Zonder benoeming meetellen mag ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als stembureauleden moeten wij een training volgen, de tellers moeten het telgedeelte van de training ook volgen. Ik vind het nogal een raar idee dat er straks een willekeurige groep mensen aan de stembiljetten gaat zitten. Dan wordt de kans dat er fouten worden gemaakt juist groter lijkt me.
Hoe lang schat je in dat het tellen gaat duren?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:18 schreef freako het volgende:
[..]
Zonder benoeming meetellen mag ook helemaal niet.
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 16:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Hoe lang schat je in dat het tellen gaat duren?
quote:Op zondag 18 mei 2014 10:16 schreef freako het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat er rond 22.00 - 22.30 een voorlopige uitslag is op partijniveau, en een uurtje later eentje op kandidaatniveau.
Jaja ik had even de moeite moeten nemen om terug te lezenquote:
'Training'. Je krijgt wat info op een website. Stelt geen reet voor.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 15:04 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als stembureauleden moeten wij een training volgen, de tellers moeten het telgedeelte van de training ook volgen. Ik vind het nogal een raar idee dat er straks een willekeurige groep mensen aan de stembiljetten gaat zitten. Dan wordt de kans dat er fouten worden gemaakt juist groter lijkt me.
De aantallen stembiljetten zijn nu inderdaad wel te overzien, zeker als je met meer man telt. Het meeste werk is nog het uitvouwen van de biljetten, en sorteren op een stapel per partij. Fijn, met die 19 partijen. Vervolgens pakt iedereen een stapel (of een paar kleintjes) en telt deze. Als je dat optelt heb je al een voorlopige uitslag. Vervolgens pakt een andere teller de stapel, en telt deze nogmaals, nu op kandidaatniveau. En als het goed is, komt daar hetzelfde uit. Doordat Nederland geen grote partijen meer heeft, heeft de grootste partij hooguit een kwart van de stemmen. Dat zijn er 150-200 in een gemiddeld stembureau.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:40 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Jaja ik had even de moeite moeten nemen om terug te lezen
Maar ehm, anderhalf uur tellen? Dat lijkt op zich nog wel snel, toch?
Volgens mij had je de lage opkomst al meegerekend, maar stel dat de opkomst nog lager is... Ja dan gaat het tellen nog sneller, maar daarnaast. Dan ben ik ergens best wel verbaasd.
Dat verschilt nogal per gemeente geloof ik. Wij kregen een 1,5 uur durende training met filmpjes, vragen en een examen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 18:43 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
'Training'. Je krijgt wat info op een website. Stelt geen reet voor.
Mooi man, had gedacht dat ze stiekem wel meer PVV stemmetjes zouden meepakken, maar ziet er naar uit dat ze vrij eerlijk geteld hebben. Prima actie!quote:
Yep.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:05 schreef Ridocar het volgende:
Meegedaan.
Meeschrijven, doorgeven, klaar. Eitje.
Filmen heb ik niet gedaan. wel een bandje mee laten lopen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 11:29 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Yep.
(je vergeet: filmen)
Nee.quote:Op zondag 18 mei 2014 20:28 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
EN mochten de uitslagen verschillen van de officiële uitslagen, dan kan dat natuurlijk ook aan de officiële uitslagen liggen ipv aan GeenStijl.
Ehm, je beweert het tegendeel van wat Nikk beweert. (deed je net ook in een ander topic, vandara dat ik soms even niet volg)quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:33 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Toch klopt het. Enig bewijs voor manipulatie van de officiële tellingen is er gewoon niet.
Ik beweer exact hetzelfde als nikk. Als de uiteindelijke uitslag afwijkt van die van GS dan ligt dat aan GS en niet aan de officiële tellingen. Daar doet een trolletje op GS niets aan af. Vermoedelijk was dat figuur ook gewoon te dom om het biljet daadwerkelijk volgens de regels in te vullen.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 16:37 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ehm, je beweert het tegendeel van wat Nikk beweert. (deed je net ook in een ander topic, vandara dat ik soms even niet volg)
Maar er is juist wel bewijs voor manipulatie van de officiële tellingen. Stijlloze tellers hebben het stembureau gecontroleerd waar ze tevens gestemd hebben. En er zijn kennelijk gevallen (of misschien wel maar 1) waar Artikel50 0 stemmen had, terwijl de stijlloze teller op Art50 had gestemd. Nu staat het nog maar ergens tussen de regels door op Geenstijl; geen idee hoe serieus we dat gegeven dus moeten nemen.
Sorry, je hebt helemaal gelijk.quote:
Nee (volgens de Nikk-techniek)quote:Als de uiteindelijke uitslag afwijkt van die van GS dan ligt dat aan GS en niet aan de officiële tellingen.
Lekker makkelijk, alsof tegenstanders niet bewust lopen te mollen.quote:Daar doet een trolletje op GS niets aan af. Vermoedelijk was dat figuur ook gewoon te dom om het biljet daadwerkelijk volgens de regels in te vullen.
De regering houdt op last van een vreemde mogendheid van onverkozenen de verkiezingsuitslag achter voor de kiezers, en dan zouden mensen die gebruik maken van het recht om op de telling toe te zien het vertrouwen in de democratie ondermijnen?quote:Op zondag 18 mei 2014 05:07 schreef nikk het volgende:
Het tellen van de stemmen moet transparant zijn en strikt volgens de regels verlopen. Iedereen die wil kan al aanwezig zijn bij het tellen van de stemmen. Als burger kan je dus het proces volledig controleren. Een eigen telling organiseren is niet alleen onzinnig maar zelfs schadelijk voor het vertrouwen in de democratie. Je creëert alleen maar onnodige twijfel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |