abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_140180554
van mij mag je winnen, knul.
doe jij het op jou manier, dan doe ik het op mijn manier.

nog 1 ding;
ja, er zit bij jou meer groente (hoeveelheid) in, maar nog steeds niet meer groenten (soorten) ;).

lezen is ook een vak, hè?
pi_140180858
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:33 schreef Thezappa het volgende:

[..]

Nee je basis is goed

Echter gebruiken die Italianen dan verse kruiden , lekker tomaten, en verse pasta..dan smaakt het al meteen goed
mijn naam mag misschien anders doen vermoeden, maar ik ben dan ook geen italiaan ;).
verder geloof ik het meteen.
maar je moet niet meteen alles gaan verwachten, van iemand die tot voor kort zelfs nog alles uit pakjes at.
dit was zo'n 7 jaar geleden mijn eerste gerecht dat ik 'from scratch' maakte.
dit, en iets wat ik pizza noem.
  dinsdag 20 mei 2014 @ 20:51:53 #78
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_140181205
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:43 schreef marc0871 het volgende:

[..]

mijn naam mag misschien anders doen vermoeden, maar ik ben dan ook geen italiaan ;).
verder geloof ik het meteen.
maar je moet niet meteen alles gaan verwachten, van iemand die tot voor kort zelfs nog alles uit pakjes at.
dit was zo'n 7 jaar geleden mijn eerste gerecht dat ik 'from scratch' maakte.
dit, en iets wat ik pizza noem.
Je zou er een simpel basis spagetti pakket door kunnen gooien

Eventueel voor wat pit wat peper?

Ik zou ook het gehakt meteen wat zout en peper geven als je het bakt
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_140181717
Aandachttekort.
5 Ferrari's op videoband!
pi_140188637
quote:

[..]

Nee je basis is goed

Echter gebruiken die Italianen dan verse kruiden , lekker tomaten, en verse pasta..dan smaakt het al meteen goed
quote:

[..]

Nee je basis is goed

Hate to break it for you, maar denk je echt dat huis-tuin-en-keuken italianen zelf pasta gaan lopen draaien? Die kopen ook gewoon een GOED merk gedroogde pasta en gebruiken GOEDE tomaten uit blik.

En verse oregano is inderdaad ietsjes lekkerder dan gedroogde, maar niet dusdanig veel dat ook veel italianen niet zullen kiezen voor de gedroogde versie (want dat is natuurlijk veel makkelijker). Verse basilicum is wel een must, en echte parmigiano.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140191780
Peterselie uit potje heeft werkelijk geen smaak, beetje suiker erbij zorgt voor een fijnere tomatensmaak. Verder goed verslag
pi_140191832
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:23 schreef Adames het volgende:
Peterselie uit potje heeft werkelijk geen smaak, beetje suiker erbij zorgt voor een fijnere tomatensmaak. Verder goed verslag
Alleen peterselie of überhaupt kruiden uit een potje?
blablablabla
pi_140191966
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

peterselie, eet het maar eens. Is echt karton, maar dan nog viezer
pi_140194155
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:09 schreef sirdanilot het volgende:
Hate to break it for you, maar denk je echt dat huis-tuin-en-keuken italianen zelf pasta gaan lopen draaien? Die kopen ook gewoon een GOED merk gedroogde pasta en gebruiken GOEDE tomaten uit blik.
Deze man weet! ^O^

Denken dat elke Italiaan 's avonds na zijn werk nog even verse pasta gaat maken :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140198148
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 00:24 schreef Elan het volgende:

[..]

Ok cursus kruiden 101

Wél gedroogd te gebruiken (vers is wel altijd beter):
thijm, oregano, bonenkruid, rozemarijn, laurierblaadje (vooral het hele blad, laurierpoeder heeft niet zoveel toepassingen, wel b.v. op bietensalade)

Gedroogde versie duidelijk inferieur:
knoflookpoeder (gewoon andere smaak dan knoflook maar kan soms wel), gemberpoeder (idem), salie, munt

Niet gedroogd te gebruiken (gedroogde versie is smakeloze troep of bestaat soms niet eens):
peterselie, selderijblad, basilicum, korianderblad

Specerijen die lekkerder zijn als je ze vers raspt of maalt:
Alle behalve dingen die echt moeilijk zijn zelf te malen, zoals kaneel (als je het poeder wil, heel stokje laten meetrekken kan natuurlijk wel), kurkuma, laos etc.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_140198200
Als je kruiden in de tuin verbouwt, kun je ze ook in een bakje doen en invriezen. Dan kun je dit toevoegen aan je gerecht. De blaadjes behouden natuurlijk niet hun vorm, maar geven wel hun verse smaak af.

Ik snap niet waarom ze niet bevroren kruiden verkopen in de supermarkt. Dit is wat wij altijd met b.v. enorme hoeveelheden munt deden uit onze tuin (dat spul is echt onkruid en neemt je hele tuin over :') )
pi_140201424
Ziet er simpel doch smakelijk uit, niks mis mee.
٩๏̯͡๏)۶
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:20:46 #88
325896 Thezappa
Fok!dealer
pi_140201756
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 23:09 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

[..]

En verse oregano is inderdaad ietsjes lekkerder dan gedroogde, maar niet dusdanig veel dat ook veel italianen niet zullen kiezen voor de gedroogde versie (want dat is natuurlijk veel makkelijker). Verse basilicum is wel een must, en echte parmigiano.
nee maar de smaak van tomaten , olijfolie , kaas is gewoon veel beter dan de shit hier
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:21:36 #89
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140201779
Wat een discussie's. Marco zet een (in mijn ogen) fraai gerecht neer en dan word dat afgeschilderd als shit?

Elitair gedoe hier in CUL :r is CUL alleen nog voor de 4 sterrenkoks?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_140201877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:21 schreef kanovinnie het volgende:
Wat een discussie's. Marco zet een (in mijn ogen) fraai gerecht neer en dan word dat afgeschilderd als shit?

Deze man _O_ .
Het lijkt hier Geenstijl wel met al doe elitaire betweters nog even en ze willen een eigen kookzender :r
blablablabla
pi_140201913
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:24 schreef Elan het volgende:
Deze man _O_ .
Het lijkt hier Geenstijl wel met al doe elitaire betweters nog even en ze willen een eigen kookzender :r
OOooOOooo! Een FOK! CUL youtubekanaal!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_140201939
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 11:14 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Ok cursus kruiden 101

Wél gedroogd te gebruiken (vers is wel altijd beter):
thijm, oregano, bonenkruid, rozemarijn, laurierblaadje (vooral het hele blad, laurierpoeder heeft niet zoveel toepassingen, wel b.v. op bietensalade)

Gedroogde versie duidelijk inferieur:
knoflookpoeder (gewoon andere smaak dan knoflook maar kan soms wel), gemberpoeder (idem), salie, munt

Niet gedroogd te gebruiken (gedroogde versie is smakeloze troep of bestaat soms niet eens):
peterselie, selderijblad, basilicum, korianderblad

Specerijen die lekkerder zijn als je ze vers raspt of maalt:
Alle behalve dingen die echt moeilijk zijn zelf te malen, zoals kaneel (als je het poeder wil, heel stokje laten meetrekken kan natuurlijk wel), kurkuma, laos etc.
Wij hadden een poosje zo'n tube met knoflook (meen van Lidl) en zelfs die smaakte al anders laat staan knoflookpoeder (wist niet eens dat het bestond)
Beter gewoon een goede pers aanschaffen en er een paar teentjes door heen jassen :s)
blablablabla
pi_140201984
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:21 schreef kanovinnie het volgende:

Posten is kritiek vragen en dmv kritiek verbeteren we onszelf. Of moeten we hier alleen veren in elkaars reet steken? Is dit OUD?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 13:28:16 ]
pi_140201992
quote:
10s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

OOooOOooo! Een FOK! CUL youtubekanaal!
Bestaat al:

Penisbaard _O_
blablablabla
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:29:32 #95
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140202029
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:27 schreef beeer het volgende:

[..]

Posten is kritiek vragen en dmv kritiek verbeteren we onszelf. Of moeten we hier alleen veren in elkaars reet steken? Is dit OUD?
Zeker niet, maar op de manier hoe het hier gaat hoeft het toch ook niet?
pi_140202078
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zeker niet, maar op de manier hoe het hier gaat hoeft het toch ook niet?
Jij wilt je kritiek in een prakje met wat gele vla erdoor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-05-2014 13:31:18 ]
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:32:04 #97
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_140202121
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:30 schreef beeer het volgende:

[..]

Jij wilt je kritiek in een prakje met wat gele vla erdoor?
Nee. Maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dit soort gerechten maken niet degene zijn die zelf pasta maken etc.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:32:25 #98
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_140202137
Toen ik het even vluchtig doorlas, dacht ik even dat je er limonade bij deed. :o
...as always
pi_140202212
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:32 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Nee. Maar het moge duidelijk zijn dat de mensen die dit soort gerechten maken niet degene zijn die zelf pasta maken etc.
Misschien niet, maar dankzij dat soort commentaar ga ik mezelf iig wel afvragen waarom ik het eigenlijk niet zelf maak. Wie weet dat ik over een paar maanden mijn eigen volkorenpasta uit zo'n machine ejaculeer.
  woensdag 21 mei 2014 @ 13:59:56 #100
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_140203157
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 01:18 schreef marc0871 het volgende:

[..]

[..]

tips?
Traditioneel gebruikt men ui, knoflook en bleekselderij, dit samen zorgvuldig fruiten zodat vooral de knoflook niet verbrand (want dat is buitengewoon vies) maar de ui wel smakelijk zoet word en de selderij lekker smaak en geur gaat uitzweten. Dan gehakt en tomantensaus erbij. paprika zou ik samen met de ui fruiten als je het wil gebruiken.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')