abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140255171
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:15 schreef kanovinnie het volgende:
[ afbeelding ]
:9 :9 :9 :9 :9
Prima toch! Niks te dun *O*
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140257954
Wanneer komt het topic Traditionele Nederlandse maaltijd a la XXX? :)
pi_140259665
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:40 schreef hhhpsycho het volgende:
/uit lurk modus

Ik vind het wel bijzonder dat een grote groep kritiek heeft op hoe iemand anders zijn pasta maakt. Ja misschien zijn er wel een aantal zaken die beter of anders zouden kunnen, maar je zou dit toch unaniem moeten toe juichen? Mensen zijn bezig met eten en proberen zich te verbeteren en/of anderen te helpen met een goed foto verslag, lijkt mij top.

Ik vind zelf dat ik redelijk kan koken maar dit is niet van de ene op de andere dag gebeurd. Veel doen, soms mislukken er dingen, dan lukt het en probeer je weer wat nieuws. Zo leer je. Volgens mij is Jonnie Boer ook niet geboren met de drie sterren in zijn achterzak en zal hij ook stap voor stap het koken geleerd hebben.
Ik zie ook wel onvermogen om om te gaan met feedback. Is ook lastig. Maar leren doe je ook niet alleen door zelf rond te pielen (kan soms wel helpen).

En sorry, ik vond veel recepten nog wel mevallen, maar dit was voor mij wel het toppunt. Dus ik wilde hier inderdaad wel commentaar op geven.
Whatever...
pi_140259899
quote:
1s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:53 schreef Molo het volgende:

[..]

Op foto ziet het er wat soepig en bleek grijs uit, maar dat vertekent soms ook op dr foto.

Ik bedoelde een lekker bruin kleurtje voor de smaak. Voor vlees staat het hier uitgelegd, verdiept de smaak van alles enorm.
http://mobile.seriouseats(...)meat-in-recipes.html
Wist je dat het nog mooier bruint als je een beetje bicarbonaat (zonder het koolzur) erbij doet tijdens bakken. Dan versnel je de smaakvormende reactie enorm. Later wel een beetje extra zuur terug brengen door bijvoorbeeld wat azijn.

Normaal houd ik niet zo van gehakt, maar ik heb het wel eens geprobeerd met een heel goed resultaat.
Whatever...
pi_140260301
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef wiskundenoob het volgende:
ik zou zeggen; wat let je?
of wou je het ervan leren?
pi_140260570
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:34 schreef marc0871 het volgende:

[..]

ik zou zeggen; wat let je?
of wou je het ervan leren?
Ik zal er aan denken wanneer ik aardappels eet :X
  vrijdag 23 mei 2014 @ 08:52:24 #157
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_140270526
Ik blijf er op hameren, dat je eerst de ui moet fruiten, en dan het gehakt erbij. Alleen zit je dan met een dilemma, dan moet je olie in de pan doen. Maar je gehakt kun je best zonder olie bakken, daat zit vet zat in.
Dus...eerst even het gehakt aanbraden en losmaken, dan dat naar de rand van de koekepan schuiven, en de ui in het midden in het gehaktvet bruinen tot je die lekkere zoete aangebrade maar niet verbrande smaak hebt! Ik zal er even wat plaatjes van maken dit weekend, want ik krijg heel erg veel zin in spaghetti van al jullie creaties. Dus ik zal me ook maar bloot stellen aan de kritiek, en mijn spaghetti op het interwebs gooien!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_140271141
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 08:52 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik blijf er op hameren, dat je eerst de ui moet fruiten, en dan het gehakt erbij. Alleen zit je dan met een dilemma, dan moet je olie in de pan doen. Maar je gehakt kun je best zonder olie bakken, daat zit vet zat in.
Dus...eerst even het gehakt aanbraden en losmaken, dan dat naar de rand van de koekepan schuiven, en de ui in het midden in het gehaktvet bruinen tot je die lekkere zoete aangebrade maar niet verbrande smaak hebt! Ik zal er even wat plaatjes van maken dit weekend, want ik krijg heel erg veel zin in spaghetti van al jullie creaties. Dus ik zal me ook maar bloot stellen aan de kritiek, en mijn spaghetti op het interwebs gooien!
je ziet het idd overal; eerst een uitje en knoflook fruiten, en dan het gehakt.
voor mij geeft het echter een beter resultaat, als eerst het gehakt wordt geruld .
de uiensmaak blijft wat frisser, en de knoflook heeft minder kans om te verbranden.
persoonlijke mening en ervaring, maar het staat eenieder vrij om het op de eigen manier te doen.
dat is ook net het mooie van koken; een recept is een richtlijn. hoe je die interpreteert, ligt helemaal bij jou.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 09:52:00 #159
153506 Captain_Fabulous
pi_140271562
De knof doe ik inderdaad ook pas als de ui een beetje kleur heeft, zo vies vind ik dat als het verbrand...
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:02:54 #160
357045 Grifte
Feijenoord
pi_140271830
Prima topic Marco, laat die nobuddies hier maar kritiek op jou leveren, die weten niet eens of er lucht of zand in een bal gehakt zit.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:05:32 #161
153506 Captain_Fabulous
pi_140271886
Bal gehakt met wat mozarella erin, of blauwe kaas, ook lekker....of een klein eitje....
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:33:26 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_140272518
Voor wie supermarktgehakt zat is, maar toch het vleescomponent voor de pasta uit de supermarkt wil halen (en daar reken ik mezelf ook onder :)): koop eens varkenssaucijsjes of verse braadworsten en pluk het vlees uit het worstvelletje. In de pan verkruimelen en opbakken, en daar je saus bovenop bouwen.
:9

Worstvlees is net zo makkelijk, maar veel smakelijker, vetter en fijner rul te bakken dan supermarktgehakt (dat er vaak wonderwel in slaagt om zowel kleddernat als kurkdroog tegelijk te zijn).

Wie tevreden is met supermarktgehakt, ook prima. :7
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 23 mei 2014 @ 10:34:59 #163
221912 minilot
Nancy boy
pi_140272556
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 22:27 schreef Spanky78 het volgende:
Wist je dat het nog mooier bruint als je een beetje bicarbonaat (zonder het koolzur) erbij doet tijdens bakken. Dan versnel je de smaakvormende reactie enorm.
:Y
Werkt ook goed als je uiensoep wilt maken en dan halverwege meer haast hebt dan je denkt. Lepeltje bicarbonaat bij de uien en hopsa: zacht en bruin!
pi_140273347
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:34 schreef minilot het volgende:

[..]

:Y
Werkt ook goed als je uiensoep wilt maken en dan halverwege meer haast hebt dan je denkt. Lepeltje bicarbonaat bij de uien en hopsa: zacht en bruin!
lekker. zuiveringszout.
heb je meteen geen last van brandend maagzuur, na het eten :P .
aan de andere kant word het ook gebruikt als bakpoeder, en zit het in zelfrijzend bakmeel.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 11:10:57 #165
221912 minilot
Nancy boy
pi_140273388
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef marc0871 het volgende:

aan de andere kant word het ook gebruikt als bakpoeder, en zit het in zelfrijzend bakmeel.
Precies. :Y

Trouwens, door dit topic heb ik toevallig gisteren wél helemaal spaghetti gegeten, en dat was echt al een jaar geleden ofzo. Dus dank!
De mijne was wel heel anders, maar uiteindelijk niettemin een bord spaghetti met 'rode saus' en vlees. :)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:42:33 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140284897
Protip:
Als het te veel is voor 1 dag, vergeet het dan niet in de koelkast te zetten met de deksel erop. Pasta droogt uit :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_140286001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:10 schreef minilot het volgende:

[..]

Precies. :Y

Trouwens, door dit topic heb ik toevallig gisteren wél helemaal spaghetti gegeten, en dat was echt al een jaar geleden ofzo. Dus dank!
De mijne was wel heel anders, maar uiteindelijk niettemin een bord spaghetti met 'rode saus' en vlees. :)
hé, als het maar lekker is. toch?
pi_140286117
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:42 schreef kanovinnie het volgende:
Protip:
Als het te veel is voor 1 dag, vergeet het dan niet in de koelkast te zetten met de deksel erop. Pasta droogt uit :')
uh. ja.
en pasta invriezen is ook niet het slimste.
wordt het melig van.
pi_140289395
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 11:09 schreef marc0871 het volgende:

[..]

lekker. zuiveringszout.
heb je meteen geen last van brandend maagzuur, na het eten :P .
Je moet het later in het proces natuurlijk wel neutraliseren met zuur. Anders heb je inderdaad een wat rare smaak. Maar het bruinen gaat heel veel sneller. Je krijgt veel diepere 'gebakken' smaak.
Whatever...
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:04:14 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140293938
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:33 schreef minilot het volgende:
Voor wie supermarktgehakt zat is, maar toch het vleescomponent voor de pasta uit de supermarkt wil halen (en daar reken ik mezelf ook onder :)): koop eens varkenssaucijsjes of verse braadworsten en pluk het vlees uit het worstvelletje. In de pan verkruimelen en opbakken, en daar je saus bovenop bouwen.

Worstvlees is net zo makkelijk, maar veel smakelijker, vetter en fijner rul te bakken dan supermarktgehakt (dat er vaak wonderwel in slaagt om zowel kleddernat als kurkdroog tegelijk te zijn).

ik vind kant en klare worst uit de supermarkt vaak veel en veel te zout. Ik koop er eigenlijk alleen nog chipolataworstjes en merguez
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_140294407
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef wiskundenoob het volgende:
Dan liever wat specifieker. Bijvoorbeeld 'Stamppot met worst a la XXX' en 'Erwtensoep a la XXX'.

Maar de meeste mensen maken die dingen op een beetje de zelfde manier, lijkt me.

quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 10:33 schreef minilot het volgende:

Dit is een protip, en doe ik ook heel vaak. De worst bevat inderdaad zout, maar dan doe je bij de rest gewoon minder zout. En spek is bijvoorbeeld ook zout (ook lekker in de pasta trouwens, maar ik houd van alles waar spek in zit :D )
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140294565
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:16 schreef sirdanilot het volgende:
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 21:50 schreef wiskundenoob het volgende:
Wanneer komt het topic Traditionele Nederlandse maaltijd a la XXX?
Dan liever wat specifieker. Bijvoorbeeld 'Stamppot met worst a la XXX' en 'Erwtensoep a la XXX'.

Maar de meeste mensen maken die dingen op een beetje de zelfde manier, lijkt me.
Ik heb nog nooit stamppot gemaakt, en kan me even niet herinneren wat er in stamppot zit :P.
Erwtensoep lijkt mij super lastig. Heb het ooit een keer willen maken, maar nadat ik een videorecept ervan heb gezien liet ik dat idee varen.
pi_140294817
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:19 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit stamppot gemaakt, en kan me even niet herinneren wat er in stamppot zit :P.
Erwtensoep lijkt mij super lastig. Heb het ooit een keer willen maken, maar nadat ik een videorecept ervan heb gezien liet ik dat idee varen.
? Ben je een allochtoon of zo?
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 23 mei 2014 @ 22:28:45 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_140294924
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:26 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

? Ben je een allochtoon of zo?
een Portugese vriendin van me maakt heerlijke (Portugese) erwtensoep, dus dat argument is invalid :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_140295016
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 22:28 schreef Molo het volgende:

[..]

een Portugese vriendin van me maakt heerlijke (Portugese) erwtensoep, dus dat argument is invalid :P
Ja maar Hollandse erwtensoep is heel anders natuurlijk.

Ik ken wel Portugees eten maar de erwtensoep heb ik nooit op, klinkt interessant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')