Hangt van je lichaam af, kwaliteit van reps etc. Valt niks over te zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:03 schreef no1uknow het volgende:
Wat zorgt voor meer hypertrophy, 3x10 of 4x8?
Edit: en hoe zwart-wit kan je dit uberhaupt bekijken/beantwoorden?
Nee dat zie je verkeerd. Ik werk met mijn 10 RM gewicht en doe dan sets van 2-4 met 30-45 seconden rust ertussen bij hetzelfde gewicht. Dit is zelfs intenser dan elke dag 3*10 eruit pompen.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:03 schreef stinkie het volgende:
[..]
Mooi verhaal, maar dit is al heel iets anders dan elke dag 3*10 eruit pompen. Dit is met je 10RM gewicht werken met 5 rep setjes
Dat schrijf ik toch?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:08 schreef squatbro het volgende:
[..]
Nee dat zie je verkeerd. Ik werk met mijn 10 RM gewicht en doe dan sets van 2-4 met 30-45 seconden rust ertussen bij hetzelfde gewicht. Dit is zelfs intenser dan elke dag 3*10 eruit pompen.
Het zal ongeveer hetzelfde zijn. Bij je 10 RM til je bijvoorbeeld 60 kg * 10 reps * 3 reps = 1800 kg en bij je 8 RM til je 62,5 kg*8 reps *4 sets = 2000 kg.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:03 schreef no1uknow het volgende:
Het is intensiever omdat ik korte rustpauzes neem en dichtbij de failure blijf. De reps dichtbij failure zorgen voor veel spiervermoeidheid en waarbij je CNS al je spiervezel eenheden zal 'rekruteren'. Je zal minder van deze reps hebben als je 3*10 straight sets doet met 3 min pauze er tussen door.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:14 schreef stinkie het volgende:
[..]
Dat schrijf ik toch?
Of het intensiever is weet ik niet. Ik betwijfel het zelfs, aangezien ik het op deze manier ook langer volhield.
Wat is dan je routine?quote:
Voor zover ik het voel wel. Het voelt een behoorlijk stuk steviger en je kan meer rechtop blijven. Veel meer durf ik nog niet te zeggen! Stay tuned brahquote:Op zondag 18 mei 2014 23:53 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik vond het in het begin inderdaad ook lastig, maar nu gaat het wel goed. Ik vond het voornamelijk lastig doordat het zo belachelijk pijnlijk was.Vooral daar richting de knie kan je het af en toe goed voelen.
[..]
Denk je meer te kunnen squatten puur door alleen de schoenen?
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=157587143quote:Op maandag 19 mei 2014 12:54 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
[..]
Wat is dan je routine?
Buiten om je stats dat boeit dan nog niet zo
Maar op hoeveel % van je max doe je die setjes dan?
dankuuquote:Op maandag 19 mei 2014 10:04 schreef squatbro het volgende:
[..]
Wat je nu doet is een full body routine. Wat in mijn ogen beter is dan een spiergroep per dag (wordt ook wel een brosplit genoemd). In mijn ogen is het hele lichaam trainen in 1 sessie 3 tot 6x per week beter dan 1 lichaamsdeel per dag per week.
als je letterlijk 1 spier bedoelt en dat brosplit noemt oke, anders is het bulshit wat je daar schrijft.quote:Op maandag 19 mei 2014 10:04 schreef squatbro het volgende:
[..]
Wat je nu doet is een full body routine. Wat in mijn ogen beter is dan een spiergroep per dag (wordt ook wel een brosplit genoemd). In mijn ogen is het hele lichaam trainen in 1 sessie 3 tot 6x per week beter dan 1 lichaamsdeel per dag per week.
Ik vind de 3 min rust meer thuishoren bij de lage rep ranges omdat je daar normaal gesproken vrij dicht tegen je 1Rm aan zit. Ik gebruik ook maar ~ 1 minuut rust bij mijn 4*10 series.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:19 schreef squatbro het volgende:
[..]
Het is intensiever omdat ik korte rustpauzes neem en dichtbij de failure blijf. De reps dichtbij failure zorgen voor veel spiervermoeidheid en waarbij je CNS al je spiervezel eenheden zal 'rekruteren'. Je zal minder van deze reps hebben als je 3*10 straight sets doet met 3 min pauze er tussen door.
Resultaat?quote:Op maandag 19 mei 2014 13:25 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag voor de grap eens pussy weight gecurled. 9kg en echt concentreren op de contractie. Geinspireerd door een Russische gozer in onze gym met giga armen die rustig zonder shame 7kg hammer curled.
quote:Op maandag 19 mei 2014 10:04 schreef squatbro het volgende:
[..]
Ik denk dat keihard (zwaar) raken, en de langere hersteltijd bij een goeie split op een gegeven moment crusiaal is...quote:Op maandag 19 mei 2014 13:22 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als je letterlijk 1 spier bedoelt en dat brosplit noemt oke, anders is het bulshit wat je daar schrijft.
Een goeie split werkt gewoon prima. 1 bepaalde spiergroep pak je met een full body nooit zo hard als met een split
ja. halverwege al.quote:
Wat is het doel?quote:Op maandag 19 mei 2014 12:03 schreef no1uknow het volgende:
Keep me posted Miroslav!quote:Op maandag 19 mei 2014 13:01 schreef 33 het volgende:
[..]
Voor zover ik het voel wel. Het voelt een behoorlijk stuk steviger en je kan meer rechtop blijven. Veel meer durf ik nog niet te zeggen! Stay tuned brah!
Haha, zieke foto man. Kan zo in een Muscle & Fitness tussen de weej.quote:Op maandag 19 mei 2014 13:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Ik denk dat keihard (zwaar) raken, en de langere hersteltijd bij een goeie split op een gegeven moment crusiaal is...
Bij mij wel i.i.g.
Nooit anders dan split gedaan...
5,5 jaar 2x per week schouder dag. Puur en alleen schouders... Voorkant zijkant achterkant...
[ afbeelding ]
ja absoluut. Dus zwaar gaan zodatje 6 mooie reps met moeite kunt doen, en dan nog 2 of 3 cheat repsquote:Op maandag 19 mei 2014 14:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Haha, zieke foto man. Kan zo in een Muscle & Fitness tussen de weej.
Ik denk ook dat cheat reps (niet als een mongool zwaaien ofc) bijdragen aan een grotere groei. Daarom doe ik zelf vaak 2-3 cheat sets met 2-3 conrol sets. Dan heb je van beide werelden wat.
Precies ja; controlled cheating.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
ja absoluut. Dus zwaar gaan zodatje 6 mooie reps met moeite kunt doen, en dan nog 2 of 3 cheat reps
("controlled cheat" idd. mooie naam voor nieuw topic) Of gewoon een spotter die je met de laatste 2 of 3 sets helpt tot je gewoon kapot bent, en het voelt alsof je tegen het plafond of een muur aan aan het duwen bent.
De drie die ik daar laat zien i.i.g.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:34 schreef Faeroer het volgende:
Zieke schouders van RaymondK.
Wat zit er nu allemaal in je schouderdag routine?
Jup die heb ik thuis ook al een jaar of 2, 1 van mn betere aankopen qua fitness ooitquote:Op zondag 18 mei 2014 23:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Heb zelf deze, en deze hebben ze bij mij in de gym ook. Legit as fuck.
http://www.fysiosupplies.(...)foam-roller-the-grid
Je kan ook een hardere kopen though, maar deze is prima.
Yes yes, jij had mij die destijds aangeraden.quote:Op maandag 19 mei 2014 14:49 schreef kidkash19 het volgende:
[..]
Jup die heb ik thuis ook al een jaar of 2, 1 van mn betere aankopen qua fitness ooit
Netjes!quote:Op maandag 19 mei 2014 14:46 schreef RaymondK het volgende:
[..]
De drie die ik daar laat zien i.i.g.
Dus Dumble overhead, side raizes met dumbel, front raizes met plate, rear fly's met plates op bankje, dan rear fly's met kabel, en dan afhankelijk of ik nog wat kan uberhaupt kill ik het met een millitary press
Soms i.p.v. dumble overhead begin ik met de millitary (zo hoort het natuurlijk ook eigenlijk ;-) )
Laatste tijd begin ik ook vaak met seated overhead met oly omdat de dumbles niet zwaar genoeg meer gaan.
Word aan gewerkt
quote:Op maandag 19 mei 2014 14:54 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Netjes!
Zelf doe ik OHP (bb), front raises (plate) en side raises (db). Rear fly's zijn tough as hell zonder cables.
Zou je DB overheads aanraden als de dumbbells voorlopig nog voldoende zijn?
side raizes en dan echt, echt met je pinken die beweging lijden, roteren vanuit je schouder (dus niet cheaten met je lats). Goed rechtop blijven staan. Dus niet zoals dat ventje in die tekening in z'n eerste stand. chest open... Ik doe me armen altijd iets geknikter dan deze in het plaatje maar wel zoquote:Op maandag 19 mei 2014 14:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ray, wat raad je aan voor de poppende side delts?
Dit is wel een beweging waar veel mensen snel te zwaar (willen) gaan en dan krijg je dit soort fratsen, die weinig nut hebben voor wat men wil bereiken.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
side raizes en dan echt, echt met je pinken die beweging lijden, roteren vanuit je schouder (dus niet cheaten met je lats). Goed rechtop blijven staan. Ik doe me armen altijd iets geknikter dan deze in het plaatje maar wel zo
[ afbeelding ]
En goede dumble presses.
Daar krijg ik i.i.g. de dikste pomp en de meeeste verzuring van, en volgens mij ook het meeste effect.
ja idd. je gaat het zo uit of je lats, of uit een slingerbeweging halen idd.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:06 schreef Modus het volgende:
[..]
Dit is wel een beweging waar veel mensen snel te zwaar (willen) gaan en dan krijg je dit soort fratsen, die weinig nut hebben voor wat men wil bereiken.
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Errors/DBLateralRaiseError.gif
http://www.exrx.net/AnimatedEx/Errors/DBLateralRaiseBadForm.gif
Mag zelf ook graag seated db side raises doen, maakt cheaten al heel veel lastiger.
Ik vind het wat kuttig om die dumbbells omhoog te krijgen bij een seated shoulder press. Voor de rest eens: als je ziet hoe sommigen side/front raises doen:quote:Op maandag 19 mei 2014 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
side raizes en dan echt, echt met je pinken die beweging lijden, roteren vanuit je schouder (dus niet cheaten met je lats). Goed rechtop blijven staan. Dus niet zoals dat ventje in die tekening in z'n eerste stand. chest open... Ik doe me armen altijd iets geknikter dan deze in het plaatje maar wel zo
[ afbeelding ]
En goede dumble presses.
Daar krijg ik i.i.g. de dikste pomp en de meeeste verzuring van, en volgens mij ook het meeste effect. Meer effectief dan van military press of seated oly press voor m'n gevoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |