Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
Op vrijdag 23 mei 2014 18:39 schreef Guppyfriend het volgende: Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
Op vrijdag 23 mei 2014 18:39 schreef Guppyfriend het volgende: Over een weekje is de Putten Power Run. M'n werkgever en ik hebben ons opgegeven voor de 10km. Ik heb zonder na te denken ja gezegd, maar nu heb ik pas vandaag de uitslagen van vorig jaar gekeken. Had ik beter niet kunnen doen, want vorig jaar waren ze allemaal sneller dan 1:10:00 op de 10km… Dat heb ik pas één keer gered
En nu ben ik bang
Wat? Je hebt dus 70 minuten om 10 km te rennen? Dat is dus 8.5 km/u. Dat is nauwelijks hardlopen, eerder joggen. Normaal loop ik al bijna 7 km/u. Echt hardlopen is wanneer je minstens 10 km/u haalt lijkt me. Met 8.5 km/u kun je het echt wel 10 km volhouden hoor.
Wat? Je hebt dus 70 minuten om 10 km te rennen? Dat is dus 8.5 km/u. Dat is nauwelijks hardlopen, eerder joggen. Normaal loop ik al bijna 7 km/u. Echt hardlopen is wanneer je minstens 10 km/u haalt lijkt me. Met 8.5 km/u kun je het echt wel 10 km volhouden hoor.
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Dat wisselt per persoon en is ook totaal niet belangrijk
Op vrijdag 23 mei 2014 18:49 schreef Guard het volgende: Volgens mij wordt het morgen prima loopweer, net geen 20 graden, niet in de volle zon. Zin in de Trappistenloop
Genoeg mensen hier die kneiterhard lopen maar de 10km/u niet halen. Het verschil tussen hardlopen en joggen zit m in mentaliteit, niet in tempo.
Joh doe even normaal... Iedereen hier loopt zijn of haar eigen tempo. Of jij vindt of dat tempo de titel hardlopen verdient interesseert echt he-le-maal niemand.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Joh doe even normaal... Iedereen hier loopt zijn of haar eigen tempo. Of jij vindt of dat tempo de titel hardlopen verdient interesseert echt he-le-maal niemand.
Klopt, maar als je dus die 10 kilometer in 70 minuten wilt halen is het tempo wel enigszins relevant dus, daar reageerde ik op. Want je zal dan wel minimaal 8.5 km/u moeten halen.
Klopt, maar als je dus die 10 kilometer in 70 minuten wilt halen is het tempo wel enigszins relevant dus, daar reageerde ik op. Want je zal dan wel minimaal 8.5 km/u moeten halen.
Klopt, daarom vraag ik even. Maar leg dat eens uit? Ik ben nu wel benieuwd namelijk.
Joggers zie ik als mensen die alleen met mooi weer een rondje gaan hobbelen om tijdens het kwebbelen ook nog een beetje iets aan de conditie te doen. Bij regen gaan ze niet, en veel mensen stoppen er na een keer of wat mee, omdat bla.
Hardlopers zijn toffe mensen die met regelmaat naar buiten gaan, ook als het wat minder weer is, en ze trainen ook regelmatig met een intensiteit waarop kwebbelen niet meer kan. En ze houden het vol, hoe bla het ook is. Tenzij blessure.
Dat is iig wat ik ervan gemaakt heb na 1,5 jaar in dit topic te hangen.
15km/u vereist voor sommigen in dit topic net zoveel inspanning als 8km/u voor anderen...
Fijn hoor om te doen alsof 8,5km/u niets is voor een (beginnend) hardloper.
Joggers zie ik als mensen die alleen met mooi weer een rondje gaan hobbelen om tijdens het kwebbelen ook nog een beetje iets aan de conditie te doen. Bij regen gaan ze niet, en veel mensen stoppen er na een keer of wat mee, omdat bla.
Hardlopers zijn toffe mensen die met regelmaat naar buiten gaan, ook als het wat minder weer is, en ze trainen ook regelmatig met een intensiteit waarop kwebbelen niet meer kan. En ze houden het vol, hoe bla het ook is. Tenzij blessure.
Ok, die mening respecteer ik. Maar ik mag toch ook mijn eigen mening hebben? Voor mij is hardlopen duidelijk lopen met een bepaalde snelheid, joggen zit als je het zo bekijkt dus tussen wandelen en hardlopen in, qua snelheid.
Maar ik durf me ook jogger te noemen hoor. Terwijl ik regelmatig naar buiten ga, ook met kutweer (hence de term mosselweer), en regelmatig op behoorlijk temp. En ik hou het vol, hoe bla het ook is. Over tof laat ik me niet uit.
Ik wil maar zeggen: joggen = hardlopen = joggen. Pure synoniemen.
Graag gedaan, het is namelijk heel belangrijk om te weten hoe hard je moet lopen als je een bepaalde afstand binnen een bepaalde tijd moet afleggen.
Guppy post hier al sinds het begin der tijden, die weet echt wel welk tempo ze moet lopen om X km in Y tijd af te leggen. Ze weet ook (uit ervaring) dat 10 km in 70 min een fikse uitdaging is voor haar. Dát is wat ze post. Daarbij is jouw neerbuigende reactie allesbehalve relevant.
Guppy post hier al sinds het begin der tijden, die weet echt wel welk tempo ze moet lopen om X km in Y tijd af te leggen. Ze weet ook (uit ervaring) dat 10 km in 70 min een fikse uitdaging is voor haar. Dát is wat ze post. Daarbij is jouw neerbuigende reactie allesbehalve relevant.
Neerbuigend? Allesbehalve, als je de laatste regel van mijn post bekijkt was het juist om moed in te praten. Maar goed, je kan het interpreteren zoals jij dat wilt, het was niet neerbuigend bedoeld.
Neerbuigend? Allesbehalve, als je de laatste regel van mijn post bekijkt was het juist om moed in te praten. Maar goed, je kan het interpreteren zoals jij dat wilt, het was niet neerbuigend bedoeld.
Nogmaals, dat is jouw interpretatie. Ik wilde alleen duidelijk maken dat er voor mij een verschil is tussen hardlopen en joggen en dat dat afhangt van snelheid. Die mening mag ik hebben en tevens hier verkondigen, daar is een forum immers voor.
Trouwens, ik heb eerder vandaag aangegeven dat ik hardlopen na 30 minuten al saai begin te vinden en dan al stop, dus ik ben de laatste die hier ''arrogant'' komt doen.