Game on!quote:http://www.nu.nl/economie(...)-voldongen-feit.html
Nog 19 dagen. Dan is het zover. De grenzen open voor Bulgaren en Roemenen.
Ik wens de economie, met name de arbeidsmarkt en de reeds troosteloze werklozen, veel succes vanaf 2014. Je kunt het wel vergeten.
Welke ondernemer gaat voor jou het dubbele tot 5-voudige betalen als die Roemenen er zijn om die gaten goedkoop op te vullen? Hahahaha...
Maarrr... we kunnen nu wel meer knuffelen. En dat is ook wat waard.
En de rest van wat binnen komt, wat binnen een half jaar aan het welvaart-infuus duikt, zal voor nog meer werk zorgen voor Rutte en Samsom. Hoe gaan zie die enorme uitgaven (lees: tekorten) straks opvullen?
Prachtig hoe een blinde zelfverheven humane ideologie je land naar de knoppen kan helpen.
Ik knal 'm er even vast in zodat ik deze post over 1-2 jaar boven water kan halen met een "I told you so".
Niet mee eens? Pleur hieronder maar neer.
maar zelf zeker wel het dubbele verdienen met een beetje leiding gevenquote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
Niks is goed genoeg voor de verwende lowlander.
Dat je nu officieel Europa de schuld kan geven van je eigen falen.quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
En wie geen faal wil lijken RT't deze boodschap.quote:Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat je nu officieel Europa de schuld kan geven van je eigen falen.
Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
Hoezo? Dat continent ligt er toch al een tijdje?quote:Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat je nu officieel Europa de schuld kan geven van je eigen falen.
Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.quote:Op zondag 15 december 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?
Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.quote:Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro brutoquote:Op zondag 15 december 2013 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.
Nergens mee, dan met dit onderwerp wordt het adagium waarmee Oud_student ons al een klein decennium plaagt, duidelijker... weg met ons.quote:Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.
Maar daar hebben EU-politici die met chauffeur van EP naar 3-sterrenrestaurant worden gereden niet zo'n boodschap aan. Ver van hun hemelbedshow.
Maar de Nederlanders zijn te lui daarvoor, en kunnen niet leven van 9 euro per uur...quote:Op zondag 15 december 2013 19:33 schreef 2014 het volgende:
[..]
dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
Vandaar dat die post tegenwoordig maar in een willekeurige bus mikt.quote:Op zondag 15 december 2013 19:33 schreef 2014 het volgende:
[..]
dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
Lijkt me redelijk betaald voor de wel erg eenvoudige werkzaamheden.quote:Op zondag 15 december 2013 19:33 schreef 2014 het volgende:
[..]
Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar dat die post tegenwoordig maar in een willekeurige bus mikt.
Dat doen de Nederlandse postbodes om het systeem te fistfucken, de luie fanten...quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vandaar dat die post tegenwoordig maar in een willekeurige bus mikt.
En konden burgers, bedrijven én de staat erop rekenen dat de boodschap overkwam. Nu moet er achteraan gebeld, nagestuurd of moet er bezwaar gemaakt worden. Dat kost allemaal tijd en geld en is hartstikke inefficient, maar als het postbedrijf zelf maar wél efficient is in het geld verdienen, niet waar?quote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
Nee, vrouwen en pensionada's met een bijbaantje.quote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
Zijn er geen hoogopgeleide Roegaren?quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.quote:Op zondag 15 december 2013 19:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dáár gaat het namelijk om; de controle verliezen over je eigen grenzen en je eigen sociale stelsel waar jarenlang door hardwerkende burgers aan meebetaald is, dat wordt opgesoupeerd door Oost-Europeanen die dat binnen een paar weken dienen te krijgen van Brussel.
quote:Op zondag 15 december 2013 19:52 schreef Igen het volgende:
[..]
Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.
Maar het wordt pas vanaf 2015 verplicht dat gemeenten dit van te voren door de IND laten checken.
Heb je het nieuws niet meegekregen deze week, dat Nederlanders zelf nog veel meer frauderen met de toeslagen?quote:Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En jij denkt niet dat er schimmige bureautjes worden opgezet door iets slimmere Oost-Europeanen die dat soort zaken kunnen omzeilen?
De enorme hoeveelheid kinderbijslag die we (vaak voor nietbestaande kinderen!) doorsluizen aan een niet EU/Schengenland (!) toch niet vergeten?
Het weg-met-ons principe ligt hier wat genuanceerder, een kleine groep zullen van de nieuwe MOE landers profiteren, met name de werkgevers die afhankelijk zijn van goedkope arbeid.quote:Op zondag 15 december 2013 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
Nergens mee, dan met dit onderwerp wordt het adagium waarmee Oud_student ons al een klein decennium plaagt, duidelijker... weg met ons.
Wij huren twee Bulgaren in, die met een kaars rond ons huis rennen... toch een beetje kerstmis!
Meer, dat heb ik niet opgepikt hoor...quote:Op zondag 15 december 2013 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet meegekregen deze week, dat Nederlanders zelf nog veel meer frauderen met de toeslagen?
Het hele systeem is verkeerd dat eerst geld wordt rondgestrooid en aan het eind van het jaar wordt gekeken wie misschien onterecht wat heeft gekregen en wie misschien met terugwerkende kracht illegaal hier heeft gewoond. Dat is de kat op het spek binden. Laten we eerst eens gewoon van te voren even gaan checken of iemand wel aan de voorwaarden voldoet.
Dat zal vast al een hoop schelen, en als het dan nog steeds niet genoeg is zien we dan wel weer.
Fraude "groter dan bulgarenfraude"quote:Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Meer, dat heb ik niet opgepikt hoor...
je moest eens weten hoeveel mensen 9-11 euro krijgen wat denk je van winkelpersoneel.quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar de Nederlanders zijn te lui daarvoor, en kunnen niet leven van 9 euro per uur...
Ja, je hebt wrs gelijk idd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het weg-met-ons principe ligt hier wat genuanceerder, een kleine groep zullen van de nieuwe MOE landers profiteren, met name de werkgevers die afhankelijk zijn van goedkope arbeid.
Die profiteerden ook al van goedkope arbeid in de lage lonen landen, denk aan de kleding industrie.
Het verschil is dat Nederlanders, 1e en 2e generatie MOE landers en andere "gast" arbeiders worden verdrongen. De kosten komen voor rekening van belastingbetaler (WW, plus andere uitkeringen, plus gevolgen van criminaliteit, etc)
Het is dus weg-met-de-gewone-Nederlander.
Overigens is dit een verschijnsel dat als een soort domino effect door heel Europa trekt
In Polen worden de "vrijgekomen" banen graag door Oekrainers ingenomen. Een Pools salaris 3x een Oekrariens salaris (als je daar al een baan kunt krijgen).
In alle landen leidt dit tot toenemende vreemdelingen haat, onterecht of niet, het gebeurt
(denk aan het in brand gestoken busje in Schiedam)
Dank zij de zegeningen van de multiculti maatschappij zullen diverse bevolkingsgroepen elkaar gaan haten of erger, het is dus niet een blank tegen gekleurd/buitenlanders probleem.
Ik hoop dat het Europeese experiment snel ten einde is, zoniet dan voorzie ik heel veel ellende en toestanden die lijken op de jaren 30. Dan zullen de verantwoordelijken voor deze misdaden zich uiteindelijk moeten verantwoorden op het Tribunaal van Brussel
Het verschil is wel dat Nederlanders aangepakt kunnen worden door justitie.quote:Op zondag 15 december 2013 20:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Fraude "groter dan bulgarenfraude"
Alstublieft.
Daar heeft het justitieel apparaat toch helemaal geen capaciteit voor jôh.quote:Op zondag 15 december 2013 20:10 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Het verschil is wel dat Nederlanders aangepakt kunnen worden door justitie.
En teveel betaalde toeslagen moet je gewoon weer teug betalen, tenzij je vlucht naar Roemenie
Op de A27 wordt door justitie 1 miljoen per dag opgehaald, laat de acceptgiromachine maar draaienquote:Op zondag 15 december 2013 20:11 schreef Igen het volgende:
[..]
Daar heeft het justitieel apparaat toch helemaal geen capaciteit voor jôh.
Haha, Ryan3 heeft een krasje in zijn burgerlijke carrière opgelopen, ziet zichzelf ouder worden en nou wordt ie bang. Gaat ie al die rechtse lulkoek ineens vriendelijk goedpraten.quote:Op zondag 15 december 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, je hebt wrs gelijk idd.
Zeg ik nu hè, anno 2013, begrijp ik dat weg met ons principe ineens.
Maar vooral door de commentaren van sommige lutser-users.
Dat is een asociale gedachtegang ja.quote:Op zondag 15 december 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, je hebt wrs gelijk idd.
Zeg ik nu hè, anno 2013, begrijp ik dat weg met ons principe ineens.
Maar vooral door de commentaren van sommige lutser-users.
Het lijkt heel stoer te zijn om gewoon te zeggen, laat maar komen.
Hoe meer, hoe beter, ik ben toch hoogopgeleid, laagopgeleiden zijn Tokkies die het aan zichzelf te danken hebben dat ze werkloos zijn... in deze crisis...
Je signaleert een probleem dat echt niet kleiner wordt met oncontroleerbaar (en daar gaat het om) open grenzen.quote:Op zondag 15 december 2013 20:04 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb je het nieuws niet meegekregen deze week, dat Nederlanders zelf nog veel meer frauderen met de toeslagen?
Het hele systeem is verkeerd dat eerst geld wordt rondgestrooid en aan het eind van het jaar wordt gekeken wie misschien onterecht wat heeft gekregen en wie misschien met terugwerkende kracht illegaal hier heeft gewoond. Dat is de kat op het spek binden. Laten we eerst eens gewoon van te voren even gaan checken of iemand wel aan de voorwaarden voldoet.
Dat zal vast al een hoop schelen, en als het dan nog steeds niet genoeg is zien we dan wel weer.
Er is niets "rechts" aan verzet tegen oncontroleerbaar open grenzen. Sterker; als je rechts definieert als VVD-rechts, kun je het zelfs "links" noemen.quote:Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, Ryan3 heeft een krasje in zijn burgerlijke carrière opgelopen, ziet zichzelf ouder worden en nou wordt ie bang. Gaat ie al die rechtse lulkoek ineens vriendelijk goedpraten.
Maar dan hebben al die ambtenaren die de koopkrachtplaatjes (van honderdduizend heffingskortingen en subsidies die netto ongeveer precies een vlaktaks opleveren) niet meer nodig en die worden dan werkloos.quote:Op zondag 15 december 2013 20:15 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je signaleert een probleem dat echt niet kleiner wordt met oncontroleerbaar (en daar gaat het om) open grenzen.
En dat volgens 1 nieuwsbericht Nederlanders meer frauderen dan Bulgaren (absoluut, relatief, is de taalvaardigheid en kennis van de Nederlandse wetjes meegenomen in het overzicht?) is uiteraard geen enkel argument tegen het probleem dat je nu de deur openzet naar nog meer fraude.
Al die toeslagen en heffingskortingen afschaffen, vlaktaks invoeren en klaar. Je hebt helemaal gelijk dat het zinloos strijkstokkerig rondpompen van geld alleen maar meer problemen veroorzaakt.
Roemenië en Bulgarije hadden niet bij de EU gemoeten. Ze voldeden ook helemaal niet aan de voorwaarden en door hun toetreding is ook de stok achter de deur weggegeven om ze aan te sporen de situatie te verbeteren. Dom dom dom. Maar ja, het kwaad is nu al geschied.quote:Plus de oncontroleerbare instroom van mensen die buiten de steden echt in schrijnende armoede leven. Geen stromend water, geen asfalt, kinderen die zonder schoenen over straat lopen.
Het is volslagen idioot. Met name de totale afwezigheid van protest; alle nationale parlementen slikken dit gewoon.
Joh ik werd 12 jaar geleden ook al ouder, wat bedoel je nou precies?quote:Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Ringo het volgende:
[..]
Haha, Ryan3 heeft een krasje in zijn burgerlijke carrière opgelopen, ziet zichzelf ouder worden en nou wordt ie bang. Gaat ie al die rechtse lulkoek ineens vriendelijk goedpraten.
Klopt, we gaan een beetje de Amerikaanse richting op, onderklassen fatsoenlijk onderwijs geven, zodat ze verder kunnen komen is er niet meer bij...quote:Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat is een asociale gedachtegang ja.
Maar als je naar de laatste PISA-studie kijkt - waarom presteren de slechtste Nederlandse leerlingen nog slechter dan de slechtste Poolse leerlingen? Kunnen wij met onze rijkdom geen onderwijs op poten zetten dat de zwakkeren in de samenleving een opleidingsniveau geeft waarmee ze mee kunnen komen in de wereld? Dat is toch te triest voor woorden. Maar het is noch hun eigen schuld, noch de schuld van de EU.
Exact. Men zou es echt werk moeten gaan doen. Laat al die ambtenaren kinderen met leerproblemen bijles geven, zou al een hoop nuttig werk opleveren in Nederland...quote:Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Maar dan hebben al die ambtenaren die de koopkrachtplaatjes (van honderdduizend heffingskortingen en subsidies die netto ongeveer precies een vlaktaks opleveren) niet meer nodig en die worden dan werkloos.![]()
dat lijkt me nogal apathisch fatalistisch. Roegarije kwam in 2007 bij de EU en in 2014 bij Schengen.quote:Roemenië en Bulgarije hadden niet bij de EU gemoeten. Ze voldeden ook helemaal niet aan de voorwaarden en door hun toetreding is ook de stok achter de deur weggegeven om ze aan te sporen de situatie te verbeteren. Dom dom dom. Maar ja, het kwaad is nu al geschied.
Kroatie eerst. Het weinige wat ik ervan gezien heb staat het sowieso op een hoger niveau dan Roegarije.quote:Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef arjan1112 het volgende:
Montenegro en Macedonie zijn next, daarna Servie vervolgens Oekraine , Moldavie , Albanie, Bosnie en Turkije
Daarna een navo invasie in wit rusland
en uiteindelijk word Rusland lid van de eu
Volgens mij eerst Servië en Albanië.quote:Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef arjan1112 het volgende:
Montenegro en Macedonie zijn next, daarna Servie vervolgens Oekraine , Moldavie , Albanie, Bosnie en Turkije
ja hehe, ze krijgen omgerekend ook 5-10 keer zoveel loon.quote:Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
Dat telt niet hè, want hier verdienen ze het minimumloon.quote:Op zondag 15 december 2013 20:32 schreef Zapata het volgende:
[..]
ja hehe, ze krijgen omgerekend ook 5-10 keer zoveel loon.
Dus eerst de Serviërs en Albanezen...quote:Op zondag 15 december 2013 20:31 schreef arjan1112 het volgende:
Kroatië is al lid.
Macedonie is verder dan Servie
Dat telt wel.quote:Op zondag 15 december 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat telt niet hè, want hier verdienen ze het minimumloon.
Dan ga ik naar Marokko idd.quote:Op zondag 15 december 2013 20:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat telt wel.
Als jij voor hetzelfde werk 5x zoveel kan kopen dan is er toch echt een verschil
Ja, daar komen we niet voor uit ons bed hè, 2000 euro...quote:Op zondag 15 december 2013 20:43 schreef arjan1112 het volgende:
In oost Europa zitten ze om Nederlanders te springen, voor een leidinggevende functie kan je 1000 euro verdienen, maar alles kost daar maar de helft, dus 2000 hier.
Rusland zal nooit bij de eu gaan.quote:Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef arjan1112 het volgende:
Ik denk van wel.quote:Op zondag 15 december 2013 20:45 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Rusland zal nooit bij de eu gaan.
Die houden de eer aan zich zelf.
Dan zijn ze dom, kunnen heel EU leegzuigen, die lui...quote:Op zondag 15 december 2013 20:45 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Rusland zal nooit bij de eu gaan.
Die houden de eer aan zich zelf.
Allemaal landen waar het geld van Nederland naar toe gaat.quote:Op zondag 15 december 2013 20:37 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat telt wel.
Als jij voor hetzelfde werk 5x zoveel kan kopen dan is er toch echt een verschil
Nederland moet niets...quote:Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef arjan1112 het volgende:
Nederland moet gewoon z.s.m beginnen met de aanleg van de markermeer.
Dan daalt de netto bijdrage aan de eu naar 0
kunnen mooi die werklozen uitgraven, deden ze in de vorige eeuw ookquote:Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef arjan1112 het volgende:
Nederland moet gewoon z.s.m beginnen met de aanleg van de markermeer.
Dan daalt de netto bijdrage aan de eu naar 0
Eitherway buddy.quote:Op zondag 15 december 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
Nou als je niet wil betalen is het wel een goeie optie
Ja, op radio1 was er in de ochtend uren zo'n docu idd... maar toen waren de Nederlanders nog niet lui hè... nu wel...quote:Op zondag 15 december 2013 21:04 schreef 2014 het volgende:
[..]
kunnen mooi die werklozen uitgraven, deden ze in de vorige eeuw ook
Ga je nu alle Nederlanders over 1 kam scheren?quote:Op zondag 15 december 2013 21:07 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, op radio1 was er in de ochtend uren zo'n docu idd... maar toen waren de Nederlanders nog niet lui hè... nu wel...
werklozen mogen best een bijdrage leveren.quote:Op zondag 15 december 2013 21:13 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Ga je nu alle Nederlanders over 1 kam scheren?
Of ben je zelf zo lui?
Vind ik ook.quote:Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef 2014 het volgende:
[..]
werklozen mogen best een bijdrage leveren.
Nee zeker niet.quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Maar ze zijn niet allemaal lui.
Uiteraard ben ik lui hee.quote:Op zondag 15 december 2013 21:13 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Ga je nu alle Nederlanders over 1 kam scheren?
Of ben je zelf zo lui?
Nee, hoogopgeleiden niet idd, duh...quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Vind ik ook.
Maar ze zijn niet allemaal lui.
Krijg je ontslag?quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
a.s donderdag 18 December en volgende week dinsdag 24ste een gesprek bij UWV.![]()
Klote Nederlandse arbeidsmarkt
Dat is kut voor je.quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
a.s donderdag 18 December en volgende week dinsdag 24ste een gesprek bij UWV.![]()
Ja, het zijn net kinderen daar bij het UWV, hoorde ik van een uitzendkracht bij ons, je moet ze maar te vriend houden, want als je een beetje kritisch bent korten ze je, omdat het kan...quote:Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Waarschijnlijkquote:Op zondag 15 december 2013 21:21 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat is kut voor je.
Het zal wel alleen bij een gesprek blijven.
Heb ik 8 maanden terug(half april) nog gezeik mee gekeregen,maar niet gekortquote:Op zondag 15 december 2013 21:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, het zijn net kinderen daar bij het UWV, hoorde ik van een uitzendkracht bij ons, je moet ze maar te vriend houden, want als je een beetje kritisch bent korten ze je, omdat het kan...
Jawel,want Wajong(sinds februari 2010)quote:Op zondag 15 december 2013 21:23 schreef 2014 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet werken? (2014belt telegraaf)
Heb jij even mazzel, die uitzendkracht zei dat het allemaal vrij willekeurig gaat, is ook een kwestie van bezuinigen bij het UWV naar het schijnt... als je veel kort, krijg je een bonus...quote:Op zondag 15 december 2013 21:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Waarschijnlijk
[..]
Heb ik 8 maanden terug(half april) nog gezeik mee gekeregen,maar niet gekort
Bedoel je soms tegemoetkoming??quote:Op zondag 15 december 2013 21:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Heb jij even mazzel, die uitzendkracht zei dat het allemaal vrij willekeurig gaat, is ook een kwestie van bezuinigen bij het UWV naar het schijnt... als je veel kort, krijg je een bonus...
Uiteraard, bonussen krijgen alleen bankiers, UWV-medewerkers die kunnen korten krijgen een tegemoetkoming...quote:Op zondag 15 december 2013 21:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Bedoel je soms tegemoetkoming??
Ze verdienen ongeveer 10x het minimumloon van hun eigen land. Als de Nederlander 10x het minimumloon zou verdienen, zou de Nederlander ook keihard werken.quote:Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
De hoger opgeleide heeft dan wel weer last van de overmatige criminaliteit van onze Oost-Europese vrienden.quote:Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
Het minimumloon van twee landen vergelijken is ook appels met peren vergelijken.quote:Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze verdienen ongeveer 10x het minimumloon van hun eigen land. Als de Nederlander 10x het minimumloon zou verdienen, zou de Nederlander ook keihard werken.
Heerlijk dat appels met peren vergelijken
Het Nederlands minimumloon ja.quote:Op zondag 15 december 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat telt niet hè, want hier verdienen ze het minimumloon.
De koopkracht echter niet; verdien je in Bulgarije 159 euro per maand met hard en ARBO-loos werk, kan je x producten in Bulgarije kopen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Het minimumloon van twee landen vergelijken is ook appels met peren vergelijken.
Een Bulgaar die hier werkt, het minimale uitgeeft en derest van zijn spaargeld in Bulgarije uitgeeft heeft meer koopkracht dan de Nederlander die hetzelfde loon verdient maar alles in Nederland moet uitgeven.quote:Op zondag 15 december 2013 21:45 schreef Igen het volgende:
[..]
Het minimumloon van twee landen vergelijken is ook appels met peren vergelijken.
Je moet ook eten en huur betalen in het land waar je werktquote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De koopkracht echter niet; verdien je in Bulgarije 159 euro per maand met hard en ARBO-loos werk, kan je x producten in Bulgarije kopen.
Ga je voor 10 keer dat minimumloon in Luxemburg werken, rijd je eens per maand terug naar huis, kan je dus ineens 10x producten kopen in Bulgarije.
En dit zijn alleen de normale, hardwerkende mensen.
Daarnaast heb je ook enorm veel criminelen en profiteurs die komen.
Dat Brusselse Elitemannetjes er niet over (willen) nadenken, is tot daaraan toe. Dat mensen die vol in de maatschappij staan, dat niet willen of kunnen, is stuitend. De apathie ook.
Hoor net dat Ierland het "hulp"pakket van de EU geweigerd heeft. Hulde, dat het de ineenstorting moge bespoedigen.
Er zijn dus wel landen die aan HUN volk denken.quote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef El_Matador het volgende:
Hoor net dat Ierland het "hulp"pakket van de EU geweigerd heeft. Hulde, dat het de ineenstorting moge bespoedigen.
Jij weet meer van de "Polenhotels" dan ik. Die gasten betalen zich blauw??quote:Op zondag 15 december 2013 21:55 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Je moet ook eten en huur betalen in het land waar je werkt
Dus het is niet 10 keer maar 3 keer o.i.d
Exact.quote:Op zondag 15 december 2013 22:01 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Er zijn dus wel landen die aan HUN volk denken.
Nee, ze hebben het programma van het eerste hulppakket succesvol afgerond en kunnen nu weer op eigen benen staan. Precies zoals van begin af aan de bedoeling is geweest.quote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ierland heeft de europese hulp niet meer nodig, ze gaan nu zelf weer geld lenen..quote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De koopkracht echter niet; verdien je in Bulgarije 159 euro per maand met hard en ARBO-loos werk, kan je x producten in Bulgarije kopen.
Ga je voor 10 keer dat minimumloon in Luxemburg werken, rijd je eens per maand terug naar huis, kan je dus ineens 10x producten kopen in Bulgarije.
En dit zijn alleen de normale, hardwerkende mensen.
Daarnaast heb je ook enorm veel criminelen en profiteurs die komen.
Dat Brusselse Elitemannetjes er niet over (willen) nadenken, is tot daaraan toe. Dat mensen die vol in de maatschappij staan, dat niet willen of kunnen, is stuitend. De apathie ook.
10x zozo laat mij een ding vertellen en hou eens op met die indianen verhalen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze verdienen ongeveer 10x het minimumloon van hun eigen land. Als de Nederlander 10x het minimumloon zou verdienen, zou de Nederlander ook keihard werken.
Heerlijk dat appels met peren vergelijken
Die landen staan op het niveau van Colombia, Thailand, Mexico, dat soort landen. Prima landen, daar niet van. Maar een middenklassehuis in die landen is ongeveer wat je als student met het kleinste budget krijgt.quote:
In het ad van zaterdag een roemeen met een uitkering van 100 euro 34 jaar had op zijn 22ste 2 jaar in Italie gewerkt, kocht toen voor 8000!! euro een appartement in Roemenië en ging samenwonen, toen ging zijn vriendin van hem af en werd ie ontslagen.. nu wil ie naar Nederland 1200 euro verdienen met tomaten plukkenquote:Op zondag 15 december 2013 22:05 schreef 2014 het volgende:
[..]
10x zozo laat mij een ding vertellen en hou eens op met die indianen verhalen.
Thuis krijgen ze 3 euro en hier 7 euro netto incl woning en verzekeringen
Ken er een die 3 jaar heeft gewerkt en zijn appartement van 27.000 euro heeft betaalt
Dank je arjan. Dit is slechts 1 voorbeeld. Maar volledig irrelevant voor de "we kunnen niet zonder de EU" en "Nederlanders zijn lui, daarom komen de Roegaren"-bullshitters.quote:Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
In het ad van zaterdag een roemeen met een uitkering van 100 euro 34 jaar had op zijn 22ste 2 jaar in Italie gewerkt, kocht toen voor 8000!! euro een appartement in Roemenië en ging samenwonen, toen ging zijn vriendin van hem af en werd ie ontslagen.. nu wil ie naar Nederland 1200 euro verdienen met tomaten plukken
Ah ja. Daarom weigeren ze nieuwe EU-wurgcontracten?quote:Op zondag 15 december 2013 22:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ze hebben het programma van het eerste hulppakket succesvol afgerond en kunnen nu weer op eigen benen staan. Precies zoals van begin af aan de bedoeling is geweest.
Dat zijn landen die zelf goed gaan. roemenie en Bulgarije alleen al door hun enorme corruptie komen niet zo ver.quote:Op zondag 15 december 2013 22:23 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ja bij Bulgarije en Roemenië is wel Spanje en Italie populairder, omdat die landen cultureel meer overeenkomen o.i.d
Verder stond er ook nog dat misschien Roemenen en Bulgaren die zich momenteel in Italie en Spanje bevinden en geen werk kunnen vinden het in duitsland en nederland gaan proberen
Bij polen , tsjechie en Slowakije speelt dit niet
Waar heb je het over?quote:Op zondag 15 december 2013 22:23 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ah ja. Daarom weigeren ze nieuwe EU-wurgcontracten?
De EU wil juist dat alle landen aan hun infuus hangen; het is dé manier om ze onder de duim te houden.quote:Op zondag 15 december 2013 22:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Waar heb je het over?
Je doet nu alsof de EU hun een wurgcontract probeert op te dringen, maar dat is echt lariekoek. Dat Ierland het eerste hulppakket als wurgcontract heeft gezien en daarom keihard hun best heeft gedaan om weer op eigen benen te kunnen staan en geen tweede hulppakket nodig te hebben is juist positief en de bedoeling geweest. Niemand zit erop te wachten dat landen eindeloos aan het EU-infuus hangen. Ook de EU niet hoor.
Maar die Grieken en Portugezen zijn enorme klootzakken! Ze hebben het aan zichzelf te wijten, want ZIJ (driftig vingerwijzend) hebben op krediet geleefd!!1!1!1!!!quote:Op zondag 15 december 2013 22:32 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland en Portugal komen echt nooit meer van de Troijka af
Zo wordt het hier in het nieuws gebracht ja. Heb jij een betrouwbare bron dat Ierland tegen de wil van de EU in een tweede hulppakket heeft geweigerd?quote:Op zondag 15 december 2013 22:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De EU wil juist dat alle landen aan hun infuus hangen; het is dé manier om ze onder de duim te houden.
De EU had ze een nieuw pakket en contract aangeboden, wat de Ieren nu dus geweigerd hebben. Volgens jouw redenering zouden ze het niet aanbieden, want Ierland zou het niet nodig hebben?
Uberhaupt dat we geld van de Europese FED zouden moeten lenen tegen een door hen vastgestelde rente.quote:Op zondag 15 december 2013 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens sommige ieren krijgt ierland de crisis weer terug als de ECB de rente gaat verhogen
Was gisteren op tv.
Miss Escobar las het voor, in het Spaans. Heb dus geen linkje ofzo. Gezien de EUrrogantie verbaast me die Colombiaanse berichtgeving me niets.quote:Op zondag 15 december 2013 22:36 schreef Igen het volgende:
[..]
Zo wordt het hier in het nieuws gebracht ja. Heb jij een betrouwbare bron dat Ierland tegen de wil van de EU in een tweede hulppakket heeft geweigerd?
Ik denk dat de rest van de wereld sterker is dan de VS. Militair niet, maar ook de VS kunnen geen oorlog voeren met tegelijk Rusland, Brazilie, Turkije, China, Mexico, Indonesie, Zuid-Afrika, Korea, etc. etc.quote:Op zondag 15 december 2013 22:36 schreef arjan1112 het volgende:
Alles hangt gewoon af van de FED
Amerika heerscht over de hele wereld
Ze maken en breken economieën
Heel die opkomende markten enz hangt van geleend geld van westerse ( amerikaanse ) multinationals aan elkaar
Zodra de fed de rente gaat verhogen, stort de economie van Brazilie in elkaar bv.
Klinkt net zo objectief en betrouwbaar als wanneer onze media over Colombia berichten.quote:Op zondag 15 december 2013 22:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Miss Escobar las het voor, in het Spaans. Heb dus geen linkje ofzo. Gezien de EUrrogantie verbaast me die Colombiaanse berichtgeving me niets.
de Fed de ECB en de euro bestaan, je kan er wel over zeiken, maar daarmee houden ze niet op met bestaanquote:Op zondag 15 december 2013 22:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik denk dat de rest van de wereld sterker is dan de VS. Militair niet, maar ook de VS kunnen geen oorlog voeren met tegelijk Rusland, Brazilie, Turkije, China, Mexico, Indonesie, Zuid-Afrika, Korea, etc. etc.
De FED is een vloek. Het achternalopen van de Europese FED nog meer, zeker met alle kennis anno 2013.
Pro-EUmensen hebben dan ook ofwel baat bij hun houding ofwel trollen ofwel zijn serieus stekeblind. Dat laatste is in het informatietijdperk echt een schande. Oogkleppen op en heel hard lalalalala schreeuwen en ondertussen mensen die de EU afwijzen in de nazihoek(VOOR de EU had Griekenland geen nazipartij, nu hebben ze ~20%!) drukken.
Weg-met-ons in het kwadraat.
Dat is diep triest ja. Heeft wel wat weg van het effect van het Verdrag van Versailles.quote:Op zondag 15 december 2013 22:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ondertussen mensen die de EU afwijzen in de nazihoek(VOOR de EU had Griekenland geen nazipartij, nu hebben ze ~20%!) drukken.
Nee, want er was immers de no-bailout-clausule die deze hele ellende nou net had moeten voorkomen.quote:Op zondag 15 december 2013 23:04 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is toch gewoon het gevolg van het oprichten van de ECB
?
Dan is de vraag meer, waarom grepen de toezichthouders niet in toen de banken, verzekeraars en pensioenfondsen zich niet aan de no - bailout regels hielden?quote:Op zondag 15 december 2013 23:12 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, want er was immers de no-bailout-clausule die deze hele ellende nou net had moeten voorkomen.
Maar de financiële wereld deed net alsof de no-bailout-clausule niet bestond. Ze rekenden voor Griekenland en Duitsland zowat dezelfde rente, terwijl vanwege die clausule de risico's totaal verschillend waren. Eigenlijk hadden daarom onze banken en pensioenfondsen keihard failliet moeten gaan in 2008. Gegokt en verloren.
Maar ja, dat wilden onze politici niet op hun bordje krijgen ("too big to fail" enzo) en dus gingen ze zelf ook maar de no-bailout-clausule aan hun laars lappen door Griekenland etc. noodleningen te geven om zo de bankensector te redden.
Ze schonden de no-bailout-regel niet direct hè, maar ze rekenden alleen een veel te lage rente.quote:Op zondag 15 december 2013 23:17 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Dan is de vraag meer, waarom grepen de toezichthouders niet in toen de banken, verzekeraars en pensioenfondsen zich niet aan de no - bailout regels hielden?
Het is wel een goeie vraag waarom niemand dit (op tijd) serieus heeft genomen.quote:(..)
Any additional widening of yield differentials must be attributable to perceived differences in country-specific default risk, since this is the only remaining characteristic that can be used to distinguish securities issued by different EMU members. As Benjamin Friedman notes, the default risk premium arises as a consequence of the fact that “government obligations, [are] no longer guaranteed by the ability of individual borrowing countries to print the money in which their bonds are denominated” (2001: 2). [7] Thus, the fact that debts have to be repaid in a currency that member governments cannot create at will (i.e. euros) implies that “the previously remote possibility of default becomes a significant risk” (Copeland and Jones, 1999: 3).
Initially, Copeland and Jones (1999) found that markets were calculating the probability of default at a much lower level than might have been expected, suggesting that investors were not terribly worried about credit risk. [8] They offered two possible explanations for this. First, it was possible that market participants, subscribing to the media’s prognosis of “unhampered yield convergence among EMU members,” failed to realize that the potential for default had actually changed (ibid.: 5). Second, it was possible that traders were “well aware of the credit risks of Euro-denominated repayments” but decided not attach significant premiums to compensate for these risks, since it was unlikely that the EU would allow a member government to default (ibid.). [9]
(..)
[9] This implies that the Treaty’s no-bailout clause – the provision that neither the Community nor any member state shall be “liable for or assume the commitments of central governments, regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of any Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the joint execution of a specific project” (The Treaty on Monetary Union: Article 104b) – was not perceived as credible.
http://www.cfeps.org/pubs/wp/wp24.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |