Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
Op vrijdag 23 mei 2014 18:39 schreef Guppyfriend het volgende: Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
Op vrijdag 23 mei 2014 18:39 schreef Guppyfriend het volgende: Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
En nu ben ik bang
Wat? Je hebt dus 70 minuten om 10 km te rennen? Dat is dus 8.5 km/u. Dat is nauwelijks hardlopen, eerder joggen. Normaal loop ik al bijna 7 km/u. Echt hardlopen is wanneer je minstens 10 km/u haalt lijkt me. Met 8.5 km/u kun je het echt wel 10 km volhouden hoor.
Wat? Je hebt dus 70 minuten om 10 km te rennen? Dat is dus 8.5 km/u. Dat is nauwelijks hardlopen, eerder joggen. Normaal loop ik al bijna 7 km/u. Echt hardlopen is wanneer je minstens 10 km/u haalt lijkt me. Met 8.5 km/u kun je het echt wel 10 km volhouden hoor.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Dat wisselt per persoon en is ook totaal niet belangrijk
Op vrijdag 23 mei 2014 18:49 schreef Guard het volgende: Volgens mij wordt het morgen prima loopweer, net geen 20 graden, niet in de volle zon. Zin in de Trappistenloop
Genoeg mensen hier die kneiterhard lopen maar de 10km/u niet halen. Het verschil tussen hardlopen en joggen zit m in mentaliteit, niet in tempo.
Joh doe even normaal... Iedereen hier loopt zijn of haar eigen tempo. Of jij vindt of dat tempo de titel hardlopen verdient interesseert echt he-le-maal niemand.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Joh doe even normaal... Iedereen hier loopt zijn of haar eigen tempo. Of jij vindt of dat tempo de titel hardlopen verdient interesseert echt he-le-maal niemand.
Klopt, maar als je dus die 10 kilometer in 70 minuten wilt halen is het tempo wel enigszins relevant dus, daar reageerde ik op. Want je zal dan wel minimaal 8.5 km/u moeten halen.
Klopt, maar als je dus die 10 kilometer in 70 minuten wilt halen is het tempo wel enigszins relevant dus, daar reageerde ik op. Want je zal dan wel minimaal 8.5 km/u moeten halen.
Klopt, daarom vraag ik even. Maar leg dat eens uit? Ik ben nu wel benieuwd namelijk.
Joggers zie ik als mensen die alleen met mooi weer een rondje gaan hobbelen om tijdens het kwebbelen ook nog een beetje iets aan de conditie te doen. Bij regen gaan ze niet, en veel mensen stoppen er na een keer of wat mee, omdat bla.
Hardlopers zijn toffe mensen die met regelmaat naar buiten gaan, ook als het wat minder weer is, en ze trainen ook regelmatig met een intensiteit waarop kwebbelen niet meer kan. En ze houden het vol, hoe bla het ook is. Tenzij blessure.
Dat is iig wat ik ervan gemaakt heb na 1,5 jaar in dit topic te hangen.
15km/u vereist voor sommigen in dit topic net zoveel inspanning als 8km/u voor anderen...
Fijn hoor om te doen alsof 8,5km/u niets is voor een (beginnend) hardloper.
Joggers zie ik als mensen die alleen met mooi weer een rondje gaan hobbelen om tijdens het kwebbelen ook nog een beetje iets aan de conditie te doen. Bij regen gaan ze niet, en veel mensen stoppen er na een keer of wat mee, omdat bla.
Hardlopers zijn toffe mensen die met regelmaat naar buiten gaan, ook als het wat minder weer is, en ze trainen ook regelmatig met een intensiteit waarop kwebbelen niet meer kan. En ze houden het vol, hoe bla het ook is. Tenzij blessure.
Ok, die mening respecteer ik. Maar ik mag toch ook mijn eigen mening hebben? Voor mij is hardlopen duidelijk lopen met een bepaalde snelheid, joggen zit als je het zo bekijkt dus tussen wandelen en hardlopen in, qua snelheid.
Maar ik durf me ook jogger te noemen hoor. Terwijl ik regelmatig naar buiten ga, ook met kutweer (hence de term mosselweer), en regelmatig op behoorlijk temp. En ik hou het vol, hoe bla het ook is. Over tof laat ik me niet uit.
Ik wil maar zeggen: joggen = hardlopen = joggen. Pure synoniemen.
Graag gedaan, het is namelijk heel belangrijk om te weten hoe hard je moet lopen als je een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd moet afleggen.
Guppy post hier al sinds het begin der tijden, die weet echt wel welk tempo ze moet lopen om X km in Y tijd af te leggen. Ze weet ook (uit ervaring) dat 10 km in 70 min een fikse uitdaging is voor haar. Dát is wat ze post. Daarbij is jouw neerbuigende reactie allesbehalve relevant.
Guppy post hier al sinds het begin der tijden, die weet echt wel welk tempo ze moet lopen om X km in Y tijd af te leggen. Ze weet ook (uit ervaring) dat 10 km in 70 min een fikse uitdaging is voor haar. Dát is wat ze post. Daarbij is jouw neerbuigende reactie allesbehalve relevant.
Neerbuigend? Allesbehalve, als je de laatste regel van mijn post bekijkt was het juist om moed in te praten. Maar goed, je kan het interpreteren zoals jij dat wilt, het was niet neerbuigend bedoeld.
Neerbuigend? Allesbehalve, als je de laatste regel van mijn post bekijkt was het juist om moed in te praten. Maar goed, je kan het interpreteren zoals jij dat wilt, het was niet neerbuigend bedoeld.
Nogmaals, dat is jouw interpretatie. Ik wilde alleen duidelijk maken dat er voor mij een verschil is tussen hardlopen en joggen en dat dat afhangt van snelheid. Die mening mag ik hebben en tevens hier verkondigen, daar is een forum immers voor.
Trouwens, ik heb eerder vandaag aangegeven dat ik hardlopen na 30 minuten al saai begin te vinden en dan al stop, dus ik ben de laatste die hier ''arrogant'' komt doen.
Maar ik durf me ook jogger te noemen hoor. Terwijl ik regelmatig naar buiten ga, ook met kutweer (hence de term mosselweer), en regelmatig op behoorlijk temp. En ik hou het vol, hoe bla het ook is. Over tof laat ik me niet uit.
Ik wil maar zeggen: joggen = hardlopen = joggen. Pure synoniemen.
Als ik intervallen aan het knallen ben voel ik me wel echt hardloper en geen jogger.
Dan zou je kunnen stellen dat ik het ook op tempo baseer, maar het ligt volgens mij meer bij intensiteit dan snelheid.
Maar in the end zijn het allemaal maar naampjes voor dingen die veel met elkaar te maken hebben.
Nogmaals, dat is jouw interpretatie. Ik wilde alleen duidelijk maken dat er voor mij een verschil is tussen hardlopen en joggen en dat dat afhangt van snelheid. Die mening mag ik hebben en tevens hier verkondigen, daar is een forum immers voor.
Trouwens, ik heb eerder vandaag aangegeven dat ik hardlopen na 30 minuten al saai begin te vinden en dan al stop, dus ik ben de laatste die hier ''arrogant'' komt doen.
Bij mij hoort bij hardlopen dan weer de mentale volharding van doorbijten als ik het saai of moeilijk vind. Snelheid is leuk, maar niet heel belangrijk wat mij betreft.
En gewoon lekker meedoen Guppyfriend. Misschien loop je inderdaad achteraan, maar met je tijd is niks mis. Er zijn zat lopen waarmee je met zo'n tijd inde middenmoot zit en de meeste snelle lopers vinden het alleen maar tof als iemand hardloopt, ook al is het veel minder snel dan zijzelf kunnen.
Net na werk lekker 4.4km gelopen, met een app die in de war was (Runkeeper dacht dat ik na 5 minuten 1.88km gelopen had as if)
Bij mij hoort bij hardlopen dan weer de mentale volharding van doorbijten als ik het saai of moeilijk vind. Snelheid is leuk, maar niet heel belangrijk wat mij betreft.
En gewoon lekker meedoen Guppyfriend. Misschien loop je inderdaad achteraan, maar met je tijd is niks mis. Er zijn zat lopen waarmee je met zo'n tijd inde middenmoot zit en de meeste snelle lopers vinden het alleen maar tof als iemand hardloopt, ook al is het veel minder snel dan zijzelf kunnen.
Net na werk lekker 4.4km gelopen, met een app die in de war was (Runkeeper dacht dat ik na 5 minuten 1.88km gelopen had as if)
Haha, dat zou voor ongeveer iedereen wel sprinten zijn
nu ik er zo over nadenk ga eens intervallen of fartlekken, piramideloopje in die 30 minuten om jezelf uit te dagen.
Shreyas maakt vrienden zie ik. Zelf al eens een M gelopen? Zo niet, dan ben je zeker ook gewoon een jogger? Genoeg mensen hier namelijk die dat wel hebben gedaan, maar dat gaat jou natuurlijk nooit lukken als je het na 30 minuten al zat bent...
Bueno, terug van iets dat nog niet eens op joggen leek, zo even snel mijn Garmin uitlezen en dan nog sneller de "delete"-knop vinden. Deze slaan we over, (over)morgen proberen we hem weer. En zonder hond, want werkelijk álle honden in de buurt liepen vandaag los en dan is een jogger met hond een leuke prooi om achteraan te rennen. Gelukkig ben ik niet bang voor honden (waar ik mee liep is een halve pitbull), maar het haalt je wel geheel uit je ritme en "flow" en je moet je steeds omdraaien om ze weer weg te jagen. Ik heb liever niet dat onze hond dat zelf doet, maar ik heb hem toch 1x even zijn gang laten gaan, die Napolitano was wel érg vervelend
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Ze vragen ook vrijwilligers. Dat klinkt als een veel betere deal:
quote:
5 redenen om je meteen aan te melden als vrijwilliger:
Gratis toegang tot het park en dat niet alleen, vrijwilligers mogen ook gratis het paleis bezoeken. Je wordt ´s morgens ontvangen in de historische watertoren, speciaal ingericht exclusief voor ontvangst van de vrijwilligers. Daar ontvang je dat ook het gele Organisatiehesje, zodat je tijdens het evenement duidelijk herkenbaar bent. Daar is koffie, thee, frisdrank en zijn er broodjes en aan het einde van de dag is er een borrel. Je krijgt gratis een exemplaar van het unieke Royal Run Runningshirt in de door jouw gekozen dames- of herenmaat. Van heel dichtbij maak je een uniek evenement mee op een Koninklijke historische plek.
En nu ben ik bang
Als ik mijn dochter kan overtuigen wil ik komen kijken. Meelopen zit er helaas niet in, was wel de bedoeling eigenlijk...
Op vrijdag 23 mei 2014 20:00 schreef Serinde het volgende: Ik heb voor 5 km marikenloop ook 19,25 ofzo betaald?! Inclusief toeslag omdat ik niet met de trein ging
Ik blijf het vreemd vinden dat er zoveel verschil kan zitten in inschrijfgeld. Voor Bemels Beste Boerenbergloop betaal je 5 euro. En in Geldrop is er ieder de Tis voor niks loop, u raadt het al: das gratis!
Er wordt wel een goed doel opgegeven voor die royal run, maar hoeveel van het geld gaat er naar dat goede doel? Voor morgen heb ik ook 20 euro betaald, was inschrijfgeld + vrijwillige bijdrage. Daar gaan alleen de organisatorische kosten vanaf, de rest is voor het goede doel (Scholen in Oeganda). Daarom morgen ook geen medaille, alleen maar extra kosten = minder geld voor het goede doel.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: ik heb net uit betrouwbare bron vernomen dat ik veel klaag dus dat moet ik effe waarmaken natuurlijk
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.edit: ik heb net uit betrouwbare bron vernomen dat ik veel klaag dus dat moet ik effe waarmaken natuurlijk
Niet zo klagen, geef het een weekje of 2 en je bent weer volledig back on track
pff eindelijk zegt iemand het.
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 23 mei 2014 20:14 schreef De_kluizenaar het volgende: Morgen starten aan mijn HM schema. Te weten, 13 km joggen want tja daar ga ik geen 10km/h op lopen zonder blessures
Zin in! 14 weken schema die ik losjes hanteer, nog 18 weken voor D-day.
Leuk en dat gaat je zeker lukken als je nu al 13 km kunt lopen gaaf hoor! HM kriebels
Ik zou me lekker focussen op snelle 5 en 10k's als ik jou was. Daarin kun jij echt wel sterk worden En dat vind je nog leuk ook
HM gaat ook voorlopig echt mijn afstand niet worden, maar ik wil m'n PR wel graag even naar sub 2 uur brengen. Harder hoeft ook niet. Ik merkte na de Vooroeverloop dat ik veel meer inhoud had op de korte stukken, dat mis ik nu een beetje.
En als ik vooral m'n lange duurlopen gewoon goed lang maak/houd, hoef ik er volgens mij niet eens zoveel voor te doen
HM gaat ook voorlopig echt mijn afstand niet worden, maar ik wil m'n PR wel graag even naar sub 2 uur brengen. Harder hoeft ook niet. Ik merkte na de Vooroeverloop dat ik veel meer inhoud had op de korte stukken, dat mis ik nu een beetje.
En als ik vooral m'n lange duurlopen gewoon goed lang maak/houd, hoef ik er volgens mij niet eens zoveel voor te doen
Als het op een andere dag was geweest, had ik je graag eventueel een handje geholpen om dat PR naar sub2 te krijgen
Is ook zo hoor Maar aan de andere kant heb ik voor de Vooroeverloop en Amsterdam ook helemaal niet goed m'n duurlopen gelopen. Doordat ik tijdens de voorbereiding van de Vooroeverloop grotendeels geblesseerd was, heb ik maar iets van 3 duurlopen gedaan, van 12, 14 en 17,5km. Voor Amsterdam heb ik een maand van tevoren nog eens 18km gelopen, en daarna tot aan de HM geen duurlopen meer. Met zo'n brakke voorbereiding is het ook niet zo gek dat ik de HM geen leuke afstand vind.
Als het op een andere dag was geweest, had ik je graag eventueel een handje geholpen om dat PR naar sub2 te krijgen
Thanks voor het aanbod! Een andere is wat mij betreft niet echt een optie. Maar door bovenstaande denk ik eigenlijk dat het me eigenlijk gewoon wel moet lukken met een iets betere voorbereiding
Ik heb nu trouwens ook wel weer plezier in lange duurlopen. Dat scheelt ook 3x de helft.
Dat mag Maar er zijn heel veel mensen die gewoon lopen om goed bezig te zijn. Gewoon drie keer per week je eigen rondje, verder nix
ook al train ik naar een bepaald evenement toe, hardlopen is zo een ingebakken onderdeel van mijn dagelijks leven geworden de laatste vier (en met name de laatste anderhalf) jaar dat ik het eigenlijk niet als training zie, ook zonder evenementen zou ik gewoon 4 of 5 keer per week de deur uit stappen in weer en wind, al zouden de LDL dan misschien iets korter zijn
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
morgen voor het eerst weer een serieuze heuvletraining...dat is tijden terug dat dat gebeurt is, en dan de rest van de week een beetje rustig aan voor de Christchurch marathon
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Op vrijdag 23 mei 2014 20:00 schreef Serinde het volgende: Ik heb voor 5 km marikenloop ook 19,25 ofzo betaald?! Inclusief toeslag omdat ik niet met de trein ging
Die van de leidsche rijn loop vind ik ook nog redelijk prijzig.
Op vrijdag 23 mei 2014 20:02 schreef mosselmossel het volgende: Ik kan op de site van de Vestingloop niet vinden hoeveel verzorgingsposten er zijn en waar die staan.
laat me gokken...eentje rond 5km en eentje rond de 10km
Op vrijdag 23 mei 2014 20:02 schreef mosselmossel het volgende: Ik kan op de site van de Vestingloop niet vinden hoeveel verzorgingsposten er zijn en waar die staan.