quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:32 schreef Anyanka het volgende:
Toen ik het even vluchtig doorlas, dacht ik even dat je er limonade bij deed.
kritiek is oke, maar maak er dan opbouwende kritiek van.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef beeer het volgende:
[..]
Posten is kritiek vragen en dmv kritiek verbeteren we onszelf. Of moeten we hier alleen veren in elkaars reet steken? Is dit OUD?
quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verder vind ik iedereen die niet afhaalt, maar gewoon kookt een held, ook als ze niet zelf pasta rollen.
quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:05 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Verder vind ik iedereen die niet afhaalt, maar gewoon kookt een held, ook als ze niet zelf pasta rollen.
sluit ik mij volledig bij aan.quote:Op woensdag 21 mei 2014 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En iedereen die denkt het veel beter te kunnen: kom maar op met de foto's en jouw recept!
Ook als je denkt het niet beter te kunnen, maar wel leuk foto's kunt maken
Tuurlijk bby =$.quote:
Qua timing bij mij ook het geval ongeveer, dan 'is ie wel gaar maar toch met een beetje bite, net zoals de paprikaquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:16 schreef Yiha het volgende:
Ik doe er mijn champignons altijd op het laatste moment bij. Zo'n 10 min voor je de saus van het vuur haalt.
Ziet er wel lekker uit.
Oeps, scherp. Die 2e keer is optioneelquote:Op woensdag 21 mei 2014 22:19 schreef kanovinnie het volgende:
Gaat er 2 keer peterselie in?
Goed recept 9/10 zou zelf ook maken.
Dit is geen Bolognesse.quote:Op donderdag 22 mei 2014 10:14 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind alles goed hoor. Ben toch geen Italië eetkenner en eet uit deze keuken ook maar 1 of 2x per jaar hooguit. Maar goed.l Wat is er zo moeilijk aan om een spaghetti Bolognese te maken. Die van mij ziet er zo uit.
Allemaal niet zo spannend zeg ik altijd.
Hoi , kan je uitleggen hoe je die spaghetti kookt?quote:Op woensdag 21 mei 2014 21:53 schreef MMGYMCMB het volgende:
It's MMG bitch.
We beginnen meteen bij het begin, dit is wat je allemaal klaar legt. Alleen het gehakt staat niet op de foto.
[ afbeelding ]
V.l.n.r. (als je niet alles kan benoemen, zoek dan 'je doet niet meer mee' op @ YouTube): zonnebloemolie, zout, peper, pastasaus (studenten die niet soms gewoon huismerk kopen), champignons, ui, 2 teentjes knoflook, blokje kippenbouillon, paprika, wortel, stukje Madame Jeanette, plukje verse peterselie.
Wat doen we als eerste? De handjes wassen natuurlijk. Vervolgens was je alle groente enz. netjes en de buitenste laag van de wortel schraap je weg met een aardappelmesje. Daarna snijd je alles fijn.
[ afbeelding ]
Nouja, niet alles. Alleen de peterselie, knoflook, ui, paprika en champignons. De wortels rasp je (peen julienne, jwz). Rijke tatta's kopen uiteraard voorgesneden onzin, maar studenten natuurlijk niet.
Eigenlijk staat de zonnebloemolie voor de show op de eerste foto, want elke klapmongool weet dat je gehakt (stond overigens niet op de eerste foto, toch een belangrijk ingrediënt) direct de pan in mietert en rul bakt. 'Rul bakken'. Wat een term. Rul bakken, rul bakken, rul bakken, rul bakken, rul bakken.
Als het gehakt niet rood meer is doe je er de knoflook, ui en peterselie bij.
[ afbeelding ]
Dit ziet er een beetje uit als de nasi van Johannes eigenlijk. Trap er niet in, dit is wat de Illuminati je wilt doen geloven.
Trouwens, als je niet weet hoe je gehakt rul bakt (ahum, CUL / Gehakt rul bakken) zoek dan op YouTube naar 'je doet niet meer mee'.
Als alles lekker gefruit is doe je er de champignons, wortel en paprika bij.
[ afbeelding ]
Zulks een kleurenpalet. Lekker roerbakken die hap, niet mokken, maar lekkâh wokken.
Als de boel enigszins geslonken is doe je er de fijngehakte Madame Jeanette en peterselie bij.
[ afbeelding ]
Blijven omscheppen zodat alles gelijk blijft garen. Ten slotte mieter je de pastasaus bij. Ik heb deze keer gekozen voor een basilicum pastasaus. Als dit begint te pruttelen kan het vuur op een laag pitje (welke homo kookt er trouwens niet op vuurje bbq't toch ook niet op gas
).
Kijk of de pasta beetgaar is (ik hoor je al denken "pasta? welke pasta?!"). Je moet het de mensen niet te makkelijk maken uiteraard. Stond niet op de eerste foto, excuus. Trouwens, die richtlijnen voor het koken van pasta kloppen bij mij voor geen meter, als ik 6 minuten aanhoud heb pasta met de textuur van winegums.
Anyways, mik de saus over de pasta. Mensen gaan dit topic wegklikken na deze onthulling, maar ik heb de spaghetti eerst door midden gebroken. Zo is de saus nou eenmaal makkelijker door de pasta te roeren en het eet ook chiller vind ik.
[ afbeelding ]
Nou denk je, dit Vliegende Spaghettimonster ziet er helemaal niet zo denderend uit eigenlijk. Dat is door de belichting, ik zweer het je. Kijk:
[ afbeelding ]
Uit onderzoek is trouwens gebleken dat wanneer je tijdens je Coca Cola Vanille zin tweemaal een merk noemt dat mensen dan eerder Coca Cola Vanille geneigd zijn dit in hun onderbewustzijn te onthouden.
Eet smakelijk.
Nice, ik doe normaal ook altijd precies paprikapoeder + cayennepeper erbij, maar m'n keuken werd verbouwd dus dat was al ingepakt. Zwarte peper + Madame Jeanette alleen waren echter wel pittig genoeg, hij was al pikant zatquote:Op donderdag 22 mei 2014 12:23 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind 't er wel lekker uitzien van Marco.
Bijna precies zoals ik 't maak. Ik doe alleen pikante paprikapoeder erin, en een heel klein snufje cayennepeper. Verder alles hetzelfde.![]()
dank je.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:23 schreef Gwywen het volgende:
Ik vind 't er wel lekker uitzien van Marco.
Bijna precies zoals ik 't maak. Ik doe alleen pikante paprikapoeder erin, en een heel klein snufje cayennepeper. Verder alles hetzelfde.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |