abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134297166
oorspronkelijke OP van 3-voud
quote:
http://www.nu.nl/economie(...)-voldongen-feit.html

Nog 19 dagen. Dan is het zover. De grenzen open voor Bulgaren en Roemenen.
Ik wens de economie, met name de arbeidsmarkt en de reeds troosteloze werklozen, veel succes vanaf 2014. Je kunt het wel vergeten.

Welke ondernemer gaat voor jou het dubbele tot 5-voudige betalen als die Roemenen er zijn om die gaten goedkoop op te vullen? Hahahaha...
Maarrr... we kunnen nu wel meer knuffelen. En dat is ook wat waard.

En de rest van wat binnen komt, wat binnen een half jaar aan het welvaart-infuus duikt, zal voor nog meer werk zorgen voor Rutte en Samsom. Hoe gaan zie die enorme uitgaven (lees: tekorten) straks opvullen?

Prachtig hoe een blinde zelfverheven humane ideologie je land naar de knoppen kan helpen.
Ik knal 'm er even vast in zodat ik deze post over 1-2 jaar boven water kan halen met een "I told you so".

Niet mee eens? Pleur hieronder maar neer.
Game on!

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 15-12-2013 18:08:17 ]
I´m back.
  zondag 15 december 2013 @ 17:47:07 #2
381517 Zapata
held op sokken
pi_134297379
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
pi_134297393
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
Niks is goed genoeg voor de verwende lowlander.
  zondag 15 december 2013 @ 17:48:12 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_134297432
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
ik geef leiding aan dat volk omdat een Nederlandse ww-er dat werk niet komt doen voor 1200 euro.
Verder kun je lachen met Polen en ik neem aan ook Roemenen en Bulgaren, liever dan een Nederlander die op maandag al begint te zeiken dat het nog geen weekend is.
maar zelf zeker wel het dubbele verdienen met een beetje leiding geven :D
  zondag 15 december 2013 @ 17:52:11 #5
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134297588
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Ik begrijp dit niet helemaal. We hebben nu al Roemenen in Nederland werken wat is het verschil?
Dat je nu officieel Europa de schuld kan geven van je eigen falen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_134297627
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

En wie geen faal wil lijken RT't deze boodschap.
I´m back.
  Forum Admin zondag 15 december 2013 @ 19:17:22 #7
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_134300637
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef 2014 het volgende:
Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_134300812
quote:
14s.gif Op zondag 15 december 2013 17:52 schreef Ringo het volgende:

[..]

Hoezo? Dat continent ligt er toch al een tijdje?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134300881
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:47 schreef Zapata het volgende:
Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_134301003
quote:
11s.gif Op zondag 15 december 2013 19:22 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Iedereen die naar Nederland komt, komt om hard te werken, en niet om van enige sociale voorziening te profiteren (en ernaast zwartwerken)?
Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
I´m back.
pi_134301306
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ze werken veel harder dan Nederlanders, want die zeiken op maandag al dat het nog geen weekend.
Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.

Maar daar hebben EU-politici die met chauffeur van EP naar 3-sterrenrestaurant worden gereden niet zo'n boodschap aan. Ver van hun hemelbedshow.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_134301423
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Hey. Ideetje hé. Ik weet niet om wat voor werk het gaat, maar misschien is 1200 wel erg weinig voor het werk wat je moet doen.
dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
pi_134301478
quote:
10s.gif Op zondag 15 december 2013 19:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Generaliseren is niet de oplossing. Signaleren dat je dus na 1-1 geen onderscheid meer kan maken van wie uit 2 "derdewereldlanden" (Roemenie en vooral Bulgarije staan niet ver af van een land als Colombia of zeg een Thailand) naar Nederland of andere rijke landen komt, lijkt me wel duidelijk het probleem bij de ballen vatten.

Maar daar hebben EU-politici die met chauffeur van EP naar 3-sterrenrestaurant worden gereden niet zo'n boodschap aan. Ver van hun hemelbedshow.
Nergens mee, dan met dit onderwerp wordt het adagium waarmee Oud_student ons al een klein decennium plaagt, duidelijker... weg met ons.
Wij huren twee Bulgaren in, die met een kaars rond ons huis rennen... toch een beetje kerstmis!
I´m back.
pi_134301646
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 19:33 schreef 2014 het volgende:

[..]

dat is net zoveel als een Nederlandse postbode bij tnt krijgt, net geen 9 euro bruto
Maar de Nederlanders zijn te lui daarvoor, en kunnen niet leven van 9 euro per uur...
I´m back.
pi_134301667
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
pi_134301678
quote:

[..]

Vandaar dat die post tegenwoordig maar in een willekeurige bus mikt.
pi_134301766
quote:

[..]

Lijkt me redelijk betaald voor de wel erg eenvoudige werkzaamheden.

Wat als Boris Zadeev en Radu Floranescu nu naast de kinderbijslag (voor kinderen in Roegarije??) ook wat leuke andere "sociale" bijdragen ontvangen en daarnaast de centra van grote steden onveilig maken (pakkans; een paar procent)?

Dáár gaat het namelijk om; de controle verliezen over je eigen grenzen en je eigen sociale stelsel waar jarenlang door hardwerkende burgers aan meebetaald is, dat wordt opgesoupeerd door Oost-Europeanen die dat binnen een paar weken dienen te krijgen van Brussel.

pi_134301776
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
pi_134301868
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat doen de Nederlandse postbodes om het systeem te fistfucken, de luie fanten...
I´m back.
pi_134301942
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Precies. Vroeger was postbode nog een echt beroep, tegenwoordig word je postbode wanneer je niet anders kan.
En konden burgers, bedrijven én de staat erop rekenen dat de boodschap overkwam. Nu moet er achteraan gebeld, nagestuurd of moet er bezwaar gemaakt worden. Dat kost allemaal tijd en geld en is hartstikke inefficient, maar als het postbedrijf zelf maar wél efficient is in het geld verdienen, niet waar?
pi_134301984
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Nee, vrouwen en pensionada's met een bijbaantje.
I´m back.
pi_134302012
Maar goed, het zijn allemaal Tokkie's dus.
I´m back.
pi_134302116
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Die Bulgaren en Roemenen komen natuurlijk wel voor bepaalde (lager geschoolde) beroepen he. Ik denk niet dat je iets te vrezen hebt van die mensen wanneer je een hogere opleiding hebt genoten. Maar voor mensen die iets in de techniek of handenarbeid willen doen is dit natuurlijk funest.
Zijn er geen hoogopgeleide Roegaren? :o
Zijn er geen criminele Roegaren?

De boodschap dat hoogopgeleiden zich geen zorgen zouden moeten maken, is volledig uit de lucht gegrepen.

Bovendien zijn verpleegsters misschien niet zo hoogopgeleid maar wel hard nodig. Ook de Nederlandse zorgverlenenden kunnen ten gunste van goedkopere of minder om hun arbeidsrechten "zeurende" Roegaren weggedrukt worden.

Het is onhoudbaar, door de bizar grote verschillen tussen arm en rijk binnen dezelfde EU.

En de mobiliteit van Oost-Europeanen is groter dan die van honkvaste Spanen en Portugezen, ook dat heeft de recente geschiedenis (2004-2013) wel bewezen.

pi_134302237
quote:
18s.gif Op zondag 15 december 2013 19:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dáár gaat het namelijk om; de controle verliezen over je eigen grenzen en je eigen sociale stelsel waar jarenlang door hardwerkende burgers aan meebetaald is, dat wordt opgesoupeerd door Oost-Europeanen die dat binnen een paar weken dienen te krijgen van Brussel.
Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.

Maar het wordt pas vanaf 2015 verplicht dat gemeenten dit van te voren door de IND laten checken. |:(
pi_134302431
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:52 schreef Igen het volgende:

[..]

Mwah, dat is vooral het eigen falen van Nederland. Buitenlanders mogen in principe alleen legaal verblijven als ze op eigen benen kunnen staan. Vraag je dus een uitkering aan, dan vervalt je verblijfsrecht en daarmee automatisch ook je recht op die uitkering.

Maar het wordt pas vanaf 2015 verplicht dat gemeenten dit van te voren door de IND laten checken. |:(
:D

En jij denkt niet dat er schimmige bureautjes worden opgezet door iets slimmere Oost-Europeanen die dat soort zaken kunnen omzeilen?

De enorme hoeveelheid kinderbijslag die we (vaak voor nietbestaande kinderen!) doorsluizen aan een niet EU/Schengenland (!) toch niet vergeten? :o

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')