mijn naam mag misschien anders doen vermoeden, maar ik ben dan ook geen italiaanquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Nee je basis is goed
Echter gebruiken die Italianen dan verse kruiden , lekker tomaten, en verse pasta..dan smaakt het al meteen goed
Je zou er een simpel basis spagetti pakket door kunnen gooienquote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:43 schreef marc0871 het volgende:
[..]
mijn naam mag misschien anders doen vermoeden, maar ik ben dan ook geen italiaan.
verder geloof ik het meteen.
maar je moet niet meteen alles gaan verwachten, van iemand die tot voor kort zelfs nog alles uit pakjes at.
dit was zo'n 7 jaar geleden mijn eerste gerecht dat ik 'from scratch' maakte.
dit, en iets wat ik pizza noem.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Nee je basis is goed
Echter gebruiken die Italianen dan verse kruiden , lekker tomaten, en verse pasta..dan smaakt het al meteen goed
Hate to break it for you, maar denk je echt dat huis-tuin-en-keuken italianen zelf pasta gaan lopen draaien? Die kopen ook gewoon een GOED merk gedroogde pasta en gebruiken GOEDE tomaten uit blik.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef Thezappa het volgende:
[..]
Nee je basis is goed
Alleen peterselie of überhaupt kruiden uit een potje?quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:23 schreef Adames het volgende:
Peterselie uit potje heeft werkelijk geen smaak, beetje suiker erbij zorgt voor een fijnere tomatensmaak. Verder goed verslag
peterselie, eet het maar eens. Is echt karton, maar dan nog viezerquote:Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen peterselie of überhaupt kruiden uit een potje?
Deze man weet!quote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
Hate to break it for you, maar denk je echt dat huis-tuin-en-keuken italianen zelf pasta gaan lopen draaien? Die kopen ook gewoon een GOED merk gedroogde pasta en gebruiken GOEDE tomaten uit blik.
Ok cursus kruiden 101quote:Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef Elan het volgende:
[..]
Alleen peterselie of überhaupt kruiden uit een potje?
nee maar de smaak van tomaten , olijfolie , kaas is gewoon veel beter dan de shit hierquote:Op dinsdag 20 mei 2014 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]
Hate to break it for you, maar denk je echt dat huis-tuin-en-keuken italianen zelf pasta gaan lopen draaien? Die kopen ook gewoon een GOED merk gedroogde pasta en gebruiken GOEDE tomaten uit blik.
En verse oregano is inderdaad ietsjes lekkerder dan gedroogde, maar niet dusdanig veel dat ook veel italianen niet zullen kiezen voor de gedroogde versie (want dat is natuurlijk veel makkelijker). Verse basilicum is wel een must, en echte parmigiano.
Deze manquote:Op woensdag 21 mei 2014 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een discussie's. Marco zet een (in mijn ogen) fraai gerecht neer en dan word dat afgeschilderd als shit?
Elitair gedoe hier in CULis CUL alleen nog voor de 4 sterrenkoks?
OOooOOooo! Een FOK! CUL youtubekanaal!quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:24 schreef Elan het volgende:
Deze man.
Het lijkt hier Geenstijl wel met al doe elitaire betweters nog even en ze willen een eigen kookzender
Wij hadden een poosje zo'n tube met knoflook (meen van Lidl) en zelfs die smaakte al anders laat staan knoflookpoeder (wist niet eens dat het bestond)quote:Op woensdag 21 mei 2014 11:14 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok cursus kruiden 101
Wél gedroogd te gebruiken (vers is wel altijd beter):
thijm, oregano, bonenkruid, rozemarijn, laurierblaadje (vooral het hele blad, laurierpoeder heeft niet zoveel toepassingen, wel b.v. op bietensalade)
Gedroogde versie duidelijk inferieur:
knoflookpoeder (gewoon andere smaak dan knoflook maar kan soms wel), gemberpoeder (idem), salie, munt
Niet gedroogd te gebruiken (gedroogde versie is smakeloze troep of bestaat soms niet eens):
peterselie, selderijblad, basilicum, korianderblad
Specerijen die lekkerder zijn als je ze vers raspt of maalt:
Alle behalve dingen die echt moeilijk zijn zelf te malen, zoals kaneel (als je het poeder wil, heel stokje laten meetrekken kan natuurlijk wel), kurkuma, laos etc.
Posten is kritiek vragen en dmv kritiek verbeteren we onszelf. Of moeten we hier alleen veren in elkaars reet steken? Is dit OUD?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een discussie's. Marco zet een (in mijn ogen) fraai gerecht neer en dan word dat afgeschilderd als shit?
Elitair gedoe hier in CULis CUL alleen nog voor de 4 sterrenkoks?
Bestaat al:quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
OOooOOooo! Een FOK! CUL youtubekanaal!
Zeker niet, maar op de manier hoe het hier gaat hoeft het toch ook niet?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef beeer het volgende:
[..]
Posten is kritiek vragen en dmv kritiek verbeteren we onszelf. Of moeten we hier alleen veren in elkaars reet steken? Is dit OUD?
Jij wilt je kritiek in een prakje met wat gele vla erdoor?quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:29 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker niet, maar op de manier hoe het hier gaat hoeft het toch ook niet?
Nee. Maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dit soort gerechten maken niet degene zijn die zelf pasta maken etc.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef beeer het volgende:
[..]
Jij wilt je kritiek in een prakje met wat gele vla erdoor?
Misschien niet, maar dankzij dat soort commentaar ga ik mezelf iig wel afvragen waarom ik het eigenlijk niet zelf maak. Wie weet dat ik over een paar maanden mijn eigen volkorenpasta uit zo'n machine ejaculeer.quote:Op woensdag 21 mei 2014 13:32 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Nee. Maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dit soort gerechten maken niet degene zijn die zelf pasta maken etc.
Traditioneel gebruikt men ui, knoflook en bleekselderij, dit samen zorgvuldig fruiten zodat vooral de knoflook niet verbrand (want dat is buitengewoon vies) maar de ui wel smakelijk zoet word en de selderij lekker smaak en geur gaat uitzweten. Dan gehakt en tomantensaus erbij. paprika zou ik samen met de ui fruiten als je het wil gebruiken.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |