Bij de AH?quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:52 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, nee, volgens mij verdient m'n 17-jarige zusje iets van 5 euro bij de AH. Ik verdien zelf op 20 jarige leeftijd meer dan 10 euro per uur, hoor. Het ligt gewoon aan jezelf dan.
Dat zijn dus de arbeiders. Daar moet je niet bij mee aankomen dat 'zelfontplooiing' ook heel erg belangrijk is, want de enige dingen die zij plooien zijn de wasknijpers in de lokale fabriek. Traditiegetrouw is de relatie tussen student en die lui erg slecht. Dat is een onbegonnen zaak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:48 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg mensen, vooral mensen die nooit hebben gestudeerd en rond de 40-50 zijn, die van mening zijn dat iedere student maar naast zijn studie moet werken. Net alsof het leven alleen maar uit werken en/of studeren moet bestaan. Ik kan daar serieus niet tegen. Juist door andere dingen naast je studie te doen vorm je jezelf tijdens je studententijd.
Maar goed, dit zijn ook de mensen die studenten bij voorbaat al lui en verwend noemen.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:54 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat zijn dus de arbeiders. Daar moet je niet bij mee aankomen dat 'zelfontplooiing' ook heel erg belangrijk is, want de enige dingen die zij plooien zijn de wasknijpers in de lokale fabriek. Traditiegetrouw is de relatie tussen student en die lui erg slecht. Dat is een onbegonnen zaak.
quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:37 schreef Ryon het volgende:
[..]
Lekker policor antwoord. Je bedoelt natuurlijk gewoon dat je na een avond knetterhard bier drinken een hertje mee naar je hut wil kunnen slepen om onverantwoord harde en luidruchtige seks te hebben zonder dat pa en ma zich bezorgd gaan lopen maken op je zolderkamertje.
Ik ken eigenlijk ook geen 20 jarige die minder verdient dan 9 euro per uur.. Volgens mij zijn dat ook de meest gangbare salarissen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:52 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Ja, nee, volgens mij verdient m'n 17-jarige zusje iets van 5 euro bij de AH. Ik verdien zelf op 20 jarige leeftijd meer dan 10 euro per uur, hoor. Het ligt gewoon aan jezelf dan.
Jij? Bijles? Kan je dat wel aan? Eerlijk zijn bij het overbrengen van de stof he.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:55 schreef Rezania het volgende:
Ik geef bijles, 11 euro per uur, dus kan prima.
Dat lijkt me chill bijverdienen als je meerdere leerlingen bijles geeft, maar dat moet je wel goed kunnen. En ik kan dat niet. Ik doe zelf aan werven/promotiewerk (maar dat moet je ook 'kunnen') en soms sta ik in een leuke kledingwinkel (maar dat levert niet veel op).quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:55 schreef Rezania het volgende:
Ik geef bijles, 11 euro per uur, dus kan prima.
Ik werd aanbevolen bij het bedrijf waar ik nu werk, dus ik denk dat ik het wel kan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 00:06 schreef Fierce. het volgende:
[..]
Dat lijkt me chill bijverdienen als je meerdere leerlingen bijles geeft, maar dat moet je wel goed kunnen. En ik kan dat niet. Ik doe zelf aan werven/promotiewerk (maar dat moet je ook 'kunnen') en soms sta ik in een leuke kledingwinkel (maar dat levert niet veel op).
Trouwens - dit is serieus - in de zorg verdien je ook echt leuk op onze leeftijd. Beetje eten rondbrengen, praten met bewoners, enzovoort. Ik doe het alleen zelf niet, maar het is best leuk om te doen.
Ik had een dag om te studeren, dus het lag niet aan jouquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:11 schreef Etsu het volgende:
[..]
Lag het aan het feit dat ik naast je zat of omdat je gewoon niet goed had gestudeerd?
Nog zolang...quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef Rezania het volgende:
Nederlandse wetenschappers teleporteren voor het eerst data
DelftOok gewoon erg gaaf natuurlijk, nog 100 jaar tot de eerste replicators en transporters, jwz. Of gewoon een kwantumcomputer, kan ook.
In Star Trek werd de eerste transporter die door mensen gemaakt was in 2121 gebouwd, dus 2114 komt aardig in de buurt.quote:
Stiekem hoop ik dat over een jaar of 20 toch ook al veel dingen in ontwikkeling zijn gebracht..quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:28 schreef Rezania het volgende:
[..]
In Star Trek werd de eerste transporter die door mensen gemaakt was in 2121 gebouwd, dus 2114 komt aardig in de buurt.
Ben jij net als ik ook van mening dat tijdreizen nooit zal lukken?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef Rezania het volgende:
DelftOok gewoon erg gaaf natuurlijk, nog 100 jaar tot de eerste replicators en transporters, jwz. Of gewoon een kwantumcomputer, kan ook.
Dat hangt wel erg van je definitie "tijdreizen" af...quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ben jij net als ik ook van mening dat tijdreizen nooit zal lukken?
Dat je in een apparaat stapt en je uitstapt 500 jaar terugquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat hangt wel erg van je definitie "tijdreizen" af...
Nee, dat is natuurlijk per definitie onmogelijk...quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat je in een apparaat stapt en je uitstapt 500 jaar terug
Weet niet. Albert Einstein zei ooit ook dat het onmogelijk zou zijn om atomen te splitsen, dus wie weet. Maar volgens de huidige meest geaccepteerde theorieën zou geloof ik het niet kunnen. Ik hou me hier eigenlijk sowieso niet mee bezig, net alsof micro-organismen een bijdrage kunnen leveren bij zoiets.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg theorieën omtrent tijd die iets anders stellen. Tijd is dan ook een zeer complex onderwerp, moet je zeker niet te simpel over denken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is natuurlijk per definitie onmogelijk...
De history is verdwenen hé. 500 jaar verder is dan nog realistischer en ook dat gaat onmogelijk zijn.
Hmm.. lastigquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:34 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, dat is natuurlijk per definitie onmogelijk...
De history is verdwenen hé. 500 jaar verder is dan nog realistischer en ook dat gaat onmogelijk zijn.
Jij denkt dat micro-organismen geen bijdrage kunnen leveren, maar dan heb ik nog een leuk feitje voor je: Einsten zei ooit dat het onmogelijk zou zijn om atomen te splitsen, en kijk aan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:37 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet niet. Albert Einstein zei ooit ook dat het onmogelijk zou zijn om atomen te splitsen, dus wie weet. Maar volgens de huidige meest geaccepteerde theorieën zou geloof ik het niet kunnen. Ik hou me hier eigenlijk sowieso niet mee bezig, net alsof micro-organismen een bijdrage kunnen leveren bij zoiets.
Hoe de fuck kun je terug de tijd in?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Rezania het volgende:
[..]
Er zijn anders genoeg theorieën omtrent tijd die iets anders stellen. Tijd is dan ook een zeer complex onderwerp, moet je zeker niet te simpel over denken.
Sneller gaan dan het lichtquote:Op donderdag 29 mei 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe de fuck kun je terug de tijd in?
Aaah ja, maar dat zijn hoogstens enkele seconde..quote:
Weet ik veel. Maar dat het verleden niet meer bestaat is te betwijfelen. Vraag 10 verschillende natuurkundigen wat tijd is en je krijgt 10 verschillende antwoorden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe de fuck kun je terug de tijd in?
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:42 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hmm.. lastig
[..]
Jij denkt dat micro-organismen geen bijdrage kunnen leveren, maar dan heb ik nog een leuk feitje voor je: Einsten zei ooit dat het onmogelijk zou zijn om atomen te splitsen, en kijk aan.
Waar moet het verleden dan nog zijn?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:45 schreef Rezania het volgende:
[..]
Weet ik veel. Maar dat het verleden niet meer bestaat is te betwijfelen. Vraag 10 verschillende natuurkundigen wat tijd is en je krijgt 10 verschillende antwoorden.
Niet vanuit onze perceptie nee. Maar aangezien niemand precies weet hoe tijd werkt kan het er altijd nog zijn.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar moet het verleden dan nog zijn?
Gister is er toch ook niet meer?
Tijd is niets meer dan een uitvinding van de mens. Wij zijn in staat om herinneringen op te slaan, we moeten die ergens kunnen plaatsen. We herinneren ons dingen die nu voorbij zijn. Daarvoor hebben we het verleden uitgevonden.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:47 schreef Rezania het volgende:
[..]
Niet vanuit onze perceptie nee. Maar aangezien niemand precies weet hoe tijd werkt kan het er altijd nog zijn.
Niet waar. Tijd is de naam die de mens aan een natuurlijk fenomeen heeft gegeven.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tijd is niets meer dan een uitvinding van de mens.
Dit is wel een erg simpel perspectief van tijd imo. Meesten natuurkundigen denken er heel anders af. Ik weet er ook niet het fijne van, zeker ook doordat ik geen natuurkundigen ben, maar anderen in dit topic misschien wel. Verder kan ik ook Through The Wormhole S01E03 en S02E03 aanraden, je zal versteld staan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tijd is niets meer dan een uitvinding van de mens. Wij zijn in staat om herinneringen op te slaan, we moeten die ergens kunnen plaatsen. We herinneren ons dingen die nu voorbij zijn. Daarvoor hebben we het verleden uitgevonden.
Zo lastig is dat toch niet?
Tijd is een opeenvolging van ogenblikken.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef OllieWilliams het volgende:
[..]
Niet waar. Tijd is de naam die de mens aan een natuurlijk fenomeen heeft gegeven.
En als je nou blind bent?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tijd is een opeenvolging van ogenblikken.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:53 schreef Anoonumos het volgende:
Als begrijpen wat tijd is niet lastig is, wat dan wel?
Het is maar wat je er onder verstaat, het is een kwestie van tijd voordat mensen meer technologie ingebouwd krijgen. Zo zijn er nu de eerste voorzichtige stappen gezet met blinde mensen doen zien via een cameraatje die op het oog wordt geplaatst, nu nog zeer primitief met een lage resolutie en zwartwit maar dat zal rap verbeteren. Dat zou je als een vorm van transhumanisme kunnen zien. Er zijn patiënten die door iets te denken elektronica kunnen aansturen, zodoende zou je op termijn wellicht verlamming kunnen oplossen (of de klachten verminderen). Mogelijkheden genoeg om elektronica in te zetten om mensen hun leven te verbeteren. Ik ben vooral benieuwd wanneer de stap wordt gezet van het verbeteren van mensen hun leven bij wie hun lichaam hun in de steek liet naar het optimaliseren van een normaal lichaam. Die Zuid-Africaan die uitkwam op de Olympische Spelen met een kunstbeen had allicht een voordeel van dat kunstbeen. Immers, had hij geen last van vermoeide benen, had hij ideale veren etc.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:28 schreef theunderdog het volgende:
Hoe denken de mensen hier eigenlijk over transhumanisme?
Realistisch of Sciencefiction?
Dat is onmogelijk. Als het kon dan zou je verwachten dat reizigers uit 2514 of daaromtrent naar onze tijd reisden, maar daar zijn geen aanwijzingen voor. En nu niet gaan roepen dat het nog geen 2514 is, want het kenmerk van een tijdmachine zoals je die in science fiction tegenkomt is nu juist dat je er ook mee terug kunt reizen naar je 'eigen' tijd, en die ligt in de toekomst als je naar het verleden was gereisd.quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Dat je in een apparaat stapt en je uitstapt 500 jaar terug
Kloptquote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Als het kon dan zou je verwachten dat reizigers uit 2514 of daaromtrent naar onze tijd reisden, maar daar zijn geen aanwijzingen voor. En nu niet gaan roepen dat het nog geen 2514 is, want het kenmerk van een tijdmachine zoals je die in science fiction tegenkomt is nu juist dat je er ook mee terug kunt reizen naar je 'eigen' tijd, en die ligt in de toekomst als je naar het verleden was gereisd.
quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Maar wat nou als ze een heel simpel beleid in de toekomst hedden? Iets van 'Only observe, don't interfere'?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:34 schreef Riparius het volgende:
[..]
Dat is onmogelijk. Als het kon dan zou je verwachten dat reizigers uit 2514 of daaromtrent naar onze tijd reisden, maar daar zijn geen aanwijzingen voor. En nu niet gaan roepen dat het nog geen 2514 is, want het kenmerk van een tijdmachine zoals je die in science fiction tegenkomt is nu juist dat je er ook mee terug kunt reizen naar je 'eigen' tijd, en die ligt in de toekomst als je naar het verleden was gereisd.
Maar een werkende mind-machine interface?quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:30 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Het is maar wat je er onder verstaat, het is een kwestie van tijd voordat mensen meer technologie ingebouwd krijgen. Zo zijn er nu de eerste voorzichtige stappen gezet met blinde mensen doen zien via een cameraatje die op het oog wordt geplaatst, nu nog zeer primitief met een lage resolutie en zwartwit maar dat zal rap verbeteren. Dat zou je als een vorm van transhumanisme kunnen zien. Er zijn patiënten die door iets te denken elektronica kunnen aansturen, zodoende zou je op termijn wellicht verlamming kunnen oplossen (of de klachten verminderen). Mogelijkheden genoeg om elektronica in te zetten om mensen hun leven te verbeteren. Ik ben vooral benieuwd wanneer de stap wordt gezet van het verbeteren van mensen hun leven bij wie hun lichaam hun in de steek liet naar het optimaliseren van een normaal lichaam. Die Zuid-Africaan die uitkwam op de Olympische Spelen met een kunstbeen had allicht een voordeel van dat kunstbeen. Immers, had hij geen last van vermoeide benen, had hij ideale veren etc.
Het is sneu maar terecht dat je met zulke technologie niet meer mee kan doen op de gewone Olympische Spelen.
Kan iemand uitleggen hoe ze die elektronen verstrengeld doen geraken en waarom en hoe die diamanten hiervoor gebruikt worden?quote:Op donderdag 29 mei 2014 21:20 schreef Rezania het volgende:
Zoals ik zei, het is nu al mogelijk om zeer beperkt met je gedachte elektronica aan te sturen, dat was het 10 jaar geleden trouwens ook al. Het kan gedetecteerd worden wanneer een persoon een bepaald woord denkt door hardware te koppelen aan de juiste neuronen en de rest is niet zo moeilijk. Dat bevindt zich allemaal in een primitief stadium maar in essentie kan het al. De vraag is in welke mate dit allemaal schaalbaar is, daar valt nu niets over te zeggen. Als je daarover wil speculeren, ga dan sf schrijven.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar een werkende mind-machine interface?
Dat kan ook niet (Heisenberg's onzekerheidsprincipe). Waarnemen betekent ingrijpen. En je moet het niet hebben over beleid, dan klink je als een ambtenaar in plaats van als een wetenschapper.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:36 schreef Rezania het volgende:
[..]
Maar wat nou als ze een heel simpel beleid in de toekomst hadden? Iets van 'Only observe, don't interfere'?
Wat gifjes die al eens eerder postte.quote:Op vrijdag 30 mei 2014 00:42 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Zoals ik zei, het is nu al mogelijk om zeer beperkt met je gedachte elektronica aan te sturen, dat was het 10 jaar geleden trouwens ook al. Het kan gedetecteerd worden wanneer een persoon een bepaald woord denkt door hardware te koppelen aan de juiste neuronen en de rest is niet zo moeilijk. Dat bevindt zich allemaal in een primitief stadium maar in essentie kan het al. De vraag is in welke mate dit allemaal schaalbaar is, daar valt nu niets over te zeggen. Als je daarover wil speculeren, ga dan sf schrijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |