abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 mei 2014 @ 16:39:52 #91
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_140390000
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

In dit topic ben ik het niet veel met je eens, maar hier zou je wel eens gelijk in -kunnen- hebben :P

[..]

Misschien "dacht" hij dat hij superieur was (good looks, slim, geld, leeftijd mee) maar de resultaten waren er niet naar en dat kon hij niet begrijpen. Waar hij echter verzaakte was een bepaalde flexibiliteit, hij komt me als stroef over (koppig?).
Welke aspecten ben je niet met mij eens? Reden waarom ik hem dan evil vind, is dat hij willens en wetens koos om niet geholpen te worden en liever mensen wilde doodschieten.
pi_140390134
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

"men" zou hem superieur moeten vinden terwijl hij dus inferieur was aan hen die dat tov van hem zouden moeten zijn
En dus camoufleerde zijn superieure houding de omstandigheid dat hij inferieur was aan beforesaid douchebags.
Zodoende zouden superioriteitsgevoelens vaak ook dus een omstandigheid van deprivatie kunnen camoufleren.
I´m back.
pi_140390159
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:39 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Welke aspecten ben je niet met mij eens? Reden waarom ik hem dan evil vind, is dat hij willens en wetens koos om niet geholpen te worden en liever mensen wilde doodschieten.
Er zijn maar -heel- weinig mensen die -echt- evil zijn (daarbij denk ik vooral aan psychopaten bijvoorbeeld), deze jongen had naar alle waarschijnlijkheid "iets" goeds in hem, maar dat heeft hij verkloot door de keuzes die hij heeft gemaakt...en nu zijn er mensen dood.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:47:37 #94
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_140390340
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Er zijn maar -heel- weinig mensen die -echt- evil zijn (daarbij denk ik vooral aan psychopaten bijvoorbeeld), deze jongen had naar alle waarschijnlijkheid "iets" goeds in hem, maar dat heeft hij verkloot door de keuzes die hij heeft gemaakt...en nu zijn er mensen dood.
Ik ben eens met jouw uitspraak dat er weinig mensen zijn die ~echt~ evil zijn. Maar ik kan weinig gevallen denken waar iemand zo duidelijk kwaadaardig is als deze jongen. Hij doet mij denken aan Geoffrey van Game of Thrones. Geoffrey van Games of Thrones is voor mij een goed voorbeeld van een evil mens.
pi_140390418
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:47 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ik ben eens met jouw uitspraak dat er weinig mensen zijn die ~echt~ evil zijn. Maar ik kan weinig gevallen denken waar iemand zo duidelijk kwaadaardig is als deze jongen. Hij doet mij denken aan Geoffrey van Game of Thrones. Geoffrey van Games of Thrones is voor mij een goed voorbeeld van evil.
Maar dat is fictie, waarbij theologische schema's worden gebruikt.
I´m back.
  maandag 26 mei 2014 @ 16:50:07 #96
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_140390441
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat is fictie, waarbij theologische schema's worden gebruikt.
Ik ben in een poetische bui.
pi_140390628
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:50 schreef KingKloon het volgende:

[..]

Ik ben in een poetische bui.
Okee. :D.
I´m back.
  maandag 26 mei 2014 @ 17:18:28 #98
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_140391422
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Okee. :D.
En eerlijk, Elliot onze schutter en Geoffrey van games of thrones hebben heel wat overeenkomsten of niet?
pi_140391515
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:18 schreef KingKloon het volgende:

[..]

En eerlijk, Elliot onze schutter en Geoffrey van games of thrones hebben heel wat overeenkomsten of niet?
GoT nog niet aan begonnen, eerlijk gezegd, en hik er tegen aan, vanwege fantasy, niet mijn genre.
Het is wel zo dat men niet zelden in Hollywood films en US series gebruik maakt van theologische schema's. Of men zet wetenschappelijke benaderingen af tegen theologische schema's, om die theologische schema's vervolgens te laten winnen ahw.
I´m back.
pi_140392611
Je kan elk narcistisch personage in principe met hem vergelijken, gelijkenissen zullen er dan altijd zijn. Joffrey had echter weinig interesse in vrouwen. Vind het zelf niet heel relevant voor het topic.
  maandag 26 mei 2014 @ 18:49:43 #101
414636 KingKloon
The Kloon King
pi_140394246
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 17:59 schreef -Strawberry- het volgende:
Je kan elk narcistisch personage in principe met hem vergelijken, gelijkenissen zullen er dan altijd zijn. Joffrey had echter weinig interesse in vrouwen. Vind het zelf niet heel relevant voor het topic.
Terug naar het onderwerp over mannen die de schuld geven aan vrouwen.

Veel mannen leren dat ze zichzelf niet kwetsbaar mag tonen. Dat wordt afgestraft. Ik denk dat mannen die dan wanhopig zijn voor begrip maar dat niet krijgen, hun probleem gaan extrrnaliseren.
pi_140394357
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:01 schreef Specularium het volgende:
Kappen met je jankverhalen, Webschurft.
Maak maar een topic aan in R&P over je enorm zware leven.

Hier gewoon ontopic.
Namecalling, really?

Ik had je hoger zitten ..
"Pools are perfect for holding water"
pi_140394391
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 18:54 schreef probeer het volgende:

[..]

Namecalling, really?

Ik had je hoger zitten ..
Zie NWS FB.
pi_140395640
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat mij nog het meeste druk maakte was dat hij een grote open deur (hulp accepteren) niet accepteerde (wat ik eerder tikte over koppigheid, bij gebrek aan een beter idee).
Dat was een grote fout van hem. Waarom deed hij dat zo? Geen idee, zelf kan ik dat niet begrijpen...

Dat lijkt me nog niet eens heel moeilijk te verklaren. Het lag niet aan hem maar aan de anderen, hij had gelijk en de anderen hadden het mis. Hulp accepteren zou voor hem betekenen dat hij toegeeft dat er met hem iets mis is. Dat wil hij gewoon niet accepteren. Hij heeft waarschijnlijk al heel vaak gehoord dat hij niet "goed" was, daar verzet hij zich tegen.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:03:05 #105
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_140397373
quote:
Elliot Rodger had seen therapists off and on since he was nine years old
Lijkt me dattie al vanaf het begin (basisschool) niet helemaal 100% bij z'n hoofd was en niet pas op high school/middelbare school toen hij zag dat de jocks de lekkere blondjes scoorden en hij geen kans maakte.
  maandag 26 mei 2014 @ 20:06:13 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_140397533
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 20:07 schreef hpeopjes het volgende:
Toen ik in Delft studeerde had ik af en toe het gevoel door meer Aspergers te zijn omgeven, dan door 'normale' mensen. :X
Dat heb ik elke keer wanneer ik op Fok zit
pi_140405593
Voor een groot deel begrijp ik hem wel en ik lees hier al de nodige misvattingen. Heb gisteren een heel stuk van z'n manifest gelezen.

Om te beginnen was hij sociaal heel zwak. Hij had wel sterke sociale en seksuele behoeften(wie niet).
Het lukte hem simpelweg niet om daar wat aan te doen. Hij heeft wél pogingen gedaan maar dit was allemaal tevergeefs. Hij heeft ook gewoon keer op keer geen geluk gehad. Terwijl ik aan het lezen was hoopte ik zo dat er misschien iets wél goed zou gaan maar helaas wist ik al dat het een aaneenschakeling van misfortune was. Net zoals een vliegtuigcrash vaak alleen voorkomt door meerdere dingen die op rij misgaan. Daardoor werd hij zo fucked up dat werkt natuurlijk averechts en vrouwen lieten 'm nóg meer links liggen.

Hij heeft wél hulp geaccepteerd. Z'n ouders waren denk ik niet 100% geinteresseerd in hem. Ze hebben wel hulp geregeld(goed gedaan) maar die hulp kreeg er geld voor. Het voelde voor hem als betaalde vrienden. Dat terwijl hij juist dringend behoefte had aan mensen die hem mochten om wie hij was en niet omdat de ouders per uur ervoor betaalden. Hij heeft van meerdere betaalde personen hulp gehad dus je kan niet zeggen dat hij er niet voor open stond.

Hij zag het als misdaad dat mensen hem links lieten liggen. Voor mijn gevoel heeft hij daarin ergens wel gelijk. Je kan het geen misdaad noemen om iemand geen broodje te geven, maar als iemand bijna omkomt van de honger dan is het misschien wél misdadig om diegene geen broodje te geven. Het is de vraag in hoeverre mensen verplicht zijn om voor elkaar te zorgen. Feit is dat van alle mensen die hem kenden/van zijn bestaan wisten er weinig waren die oog voor hem hadden. Dat kan erg pijnlijk zijn.

Je kan zeggen dat het zijn eigen schuld is, en dat is ook zeker zo, maar hij had niet de mentale capaciteit om dat in te zien en al had 'ie dat wel dan had 'ie nog niet geweten hoe hij er iets aan kon doen.

Daarnaast was hij deels ook stront eigenwijs en zelfingenomen. Bijv. de nerdy huisgenoten daar voelde hij zich te goed voor. Lelijke vrouwen voelde hij zich ook te goed voor..
Verder was 'ie te eigenwijs om te verhuizen. Hij wilde niet alleen ontmaagd worden, een vriendin en een sociaal leven, nee, het moest ook nog eens een populair leven zijn, rockstar achtig of op z'n minst part of the cool crowd.
Als 'ie realistisch was geweest dan had 'ie zn verwachtingen een tandje lager moeten zetten en misschien daar gewoon gelukkig mee worden. Hij had bijv. kunnen bedenken dat hij ook een laatbloeier kon worden en alsnog redelijk gelukkig. Maargoed hij wilde een perfect leven of niets.

Wel jammer zo gezien dat de mensen die hij heeft afgemaakt nou niet echt de meest pesterige bitches lijken...

Al met al een ware tragedie. Jammergenoeg in de media vooral de focus op zieke psychopaat moordenaar die niet aan een geweer had moeten kunnen komen. Laten we dit ook als leermoment nemen en om ons heenkijken. Als ieder mens in z'n omgeving een oogje in het zeil houdt en wat aandacht geeft aan mensen die het misschien nooit krijgen dan zal de wereld voor meer mensen een leuke plaats zijn.

Deze tragedie zou nooit zijn gebeurt als her en der wat studiegenoten hem hadden meegevraagd naar een feestje of een terrasje pakken. Dat is het wrange hiervan.

[ Bericht 3% gewijzigd door tstile op 26-05-2014 22:33:21 ]
pi_140407982
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:24 schreef tstile het volgende:
Deze tragedie zou nooit zijn gebeurt als her en der wat studiegenoten hem hadden meegevraagd naar een feestje of een terrasje pakken. Dat is het wrange hiervan.
In het vorige topic werd een interview geplaatst met een buurjongen van hem. Daarin werd gezegd dat mensen wel pogingen hebben gedaan om contact met hem te krijgen, maar dat hij daar zelf niet op in ging en zich afsloot.
pi_140408541
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In het vorige topic werd een interview geplaatst met een buurjongen van hem. Daarin werd gezegd dat mensen wel pogingen hebben gedaan om contact met hem te krijgen, maar dat hij daar zelf niet op in ging en zich afsloot.
En daar ging zijn 'sympathieke' conclusie, regelrecht de pot in :)
pi_140408903
quote:

Nou en, het moet gewoon kunnen dat dat niet gebeurt.
pi_140410407
quote:
14s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:11 schreef Drxx het volgende:

[..]

En daar ging zijn 'sympathieke' conclusie, regelrecht de pot in :)
Zonde van die hele lap tekst dat wel :P
pi_140410491
Ik denk dat deze jongen gewoon zo ziek was dat hij zijn eigen waanideeen geloofde en daarom niet te helpen was.
Zijn ouders hebben geprobeerd wat ze konden en wisten het zelf ook niet , men gaat niet zomaar de politie opbellen over je zoon en zijn plannen dan ben je als ouder machteloos.

Over de hulpverlening dat hij geen hulp accepteerde denk dat het niet kon. Ja therapie kan helpen als je de inzicht in jezelf en beter wil worden , maar je hebt dus ook mensen die wel geholpen willen worden maar de realiteitsbesef kwijt zijn en dan kan je als hulpverlener of familie zeggen wat je wil maar iemand die waanideeen heeft krijg je het niet uit hun hoofd.
Degene is te ziek en had eigenlijk gewoon opgenomen moeten worden wegens gevaar voor zichzelf en anderen.

Deze jongen was gewoon een zwaar psysisch geval wat niet te helpen was, helaas heeft die gewoon heel wat mensen meegesleurd in zijn eigen ondergang.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 00:32:45 #113
425392 ElderPledge
Absolutely disgusting.
pi_140412407
Asperger en narcisme lijken me hier toch niet de grootste boosdoeners. De meeste aspies eindigen als Chris Chan.
"Squirm crawl slither writhe today we rise."
pi_140412767
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:13 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ik "denk" dat dat een beetje afhankelijk is van wie je die vraag stelt :P
Een hoog subjectiviteitsgehalte zal het zeker hebben.
pi_140412812
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 00:32 schreef ElderPledge het volgende:
Asperger en narcisme lijken me hier toch niet de grootste boosdoeners. De meeste aspies eindigen als Chris Chan.
Ik denk ook dat het meer was, de rants lijken meer op langdurige psychose die steeds erger werd en het is heel moeilijk om bij zo iemand door te dringen omdat ze in hun eigen werkelijkheid geloven.

Daarvoor zijn medicaties om de waanideeen te dimmen, maar dan kom je op dit probleem sommige willen dat niet eens naar zichzelf toegeven en weigeren dus die medicatie ook in te nemen .

Wat die precies had zullen we niet weten maar ik denk dat het heel diep zat , en veel te veel onderschat werd waardoor er gewoon te veel mensen slachtoffer zijn geworden.

De signalen waren er maar waren te veel niet serieus genomen.
pi_140412869
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar hij gebruikt het woord evil hè, niet bad/mad. Dat woord verwijst naar theologische concepten.
Dat is ook nog eens een invalshoek... Van uit theologisch perspectief kan je inderdaad inbrengen dat iemand door de duivel is bezeten.

Maar wordt wetenschappelijk vast niet ondersteund ;)

" Mad" wordt benadert zo van: geen keuzevrijheid; " bad" daarentegen wel keuzevrijheid. " Evil" zou je in dat opzicht maar moeilijk kunnen plaatsen...
pi_140412904
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar vooral door die bepaalde psychopathie kon hij niet meedoen met de rest dus. Voor de rest had hij nl. alles mee juist.
Hij leed bij mij weten niet aan psychopatie, maar aan een vorm van PDD.
pi_140412954
quote:
3s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Re het volgende:

[..]

hij voelde zich niet superieur hoor maar eerder inferieur...
Beiden klinken in zijn verhaal door...
pi_140413023
quote:
Voor een groot deel begrijp ik hem wel en ik lees hier al de nodige misvattingen. Heb gisteren een heel stuk van z'n manifest gelezen.

Om te beginnen was hij sociaal heel zwak. Hij had wel sterke sociale en seksuele behoeften(wie niet).
Het lukte hem simpelweg niet om daar wat aan te doen. Hij heeft wél pogingen gedaan maar dit was allemaal tevergeefs. Hij heeft ook gewoon keer op keer geen geluk gehad. Terwijl ik aan het lezen was hoopte ik zo dat er misschien iets wél goed zou gaan maar helaas wist ik al dat het een aaneenschakeling van misfortune was. Net zoals een vliegtuigcrash vaak alleen voorkomt door meerdere dingen die op rij misgaan. Daardoor werd hij zo fucked up dat werkt natuurlijk averechts en vrouwen lieten 'm nóg meer links liggen.

Hij heeft wél hulp geaccepteerd. Z'n ouders waren denk ik niet 100% geinteresseerd in hem. Ze hebben wel hulp geregeld(goed gedaan) maar die hulp kreeg er geld voor. Het voelde voor hem als betaalde vrienden. Dat terwijl hij juist dringend behoefte had aan mensen die hem mochten om wie hij was en niet omdat de ouders per uur ervoor betaalden. Hij heeft van meerdere betaalde personen hulp gehad dus je kan niet zeggen dat hij er niet voor open stond.

Hij zag het als misdaad dat mensen hem links lieten liggen. Voor mijn gevoel heeft hij daarin ergens wel gelijk. Je kan het geen misdaad noemen om iemand geen broodje te geven, maar als iemand bijna omkomt van de honger dan is het misschien wél misdadig om diegene geen broodje te geven. Het is de vraag in hoeverre mensen verplicht zijn om voor elkaar te zorgen. Feit is dat van alle mensen die hem kenden/van zijn bestaan wisten er weinig waren die oog voor hem hadden. Dat kan erg pijnlijk zijn.

Je kan zeggen dat het zijn eigen schuld is, en dat is ook zeker zo, maar hij had niet de mentale capaciteit om dat in te zien en al had 'ie dat wel dan had 'ie nog niet geweten hoe hij er iets aan kon doen.

Daarnaast was hij deels ook stront eigenwijs en zelfingenomen. Bijv. de nerdy huisgenoten daar voelde hij zich te goed voor. Lelijke vrouwen voelde hij zich ook te goed voor..
Verder was 'ie te eigenwijs om te verhuizen. Hij wilde niet alleen ontmaagd worden, een vriendin en een sociaal leven, nee, het moest ook nog eens een populair leven zijn, rockstar achtig of op z'n minst part of the cool crowd.
Als 'ie realistisch was geweest dan had 'ie zn verwachtingen een tandje lager moeten zetten en misschien daar gewoon gelukkig mee worden. Hij had bijv. kunnen bedenken dat hij ook een laatbloeier kon worden en alsnog redelijk gelukkig. Maargoed hij wilde een perfect leven of niets.

Wel jammer zo gezien dat de mensen die hij heeft afgemaakt nou niet echt de meest pesterige bitches lijken...

Al met al een ware tragedie. Jammergenoeg in de media vooral de focus op zieke psychopaat moordenaar die niet aan een geweer had moeten kunnen komen. Laten we dit ook als leermoment nemen en om ons heenkijken. Als ieder mens in z'n omgeving een oogje in het zeil houdt en wat aandacht geeft aan mensen die het misschien nooit krijgen dan zal de wereld voor meer mensen een leuke plaats zijn.

Je geeft een beetje de schuld aan andere mensen, maar die jongen was zo gek als een deur. Ook als hij wel een 'perfect' leven had gehad, had hij gekke dingen gedaan. Hij was nl. echt niet in orde.

En het gaat nergens over om te stellen dat het jammer is dat de dode meiden er niet uitzien als 'pesterige bitches'. Met andere woorden: als die meiden er wel zo uitzagen, dan was het minder jammer. Raar.
pi_140413297
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 05:17 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Weet niet of jullie het in NL ook hebben gezien, maar er was nog een interview met een buurjongen van Elliot.

De buurjongen zei dat hij meerdere malen contact heeft proberen te maken met Elliot maar dat Elliot het maar niet wilde. Ook had hij Elliot een keer huilend aangetroffen nadat hij was geslagen of zo (weet het niet zeker), maar zijn buurjongen zei:

"I looked at him and he was crying for at least 30 minutes straight, the tears were like fountains.. i offered him help but he declined. He kept saying he would kill them all. This was at least 6-8 months ago"

Mensen hadden nog geprobeerd om hem te betrekken bij allerlei sociale activiteiten maar het leek alsof hij zichzelf aan het afsluiten was voor iedereen.

" Whenever he had a break at school he would sit all by himself, people would try and talk to him but he would never reply back. I would have to talk for 5 minutes straight for him to just respond with one sentence, then i would have to talk for another 5 minutes for him to do the same. If it was about the girls he could of have just talked to them, there are tons of girls everywhere, i don't understand it"

" We tried to keep the community open and laid back. I came to his dorm one time to visit some other friends of mine that just came from a bar or restaurant. That's the only time i ever saw him.
The rest of the time a lot of people would just go to their classes and go straight back to their dorms."

"[i] it's pretty weird.. *nervous laugh* he killed three people while i was sleeping.. some people aren't taking this very well.
"

Ik kan het filmpje niet vinden op het internet, maar het was hier op CNN op tv. en alles wat hier staat is wat ik nog heb kunnen onthouden van dat gesprek.
Staat gewoon op Youtube. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')