abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134297166
oorspronkelijke OP van 3-voud
quote:
http://www.nu.nl/economie(...)-voldongen-feit.html

Nog 19 dagen. Dan is het zover. De grenzen open voor Bulgaren en Roemenen.
Ik wens de economie, met name de arbeidsmarkt en de reeds troosteloze werklozen, veel succes vanaf 2014. Je kunt het wel vergeten.

Welke ondernemer gaat voor jou het dubbele tot 5-voudige betalen als die Roemenen er zijn om die gaten goedkoop op te vullen? Hahahaha...
Maarrr... we kunnen nu wel meer knuffelen. En dat is ook wat waard.

En de rest van wat binnen komt, wat binnen een half jaar aan het welvaart-infuus duikt, zal voor nog meer werk zorgen voor Rutte en Samsom. Hoe gaan zie die enorme uitgaven (lees: tekorten) straks opvullen?

Prachtig hoe een blinde zelfverheven humane ideologie je land naar de knoppen kan helpen.
Ik knal 'm er even vast in zodat ik deze post over 1-2 jaar boven water kan halen met een "I told you so".

Niet mee eens? Pleur hieronder maar neer.
Game on!

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 15-12-2013 18:08:17 ]
I´m back.
  zondag 15 december 2013 @ 17:47:07 #2
381517 Zapata
held op sokken
pi_134297379
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
pi_134297393
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
Niks is goed genoeg voor de verwende lowlander.
  zondag 15 december 2013 @ 17:48:12 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_134297432
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
maar zelf zeker wel het dubbele verdienen met een beetje leiding geven :D
  zondag 15 december 2013 @ 17:52:11 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134297588
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
Dat je nu officieel Europa de schuld kan geven van je eigen falen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_134297627
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

En wie geen faal wil lijken RT't deze boodschap.
I´m back.
  Forum Admin zondag 15 december 2013 @ 19:17:22 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_134300637
quote:
Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_134300812
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoezo? Dat continent ligt er toch al een tijdje?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134300881
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134301003
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?
Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
I´m back.
pi_134301306
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.

Maar daar hebben EU-politici die met chauffeur van EP naar 3-sterrenrestaurant worden gereden niet zo'n boodschap aan. Ver van hun hemelbedshow.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_134301423
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.
dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
pi_134301478
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.

Maar daar hebben EU-politici die met chauffeur van EP naar 3-sterrenrestaurant worden gereden niet zo'n boodschap aan. Ver van hun hemelbedshow.
Nergens mee, dan met dit onderwerp wordt het adagium waarmee Oud_student ons al een klein decennium plaagt, duidelijker... weg met ons.
Wij huren twee Bulgaren in, die met een kaars rond ons huis rennen... toch een beetje kerstmis!
I´m back.
pi_134301646
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 19:33 schreef 2014 het volgende:

[..]

dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
Maar de Nederlanders zijn te lui daarvoor, en kunnen niet leven van 9 euro per uur...
I´m back.
pi_134301667
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
pi_134301678
quote:

[..]

Vandaar dat die post tegenwoordig maar in een willekeurige bus mikt.
pi_134301766
quote:

[..]

Lijkt me redelijk betaald voor de wel erg eenvoudige werkzaamheden.

Wat als Boris Zadeev en Radu Floranescu nu naast de kinderbijslag (voor kinderen in Roegarije??) ook wat leuke andere "sociale" bijdragen ontvangen en daarnaast de centra van grote steden onveilig maken (pakkans; een paar procent)?

Dáár gaat het namelijk om; de controle verliezen over je eigen grenzen en je eigen sociale stelsel waar jarenlang door hardwerkende burgers aan meebetaald is, dat wordt opgesoupeerd door Oost-Europeanen die dat binnen een paar weken dienen te krijgen van Brussel.

pi_134301776
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
pi_134301868
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doen de Nederlandse postbodes om het systeem te fistfucken, de luie fanten...
I´m back.
pi_134301942
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
En konden burgers, bedrijven én de staat erop rekenen dat de boodschap overkwam. Nu moet er achteraan gebeld, nagestuurd of moet er bezwaar gemaakt worden. Dat kost allemaal tijd en geld en is hartstikke inefficient, maar als het postbedrijf zelf maar wél efficient is in het geld verdienen, niet waar?
pi_134301984
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nee, vrouwen en pensionada's met een bijbaantje.
I´m back.
pi_134302012
Maar goed, het zijn allemaal Tokkie's dus.
I´m back.
pi_134302116
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
Zijn er geen hoogopgeleide Roegaren? :o
Zijn er geen criminele Roegaren?

De boodschap dat hoogopgeleiden zich geen zorgen zouden moeten maken, is volledig uit de lucht gegrepen.

Bovendien zijn verpleegsters misschien niet zo hoogopgeleid maar wel hard nodig. Ook de Nederlandse zorgverlenenden kunnen ten gunste van goedkopere of minder om hun arbeidsrechten "zeurende" Roegaren weggedrukt worden.

Het is onhoudbaar, door de bizar grote verschillen tussen arm en rijk binnen dezelfde EU.

En de mobiliteit van Oost-Europeanen is groter dan die van honkvaste Spanen en Portugezen, ook dat heeft de recente geschiedenis (2004-2013) wel bewezen.

pi_134302237
quote:
18s.gif Op zondag 15 december 2013 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dáár gaat het namelijk om; de controle verliezen over je eigen grenzen en je eigen sociale stelsel waar jarenlang door hardwerkende burgers aan meebetaald is, dat wordt opgesoupeerd door Oost-Europeanen die dat binnen een paar weken dienen te krijgen van Brussel.
Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.

Maar het wordt pas vanaf 2015 verplicht dat gemeenten dit van te voren door de IND laten checken. |:(
pi_134302431
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.

Maar het wordt pas vanaf 2015 verplicht dat gemeenten dit van te voren door de IND laten checken. |:(
:D

En jij denkt niet dat er schimmige bureautjes worden opgezet door iets slimmere Oost-Europeanen die dat soort zaken kunnen omzeilen?

De enorme hoeveelheid kinderbijslag die we (vaak voor nietbestaande kinderen!) doorsluizen aan een niet EU/Schengenland (!) toch niet vergeten? :o

pi_134302731
quote:
4s.gif Op zondag 15 december 2013 19:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:D

En jij denkt niet dat er schimmige bureautjes worden opgezet door iets slimmere Oost-Europeanen die dat soort zaken kunnen omzeilen?

De enorme hoeveelheid kinderbijslag die we (vaak voor nietbestaande kinderen!) doorsluizen aan een niet EU/Schengenland (!) toch niet vergeten? :o
Heb je het nieuws niet meegekregen deze week, dat Nederlanders zelf nog veel meer frauderen met de toeslagen?

Het hele systeem is verkeerd dat eerst geld wordt rondgestrooid en aan het eind van het jaar wordt gekeken wie misschien onterecht wat heeft gekregen en wie misschien met terugwerkende kracht illegaal hier heeft gewoond. Dat is de kat op het spek binden. Laten we eerst eens gewoon van te voren even gaan checken of iemand wel aan de voorwaarden voldoet.

Dat zal vast al een hoop schelen, en als het dan nog steeds niet genoeg is zien we dan wel weer.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2013 20:05:04 ]
pi_134302804
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:35 schreef Ryan3 het volgende:
Nergens mee, dan met dit onderwerp wordt het adagium waarmee Oud_student ons al een klein decennium plaagt, duidelijker... weg met ons.
Wij huren twee Bulgaren in, die met een kaars rond ons huis rennen... toch een beetje kerstmis!
Het weg-met-ons principe ligt hier wat genuanceerder, een kleine groep zullen van de nieuwe MOE landers profiteren, met name de werkgevers die afhankelijk zijn van goedkope arbeid.
Die profiteerden ook al van goedkope arbeid in de lage lonen landen, denk aan de kleding industrie.
Het verschil is dat Nederlanders, 1e en 2e generatie MOE landers en andere "gast" arbeiders worden verdrongen. De kosten komen voor rekening van belastingbetaler (WW, plus andere uitkeringen, plus gevolgen van criminaliteit, etc)
Het is dus weg-met-de-gewone-Nederlander.

Overigens is dit een verschijnsel dat als een soort domino effect door heel Europa trekt
In Polen worden de "vrijgekomen" banen graag door Oekrainers ingenomen. Een Pools salaris 3x een Oekrariens salaris (als je daar al een baan kunt krijgen).

In alle landen leidt dit tot toenemende vreemdelingen haat, onterecht of niet, het gebeurt
(denk aan het in brand gestoken busje in Schiedam)
Dank zij de zegeningen van de multiculti maatschappij zullen diverse bevolkingsgroepen elkaar gaan haten of erger, het is dus niet een blank tegen gekleurd/buitenlanders probleem.

Ik hoop dat het Europeese experiment snel ten einde is, zoniet dan voorzie ik heel veel ellende en toestanden die lijken op de jaren 30. Dan zullen de verantwoordelijken voor deze misdaden zich uiteindelijk moeten verantwoorden op het Tribunaal van Brussel
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_134302821
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Heb je het nieuws niet meegekregen deze week, dat Nederlanders zelf nog veel meer frauderen met de toeslagen?

Het hele systeem is verkeerd dat eerst geld wordt rondgestrooid en aan het eind van het jaar wordt gekeken wie misschien onterecht wat heeft gekregen en wie misschien met terugwerkende kracht illegaal hier heeft gewoond. Dat is de kat op het spek binden. Laten we eerst eens gewoon van te voren even gaan checken of iemand wel aan de voorwaarden voldoet.

Dat zal vast al een hoop schelen, en als het dan nog steeds niet genoeg is zien we dan wel weer.
Meer, dat heb ik niet opgepikt hoor...
I´m back.
pi_134302891
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:06 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Meer, dat heb ik niet opgepikt hoor...
Fraude "groter dan bulgarenfraude"

Alstublieft.
pi_134302898
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de Nederlanders zijn te lui daarvoor, en kunnen niet leven van 9 euro per uur...
je moest eens weten hoeveel mensen 9-11 euro krijgen wat denk je van winkelpersoneel.
pi_134302926
Nog iets; prostitutie. In Roemenie en Bulgarije (net als in Thailand en gebieden in Colombia) volkomen normaal. Die idiote Fransen denken werkelijk dat ze met hun antiprostitutiewetjes het hoerenlopen aan banden hebben gelegd? Dat er na 1-1-2014 geen enkele Roegaar een goedkoop appartementje huurt in Frankrijk en daar wat meisjes stalt waar ie in Frankrijk ongeveer 10 keer zoveel aan verdient als in Bulgamenië?

De oeverloze domheid en slaafsheid van de "nationale" parlementen (die dus geen reedt meer te zeggen hebben over hun eigen grenzen!?) gaat Europa nog verder uithollen en opbreken.

De Kunsthal Rotterdam zal wel veel extra bezoekers trekken, dat dan weer wel.

pi_134302957
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het weg-met-ons principe ligt hier wat genuanceerder, een kleine groep zullen van de nieuwe MOE landers profiteren, met name de werkgevers die afhankelijk zijn van goedkope arbeid.
Die profiteerden ook al van goedkope arbeid in de lage lonen landen, denk aan de kleding industrie.
Het verschil is dat Nederlanders, 1e en 2e generatie MOE landers en andere "gast" arbeiders worden verdrongen. De kosten komen voor rekening van belastingbetaler (WW, plus andere uitkeringen, plus gevolgen van criminaliteit, etc)
Het is dus weg-met-de-gewone-Nederlander.

Overigens is dit een verschijnsel dat als een soort domino effect door heel Europa trekt
In Polen worden de "vrijgekomen" banen graag door Oekrainers ingenomen. Een Pools salaris 3x een Oekrariens salaris (als je daar al een baan kunt krijgen).

In alle landen leidt dit tot toenemende vreemdelingen haat, onterecht of niet, het gebeurt
(denk aan het in brand gestoken busje in Schiedam)
Dank zij de zegeningen van de multiculti maatschappij zullen diverse bevolkingsgroepen elkaar gaan haten of erger, het is dus niet een blank tegen gekleurd/buitenlanders probleem.

Ik hoop dat het Europeese experiment snel ten einde is, zoniet dan voorzie ik heel veel ellende en toestanden die lijken op de jaren 30. Dan zullen de verantwoordelijken voor deze misdaden zich uiteindelijk moeten verantwoorden op het Tribunaal van Brussel
Ja, je hebt wrs gelijk idd.
Zeg ik nu hè, anno 2013, begrijp ik dat weg met ons principe ineens.
Maar vooral door de commentaren van sommige lutser-users.
Het lijkt heel stoer te zijn om gewoon te zeggen, laat maar komen.
Hoe meer, hoe beter, ik ben toch hoogopgeleid, laagopgeleiden zijn Tokkies die het aan zichzelf te danken hebben dat ze werkloos zijn... in deze crisis...
I´m back.
pi_134303008
quote:
Het verschil is wel dat Nederlanders aangepakt kunnen worden door justitie.
En teveel betaalde toeslagen moet je gewoon weer teug betalen, tenzij je vlucht naar Roemenie
Exaudi orationem meam
pi_134303041
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:10 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Het verschil is wel dat Nederlanders aangepakt kunnen worden door justitie.
En teveel betaalde toeslagen moet je gewoon weer teug betalen, tenzij je vlucht naar Roemenie
Daar heeft het justitieel apparaat toch helemaal geen capaciteit voor jôh.
pi_134303126
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Daar heeft het justitieel apparaat toch helemaal geen capaciteit voor jôh.
Op de A27 wordt door justitie 1 miljoen per dag opgehaald, laat de acceptgiromachine maar draaien :)
Exaudi orationem meam
  zondag 15 december 2013 @ 20:14:08 #36
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134303157
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

Haha, Ryan3 heeft een krasje in zijn burgerlijke carrière opgelopen, ziet zichzelf ouder worden en nou wordt ie bang. Gaat ie al die rechtse lulkoek ineens vriendelijk goedpraten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_134303171
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het lijkt heel stoer te zijn om gewoon te zeggen, laat maar komen.
Hoe meer, hoe beter, ik ben toch hoogopgeleid, laagopgeleiden zijn Tokkies die het aan zichzelf te danken hebben dat ze werkloos zijn... in deze crisis...
Dat is een asociale gedachtegang ja.

Maar als je naar de laatste PISA-studie kijkt - waarom presteren de slechtste Nederlandse leerlingen nog slechter dan de slechtste Poolse leerlingen? Kunnen wij met onze rijkdom geen onderwijs op poten zetten dat de zwakkeren in de samenleving een opleidingsniveau geeft waarmee ze mee kunnen komen in de wereld? Dat is toch te triest voor woorden. Maar het is noch hun eigen schuld, noch de schuld van de EU.
pi_134303190
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Je signaleert een probleem dat echt niet kleiner wordt met oncontroleerbaar (en daar gaat het om) open grenzen.

En dat volgens 1 nieuwsbericht Nederlanders meer frauderen dan Bulgaren (absoluut, relatief, is de taalvaardigheid en kennis van de Nederlandse wetjes meegenomen in het overzicht?) is uiteraard geen enkel argument tegen het probleem dat je nu de deur openzet naar nog meer fraude.

Al die toeslagen en heffingskortingen afschaffen, vlaktaks invoeren en klaar. Je hebt helemaal gelijk dat het zinloos strijkstokkerig rondpompen van geld alleen maar meer problemen veroorzaakt.

Plus de oncontroleerbare instroom van mensen die buiten de steden echt in schrijnende armoede leven. Geen stromend water, geen asfalt, kinderen die zonder schoenen over straat lopen.

Het is volslagen idioot. Met name de totale afwezigheid van protest; alle nationale parlementen slikken dit gewoon.

pi_134303271
Straks heeft iedere laagopgeleide autochtoon een uitkering van 1900 euro incl toeslagen enz

en het werk word gedaan door oost Europeanen en afrikanen tegen 1100 euro bruto

net zoals in engeland

weheheheh
pi_134303311
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Haha, Ryan3 heeft een krasje in zijn burgerlijke carrière opgelopen, ziet zichzelf ouder worden en nou wordt ie bang. Gaat ie al die rechtse lulkoek ineens vriendelijk goedpraten.
Er is niets "rechts" aan verzet tegen oncontroleerbaar open grenzen. Sterker; als je rechts definieert als VVD-rechts, kun je het zelfs "links" noemen.

pi_134303332
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 20:15 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je signaleert een probleem dat echt niet kleiner wordt met oncontroleerbaar (en daar gaat het om) open grenzen.

En dat volgens 1 nieuwsbericht Nederlanders meer frauderen dan Bulgaren (absoluut, relatief, is de taalvaardigheid en kennis van de Nederlandse wetjes meegenomen in het overzicht?) is uiteraard geen enkel argument tegen het probleem dat je nu de deur openzet naar nog meer fraude.

Al die toeslagen en heffingskortingen afschaffen, vlaktaks invoeren en klaar. Je hebt helemaal gelijk dat het zinloos strijkstokkerig rondpompen van geld alleen maar meer problemen veroorzaakt.
Maar dan hebben al die ambtenaren die de koopkrachtplaatjes (van honderdduizend heffingskortingen en subsidies die netto ongeveer precies een vlaktaks opleveren) niet meer nodig en die worden dan werkloos. :'(
:P
quote:
Plus de oncontroleerbare instroom van mensen die buiten de steden echt in schrijnende armoede leven. Geen stromend water, geen asfalt, kinderen die zonder schoenen over straat lopen.

Het is volslagen idioot. Met name de totale afwezigheid van protest; alle nationale parlementen slikken dit gewoon.
Roemenië en Bulgarije hadden niet bij de EU gemoeten. Ze voldeden ook helemaal niet aan de voorwaarden en door hun toetreding is ook de stok achter de deur weggegeven om ze aan te sporen de situatie te verbeteren. Dom dom dom. Maar ja, het kwaad is nu al geschied.
pi_134303352
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Ringo het volgende:

[..]

Joh ik werd 12 jaar geleden ook al ouder, wat bedoel je nou precies?
I´m back.
pi_134303408
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat is een asociale gedachtegang ja.

Maar als je naar de laatste PISA-studie kijkt - waarom presteren de slechtste Nederlandse leerlingen nog slechter dan de slechtste Poolse leerlingen? Kunnen wij met onze rijkdom geen onderwijs op poten zetten dat de zwakkeren in de samenleving een opleidingsniveau geeft waarmee ze mee kunnen komen in de wereld? Dat is toch te triest voor woorden. Maar het is noch hun eigen schuld, noch de schuld van de EU.
Klopt, we gaan een beetje de Amerikaanse richting op, onderklassen fatsoenlijk onderwijs geven, zodat ze verder kunnen komen is er niet meer bij...
I´m back.
pi_134303547
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar dan hebben al die ambtenaren die de koopkrachtplaatjes (van honderdduizend heffingskortingen en subsidies die netto ongeveer precies een vlaktaks opleveren) niet meer nodig en die worden dan werkloos. :'(
:P
Exact. Men zou es echt werk moeten gaan doen. Laat al die ambtenaren kinderen met leerproblemen bijles geven, zou al een hoop nuttig werk opleveren in Nederland...

quote:
Roemenië en Bulgarije hadden niet bij de EU gemoeten. Ze voldeden ook helemaal niet aan de voorwaarden en door hun toetreding is ook de stok achter de deur weggegeven om ze aan te sporen de situatie te verbeteren. Dom dom dom. Maar ja, het kwaad is nu al geschied.
dat lijkt me nogal apathisch fatalistisch. Roegarije kwam in 2007 bij de EU en in 2014 bij Schengen.

Dan zeg je met 24 Europese BuZaministers; leuk plan, maar dat doen we dus niet, trap ons maar uit de EU als je hiermee doorgaat.

Maar nee, dat doet men niet. :')

pi_134303746
Montenegro en Macedonie zijn next, daarna Servie vervolgens Oekraine , Moldavie , Albanie, Bosnie en Turkije

Daarna een navo invasie in wit rusland

en uiteindelijk word Rusland lid van de eu
pi_134303903
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:26 schreef arjan1112 het volgende:
Montenegro en Macedonie zijn next, daarna Servie vervolgens Oekraine , Moldavie , Albanie, Bosnie en Turkije

Kroatie eerst. Het weinige wat ik ervan gezien heb staat het sowieso op een hoger niveau dan Roegarije.

Turkije en Rusland hebben geen belang bij de EU (net als de huidige 27 leden trouwens), wees daar maar niet bang voor.

Ik hoop eigenlijk dat op 23 mei 2014 de EU al in elkaar gedonderd is.

pi_134303913
quote:

Volgens mij eerst Servië en Albanië.
De EU-parlementariërs juichen daarover iig.
I´m back.
pi_134304030
Kroatië is al lid.

Macedonie is verder dan Servie
  zondag 15 december 2013 @ 20:32:18 #49
381517 Zapata
held op sokken
pi_134304112
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

ja hehe, ze krijgen omgerekend ook 5-10 keer zoveel loon.
pi_134304379
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:32 schreef Zapata het volgende:

[..]

ja hehe, ze krijgen omgerekend ook 5-10 keer zoveel loon.
Dat telt niet hè, want hier verdienen ze het minimumloon.
I´m back.
pi_134304425
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:31 schreef arjan1112 het volgende:
Kroatië is al lid.

Macedonie is verder dan Servie
Dus eerst de Serviërs en Albanezen...
I´m back.
pi_134304474
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat telt wel.
Als jij voor hetzelfde werk 5x zoveel kan kopen dan is er toch echt een verschil :')
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_134304791
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 20:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat telt wel.
Als jij voor hetzelfde werk 5x zoveel kan kopen dan is er toch echt een verschil :')
Dan ga ik naar Marokko idd.
I´m back.
pi_134304858
In oost Europa zitten ze om Nederlanders te springen, voor een leidinggevende functie kan je 1000 euro verdienen, maar alles kost daar maar de helft, dus 2000 hier.
pi_134304925
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:43 schreef arjan1112 het volgende:
In oost Europa zitten ze om Nederlanders te springen, voor een leidinggevende functie kan je 1000 euro verdienen, maar alles kost daar maar de helft, dus 2000 hier.
Ja, daar komen we niet voor uit ons bed hè, 2000 euro...
I´m back.
pi_134304958
quote:

Rusland zal nooit bij de eu gaan.
Die houden de eer aan zich zelf.
Bats boem lucht dicht
pi_134304979
Spanjaarden gaan voor 400 euro in Marokko werken ja, want in Spanje krijg je alleen een uitkering als je 40 jaar bent en een gezin hebt o.i.d
pi_134305001
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:45 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Ik denk van wel.
pi_134305053
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:45 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dan zijn ze dom, kunnen heel EU leegzuigen, die lui...
I´m back.
pi_134305093
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 20:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat telt wel.
Allemaal landen waar het geld van Nederland naar toe gaat.
Maakt toch niet uit, wij bezuinigingen wel 8 miljard in 2015.
Bats boem lucht dicht
pi_134305142
Nederland moet gewoon z.s.m beginnen met de aanleg van de markermeer.

Dan daalt de netto bijdrage aan de eu naar 0
pi_134305221
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef arjan1112 het volgende:

Nederland moet niets...
I´m back.
pi_134305263
Nou als je niet wil betalen is het wel een goeie optie
pi_134306287
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:48 schreef arjan1112 het volgende:

kunnen mooi die werklozen uitgraven, deden ze in de vorige eeuw ook
pi_134306373
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:50 schreef arjan1112 het volgende:
Nou als je niet wil betalen is het wel een goeie optie
Eitherway buddy.
I´m back.
pi_134306455
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:04 schreef 2014 het volgende:

[..]

kunnen mooi die werklozen uitgraven, deden ze in de vorige eeuw ook
Ja, op radio1 was er in de ochtend uren zo'n docu idd... maar toen waren de Nederlanders nog niet lui hè... nu wel...
I´m back.
pi_134306876
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, op radio1 was er in de ochtend uren zo'n docu idd... maar toen waren de Nederlanders nog niet lui hè... nu wel...
Ga je nu alle Nederlanders over 1 kam scheren?
Of ben je zelf zo lui?
Bats boem lucht dicht
pi_134307161
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Of ben je zelf zo lui?
werklozen mogen best een bijdrage leveren.
pi_134307248
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:17 schreef 2014 het volgende:

[..]

werklozen mogen best een bijdrage leveren.
Vind ik ook.
Maar ze zijn niet allemaal lui.
Bats boem lucht dicht
pi_134307282
a.s donderdag 18 December en volgende week dinsdag 24ste een gesprek bij UWV. :'(

Klote Nederlandse arbeidsmarkt :r
pi_134307341
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Nee zeker niet.
pi_134307348
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:13 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Of ben je zelf zo lui?
Uiteraard ben ik lui hee. O-) .
I´m back.
pi_134307376
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Vind ik ook.
Nee, hoogopgeleiden niet idd, duh...
I´m back.
pi_134307385
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
a.s donderdag 18 December en volgende week dinsdag 24ste een gesprek bij UWV. :'(

Krijg je ontslag?
pi_134307403
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef 2014 het volgende:

[..]

Krijg je ontslag?
nee,juist andersom :')
pi_134307459
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

Dat is kut voor je.
Het zal wel alleen bij een gesprek blijven.
Bats boem lucht dicht
pi_134307476
quote:

Ja, het zijn net kinderen daar bij het UWV, hoorde ik van een uitzendkracht bij ons, je moet ze maar te vriend houden, want als je een beetje kritisch bent korten ze je, omdat het kan...
I´m back.
pi_134307551
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:21 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Dat is kut voor je.
Het zal wel alleen bij een gesprek blijven.
Waarschijnlijk :+

quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:21 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, het zijn net kinderen daar bij het UWV, hoorde ik van een uitzendkracht bij ons, je moet ze maar te vriend houden, want als je een beetje kritisch bent korten ze je, omdat het kan...
Heb ik 8 maanden terug(half april) nog gezeik mee gekeregen,maar niet gekort _O-
pi_134307617
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:20 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

nee,juist andersom :')
Je gaat toch niet werken? (2014belt telegraaf)
pi_134307670
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:23 schreef 2014 het volgende:

[..]

Je gaat toch niet werken? (2014belt telegraaf)
Jawel,want Wajong(sinds februari 2010) ;(

Ik haat uitkeringen :r
pi_134307711
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Waarschijnlijk :+

[..]

Heb ik 8 maanden terug(half april) nog gezeik mee gekeregen,maar niet gekort _O-
Heb jij even mazzel, die uitzendkracht zei dat het allemaal vrij willekeurig gaat, is ook een kwestie van bezuinigen bij het UWV naar het schijnt... als je veel kort, krijg je een bonus...
I´m back.
pi_134307793
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb jij even mazzel, die uitzendkracht zei dat het allemaal vrij willekeurig gaat, is ook een kwestie van bezuinigen bij het UWV naar het schijnt... als je veel kort, krijg je een bonus...
Bedoel je soms tegemoetkoming?? :P
pi_134307970
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Bedoel je soms tegemoetkoming?? :P
Uiteraard, bonussen krijgen alleen bankiers, UWV-medewerkers die kunnen korten krijgen een tegemoetkoming... :D.
I´m back.
pi_134308008
Korten op luie laagopgeleide Nederlanders, Ringo.
I´m back.
pi_134308604
quote:
Ze verdienen ongeveer 10x het minimumloon van hun eigen land. Als de Nederlander 10x het minimumloon zou verdienen, zou de Nederlander ook keihard werken.

Heerlijk dat appels met peren vergelijken :D
pi_134308679
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
De hoger opgeleide heeft dan wel weer last van de overmatige criminaliteit van onze Oost-Europese vrienden.
pi_134308743
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze verdienen ongeveer 10x het minimumloon van hun eigen land. Als de Nederlander 10x het minimumloon zou verdienen, zou de Nederlander ook keihard werken.

Het minimumloon van twee landen vergelijken is ook appels met peren vergelijken.
  zondag 15 december 2013 @ 21:47:25 #88
381517 Zapata
held op sokken
pi_134308821
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:36 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het Nederlands minimumloon ja.
pi_134309050
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Het minimumloon van twee landen vergelijken is ook appels met peren vergelijken.
De koopkracht echter niet; verdien je in Bulgarije 159 euro per maand met hard en ARBO-loos werk, kan je x producten in Bulgarije kopen.

Ga je voor 10 keer dat minimumloon in Luxemburg werken, rijd je eens per maand terug naar huis, kan je dus ineens 10x producten kopen in Bulgarije.

En dit zijn alleen de normale, hardwerkende mensen.

Daarnaast heb je ook enorm veel criminelen en profiteurs die komen.

Dat Brusselse Elitemannetjes er niet over (willen) nadenken, is tot daaraan toe. Dat mensen die vol in de maatschappij staan, dat niet willen of kunnen, is stuitend. De apathie ook.

Hoor net dat Ierland het "hulp"pakket van de EU geweigerd heeft. Hulde, dat het de ineenstorting moge bespoedigen.

pi_134309168
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:45 schreef Igen het volgende:

[..]

Een Bulgaar die hier werkt, het minimale uitgeeft en derest van zijn spaargeld in Bulgarije uitgeeft heeft meer koopkracht dan de Nederlander die hetzelfde loon verdient maar alles in Nederland moet uitgeven.

Logisch dat de Bulgaar bereid is harder te werken.
pi_134309205
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De koopkracht echter niet; verdien je in Bulgarije 159 euro per maand met hard en ARBO-loos werk, kan je x producten in Bulgarije kopen.

Ga je voor 10 keer dat minimumloon in Luxemburg werken, rijd je eens per maand terug naar huis, kan je dus ineens 10x producten kopen in Bulgarije.

Dat Brusselse Elitemannetjes er niet over (willen) nadenken, is tot daaraan toe. Dat mensen die vol in de maatschappij staan, dat niet willen of kunnen, is stuitend. De apathie ook.

Hoor net dat Ierland het "hulp"pakket van de EU geweigerd heeft. Hulde, dat het de ineenstorting moge bespoedigen.
Je moet ook eten en huur betalen in het land waar je werkt

Dus het is niet 10 keer maar 3 keer o.i.d
pi_134309485
quote:

Er zijn dus wel landen die aan HUN volk denken.
Bats boem lucht dicht
pi_134309499
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:55 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Je moet ook eten en huur betalen in het land waar je werkt

Dus het is niet 10 keer maar 3 keer o.i.d
Jij weet meer van de "Polenhotels" dan ik. Die gasten betalen zich blauw??

Wie in Bulgarije met minimumloon een huisje heeft, slaapt net zo lief in een beter maar toch afgeragd pand in Luik voor een euro of 100 per maand. Eten doen ze goedkoop en een fles wodka kost in Duitsland 5 euro in de supermarkt.

Ben je wel es op het platteland in Roemenie of Bulgarije geweest?

pi_134309566
Nee
pi_134309568
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:01 schreef fokky100 het volgende:

[..]

Er zijn dus wel landen die aan HUN volk denken.
Exact.

pi_134309604
quote:

[..]

Nee, ze hebben het programma van het eerste hulppakket succesvol afgerond en kunnen nu weer op eigen benen staan. Precies zoals van begin af aan de bedoeling is geweest.
pi_134309641
quote:

[..]

Ierland heeft de europese hulp niet meer nodig, ze gaan nu zelf weer geld lenen..

Dat heeft niets met ineenstorting te maken

Het gaat gewoon wat beter daar.
pi_134309740
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 21:42 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

10x zozo laat mij een ding vertellen en hou eens op met die indianen verhalen.
Thuis krijgen ze 3 euro en hier 7 euro netto incl woning en verzekeringen
Ken er een die 3 jaar heeft gewerkt en zijn appartement van 27.000 euro heeft betaalt
pi_134309810
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:02 schreef arjan1112 het volgende:
Nee
Die landen staan op het niveau van Colombia, Thailand, Mexico, dat soort landen. Prima landen, daar niet van. Maar een middenklassehuis in die landen is ongeveer wat je als student met het kleinste budget krijgt.

Het leefniveau van die landen is zo extreem slechter en de verschillen zo groot, in combinatie met de mobiliteit van de Oost-Europeanen, de gestegen gas- en electriciteitsprijzen in Bulgarije (die al absurd zijn), etc. Etc.

Een normaal land zou daarnaast zelf ook nog verbeteren en dus "zouden er niet zoveel mensen komen".

Echter, op de corruptielijsten staan Roemenie en vooral Bulgarije nog ónder het "corrupte" Colombia.

Het is volslagen waanzin, echt.

pi_134310147
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:05 schreef 2014 het volgende:

[..]

10x zozo laat mij een ding vertellen en hou eens op met die indianen verhalen.
Thuis krijgen ze 3 euro en hier 7 euro netto incl woning en verzekeringen
Ken er een die 3 jaar heeft gewerkt en zijn appartement van 27.000 euro heeft betaalt
In het ad van zaterdag een roemeen met een uitkering van 100 euro 34 jaar had op zijn 22ste 2 jaar in Italie gewerkt, kocht toen voor 8000!! euro een appartement in Roemenië en ging samenwonen, toen ging zijn vriendin van hem af en werd ie ontslagen.. nu wil ie naar Nederland 1200 euro verdienen met tomaten plukken
pi_134310341
Een keer op vakantie geweest naar Bulgarije, de tering zeg, buiten de toeristengebieden is het gewoon half Afrika zo leven ze.

Die gasten komen straks echt massaal naar West-Europa he, zelfs in zo'n polen/bulgarenhotel is het beter wonen dan daar.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_134310426
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:13 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

In het ad van zaterdag een roemeen met een uitkering van 100 euro 34 jaar had op zijn 22ste 2 jaar in Italie gewerkt, kocht toen voor 8000!! euro een appartement in Roemenië en ging samenwonen, toen ging zijn vriendin van hem af en werd ie ontslagen.. nu wil ie naar Nederland 1200 euro verdienen met tomaten plukken
Dank je arjan. Dit is slechts 1 voorbeeld. Maar volledig irrelevant voor de "we kunnen niet zonder de EU" en "Nederlanders zijn lui, daarom komen de Roegaren"-bullshitters.

Er zullen er hooguit 10.000 per jaar komen. Waar hebben we die sprookjes eerder gehoord? :')

pi_134310604
Nou ja bij Bulgarije en Roemenië is wel Spanje en Italie populairder, omdat die landen cultureel meer overeenkomen o.i.d

Verder stond er ook nog dat misschien Roemenen en Bulgaren die zich momenteel in Italie en Spanje bevinden en geen werk kunnen vinden het in duitsland en nederland gaan proberen

Bij polen , tsjechie en Slowakije speelt dit niet
pi_134310617
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:02 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ze hebben het programma van het eerste hulppakket succesvol afgerond en kunnen nu weer op eigen benen staan. Precies zoals van begin af aan de bedoeling is geweest.
Ah ja. Daarom weigeren ze nieuwe EU-wurgcontracten?

De Keltische tijger van weleer, waar in een land met slechts 4,5 miljoen mensen jaarlijks 90.000(!) vertrekken? De meerderheid van de jongeren tussen 16-24 wil snel weg.

Maar dankzij dit genereuze hulptraject van de EU loopt alles nu op rolletjes en lijdt Ierland totaal niet onder de handel met een relatief goedkope Pond.

Het is alsof ik de Animal Farm-brigade in Brussel hoor balken en knorren.

pi_134310697
Ierland was vanaf het begin al een geval apart, omdat Noorwegen en Het VK ze ook al leningen hadden verschaft, bij portugal en griekenland had je dat niet.
pi_134310783
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:23 schreef arjan1112 het volgende:
Nou ja bij Bulgarije en Roemenië is wel Spanje en Italie populairder, omdat die landen cultureel meer overeenkomen o.i.d

Verder stond er ook nog dat misschien Roemenen en Bulgaren die zich momenteel in Italie en Spanje bevinden en geen werk kunnen vinden het in duitsland en nederland gaan proberen

Bij polen , tsjechie en Slowakije speelt dit niet
Dat zijn landen die zelf goed gaan. roemenie en Bulgarije alleen al door hun enorme corruptie komen niet zo ver.

Roemenen en Bulgaren gaan echt niet naar Spanje en Italie omdat die landen op het oostblok lijken, geenszins. Voor Roemenen de taal natuurlijk, maar over het algemeen is het omdat de landbouw in die landen veel groter en toegankelijker is voor buitenlanders.

Niet veel Franse kaasboertjes zullen hun handel aan Radu en Boris geven. Spaanse tomatenboeren zijn wat minder kritisch (eerst latino's -die massaal teruggaan nu!- en Marokkanen, nu dan maar Bulgaren).

pi_134310857
OMG, wat is die Arjan pro eu. :r
Bats boem lucht dicht
pi_134310912
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:23 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ah ja. Daarom weigeren ze nieuwe EU-wurgcontracten?
Waar heb je het over?

Je doet nu alsof de EU hun een wurgcontract probeert op te dringen, maar dat is echt lariekoek. Dat Ierland het eerste hulppakket als wurgcontract heeft gezien en daarom keihard hun best heeft gedaan om weer op eigen benen te kunnen staan en geen tweede hulppakket nodig te hebben is juist positief en de bedoeling geweest. Niemand zit erop te wachten dat landen eindeloos aan het EU-infuus hangen. Ook de EU niet hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2013 22:30:28 ]
pi_134310967
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:28 schreef fokky100 het volgende:
OMG, wat is die Arjan pro eu. :r
Hoe kom je daar bij?
pi_134311007
Griekenland en Portugal komen echt nooit meer van de Troijka af
pi_134311052
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Waar heb je het over?

Je doet nu alsof de EU hun een wurgcontract probeert op te dringen, maar dat is echt lariekoek. Dat Ierland het eerste hulppakket als wurgcontract heeft gezien en daarom keihard hun best heeft gedaan om weer op eigen benen te kunnen staan en geen tweede hulppakket nodig te hebben is juist positief en de bedoeling geweest. Niemand zit erop te wachten dat landen eindeloos aan het EU-infuus hangen. Ook de EU niet hoor.
De EU wil juist dat alle landen aan hun infuus hangen; het is dé manier om ze onder de duim te houden.

De EU had ze een nieuw pakket en contract aangeboden, wat de Ieren nu dus geweigerd hebben. Volgens jouw redenering zouden ze het niet aanbieden, want Ierland zou het niet nodig hebben? :D

pi_134311124
Volgens sommige ieren krijgt ierland de crisis weer terug als de ECB de rente gaat verhogen

Was gisteren op tv.
pi_134311171
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:32 schreef arjan1112 het volgende:
Griekenland en Portugal komen echt nooit meer van de Troijka af
Maar die Grieken en Portugezen zijn enorme klootzakken! Ze hebben het aan zichzelf te wijten, want ZIJ (driftig vingerwijzend) hebben op krediet geleefd!!1!1!1!!!

:')

En dat hoor je dan uit de monden van mensen met meer dan 3 hersencellen. Stuitend.

pi_134311191
Alles hangt gewoon af van de FED

Amerika heerscht over de hele wereld

Ze maken en breken economieën

Heel die opkomende markten enz hangt van geleend geld van westerse ( amerikaanse ) multinationals aan elkaar

Zodra de fed de rente gaat verhogen, stort de economie van Brazilie in elkaar bv.
pi_134311193
quote:
18s.gif Op zondag 15 december 2013 22:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De EU wil juist dat alle landen aan hun infuus hangen; het is dé manier om ze onder de duim te houden.

De EU had ze een nieuw pakket en contract aangeboden, wat de Ieren nu dus geweigerd hebben. Volgens jouw redenering zouden ze het niet aanbieden, want Ierland zou het niet nodig hebben? :D
Zo wordt het hier in het nieuws gebracht ja. Heb jij een betrouwbare bron dat Ierland tegen de wil van de EU in een tweede hulppakket heeft geweigerd?
pi_134311246
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:35 schreef arjan1112 het volgende:
Volgens sommige ieren krijgt ierland de crisis weer terug als de ECB de rente gaat verhogen

Was gisteren op tv.
Uberhaupt dat we geld van de Europese FED zouden moeten lenen tegen een door hen vastgestelde rente. :')

De nationale bank van Ierland draaide prima, gedurende honderden jaren. Maar nee; "we kunnen niet zonder de EU!!1!1!!!!1!" :N

pi_134311301
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:36 schreef Igen het volgende:

[..]

Zo wordt het hier in het nieuws gebracht ja. Heb jij een betrouwbare bron dat Ierland tegen de wil van de EU in een tweede hulppakket heeft geweigerd?
Miss Escobar las het voor, in het Spaans. Heb dus geen linkje ofzo. Gezien de EUrrogantie verbaast me die Colombiaanse berichtgeving me niets.

pi_134311518
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 22:36 schreef arjan1112 het volgende:
Alles hangt gewoon af van de FED

Amerika heerscht over de hele wereld

Ze maken en breken economieën

Heel die opkomende markten enz hangt van geleend geld van westerse ( amerikaanse ) multinationals aan elkaar

Zodra de fed de rente gaat verhogen, stort de economie van Brazilie in elkaar bv.
Ik denk dat de rest van de wereld sterker is dan de VS. Militair niet, maar ook de VS kunnen geen oorlog voeren met tegelijk Rusland, Brazilie, Turkije, China, Mexico, Indonesie, Zuid-Afrika, Korea, etc. etc.

De FED is een vloek. Het achternalopen van de Europese FED nog meer, zeker met alle kennis anno 2013.

Pro-EUmensen hebben dan ook ofwel baat bij hun houding ofwel trollen ofwel zijn serieus stekeblind. Dat laatste is in het informatietijdperk echt een schande. Oogkleppen op en heel hard lalalalala schreeuwen en ondertussen mensen die de EU afwijzen in de nazihoek :? (VOOR de EU had Griekenland geen nazipartij, nu hebben ze ~20%!) drukken.

Weg-met-ons in het kwadraat.

pi_134311678
quote:
12s.gif Op zondag 15 december 2013 22:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Miss Escobar las het voor, in het Spaans. Heb dus geen linkje ofzo. Gezien de EUrrogantie verbaast me die Colombiaanse berichtgeving me niets.
Klinkt net zo objectief en betrouwbaar als wanneer onze media over Colombia berichten. ;)
pi_134311924
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat de rest van de wereld sterker is dan de VS. Militair niet, maar ook de VS kunnen geen oorlog voeren met tegelijk Rusland, Brazilie, Turkije, China, Mexico, Indonesie, Zuid-Afrika, Korea, etc. etc.

De FED is een vloek. Het achternalopen van de Europese FED nog meer, zeker met alle kennis anno 2013.

Pro-EUmensen hebben dan ook ofwel baat bij hun houding ofwel trollen ofwel zijn serieus stekeblind. Dat laatste is in het informatietijdperk echt een schande. Oogkleppen op en heel hard lalalalala schreeuwen en ondertussen mensen die de EU afwijzen in de nazihoek :? (VOOR de EU had Griekenland geen nazipartij, nu hebben ze ~20%!) drukken.

Weg-met-ons in het kwadraat.
de Fed de ECB en de euro bestaan, je kan er wel over zeiken, maar daarmee houden ze niet op met bestaan

zo kijk ik er tegenaan

Farage bv is een beste kerel hoor, vooral zijn standpunt over roken!!

Maar wat hij allemaal zegt komt helemaal niet uit, zo zou heel zuid Europa failliet gaan enz

Mja..
pi_134312270
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 22:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ondertussen mensen die de EU afwijzen in de nazihoek :? (VOOR de EU had Griekenland geen nazipartij, nu hebben ze ~20%!) drukken.
Dat is diep triest ja. Heeft wel wat weg van het effect van het Verdrag van Versailles.

Maar goed, wat is het effect als je de boel laat klappen? De Grieken hebben een primair handelstekort en hun schulden zijn onze tegoeden, dus als ze failliet gaan dan zijn daar de schappen leeg en komt bij ons een fors bedrag bij de staatsschuld op. Dat is óók een lose-lose-situatie.

Het meest jammere aan het verhaal is nog wel dat je zo weinig hoort over de bankiers hier, die destijds veel te goedkoop ons geld hebben uitgeleend en zo de hele ellende hebben veroorzaakt.
pi_134312346
Dat is toch gewoon het gevolg van het oprichten van de ECB

?
pi_134312728
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:04 schreef arjan1112 het volgende:
Dat is toch gewoon het gevolg van het oprichten van de ECB

?
Nee, want er was immers de no-bailout-clausule die deze hele ellende nou net had moeten voorkomen.

Maar de financiële wereld deed net alsof de no-bailout-clausule niet bestond. Ze rekenden voor Griekenland en Duitsland zowat dezelfde rente, terwijl vanwege die clausule de risico's totaal verschillend waren. Eigenlijk hadden daarom onze banken en pensioenfondsen keihard failliet moeten gaan in 2008. Gegokt en verloren.

Maar ja, dat wilden onze politici niet op hun bordje krijgen ("too big to fail" enzo) en dus gingen ze zelf ook maar de no-bailout-clausule aan hun laars lappen door Griekenland etc. noodleningen te geven om zo de bankensector te redden.
pi_134312959
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, want er was immers de no-bailout-clausule die deze hele ellende nou net had moeten voorkomen.

Maar de financiële wereld deed net alsof de no-bailout-clausule niet bestond. Ze rekenden voor Griekenland en Duitsland zowat dezelfde rente, terwijl vanwege die clausule de risico's totaal verschillend waren. Eigenlijk hadden daarom onze banken en pensioenfondsen keihard failliet moeten gaan in 2008. Gegokt en verloren.

Maar ja, dat wilden onze politici niet op hun bordje krijgen ("too big to fail" enzo) en dus gingen ze zelf ook maar de no-bailout-clausule aan hun laars lappen door Griekenland etc. noodleningen te geven om zo de bankensector te redden.
Dan is de vraag meer, waarom grepen de toezichthouders niet in toen de banken, verzekeraars en pensioenfondsen zich niet aan de no - bailout regels hielden?
pi_134313393
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 23:17 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dan is de vraag meer, waarom grepen de toezichthouders niet in toen de banken, verzekeraars en pensioenfondsen zich niet aan de no - bailout regels hielden?
Ze schonden de no-bailout-regel niet direct hè, maar ze rekenden alleen een veel te lage rente.

En ik weet veel te weinig van toezichthouders om te kunnen zeggen of ze daar iets aan hadden kunnen of moeten doen.
pi_134314169
Het was in ieder geval al wel van begin af aan, namelijk in 1999, bekend dat het mis was. Hier bijvoorbeeld, in een paper uit 2003:
quote:
(..)

Any additional widening of yield differentials must be attributable to perceived differences in country-specific default risk, since this is the only remaining characteristic that can be used to distinguish securities issued by different EMU members. As Benjamin Friedman notes, the default risk premium arises as a consequence of the fact that “government obligations, [are] no longer guaranteed by the ability of individual borrowing countries to print the money in which their bonds are denominated” (2001: 2). [7] Thus, the fact that debts have to be repaid in a currency that member governments cannot create at will (i.e. euros) implies that “the previously remote possibility of default becomes a significant risk” (Copeland and Jones, 1999: 3).

Initially, Copeland and Jones (1999) found that markets were calculating the probability of default at a much lower level than might have been expected, suggesting that investors were not terribly worried about credit risk. [8] They offered two possible explanations for this. First, it was possible that market participants, subscribing to the media’s prognosis of “unhampered yield convergence among EMU members,” failed to realize that the potential for default had actually changed (ibid.: 5). Second, it was possible that traders were “well aware of the credit risks of Euro-denominated repayments” but decided not attach significant premiums to compensate for these risks, since it was unlikely that the EU would allow a member government to default (ibid.). [9]

(..)

[9] This implies that the Treaty’s no-bailout clause – the provision that neither the Community nor any member state shall be “liable for or assume the commitments of central governments, regional, local or other public authorities, other bodies governed by public law, or public undertakings of any Member State, without prejudice to mutual financial guarantees for the joint execution of a specific project” (The Treaty on Monetary Union: Article 104b) – was not perceived as credible.

http://www.cfeps.org/pubs/wp/wp24.html
Het is wel een goeie vraag waarom niemand dit (op tijd) serieus heeft genomen.
pi_134329641
Welke bankmedewerker ging in 1999 de Europese politiek in? :+

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')