abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140387560
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:32 schreef Igen het volgende:
Jaaaa, met mijn formule heb ik een oplossing, door een bepaald aantal zetels (ongeveer 5½) als een soort vaste 'voet' te nemen en de rest alsnog polynomiaal op te lossen.

Voor Nederland kom ik daarmee op.... *tromgeroffel* .... 26 zetels uit! :P
En voor de grootste en kleinste landen?
  maandag 26 mei 2014 @ 15:33:55 #277
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_140387561
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:32 schreef Igen het volgende:
Jaaaa, met mijn formule heb ik een oplossing, door een bepaald aantal zetels (ongeveer 5½) als een soort vaste 'voet' te nemen en de rest alsnog polynomiaal op te lossen.

Voor Nederland kom ik daarmee op.... *tromgeroffel* .... 26 zetels uit! :P
Klopt je formule ook met de situatie toen we 25 zetels kregen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_140387800
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

En voor de grootste en kleinste landen?
De landen ter grootte van België of Portugal zouden iets minder zetels krijgen, en de landen zoals Frankrijk, Spanje en Engeland iets meer.

De huidige verdeling geeft in feite Duitsland een onredelijk voordeel t.o.v. de andere grote EU-landen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 15:45:57 ]
pi_140388319

Edit: Hier staat een plaatje, als tinypic het weer doet moeten jullie dat zometeen ook kunnen zien.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 15:56:00 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 16:08:01 #280
252855 halfbearad
de cowboypiraat!
pi_140388792
Man, briefstemmers bestaan niet volgens de NOS. Duurt lang!
  maandag 26 mei 2014 @ 20:23:14 #281
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_140398364
Raar dat in Frankrijk zo euro-foob is gestemd, ze krijgen ontzettend veel subsidies.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 26 mei 2014 @ 20:56:43 #282
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_140400240
De EU is druk bezig zichzelf op te heffen dat is wel duidelijk , al die zinloze corrupte investeringen en dat verhuizen steeds maakt de EU tot een stel idioten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_140402105
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:23 schreef DroogDok het volgende:
Raar dat in Frankrijk zo euro-foob is gestemd, ze krijgen ontzettend veel subsidies.
Gisteravond zeiden ze dat uit de exitpoll bleek dat het de kiezer dan ook niet zozeer om de euroscepsis maar meer om het anti-immigratiestandpunt van het Front National ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2014 21:28:50 ]
  maandag 26 mei 2014 @ 22:21:42 #284
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_140405426
Nu weer op nieuwsuur.
Goede info, maar die cris ostendorf komt mijn neus wel uit ondertussen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 26 mei 2014 @ 22:32:47 #285
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140406153
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Gisteravond zeiden ze dat uit de exitpoll bleek dat het de kiezer dan ook niet zozeer om de euroscepsis maar meer om het anti-immigratiestandpunt van het Front National ging.
Dan blijft er nog een belangrijke vraag onbeantwoord: waarom wordt in Frankrijk die groep mensen veel beter gemobiliseerd dan in Nederland? Als in Nederland elke PVV/Artikel50-sympathisant zou zijn gaan stemmen dan zou de uitslag sterk anders zijn. Best indrukwekkend trouwens dat toch nog 43% van de Nederlanders heeft gestemd, veel meer dan verwacht.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 26 mei 2014 @ 22:49:46 #286
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_140407209
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dan blijft er nog een belangrijke vraag onbeantwoord: waarom wordt in Frankrijk die groep mensen veel beter gemobiliseerd dan in Nederland? Als in Nederland elke PVV/Artikel50-sympathisant zou zijn gaan stemmen dan zou de uitslag sterk anders zijn. Best indrukwekkend trouwens dat toch nog 43% van de Nederlanders heeft gestemd, veel meer dan verwacht.
Je kan je ook afvragen waarom men denkt dat van de 57% niet stemmers het aantal pvv/artikel 50 stemmers dermate oververtegenwoordigd is dat de uitslag heel anders zou zijn uitgevallen.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  maandag 26 mei 2014 @ 22:57:19 #287
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140407670
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:49 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Je kan je ook afvragen waarom men denkt dat van de 57% niet stemmers het aantal pvv/artikel 50 stemmers dermate oververtegenwoordigd is dat de uitslag heel anders zou zijn uitgevallen.
Kijk naar het percentage bij de landelijke verkiezingen.
In Nederland ging trouwens 63% van de mensen niet stemmen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bram_van_Loon op 26-05-2014 23:04:31 ]
#NoDAPL
pi_140408305
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld van propaganda.

"...of denk je dat al die Fransen antisemieten en racisten zijn??"

En ik had dus ongelijk volgens de propagandisten. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140408325
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:32 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat hebben sommigen hier toch vreemde ideeën over internetsensatie Artikel50.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_140408438
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Anti-EU zijn en dan op antisemitisch zooitje gaan stemmen :')
pi_140408544
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Anti-EU zijn en dan op antisemitisch zooitje gaan stemmen :')
Dat is het probleem van Frankrijk, als ze een UKIP hadden, hadden ze niet op die LePennetjes gestemd. De BNP geeft het aan.

Artikel50 was lang niet bij machte een groot publiek aan te spreken. Te snel in elkaar gezet al hoop ik dat de kracht en strijd blijft bestaan. In Duitsland is 6,3% wakker geworden. Voor Duitse begrippen een goede binnenkomer.

Italië met een progressief-linkse en anti-EU Grillo op de tweede plek zegt ook veel.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_140408702
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat is het probleem van Frankrijk, als ze een UKIP hadden, hadden ze niet op die LePennetjes gestemd. De BNP geeft het aan.

Artikel50 was lang niet bij machte een groot publiek aan te spreken. Te snel in elkaar gezet al hoop ik dat de kracht en strijd blijft bestaan. In Duitsland is 6,3% wakker geworden. Voor Duitse begrippen een goede binnenkomer.

Italië met een progressief-linkse en anti-EU Grillo op de tweede plek zegt ook veel.
Reya zei het heel treffend: elk volk krijgt de leiders die het verdient. Wat dat betreft moeten de Fransen eens goed in de spiegel kijken.

Verder: Artikel50 :')
pi_140408801
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Reya zei het heel treffend: elk volk krijgt de leiders die het verdient. Wat dat betreft moeten de Fransen eens goed in de spiegel kijken.

Verder: Artikel50 :')
Haha, dus omdat Frankrijk flink eurokritisch is moet het land zich ineens verantwoorden voor antisemitisme en racisme?

Kowloon stemde (?) SGP, dat was omdat hij zo extreem grrrrristelijk is en vrouwen niet in de politiek wil zien? :')

pi_140409002
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Haha, dus omdat Frankrijk flink eurokritisch is moet het land zich ineens verantwoorden voor antisemitisme en racisme?

Kowloon stemde (?) SGP, dat was omdat hij zo extreem grrrrristelijk is en vrouwen niet in de politiek wil zien? :')
Niemand hoeft zich wat mij betreft te verantwoorden. Er zijn, in mijn optiek, echter geen excuses voor het stemmen op jodenhaters.

En Kowloon is nou eenmaal zo conservatief als de pest.
pi_140409153
quote:
1s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemand hoeft zich wat mij betreft te verantwoorden. Er zijn, in mijn optiek, echter geen excuses voor het stemmen op jodenhaters.
Voor mijzelf niet nee. Wat anderen doen kan ik moeilijk iets over zeggen, iedereen heeft zo zijn motieven.

quote:
En Kowloon is nou eenmaal zo conservatief als de pest.
Wat conservatiever dan de meesten is wel ietsje anders dan SGP...

pi_140409322
quote:
6s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Voor mijzelf niet nee. Wat anderen doen kan ik moeilijk iets over zeggen, iedereen heeft zo zijn motieven.
Kan me niet schelen. Net zoals je ook geen NSDAP ging stemmen wanneer je een hekel had aan de Weimar-decadentie, kies je ook geen FN als je de EU hekelt.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:27:18 #297
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_140409497
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:18 schreef Igen het volgende:
De kaders zijn dus:

- Het kleinste land moet precies 6 zetels krijgen
- Het grootste land moet precies 96 zetels krijgen
- Hoe groter het land, hoe meer zetels het moet krijgen
- Hoe groter het land, hoe minder zetels per inwoner het mag krijgen
- Het totaal aantal zetels moet 751 zijn

Lijkt me nog best lastig, om een universele formule te bedenken die aan al die eisen voldoet.
6 zetels is wel heel erg veel voor een dwergstaatje (laten we zeggen minder dan 1 miljoen inwoners).
#NoDAPL
pi_140409538
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Uiteraard is het iets genuanceerder, maar hier is een link naar de uitkomsten van opiniepeilingsbureau Ipsos:

http://www.ipsos.fr/ipsos(...)rendre-vote-francais

Daar staat o.a. in dat 69% van de FN-stemmers voornamelijk binnenlandse motieven daarvoor had, nl. een proteststem tegen Hollande, terwijl over alle Franse stemmers genomen 62% voornamelijk redenen op Europees niveau had, om een bepaalde keuze te maken.

Met 31% resp. 30% werden immigratie en koopkracht als de twee belangrijkste issues genoemd. De issue van immigratie wordt niet direct aan het FN gelinkt, maar dat ligt wel voor de hand.
  maandag 26 mei 2014 @ 23:29:13 #299
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_140409587
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

6 zetels is wel heel erg veel voor een dwergstaatje (laten we zeggen minder dan 1 miljoen inwoners).
Het is minder dan 1% invloed.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_140409768
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 23:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteraard is het iets genuanceerder, maar hier is een link naar de uitkomsten van opiniepeilingsbureau Ipsos:

http://www.ipsos.fr/ipsos(...)rendre-vote-francais

Daar staat o.a. in dat 69% van de FN-stemmers voornamelijk binnenlandse motieven daarvoor had, nl. een proteststem tegen Hollande, terwijl over alle Franse stemmers genomen 62% voornamelijk redenen op Europees niveau had, om een bepaalde keuze te maken.

Met 31% resp. 30% werden immigratie en koopkracht als de twee belangrijkste issues genoemd. De issue van immigratie wordt niet direct aan het FN gelinkt, maar dat ligt wel voor de hand.
Ipsos acht ik niet zo betrouwbaar...

http://www.geenstijl.nl/m(...)s_wint.html#comments

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')