Ja, okee, maar dan kom je dus terecht in een taalspel idd.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:17 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Mwah, persoonlijk geloof ik wel dat er iets bestaat als evil en dan niet vanwege een geloofsovertuiging. Ik geloof dat iemand met zoals afgunst voor andere mensen, die bereid is om daardoor te moorden... Dat is in mijn ogen ook evil.
De duisternis in zijn persoon, vooral als je zijn manifest leest en ook zijn video's bekijkt, valt in mijn ogen niet te ontkennen. Maar misschien ben ik te poetisch bezig.
Klopt, het zat allemaal dus tussen z'n oren.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat mij nog het meeste druk maakte was dat hij een grote open deur (hulp accepteren) niet accepteerde (wat ik eerder tikte over koppigheid, bij gebrek aan een beter idee).
Dat was een grote fout van hem. Waarom deed hij dat zo? Geen idee, zelf kan ik dat niet begrijpen...
Maar wel weet ik dat op zo'n manier je vraagt om problemen, deze jongeman had gewoon hulp moeten accepteren, dan was hij wellicht niet zo ver doorgedraaid. Hij had moeten vechten en dat vertikte hij, hij koos er zelf voor om in z'n huidige (uitzichtsloze) situatie te verblijven.
...maar ik heb geen kristallen bol, ik weet niet wat er in zijn kop rondging, ik kan verder alleen maar gissen.
quote:Op maandag 26 mei 2014 16:23 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, het zat allemaal dus tussen z'n oren.
Er zijn best voorbeelden van lieden die door te hoge werkdruk door het lint gaan, maar dit is geen voorbeeld.
Het zich superieur voelen is natuurlijk iets dat ook psychisch meer stabiele personen niet zelden aanhangen; - hele religies, ideologieën en idiosyncrasieën zijn er op gebaseerd. Is alleen dit een aberratie?quote:Op maandag 26 mei 2014 16:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er was duidelijk wel meer mis met hem. Hij voelde zich superieur aan anderen, iets wat al een grote denkfout was.
Ik zeg altijd "Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd"
Daarom vind ik deze specifieke persoon evil. Ik denk niet dat dit geval te helpen was. Ik heb het niet van dichtbij kunnen meemaken natuurlijk, maar van wat ik lees is alles geprobeerd.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, maar dan kom je dus terecht in een taalspel idd.
Persoonlijk denk ik wel dat zo'n persoon te helpen valt, als eenmaal de juiste diagnose gesteld kan worden. In feite was men daar ook mee bezig, maar werd de zaak te laat pas als urgent te zien.
Tragische is dat de urgentie pas in werd gezien op de dag van de daadwerkelijke shooting, terwijl zijn ouders zich naar San Barbara spoedden, hoorde ze op de radio het nieuws van de shooting.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:25 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Daarom vind ik deze specifieke persoon evil. Ik denk niet dat dit geval te helpen was. Ik heb het niet van dichtbij kunnen meemaken natuurlijk, maar van wat ik lees is alles geprobeerd.
Hij kreeg professionele hulp, zijn ouders waren heel lief en verwende hem, zijn buurjongens en andere mensen hebben geprobeerd om contact met hem te leggen, mensen probeerden hem liefdes-advies te geven, de politie heeft contact met hem gehad, enz.
Hij kreeg hulp aangeboden, maar hij weigerde. Hij kon zijn trots en ego niet opzij zetten, liever vermood hij de mensen die hij ziet als vijanden.
Precies. De beste jongen had alle kansen om geholpen te worden. Hij is ook heel knap (vind ik) en rijk, dus een vriendin krijgen zou geen probleem zijn geweest. Hij kon zijn trots en ego niet opzij leggen.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tragische is dat de urgentie pas in werd gezien op de dag van de daadwerkelijke shooting, terwijl zijn ouders zich naar San Barbara spoedden, hoorde ze op de radio het nieuws van de shooting.
hij voelde zich niet superieur hoor maar eerder inferieur...quote:Op maandag 26 mei 2014 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zich superieur voelen is natuurlijk iets dat ook psychisch meer stabiele personen niet zelden aanhangen; - hele religies, ideologieën en idiosyncrasieën zijn er op gebaseerd. Is alleen dit een aberratie?
Wat gecamoufleerd werd door een superieure houding idd.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Re het volgende:
[..]
hij voelde zich niet superieur hoor maar eerder inferieur...
Maar hij dacht van zichzelf dat hij uit nature superior was. Met zijn genen an adel en zulks.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Re het volgende:
[..]
hij voelde zich niet superieur hoor maar eerder inferieur...
Ik denk dat de meesten wel "iets" mankeert. Veel dingen zijn vrij irrelevant (zoals oogkleur) en andere eigenschappen kunnen helpen, maar zijn niet essentieel om een goed leven te krijgen (zoals intelligentie).quote:Op maandag 26 mei 2014 16:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het zich superieur voelen is natuurlijk iets dat ook psychisch meer stabiele personen niet zelden aanhangen; - hele religies, ideologieën en idiosyncrasieën zijn er op gebaseerd. Is alleen dit een aberratie?
nee hij zou superieur moeten zijn volgens hemzelf maar werd in zijn ogen door anderen inferieuren gedomineerd dus zette hij zich zelfs daaronderquote:Op maandag 26 mei 2014 16:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat gecamoufleerd werd door een superieure houding idd.
In dit topic ben ik het niet veel met je eens, maar hier zou je wel eens gelijk in -kunnen- hebbenquote:Op maandag 26 mei 2014 16:28 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Precies. De beste jongen had alle kansen om geholpen te worden. Hij is ook heel knap (vind ik) en rijk, dus een vriendin krijgen zou geen probleem zijn geweest. Hij kon zijn trots en ego niet opzij leggen.
Misschien "dacht" hij dat hij superieur was (good looks, slim, geld, leeftijd mee) maar de resultaten waren er niet naar en dat kon hij niet begrijpen. Waar hij echter verzaakte was een bepaalde flexibiliteit, hij komt me als stroef over (koppig?).quote:Op maandag 26 mei 2014 16:31 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Maar hij dacht van zichzelf dat hij uit nature superior was. Met zijn genen an adel en zulks.
In eigen ogen was hij, the perfect gentleman, superieur aan die douchebags met hun beat-up Honda's die de lekkerste chicks scoorden idd.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:32 schreef Re het volgende:
[..]
nee hij zou superieur moeten zijn volgens hemzelf maar werd in zijn ogen door anderen inferieuren gedomineerd dus zette hij zich zelfs daaronder
"men" zou hem superieur moeten vinden terwijl hij dus inferieur was aan hen die dat tov van hem zouden moeten zijnquote:Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In eigen ogen was hij, the perfect gentleman, superieur aan die douchebags met hun beat-up Honda's die de lekkerste chicks scoorden idd.
Welke aspecten ben je niet met mij eens? Reden waarom ik hem dan evil vind, is dat hij willens en wetens koos om niet geholpen te worden en liever mensen wilde doodschieten.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
In dit topic ben ik het niet veel met je eens, maar hier zou je wel eens gelijk in -kunnen- hebben
[..]
Misschien "dacht" hij dat hij superieur was (good looks, slim, geld, leeftijd mee) maar de resultaten waren er niet naar en dat kon hij niet begrijpen. Waar hij echter verzaakte was een bepaalde flexibiliteit, hij komt me als stroef over (koppig?).
En dus camoufleerde zijn superieure houding de omstandigheid dat hij inferieur was aan beforesaid douchebags.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:36 schreef Re het volgende:
[..]
"men" zou hem superieur moeten vinden terwijl hij dus inferieur was aan hen die dat tov van hem zouden moeten zijn
Er zijn maar -heel- weinig mensen die -echt- evil zijn (daarbij denk ik vooral aan psychopaten bijvoorbeeld), deze jongen had naar alle waarschijnlijkheid "iets" goeds in hem, maar dat heeft hij verkloot door de keuzes die hij heeft gemaakt...en nu zijn er mensen dood.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:39 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Welke aspecten ben je niet met mij eens? Reden waarom ik hem dan evil vind, is dat hij willens en wetens koos om niet geholpen te worden en liever mensen wilde doodschieten.
Ik ben eens met jouw uitspraak dat er weinig mensen zijn die ~echt~ evil zijn. Maar ik kan weinig gevallen denken waar iemand zo duidelijk kwaadaardig is als deze jongen. Hij doet mij denken aan Geoffrey van Game of Thrones. Geoffrey van Games of Thrones is voor mij een goed voorbeeld van een evil mens.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Er zijn maar -heel- weinig mensen die -echt- evil zijn (daarbij denk ik vooral aan psychopaten bijvoorbeeld), deze jongen had naar alle waarschijnlijkheid "iets" goeds in hem, maar dat heeft hij verkloot door de keuzes die hij heeft gemaakt...en nu zijn er mensen dood.
Maar dat is fictie, waarbij theologische schema's worden gebruikt.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:47 schreef KingKloon het volgende:
[..]
Ik ben eens met jouw uitspraak dat er weinig mensen zijn die ~echt~ evil zijn. Maar ik kan weinig gevallen denken waar iemand zo duidelijk kwaadaardig is als deze jongen. Hij doet mij denken aan Geoffrey van Game of Thrones. Geoffrey van Games of Thrones is voor mij een goed voorbeeld van evil.
Ik ben in een poetische bui.quote:Op maandag 26 mei 2014 16:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar dat is fictie, waarbij theologische schema's worden gebruikt.
En eerlijk, Elliot onze schutter en Geoffrey van games of thrones hebben heel wat overeenkomsten of niet?quote:
GoT nog niet aan begonnen, eerlijk gezegd, en hik er tegen aan, vanwege fantasy, niet mijn genre.quote:Op maandag 26 mei 2014 17:18 schreef KingKloon het volgende:
[..]
En eerlijk, Elliot onze schutter en Geoffrey van games of thrones hebben heel wat overeenkomsten of niet?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |