er is zelfs interesse uit Amerika. Dan zou het dus eventueel een ENORM succesvol duo voor tientallen jaren kunnen worden (in het meest positieve geval). Daar geen cent voor krijgen? Geen inspraak? Je eigen projecten en mensen zomaar opzeggen? Ik snap dat Waylon daar nieuwe afspraken over wil :)
Ik snap ook goed dat hij dat wil, maar zoals gezegd is het ook erg logisch dat Ilse nee zegt. Als Waylon mensen invliegt, betekent dat dat Ilse mensen moet ontslaan. Aangezien het haar project was en dus haar risico etcetera, vind ik het logisch dat ze daar nee tegen zegt. En hij zou er echt wel voor betaald worden hoor, maak je daar maar geen zorgen over. ;) Alleen zijn team niet inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:43 schreef Loekie1 het volgende:
Waylon en Ilse is meer dan de som der delen. Waylon heeft net dat in zijn stem wat het scherpe van Ilse compenseert. Waylon is ook uitermate good looking en heeft de perfecte personality om het goed te doen in het buitenland. Als ik Ilse was, zou ik dan ook Waylon met open armen binnen halen inclusief de mensen om hem heen. Ilse probeert al jaren en jaren voet aan de grond in het buitenland te krijgen en alleen met Waylon zal haar dat lukken.
Lekker rustige nummers, met twee stemmen die perfect harmoniëren. Dat wil het buitenland. Niet het schreeuwerige van Ilse alleen.
Dat betekent dus haar eigen band ontslaan. Ze is niet zoals Anouk die als het haar niet aan staat haar hele band meteen op straat zet. :P
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:59 schreef Loekie1 het volgende:
De lyrics van Calm before the Storm zijn werkelijkheid geworden. Nu, achteraf gezien, zie je tijdens het nummer ook Waylon kijken met een blik van: jij regelt wel van alles, maar ik denk er het mijne van en ik weet niet of jij alles nu wel zoveel beter ziet dan ik. En Ilse kijkt met een blik van: ik regel alles en ik weet het beter.

Zij hebben zich zo ingeleefd in het liedje om er een perfecte performance van te maken, dat ze nu de tekst doorzetten in het werkelijke leven. Er moet iemand komen met status die hun helpt uit de droom zodat ze zo snel mogelijk samen op wereldtournee gaan. Als ze dit niet doen, krijgen ze daar allebei heel veel spijt van.
Overdrijven is ook een kunst. ;)
pi_140502608
quote:
11s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:44 schreef Greys het volgende:
Overigens wel grappig, want de Eurovisie 2015 data die bekend waren gemaakt waren 12-14-16 mei 2015. En sommige bloggers enzo hebben vast een appartementje geboekt omdat de prijzen in Wenen nu al enorm stijgen qua hotelkamers (echt he? :') ).
Maar nu kwam één van hen er achter dat de halve finale champions league is op 12 mei. Dus nu is er onzekerheid voor welke datum ze nou moeten boeken _O-
Weekje later

http://www.songfestivalwe(...)a-songfestival-2015/
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 12:21:18 #256
163650 Greys
pi_140502775
Ja ik las het nét idd, weekje verschoven.
Je zou nu dan eigenlijk snel je hotelkamer moeten boeken, want vast niet alle hotels hebben dat al in de gaten en hebben hun prijzenverhoging voor die week misschien nog niet doorgevoerd _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140502779
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:16 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik snap ook goed dat hij dat wil, maar zoals gezegd is het ook erg logisch dat Ilse nee zegt. Als Waylon mensen invliegt, betekent dat dat Ilse mensen moet ontslaan. Aangezien het haar project was en dus haar risico etcetera, vind ik het logisch dat ze daar nee tegen zegt. En hij zou er echt wel voor betaald worden hoor, maak je daar maar geen zorgen over. ;) Alleen zijn team niet inderdaad.

[..]

Dat betekent dus haar eigen band ontslaan. Ze is niet zoals Anouk die als het haar niet aan staat haar hele band meteen op straat zet. :P
Nee toch? Het moest toch een platform in wisselende samenstellingen vormen? Behalve dan voor de mensen van Ilse. :')

En ik denk echt niet dat Waylon wil dat al zijn mensen bij alle optredens meespelen.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140502924
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:21 schreef marcodej het volgende:

[..]

Nee toch? Het moest toch een platform in wisselende samenstellingen vormen? Behalve dan voor de mensen van Ilse. :')

En ik denk echt niet dat Waylon wil dat al zijn mensen bij alle optreden meespelen.
Wisselende samenstellingen gaat meestal op voor de bekende gezichten, in dit geval de zangers. De rest van de band is niet interessant en moet gewoon doen wat ze altijd doen: de muziek spelen zoals het bedoeld is.. Ilse heeft daarvoor (voor zover ik begrepen heb) haar eigen band gebruikt en die wil ze niet op straat zetten. Zelfs zonder het feit dat ze een relatie heeft met haar drummer lijkt me dit vrij logisch eerlijk gezegd.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 12:33:36 #259
163650 Greys
pi_140503148
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij hebben jullie dat verkeerd begrepen van zijn eigen muzikanten laten meedoen :D Dat heb ik er totáál niet uit gehaald, uit dat gesprek van gister. Alleen dat hij het moest kunnen verántwoorden 'naar de mensen die voor hem hebben gewerkt aan dat album' als hij het weer zou uitstellen. En dat kon op deze manier niet.

Maar ik zal het straks nog eens terugkijken, want misschien heb ik een zin gemist waarin hij wel degelijk zegt dat hij ze mee wilde. Alleen dat zou een volslagen onlogische vraag zijn, omdat, zoals hierboven al gezegd wordt, de vriend van Ilse de drummer is en JB Meijers ook een onlosmakelijk deel is als schrijver. Dan ben je er al bijna, met je muzikanten. Lijkt me niet dat Waylon wilde dat de schrijvers van het album aan de kant moesten voor zijn muzikanten die geen ene hol met dat album te maken hebben hoor :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140503202
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:33 schreef Greys het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar volgens mij hebben jullie dat verkeerd begrepen van zijn eigen muzikanten laten meedoen :D Dat heb ik er totáál niet uit gehaald, uit dat gesprek van gister. Alleen dat hij het moest kunnen verántwoorden 'naar de mensen die voor hem hebben gewerkt aan dat album' als hij het weer zou uitstellen. En dat kon op deze manier niet.

Maar ik zal het straks nog eens terugkijken, want misschien heb ik een zin gemist waarin hij wel degelijk zegt dat hij ze mee wilde. Alleen dat zou een volslagen onlogische vraag zijn, omdat, zoals hierboven al gezegd wordt, de vriend van Ilse de drummer is en JB Meijers ook een onlosmakelijk deel is als schrijver. Dan ben je er al bijna, met je muzikanten. Lijkt me niet dat Waylon wilde dat de schrijvers van het album aan de kant moesten voor zijn muzikanten die geen ene hol met dat album te maken hebben hoor :D
Ik heb alleen de reacties hier gelezen en sommigen trokken die conclusie, vandaar dat ik er op in ging. :)
Maar misschien heb je gelijk hoor en zit het net wat anders. :)
pi_140503235
Ik denk niet dat Waylon echt wou dat zijn mensen mee zouden doen, toch? Denk niet dat het zo letterlijk bedoeld was, gewoon heel simpel; als hij zijn solo-carrière en die mensen op de lange baan moest schuiven dan doet hij dat niet om slechts tweede viool te spelen bij the common linnets.. dan moet er wat meer tegenover staan.

het viel me ook wel op in die docu dat die JB CATS al min of meer in zijn hoofd had en toen iedereen belde (ilse, en die Amerikanen die toen in NL waren) , maar Waylon natuurlijk niet. En die liedjes in de Ardennen zijn volgens mij ook bijna allemaal in de prullenbak beland.

vind het zo raar allemaal , ilse die hem dus blijkbaar gewoon negeert? Volgens mij hebben ze niet eens rondom de tafel gezeten om te bespreken hoe en wat. En waarom doet zijn manager niet meer? Ik vind dit allemaal, behalve raar, ook heel onprofessioneel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 12:36:50 #262
163650 Greys
pi_140503256
Ze heeft hem dus idd maar mooi die (vast leuk betaalde) juryklus bij The Voice door de neus geboord. Puur omdat zij niet als duo gezien wil worden. Jezus, dat kan je er toch bij zeggen? Het is toch leuk als hét succesduo van dit jaar op het Eurovisie één seizoen samen jureert? Ze gunt hem echt geen ene hol, dat schatje dat hem 'een schat van een mens, hij is als familie' vond. :') _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 12:40:47 #263
43556 miss_dynastie
pi_140503393
Maar Waylon bij the voice kan toch niet lieve mensen? Dat is voor gevestigde namen. Jeroen vd Boom is niet voor niets al na een seizoen verdwenen, dat sloeg ook nergens op. Net als Waylon. Ja, hij heeft het leuk gedaan bij het Songfestival, applaus. Maar hij is echt niet in staat een ander te coachen hoor :D
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 12:44:33 #264
163650 Greys
pi_140503510
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:40 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar Waylon bij the voice kan toch niet lieve mensen? Dat is voor gevestigde namen. Jeroen vd Boom is niet voor niets al na een seizoen verdwenen, dat sloeg ook nergens op. Net als Waylon. Ja, hij heeft het leuk gedaan bij het Songfestival, applaus. Maar hij is echt niet in staat een ander te coachen hoor :D
Hij zou sámen met haar op die duostoel zitten dan, zei John.
Dus dan was zij alsnog gewoon weer de hoofdcoach. Gewoon voor de leuk.
Had ze hem best kunnen gunnen :)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140503844
Als Waylon nou de meest betrouwbare artiest was geweest...
dag
pi_140503893
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:56 schreef Peter het volgende:
Als Waylon nou de meest betrouwbare artiest was geweest...
Want dat is ie niet?
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140503970
Het lijkt mij dat ze best de mensen van Waylon kunnen gebruiken bij de wereldtour. En anders begrijpen de mensen van Waylon ook wel dat ze even pas op de plaats moeten maken.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:01:00 #268
163650 Greys
pi_140503979
Grappig ja, hoe een eerlijk opbiechten van hem van 5 jaar geleden dat hij drugsproblemen had, hem nu nog steeds het label 'onstabiel en onbetrouwbaar' geven.
Ik werk op een artiestenbureau en als er een artiest is waarvan je collegabureaus zeggen 'die niet boeken hoor, die is niet te vertrouwen, komt te laat etc.' gaat dat nieuws heel snel rond. Nooit iets over gehoord en hij wordt gewoon veel geboekt op bedrijfsfeesten etc. (En die staan niet in zijn online agenda, want die zijn besloten).

Maar wederom: ik heb vast heel veel wilde woeste bewijzen gemist dat het zo'n onbetrouwbaar sujet is :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:03:02 #269
163650 Greys
pi_140504034
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het lijkt mij dat ze best de mensen van Waylon kunnen gebruiken bij de wereldtour.
?? Waarom?
Ik ben pro-Waylon, maar dit vind ik zo onlogisch.
Ilse d'r muzikanten zijn niet alleen haar muzikanten maar tevens de schrijvers van de nummers die ze spelen, de nummers van dit album dat ze promoten. Waylon zijn muzikanten hebben geen noot te maken met het album van nu. Waarom zouden ze hén dan gebruiken? :D

Maar volgens mij is dat ook helemaal geen issie tussen Ilse en Waylon.
Dat begrijpt hij echt wel dat dat onzin zou zijn. En anders spoort hij niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 13:05:32 #270
43556 miss_dynastie
pi_140504124
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:03 schreef Greys het volgende:

[..]

?? Waarom?
Ik ben pro-Waylon, maar dit vind ik zo onlogisch.
Ilse d'r muzikanten zijn niet alleen haar muzikanten maar tevens de schrijvers van de nummers die ze spelen, de nummers van dit album dat ze promoten. Waylon zijn muzikanten hebben geen noot te maken met het album van nu. Waarom zouden ze hén dan gebruiken? :D

Maar volgens mij is dat ook helemaal geen issie tussen Ilse en Waylon.
Dat begrijpt hij echt wel dat dat onzin zou zijn. En anders spoort hij niet.
Ik vond het méér dan duidelijk dat het daar om ging hoor! 'Jouw mensen moeten ook gewoon kunnen verdienen' en dat bevestigde hij.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:09:58 #271
163650 Greys
pi_140504245
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:05 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik vond het méér dan duidelijk dat het daar om ging hoor! 'Jouw mensen moeten ook gewoon kunnen verdienen' en dat bevestigde hij.
Aan het album ja, waar ze aan meegespeeld hebben.
Zolang dat op de plank blijft liggen, wordt het niet verkocht en krijgen ze dus die centen niet.

Dus moet hij dat meenemen in zijn overweging.
"Want zijn mensen moeten ook gewoon kunnen verdienen".

Waarna Waylon zei "dan wil ik die mensen daar wel bij helpen, je mag je nummers van dat album straks hier komen spelen".

Nog even en er wordt van gemaakt dat hij eiste dat zijn vriendin Ilse zou vervangen _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140504256
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:58 schreef marcodej het volgende:

[..]

Want dat is ie niet?
die indruk heb ik niet nee. Verhaal over te laat komen, ex-verslaafde, ineens geen contact met ouders meer, zelf heenreizen, nu ineens inspraak eisen..
Ik kan het verkeerd zien, maar mijn indruk is niet perfect.
dag
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 13:11:41 #273
43556 miss_dynastie
pi_140504312
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Aan het album ja, waar ze aan meegespeeld hebben.
Zolang dat op de plank blijft liggen, wordt het niet verkocht en krijgen ze dus die centen niet.

Dus moet hij dat meenemen in zijn overweging.
"Want zijn mensen moeten ook gewoon kunnen verdienen".

Waarna Waylon zei "dan wil ik die mensen daar wel bij helpen, je mag je nummers van dat album straks hier komen spelen".

Nog even en er wordt van gemaakt dat hij eiste dat zijn vriendin Ilse zou vervangen _O-
Nee, dat ging niet over het album, maar over de tour.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:12:47 #274
163650 Greys
pi_140504343
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:10 schreef Peter het volgende:

[..]

die indruk heb ik niet nee. Verhaal over te laat komen, ex-verslaafde, ineens geen contact met ouders meer, zelf heenreizen, nu ineens inspraak eisen..
Ik kan het verkeerd zien, maar mijn indruk is niet perfect.
Bij de artiestenbureaus die hem zakelijk boeken staat hij iig bekend als zeer perfectionistisch en meer dan prima om mee te werken.

Daarbij hoef je geen perfect mens te zijn om een goed artiest te zijn.
Mensen kunnen veranderen, na een verslaving van zoveel jaar geleden. Het is niet voor niets dat hij gewoon zijn kind weer mag zien he, dat hij niet mocht zien jaren geleden tíjdens zijn verslaving.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:16:03 #275
163650 Greys
pi_140504432
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:11 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Nee, dat ging niet over het album, maar over de tour.
Dat is hetzelfde, in dit geval...
Als hij aan die tour mee zou doen op haar condities, dan verdienden zijn mensen dus al die tijd niet aan het álbum. Want dat moest dan op de plank blijven liggen.

Je kunt echt alles van hem zeggen, maar natuurlijk gaat hij JB Meijers niet willen vervangen door zijn eigen gitarist. Kom nou toch _O- Dan had hij daar toch nu al lang op gereageerd en Waylon volledig voor paal kunnen zetten daarmee? Want de hele wereld begrijpt dat de schrijver van het CATS nummer gewoon als gitarist mee gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 13:16:53 #276
163650 Greys
pi_140504458
Ik heb een ijsdate, tot later *O*

Hoop dat we volgend jaar weer een duo sturen dat ruzie krijgt, vorig jaar waren we zo snel uitgepraat hier in ESF na Anouk...
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:14:18 #277
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140506090
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:44 schreef Kidney_bean01 het volgende:

[..]

Ik denk dat Ilse denkt dat het succes vooral door haar komt, ze heeft het nog niet door _O-
Ilse lijkt wel meer dingen niet door te hebben en misschien is dat wel het aspect dat maakt dat dit hele gedoe me zo blijft boeien. Ze lijkt zo de professional, zo de slimme zakenvrouw, maar in mijn ogen maakt ze toch grote inschattingsfouten. Misschien dat haar blik nu totaal vertroebeld is door die plotselinge kans op dat waar ze altijd naar gehunkerd heeft - succes in het buitenland - maar heeft ze dan geen mensen om zich heen die haar van advies dienen? Of luistert ze daar niet naar?

Ze lijkt bijvoorbeeld niet door te hebben dat, door mee te doen aan het ESF, je een soort nationaal bezit wordt waardoor iedere Nederlander vindt dat hij/zij zich ermee mag bemoeien. Terecht of niet, van die kritiek kun je wel degelijk veel last krijgen. Dat zou ze toch al beseft moeten hebben toen er zoveel negativiteit loskwam nadat ze CATS gepresenteerd hadden. Dacht ze echt dat het na het ESF zou ophouden? Dacht ze dat het goede resultaat ervoor zou zorgen dat iedereen voortaan altijd positief zou zijn/blijven? Dat is heel naïef dan. Mensen letten juist meer op je omdat je, zolang je dat nummer zingt, voor het gevoel nog steeds het land vertegenwoordigt (met name ook bij optredens in het buitenland voor zo'n promotourtje). En natuurlijk is Ilse niet in dienst van het land en hoeft ze ook geen verantwoording af te leggen voor haar keuzes, maar het is heel naïef om te denken dat Nederlanders hier geen mening over zouden hebben en dat die misschien wel niet zo positief zou kunnen zijn.

Ze lijkt ook niet door te hebben dat haar TCL-'project', onbedoeld, te maken heeft gekregen met wat ik maar even het 'Rolling Stones-effect' noem. Vraag je af wanneer de Stones de Stones niet meer zijn en het antwoord is simpel: dat is wanneer Mick Jagger en Keith Richards niet meer samen op het podium staan. De rest is vervangbaar (en is op de drummer na volgens mij al eens vervangen), maar Jagger zal in zijn eentje nooit 'The Stones' zijn. Richards natuurlijk ook niet. Die twee heren weten dat beide ook en dus gaan ze daar nog steeds braaf samen staan, ondanks dat ze volgens de verhalen elkaar al jaren niet kunnen uitstaan. Misschien zouden ze het anders willen, maar dat doet niet terzake. Het publiek ziet het zo en daar doe je niks tegen.
Natuurlijk heeft Ilse dit als 'platform' bedacht waarin iedereen behalve zijzelf vervangbaar is, maar ja, de publieke perceptie is inmiddels anders. Dan kan je 100x herhalen wat het oorspronkelijke plan was, maar ik vrees dat ze het daarmee niet gaat redden. In dit soort dingen heeft het publiek - helaas voor Ilse - uiteindelijk altijd gelijk. Nee, ze hóeft niet met Waylon op te treden, maar verwacht dan niet dat het publiek het nog tof vindt en/of nog het gevoel heeft dat ze naar 'The Common Linnets' zitten te kijken.

En aansluitend hier op: ik ben er nog niet uit of ze nu wel of juist niet doorheeft hoe charismatisch Waylon is, met name op het podium. Misschien weet ze het wel en ziet ze het als bedreiging voor haarzelf als middelpunt van de belangstelling, maar misschien ook ziet ze het helemaal niet, juist omdat ze hem al van vroeger kent en ze zichzelf toch een stuk hoger inschat dan hem. Tuurlijk, ze heeft hem in eerste instantie bij TCL gevraagd vanwege zijn country-roots, maar toen het ESF zich aandiende, waar het plaatje/de performance zó belangrijk is, moet het toch één van de overwegingen zijn geweest? Dat Waylon dit soort dingen juist perfect kan? En dan bedoel ik niet dat het een mooie jongen is, maar dat hij én kan zingen én van nature een soort perfecte bodylanguage etc. heeft bij het optreden, waardoor het effect van een mooi liedje vele malen versterkt wordt? Misschien ziet zij hem wel alleen maar als 'mooie jongen'? Ze heeft hem vervangen door Jake, die zeker niet lelijk is, maar nog niet 1% van het charisma van Waylon heeft, waardoor het effect gelijk weg is. Ik krijg er zelfs een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Ze kan het n.m.m. nog beter als een solo-artiest gaan staan zingen, met de mannen op de achtergrond, dan dat ze aan Jake vraagt om haar smachtend aan te kijken, want die jongen heeft dat duidelijk niet in zich. Some have it and some don't, that's just the way it is. (En Jake is ook duidelijk een mindere zanger natuurlijk, maar op zich zou je daar bij dit nummer nog wel mee wegkomen, als de rest klopte, denk ik)
Kortom, hoe kan ze nou denken dat Waylon, júist bij optredens, zo makkelijk te vervangen is?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 29-05-2014 14:27:43 ]
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140506574
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 06:51 schreef dolfg het volgende:
Duidelijk.
Als je op allmusic kijkt naar de credits van de nummers op het album dan zijn er 0 van Waylon's hand. Bijna alles is geschreven door: Matthew Crosby / Rob Crosby / Ilse DeLange / Jake Etheridge / J.B. Meijers, soms met Daniel Lohues.

De naam Waylon komt nergens voor en was dus bedoeld om TCL op de kaart te zetten en als deel van het duo tijdens het ESF.

Na een carriere die internationaal nooit van de grond gekomen is, blijkt TCL voor Ilse de Lange een gouden zet te zijn geweest.
Ineens stroomt het succes ze allebei tegemoet. Het buitenland ziet ze als duo, wij nu ook.
Maar nu blijkt toch dat het Ilse's soloproject was, ik denk dat je daar niet even iets aan kunt doen of je moet bereid zijn de look en feel van de band aan te passen naar (soms) Waylon's smaak en dat lijkt niet het geval.

Als er 0 nummers mede door Waylon zijn geschreven, dan verdient Waylon ook 0 euro aan het hele succes van TCL. Dan is een promotietour voor TCL een promotietour voor Ilse met de band van Ilse.
Dat Waylon daar geen zin in heeft en zijn eigen mensen naar voren schuift is duidelijk en begrijpelijk, dat Ilse met haar mensen wil werken die tenslotte het album hebben geschreven is ook duidelijk en begrijpelijk. Is het slim? Nee.

Met dit succes is nooit rekening gehouden. Maar na het interview bij Late Night met TCL viel op dat Waylon en John de Mol gelijk wilden tekenen voor jury deelname van Waylon als setje met Ilse bij The Voice.
De enige die heel heel erg duidelijk in beeld zei: Whoooo (met andere woorden: dit gaat wel heel snel) was Ilse.
Ik vond het wel opvallend, maar heb er weinig achter gezocht. Nu blijkt echter dat daar de kern lag van de huidige problemen.
Ilse wil geen duo vormen met Waylon en ziet jurydeelname aan the Voice door hem zodoende niet zitten, de rest van de wereld wil wel dat ze als duo verder door het leven gaan.

De toekomst zal wel uitwijzen wat de consequenties zijn. Ik denk dat TCL een snelle dood sterft zonder Waylon en dat Ilse voor haar grote internationale carriere met overvolle voetbalstadions afhankelijk blijkt te zijn van een meezinger die het duo meer impact en zeggingskracht heeft gegeven dan ze zelf ooit had kunnen bedenken.

Het is haar goed recht om te doen met TCL wat ze wil en het is Waylon's goed recht om zijn eigen pad te bewandelen.
Slim is het niet om Waylon's wensen te negeren of er niet voor open te staan.
Deze kans krijg je (quote John de Mol) maar 1 keer in je carriere, als je mazzel hebt, grijp het met beide handen aan.
Niet gedaan, typerend voor de Hollandse of Ilse's kneuterigheid, gemiste kans, einde TCL.
Hoe leuk ik de muziek namelijk ook vind, ik heb nu al spijt van de aanschaf van de CD.
Ik kocht bewist de cd van een duo, een goed duo is meer dan 2 personen die samen liedjes zingen.
Je kijkt en luistert ook naar een relatie, naar spanning, naar een levensverhaal. Met liedjes uit het leven gegrepen pastten Ilse en Waylon perfect. Ze waren veel meer dan twee individuele artiesten.

Nu is het Ilse met een anonieme meezinger, weg magie.

Waylon was 50% van het succes, bij elkaar waren Ilse en Waylon wel 120% succesvol, daar had Ilse na afloop van het ESF alerter op moeten zijn en slimmer mee om moeten gaan.
_O_
~The present is all there is~
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 15:07:23 #279
368283 ato
pi_140507589
Ik ben geen team Waylon en geen team Ilse, ik ben team The common Linnits.

Jammer dat dit nieuws bijna hun succes overschaduwd en hun prachtige muziek.
Voor mij is The common Linnits, Waylon en Ilse.
ik was geen fan van Ilse, Waylon en country muziek. Maar ben wel fan van hun cd:
Prachtig..

Life can be a bitch, so like it..
pi_140507674
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:36 schreef Lila86 het volgende:
vind het zo raar allemaal , ilse die hem dus blijkbaar gewoon negeert?
Ik weet niet of hij direct met Ilse heeft gecommuniceerd of dat zijn berichten gewoon bij het management zijn blijven steken.
  † In Memoriam † donderdag 29 mei 2014 @ 15:15:03 #281
368283 ato
pi_140507844
Hoe lang is het geleden dat een Nederlandse Eurovisie songfestival act zo veel succes had?

Life can be a bitch, so like it..
pi_140507976
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:15 schreef Greys het volgende:

[..]

Daar kon je het al zóóóó goed aan merken _O-

John de Mol: "Waylon ik wil jou wel naast Ilse als jury bij The Voice!"
Waylon: "Dat lijkt me echt heel tof!"
Ilse: "Hoooooooooooooo!" met beide handen in de lucht.
Tja, en toch snap ik dat nog steeds wel.
Waylon wil zijn solocarrière en creatieve vrijheid niet inleveren, maar Ilse is evengoed gewend om alles solo en op haar manier te doen, zelfs in de Common Linnets tot nog toe dus.. Ineens vast zitten aan Waylon terwijl ze anders na het songfestival misschien ook gewoon weer lekker haar eigen ding met haar jongens was gaan doen is voor haar ook een offer.
pi_140507989
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 14:14 schreef Jane het volgende:

[..]

Ilse lijkt wel meer dingen niet door te hebben en misschien is dat wel het aspect dat maakt dat dit hele gedoe me zo blijft boeien. Ze lijkt zo de professional, zo de slimme zakenvrouw, maar in mijn ogen maakt ze toch grote inschattingsfouten. Misschien dat haar blik nu totaal vertroebeld is door die plotselinge kans op dat waar ze altijd naar gehunkerd heeft - succes in het buitenland - maar heeft ze dan geen mensen om zich heen die haar van advies dienen? Of luistert ze daar niet naar?

Ze lijkt bijvoorbeeld niet door te hebben dat, door mee te doen aan het ESF, je een soort nationaal bezit wordt waardoor iedere Nederlander vindt dat hij/zij zich ermee mag bemoeien. Terecht of niet, van die kritiek kun je wel degelijk veel last krijgen. Dat zou ze toch al beseft moeten hebben toen er zoveel negativiteit loskwam nadat ze CATS gepresenteerd hadden. Dacht ze echt dat het na het ESF zou ophouden? Dacht ze dat het goede resultaat ervoor zou zorgen dat iedereen voortaan altijd positief zou zijn/blijven? Dat is heel naïef dan. Mensen letten juist meer op je omdat je, zolang je dat nummer zingt, voor het gevoel nog steeds het land vertegenwoordigt (met name ook bij optredens in het buitenland voor zo'n promotourtje). En natuurlijk is Ilse niet in dienst van het land en hoeft ze ook geen verantwoording af te leggen voor haar keuzes, maar het is heel naïef om te denken dat Nederlanders hier geen mening over zouden hebben en dat die misschien wel niet zo positief zou kunnen zijn.

Ze lijkt ook niet door te hebben dat haar TCL-'project', onbedoeld, te maken heeft gekregen met wat ik maar even het 'Rolling Stones-effect' noem. Vraag je af wanneer de Stones de Stones niet meer zijn en het antwoord is simpel: dat is wanneer Mick Jagger en Keith Richards niet meer samen op het podium staan. De rest is vervangbaar (en is op de drummer na volgens mij al eens vervangen), maar Jagger zal in zijn eentje nooit 'The Stones' zijn. Richards natuurlijk ook niet. Die twee heren weten dat beide ook en dus gaan ze daar nog steeds braaf samen staan, ondanks dat ze volgens de verhalen elkaar al jaren niet kunnen uitstaan. Misschien zouden ze het anders willen, maar dat doet niet terzake. Het publiek ziet het zo en daar doe je niks tegen.
Natuurlijk heeft Ilse dit als 'platform' bedacht waarin iedereen behalve zijzelf vervangbaar is, maar ja, de publieke perceptie is inmiddels anders. Dan kan je 100x herhalen wat het oorspronkelijke plan was, maar ik vrees dat ze het daarmee niet gaat redden. In dit soort dingen heeft het publiek - helaas voor Ilse - uiteindelijk altijd gelijk. Nee, ze hóeft niet met Waylon op te treden, maar verwacht dan niet dat het publiek het nog tof vindt en/of nog het gevoel heeft dat ze naar 'The Common Linnets' zitten te kijken.

En aansluitend hier op: ik ben er nog niet uit of ze nu wel of juist niet doorheeft hoe charismatisch Waylon is, met name op het podium. Misschien weet ze het wel en ziet ze het als bedreiging voor haarzelf als middelpunt van de belangstelling, maar misschien ook ziet ze het helemaal niet, juist omdat ze hem al van vroeger kent en ze zichzelf toch een stuk hoger inschat dan hem. Tuurlijk, ze heeft hem in eerste instantie bij TCL gevraagd vanwege zijn country-roots, maar toen het ESF zich aandiende, waar het plaatje/de performance zó belangrijk is, moet het toch één van de overwegingen zijn geweest? Dat Waylon dit soort dingen juist perfect kan? En dan bedoel ik niet dat het een mooie jongen is, maar dat hij én kan zingen én van nature een soort perfecte bodylanguage etc. heeft bij het optreden, waardoor het effect van een mooi liedje vele malen versterkt wordt? Misschien ziet zij hem wel alleen maar als 'mooie jongen'? Ze heeft hem vervangen door Jake, die zeker niet lelijk is, maar nog niet 1% van het charisma van Waylon heeft, waardoor het effect gelijk weg is. Ik krijg er zelfs een beetje een ongemakkelijk gevoel bij. Ze kan het n.m.m. nog beter als een solo-artiest gaan staan zingen, met de mannen op de achtergrond, dan dat ze aan Jake vraagt om haar smachtend aan te kijken, want die jongen heeft dat duidelijk niet in zich. Some have it and some don't, that's just the way it is. (En Jake is ook duidelijk een mindere zanger natuurlijk, maar op zich zou je daar bij dit nummer nog wel mee wegkomen, als de rest klopte, denk ik)
Kortom, hoe kan ze nou denken dat Waylon, júist bij optredens, zo makkelijk te vervangen is?
Jane for President *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_140508207
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:45 schreef vencodark het volgende:
Misschien is het wel een klootzak eerste klas en had Ilse er genoeg van. :P
Dat valt volgens mij wel weer mee, maar het kan natuurlijk wel dat hij vanaf het begin al heeft geroepen 'ik doe mee tot een week na het songfestival' en toen het succesvol bleek te zijn wilde hij ineens langer doorgaan. Ik kan me ergens wel voorstellen dat je als ander dan denkt 'ja, dag, zoek het lekker uit'.
pi_140509481
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja dit was wel lullig.
Ook zijn gezicht toen zij in beeld zat te vertellen dat hij het druk had met zijn album.
Dat al klaar is :') _O-
Alsof je daarna lekker achterover op je reet kunt gaan zitten.

Bovendien heeft Waylon toch zelf ook aangegeven dat een tournee er niet in zit vanwege verplichtingen rondom zijn nieuwe album?
pi_140510275
FB update:

Writing new songs today!! Jake Etheridge JB Meijers Matthew Crosby, Rob Crosby and Ilse DeLange
~The present is all there is~
pi_140510932
quote:
11s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:20 schreef Greys het volgende:
Oef, ik lees nu kennelijk gezegd is vorige keer al bij RTL Late Night dat hij ook geen schrijversdeel ontvangt voor het album? Iemand dat gehoord vorige week? Ik niet, namelijk?

Crow74 twitterde op woensdag 28-05-2014 om 15:35:25 Als de split maar niet gevolg is van een royaltieskwestie. In RTLLN kwam namelijk uit dat Waylon geen schrijversdeel ontvangt voor "CBTS". reageer retweet
Daar had ik wel iets over gepost in #57 (iig over CATS).
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 16:18 schreef Loohcs het volgende:
Wel erg 'toevallig' dat Waylon net die ene dag van 'het ontstaan' van CATS er niet bij kon zijn (tenminste ik herinner me dat hij dat zei bij RTL late night).

Wat ik ook zo merkwaardig vind is dat TCL volgens Ilse zogenaamd nodig waren om terug te kunnen keren naar haar roots of zo omdat dat solo moeilijker geaccepteerd zou worden. Terwijl haar eerste solo cd met de meeste country qua verkoopaantallen het succesvolste was. Dus een solo country/americana/bluegrass cd van Ilse zou zeker ook wel geaccepteerd zijn denk ik.

Dit soort projecten (grof gezegd: hype creëren, stadion vullen en volgend jaar weer opnieuw met een ander) ben ik niet zo'n fan van. Als je echt trots bent op je liedjes wil je ze toch juist vaker laten horen? En in kleinere zalen waar het genre veel beter past?
Alhoewel "niet aanwezig zijn bij het ontstaan" nog niet uitsluit dat je later nog een stukkie meeschrijft.

Vind een team kiezen beetje onzin, maar ik denk dat Ilse er in ieder geval wel mee wegkomt. De afspraken waren duidelijk. Ilse was/is nationaal 10x groter dan Waylon en dat wist hij ook toen hij akkoord ging met welk 'wurgcontract' dan ook. Kan het wel een succes worden, maar dan heb je pech.

Als je een schilderij verkoopt voor een tientje en het blijkt 50x zoveel waard moet je achteraf niet gaan zeiken. Waylon lijkt z'n schilderijtje te goedkoop verkocht te hebben. Geloof niet dat het niet over geld gaat, want daar gaat het altijd om. Als Waylon 't naar z'n team moet kunnen verantwoorden gaat dat toch om financiële verantwoording, want nog langer uitstel eigen album = geen optredens = geen cash.

Of hij wilde Ilse 'verplichten' om 1 of 2 jaar niks solo te doen en alles op TCL (internationaal?) te gooien. Blijft speculeren maar "emotioneel commitment van twee mensen aan een duo" zou imho op zoiets kunnen wijzen. En dat zou Ilse misschien weer geld kosten.

Lijkt me niet om een paar retweets of zo te gaan. Dat hij daarin niet meer genoemd wordt lijkt me meer het gevolg van de (direct al na het ESF?) ontstane problemen.

In het ergste geval is zit Ilse na deze perikelen in dezelfde situatie als voor het ESF: nationaal aardig scoren, geen TCL (want geen goede naam meer) en geen succes in 't buitenland. Dus zij kon haar poot wel stijf houden, want nationale fanbase is redelijk stabiel volgens mij.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 29 mei 2014 @ 17:08:08 #288
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_140511542
Leuk hoor al die speculaties over Ilse en Waylon. Feit is dat wij geen idee hebben wat er nu eigenlijk achter de schermen afspeelt tussen het management van beiden.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 17:23:32 #289
163650 Greys
pi_140511975
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 17:08 schreef Old_Pal het volgende:
Leuk hoor al die speculaties over Ilse en Waylon. Feit is dat wij geen idee hebben wat er nu eigenlijk achter de schermen afspeelt tussen het management van beiden.
Tuuk.
Maar speculeren blijf je houden. In kranten, op social media, hier. Maakt toch niet uit? Je kunt moeilijk op een forum allemaal je mond gaan zitten houden tot alles zwart op wit en duidelijk is. Want de echte waarheid zal ergens in het midden liggen en horen wij toch nooit. Zou wel heel stil worden hier ;)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140512128
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:01 schreef ender_xenocide het volgende:
Wat een gezeik om niks eigenlijk,

Waylon wist van te voren dat het Ilse d'r project was.
Hij ging er in mee.
Het werd een groot succes, veel groter dan verwacht.
Hij wil naderhand op creatief gebied evenveel inbreng krijgen als Ilse, omdat hij zijn solo carrière on hold moet zetten.
Ilse wil dit niet, want haar project zoals van te voren aangegeven.
Hij vind het jammer, maar niet erg. Gaat optreden op Tuckerville zoals afgesproken.

Dan is geen beiden toch fout?

Waylon heeft heel logisch geprobeerd om naderhand meer creatieve inspraak te krijgen, waar hij als hij inderdaad verder zou gaan met de Common Linnets ook wel recht op heeft anders loopt het helemaal spaak.

En Ilse kan gewoon beslissen daar niet in mee te gaan aangezien het al haar project is/was.
precies! voor beide partijen erg begrijpelijk... Ik denk dat Ilse toch wat halsstarriger vasthoudt aan haar standpunten dan Waylon.. Ik vind het erg jammer voor allebei, de combinatie Ilse & Waylon heeft toch een bepaalde chemie... ik denk dat ze samen verder komen dan solo of in Ilse's geval samen met surrogaatwaylons die wel genoegen nemen met een plaats in de schaduw van mevrouw de lange
pi_140513440
2de in oostenrijk
pi_140513480
zo meteen doet ilse haar verhaal in rtl boulevard
Ze smelten de kazen!
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 18:25:18 #293
163650 Greys
pi_140513552
Shit, kan niet kijken. Later even terugkijken dan maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_140513707
quote:
2s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:22 schreef Stickertje het volgende:
zo meteen doet ilse haar verhaal in rtl boulevard
*popcorn pakt*
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_140513816
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:21 schreef Unites het volgende:
2de in oostenrijk
w/
~The present is all there is~
pi_140514313
ben benieuwd wat Ilse straks te melden heeft...
ik hoop dat ze van te voren waylon nog ff gebeld heeft... en dat haar reactie geen olie op het vuur gooit... is misschien wel leuk voor de roddelpers, maar ik gun ze samen een goede kans op een leuke internationale carriere :D
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:56:35 #297
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140514369
quote:
10s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:36 schreef grazz het volgende:
FB update:

Writing new songs today!! Jake Etheridge JB Meijers Matthew Crosby, Rob Crosby and Ilse DeLange
Welke nummers zouden ze geschreven hebben? Ik kan wel een paar titels bedenken. B-)

- I'm Not So Sweet
- I Don't Owe You Anything
- Who Do You Think You Are, Cowboy?
- You're My Slave And I Own You
enz...
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 29 mei 2014 @ 18:56:55 #298
163650 Greys
pi_140514381
Ik ben vooral benieuwd of ze het net zo netjes houdt als hij het gisteravond deed.

Oh en hier heeft Richard wel een beetje gelijk in, dit klonk nog héél anders destijds in die Youtube, wat ze zei:

RichardCrommert twitterde op donderdag 29-05-2014 om 17:37:05 VIDEO Ilse DeLange bij de start van The Common Linnets: Ik wil met Waylon die band zijn. 'We zijn elkaars band' http://t.co/SOZx4Wl6ZA reageer retweet
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 29 mei 2014 @ 18:59:00 #299
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_140514448
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:56 schreef Greys het volgende:
Ik ben vooral benieuwd of ze het net zo netjes houdt als hij het gisteravond deed.

Oh en hier heeft Richard wel een beetje gelijk in, dit klonk nog héél anders destijds in die Youtube, wat ze zei:

RichardCrommert twitterde op donderdag 29-05-2014 om 17:37:05 VIDEO Ilse DeLange bij de start van The Common Linnets: Ik wil met Waylon die band zijn. 'We zijn elkaars band' http://t.co/SOZx4Wl6ZA reageer retweet
Het begint gewoon al met:
The Common Linnets - Ilse & Waylon

:')
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_140514482
De woorden van Ilse zullen weer voer zijn voor een topicje of 10 gok ik.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 29 mei 2014 @ 19:02:32 #301
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_140514549
quote:
6s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:56 schreef Jane het volgende:

[..]

Welke nummers zouden ze geschreven hebben? Ik kan wel een paar titels bedenken. B-)

- I'm Not So Sweet
- I Don't Owe You Anything
- Who Do You Think You Are, Cowboy?
- You're My Slave And I Own You
enz...
:D
Snobs have more fun!
KLIK!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')