Dit ook. En teleurgesteld hun tas weghalen als je vraagt of je daar kunt zitten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Tas op de stoel ernaast zetten is altijd zo triest.
En dan bij een tussenstop doen alsof ze druk bezig zijn en niet merken dat er volop mensen een plekje zoeken.
en je dan nog verbaast aan gaan zitten kijken, als je er rustig bij komt zitten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:41 schreef icloud het volgende:
Het valt me op dat heel treinreizigers kiezen voor een viertje ipv twee stoelen naast elkaar, als ze alleen zijn.
Deze mensen willen het liefst zo viertje voor zich alleen hebben, bagage op de bank en geen medereizigers.
Wanneer snappen mensen dat een viertje bedoeld is voor vier personen?
quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:44 schreef Copthorne het volgende:
Ik zou graag met Conchita op een viertje willen zitten.
wut?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:52 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee want die nieuwe meuk heeft geen zonnenscherm
Treinetiquette is schuin tegenover iemand gaan zitten. Je houdt ook als er iemand tegenover je zit per saldo meer ruimte over dan normaal zolang je wat op elkaar inspeelt.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:05 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ga altijd in een tweezitsbank zitten. Als ik in een vierzitter zit, en er komt iemand tegenover me zitten, dan is het altijd een puzzel hoe we de knieen langs elkaar zetten. Ik heb dan nooit genoeg ruimte.
Klopt. Alleen wordt dat een probleem als de trein erg druk is...quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:05 schreef Klokov het volgende:
Treinetiquette is schuin tegenover iemand gaan zitten. Je houdt ook als er iemand tegenover je zit per saldo meer ruimte over dan normaal zolang je wat op elkaar inspeelt.
Klopt, maar in volle treinen heb je wel eens dat je dan alsnog mensen recht tegenover je krijgt. Dan is het wel lastig, helemaal als het 2 redelijk lange personen zijnquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:05 schreef Klokov het volgende:
[..]
Treinetiquette is schuin tegenover iemand gaan zitten. Je houdt ook als er iemand tegenover je zit per saldo meer ruimte over dan normaal zolang je wat op elkaar inspeelt.
Oh, dat doe ik echt nooit. Ik ga gewoon bij het raam zitten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:05 schreef Klokov het volgende:
[..]
Ik kijk nooit teleurgesteld, ik kijk altijd heel kwaad en dit heeft al meerdere malen geresulteerd in dat mensen toch een stoeltje verder liepen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:44 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Dit ook. En teleurgesteld hun tas weghalen als je vraagt of je daar kunt zitten.
´T lijkt net picknicken. Gezellig hoor meid!quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:54 schreef ZarB het volgende:
Ik zit altijd liever in een tweetje. Lekker rustig. En tafeltje uitklappen om krantje te lezen of laptop neer te zetten!
Kwam dat niet door de lucht die onder je armen vandaan kwam?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik kijk nooit teleurgesteld, ik kijk altijd heel kwaad en dit heeft al meerdere malen geresulteerd in dat mensen toch een stoeltje verder liepen.
Ii heb het niet gevraagdquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:41 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Kwam dat niet door de lucht die onder je armen vandaan kwam?
Nee helemaal niemand mag naast mijn zittenquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:44 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als ik door dat gangpad zou lopen, zou ik dan wel naast je mogen zitten?
Waarom niet?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:44 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Nee helemaal niemand mag naast mijn zitten
Uitschotquote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
Ik kijk nooit teleurgesteld, ik kijk altijd heel kwaad en dit heeft al meerdere malen geresulteerd in dat mensen toch een stoeltje verder liepen.
Ik vind het altijd wel leuk om naast mensen zoals jij te gaan zitten. Vooral als ze dan extra zuur kijken.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:38 schreef -supergirl- het volgende:
[..]
gewoon je middelvinger opsteken naar zo'n zure graftakquote:Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Chocovloek het volgende:
Ik werd een keer zo ernstig afgesnauwd door een bejaard koppel omdat ik in m'n eentje in een vierzitsplek zat in de trein. Was in de arriva van Leeuwarden naar Groningen, vooral de dame was echt erg. Die mompelde half binnensmonds - maar uiteraard wel zodat ik het nog kon horen, gepaard met een vernietigende blik natuurlijk- hoe afgrijselijk asociaal ik wel niet was, hoe ik het wel niet in m'n hoofd haalde daar te gaan zitten in m'n eentje, terwijl het toch echt bedoeld was voor 'meerdere personen'![]()
Nu, toevallig zag ik al vrij snel een bekende alleen zitten in een tweezitter, toen ben ik opgestaan en daar maar heen gelopen terwijl dat vrouwtje mij ondertussen zat uit te lachen en nog eens even lekker extra breed ging zitten met haar man. Wauw. Zelden zo asociaal behandeld, ik ga denk ik niet nog eens in m'n uppie in een vierzitter zitten. Tenzij het niet anders kan![]()
(Inb4: ik had alleen mijn schooltas mee en die heb ik standaard opschoot staan, dus nee ik had niet asociaal veel bagage op alle stoelen om me heen staan)
jee, wat een verhaal zegquote:Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Chocovloek het volgende:
Ik werd een keer zo ernstig afgesnauwd door een bejaard koppel omdat ik in m'n eentje in een vierzitsplek zat in de trein. Was in de arriva van Leeuwarden naar Groningen, vooral de dame was echt erg. Die mompelde half binnensmonds - maar uiteraard wel zodat ik het nog kon horen, gepaard met een vernietigende blik natuurlijk- hoe afgrijselijk asociaal ik wel niet was, hoe ik het wel niet in m'n hoofd haalde daar te gaan zitten in m'n eentje, terwijl het toch echt bedoeld was voor 'meerdere personen'![]()
Nu, toevallig zag ik al vrij snel een bekende alleen zitten in een tweezitter, toen ben ik opgestaan en daar maar heen gelopen terwijl dat vrouwtje mij ondertussen zat uit te lachen en nog eens even lekker extra breed ging zitten met haar man. Wauw. Zelden zo asociaal behandeld, ik ga denk ik niet nog eens in m'n uppie in een vierzitter zitten. Tenzij het niet anders kan![]()
(Inb4: ik had alleen mijn schooltas mee en die heb ik standaard opschoot staan, dus nee ik had niet asociaal veel bagage op alle stoelen om me heen staan)
blijkbaar wel, nooit meer de weelde die 4zits heetquote:Op zondag 18 mei 2014 00:28 schreef Adames het volgende:
[..]
jee, wat een verhaal zeg
hopelijk heeft het niet te veel invloed op de rest van je leven
Wordt het ook eens van de andere kant bekeken! Die mensen die alleen zitten in een vierzits hebben ook heel wat te verduren hoor!!quote:Op zondag 18 mei 2014 00:28 schreef Adames het volgende:
[..]
jee, wat een verhaal zeg
hopelijk heeft het niet te veel invloed op de rest van je leven
vind ik ook, altijd weer die innerlijke strijd hoe je het gaat verdedigen mocht je erop worden aangesproken. ik ga er dan ook alleen zitten als ik voel dat ik die dag heel veel zelfvertrouwen heb en heel ad rem ben.quote:Op zondag 18 mei 2014 00:30 schreef Chocovloek het volgende:
[..]
Wordt het ook eens van de andere kant bekeken! Die mensen die alleen zitten in een vierzits hebben ook heel wat te verduren hoor!!![]()
Geloof er niks van. Bejaarden zijn altijd superlief en beleefd.quote:Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Chocovloek het volgende:
vooral in de rij van de kassaquote:Op zondag 18 mei 2014 00:31 schreef HQ het volgende:
[..]
Geloof er niks van. Bejaarden zijn altijd superlief en beleefd.
Dat is gewoon om zover mogelijk van de conducteur te zittenquote:Op zondag 18 mei 2014 00:45 schreef happinessfordogs het volgende:
Het zijn ook altijd negers die alle coupes van een trein afgaan op zoek naar lege 4-zits en uiteindelijk op het trappetje eindigen bij het balkon van het laatste treinstel.
Conducteurs zitten vaak in de uiterste treinstellen dus die logica gaat niet op.quote:Op zondag 18 mei 2014 00:52 schreef Henno het volgende:
[..]
Dat is gewoon om zover mogelijk van de conducteur te zitten
mensen die hun tas naast zich zetten om daarmee te voorkomen dat er iemand naast hun gaan zitten vind ik een absoluut terechte klacht.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:41 schreef icloud het volgende:
Het valt me op dat heel treinreizigers kiezen voor een viertje ipv twee stoelen naast elkaar, als ze alleen zijn.
Deze mensen willen het liefst zo viertje voor zich alleen hebben, bagage op de bank en geen medereizigers.
Wanneer snappen mensen dat een viertje bedoeld is voor vier personen?
Maar je weet vaak wel of de trein zo druk zal worden dat je een paar stations verder iemand recht tegenover je krijgt, of dat de kans groot is dat er hooguit 1 iemand komt zitten, of 't zelfs helemaal vrij blijft. Tenzij je inderdaad de pech hebt dat er zo iemand instapt die juist 'gezellig' bij je komt zitten.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 23:32 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Klopt, maar in volle treinen heb je wel eens dat je dan alsnog mensen recht tegenover je krijgt. Dan is het wel lastig, helemaal als het 2 redelijk lange personen zijn
Belachelijk, egoïst.quote:Op zondag 18 mei 2014 01:02 schreef Sheriam het volgende:
omdat ik korter ben, m'n benen dan wel helemaal onder m'n stoel kan vouwen -mooi niet! )
Nooit last van gehad en ik reis toch veel met de trein. Misschien een beetje assertiever zijn, gewoon zeggen dat je er hier uit moet en er anders gewoon langsheen duwen. Of heb je zelf zoveel tassen bagage bij je dat je er niet langs kan ook al staan ze voor je op?quote:Op zondag 18 mei 2014 00:56 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Het is onmogelijk om uit zo'n plek met twee stoelen te komen. Al die kut-studenten die niet zelf kunnen wassen en dus 100 tassen bagage meenemen en je er niet uit laten.. Logisch dat je dan 4 stoelen pakt kom je tenminste nog thuis.
Altijd als ik vraag of ik er even langs mag kijken ze je schaapachtig aan om vervolgens de voeten 2 cm te verplaatsen. Vervolgens stoot ik me kop, struikel ik over 3 tassen die allemaal in het gangpad moeten staan en word ik omver gebeukt door vechtende mensen die allemaal hebben moeten staan en nu azen op mijn plekje..quote:Op zondag 18 mei 2014 01:07 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Nooit last van gehad en ik reis toch veel met de trein. Misschien een beetje assertiever zijn, gewoon zeggen dat je er hier uit moet en er anders gewoon langsheen duwen. Of heb je zelf zoveel tassen bagage bij je dat je er niet langs kan ook al staan ze voor je op?
? Je hebt voor een set van paar van twee stoelen één gedeeld raam, in plaats van een halve bij een enkel paar?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:52 schreef icloud het volgende:
[..]
Nee want die nieuwe meuk heeft geen zonnenscherm
Is toch logisch? Doe je dat niet, dan ben je de eerste waar mensen naast gaan zitten. Als iemand vraagt of ie ernaast mag zitten haal ik overigens wel mijn tas gewoon weg.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:44 schreef __Saviour__ het volgende:
Tas op de stoel ernaast zetten is altijd zo triest.
Doe ik ook altijdquote:Op zondag 18 mei 2014 00:55 schreef Asphyx het volgende:
Ik zit altijd alleen in het halletje op zo'n klapstoel, zover mogelijk van al het ander volk.
Ligt er voor mij echt aan hoe druk het is. Als 75% van de zitplaatsen bezet is hou je die plaats maar gewoon vrij, anders kan het me niet zoveel schelen.quote:Op zondag 18 mei 2014 00:56 schreef niels0 het volgende:
[..]
mensen die hun tas naast zich zetten om daarmee te voorkomen dat er iemand naast hun gaan zitten vind ik een absoluut terechte klacht.
Echt zelden zo een onzin verhaal gehoordquote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:58 schreef Sheriam het volgende:
Het zit gewoon lekkerder met ruimte voor je dan met zo'n rugleuning in je gezicht, en voor de beenruimte. Ik ben maar 1m52 en in sommige treinstellen zit ik nog snel tegen de stoelen voor me te schoppen, kan je nagaan hoe het voor langere mensen is!
En ik zet m'n tas op m'n stoel zolang er toch nog meer dan genoeg zitplaatsen vrij zijn, gewoon makkelijk om er bij te kunnen want ik pak vaak onderweg een boek ofzo. En ook als een soort signaal van 'ik zit liever alleen', als het begint op te vullen haal ik 'm wel weg voor mensen er om moeten vragen. Ik vind reizen in een volle trein niet echt erg, maar die mensen die naast je komen zitten als er nog allerlei helemaal vrije bankjes zijn, daar heb ik wel een hekel aan, dat zijn vaak ook degenen die tegen je willen kletsen. Zo sociaal ben ik niet en met m'n tas naast me heb ik daar minder last van.
Had gevraagd of ze naast je gingen zitten en had met elkaar gesproken over het leven en de vergankelijkheid hiervanquote:Op zondag 18 mei 2014 00:00 schreef Chocovloek het volgende:
quote:Op zondag 18 mei 2014 11:06 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Echt zelden zo een onzin verhaal gehoord. Ik ben 1.70 en nooit last gehad. Tevens mensen die in eentje bij 4 zit komen zitten. Zo gierig als je met 4 vrienden aankomt lopen.
Watquote:Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef Chai het volgende:
Ik ga nooit alleen in een vierzits zitten. Dadelijk komen er enge mensen tegenover je zitten.
[ afbeelding ]
wtf is datquote:Op zondag 18 mei 2014 11:10 schreef Chai het volgende:
Ik ga nooit alleen in een vierzits zitten. Dadelijk komen er enge mensen tegenover je zitten.
[ afbeelding ]
Als jij met vier vrienden aan komt lopen heb je sowieso niet genoeg aan een viertje.quote:Op zondag 18 mei 2014 11:06 schreef verdacht.individu het volgende:
[..]
Echt zelden zo een onzin verhaal gehoord. Ik ben 1.70 en nooit last gehad. Tevens mensen die in eentje bij 4 zit komen zitten. Zo gierig als je met 4 vrienden aankomt lopen.
Met onbekende mensen praten in de treinquote:Op zondag 18 mei 2014 12:11 schreef zovty het volgende:
Grootste kans dat je iemand lange tijd straal kan negeren terwijl hij toch overduidelijk in je persoonlijke ruimte zit. Dan kunnen ze trots de trein uitstappen zich lavend aan de gedachte dat ze iemand geen woord, zelfs geen blik waardig hebben gegund.
Oh dat valt wel mee. Ik dacht dat die dwaas echt een beeldje van een minaret tussen z'n benen had.quote:Op zondag 18 mei 2014 13:15 schreef Chai het volgende:
[..]
Treinrukker.
http://www.geenstijl.nl/m(...)et_op_geenstijl.html
quote:Op zondag 18 mei 2014 13:19 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Oh dat valt wel mee. Ik dacht dat die dwaas echt een beeldje van een minaret tussen z'n benen had.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |