Dit gaat niet alleen over SAP/SPEER he...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik denk dat er gewoon geld verkeerd besteed is. Een project als Speer heeft 900 Miljoen euro gekost en het werkt niet en het kan minder als de legacy systemen. Straks als SAPis ingevoerd heb je zoals het er naar uitziet minder functionaliteit als bij het oude systeem en zijn er miljarden weggegooid. Als ik het voor het zeggen had had ik de stekker uit het SAP project getrokken en bleven we gewoon op de mainframe legacy werken. Dat werkt beter en je bent veel flexibeler.
Dat klopt, het gaat voornamelijk over het 2-koppige monster dat er gecreëerd is.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit gaat niet alleen over SAP/SPEER he...
Wat gewoon een ordinaire bezuiniging was.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:24 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt, het gaat voornamelijk over het 2-koppige monster dat er gecreëerd is.
Ik geloof er niets van dat de huidige complexe en onwerkbare organisatiestructuur goedkoper is dan de oude structuur onder 1 hoofdige leiding.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat gewoon een ordinaire bezuiniging was.
Even quoten uit de kamerbrief:quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:35 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ik geloof er niets van dat de huidige complexe en onwerkbare organisatiestructuur goedkoper is dan de oude structuur onder 1 hoofdige leiding.
quote:IV/ICT is te lang gezien als kostenpost waar steeds weer op kan worden bezuinigd en dus niet of onvoldoende als strategische enabler.
Sinds de reorganisaties na de beleidsbrief 2011 zijn de ondersteunende IV/ICT-diensten van Defensie, die voorheen nog bij verschillende defensieonderdelen waren belegd, centraal ondergebracht bij de Defensie Materieel Organisatie (DMO).
ehm , Ivent viiel onder CDC en niet onder DMO , het gaat om die reorganisatie die zo problematisch is. Verder heb je nog steeds een decentrale 101 Cisbat en CIS organisaties bij CLSK en CZSK.quote:
JIVC valt onder DMO, staat nb in je zelf geposte hark...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ehm , Ivent viiel onder CDC en niet onder DMO , het gaat om die reorganisatie die zo problematisch is. Verder heb je nog steeds een decentrale 101 Cisbat en CIS organisaties bij CLSK en CZSK.
Dat klopt, maar het VIEL onder CDC, dat was nu namelijk de reorganisatie! de DMO-OPS werd aangemerkt als een "kavel" dat geoutsourced kon worden. Bottom line is dat de move van CDC naar DMO een slechte is geweest en dat je voor een effficiente ICT juist moet DE-centraliseren ipv centraliseren. Je wilt namelijk dat je eenheden te velde lokaal de problemen op kunnen lossen en niet terug moeten vallen op een logge, onpersoonlijke organisatie die je ziet als klant ipv als collega.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
JIVC valt onder DMO, staat nb in je zelf geposte hark...
En verder, de puinhoop is voor 80% te wijten aan bezuinigingen.
Kortom, bezuinigen...quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:10 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het VIEL onder CDC, dat was nu namelijk de reorganisatie! de DMO-OPS werd aangemerkt als een "kavel" dat geoutsourced kon worden. Bottom line is dat de move van CDC naar DMO een slechte is geweest en dat je voor een effficiente ICT juist moet DE-centraliseren ipv centraliseren. Je wilt namelijk dat je eenheden te velde lokaal de problemen op kunnen lossen en niet terug moeten vallen op een logge, onpersoonlijke organisatie die je ziet als klant ipv als collega.
Dat snap jij en dat snap ik. Feit blijft dat de politiek nu krokodillentranen aan het huilen is terwijl ze zelf aan de wieg stonden van het probleem, korte termijnvisie => bezuinigen.quote:
De verbindingsdienst en clsk/czsk staan totaal los van dit alles. Die zijn er voor operationele ondersteuning(net als gnk, bevo etc) en hebben 0.0 te maken met de ict infra.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 18:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ehm , Ivent viiel onder CDC en niet onder DMO , het gaat om die reorganisatie die zo problematisch is. Verder heb je nog steeds een decentrale 101 Cisbat en CIS organisaties bij CLSK en CZSK.
Nou nee,quote:Op dinsdag 1 juli 2014 19:58 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
De verbindingsdienst en clsk/czsk staan totaal los van dit alles. Die zijn er voor operationele ondersteuning(net als gnk, bevo etc) en hebben 0.0 te maken met de ict infra.
Ze zijn afhankelijk van JIVC en DMO/OPS voor hun operaties. Verder is de staat van de NL ICT infra om allerlei redenen van directe invloed op de operaties.quote:
Die zijn niet compleet afhankelijk van JIVC, TITAAN is prima in staat om op zichzelf te draaien.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 20:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ze zijn afhankelijk van JIVC en DMO/OPS voor hun operaties. Verder is de staat van de NL ICT infra om allerlei redenen van directe invloed op de operaties.
UIteraard moet je geen operationele dingen op een forum zetten ! Als buitenstaander hoef ik dat allemaal niet te weten! . Het gaat erom dat men afhankelijk is van een fout gereorganiseerde organisatie. Iets dat nu rechtgezet wordt en waar nu maatregelen worden genomen om de risico's die er zouden kunnen ontstaan voor operaties weg te nemen. Dus prima dat dit nu aangepakt wordt. Ik vind het jammer dat zo laat het licht gezien wordt.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:09 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Die zijn niet compleet afhankelijk van JIVC, TITAAN is prima in staat om op zichzelf te draaien.
En wederom ga ik dr niet verder op in, ik ga geen operationele dingen op een forum gooien.
quote:Op dinsdag 1 juli 2014 21:22 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Iets dat nu rechtgezet wordt en waar nu maatregelen worden genomen om de risico's die er zouden kunnen ontstaan voor operaties weg te nemen
quote:
quote:
Joh!quote:Op maandag 30 juni 2014 00:25 schreef Rave_NL het volgende:
De correcte vertaling lijkt mij analoge wijzertjes.
Zo'n beetje het tijdperk van Achja?quote:Op dinsdag 1 juli 2014 23:03 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Joh!![]()
![]()
'Stoomklokjes' moet je meer als beeldspraak zien, Rave. Als in "zo oud dat ze bij wijze van spreken nog uit het stoomtijdperk stammen".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |