Dat plaatje ( afbeelding ) kun je natuurlijk net zo goed op referenda toepassen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:00 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De kern van collectivistische democratie. Niet zoals in Zwitserland met referenda. Het best mogelijke systeem binnen democratie.
Valt dat ff tegen.quote:Op zondag 15 december 2013 20:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat op 23 mei 2014 de EU al in elkaar gedonderd is.
Zn aanhang was lui. Althans dat was zijn reactie volgens mij.quote:
Zit wat in.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:05 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Zn aanhang was lui. Althans dat was zijn reactie volgens mij.
Hoop doet leven.quote:
Ach, Ipsos leverde een half uur na de sluiting van de stembussen ook een prima steekproef af.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:08 schreef El_Matador het volgende:
De meest uitgebreide meting werd verricht door website GeenStijl. De site verzamelde dankzij vrijwilligers bij stemlokalen door het hele land bijna 200.000 stemmen uit honderden stembureaus. Daarmee zegt GeenStijl 15 procent van alle uitgebrachte stemmen in kaart te hebben gebracht.
Dat is nog eens een steekproef.
Helden; een Nederland weblog dat sneller, efficienter, georganiseerder, democratischer en goedkoper werkt dan dat hele EU-instituut.
Het hangt ervan af of dat GS vaker die oproep plaatst. Indien GS het een goed idee vindt om dit structureel te doen dan zullen ze waarschijnlijk de volgende keer ook meer dan voldoende medewerking krijgen. Ze hebben immers een paar miljoen lezers, slechts een zeer klein deel van deze lezers hoeft gevoelig te zijn voor deze oproep om voldoende mensen te 'recruteren'. Ik hoop het, dan kunnen we besluiten om bedrijven zoals Ipsos niet meer te betalen voor exitpolls.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ach, Ipsos leverde een half uur na de sluiting van de stembussen ook een prima steekproef af.
En tegen de tijd dat ze bij GS klaar waren was normaal gesproken de uitslag landelijk ook voor het grootste deel bekend. Dus sneller, effcienter, georganiseerder en democratischer is het niet. Dat het voor een keertje goedkoop is omdat men belangeloos meewerkt zal kloppen. Maar dat is ook eenmalig vermoedelijk.
quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denken door wel te stemmen iets te kunnen bereiken is natuurlijk ook een farce van de bovenste plank.
Als je echt wat wil bereiken moet je zoals jij doen, de politiek ingaan.
Of natuurlijk iemand anders steunen die goede agendapunten heeft. Maar uiteindelijk zal er wel gestemd moeten worden om de juiste persoon op de juiste plek te krijgen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Denken door wel te stemmen iets te kunnen bereiken is natuurlijk ook een farce van de bovenste plank.
Als je echt wat wil bereiken moet je zoals jij doen, de politiek ingaan.
Omdat het in de meeste landen normaal is op zondag, maar NL daarvoor te grefogristelijk is. Hier zijn ze komende zondag (95% katholiek).quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Zeg jongens (en misschien een enkel meisje), waarom houden we eigenlijk niet in heel Europa op dezelfde dag de verkiezing?
Nee, dan heb je, afhankelijk van de verkiezingen 1/x e, 1/10.000.000e of 1/400.000.000e stem.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
[..]
Of natuurlijk iemand anders steunen die goede agendapunten heeft.
Ach, als ze vanuit Europa de zondag verplichten dan zullen die paar azijnpissers zich daar wel bij neerleggen en gaan stemmen op de zondag.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Omdat het in de meeste landen normaal is op zondag, maar NL daarvoor te grefogristelijk is. Hier zijn ze komende zondag (95% katholiek).
Je hebt het nieuws gemist? Rutte werkt eraan, met eerder stemmen om de grefogekkies tegemoet te komen... so far for seculiere staat.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ach, als ze vanuit Europa de zondag verplichten dan zullen die paar azijnpissers zich daar wel bij neerleggen en gaan stemmen op de zondag.
Dat heb ik gemist ja maar het doet er volgens mij weinig toe, als niet Nederland maar Europa het verplicht dan leggen die grefogekkies zich er wel bij neer, ze zullen wel moeten en er kan geen druk uitgeoefend worden op Nederland om er iets aan te doen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt het nieuws gemist? Rutte werkt eraan, met eerder stemmen om de grefogekkies tegemoet te komen... so far for seculiere staat.
Dat denk jij??quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat heb ik gemist ja maar het doet er volgens mij weinig toe, als niet Nederland maar Europa het verplicht dan leggen die grefogekkies zich er wel bij neer, ze zullen wel moeten en er kan geen druk uitgeoefend worden op Nederland om er iets aan te doen.
Zolang we lid zijn van de EU kunnen we net zo goed eens de EU onze hete kastanjes uit het vuur laten halen.![]()
Wat willen ze doen met die <5% van de bevolking?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat denk jij??
Die lui hebben macht hoor.
Europa kan het niet opdragen zonder steun van Nederland. En steun gaat Nederland niet geven zolang hun partijtje gammele regeringen overeind moet houden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat willen ze doen met die <5% van de bevolking?
Ze hebben in Nederland via de christelijke partijen invloed maar als Europa het opdraagt dan staan ze toch machteloos?
Oké, dat maakt het inderdaad lastig voor deze periode. Als ze de volgende keer een coalitie smeden die wel een meerderheid heeft en behoudt in zowel het parlement als het senaat dan kunnen ze dat er snel even doorheen jassen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Europa kan het niet opdragen zonder steun van Nederland. En steun gaat Nederland niet geven zolang hun partijtje gammele regeringen overeind moet houden.
Bram, in alles laat je zien geen enkel idee te hebben van (sociale) politiek en denk je de wereld maakbaar naar je hand te zetten.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:25 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Oké, dat maakt het inderdaad lastig voor deze periode. Als ze de volgende keer coalitie smeden die wel een meerderheid heeft en behoudt in zowel het parlement en het senaat dan kunnen ze dat er snel even doorheen jassen.
Beetje vreemd om van iemand te eisen 'een waardig verliezer' te zijn in een 'spel' waarin hij niet heeft deelgenomen toch?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:56 schreef Igen het volgende:
[..]
Mooi plaatje. En ik zie inderdaad een "common theme", namelijk de boodschap dat je een waardig verliezer moet zijn als blijkt dat de meerderheid het nou eenmaal niet met je eens is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |